Injuter lite vårkänslor på balkongen. En IPA hade varit att föredra men dem tog slut igår. Men Brooklyn BCS funkar fint det med.
det där såg inte fel ut alls måste jag säga. göttegris
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 09 March 2013 - 18:19
det där såg inte fel ut alls måste jag säga. göttegris Postad 09 March 2013 - 18:22
Är det där idag? I sverige? Postad 09 March 2013 - 18:48
Dale´s pale ale smakar exakt som någon ale som jag brukar dricka. kan det vara oppigårds amarillo?
god är den i alla fall Postad 09 March 2013 - 23:05
Jepp Måste ju tillägga att med Stoutens 10% alkoholvolym blev det riktigt trevligt ute på balkongen Postad 11 March 2013 - 23:51
sitter och sippar på denna nu.. Den är riktigt riktigt god.. en öl helt i min smak. väldigt "hoppig" och bra beska.
påminner faktiskt lite om min hemmagjorda öl jag gjorde.. beror nog på cascade humlen. Bifogad fil(er)Postad 12 March 2013 - 00:06
era "as" Är ju fan omöjligt att vara ute här utan att förfrysa nån kroppsdel man måste offra. Imorgon blir det nog systemet för mig så jag också kan värma mig på balkongen. Eller iallaf proviantera inför nästa ölprovning med arbetskamraterna. Postad 12 March 2013 - 07:43
Suck! Epic har fortfarande inte kommit till Örebro. Tror det får bli en beställning på den till slut.
Igår kom dock påskölen, jag glömde påminna här, hade själv glömt bort det. Det är några öl som verkar intressanta, både Sigtuna Dark Easter Ale och S:t Eriks Easter DIPA har fått bra kritik. Jag ska börja prova igenom dessa på fredag tänkte jag. Nedanstående lista ser lite konstig ut, av någon anledning kunde jag inte klistra in allt i ett svep. Påsköl - 2013-03-11
Postad 14 March 2013 - 21:39
Är inte så jätteintresserad av påsköl men idag så köpte jag iaf S:t Eriks Easter DIPA och Dugger Påsklager. Får se om dom kanske ger mersmak.
Postad 14 March 2013 - 22:22
Man ska inte hänga upp sig på ordet påsk alltså, det är öl som alla andra.
I något slags blindtest hade jag garanterat inte förknippat något av dom med påsken Inget av dom smakar vare sig ägg eller gamla smällare typ Postad 14 March 2013 - 22:44
tror inte påskölen skiljer sig något alls. Det är bara ett sätt att på kort tid sälja vissa batchar
På julen kan det ju vara lite annorlunda kryddningar osv men påskölen känns inte alls likadan Postad 15 March 2013 - 07:35
Ja nu för tiden är verkligen inte påskölen särskilt "påskiga" på något sätt. För ett antal år sedan var det värre då var det nästan bara olika former av lite mörkare lager, typ wienerlager. Det var sällan något att hänga i granen, men numera släpps det ju riktigt rolig påsköl. Jag tänkte sätta mig direkt efter jobbet och prova, är det någon som vill cyberprova lite öl så kommer jag skriva på Facebook på sidan Ölsvammel. Jag satsar på de olika 33 cl-flaskorna idag.
Postad 15 March 2013 - 07:51
Det finns väl någon liten baktanke att de skall passa till mat men man behöver ju en stand alone öl på påsken också och då kanske en "easter ale" kan få trilla ner
Postad 15 March 2013 - 07:55
fan dem hade inte st eriks easter DIPA på mitt systembolag! köpte lite annat smått och gott och provade även Mohawk Easter Rocket. den var god
Postad 22 March 2013 - 08:11
DSC_0981.jpg 425.99K
3 Antal nerladdningarNågon som provat och kan ge en hint om vad som väntas ? Inte ofta det står bira och väntar på en på jobbet..... Postad 23 March 2013 - 22:16 Tycker den är bättre faktiskt. S:t Eriks DIPA var för söt för min smak. Postad 24 March 2013 - 16:40
ja Mohawken var lite bättre. tycker även att Mohawk black coffee var väldigt god Postad 24 March 2013 - 17:14 skulle vart kul och se hur resultatet på Mohawks öl om han bytt bryggeri på dom. Red Ale på De proef och kaffeipa på slottkällans. Black Coffee IPAn är riktigt jädra bra.. Postad 24 March 2013 - 22:09
Drack en Gouden Carolus Cuvee van de Keizer 2006 på Monks i sthlm i veckan, något av det absolut bästa jag druckit på länge, var helt lyrisk faktiskt. Får nog försöka få tag i dessa framåt och lägga på lagring, för det är värt att vänta på.
Postad 25 March 2013 - 16:32
Låter najs. Skall ner till bryggeriet och sova över där i maj. ;-) På tal om påsköl. Sigtuna dark easter ale var den godaste nya öl jag druckit på länge. Får köpa ett gäng till innan påsk. Postad 25 March 2013 - 22:16
Instämmer, jag gick och köpte tre flaskor till och det är ovanligt för att vara mig. Postad 27 March 2013 - 13:43
Jag tycker att det är en Black IPA, Cascadian Dark Ale eller vad man nu vill kalla det. Men har även sett att vissa namngett den som American Strong Ale. I det segmentet har jag inte stött på något liknande som Dark Easter Ale. Men som BIPA har jag druckit flera liknande öl. Postad 27 March 2013 - 21:07 Man blir ju lite nyfiken iom allas kärleksförklaringar till den och den låter ju inte så dum. Undrar nu om den finns kvar att inhandla... EDIT: såklart inte Redigerat av DevilGod, 27 March 2013 - 21:12. Postad 27 March 2013 - 22:09 Hur menar du då? Den finns överallt, och att beställa online med. Postad 27 March 2013 - 23:00
Provade en St Eriks DIPA ikväll, en öl som jag tycker är helt oharmonisk och spritig och saknar den där humlepunchen som borde finnas. Det söta är för sött då beskan kommer för sent om det går att förstå. Det blir liksom ingen balans utan känns som man dricker tre olika öl i varje klunk. Får väl blir bjudöl eller grytbas av resten...
Postad 28 March 2013 - 00:14
tyckte den var helt ok. saknade som du skrev humlen. Postad 28 March 2013 - 07:42
Kan ju hoppas att jag fick en taskig flaska bara, får väl prova en till så småningom.
Postad 28 March 2013 - 08:03
Håller helt med när det gäller St Eriks DIPA, fanns ju ingen humle smak över huvud taget. Kallar man det DIPA så förvänta iaf jag mig en riklig humlekaraktär.
Postad 28 March 2013 - 10:24
exakt. jag tycker ölen är god men det är ju ingen DIPA. Postad 28 March 2013 - 10:43
Min var fantastiskt humlig och go, bland de bättre svenska dipa jag druckit.... Förvånande eftersom St Eriks alltid gör slätstrukna öl.
Postad 28 March 2013 - 12:27
Låter som väldigt ojämn kvalitet, jag brukar inte diffa så mycket från Squeeze intryck även om vi har lite olika smak.
Får testa en flaska till samt kolla om de är batchmärkta på något sätt. Postad 28 March 2013 - 16:58 Inte på det lokala apoteket och vill ju ha den till påskbordet och det hinns ju inte nu. Postad 28 March 2013 - 20:53
Har också testat en flaska nu och håller med även jag. Funkar att dricka men är som allt annat från St Eriks ganska tamt. Den enda siffra jag hittade på flaskan som skulle kunnat vara ett batchnummer var 476, någon som sitter på en dekrypteringnyckel? Postad 28 March 2013 - 21:04
Gav St Eriks en chans till idag eftersom de som ut som bolaget hade haft inbrott när jag var där
EDIT: Knäckte en till samma sak, nästan vasken på denna alltså Postad 29 March 2013 - 11:39
Smakade Hale to nothing från Brutal Brewing igår. Njaee, ganska dyr och smakar nästan likadant som en helt vanlig Pistonhead...alltså inte riktigt bra.
Postad 29 March 2013 - 12:35
Jag skulle inte rekomendera grytbas. Även om beskan upplevs som låg kan den bli jobbig i en gryta. Jag har gjort sås på öl med betydligt lägre beska och det har blivit på gränsen till odrickbart. Jag drack en S:t Eriks DIPA för nån vecka sen och problemet jag hade var att jag hade flaskan liggandes och fick med bottensatsen i glaset. Det gjorde att den upplevdes lite halvfärdig. Den smakade lite som att den inte jäst klart än. Annars tyckte jag humlearomen var helt ok även om beskan var alldeles för mild. Jag har dock druckit flera liknande DIPAs med låg beska och hög humlearom från USA. Postad 30 March 2013 - 09:38
Schysst underlägg till ölen xD Postad 01 April 2013 - 17:13
Glöm inte bort att det är ölsläpp imorgon:
40 största butikerna.
Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 01 April 2013 - 20:58. Postad 01 April 2013 - 20:41
Riktigt gött släpp, kommer inte behöva köa vid affären iaf, inte så mycket intressant där.
Det är ingen weblansering på The Forager, släpps här http://www.systembolaget.se/11091 Postad 01 April 2013 - 21:14
Ah dubbelkollade det nu och det stämmer. Inser att jag måste sluta basera mina listor på Uppdrucket. Får bli Systembolagets utskick till nästa släpp även om det blir mycket mer jobb. Sen kommer det fela iallafall, men det är svårt att komma ifrån. Intressant att så många inte tycker ölen är så intressanta. Har sett flera kommentarer om det på BS-forumet också. Känns som att ölälskarna har blivit väldigt bortskämda på väldigt kort tid. Ett sånt här släpp hade fått många att skita på sig för bara 1-2 år sedan. Jag tycker själv att det här släppet ser aningen bättre ut än det i februari, men då värderar jag inte Neb och Bourbon County lika högt som många andra. Men det är iofs bra om det inte blir lika kaotiskt vid hyllorna som det blivit de senaste släppen. När jag flyttade tillbaka till Örebro för 2 år sedan så var jag nästan själv vid nyhetssläppen vid Kungsgatan. Tyckte det var skönt att slippa stöket på Regeringsgatan, men nu börjar det bli tryck även här i Örebro. Postad 02 April 2013 - 05:25
Visst finns det bra saker även i butik, men ingen jag är rädd ska ta slut av
Blir väl en av varje där, och en påse full med Raven! Postad 02 April 2013 - 07:42
Ja jo det har du nog rätt i. Jag kommer dock gå dit, lika bra att få det gjort. Ligger fortfarande hemma sjuk, men måste gå och köpa Ipren. Alvedon suger verkligen på att få ned febern. Jag kommer också köpa en av varje förrutom ett par som jag inte tycker är prisvärda samt att jag skippar några jag druckit tidigare. T.ex. Utopias, sen fattar jag inte hur de kan ta 160 spänn för en liten flaska 3 Fonteinen. Visst är det en bra öl, men med tanke på att jag köpte en 75 cl flaska på krogen i Norge för strax över 200 NOK så inser man vilket överpris det är. Jag hoppas verkligen att Schneider Tap X är lika bra som tidigare varianter, då kan det bli ett par extra flaskor för min del. Är helt såld på välhumlad veteöl. Ska förresten brygga ännu en variant av Spanked Virgin snart. Brorsan ska gifta sig så då har det beställts bröllopsöl som är lättdrucken och går hem hos brudarna... Spanked Virgin it is! Denna variant kommer humlas med Citra och Amarillo. Sen kommer vi dela upp den i två batcher där vi torrhumlar den ena med Amarillo och den andra med Citra. Den ena ska representera brorsan och den andra hans blivande fru (blir olika etiketter för dessa). Sen när de har gift sig så ska vi ge dem ett par 75 cl flaskor med champagne-kork där vi blandat dessa två öl innan vi flasktappar den. Dessa kommer ha en etikett där de står tillsammans. Postad 02 April 2013 - 07:47
Vart ett par Dark Easter Ale i helgen här och den var inte dum alls. Hoppas man kan lägga vantarna på någon mer innan de är slut.
Postad 02 April 2013 - 13:16
Blev en ganska lätt påse denna månad, är ju skönt det också ibland.
Sen kommer det ju en lite större beställning som gjordes på hemsidan också.
2013-04-02-12.27.17.jpg 125.67K
1 Antal nerladdningar
Postad 02 April 2013 - 13:38
blev bara en liten liten beställning. har mycket rolig elektronik att införskaffa närmaste månaden
Postad 04 April 2013 - 20:42
Någon som vet om det finns några roliga öl i Italien ? Eller ska jag pimpla vin hela veckan?
Postad 05 April 2013 - 13:10
Vart ska du i Italien? Rom har ju en av världens bästa pubar, Ma Che Siete Venuti a Fa (stor risk att jag skrev fel här). Men vet att det finns många bryggpubar och annat ute i landet, har en bekant som reser till Italien en gång om året och dricker öl och vad jag vet åker han sällan till Rom.
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |