En fråga, kan man ha två boxar i hemmet som ADSL kund?
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 18 maj 2009 - 20:16
En fråga, kan man ha två boxar i hemmet som ADSL kund?
Postad 18 maj 2009 - 20:22
/Peter Cigéhn
Redigerat av Unregistered2c1997ae, 18 maj 2009 - 20:22.
Postad 18 maj 2009 - 20:27
Ja, Kundtjänst borde skicka en 1910-box till Peter för lång och trogen upplysningstjänst omedelbums. Annat vore en mindre skandal.
Eller hur Telia...gratisbox till Peter.
Postad 18 maj 2009 - 20:31
[*]Hanteringen av P+ och P- knapparna för att bläddra bland Text-TV sidorna är ändrade tillbaka återigen! Telia har lite svårt att bestämma sig. Så nu funkar P+ och P- återigen på Text-TV:en.
/Peter Cigéhn
Då kan man uppdatera igen

Håller med. Om han nu vill ha enMåste ju bara tacka Cigehn för sitt outröttliga arbete att upplysa alla oss andra dödliga!
Ja, Kundtjänst borde skicka en 1910-box till Peter för lång och trogen upplysningstjänst omedelbums. Annat vore en mindre skandal.
Eller hur Telia...gratisbox till Peter.

Postad 18 maj 2009 - 20:36
Telia anställer Peter som utvärderings-konsult och då ingår/krävs innehav av just sådan box ? Eller två ?
Postad 18 maj 2009 - 20:36
Håller med. Om han nu vill ha en
Jodå, en 1910 kan ju alltid vara bra att ha! Så att man har koll på hur den funkar, och inte funkar, om inte annat. Jag har fyra 1510 boxar (varav två står på hyllan) hemma. Så en box till skadar väl inte...

Men skall man vara realist så betvivlar jag dock att Telia skulle vara så frikostiga att dom skänker bort en box på det sättet.
/Peter Cigéhn
Postad 18 maj 2009 - 20:43
Till mig skickade ju Telia 1910-boxen gratis trots att vi hade gjort upp om en summa för boxen...så det är nog inte omöjligt att en box dimper ner tids nog.
Fortsätter på frågan om bithastighet. Längre upp behandlas detta:
Funktionalitet för att kontrollera om boxen supportar en viss codec. Just nu kontrolleras att 1510 boxen inte klarar av MPEG4.
Orsaken till fråga riktat till kundtjänst rörande bithastighet och vilken, kom av fundering att rikta mpeg4 strömmar till just box anpassad till detta. Alltså stationen identifierar box och skickar ex SVT1 med mpeg4 om sådan box är ansluten. Är det möjligtvis något sådant som är syftet..två olika strömmar av en kanal ?
Redigerat av Latman, 18 maj 2009 - 20:54.
Postad 18 maj 2009 - 21:00
Markus Johansson
Telia Kundervice
Uppskattar verkligen att du engagerar dig då Telias tjänst verkligen har potensial, HD och Inspelningsbar Box så ...
Postad 18 maj 2009 - 22:08
Markus Johansson
Telia Kundervice
4:3 problemet kvarstår, men om det finns kanal som sänder 4:3 och jag går dir å tillbaka släpper 4:3 inställningen ... eller omstart, så nu drar jag ur sladden varje kväll ... trist då den snabba starten e go ... avsaknanden av ljud vid start har jag inte drabbats av längre ...
Fråga, jag har 1080i valt för HDMI, men valet fanns inte i den nya panelen - vad gäller?
Postad 19 maj 2009 - 08:27
Då ska jag försöka ge lite svar såhär efter helgen.
Citera(Likvid @ May 12 2009, 18:20 )
Fråga till Telia:
Är 576i på gång eller finns redan som valbar uplösning i boxen ännu?
Om inte kan väl Telia killen i denna tråd skicka ärendet vidare om detta önskemål.
.....
Det är redan gjort. Dock så är det nog inget jag tror kommer att komma inom en snar framtid. Det är mer troligt att man bara kommer att köra med 720p eftersom att det verkar bli en standard för HDTV.
Markus Johansson
Telia Kundervice
Hm. Så länge det levereras vanlig SD-signal från Er så är 576i att föredra då många TVapp och andra externa bildhanterare, skalar upp bilden bra mkt bättre än Telias 1910-box. I dagsläget är man låst till 1910.s dåliga skalning så vi vore tacksam för en åtgärd från utvecklare.
Postad 19 maj 2009 - 08:35
Jag upplever usel kvalitet på SVT när mycket information ska rymmas i strömmen, t.ex. under melodifestivalen och eurovision. Bilden blir indelad i ganska stora "block" så fort det är många lampor som blinkar och kameran rör på sig, eller liknande.
Jag förmodar att detta beror på nedskalning av bitraten av Telia (för att den ska rymmas på min trånga ADSL-lina). Eftersom min digitalbox (1910) klarar MPEG4, skulle man inte kunna sända ut SVT med full bitrate fast i MPEG4? Därmed skulle man väl kunna komma upp i bättre kvalitet samtidigt som man håller nere bitraten?
Gissar att alla 1510-användare där ute får problem i och med en sån omläggning, men skulle man inte då kunna göra så att man skickar ut två strömmar med SVT:s kanaler: en i MPEG2 och en i MPEG4 och att 1510 visar MPEG2-strömmen medans 1910 visar MPEG4-strömmen?
Skickas gärna till utvecklarna :-)
/Maf
Postad 19 maj 2009 - 08:48
Går ca 2 sek snabbare nu.Någon annan som upplever att kanalbyten går snabbare efter den senaste uppdateringen? Jag bara zappade lite bland kanalerna, dvs med P+ och P+ knapparna och inte med inmatning med siffror som alltid tar lite extra tid i och med att den måste vänta på att man eventuellt knappar in fler siffor, och min känsla är att kanalbyten går mycket snabbare igen. Nån fler som upplever detsamma, eller inbillar jag mig bara?
/Peter Cigéhn
Postad 19 maj 2009 - 08:58
Hm. Så länge det levereras vanlig SD-signal från Er så är 576i att föredra då många TVapp och andra externa bildhanterare, skalar upp bilden bra mkt bättre än Telias 1910-box. I dagsläget är man låst till 1910.s dåliga skalning så vi vore tacksam för en åtgärd från utvecklare.
Nu vet jag inte om du läste mitt inlägg som jag skrev igår kväll där jag analyserade ändringarna gjorda i senaste versionen av GUI-programvaran:
Här är en liten analys av vad som ändrat till den senaste versionen av GUI-programvaran, 5_0_10_007, jämfört med föregående version 5_0_9_035:
/Peter Cigéhn
- Som redan uppmärksammats så kan man numera göra inställningar för Upplösning under Inställningar. Detta menyval är enbart tillgänglig på boxar med HDMI. Jag har själv enbart en 1510 box så jag kan inte se hur detta ser ut själv. Som rapporterats så verkar man enbart kunna ställa in 576p och 720p. Men det som är intressant är det kommentarer man ser i koden. Det finns nämligen förberett (men bortkommenterat) för 576i och 1080i där kommentaren är "does not work yet" för 576i och "not used" för 1080i. Så alla som har efterfrågat 576i utmatning på HDMI kanske snart är bönhörda. Kommentarer "does not work yet" skulle ju kunna indikera att nåt är på gång vad gäller 576i. Observera dock att detta är mina egna högst personliga spekulation och behöver inte ha nånting med verkligheten att göra.
Så det verkar som en eventuell åtgärd är på gång...
/Peter Cigéhn
Postad 19 maj 2009 - 09:29
Nån annan med samma problem? har startat om flera ggr men får samma meddelande hela tiden.
Postad 19 maj 2009 - 09:31
Nu vet jag inte om du läste mitt inlägg som jag skrev igår kväll där jag analyserade ändringarna gjorda i senaste versionen av GUI-programvaran:
Så det verkar som en eventuell åtgärd är på gång...
/Peter Cigéhn

Tack för bra information från dig.
Redigerat av Palle, 19 maj 2009 - 09:33.
Postad 19 maj 2009 - 10:27
Det blir bättre och bättre med tiden.
Telia verkar ju vara snabba på att komma med nya uppdateringar också!
Jag uppskattar också att repr från Telia finns här och även att det finns "experter" som informerar och hjälper oss.
Jag tycker dock att Telia kunde ge oss information om förändringarna. Nu får man ju liksom upptäcka det själv. Min gamla mor som fyller 87 idag ringer ibland för att som t.ex. igår berätta att hon startat om allting men TV4 inte fungerar. Hon informerade mig den nya programvaran så jag startade om boxen och sen såg jag en massa mail från denna tråd!

Jag har föreslagit Telia flera ggr att man skulle ha en virtuell inspelningstjänst, ett eget video on demand, där man beställer en inspelning av ett program man vill se senare. Och det skadar väl inte att upprepa idén här!
Ha en bra dag!
/Peter Cigéhn
Var/hur kan du se koden?
Postad 19 maj 2009 - 11:52
Var/hur kan du se koden?
GUI-programvaran i boxen är vanlig JavaScript-kod som laddas ned till boxen från en webbserver i Telias nät då timglaset visas (varje uppräkning av procentsatsen är en ny JavaScript fil som hämtas från servern).
Har man bara koll på vilken webbserver som boxen hämtar dessa JavaScript-filer ifrån så är det sedan inga större problem att själv titta runt bland dom.
Detaljer om vilken webbserver och liknande överlåter jag dock åt folk att klura ut själv. Jag är inte så benägen att sprida den typen av detaljerad information vidare. För den som är insatt och intresserad så finns tillräckligt med information publicerad både på det här forumet och på andra forum och bloggar, om hur man tar reda på detta.
För att göra själva analysen av skillnaderna så har jag skrivit ihop ett litet Perl-script som gör denna jämförelse lite mer automatiserad. Jag sitter inte direkt och letar skillnaderna för hand om jag säger så...

/Peter Cigéhn
Postad 19 maj 2009 - 12:23
Jag har föreslagit Telia flera ggr att man skulle ha en virtuell inspelningstjänst, ett eget video on demand, där man beställer en inspelning av ett program man vill se senare. Och det skadar väl inte att upprepa idén här!
Sonera visade upp en sådan NPVR-tjänst för flera år sedan och om Telia fick bestämma så skulle alla sändningar gå att titta på i VoD (Programbibliotek), antingen genom innehållsleverantörerna eller genom att Telia spelar in det. Då skulle man aldrig behöva bry dig om att spela in själv. Men tyvärr är det nog inte så enkelt när upphovsrättigheter mm kommer på tal.
Det som dock är positivt är att det arbetas mycket på att utöka programbiblioteken så den typen av tjänst kommer nog att växa med tiden, även om det är några berg att klättra över innan den är komplett och vi egentligen inte behöver ha varken PVR (inspelningsbar box) eller NPVR.
/A
Postad 19 maj 2009 - 12:45
Startade om mina föräldrars 1910 box i Fredags och fått meddelandet "Kommunikationsfel har inträffat" så fort man försökt gå in på video on demand eller Telia Nöje.
Nån annan med samma problem? har startat om flera ggr men får samma meddelande hela tiden.
Ingen expert men,
Har du startat om med genom att koppla ur strömmen?
Försök logga in igen med koder och allt.
Postad 19 maj 2009 - 12:49
Mens vi väntar på NPVR.Sonera visade upp en sådan NPVR-tjänst för flera år sedan och om Telia fick bestämma så skulle alla sändningar gå att titta på i VoD (Programbibliotek), antingen genom innehållsleverantörerna eller genom att Telia spelar in det. Då skulle man aldrig behöva bry dig om att spela in själv. Men tyvärr är det nog inte så enkelt när upphovsrättigheter mm kommer på tal.
Det som dock är positivt är att det arbetas mycket på att utöka programbiblioteken så den typen av tjänst kommer nog att växa med tiden, även om det är några berg att klättra över innan den är komplett och vi egentligen inte behöver ha varken PVR (inspelningsbar box) eller NPVR.
/A
Videon trasig och kasserad.
Vad ska jag koppla till boxen i stället?
Gärna nåt som spelar in automatisk när man sätter Teliaboxen i påminn-läge om det går.
Jag har tillgång till en dator om det finns nån trevlig lösning med datorn.
Redigerat av ansgar, 19 maj 2009 - 12:55.
Postad 19 maj 2009 - 13:25
Det vart en överbelastning på digitaltv nätverket som gjorde att folk upplevde lite olika fel.
Alla fel kunde dock härledas till överbelastningen.
Video on demand butiken som man kommer åt genom digitaltv boxen stängdes manuellt för att minska belastningen.
Om det är några av er som fortfarande dras med problem sedan igår får ni gärna kontakta oss via det vanliga formuläret eller via PM här på minhembio.
Mvh
Johan Hedlund
Telia Kundservice
Postad 19 maj 2009 - 13:32
Hade underlättat för många tror jag.
Eller ni kanske gör det men jag bara har missat det.
Bra att du ger ut infon här i alla fall
Postad 19 maj 2009 - 13:41
Lite information om felen som uppkom igår:
Det vart en överbelastning på digitaltv nätverket som gjorde att folk upplevde lite olika fel.
Alla fel kunde dock härledas till överbelastningen.
Video on demand butiken som man kommer åt genom digitaltv boxen stängdes manuellt för att minska belastningen.
Om det är några av er som fortfarande dras med problem sedan igår får ni gärna kontakta oss via det vanliga formuläret eller via PM här på minhembio.
Mvh
Johan Hedlund
Telia Kundservice
Jag har sett at du hänvisar till ett formulär några ggr. Vad är det för ett formulär?
Har Telia ett nyhetsbrev? Var beställer man det?
Redigerat av ansgar, 19 maj 2009 - 13:42.
Postad 19 maj 2009 - 15:07
Postad 19 maj 2009 - 15:09

Postad 19 maj 2009 - 15:46
Är det någon härinne som kört YPbPr ut från boxen (1910) in i TVn, och fått det att funka?
Postad 19 maj 2009 - 21:47
Ingen expert men,
Har du startat om med genom att koppla ur strömmen?
Försök logga in igen med koder och allt.
Hade samma problem. Dom löste det tillslut genom att "starta om mitt abbonemang med nya koder".
Postad 19 maj 2009 - 22:11
Jag har sett at du hänvisar till ett formulär några ggr. Vad är det för ett formulär?
http://proof.telia.s...p?ProofID=15515
Nu har jag också testat chatten med supporten hos Telia. Det var ganska kul, men till absolut ingen nytta.
Chat är ett sätt att kontakta supporten istället för att ringa. Det är samma handläggare som arbeterar med att svara i telefon som svarar där. Varför var den inte till någon nytta för dig?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 20 maj 2009 - 03:55
Postad 20 maj 2009 - 08:07
Chat är ett sätt att kontakta supporten istället för att ringa. Det är samma handläggare som arbeterar med att svara i telefon som svarar där. Varför var den inte till någon nytta för dig?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Det var till ingen nytta för att hon inte kunde svara på min fråga. Jag frågade om support på att koppla boxen med YPbPr. Jag fick svaret, citat; "Jag har inte någon support på när man kopplar via ypbpr tyvärr". Jag är medveten om att jag skulle förmodligen fått samma svar via telefon. Enligt manualen skall det fungera, men jag får ingen signal. Men jag hänger inte läpp för det.
Postad 20 maj 2009 - 09:13
Det var till ingen nytta för att hon inte kunde svara på min fråga. Jag frågade om support på att koppla boxen med YPbPr. Jag fick svaret, citat; "Jag har inte någon support på när man kopplar via ypbpr tyvärr". Jag är medveten om att jag skulle förmodligen fått samma svar via telefon. Enligt manualen skall det fungera, men jag får ingen signal. Men jag hänger inte läpp för det.
Jag använder idag komponentkabel vilket jag antar är samma koppling. Det fungerar utan problem och jag upplever att jag får bättre bild än med HDMI. Om du inte redan provat så borde du testa med en annan upplösning, tex 720p eller 1080i. För att komma åt och ändra den inställningen bryter du strömmen och slår sedan igång boxen samtidigt som du håller in knappen "info" på fjärren.
Hoppas det löser sig!
Postad 20 maj 2009 - 09:31
Jag använder idag komponentkabel vilket jag antar är samma koppling. Det fungerar utan problem och jag upplever att jag får bättre bild än med HDMI. Om du inte redan provat så borde du testa med en annan upplösning, tex 720p eller 1080i. För att komma åt och ändra den inställningen bryter du strömmen och slår sedan igång boxen samtidigt som du håller in knappen "info" på fjärren.
Hoppas det löser sig!
Använder du den vanliga analoga med RCA; http://sv.wikipedia..../Komponentvideo ?
Jag får hem och testa igen med annan upplösning, även om det är lite av ett långskott. Jag har bara testat 720p, eftersom det är det min skärm skall stödja.
Tack för svaret.
Redigerat av Nilfons, 20 maj 2009 - 09:32.
Postad 20 maj 2009 - 11:23
Använder du den vanliga analoga med RCA; http://sv.wikipedia..../Komponentvideo ?
Jag får hem och testa igen med annan upplösning, även om det är lite av ett långskott. Jag har bara testat 720p, eftersom det är det min skärm skall stödja.
Tack för svaret.
Jag använder en sådan här:
Postad 20 maj 2009 - 12:29
Idén jag har just nu är att försöka skriva ihop en guide över hur man kopplar och hur man gör inställningar i digitalboxen så det blir lite tydligare för avancerade användare.
Är detta något ni här på forumet anser att jag ska lägga tid på?
Jag frågar er för att era åsikter reflekterar ett brett område av avancerade användare.
Är det något speciellt ni vill veta i sådana fall?
Ni kan skriva direkt här på forumet eller använda formulär länken samt PM om ni vill tycka till.
Mvh
Johan Hedlund
Telia Kundservice
Postad 20 maj 2009 - 12:33
Vore ju bra om guiden kunde ligga dels på er sida men även en länk till denna här i första inlägget i denna tråd?
Postad 20 maj 2009 - 12:39
Redigerat av defiant, 20 maj 2009 - 12:40.
Postad 20 maj 2009 - 13:41
Det ni skriver här på forumet ger väldigt bra information till oss.
Idén jag har just nu är att försöka skriva ihop en guide över hur man kopplar och hur man gör inställningar i digitalboxen så det blir lite tydligare för avancerade användare.
Jag frågar er för att era åsikter reflekterar ett brett område av avancerade användare.
Ni kan skriva direkt här på forumet eller använda formulär länken samt PM om ni vill tycka till.
Mvh
Johan Hedlund
Telia Kundservice
Inställningar...
Dessa alternativ finns i en DVB-T mottagare i min ägo:
RGB ( 0 – 255 )
RGB ( 16 – 235 )
YCbCr 4:2:2
YCbCr 4:4:4
Har tidigare framför önskemål till kundtjänst för ett år sedan om dessa alternativ i Telias boxar
http://sv.wikipedia.org:80/wiki/4:2:2
https://www.minhembi...howtopic=128408
Redigerat av Latman, 20 maj 2009 - 15:41.
Postad 20 maj 2009 - 16:27
Hoppas det löser sig!
Jag håller med dig!
