Jag tycker nog att serien om Hamilton som gick för en många herrans år sedan är det bästa dom lyckats med. Känns som dom nyare verkligen bara är att han ska ta kål på så mycket folk som möjligt..
Den med Peter Stormare?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 13 December 2012 - 15:03
Den med Peter Stormare? Postad 13 December 2012 - 15:09
Han tänker säkert på filmerna med Stellans Skarsgård, Stefan Sauk och Peter Haber. Jag har inte sett Hamilton 2 än och det var ett tag sen jag såg filmerna med Peter Haber. Jag har dock de gamla filmerna i en dvdbox nånstans så har sett de med Stellan och Stefan nyligen. Har för mig att de med Stellan var helt ok medans den med Stefan Sauk var rätt kass.
Postad 13 December 2012 - 15:49
Jag har inte sett den med Stellan men såg ganska nyligen den med Peter Haber, var ganska kul att se honom som ung och "i form". Tycker Sauks är bra, speciellt serien likaså Stormares som heter Hamilton. Både Sauks och Stormares serier är bättre men oxå sämre, fler/längre actionscener men också mer dynga. Slakten på ryska tundran i Hamilton är längre i serien och så är det en extra fritagning av gisslan i Vendetta. Postad 13 December 2012 - 15:53
I mitt tycke är Fiendens fiende (med Peter Haber) den bästa, följt av Den demokratiske terroristen och Täcknamn Coq Rouge (Stellan Skarsgård). Sedan kommer Vendetta (Stefan Sauk).
Av de nya Hamilton har jag bara sätt första, den hade jag ganska låga förväntningar om men tycker att Persbrandt axlade rollen bra. Ska bli intressant att se 2´an. Sist av samtliga rullar kommer Hamilton med Peter Stormare, tycker den var så sjukt dålig. Samt att jag retade mig på all reklam i den. Postad 14 December 2012 - 08:41
Brave/Modig på BD. Valde engelskt tal. Coolt med genuin skotsk dialekt av engelska karaktärsskådespelare. Den dialektala dialogen och helt fantastiska animeringen gör hela filmen. Storyn är ok. Inte så mycket nytt. Tänk Disneys "Björnbröder", men med kelter istället för indianer. Korsat med Ronja Rövardotter.
Postad 14 December 2012 - 09:08
Snow white and the Huntsman
Hade snygga miljöer i filmen men riktigt fint bild, ljudet var helt OK också. Var lite för lite action i denna film, hade förväntat mig en aning mer. Tidsuppfattningen är svår att greppa i filmen, skiftar mellan årstiderna lite hur som helst verkar det som. Allt som allt en hyffsad film som inte utmärker sig på något sätt. 5,5/10* Postad 14 December 2012 - 21:28
The Hobbit.
Började jäkligt segt men tog sig senare. Bra början på en ny trilogi. Ser fram emot mer av draken i kommande filmerna. Den får en stark 3'a av 5. Se den men undvik HFR versionen. Den ser bara konstig ut. Funderar på att gå och se den i 24fps också för jag blev lite distraherad av HFR. Postad 15 December 2012 - 09:37
Pulp Fiction
Grym rulle som inte behöver någon större beskrivning. Att se den på BluRay var en fröööööööjd! 9/10 Postad 15 December 2012 - 12:48
Kill Bill 1 och 2. Helt underbar film
Postad 15 December 2012 - 13:06
Expendables 2.
Förmodligen en av de sämsta filmerna jag sett Urusel ljudmix. Urusel bild. Uruselt manus. Normalt sett tittar man på actionrullar för att slippa tänka när man är trött men i denna filmen kan rollinnehavarna ena sekunden vara till fots i jungeln och i andra sekunden helt plötsligt komma farandes i ett plan. Utan att man som tittare fattat någonting emellan Nä. Det kan vara kul men hjärndöd action med glimten i ögat men detta var fan så dåligt att det inte ens var roligt. Postad 15 December 2012 - 13:53
Ao - Den siste neanderthalaren 6,5/10. Men då är jag ganska intresserad av vårt ursprung och evolutionen. Annars hade den nog fått lite lägre betyg.
Postad 15 December 2012 - 14:31
The Notebook (2004) - En kärlekshistoria (baserad på boken med samma namn) som utspelar sig i U.S.A på 1940-talet parallellt med nutiden. Jag brukar inte tycka "kärleks"-filmer är speciellt bra eller underhållande men The Notebook är någonting utöver det vanliga. Ryan Gosling och Rachel MacAdams spelar otroligt bra ihop. En film som berör som jag tycker ni ska ge en chans om ni inte sett den!
Betyg: 10/10 Postad 15 December 2012 - 14:36 Kan inte göra annat än att rekomendera den på BluRay Postad 15 December 2012 - 21:00
The Hobbit (2012) - Skrev lite i tråden om filmen, kan dock säga även här att den var fantastisk. Jag såg den i 3D med 48 fps och blev imponerad!
Betyg: 10/10 (nu har jag gett mina två första filmer i den här tråden 10 i betyg, ett sammanträffande att jag har sett 2 filmer som verkligen faller mig i smaken. Så att ni inte tror jag ger 10 till det mesta till höger och vänster) Postad 15 December 2012 - 22:50
The avengers.
Jag gillar i regel inte såna här hjärndöda actionrullar. det brukar bara vara fokus på hjälten; den spöar allt och vinner. det var det nu också... men på ett underligt extremt bra sätt. Jag kan inte förklara det, men det var något som gjorde denna film bra. kanske brist på misstag, både logiska och fysiologiska främst, som gjorde att det var... ja, under 10 saker som störde mig i hela filmen. Produktionen är helt otroligt bra. Bild: 10/10 Ljud: 9/10 Film: 9/10 Ska man se en enda superhjältefilm i sitt liv så är det denna man ska se. Det har enl mig aldrig gjorts någon bättre. jag är ytterst tveksam till om det kommer att göras en bättre heller. awesome! Postad 16 December 2012 - 00:26
The Hobbit i 48fps 3D
Blev mkt nöjd. Bra bild, grymt bra smink/detaljer, Bra skådisar, Bra manus. Bra ljud var det verkade (svårt att säga på bio) Postad 16 December 2012 - 12:16
The Fast and The Furious (BluRay)
Första filmen i serien och jag anser att den är en av de bättre då det faktiskt mest hadlar om bilar. Tyvärr var det inte BluRay-kvalitet genom hela filmen utan det var bara i vissa scener som man märkte att det var BluRay, resten kändes som DVD. P.g.a. detta blir betyget lite lägre. 7/10 Postad 16 December 2012 - 14:02
The Fast & The Furious
Betyg 7/10 2 Fast 2 Furios Betyg 5/10 The Fast & The Furious: Tokyo drift Betyg 3/10 Får se när jag orkar kika vidare på de två sista. Ska bli intressant under nästa år att se hur sexan blir. Postad 16 December 2012 - 14:07 Såg den också igår, men blev besviken på filmen. Tyckte det bara var massa upprepningar från Ringen-trilogin.. samma knipor, samma miljöer, samma lösningar... Bra film, men kändes som Peter Jackson tappat fantasin. Postad 16 December 2012 - 14:15
Ok men vilka upprepningar tänker du på då? Mkt av scenerna anknyter ju till vad som händer i Sagan om Ringen så det känns ju rätt naturligt att saker känns bekant. Postad 16 December 2012 - 14:19
Det är ju en väldigt trogen filmatisering av en bok + appendix från en annan bok. Fast jag tycker han kunde tagit död på några av djärgarna, deras resa hade känts lite farligare då. Postad 16 December 2012 - 14:25
Jo men det är väl så boken går till Postad 16 December 2012 - 14:28
Har inte heller läst boken, men om det är skildrat som böckerna så ska jag inte göra
annat än att berömma Tolkien för hans affärsmannaskap. Skriv samma sak flera gånger och få folk att köpa ändå. Det funkar för Per Gessle också. Postad 16 December 2012 - 14:34
Så har även jag varit och sett Hobbit, det blev 3D HFR på Filmstaden i Västerås salong 1. Är inget större fan av ringen-triologin, så mina förväntningar var väl inte så höga. Det var en trevlig film, lite långsam i uppstarten och att se en film utan slut kommer jag nog aldrig vänja mig vid.
