Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 augusti 2009 - 10:29

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Hej,

Jag menar alltså att jag bor i en lgh med comhem kabel-tv, där finns väl typ 6:an och etc utan abonemang hos comhem, denna signal kan man inte använda till DTT-ingången på Sagem-boxen?

/henrik

Jag har som du och mycket riktigt kan du inte ta in den signalen till DTT-ingången. Jag köpte en separat inomhusantenn och kopplade in på DTT-ingången. Fungerar utmärkt just här i alla fall.

Postad 25 augusti 2009 - 10:33

hank the hunk
  • hank the hunk
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Jag har som du och mycket riktigt kan du inte ta in den signalen till DTT-ingången. Jag köpte en separat inomhusantenn och kopplade in på DTT-ingången. Fungerar utmärkt just här i alla fall.

Kanon, då vet jag att det inte är något fel.
Får testa inomhusantenn, har nog kvar några sen boxertiden.

/henrik

Postad 25 augusti 2009 - 16:55

ekenn
  • ekenn
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Hej,

Är det bara jag som har grava problem med textningens synk på Travel Channel (kanal 48)? Oftast är den upp till 30sek efter, sjukt STÖRIGT.

S7

Har samma problem , även på Discovery Travel & living.
Har pratat med CD och dom säger att våra tekniker jobbar på detta.

Postad 26 augusti 2009 - 10:05

burzum
  • burzum
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Trassel... uppdaterade min HK-AVR255 med ny firmware (Software release Mar 09; Version 02-03-2009 01 / AFW v0.96.1.1) några dagar sedan. Har efter det haft problem med min Canal Digital HD-box.

Om CD-boxen (ansluten till 255 via HDMI) är på när förstärkaren slås igång går CD-boxen in i menyläge och stänger av HD-signalen. Detta resulterar i att jag fick koppla in en Scart mellan box och TV för att få bild igen och kunna välja tillbaka HD-signal.

Inget problem om CD-boxen slås igång efter 255an. Men med barn i familjen och en fru med teknkiktolerans på 0 så förstår ni att problemet måste lösas. :)

Läste i inlägg#3 att samma sak hade inträffat med en Pioneer TV, men då endast ibland. För mig händer det varje gång.

Finns det något sätt att få igång HD-signalen utan att behöva använda menyn? Övriga tips?

Postad 26 augusti 2009 - 10:11

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Finns det något sätt att få igång HD-signalen utan att behöva använda menyn? Övriga tips?

Nej, men skaffa en Harmony-fjärr som med en Aktivitet slår på dina grejor i rätt ordning så slipper du problemet!

Postad 26 augusti 2009 - 11:28

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
@burzum
Hej, jag har en inlaga om detta för några sidor sedan. Sök efter mina inlägg så hittar du lösningen men det kräver en Harmony fjärr eller liknande.

//
Håkan

Postad 27 augusti 2009 - 20:00

illern_
  • illern_
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Ni som har Text-Tv problem, hur funkar det? Jag har aldrig fått in några sådana text-TV sidor. Är det via marksändningen som ni har aktiverat som text-TV kommer, eller? och går det text-TV via HDMI?

Jag fick detta problem när jag beställde canal+ film paketet som dom hade drive på för billigare pris nu i sommar.
Problemet uppstår bara på dom extra kanalerna jag fick. Canal+ film kanalerna och discovery science o world.

Problemet är att ung var 3:e textremsa kommer inte alls och då och då kommer det upp en texttv sida tills nästa textremsa kommer.

Alla andra kanaler som jag hade innan dom fungerar fortfarande bra med textningen.

Jag har inte haft någon markantenn inkopplad på länge så problemet fanns utan den också.
Kopplade in den igen i veckan o sökte reda på dom kanalerna då jag bråkar med tele2 angående skitkass bild på deras kabelnät...

Postad 27 augusti 2009 - 23:31

Pexx
  • Pexx
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jag fick detta problem när jag beställde canal+ film paketet som dom hade drive på för billigare pris nu i sommar.
Problemet uppstår bara på dom extra kanalerna jag fick. Canal+ film kanalerna och discovery science o world.

Problemet är att ung var 3:e textremsa kommer inte alls och då och då kommer det upp en texttv sida tills nästa textremsa kommer.

Alla andra kanaler som jag hade innan dom fungerar fortfarande bra med textningen.

Jag har inte haft någon markantenn inkopplad på länge så problemet fanns utan den också.
Kopplade in den igen i veckan o sökte reda på dom kanalerna då jag bråkar med tele2 angående skitkass bild på deras kabelnät...

Jag får citera mig själv

Det är just 7-dagars EPG som förorsakar problem med kanaler med text-tv textning säger CD. Och den nya mjukvaran lär vara färdig och den är under testperiod.

Postad 28 augusti 2009 - 06:40

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Det är just 7-dagars EPG som förorsakar problem med kanaler med text-tv textning säger CD. Och den nya mjukvaran lär vara färdig och den är under testperiod.

Vad vet du mer om den nya programvaran? Antar att det kommer vara en mindre uppdatering?

Postad 28 augusti 2009 - 12:42

Unregistered59e42bf8
  • Unregistered59e42bf8
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Hej
Har tyvärr inte tid att gå igenom 177 sidor med inlägg så jag tar risken att ställa en fråga till vilken det möjligtvis redan finns svar.

Det kanske är ren inbillningen från min sida men visst för boxen mycket mer oväsen nu än innan den senaste mjukvaruppdateringen? Min/mina (har haft 6-7 st pga av olika fel) boxar har alltid stått i precis samma omgivning så miljön runt den har inte ändrat men nu sätter fläkten igång efter ca 5 min sedan går den konstant. Tidigare tyckte jag att det bara var i undantagsfall som den drog igång... Tilläggas kan att hårddiskens temperatur alltid legat runt 41-43 grader, kan det vara så att den nya mjukvaran sätter igång fläkten vid en lägre (alltför låg) temperatur..?

Postad 28 augusti 2009 - 13:34

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Hej
Har tyvärr inte tid att gå igenom 177 sidor med inlägg så jag tar risken att ställa en fråga till vilken det möjligtvis redan finns svar.

Det kanske är ren inbillningen från min sida men visst för boxen mycket mer oväsen nu än innan den senaste mjukvaruppdateringen? Min/mina (har haft 6-7 st pga av olika fel) boxar har alltid stått i precis samma omgivning så miljön runt den har inte ändrat men nu sätter fläkten igång efter ca 5 min sedan går den konstant. Tidigare tyckte jag att det bara var i undantagsfall som den drog igång... Tilläggas kan att hårddiskens temperatur alltid legat runt 41-43 grader, kan det vara så att den nya mjukvaran sätter igång fläkten vid en lägre (alltför låg) temperatur..?

Är relativt nybliven ägare så jag vet faktiskt inte. Men ett tips kan vara att dammsuga lite vid fläktutblåset om det har hunnit samlas mycket damm. Damm täpper igen fläkthålen vilket ökar värmen vilket i sin tur gör att fläkten går hårdare.

Postad 28 augusti 2009 - 15:31

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Hej

Jo, det stämmer att fläkten startar tidigare nu. Jag tror att Sagem kan ha sett att viss typ av hängning kan vara temp relaterade och därför denna ändring :) Har för mig att jag tidigare har skrivit att fläkten startar vid 45C i läge 2, har inte kollat vad tempen är nu på min nu. Men visst så låter den mer nu efter senaste uppdateringen.

Edit: fläkten startade i läge 2 efter ung. 5 minuter, men temperaturen var då 44C (ung som tidigare då??) men jag upplever den som att den oftare kör i en högre (störande) läge, möjligt att de har satt om gränserna något, eller så blir den med den nya mjukvaran varmare än tidigare?

Redigerat av Unregistered124686ac, 28 augusti 2009 - 18:42.

Postad 28 augusti 2009 - 15:42

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Hej.

Är det nån här som har 7-dagars EPG kvar?
Jag kan i vilket fall bara se 4 dagar framåt, resten är tomt.

Men jag har lika mycket problem med textningen på Canal +, även att Text-TV dyker upp

Postad 28 augusti 2009 - 16:32

sandby7
  • sandby7
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Hej.

Är det nån här som har 7-dagars EPG kvar?
Jag kan i vilket fall bara se 4 dagar framåt, resten är tomt.

Men jag har lika mycket problem med textningen på Canal +, även att Text-TV dyker upp

Samma hos mig, men om det är fel eller som det skall vara vet jag ej. EPGn är så dj-la seg, så jag orkar aldrig slåss med den mer än några timmar fram = inte så viktigt för mig med mer än 4 dagar (ärligt visste jag inte att jag kunde hoppa dag fram med >>, vilket säger hur mycket jag använder det....;-) )

/S7

Redigerat av sandby7, 28 augusti 2009 - 16:35.

Postad 28 augusti 2009 - 23:20

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Samma hos mig, men om det är fel eller som det skall vara vet jag ej. EPGn är så dj-la seg, så jag orkar aldrig slåss med den mer än några timmar fram = inte så viktigt för mig med mer än 4 dagar (ärligt visste jag inte att jag kunde hoppa dag fram med >>, vilket säger hur mycket jag använder det....;-) )

/S7

:) Spelar in en hel del via EPGn, kan hålla med att den är seg som sirap ibland. En sak till som är jobbigt är att det ibland bara finns två program med i tiden.
Det enda som hjälper är att starta om boxen då för att få "full" EPG. (4 dagars)

Ps: är inne på min tredje box, men fortfarande problem med att boxen hänger sej ibland och att textproblemen på Canal + kanalerna är samma.
Märkligt att dom skickar ut en ny box så fort man ringer o klagar när det inte verkar hjälpa.

Dom kanske tror att man inte orkar klaga mer, men jag ger mej inte.

Postad 29 augusti 2009 - 06:40

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
Om EPG´n inte visar mer än två program så kanske man har startat boxen från en pågående timerinspelning från stand-by eller att man tryckt inspelning direkt när boxen sätts på, då missar boxen EPG datan. Har nog aldrig missat EPG om man gjort en ren start.

EPG i liggande form är en seg historia, jag brukar enbart ha den för att se första bilden (aldrig bläddra vidare) i den nya visningen, det jag max gör är att sätta en inspelning i första bilden. Om jag vill se längre fram så väljer jag den gamla visningen som även om den inte är snabb i alla fall är användbar.

Postad 29 augusti 2009 - 07:26

HOTDOG2004
  • HOTDOG2004
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0
hej
har sökt lite i denna tråd om boxens usb funktion men vill iaf checka av vad som är det senaste ang. usb-porten. Had CD öppnat den, kan man spara inspelade program från HDD till usb? OM inte; kommer man inom snar framtid kunna göra det?

Postad 29 augusti 2009 - 08:20

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

hej
har sökt lite i denna tråd om boxens usb funktion men vill iaf checka av vad som är det senaste ang. usb-porten. Had CD öppnat den, kan man spara inspelade program från HDD till usb? OM inte; kommer man inom snar framtid kunna göra det?

Svar nej, på båda...

Postad 29 augusti 2009 - 08:55

HOTDOG2004
  • HOTDOG2004
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0
trisst, Vad ska man ha usb-porten till? varför maximerar CD inte användandet av boxen, sabbar man kanske sin egen marknad för nästkommande box om man uppgraderar denna moell för mycket eller?

Postad 29 augusti 2009 - 10:02

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

trisst, Vad ska man ha usb-porten till? varför maximerar CD inte användandet av boxen, sabbar man kanske sin egen marknad för nästkommande box om man uppgraderar denna moell för mycket eller?

Har kanske med rättigheterna att sända Canal+ och Viasat+, filmbolagen vill nog inte att det ska vara för lätt att dumpa ut programmen på den DVD. Men en DVD recorder kan ju lägga ut det på en DVD, så man tycker att man skulle kunna släppa något på dessa spärrar.

Postad 29 augusti 2009 - 16:49

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Har kanske med rättigheterna att sända Canal+ och Viasat+, filmbolagen vill nog inte att det ska vara för lätt att dumpa ut programmen på den DVD. Men en DVD recorder kan ju lägga ut det på en DVD, så man tycker att man skulle kunna släppa något på dessa spärrar.

ViasatPlusHD-boxen har 2 USB. En bakom kortluckan och en på baksidan. De är förstås inte aktiverade på den heller. Vore ju kul om man åtminstone kunde titta på bilder, se film och llyssna på mp3 från ett externt minne. Att de inte vill att man kopierar ut HD-filmer på USB och sen dumpar dem på Pirate Bay kan man ju på sätt och vis förstå...

Postad 29 augusti 2009 - 16:52

PH2000
  • PH2000
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0
Är det bara jag som tycker att bilden ser ut som skit idag på Canal + Sport HD?

Jag sitter och kollar på matchen mellan Bolton-Liverpool och det ser bedrövligt ut!
Vanligtvis brukar bilden vara som porr för ögonen...

Äsch, kollade deras tablå nu och såg att matchen visas i HD-kanalen, men i SD...
Sorry..

Redigerat av PH2000, 29 augusti 2009 - 16:54.

Postad 30 augusti 2009 - 16:18

Unregisterede2a9c094
  • Unregisterede2a9c094
  • Forumräv

• 507 inlägg
  • 0

Äsch, kollade deras tablå nu och såg att matchen visas i HD-kanalen, men i SD...
Sorry..

Hur presterar denna box på SD, jämfört med andra boxar?

Redigerat av Unregisterede2a9c094, 30 augusti 2009 - 16:19.

Postad 30 augusti 2009 - 20:17

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Hur presterar denna box på SD, jämfört med andra boxar?

Jag ser ingen skillnad när jag jämför med Pace-boxen från Viasat, men det skiljer ju mycket från kanal till kanal.

Postad 31 augusti 2009 - 14:42

Unregisteredd3eb7b8e
  • Unregisteredd3eb7b8e
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

EPG i liggande form är en seg historia, jag brukar enbart ha den för att se första bilden (aldrig bläddra vidare) i den nya visningen, det jag max gör är att sätta en inspelning i första bilden. Om jag vill se längre fram så väljer jag den gamla visningen som även om den inte är snabb i alla fall är användbar.

Den liggande EPGn är snabb i Sagems andra box, hd boxen utan disk, så fattar inte varför den skall behöva vara apseg i den inspelningsbara... Det är ju samma epg data som visas i båda, lika många dagar osv. Den andra HD-boxen tar inte heller 5 minuter att stänga av, dock har den så klart andra problem, då det också är en Sagem.

Använde min fars Humax inspelningsbara HDbox (ComHem) för ett tag sedan, och det tog väl 30 sekunder att inse att denna boxen är ljusår före våra pissboxar.

Postad 31 augusti 2009 - 16:48

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Den liggande EPGn är snabb i Sagems andra box, hd boxen utan disk, så fattar inte varför den skall behöva vara apseg i den inspelningsbara... Det är ju samma epg data som visas i båda, lika många dagar osv. Den andra HD-boxen tar inte heller 5 minuter att stänga av, dock har den så klart andra problem, då det också är en Sagem.

Använde min fars Humax inspelningsbara HDbox (ComHem) för ett tag sedan, och det tog väl 30 sekunder att inse att denna boxen är ljusår före våra pissboxar.

Att browsa i sidled i 7 dagars EPG är inget problem med Pace 850NV heller ;)

Postad 31 augusti 2009 - 20:35

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

Vad göra när CD bestämt att vi inte kan använda något annat märke än Sega Sagem. Jo byta leverantör. Det lustiga är att CD tror att man vill läsa textTV när man vill se på HD-film. Där tog mitt tålamod slut.

Redigerat av ruva, 31 augusti 2009 - 20:36.

Postad 01 september 2009 - 09:02

Unregisteredfa6e0cec
  • Unregisteredfa6e0cec
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Vad göra när CD bestämt att vi inte kan använda något annat märke än Sega Sagem. Jo byta leverantör. Det lustiga är att CD tror att man vill läsa textTV när man vill se på HD-film. Där tog mitt tålamod slut.

Ett tips är att samtidigt spela in det man tittar på. Då fungerar textningen klockrent och man slipper se text-tv...

Postad 01 september 2009 - 11:31

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Ett tips är att samtidigt spela in det man tittar på. Då fungerar textningen klockrent och man slipper se text-tv...

Blir man inte av med text-TV problemet om man tar bort antennsladden till marksändningen?

Postad 01 september 2009 - 14:21

icamannen
  • icamannen
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Blir man inte av med text-TV problemet om man tar bort antennsladden till marksändningen?

Jag har text-TV-problemet även fast jag inte har någon antennkabel för marksändningen inkopplad. Problemet är ju rätt så störande. Men jag stör mig nog mest på att texten på Canal + kanalerna kommer typ 2 sekunder försent, och ibland inte alls. Riktigt jobbigt.

Är det någon som vet när den nya firmwaren kan tänkas komma?

//Henrik

Postad 01 september 2009 - 14:50

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Text-TV sänds ju även via satellit på SD-kanalerna, så hur skulle det kunna påverka?

Postad 01 september 2009 - 16:42

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Text-TV sänds ju även via satellit på SD-kanalerna, så hur skulle det kunna påverka?

Jag trodde att den enabart kom via marknätet. Själv har jag aldrig fått upp någon text-TV någon gång (har heller aldrig använt text-tv) tror inte ens jag vet hur man gör :D

Postad 01 september 2009 - 18:59

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Jag får alltid upp texTV när jag ser inspelat material på Fim+ HD. Flera gånger kommer fenomenet upp. Jag har DVB-T aktiverat men ingen sladd kopplad till den pga att det åskar ibland och min TV antenn är högsta punkten på huset.

Postad 02 september 2009 - 08:06

Pelleboy
  • Pelleboy
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Goddag! Är det nån som fått denna box att fungera med en hdmi-switch? Köpte en Vidanco 4-1 från Media Markt men får ingen bild från boxen, till min dvd-spelare fungerar switchen däremot utmärkt.

Postad 02 september 2009 - 10:37

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Goddag! Är det nån som fått denna box att fungera med en hdmi-switch? Köpte en Vidanco 4-1 från Media Markt men får ingen bild från boxen, till min dvd-spelare fungerar switchen däremot utmärkt.

Kör du switchen på Auto eller manuell switch mellan ingårna? Har du testat att sätta kabeln i alla 4 ingårna?

Postad 02 september 2009 - 10:57

fremar-7
  • fremar-7
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0
Har faktiskt inte så enormt mycket problem med min box, förutom småsaker som stör en del. Typ att fläkten låter mycket ibland när man startar upp boxen, fast den har varit av hela natten. Att det tar 5 min innan den stängs av om man inte trycker två ggr på powerknappen. Lite seg epg och ibland så syns det bara två program, att inspelningar som startar avbryter inspelningar som man ser på redan, dessutom utan att man kan fortsätta där den avbröt. Men det jag irriterar mig mest på är att canal digital ska bestämma vilka tv- och radiokanaler som ska finnas med. Förstår inte varför inte alla radiokanaler som finns på satelliten skulle kunna vara med, får inte in nån markbunden radio så det stör mig rejält. Dock inte så mycket att jag är sugen att betala för vad en hd-pvr dreambox kostar :)

Postad 02 september 2009 - 11:13

Pelleboy
  • Pelleboy
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Kör du switchen på Auto eller manuell switch mellan ingårna? Har du testat att sätta kabeln i alla 4 ingårna?

Det är manuell omkoppling, ingen av ingångarna fungerar och har provat att vända på kablarna, stängt av boxen helt och starta upp men den vägrar. Funderar om det är nån ide att prova någon annan switch eller om den här, inte helt problemfria boxen, inte klarar av en switch överhuvudtaget. (man skulle ju inte bli förvånad iofs).

Postad 02 september 2009 - 12:26

koorpen
  • koorpen
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Kör med en HQ switch http://www.hqproduct...rtl_AVSWITCH-60 och det fungerar utmärkt. :)

Postad 02 september 2009 - 13:51

Pelleboy
  • Pelleboy
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Kör med en HQ switch http://www.hqproduct...rtl_AVSWITCH-60 och det fungerar utmärkt. :)

Såg att Kjell sålde den för 1300, får se om man tar sig råd då.....Kanske finns nån som är billigare som funkar oxå. Tack för hjälpen.

Postad 02 september 2009 - 15:39

Matte75
  • Matte75
  • Lärjunge

• 426 inlägg
  • 0
Vilken annan box funkar ihop med Canal Digital HD? Sagems egna box verkar ju inte vara en hit?

Postad 02 september 2009 - 19:03

Rydde
  • Rydde
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Ringde canal digital för en vecka sedan o påpekade problemen med textning, seg EPG osv. Fick en ny strömkabel men inte hjälpte det....Blev nyss uppringd av dom, dom ville följa upp ärendet. Efter lite diskussioner så blev detta ett "teknikärende" . En tekniker kommer att ringa upp inom 48 h, något som varit med om detta?

Postad 02 september 2009 - 20:52

Unregisteredff8970c5
  • Unregisteredff8970c5
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Kör med denna switch från kjell & co 98103, fast omvänt, box till lcdtv och till projektor utan problem.

2 port HDMI-switch. 2 datorer, DVDspelare eller liknande till en skärm eller projektor. Bandbredd: 3,3 GHz. Max upplösning 2048 x 1600. Kostar 299 kr.

Redigerat av Unregisteredff8970c5, 02 september 2009 - 20:53.

Postad 03 september 2009 - 19:09

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Är det någon mer som haft dålig bild på Discovery HD senaste dagarna? Grynigt och pixligt :)

Postad 04 september 2009 - 07:47

Matte75
  • Matte75
  • Lärjunge

• 426 inlägg
  • 0

Vilken annan box funkar ihop med Canal Digital HD? Sagems egna box verkar ju inte vara en hit?

Ingen??

Postad 04 september 2009 - 11:14

erlander
  • erlander
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
Jag är så ****s trött på den här förbannade boxen och canal digital nu. Försökt få tag på reklamationsavd. i snart en månad utan resultat. Hur svårt skall det vara att bara få skickat in sin ox och få tillbaka pengarna för den.
Jag skall ha en abcom ipbox 910hd so visserligen inte heller funkar 100%igt men där släpps uppdateringar hela tiden iaf och man är mer fri och allting.

Betalar nästan 500kr/månad då skall man ju inte bli tvingad att använda en skitbox

Postad 04 september 2009 - 11:29

Unregisterede2a9c094
  • Unregisterede2a9c094
  • Forumräv

• 507 inlägg
  • 0

Jag är så ****s trött på den här förbannade boxen och canal digital nu. Försökt få tag på reklamationsavd. i snart en månad utan resultat. Hur svårt skall det vara att bara få skickat in sin ox och få tillbaka pengarna för den.
Jag skall ha en abcom ipbox 910hd so visserligen inte heller funkar 100%igt men där släpps uppdateringar hela tiden iaf och man är mer fri och allting.

Betalar nästan 500kr/månad då skall man ju inte bli tvingad att använda en skitbox

Jag skall snart köpa en ny box och funderade på en dreambox. Då skrev någon att CD är på gång med pairing och då blir man tvungen att köpa CD´s box?!

Postad 04 september 2009 - 12:01

Belzhadar
  • Belzhadar
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

Har själv reklamerat min inspelningsbara hd box, och blev per telefon lovad att jag skulle få tillbaks pengarna. Det var inget problem, sa han jag talade med, han verkade fullt medveten om att boxen suger. Efter att jag skickat in den, för snart två månader sedan, har jag dock inte hört av dem alls, inte sett röken av några pengar. Använt deras mailformulär för att fråga tre gånger vart pengarna tagit vägen, de har inte svarat på något av mailen.

Denna månad har de dock inte dragit några pengar från mitt konto för familjepaketet (har autogiro), så det verkar som att de kommer att "betala tillbaks" pengarna på det sättet. Altså inga pengar i handen, som jag blev lovad och inte ett ord från deras kundtjänst om detta.

Så fort som min box är betald, kommer jag att säga upp mitt tv abonnemang hos CD, har tappat allt förtroende för både deras boxar och deras kundtjänst.

Allltså, glöm att du kan få "pengar i handen" om du vill reklamera skitboxen.

Postad 04 september 2009 - 12:03

erlander
  • erlander
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Jag skall snart köpa en ny box och funderade på en dreambox. Då skrev någon att CD är på gång med pairing och då blir man tvungen att köpa CD´s box?!

Parningen kommer inte ske på nåt år åtminstone och det är la bara hd-kanalerna så vitt jag förstår.
Skiter egentligen i vilket. Har de inget vettigt alternativ till box så har de inte kvar mig som kund om de slår på pairing

Postad 04 september 2009 - 12:05

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Pace har tex släppt en uppgradering hos Viasat nu. Den förra versionen är från juli-09! Deras policy är att släppa en ny release för installation på ett fåtal boxar först och sedan vänta några veckor för att se hur det funkar. Kommer inga klagomål från de som har fått den så pumpar de ut uppgraderingen till resten av boxarna. Kanske vore något för CD att ta till sig?

Postad 04 september 2009 - 12:08

erlander
  • erlander
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Har själv reklamerat min inspelningsbara hd box, och blev per telefon lovad att jag skulle få tillbaks pengarna. Det var inget problem, sa han jag talade med, han verkade fullt medveten om att boxen suger. Efter att jag skickat in den, för snart två månader sedan, har jag dock inte hört av dem alls, inte sett röken av några pengar. Använt deras mailformulär för att fråga tre gånger vart pengarna tagit vägen, de har inte svarat på något av mailen.

Denna månad har de dock inte dragit några pengar från mitt konto för familjepaketet (har autogiro), så det verkar som att de kommer att "betala tillbaks" pengarna på det sättet. Altså inga pengar i handen, som jag blev lovad och inte ett ord från deras kundtjänst om detta.

Så fort som min box är betald, kommer jag att säga upp mitt tv abonnemang hos CD, har tappat allt förtroende för både deras boxar och deras kundtjänst.

Allltså, glöm att du kan få "pengar i handen" om du vill reklamera skitboxen.

Låter inte bra. Jag skall ha "pengarna i näven" annars kommer jag dra detta vidare, det är en sak som är säkert.
Trodde att CD var ett bra företag och inte lika korkade som viasat men ack så fel man har. Inte konstig att folk vänder sig till de mer illegala sätten att se på tv

Pace har tex släppt en uppgradering hos Viasat nu. Den förra versionen är från juli-09! Deras policy är att släppa en ny release för installation på ett fåtal boxar först och sedan vänta några veckor för att se hur det funkar. Kommer inga klagomål från de som har fått den så pumpar de ut uppgraderingen till resten av boxarna. Kanske vore något för CD att ta till sig?

Hade lätt hoppat över till viasat nu om de bara hade haft Premier League, allsvenskan och la Liga i HD

4 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.