Får absolut bäst bild när jag kör komponent och 720p upplösningen.
Frågan är bara när det kommer HD-Sändningar om man fortfarande kommer att kunna använda komponentkabeln.
Har nämligen redan fyllt mina hdmi-ingågnar på tv:n med en popcorn hour och ps3.
Ljud via hdmi är inte intressant för mig då jag redan kör det med optisk kabel,
Postad 20 maj 2009 - 17:03
Jag blir ännu en gång glad över att ha Telia som leverantör...
På en vecka har de lyckats
1. Stänga av TV'n för mig utan att jag bett om det, hade inte ens gratiskanalerna *1
2. Stängt av telefonin för mig i 4-6 dagar *2
3. Jag ville också vet varför PBateman fick sin box före mig då de ska skicka ut dem i turordning. Så jag ringde, och de har GIVETVIS inte ens beställt någon åt mig.*3.
Alltså kan ni kundtjänstnissar som sitter här på forumet tala om för mig hur fasen ni kan klanta till det så in i h-vete mycket på en o samma gång?
*1. Måste teckna nytt abb för att det ska funka då de inte fick mitt gamla Multi att fungera igen av nån anledning "det kanske är för det är gammalt och inte säljer det längre?"
*2. Telefonin stängs av någon gång mellan den 7'e & 11'e Maj & kopplas på först idag den 14/5, tyckte det var ovanligt mycket mobilsamtal senaste tiden.
*3. Utlovad box skickas inte, beställs inte ens till mig, utan det upptäcks den 14'e maj, 6 dagar efter jag beställt, och den ska skickas så jag har den på måndag (vem tror på den sagan?)
Har säkert spenderat över 3 timmar i telefon för att lösa allt strul (samt köa....), och de kompenserar mig med 400:-, synd att man inte kan ta ut konsultlön, varje påbörjad timma á 600:- + moms och sociala avgifter.
Det är synd att de klantar till det och inte har nån som helst godtagbar förklaring till vad som hänt och vart det brustit. För innan har jag varit riktigt nöjd med dem.
Jaha, åter hemkommen från Prag och ingen box i sikte, tjejen som varit hemma har inte hört varken bu eller bä från Telia om boxen.
Jag måste verkligen ifrågasätta vad ... ni håller på med på Kundtjänst, har ni ingen som helst kontroll på vad personalen gör och lovar? Hur svårt kan det vara att göra som ni lovar och skicka ut den där jäkla boxen egentligen?
Pinsamt minst sagt.
*Edit* Pratat med ännu en lirare på Telias kundtjänst, även han lovade att skicka en box, undra om Ladbrokers tar några vad på att de lyckas/misslycjkas med att skicka boxfan den här gången

Redigerat av InSane, 20 maj 2009 - 17:25.
Postad 20 maj 2009 - 17:23
Ok tydligen så är det fel på min strömsladd, var kan man vända sig angående det?Har problem med en box. Har 3 boxar kopplade till en tv-switch. Har telia fiberlan. Helt plötsligt började en av boxarna att starta om av sig självt och sen hänga sig på 2 gröna och en gul som indikerar att den laddar ner grafiska gränssnittet om jag förstått saken rätt. nu står den bara i en loop och startar om varje gång den kommer dit. fick igång den en gång till efter att den startade om men sen stängde den av sig själv. det är en 1510 box, har två 1510 och en 1910. Provade att byta box men fick samma fel så jag undrar lite vad det kan bero på? har funkat felfritt fram till idag.
Postad 20 maj 2009 - 19:24
Ok tydligen så är det fel på min strömsladd, var kan man vända sig angående det?
LAN kunder ringer till supporten på 020-240250 och uppger att de behöver ny strömadapter så skickar supporten ut en ny. Det är bra att skriva ha serienummret på boxen till hands då man behöver ange det i normalfallet.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 20 maj 2009 - 21:34
Det ni skriver här på forumet ger väldigt bra information till oss.