Alla som klagar på mycket grain i filmer kommer älska att se den här versionen. Att det har med HFR att göra är jag dock mycket skeptisk till, då grain oftast läggs till i efterhand av filmmakarna. Jag ser fördelen utifrån ett tekniskt perspektiv, att få till 3D på ett bra sätt, för det har Peter Jackson lyckats med. Hur filmisk upplevelsen är, får vara upp till var och en. Jag tycker nog att för 3D´ns skull så ger det ett mervärde för upplevelsen. Att uttala sig om hur HFR kommer användas i framtiden tror jag är lite för tidigt än så länge. Andra filmmakare kommer säkerligen gå till väga på ett annorlunda sätt, att döma ut tekniken efter 1 film känns lite överdramatiskt. Det kommer bli intressant att se hur James Cameron gör. Postad 16 December 2012 - 15:10
Avskyr hfr redan. Allt ser billigt ut och onaturligt ut. Den natuliga motion blur försvinner med hfr. Hoppas att det inte blir ngn standard i forsättningen. Då blir det inte mer film för min del
Redigerat av Unregistereddc471864, 16 December 2012 - 15:14. Postad 16 December 2012 - 15:17
Starship Troopers
Spellings Army levererar ännu. Fantastisk underhållande. Fascism och militarism i sitt esse :-) Självklart 10/10 Postad 16 December 2012 - 15:39
mkt bra film Postad 16 December 2012 - 22:41
The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)
Hobbiten Bilbo ger sig ut på en resa med tillsammans med en grupp dvärgar för att återkräva deras kungadöme Erebor som för länge sedan erövrades av draken Smaug. Den var ungefär som jag förväntade mig. Ganska pampig och bombastisk på ett trist sätt, speciellt mot slutet, ett vältrande i intetsägande CGI och action. Det är ganska barnvänligt och många gånger löjligt. Jag hade hellre sett den i 2D, hela 3D-grejen känns mest som något ytligt och tråkigt jippo. Det gjorde inte direkt saker och ting snyggare eller bättre, för filmen är inte speciellt snygg med all digital teknik som överanvänds ändå. Jag är inget stort fan av Peter Jacksons kamerahantering heller. Musiken blir lite överanvänd och tröttsam också. Dock så har den några okej stunder. Men hela grejen med tre filmer känns som en stor mjölkning på pengar. 2/5 2001: A Space Odyssey (1968) Mänskligheten hittar ett mystiskt objekt begravt under månens yta. Några tappra själar ger sig ut på ett äventyr i rymden tillsammans med den intelligenta datorn HAL 9000. Jag kände att det var dags att se om denna pärla igen. Och den var lika bra som förut. Fotot är helt otroligt, det är nog säkerligen en av de snyggaste filmerna jag sett. Jag älskar verkligen tempot, alla statiska bildkompositioner och scenografin plus färgerna. Sedan är ju effekterna mycket trevliga. Så man kan gott och väl säga att själva filmen är en otroligt visuell upplevelse. Självklart är det inte bara yta, utan det finns många intressanta och filosofiska aspekter att hämta här. Främst tycker jag att hela grejen med människa mot maskin är väldigt intressant, speciellt när man kombinerar det med all vetenskap och teknik plus rymden och människans evolution. Kubrick ska också ha en eloge till hans användning av filmmusiken, mycket vackert och hypnotiskt användande. Hans bästa film, även en av de bästa filmerna någonsin när det gäller sci-fi. 4/5 Postad 16 December 2012 - 23:04
Såg just den här med. Gillade den fastän jag var skeptisk över att mr Labeouf var med. Guy Pearce gör en väldigt bra och äcklig roll som the the bad guy. Tom Hardy som vanligt härlig med sina karakteristiska "staredowns" och underbara monolog, väldigt bra. Iaf i min bok! Har inte läst boken som den är gjord på och tror dom tagit sig endel frihet men fått bra kritik vad jag läst iallafall. Just ja - Gary Oldman utnyttjades alldeles för lite i filmen, ett stort minus. 8/10. Postad 17 December 2012 - 00:29 Amen to that! Postad 17 December 2012 - 07:22
Vad tycker ni då om denna? http://blip.tv/play/AYGvsiYC.x?p=1 http://www.confusedm...ace-Odyssey.php Postad 17 December 2012 - 10:51
J Edgar. Leo Di Caprio i Clint Eastwoods drama som handlar mer om privatpersonen som grundade FBI än om politik, även om politken är grunden för storyn. Riktigt bra och tar en oväntad vändning om man nu inte kände till denna story sen tidigare.
I HD på Netflix. En av de nyare titlarna som de har då den släpptes på BD så sent som i våras. 7/10. Hade fått högre om karaktärerna hade fått utrymme att fördjupas mer, men tyvärr så är filmen för kort för det. Den kunde kanske ha gjort sig bättre som mini-serie på några avsnitt. Typ The Kennedys. Redigerat av agpath, 17 December 2012 - 10:54. Postad 17 December 2012 - 11:03 Jag har inte sett den ännu och vill inte ifrågasätta ditt betyg så du har bra argument för det. Jag gillar dock själv LOTR-trilogin och skulle vilja vet vad du sätter betyg på de filmerna. Tycker du som jag att de filmerna är 4-5/5 så blir jag orolig för din tvåa, men om du tycker att även de är 2 så får vi väl se det som en smakfråga. Att filmbolaget vill mjölka pengar genom 3 filmer är satt utom allt tvivel. Dock tror jag inte alls att PJ ser det som så. Han är helt enkelt ett av de största Tolkien-fan själv och han gör så mycket film som han får pengar till. Han ser det också som att han gör filmerna för Tolkien-fansen och vill därför få med så mycket som möjligt. Ett tidigare exempel på detta är Extended-versionerna av LOTR som togs fram för att tillgodose fansen och inte för att visas på bio eller tv. Nu har han fått medel att göra många och långa versioner från början. I vilket fall så verkar det funka om man ser till Box Office-ställningen för närvarande... Postad 17 December 2012 - 12:11
Orkade inte kolla på hela, men det jag hörde höll jag inte med alls. Jag hade svårt att ta honom på allvar, jag förstår inte grejen med dessa "recensenter" som medvetet ska vara roliga och använda vissa uttryck. Och jag håller inte alls med om hans sätt att se på film eller vad en början är, uppbyggnad osv. Han verkade helt ställd till att en viss scen i början av filmen höll på i över en minut. Jaha? Sedan att han hade The Dark Knight bland sina favoriter gjorde mig inte speciellt förvånad. Redigerat av Unregistered181895cb, 17 December 2012 - 12:11. Postad 17 December 2012 - 12:17
Det var ett tag sedan jag såg filmerna, men alla tre filmerna har jag satt betyget 2/5 på. Men jag tror å andra sidan inte att det lär ändras, i alla fall inte till ett högre betyg. Postad 17 December 2012 - 12:42 Ok, då kan vi vara överens om att vi helt enkelt gillar olika genrer av film. Själv skulle jag helst dock jämföra inom samma genrer, om man nu inte ser till rent filmiska och inte bryr sig om story mm Postad 17 December 2012 - 12:48
Tror inte heller att det handlar om Pengar i den bemärkelsen i PJs läge. Hans största rädsla är med största sannolikhet att göra fansen besvikna. Han har ju bara en chans på sig att göra denna filmen så bra och komplett det går. Dessutom finns det nog gott om fans som gärna ser 3 filmer. Det är ju 2 filmer mer än 1 vilket gör att man får se ytterligare ett par timmar som skildrar midgård. Postad 17 December 2012 - 12:52
Klart att all filmskapande i kommersiellt syfte handlar om pengar. Oerhört naivt att tro något annat. Det är stora företag som ger ut dessa filmer och ska dessa företag fortsätta att existera så måste de dra in pengar. Extended versions är en chans att sälja filmerna ytterligare en gång.
Allt handlar om pengar. Sedan så kanske det inte är så för PJ själv men de som har anställt honom hans skapande har bara vinst i åtanke. Postad 17 December 2012 - 12:53 Det är nog snarare det som är poängen än själva storyn. Tur det finns så många fans och att storyn i sig egentligen är sekundär i det avseendet. Postad 17 December 2012 - 13:32
Goldeneye, BD
En av de bättre Bondfilmerna. Bra mix av humor och action. Inga särskilt snygga Bondbrudar tyvärr men de spelar helt OK. Absolut sämst bildkvalitet av alla Bondfilmer jag sett på Blu-ray (ca 15 st). Här måste något gått väldigt fel i transfern för det ser ut som DVD. Katastrof. Rätt kasst ljud också.
Postad 17 December 2012 - 13:39
Hahaha (2010)
Jo Moon-kyeong planerar att lämna Seoul och flytta till Kanada, men dagarna innan hans flytt träffar han filmkritikern Bang Jong-sik, som också är en nära vän. Efter lite alkohol visar det sig att båda har besökt Tong-yung nyligen och varit med samma människor. En ganska ordinär rulle i Hong Sang-soos typiska anda. Vi har bland annat lite av hans typiska lek med strukturen och den lågmälda och varma komiken. Han gör det han är bäst på ungefär. Jordnära porträtt, relationer och konversationer. Jag gillar den gemytliga och charmiga tonen, även hur karaktärernas minnen utvecklas tillsammans med ramberättelsen, det blir flera lager i hela manuset. Hahaha är dock inte lika stark som Hong Sang-soos senaste två filmer, men det är en trevlig bagatell. Det kanske är så att han är som bäst när han fokuserar på en kortare speltid, möjligtvis blir det bättre balanserat då. 3/5 Postad 17 December 2012 - 23:30
Seven Brides for Seven Brothers (1954)
Utspelar sig 1850 i Oregon. Adam åker till stan för att hitta en fru. Han får tag på Milly, men när han återvänder vill hans sex andra bröder också gifta sig. Egentligen rätt dum och löjlig, men den är snygg och har lite charm då och då. Tyvärr är könsrollerna ingenting att ha, handlingen är platt och trist, sedan är det mesta töntigt. Ibland är det nästan så att saker och ting blir medvetet roliga. Fasligt nära ettan. 2/5 Shock Corridor (1963) En journalist vill vinna Pulitzer-priset, därför får han sig själv inlagd på en mental institution för att lösa ett mord som inträffat där. När det gäller mental ohälsa och psykiska sjukdomar vinner filmen inte speciellt mycket. Men å andra sidan finns det intressant samhällskritik ur själva tidsperioden och en bra stämning. Jag gillar ändå Fullers regi och den mystiska premissen. Långt ifrån en perfekt film bara. 3/5 W.R. - Misterije organizma (1971) En blandning av dokumentär och spelfilm om förhållandet mellan kommunismen och sexualiteten samt om Wilhelm Reichs liv och verk. Formen är ruskigt tilltalande, tyvärr lyckas det bli rätt spretigt och ojämnt som tusan på samma gång. Arkivklipp med Stalin blandas med snoppavgjutningar, intervjuer och en sorts handling. Och det är inte ens allt! Jag tyckte verkligen om musiken. Filmen är viktig för sin tid, den har ändå lite intressanta analyser att komma med, i alla fall om man ser till tiden det var aktuellt. Det tog ju inte lång tid innan den blev bannad heller. Synd att själva handlingen inte fick så mycket rum, den har trots allt att göra med det forna Jugoslavien och stalinistisk kommunism. Jag hade gärna sett en utveckling av filmens kvinnliga karaktärer som var sexuellt frigjorda (varav den ena mer av en politisk aktivist) och den ryske konståkaren. Det blir en stark tvåa, jag ser ändå fram emot att se mer av Makavejev, han verkar som en intressant filmskapare. 2/5 Postad 17 December 2012 - 23:41 Tragglade mig igenom de två sista filmerna också: Fast & Furious Betyg 4/10 Fast Five Tyckte den var bättre första gången jag såg den, men då hade det gått lång tid sedan jag såg någon av de tidigare. Betyg 5/10 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |