Det står väl ingenstans där att webbläsaren fixar flash? Ta inte illa upp, men personligen tycker jag att du får ta på dig ansvaret för ditt missnöje eftersom du inte verkar ha gjort tillräcklig research innan köpet gällande en funktion som du verkar värdera väldigt högt. Är du inte nöjd så försök reklamera din teve där du köpte den.Hej
Här kan man tydligt och klart läsa vad Panasonic skriver om sin TV.
se bild
http://img829.images.../vierabluff.jpg
Postad 29 maj 2013 - 08:00
Postad 29 maj 2013 - 12:25
Det var det sämsta 14 minuterna jag någonsin sett, dom kom ju inte med något svar !
Bortkastad tid.
du kan ju inte bara kolla öppnings videon du måste ju kolla alla som är från 2013 för å fatta grejjen!
Postad 29 maj 2013 - 13:11
Det står väl ingenstans där att webbläsaren fixar flash? Ta inte illa upp, men personligen tycker jag att du får ta på dig ansvaret för ditt missnöje eftersom du inte verkar ha gjort tillräcklig research innan köpet gällande en funktion som du verkar värdera väldigt högt. Är du inte nöjd så försök reklamera din teve där du köpte den.
+1
Postad 29 maj 2013 - 13:54
Det var det sämsta 14 minuterna jag någonsin sett, dom kom ju inte med något svar !
Bortkastad tid.
Kolla deras Q&A Session istället, mycket intressanta svar där:
http://www.youtube.c...h?v=lcXcsN37v1I
Postad 29 maj 2013 - 17:07
Svar på vadå ?
Dom skulle ju svara på vilken TV panel som är bäst år 2013 !
Det som snubben stod och tramsade om det var ju helt irrelevant, en massa tokingar som bara satt och flabba.
Sedan så var det så dåligt ljud, att man fick anstränga sig för att höra vad han sa.
Postad 29 maj 2013 - 20:24
Kolla deras Q&A Session istället, mycket intressanta svar där:
http://www.youtube.com/watch?v=lcXcsN37v1I
Som att IR blir inte bätre bara för att man kör in tven utan de e bara färgerna som blir mer stabila..
Postad 29 maj 2013 - 21:03
Postad 30 maj 2013 - 09:30
Som att IR blir inte bätre bara för att man kör in tven utan de e bara färgerna som blir mer stabila..
Det där är ganska intressant.
Tillverkarna bör ju isf vara väl medvetna om detta, men verkar samtidigt inte ha en susning om varför en del kunder drabbas stenhårt och andra knappt alls. Go figure...

Postad 30 maj 2013 - 09:52
Jo det har man märkt

Postad 31 maj 2013 - 09:22
Redigerat av Unregisteredc431bc4a, 31 maj 2013 - 09:23.
Postad 31 maj 2013 - 13:33
Postad 03 juni 2013 - 12:38
Angående buzzing:
Köpte en ST50 juni 2012. Buzzingen gjorde att jag blev tokig. Fick den utbytt av Dustin och TV #2 var något bättre. Efter en tid blev buzzingen värre än TV #1 och då lämnade jag in den på reparation (tog 3 dagar!). Ingen skillnad överhuvudtaget och då började jag tröttna. Fantastisk bild till ett fantastiskt pris men med småbarn hemma så har jag ofta lågt ljud och buzzingen hörs mer än ljudet på filmen.
Kontakta Dustin igen och de häver köpet. Fantastiskt bemötande av Dustin hela vägen måste jag säga!
Anledningen att jag skriver i denna tråden var att jag lite hoppades ST60 hade tagit bort/reducerat problemen men så verkar det inte riktigt vara...
Att gå över till LCD/LED känns inte "rätt" på något sätt.
Skulle varit kul o lekt runt med elsladdar o sånt hos dig o se om det påverkade något.
Inte helt omöjligt att du hade något annat inkopplat som inte tvn gillade.
Detta gäller nu inte dig ( hoppas jag ) men vanligaste problemet när det buzzar hemma hos folk är för att dom har tvns volym på MAX och digitalboxens volym på minimum.
Tv apparaterna står o hoppar på bänken av alla watt dom matar ut...

Postad 06 juni 2013 - 11:06
Postad 06 juni 2013 - 11:28
Postad 06 juni 2013 - 11:31
Postad 06 juni 2013 - 22:38
Postad 08 juni 2013 - 08:30
Postad 13 juni 2013 - 21:25
Postad 14 juni 2013 - 12:57
Dessutom, har ST50 ett dugligt antireflex-filter. Någon som vet?
Postad 14 juni 2013 - 14:59
Det är fler som inte har problem, men de som har problem (med vad det än gäller) är alltid högljuddast, så det går inte att ställa en sådan fråga. Läs tråden istället.Jag har läst på lite om VT50 och det verkar som om det är en hel del som har problem med inbränningar. Stämmer det? Är det samma problem med ST50?
Dessutom, har ST50 ett dugligt antireflex-filter. Någon som vet?
Postad 25 juni 2013 - 09:17
Postad 25 juni 2013 - 10:01
Jag upplever i bland små "hack" i bilden när jag streamar filmer via min mediaspelare, detta är något som har börjat de senaste månaderna. Efter mycket labbande så visade det sig att det var den där jävla IFC som fuckade upp bilden. Nu när den är avslagen så försvann dessa små hack. Förmodligen så var IFC inte påslagen från början, men jag har tydligen aktiverat detta och därför började bilden hacka. Är detta något som någon annan känner till?
Någonstans på vägen kanske du bytt HDMI-ingång? Separata inställningar gäller ju per port och IFC är en av flera default inställningar

Postad 25 juni 2013 - 10:15
Jag upplever i bland små "hack" i bilden när jag streamar filmer via min mediaspelare, detta är något som har börjat de senaste månaderna. Efter mycket labbande så visade det sig att det var den där jävla IFC som fuckade upp bilden. Nu när den är avslagen så försvann dessa små hack. Förmodligen så var IFC inte påslagen från början, men jag har tydligen aktiverat detta och därför började bilden hacka. Är detta något som någon annan känner till?
IFC är påslaget på max default, matar man sedan med 24hz så ändrar funktionen namn till "24p smooth" eller nått sånt.
Postad 25 juni 2013 - 13:44
Postad 25 juni 2013 - 15:24
Är det tv:n (VT50) som inte orkar med sin egen teknik, eller vad kan orsaka hacken? Det händer ju aldrig vid TV eller bluray-tittande, utan bara när man kollar via mediaspelaren och det hände aldrig på mina gamla panna.Hack och "hopp" är ett ganska vanliga fenomen från bildinterpolering när kretsarna inte riktigt orkar med eller när algoritmerna misslyckas.
Postad 25 juni 2013 - 20:23

Att det blir tydligare via mediaspelaren handlar kan bero på en kombination av faktorer. Vanligaste felet med mediaspelare är det man spelar upp.
Postad 26 juni 2013 - 10:17
Med IFC avslaget, så har jag inga hack, så jag får väl nöja mig med det :-)Jag ser det hela tiden med Blu-ray och TV-sändningar.
Att det blir tydligare via mediaspelaren handlar kan bero på en kombination av faktorer. Vanligaste felet med mediaspelare är det man spelar upp.
En polare som har en LED-tv har samma problem, men när "förbättringarna" stängdes av så försvann hacken där med.
Redigerat av Strixen, 26 juni 2013 - 10:18.
Postad 28 juni 2013 - 17:56
När man ser på Allsång på Skansen på SVT HD via Telia Fiber så blir ansiktena på folk skuggiga o suddiga o oskarpa när folket gungar i sidled till allsången. Detta borde en TV som enl sk experter vara en referens TV år 2012.
Panasonic har långt kvar till att vara referens TV för vanligt TV tittande där ligger de i botten.
Ingen ny programvara som bättrar på detta har kommit sen nov 2012, de klarar helt enkelt inte av att lösa det,
Postad 29 juni 2013 - 08:55
Man förvånas att VT50 inte klarar av att visa TV bilden bättre!
När man ser på Allsång på Skansen på SVT HD via Telia Fiber så blir ansiktena på folk skuggiga o suddiga o oskarpa när folket gungar i sidled till allsången. Detta borde en TV som enl sk experter vara en referens TV år 2012.
Panasonic har långt kvar till att vara referens TV för vanligt TV tittande där ligger de i botten.
Ingen ny programvara som bättrar på detta har kommit sen nov 2012, de klarar helt enkelt inte av att lösa det,
haha
Postad 29 juni 2013 - 09:06
Man förvånas att VT50 inte klarar av att visa TV bilden bättre!
Du har inte funderat på om detta har att göra med sändningen från Telia att göra, eller att du har något felinställt någonstans?
För klart som tusan ansikten inte blir suddiga när folk gungar lite med huvudet.
/Fredrik
Postad 29 juni 2013 - 09:40
Redigerat av mechanic, 29 juni 2013 - 09:43.
Postad 29 juni 2013 - 14:48
Måste vara fler än jag som ser denna brist
Postad 29 juni 2013 - 16:14
Men det är många ställen det kan vara felinställt. Kolla hela ledet av boxar!
Postad 29 juni 2013 - 18:22
Postad 01 juli 2013 - 07:31
Jag ska komma ihåg att kika på såna panoreringar i närbild, kanske bara jag som inte tänkt på det...men visst hackar det lite i panoreringar. Men min gamla Panasonic 42" plasma den hackade helt sjukt mycket i panoreringar : )
24Hz kommer alltid att hacka lite i panoreringar. Det är helt enkelt för låg framerate för att det ska bli helt smidigt.
Postad 01 juli 2013 - 12:19
Redigerat av Unregistered82d02357, 01 juli 2013 - 12:20.
Postad 01 juli 2013 - 17:11
Postad 02 juli 2013 - 11:28
Postad 02 juli 2013 - 22:42
Redigerat av mcmike, 02 juli 2013 - 22:43.
Postad 02 juli 2013 - 23:18
Ni som har VT och kör i bio eller pro läget, prova och slå av bildskärms display när ni kollar. Skulle vara intressant och höra vad ni upplever av det svarta då?
Det är grått då. Varför undrar du?
Postad 05 juli 2013 - 14:16
Postad 05 juli 2013 - 14:46
Fick det på min VT50 i våras.
Har du garanti kvar så är det inga problem att få lagat.
Det är ett kraftfördelningskort som har gett upp.
Googla "panasonic blinking light of death" för mer information...
Postad 09 juli 2013 - 12:00
Jag hade fått för mig att det inte gick på ST, utan endast på VT. Men enligt killen som kalibrerade min förra Kuro så går det göra med gott resultat även på ST50.
Man kan få ISF-inställningarna låsta så att pin-kod krävs för att ändra dem.
Är nu sugen på att höra detta eftersom det blev ett bra lyft på min Kuro. Men då det kostar mkt pengar är jag nyfiken på om ngn annan har erfarenhet av kalibrerad ST50.
Jag har en 65ST50 och kan mörklägga helt.
Postad 09 juli 2013 - 12:49
En nybörjarfråga som Ni säkert kan hjälpa mig med. Jag har precis införskaffat en TX-P50UT50Y och kopplat in.
Det jag undrar över är hur jag ska få TVns ljud att gå till min reciever istället så att jag kan använda mina högtalare istället för att använda TVns högtalare.
Är det en digital audio kontakt jag behöver koppla från TV till recievern?
Postad 09 juli 2013 - 13:11
Hej alla!
En nybörjarfråga som Ni säkert kan hjälpa mig med. Jag har precis införskaffat en TX-P50UT50Y och kopplat in.
Det jag undrar över är hur jag ska få TVns ljud att gå till min reciever istället så att jag kan använda mina högtalare istället för att använda TVns högtalare.
Är det en digital audio kontakt jag behöver koppla från TV till recievern?
Vad har du för receiver? Vanligtvis kopplar du ju bara TVn till receivern med HDMI (Receiver HDMI Out --> TV HDMI)
Och om du har bluray, konsol eller mediaspelare så kopplar du dem till Receiverns "HDMI In" kanaler... beroende på hur många du har i din stärkare.
Postad 09 juli 2013 - 13:16
Kanske en inställning man gör på TVn?
Postad 09 juli 2013 - 13:23
Jo jag har kopplat TVn med HDMI till Recievern men när jag går in på t.ex Netflix så kommer ljudet från TVn istället.
Ja okej. Vet inte om det finns en sådan inställning...(?)
Det du kan göra är att koppla ljudet med en optisk ljudkabel från TVn ner till receivern.
Postad 09 juli 2013 - 22:00
Ja okej. Vet inte om det finns en sådan inställning...(?)
Det du kan göra är att koppla ljudet med en optisk ljudkabel från TVn ner till receivern.
Jo jag har kopplat TVn med HDMI till Recievern men när jag går in på t.ex Netflix så kommer ljudet från TVn istället.
RTFM!
Postad 09 juli 2013 - 22:10
Tryck på meny/inställningar/link inställningar/viera link PÅ tryck return. Sedan viera tools på fjärren välj viera link där ser du val av ljudkälla..Hdmi 2 i tv och high speed kabel gäller!
Postad 10 juli 2013 - 12:41
Är det någon som fått sin ST50 ISF-kalibrerad?
Jag hade fått för mig att det inte gick på ST, utan endast på VT. Men enligt killen som kalibrerade min förra Kuro så går det göra med gott resultat även på ST50.
Man kan få ISF-inställningarna låsta så att pin-kod krävs för att ändra dem.
Är nu sugen på att höra detta eftersom det blev ett bra lyft på min Kuro. Men då det kostar mkt pengar är jag nyfiken på om ngn annan har erfarenhet av kalibrerad ST50.
Jag har en 65ST50 och kan mörklägga helt.
Den blir kanon när den kalibreras - men det behövs en bra mätare med en rätt snäv öppningsvinkel, då resultatet kan bli lite tintat annars. Klein K-10 är ett exempel på bra mätare - alla Eye1 mätare ger tintningar.
För att låsa inställningar behövs mjukvara - men det funkar utmärkt

Med vänlig hälsning,
Pär
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar