Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
12255 svar till detta ämne
Postad 20 september 2009 - 05:59
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Till er som boxen ofta låser sig för: Ta bort locket och dra ur fläkten. Jag har sällan omstarter
, samt kom ihåg att inte sätta på locket igen. Ha också en koll på temperaturen via HDD info. Dock tveksam till att det skulle hjälpa, då vore det väl bättte att ha fläkten igång och enbart ta bort locket. Nu var det en tid sedan jag gjorde mätningar men jag har då för mig att HDD'n mätte varmare om inte fläkten gick (med locket borta), men det är klart att det kan vara andra komponter i boxen som inte får så mycket kylning av fläkten som kanske mår bättre av med locket borta, och som påverkar hängningar? Undrar om en sådan där PC fläkt platta kan kyla något om man ställer boxen på en sådan?? Kanske man kan ha boxen med lock också?
Precis, bläddra inte runt i den nya layouten, utan ha den som en ögonblicksbild över vad som sker nu. Vill man se längre fram så använd gamla.
Postad 20 september 2009 - 09:58
steninge
-
steninge
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Kanske är nätdelen underdimensionerad, vilken den är i många boxar och då kan det hjälpa att plocka bort strömförbrukare, som t.ex. fläktar.
Postad 20 september 2009 - 11:05
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
fast ärligt, en fläkt drar inte många milliwatt.
Postad 20 september 2009 - 14:12
steninge
-
steninge
-
Amatör
-
-
76 inlägg
fast ärligt, en fläkt drar inte många milliwatt.
Nominellt 1.1 W eller om du vill ha det i milliwatt 1100mW. Det är inte mycket och knappast troligt att den är oraken, men om nätdelen är så klen att den kör precis på marginalen, så vem vet....
Postad 21 september 2009 - 17:55
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Kan man kolla hårddisktemperaturen med en digital stektermometer? Jag få aldrig över 45 grader (43 i snitt) i menyn efter att tagit bort locket och fläkten. Det stora silvriga mitt på moderkortet blir dock fort varm.
PS - Jag tog bort locket och fläkten för att få en tyst box och fick en mindre problemfri på köpet.
Postad 21 september 2009 - 18:08
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Du behöver inte använda stektermometer, du ser temperaturen i menyn. Men jag ligger mellan 40-45C med min, med fläkt och lock. Jag tror nog att vissa av de större kretsarna kan kanske bete sig bättre om man tar av locket och förbättrar kylningen, fläkten kyler nog inte mycket mer än mot HDD, om knappt det, den sitter lite konstigt till fläkten tycker jag.
Postad 22 september 2009 - 09:12
Unregistered4858ceb2
-
Unregistered4858ceb2
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Jag har gjort ny kanlasökning och jag har startat om boxen men får ändå inte in de senaste kanalerna. Det är några motorkanaler i familjepaketet. Rush HD finns men det är allt. Hur ska jag göra?
I övrigt är jag jättenöjd med min box som bara går och går utan större problem.
Postad 22 september 2009 - 15:04
c-mannen
-
c-mannen
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Kan man kolla hårddisktemperaturen med en digital stektermometer? Jag få aldrig över 45 grader (43 i snitt) i menyn efter att tagit bort locket och fläkten. Det stora silvriga mitt på moderkortet blir dock fort varm.
PS - Jag tog bort locket och fläkten för att få en tyst box och fick en mindre problemfri på köpet.
Kan väl vara en bra idé men garantin ryker ju. Värt att tänka på tyvärr
Postad 22 september 2009 - 15:10
Matte75
-
Matte75
-
Lärjunge
-
-
426 inlägg
Kan väl vara en bra idé men garantin ryker ju. Värt att tänka på tyvärr
Märks det att man tagit bort locket och fläkten om man behöver utnyttja sin garanti? Självklart menar jag ju att man sätter tillbaka locket och fläkten innan.
Postad 22 september 2009 - 16:08
Travolta
-
Travolta
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Min EPG under tv-guide fungerar bra men när jag bläddrar kanal så visas inte vad programmet heter. Bugg eller något som kan fixas?
Postad 22 september 2009 - 17:44
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Min EPG under tv-guide fungerar bra men när jag bläddrar kanal så visas inte vad programmet heter. Bugg eller något som kan fixas?
Förstår nog inte vad du menar, är du i EPG'n? I denna så visas namnet på programmen både i den nya och gamla layouten (layouten du väljer med blå knapp). Om du är utanför EPG'n med pil upp/ner runt OK knappen så visas också namnet på programmet på kanalerna. Om du byter kanal så visas namnet och använder du info knappen lite upp till höger så visas också namnet. Gör det inte detta så har du nog valt bort detta i Menyn och några inställningar, tror det finns där hur länge banners ska visas etc.
Postad 22 september 2009 - 18:13
fremar-7
-
fremar-7
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
När skulle den där uppdateringen till boxen komma då? September är ju snart slut nu
Postad 22 september 2009 - 18:36
Travolta
-
Travolta
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Förstår nog inte vad du menar, är du i EPG'n? I denna så visas namnet på programmen både i den nya och gamla layouten (layouten du väljer med blå knapp). Om du är utanför EPG'n med pil upp/ner runt OK knappen så visas också namnet på programmet på kanalerna. Om du byter kanal så visas namnet och använder du info knappen lite upp till höger så visas också namnet. Gör det inte detta så har du nog valt bort detta i Menyn och några inställningar, tror det finns där hur länge banners ska visas etc.
Sorry, var lite luddig. EPG:n när jag klickar på knappen "tv guide" fungerar bra. Men däremot när jag byter kanal visas inte alltid det aktuella programmet i bannern. Bannern visas men det står något i stil med "Ingen kanalinformation" eller liknande. Upptäckte dock att programvisningen i banner aktiveras om jag trycker på info-knappen. Då visas programinfo (programnamn mm) i bannern när jag byter program. Sedan fungerar det ett tag innan det försvinner igen. När jag försöker läsa om kommande program mha navi-korset (dvs läsa om kommande program på samma kanal i bannern) så kan jag bara se ett kommande program, inte bläddra fram till senare program.
Postad 22 september 2009 - 20:56
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Konstigt, har inte sett något sådant. Min visar både vid kanalbyte och info. Du skulle kunna prova med en fabriksåterställning och se
Med knapparn pil upp/ner runt OK så får du först pågående program och trycker du pil höger så får du väl nästa program har jag för mig. Det är som med info, du kan bara få pågående och nästa där.
Postad 22 september 2009 - 21:01
Travolta
-
Travolta
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Konstigt, har inte sett något sådant. Min visar både vid kanalbyte och info. Du skulle kunna prova med en fabriksåterställning och se
Med knapparn pil upp/ner runt OK så får du först pågående program och trycker du pil höger så får du väl nästa program har jag för mig. Det är som med info, du kan bara få pågående och nästa där.
När jag ändå är igång och gnäller...  Ofta när jag bläddrar bland kanalerna så är programinfon som visas i bannern infon som tillhör nästa program. Är klockan 2210 och jag bläddrar till TV4 så står det inte att nyheterna är på TV utan programmet som är efter Nyheterna visas i bannern. Menmen, sålänge boxen startar och inte hänger sig varje gång i "MyTV" så ska man väl inte klaga
Postad 22 september 2009 - 21:54
MagnusBio
-
MagnusBio
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Jaha detta var ju kul.
Skulle spela in ett program igår och märkte idag att det inte blev inspelat.
Och nu vägrar den spela in för den säger att hårddisken är full och jag skall radera några program.
Har 2 program inspelade och den påstår att jag har 100% ledigt.
Inte mycket rätt.
Gissar att en återställning av boxen löser problemet, men jag tappar mina inspelningar.
Postad 23 september 2009 - 08:11
ondskan
-
ondskan
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Epg´n visar bara nuvarande program och ett till !!
vad är det för fel då ??
Postad 23 september 2009 - 08:14
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Epg´n visar bara nuvarande program och ett till !! vad är det för fel då ??
Du har inte comedy central och därför hämtas inte den kompletta listan.
Postad 23 september 2009 - 08:22
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
eller så har du startat med en gång efter påslag med en inspelning. EPG'n för då inte informationen och därefter så har man bara de två närmaste.
det att den visar hårddisk full (utan anledning) ska vara fixad i nästa uoppdatering, om någon tröst. Vid en fabriksåterställning så försvinner inte inspelningen, därmot om man gör formatering av HDD'n
Postad 23 september 2009 - 08:33
MagnusBio
-
MagnusBio
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
det att den visar hårddisk full (utan anledning) ska vara fixad i nästa uoppdatering, om någon tröst. Vid en fabriksåterställning så försvinner inte inspelningen, därmot om man gör formatering av HDD'n
Jepp, letade upp det i tidigare inlägg, och det hjälpte. Tur att man bara hade två program inspelade ju nu. Ofta ligger det på en hel del fler på hårddisken.
Postad 23 september 2009 - 09:32
Spiken
-
Spiken
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
När jag ändå är igång och gnäller... 
Ofta när jag bläddrar bland kanalerna så är programinfon som visas i bannern infon som tillhör nästa program. Är klockan 2210 och jag bläddrar till TV4 så står det inte att nyheterna är på TV utan programmet som är efter Nyheterna visas i bannern.
Menmen, sålänge boxen startar och inte hänger sig varje gång i "MyTV" så ska man väl inte klaga 
När du har bannern framme kan du väl välja nuvarande eller nästa program med "pil höger", "pil vänster" på fjärren?
Postad 23 september 2009 - 10:22
yellowmanX
-
yellowmanX
-
Amatör
-
-
58 inlägg
När skulle den där uppdateringen till boxen komma då? September är ju snart slut nu 
Den jag pratade med för drygt en vecka sedan sade att uppdateringen skulle komma i slutet på september. Så det måste ju vara snart.
Postad 23 september 2009 - 11:17
icamannen
-
icamannen
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Den jag pratade med för drygt en vecka sedan sade att uppdateringen skulle komma i slutet på september. Så det måste ju vara snart.
Jag var i kontakt med supporten hos Canal Digital igår, och enligt killen jag pratade med kommer den nya firmwaren kanske att komma i oktober. Han sa t.om att det kan dröja till senare i höst/vinter innan den blir klar. Hoppas att han har fel och att den kommer i slutet på september //Henrik
Postad 23 september 2009 - 12:31
Travolta
-
Travolta
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
När du har bannern framme kan du väl välja nuvarande eller nästa program med "pil höger", "pil vänster" på fjärren?
Ja det kan jag, men bara bläddra ett program framåt inte bläddra till senare program under kvällen.
Postad 23 september 2009 - 18:16
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Märks det att man tagit bort locket och fläkten om man behöver utnyttja sin garanti? Självklart menar jag ju att man sätter tillbaka locket och fläkten innan.
Det finns ett klistermärke över skruven man jag har tagit bort det, vilket var mycket lätt utan att förstöra det, och lagt i en lufttät burk. Men köper heller en riktig box om min går sönder - därför en till Sagem kommer aldrig mer in i mitt hus pga timeshiftbuggen och segot till epg:n. Istället för Sagems skräp tror jag till och med Hyro 9000 HD PVR skulle duga. Sagems produkter är ett avslutat kapitlet för min del.
Postad 23 september 2009 - 18:33
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Ja det kan jag, men bara bläddra ett program framåt inte bläddra till senare program under kvällen.
Nä, det ska man inte heller kunna. Den info som man når utanför EPG'n är endast två program
Postad 23 september 2009 - 19:12
Travolta
-
Travolta
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Nä, det ska man inte heller kunna. Den info som man når utanför EPG'n är endast två program
Alright, tack för info.
Postad 25 september 2009 - 13:13
Unregistered8fda5b62
-
Unregistered8fda5b62
-
Beroende
-
-
1 120 inlägg
Så nu har jag fått nog av denna box..
Uppsagd efter många år...
Viasat finns installerat där hemma nu.... får vi se hur det blir..
Om inget annat så finns det viktigaste där... dvs Formula 1 och MOTOGP :-)
Inspelingsbar CD box finns till salu om någon är intresserad....
Postad 25 september 2009 - 13:50
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Viasat finns installerat där hemma nu.... får vi se hur det blir.. Om inget annat så finns det viktigaste där... dvs Formula 1 och MOTOGP :-)
Min med om någon vill ha en reserv att meka med. Kan ju ändå inte använda den pga annan riktning på parabolen.
Postad 25 september 2009 - 14:08
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
AgPath, Demon
Det beror på vad ni önskar ha betalt för den... minst sagt. Men kanske inte en fråga för denna tråd?
Postad 25 september 2009 - 14:41
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
AgPath, Demon
Det beror på vad ni önskar ha betalt för den... minst sagt. Men kanske inte en fråga för denna tråd?
Nej, men maila min profil om intresse finns...
Postad 25 september 2009 - 15:24
T.P.
-
T.P.
-
Lärjunge
-
-
298 inlägg
Viasat finns installerat där hemma nu.... får vi se hur det blir.. Om inget annat så finns det viktigaste där... dvs Formula 1 och MOTOGP :-)
Om vi är tillräckligt många som hotar att säga upp abonnemanget, kanske CD tar det på mer allvar. Om de inte kan få fram en fungerande FW till Sagem boxen, skulle de kunna ta fram en nu box t.ex. Pace, Humax eller vad som helst.
Postad 25 september 2009 - 15:33
SwedishBadger
-
SwedishBadger
-
Lärjunge
-
-
394 inlägg
Ställer mig till skaran som hoppat Canal Digital pga denna boxen.
Eloge till Canal Digital som strök min bindningstid och gjorde ett återköp av boxen utan större påtryckningar från mig.
Kommer de med en fungerade HDPVR box eller låter oss användare köra med vilken box vi önskar så återkommer jag bums som kund!
Postad 25 september 2009 - 17:07
Mazak
-
Mazak
-
Användare
-
-
196 inlägg
Eloge till Canal Digital som strök min bindningstid och gjorde ett återköp av boxen utan större påtryckningar från mig.
Kommer de med en fungerade HDPVR box eller låter oss användare köra med vilken box vi önskar så återkommer jag bums som kund!
Jag är också på gång att avsluta mitt abonnemang, det enda som kan hindra mej är om dom hinner med en fungerande SW till boxen innan den 1 oktober. Jag har haft 3 boxar, så nu får det räcka. Ska skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka.
Postad 25 september 2009 - 22:11
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Jag är också på gång att avsluta mitt abonnemang, det enda som kan hindra mej är om dom hinner med en fungerande SW till boxen innan den 1 oktober.
Jag har haft 3 boxar, så nu får det räcka. Ska skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka.
Vore intressant att höra hur diskussion mellan CD och Sagem går? CD kan ju knappast vara nöjda själva med boxen.
Postad 25 september 2009 - 23:19
Mazak
-
Mazak
-
Användare
-
-
196 inlägg
Vore intressant att höra hur diskussion mellan CD och Sagem går? CD kan ju knappast vara nöjda själva med boxen.
Verkligen! Men det man inte kan förstå är att dom håller på med mjukvaran än. För boxen har väl vart ute i två år nu. Jag köpte denna box för ett år sen och hade en massa fel på den. Ringde kundtjänst och fick till svar att en ny mjukvara skulle fixa buggarna innan året var slut. Fast som ni vet som kom den inte förän den 24 mars året efter. Nu har det gått ett halvår till utan att dom har lyckats få till en ny fungerande mjukvara. Detta borde vara nått för Plus att ta upp, hade vart skoj och se Sverker kasta denna boxen rakt i soptunnan!
Postad 26 september 2009 - 07:53
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Detta borde vara nått för Plus att ta upp, hade vart skoj och se Sverker kasta denna boxen rakt i soptunnan!
Sagem har garderat sig mot detta, det finns en etikett på boxen att den inte får slängas i soptunnan. De visste nog redan från början vad som skulle ske, kanske med deras erfarenhet (eller brist på sådan) från den HD box utan HDD. Men för att inte klassa ner boxen helt, CD's HD utbud är ju det bästa. Alternativ till denna box kostar väl minst 5-6000kr gissar jag, man kan då ändå fundera på om inte denna box för 2000:- ändå inte kan vara värd detta. Min box hänger sig väl någon gång i veckan, det är väl det största problemet den har just nu, i övrigt så fungerar den i all fall skapligt, det viktigase tycker jag är att man kan lita på det som ändå är tänkt att fungera. Det har den inte nått upp till men man kan ju väga in det till priset. Den har dock en smal målgrupp, den krånglar för mycket för att bli accepterad av Svensson och den är nog för dålig för att vara något för teknikfreaken. Målgruppen är nog den flitiga datoranvändaren som jobbar i Wiindows Me.
Postad 26 september 2009 - 08:23
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Konsumentdrömmar:Trött på krångel med din HD-box från Canal Digital? Ni får 2000 kr i rabatt på en HD box från Viasat vid byte av abonnemang. Fira jul men Elgiganten: Dreambox 8000 SE-edition med marksänd och 2 st HD-satmottagare ev Comhem - 4999,50 kr. OBS - nu godkänd av Viasat, Canal Digital, Comhem och Boxer.
Redigerat av ruva, 26 september 2009 - 08:23.
Postad 26 september 2009 - 12:40
Unregisteredadfb60ea
-
Unregisteredadfb60ea
-
Användare
-
-
136 inlägg
Konsumentdrömmar:
Trött på krångel med din HD-box från Canal Digital? Ni får 2000 kr i rabatt på en HD box från Viasat vid byte av abonnemang.
Fira jul men Elgiganten: Dreambox 8000 SE-edition med marksänd och 2 st HD-satmottagare ev Comhem - 4999,50 kr. OBS - nu godkänd av Viasat, Canal Digital, Comhem och Boxer.
Var hittade du denna infon? //Mackan
Postad 26 september 2009 - 14:36
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Var hittade du denna infon?
//Mackan
Notera att det är drömmar!!!
Postad 26 september 2009 - 14:39
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5 304 inlägg
Läs en gånt till, särskilt rubriken i fett...
Postad 26 september 2009 - 20:41
Unregistered4858ceb2
-
Unregistered4858ceb2
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Tänk va olika det kan vara. Vi är nöjda med vår box. Den kanske hänger sig en gång i månaden, ungefär som min dator. Jag spelar in mycket. Spolar mycket. Men den funkar bra. Jag är nöjd i alla fall. Men jag har ingen tv som krånglar till det på olika sätt, jag kör med projje.....
Förresten vad betyder Varna: (0%) i min profil???
ps sen har CD bästa utbudet.
Redigerat av Unregistered4858ceb2, 26 september 2009 - 21:04.
Postad 26 september 2009 - 23:02
peoy
-
peoy
-
Användare
-
-
105 inlägg
När jag reklamerade boxen (och blev lovad köpespriset tillbaks) sa jag att jag kommer att skaffa en egen, fungerande box.. Abonnemanget har jag kvar, men utan bindningstid, och det fungerar med min nya box (ABCom IPBox 9000HD). Det enda som inte fungerar är svt1 och 2, och dom kanalerna är ju ändå så dåliga att det inte gör nåt att dom inte går att koda av. För att IPBox ska kunna använda de interna kortläsarna behövs firmware uppdateras, inga konstigheter med det förutom att det inte funkade riktigt som beskrivet i alla guider (det fanns ett menyval "uppdatera från usb-minne" som funkade, istället för att uppdatera innan uppbootning av boxen). Kommer de med en fungerade HDPVR box eller låter oss användare köra med vilken box vi önskar så återkommer jag bums som kund!
Postad 27 september 2009 - 05:47
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Min box packade ihop i onsdags och ny (den fjärde)skall vara på väg. Ni som bytt era boxar, hur är boxarna som levereras nu i jämförelse med de som kom för två år sedan?
Postad 27 september 2009 - 21:24
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Tänk va olika det kan vara. Vi är nöjda med vår box. Den kanske hänger sig en gång i månaden, ungefär som min dator. Jag spelar in mycket. Spolar mycket. Men den funkar bra. Jag är nöjd i alla fall. Men jag har ingen tv som krånglar till det på olika sätt, jag kör med projje..... 
Förresten vad betyder Varna: (0%) i min profil???
ps sen har CD bästa utbudet.
0% = ingen har varnat dig. Så står det nog för de flesta. Problemen med fjärren kan säkert undvikas om man inte har någon TV! Det är ju problem som inte är unika för denna box.  Konsumentdrömmar:
Trött på krångel med din HD-box från Canal Digital? Ni får 2000 kr i rabatt på en HD box från Viasat vid byte av abonnemang.
Detta är ingen dröm utan verklighet! Åtminstone om man träffar en nitisk Viasat-säljare och spelar lite skeptisk.
Postad 30 september 2009 - 13:34
Unregistereda6d4ebb6
-
Unregistereda6d4ebb6
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Jag kör med NANOxx 9800 CO TWIN HD tuner DVB-S Satellitmottagare och har inga som helst problem! /P
Postad 30 september 2009 - 15:40
Unregistered84ea5f4c
-
Unregistered84ea5f4c
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Pratade med CD kundservice nu och tydligen ska en ny mjukvara lanseras på Tisdag 6/10.
Den ska bla fixa så att boxen hanterar 7 dagars EPG och därför bli mycket snabbare och stabilare.
Marginalinspelnings funktionen kommer tillbaka, problemet som vissa har att text-tv:n hoppar upp ibland ska vara också vara fixad. + lite mer saker som jag inte kommer ihåg
Postad 30 september 2009 - 17:14
Hobbe667
-
Hobbe667
-
Rookie
-
6 inlägg
Tycker att vi alla borde kräva kompensation för text tv problemet.
man betalar ju inte 200:- i månaden för att man vill se på text tv utan det är filmen man vill se.
/Hobbe
Postad 30 september 2009 - 17:42
Belzhadar
-
Belzhadar
-
Användare
-
-
123 inlägg
Pratade med CD kundservice nu och tydligen ska en ny mjukvara lanseras på Tisdag 6/10. Den ska bla fixa så att boxen hanterar 7 dagars EPG och därför bli mycket snabbare och stabilare. Marginalinspelnings funktionen kommer tillbaka, problemet som vissa har att text-tv:n hoppar upp ibland ska vara också vara fixad. + lite mer saker som jag inte kommer ihåg 
När varje ny uppdatering varit på G, har det alltid låtit ungefär på detta sätt. Varje gång har de dock misslyckats att lösa minst hälften av de saker som den nya firmwaren skulle ha fixat, plus att ännu fler nya problem har tillkommit VARJE GÅNG. INGA av de problemen du listade ovan, fanns ju från början. ALLA har skapats av tidigare "uppdateringar". Men hoppet är ju det sista som överger en, säger de ju. Själv har jag dock gett upp hoppet för länge sedan, min box skickades tillbaks i somras, och jag sa upp mitt CanalDigital abonnemang för ett par dagar sedan. De har ju inte någon annan inspelningsbar box, inte ens för SD längre ju, helt värdelöst. Man behandlar inte sina kunder på detta sätt, det finns andra leverantörer av tv. Dock har fortfarande CD det bästa kanal utbudet, men det hjälper inte, när man bara har skitboxar som inte fungerar. Varför kan man inte bara godkänna nya boxar som kommer ut, och låta kunden välja box och inköpsställe helt fritt, som med Boxer. Missförstå mig inte bara, jag hoppas verkligen för er skull att de fixar det denna gången, själv har jag som sagt "redan" ledsnat. Jag är så himla otålig, så jag stod inte ut längre än två år, med en icke fungerande box, som jag betalat 2999:- för.
Postad 30 september 2009 - 18:20
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Som sagt tidigare så ska den nya mjukvaran släppas tisdagen 6/10.
Huvudsakliga förändringar i version 2.3.0
- Hantering av den längre EPG-datan som gjort boxen slöare. (I dag 4 dagar men den kommer att kunna gå upp till 7 el 8 dagar när alla boxar hanterar det)
- Text-TV sidor som ploppar upp, samt att textningsrader försvinner (främst på Canal+).
- Hanterar nu programmering av serieinspelningar. (Måste dock signaleras från satellit först innan vi kan ta del av funktionen)
- Marginaler före och efter inspelingar fungerar igen och också de problem kunder upplever med att det ibland inte går att programmera för att den säger att det redan finns två parallella inspelningar pågående, fast det inte gör det.
- Att boxen ibland säger att hårddisken är full fast den inte är det.
- Plus några mindre buggfixar
Det blir att vänta och se, jag tycker dock inte att boxen är komplett förrän man kan, utan risk, vistas i MyTV utan att boxen hänger sig. Fixar man det och timeshiftproblemet och det inte har uppstått några nya buggar så har vi i all fall kommit en bit på väg
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|