Postad 01 March 2013 - 07:44
Postad 01 March 2013 - 08:13
Köp Ten Fidy också, den är bra!Nice. Missade BBCS sist så får bli en batch sådana.
Själv blir det här ett dyrt släpp...
Orkar inte ens räkna upp allt men från beställningssortimentet blir det:
Cassis
De Ranke
Rasputin
Leufsta IPA
Redigerat av BrittBastard, 01 March 2013 - 08:18.
Postad 01 March 2013 - 09:09
Fick iallaf bokat fredagen på Gothenburg beer & whiskey
Postad 01 March 2013 - 13:08
Postad 01 March 2013 - 17:20
Men man måste ju ha lite hemma om ryssarna invaderar
Postad 01 March 2013 - 19:46
Postad 01 March 2013 - 19:50
Handlade på mig innis&gunn irish cask och brooklyn chocolate stout idag blir skoj å prova
Brooklyn chocolate stout är faktiskt den enda stout jag tycker är god, har till och med köpt den där rasputin för 170 kr eller vad den kostade. Tycker alla stout jag smakar är urk förutom brooklyn, fast då gillar inte jag stout då
Postad 01 March 2013 - 20:07
Blev ännu mer sen... Hmmm
Men man måste ju ha lite hemma om ryssarna invaderar
Så att du ska slänga flaskorna på dem... eller muta? Tror det är bättre om du bunkrar billig vodka istället.
...börjar känna att det var en miss att lägga in " vid lovar.
Postad 01 March 2013 - 20:39
Brooklyn var lite sämre 8/10 men jäkligt len å fin för 10% lite för lite chokladsmak
Postad 01 March 2013 - 20:54
Postad 01 March 2013 - 22:20
Men nu ska jag gå på ett säkert kort.... Ten Fidy, ALLTID högsta världsklass!
Postad 02 March 2013 - 10:48
Rasputin! Mmm...har alla sen XI:an. Tycker dom är riktigt bra när dom fått stå nåt år.Brooklyn chocolate stout är faktiskt den enda stout jag tycker är god, har till och med köpt den där rasputin för 170 kr eller vad den kostade. Tycker alla stout jag smakar är urk förutom brooklyn, fast då gillar inte jag stout då
Dock är BCS mer prisvärd, absolut.
Postad 02 March 2013 - 13:43
Postad 04 March 2013 - 09:21
Aoraki Red IPA och Amager IPA. härligt färska med mycket smak!
blev även en De Molen Rye IPA Cascade-Amarillo. väldigt fin den med men jämfört med de två på tapp var den lite för mesig
Postad 04 March 2013 - 09:55
Jaipur var helt ok, klart drickbar men inte jag kommer köpa igen. Sen drog vi även igenom ett gäng av de starkare varorna. Jag har för mig att samtliga var riktigt trevliga, det var Abstrakt 12, Stronzo Swagger Juice, Fruit Cake och Brewmance. Måste kolla anteckningarna ikväll sen.
Postad 04 March 2013 - 10:09
Skippade Dragets helt i år då jag tyckte förra årets var alldeles för tunn och lätt för att vara en DIPA precis som du skriver Stefan.Provade lite av nyheterna från den 1:a mars. De enda två bottennappen var Dales Pale Ale och Draget Kanal DIPA. Dales Pale Ale gick inte att känna igen från när jag provat den tidigare, smakade mest unket och dammigt. Draget kanal minns jag som en alldeles för mild DIPA men en helt ok öl, men årets omgång var inget vidare alls. Visst saknade den i princip all humlearom, men den var även rätt unken och inte så trevlig i smaken. Klarade inte av att dricka ur någon av dessa.
Jaipur var helt ok, klart drickbar men inte jag kommer köpa igen. Sen drog vi även igenom ett gäng av de starkare varorna. Jag har för mig att samtliga var riktigt trevliga, det var Abstrakt 12, Stronzo Swagger Juice, Fruit Cake och Brewmance. Måste kolla anteckningarna ikväll sen.
Ägnade stora delar av gårdagen åt att brygga en Dubbel till UHBF's vårpub tillsammans med bl a Kim Bergström som vann domartävlingen på Belgoträffen. Alltid kul att få lära sig av duktigt folk.
Postad 04 March 2013 - 11:11
Skippade Dragets helt i år då jag tyckte förra årets var alldeles för tunn och lätt för att vara en DIPA precis som du skriver Stefan.
Ägnade stora delar av gårdagen åt att brygga en Dubbel till UHBF's vårpub tillsammans med bl a Kim Bergström som vann domartävlingen på Belgoträffen. Alltid kul att få lära sig av duktigt folk.
Ja jag hade tänkt skippa den också. Men sen läste jag flera färska omdömen på Ratebeer som beskrev den helt annorlunda mot hur jag mindes den. Så jag tänkte att jag kunde ge den ytterligare en chans (borde gett upp för länge sen).
Skoj med bryggning
Postad 04 March 2013 - 12:04
Ja jag hade tänkt skippa den också. Men sen läste jag flera färska omdömen på Ratebeer som beskrev den helt annorlunda mot hur jag mindes den. Så jag tänkte att jag kunde ge den ytterligare en chans (borde gett upp för länge sen).
Skoj med bryggningHoppas att ölen blir bra. Vi brygde också i helgen, en Biker-IPA som kommer till SM i Eskilstuna. Vörten smakade mycket lovande och humlen kändes väldigt färsk så den kan nog bli bra. Vi provade även Monster som smakade ruskigt trevligt. Till en början tyckte jag den var mest Imperial Stout, men sen började både DIPA- och BW-toner sticka fram. Jag tar med den till SM också.
Ja, jag såg det på FB. Ser fram emot att få smaka dom på SM!
Postad 04 March 2013 - 12:05
Postad 04 March 2013 - 12:17
Tycker att både Dales Pale Ale och Dragets Kanal smakade bra men inte så mycket mer än så. Så det skulle vara kul att testa hur dessa två skall smaka egentligen. Tyckte det var lite kul att Draget var en mild DIPA men om det inte är en medveten "feature" så blir man ju lite tveksam.
Draget har alltid varit mild, men i år var humlen helt frånvarande och det som var kvar var inge vidare. Den har tidigare år haft en humlearom i stil med en mild APA. Den är alltså galet ostilren. Men jag vet samtidigt inte vad de försöker uppnå med ölen, ska komma ihåg att fråga om det nästa gång.
Postad 05 March 2013 - 12:18
Nu väntar jag in lite från Smokestack samt Brekeriet Cassis. Ska bli spännande att prova. Även Epic Armageddon ska beställas men det tar jag när jag orkar helt enkelt
Postad 05 March 2013 - 19:48
Postad 05 March 2013 - 20:28
Däremot drack jag en Oppigårds Amarillo idag, med "nya" humlen (BF juni 2013)... Smakade som en halvdålig lager tyvärr.
Postad 05 March 2013 - 21:45
Postad 06 March 2013 - 08:01
Däremot drack jag en Oppigårds Amarillo idag, med "nya" humlen (BF juni 2013)... Smakade som en halvdålig lager tyvärr.
har du provat flera flaskor så att det inte bara var en engångsförtelse? hoppas på det, annars är det riktigt tragiskt
Postad 06 March 2013 - 12:28
Postad 07 March 2013 - 16:07
Hoppas jag gillar Dale's Pale mer än ni andra, klippte nämligen 12 st Dale's Pale Ale bara på vad jag läst tidigare (när ni skrivit var beställningen redan lagd).
Blev även en Störtebekers provlåda, 12 st Epic Armageddon samt en låda BBCS. Har en låda (minus en flaska) BBCS från förra året, så ska bli kul att jämföra vad som hänt på ett år, och så vidare de nästkommande fem åren hade jag tänkt.
Postad 07 March 2013 - 16:26
Postad 07 March 2013 - 18:42
Gillade den också, enkel och ren!Provade en Amager Sloth igår. smakade riktigt bra, doften var helt underbar. väldigt lättdrucken.
Postad 08 March 2013 - 00:37
Om man bara ska köpa 4-5 st, vilka ska man då välja?
Inköpsställe är Systemet på Drottninggatan i Karlstad.
Postad 08 March 2013 - 07:27
Ska till en kompis o dricka lite IPA imorgon. Tydligen inte så organiserat, utan alla handlar själva. Har inte druckit så mycket IPA.
Om man bara ska köpa 4-5 st, vilka ska man då välja?
Inköpsställe är Systemet på Drottninggatan i Karlstad.
Jag skulle nog kört på dessa (beroende på vad som finns):
Fullers India Pale Ale
Epic Armageddon IPA
Ska Modus Hoperandi
Mohawk Extra IPA
Nu kommer många reagera på att jag valde ut Fullers IPA. Det gjorde jag enbart i syfte att lära sig skillnaden på engelsk och amerikansk IPA, börja med Fullers och ha en del kvar i glaset medans du provar de andra. Ett alternativ är Twisted Thistle som jag tycker är godare, men jag tror det kommer vara svårare att känna av skillnaderna med en Twisted istället för Fullers.
Den sista är jag lite kluven på, helst hade jag velat slänga med en DIPA av något slag, men orkar inte söka igenom allt och kolla vad som finns i Karlstad. Jag noterade att Hardcore inte fanns iallafall. Dragets är inte representativ. Kanske skulle göra det enkelt för dig och ta en Punk IPA, men sen finns även Hopyard IPA och S:t Eriks IPA. Är inte så förtjust i dessa två dock. Så jag lämnar den sista till ditt egna goda omdöme
Postad 08 March 2013 - 10:59
Testade den och epic IPA igår, Lagunitas smakade väldigt metalliskt/blod först, men det måste varit något med kapsylen, för när jag fått i den i glaset var det inte alls så framträdande, även om det fanns kvar till viss del. På det hela tagit tyckte jag den var drickbar, men inget fantastiskt.
Epic Armageddon IPA var, ja, en usa-ipa (även om den inte är därifrån). Skulle nog hamna på den övre halvan av skalan, dock var den lite mer maltig istället för frisk vilket drar ner det för mig, medan jag tror att många som gillar det draget skulle tycka den är riktigt bra.
Postad 08 March 2013 - 14:49
Nu är det bara att hoppas att tåget inte är alltför försenat (20 min från start), så att jag hinner köpa.
Postad 08 March 2013 - 19:49
Postad 08 March 2013 - 19:49
Postad 08 March 2013 - 20:35
Jag drack förresten Sigtuna East River Lager, tyckte den var riktigt bra. Faktiskt bättre än förra gången jag drack den. Kommer bli ett par burkar till under våren.
Postad 08 March 2013 - 21:42
Postad 08 March 2013 - 21:45
Fick mina Slottskällans DIPA idag också. Gillar dom, vilket är tur för jag beställde ganska många
Lite besviken på Dales och Lagunitas Pale Ale, känndes urvattnade på nåt sätt. Dragets kanal känns väl inte heller som den lever upp till DIPA epitetet.
Om vi ser till den mörka sidan av ölvärlden så kom äntligen BrooklynBlack chocolate stout tillbaka, köpte ett gäng för jag vet den är bra, kolsvart och stark.... 10% så man får passa sig...
Postad 08 March 2013 - 22:05
Postad 09 March 2013 - 15:06
hoppas dom är goda
Bifogad fil(er)
Postad 09 March 2013 - 15:50
Bifogad fil(er)
Redigerat av beat_strandh, 09 March 2013 - 15:51.
Postad 09 March 2013 - 16:29
Fick åka till Systembolaget på Bergvik, eftersom tåget var en timme försenat.Jag skulle nog kört på dessa (beroende på vad som finns):
Fullers India Pale Ale
Epic Armageddon IPA
Ska Modus Hoperandi
Mohawk Extra IPA
Hittade bara Fullers och Modus Operandi av de du räknat upp. Modus Operandi var riktigt trevlig!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
32 bilder
14 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?