Mvh
Johan Hedlund
Telia Kundservice
Jag tycker att det låter som en strålande idé! Jag hade UPC tidigare (som blev uppköpta av Comhem) och jag fick aldrig någon hjälp om vad för signal deras box sände ut. Fyra samtal till Supporten gav alla samma svar "S-video fungerar". Jag hittade till slut, efter mycket mycket letande, manualen på Motorolas hemsida där man kunde läsa att den inte alls stödde s-video.
Jag hade gärnat sett en manual på hur man kan koppla både ljud och bild från boxen t.e.x. Läser man igenom denna tråd (om man har en vecka över...) så finns det väldigt mycket nyttig information som borde finnas i ett dokument tillhandahållen för kunden.
Jag kan inte hitta bruksanvisningen till 1910 boxen på www.telia.se jag tycker det kan vara värt att lägga upp denna som pdf (om den inte redan finns) och lyfta fram hur man aktiverar HDMI/Komponent utgångarna.
Som jag har letat. Jag inbillar mig ändå att den ligger där någonstans, bara att jag inte hittar den. Någon annan som sett den?
Redigerat av Nilfons, 20 maj 2009 - 21:38.
Postad 21 maj 2009 - 13:11
Fråga två: När man vidarkopplar samtal till mobil står det deras egna telefonnummer som uppringande nummer, går det överhuvudtaget att få den som ringer som uppringande nummer....
(de har alltså telia tv mm via LAN)
En fråga till, hur gör man för att spela in program lättast? Finns det teliamottagare med hårddisk eller är det en inspelningsbar dvd som gäller, eller kan man använda en extern hårddisk till usb:n?
Mycket tacksam för råd och hjälp....
Redigerat av Unregistered72210f23, 21 maj 2009 - 13:45.
Postad 21 maj 2009 - 16:16
Är det speciella dagar eller kommer de bara ibland?
Postad 21 maj 2009 - 16:22
Postad 21 maj 2009 - 19:53
Mina svärföräldrar har börjat abonnera på Viasat golf, och via supporten har de lyckats att få in kanalen på huvudtv:n. Men de har en mottagare till som de använder, går det att få in den kanalen även på den andra tv:n eller måste de betala extra för det? Och isåfall hur gör man för att få in kanalen på mottagare 2, jag har startat om mottagaren utan framgång.
Det låter spontant som att de har olika programpaket på de olika boxarna. För att du skall kunna få Viasat Golf även på box nr 2 så måste du abonnera på det för den boxen också, och JA det kostar extra.
En fråga till, hur gör man för att spela in program lättast? Finns det teliamottagare med hårddisk eller är det en inspelningsbar dvd som gäller, eller kan man använda en extern hårddisk till usb:n?
I dagsläget finns ingen box med inspelning med det är på gång. Till dess kan antingen koppla en DVD med inspelning eller motsvarande till en av boxarna. Själv har jag kopplat en box till datorns TV-kort och spelar in på datorns hårddisk. USB-porten är inte aktiverad så där kan du inte ansluta något för närvarande.
Mvh
A
Postad 21 maj 2009 - 21:13
Mina svärföräldrar har börjat abonnera på Viasat golf, och via supporten har de lyckats att få in kanalen på huvudtv:n. Men de har en mottagare till som de använder, går det att få in den kanalen även på den andra tv:n eller måste de betala extra för det? Och isåfall hur gör man för att få in kanalen på mottagare 2, jag har startat om mottagaren utan framgång.
Det är per box, så ja man behöver två abonnemang för att få de på bägge boxarna. Antar att de har kollektivavtal via föreningen samt en box där de har eget kanalpaket. Kollektivavtal har en identifikationskod som börjar på 9 och de hanteras av föreningen.
Fråga två: När man vidarkopplar samtal till mobil står det deras egna telefonnummer som uppringande nummer, går det överhuvudtaget att få den som ringer som uppringande nummer....
Det där har inget med denna tråd att göra men, svaret är nej.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 21 maj 2009 - 21:14.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar