Senaste filmen jag såg...
15633 svar till detta ämne
Postad 24 December 2012 - 01:15
Unregistered181895cb
-
Unregistered181895cb
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Monsieur Verdoux (1947) En man försörjer sin familj genom att gifta sig med kvinnor och sedan mörda dem för att få ärva deras pengar. Men det innebär också en del risker. En charmig, snygg och trevlig liten film av herr Chaplin. Humorn är varierande, det finns både svärta och slapstick. Sedan är handlingen skoj att följa och rätt så spännande. Styrkan ligger också i huvudkaraktären. Men mer är det väl kanske inte. Den når inte upp till samma nivå som exempelvis Modern Times heller. 3/5
Postad 24 December 2012 - 11:38
Unregistered181895cb
-
Unregistered181895cb
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
The Shop Around the Corner (1940) Två anställda som jobbar i en presentaffär kan knappt stå ut med varandra, de inser inte heller att de är förälskade genom posten och anonyma brev. Charmigt, varmt och mysigt av Lubitsch. Karaktärerna är starka och ganska tilltalande. Det är som vanligt svårt att inte tycka om James Stewart. Tyvärr lite förutsägbart, men vägen dit lyckas bjuda på diverse schyssta grejer. Jag kom att tänka på att man gjorde en gräslig remake vid namn You've Got Mail senare också. 3/5
Postad 24 December 2012 - 14:14
Unregistered181895cb
-
Unregistered181895cb
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
The Bank Dick (1940) Egbert Sousès äventyr som ersättande filmregissör och bankvakt. Otroligt ojämn. Det finns ett par få ljusglimtar, mest tack vare W.C. Fields själv, men annars är det inte så mycket att ha. Humorn är oftast trist, långsökt, utan finess eller inte speciellt genomtänkt alls. Det blir mest tröttsamt till slut. Edward F. Cline känns av någon anledning inte lika bra i långfilmsformat. 2/5
Postad 24 December 2012 - 16:59
Unregistered181895cb
-
Unregistered181895cb
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Written on the Wind (1956) Kyle Hadley är en playboy som gifter sig med samma kvinna som hans bästa vän är förälskad i, som i sin tur jagas av Kyles syster. Lite av en besvikelse. Dramat känns inte alls starkt samtidigt som karaktärerna är rätt trista. Förväntade mig något i samma stuk som All That Heaven Allows (som faktiskt inte är dum alls), men denna gången var det en mycket svagare Sirk. Samhällskritiken finns ju där, sedan är det snyggt som tusan med filmens färgfoto. Stråkarna är dock lite jobbiga, något man kan förvänta sig när det gäller en melodramatisk film som denna. Räcker inte riktigt till en trea. 2/5
Postad 24 December 2012 - 17:08
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Vi avbröt Reservoir efter ca 45 min, seeeeegt!
Avbryta Reservoir Dogs? Väääldigt ont om tålamod där, märker jag. Och även om det inte smäller och skjuts i början så är ju filmen bra från start.
Postad 24 December 2012 - 17:41
Unregistered0b419999
-
Unregistered0b419999
-
Användare
-
-
145 inlägg
"Battleship" (BD, DTS-HD): En riktigt skön film om man är bakis och lätt orkeslös. 'Två timmar hjärndöd action', som det stod på omslaget till en piratrulle jag såg för en herrans massa år sedan och den tag-linen passar även här. Okej ljud och bild. En hel del extramaterial, men detta var av det sämre slaget och tämligen intetsägande; sales-pitch-likt, faktiskt...
Film: 6/10
Bild: 5/10
Ljud: 5/10
Extra: 3/10
//Stefan
Postad 24 December 2012 - 21:02
Unregistered181895cb
-
Unregistered181895cb
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Yuke yuke nidome no shojo (1969) Poppo är en tonårig tjej som precis har blivit gruppvåldtagen av limsniffande hipsters. Just då träffar hon Tsukio som delar hennes sexuella trauman och rädslor, men detta har också ödesdigra konsekvenser. Riktigt bra. Wakamatsu sätter tonen perfekt i början. Det är mycket trevlig jazz tillsammans med en riktigt mörk, nihilistisk och osentimental skildring. Men väntade jag mig något annat av Wakamatsu? Inte direkt! Han leker med en hel del schyssta juxtapositioner. Bland annat byts det svartvita foto ut lite mot ett ganska färgsprakande sådant. Självklart är det våldsamt också, precis som exempelvis Okasareta hakui och Taiji ga mitsuryosuru toki, två av hans andra filmer som har en liknande ton. Han lägger även in lite beatpoesi, något som ger ännu mer nyans till allting. Ungefär hela filmen utspelar sig på ett hustak, vilket skänker en klaustrofobisk känsla som blir effektfull med den begränsade ytan. Alltså, det finns en hel del att gilla, Wakamatsu får alltid så stor slagkraft i sina bilder, utförandet känns otroligt kompromisslöst. Jag ser verkligen fram emot att se mer, detta är ändå bara min fjärde. 4/5
Postad 24 December 2012 - 21:57
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2899 inlägg
"Battleship" (BD, DTS-HD): En riktigt skön film om man är bakis och lätt orkeslös. 'Två timmar hjärndöd action', som det stod på omslaget till en piratrulle jag såg för en herrans massa år sedan och den tag-linen passar även här. Okej ljud och bild. En hel del extramaterial, men detta var av det sämre slaget och tämligen intetsägande; sales-pitch-likt, faktiskt...
Film: 6/10 Bild: 5/10 Ljud: 5/10 Extra: 3/10
//Stefan
Bild och ljud en femma? Tyckt den va referensklass!
Postad 25 December 2012 - 12:43
Unregistered181895cb
-
Unregistered181895cb
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
What Ever Happened to Baby Jane? (1962) En före detta barnstjärna vid namn Jane Hudson bor med hennes syster Blanche. Blanche är en isolerad filmstjärna som tvingats pensionera sig efter en förödande olycka. Jane är dock fylld av avundsjuka mot sin syster och gör allt för att förpesta hennes liv. Bra, men rätt övertydlig oftast. Det är också tråkigt att det finns en rak linje mellan vem som är ond eller god av systrarna, i övrigt är det ett lite spännande drama med schysst thriller-stämning. Påminner en del om Sunset Blvd. faktiskt. Synd att musiken förstör mer än att ge stämning, den är rätt kass och vill gärna tala om när det ska vara spännande och när det händer dramatiska grejer. Tur att slutet var lite åt det öppna hållet. 3/5
Postad 25 December 2012 - 13:21
Unregisteredbde15c46
-
Unregisteredbde15c46
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Bild och ljud en femma? Tyckt den va referensklass!
Samma här...
Postad 25 December 2012 - 15:43
Unregistered0b419999
-
Unregistered0b419999
-
Användare
-
-
145 inlägg
För mig är ljudet både ljudbild och volym och när det gäller BS, så tyckte jag inte att ljudbilden var bättre än att jag gav den en femma. Vi tycker ju alla olika... :-)
//Stefan
Postad 25 December 2012 - 16:16
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
Samma här...
det e reffklass. kanske 2012 bästa ljud, bilden också
Postad 25 December 2012 - 20:59
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
DreddTotalt slöseri med tid. Nu har jag inte sett Judge Dredd (med Stallone) på säkert 12 år, men den lär vara ljusår bättre än denna. Tung-gung på basen dock. Betyg 3/10
Postad 25 December 2012 - 23:33
Jonas__W
-
Jonas__W
-
Veteran
-
-
1741 inlägg
Referensklass på Battleships ljudspår kan ju diskuteras... Kan faktiskt tycka att en sådan film bör innehålla mer djupbas än den gör. Det i sig gör att jag personligen inte skulle sätta toppbetyg på ljudet. Det är ju trots allt en hjärndöd action med non-stop skjutande av grövre kalibrar.
Postad 26 December 2012 - 02:06
Unregistered181895cb
-
Unregistered181895cb
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Bad Day at Black Rock (1955) En enarmad främling kommer med tåget till en liten stad för att utföra ett officiellt uppdrag. Men folket i byn bär på en hemlighet och vill inte ha med honom att göra. Tät spänning och schyssta ökenmiljöer. Kanske en trist upplösning när allt väl avslöjas, lite mer mystik hade nog inte skadat. Minus också för alla rent ut sagt skrikande stråkar i flera scener, det förstör hantverket på flera punkter. John Sturges lyckas ta till vara alla scener annars. Det är ändå en viktig skildring av en småstad i USA efter andra världskriget med viss underliggande kritik som handlar bland annat om amerikaner/japaner. Filmen är nästan lite av en blandning av thriller, western och film noir, det gillas. 3/5 The Dead (1987) Utspelar sig 1904 när Gabriel Conroy och hans hustru Greta är på en julmiddag med flera andra gäster. Kvällen resulterar i en uppenbarelse för båda två. Den svagaste av John Hustons filmer som jag har sett hittills. The Dead blev även hans sista. Alla skådespelare sköter sig och i början utvecklar sig en fin skildring av en social middag, men mer än så är det inte riktigt. Andra halvan och slutet ger mig inte så mycket. I slutändan blir det platt och poänglöst bara, trots sin skildring av dess ämnen. Gabriel som karaktär förblir underutvecklad, vilket gör att filmen lider. Kanske kan det vara så att detta verk av James Joyce är lite svårt att filmatisera på ett bra sätt. Fast jag kan ha förståelse för Huston här, han var allvarligt sjuk när han gjorde filmen. Det blir ändå en tvåa. 2/5 The Naked Spur (1953) En prisjägare försöker få tag på en mördare, men tvingas att acceptera hjälp av mindre pålitliga främlingar. Ganska ljummen western. Bådar gott i början med spänning och intressanta karaktärer. Jag gillar hur klaustrofobiskt det blir med att Mann endast fokuserar på ett par karaktärer tillsammans med deras gririghet och misstro, trots att det oftast är många stora och öppna ytor. Men det blir dummare och dummare när tiden börjar gå. Inte minst med det töntiga slutet. 2/5 It's a Gift (1934) Harold äger en livsmedelsbutik i New Jersey. Han har planer på att flytta till Kalifornien, men alla i hans familj är inte villiga till det. Några roliga gags, men desto fler tröttsamma och meningslösa. W.C. Fields är lite småcharmig, men känns aldrig tillräckligt kvick, finnesrik eller utrustad med klockrena repliker som har slagkraft, i alla fall till skillnad från andra likasinnade komiker. Här är han väl också den enda intressanta karaktären som man faktiskt bryr sig om att fokusera på. 2/5
Postad 26 December 2012 - 04:43
Unregistered181895cb
-
Unregistered181895cb
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Killer of Sheep (1977) Stan är en arbetare som jobbar i ett slakthus. Han försöker hålla samman sin familj i Los Angeles ghetto, mitt bland våld och fattigdom. Jag tycker att detta mestadels är en naken, fin och intim skildring av en afroamerikansk familj. Ibland känns bara dialogen onaturlig, det är nog främst för att produktionen innehåller amatörer. Fotot är oerhört kornigt, vilket ger en rätt så rå känsla. Regin är ju egentligen fattig på stilism, vilket man kan både gilla och ogilla. Klippningen är exempelvis klumpig, men helheten gör att en dokumentär och ärlig ton kommer fram. Jag är lite kluven till att musiken annars tar så mycket plats, å andra sidan är den inte dum och bidrar ändå till en poetisk effekt. Väsentlig film, absolut inget mästerverk bara. 3/5
Postad 26 December 2012 - 12:24
A Haddock
-
A Haddock
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
The Bourne LegacyGillar man de andra filmerna i serien så gillar man nog den här med trots att Matt Damon inte är med. Över 2 timmar lång men jag tyckte tiden gick rätt snabbt och den höll intresset uppe hela tiden. Överdriven action ja visst, men ändå inte så mycket pangpang som jag kanske hade förväntat mig. Bra ljud och bild på BD, men jag hade inte mått dåligt av lite mer djupbas i vissa scener. Jag börjar dock bli gammal och tycker det är lite jobbigt med allt kameraskakande och den hysteriska klippningen i actionscenerna, jag blir mest yr i mössan. 7/10 Resident Evil: RetributionJag gillade faktiskt de första tre filmerna i serien och tycker att de är klart sevärda. De två senaste har dock inte varit mycket att hänga i granen, det känns mest som en ursäkt att få göra ändlösa actionscener i slow motion med drösvis av CGI. Handlingen blir mer och mer sekundär. Bra bild och ljudsystemet får jobba fint. Godkänt som en stunds tidsfördriv, speciellt om man gillar Alice/Milla, men inte mer än så. En väldigt svag 5/10
Redigerat av A Haddock, 26 December 2012 - 12:28.
Postad 26 December 2012 - 13:06
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
The Thing (2011)Tycker denna var väldigt underhållande att titta på. Filmen var väldigt oförutsägbar och gjorde också att man satt på helspänn genom större delen av filmen. Effekter och animeringarna var ruggigt bra! Rekommenderar denna för er som gillar SciFi/skräck 8/10!
Redigerat av hifimarcus, 26 December 2012 - 13:37.
Postad 26 December 2012 - 14:18
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Halo 4, miniserien som microsoft gjorde inför spelsläppet. finns som färdig film nu.
Den första halvan av filmen är rikigt seg, spolade tom över ett par minuter mitt i k sillätandet.
När filmen väl sätter igång så överträffar den mina vidaste förväntningar och jag ber om mer hela tiden.
Extremt oväntat, men actionen i den här filmen är i klass med... Ja, dom allra bästa hollywoodshooters jag sett. det är otroligt spännande, känns fräscht och master chief är nog den coolaste karaktären sedan duke nukem.
hade filmen haft en bättre start så hade det här varit min kanske första tia här på forumet i filmer. nu är börjab så bedrövligt ointressant så att filmen får...
8/10
Stå ut, när den väl sätter igång så är det här ett mästerverk. ett mästerverk för blott 10 miljoner usd. sug på den hollywood!!
Fler filmer från microsoft tack!
Postad 26 December 2012 - 20:41
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Dredd
Totalt slöseri med tid. Nu har jag inte sett Judge Dredd (med Stallone) på säkert 12 år, men den lär vara ljusår bättre än denna. Tung-gung på basen dock.
Betyg 3/10
Ok, jag hade totalt fel... 1995 var säkert Judge Dredd riktigt cool, men nu var den ruggigt tam. Stallone var stelare än Hitler med en ananas i röven och kulisserna... Betyg 2/10
Postad 26 December 2012 - 21:42
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
Ok, jag hade totalt fel... 1995 var säkert Judge Dredd riktigt cool, men nu var den ruggigt tam. Stallone var stelare än Hitler med en ananas i röven och kulisserna...
Betyg 2/10
lol tänkte jag skulle ta judge dredd och dredd i morgon och detta låter ju inte bra :-(
Postad 26 December 2012 - 22:45
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
lol tänkte jag skulle ta judge dredd och dredd i morgon och detta låter ju inte bra :-(
Glöm inte att smaken är som baken ;-) Ska bli intressant att höra vad andra tycker om dem.
Redigerat av Unregistereda299ec85, 26 December 2012 - 22:45.
Postad 27 December 2012 - 00:22
Unregistered181895cb
-
Unregistered181895cb
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Idi i smotri (1985) Året är 1943. En ung pojke i Vitryssland hittar ett gevär nergrävt i sanden. Han bestämmer sig för att söka värvning hos partisanerna för att förhindra tyskarnas intåg på sovjetisk mark. Jag har sparat den väldigt länge, men nu tog jag äntligen tag i det och såg den. Jag blev inte besviken. Det är en fullständigt hänsynslös, rå, misärfylld, smutsig och mörk uppvisning i vad krig kan innebära. Man känner till och med smutsen i fotot. Jag gillar att Klimov inte bara visar med hjälp av bilder, han använder också själva ljudet till sitt förfogande på ett experimentellt och suggestivt sätt. Det blir riktigt psykologiskt. Och även en hint av surrealism finns det, den hänger nästan på en skör tråd med det tillsammans med realismen. Om man inte räknar Andrey Rublyov och Hiroshima mon amour som krigsfilmer, så är nog Idi i smotri den bästa krigsfilmen jag sett. Här slipper man ett vältrande i glorifierade hjältar, smörig musik och patriotism. Man kan anklaga filmen för att skildra tyskarna som as, men man bör nog istället se det som en anti-krigsfilm som visar krigets hemskheter vilken sida man än står på och vilka som än vinner. För syftet är nog knappast att visa att endast tyskarna betedde sig på ett visst sätt. Dessutom vill nog Florya uppleva patriotism, fast hur det blir för honom är ju en annan sak. Slutscenen är väl rätt tydlig och enkel i sig, men ändå effektfull. Bra skit! 4/5
Postad 27 December 2012 - 00:26
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Looper. Mycket bra. Kanske den bästa fillm jag sett detta året. 4/5.
Postad 27 December 2012 - 12:59
Unregisteredcf5e689c
-
Unregisteredcf5e689c
-
Användare
-
-
143 inlägg
Avbryta Reservoir Dogs? Väääldigt ont om tålamod där, märker jag. Och även om det inte smäller och skjuts i början så är ju filmen bra från start.
Kikade klart idag. Inte min thekopp....5/10.
Postad 27 December 2012 - 13:09
Unregistered25174fcf
-
Unregistered25174fcf
-
Användare
-
-
243 inlägg
End Of WatchMycket bra film som vad det iaf känns som skildrar en någorlunda verkligheten mycket bra för en polis i LA. Häftigt filmad och bra skådespelarinsatser också.. 8/10
Postad 27 December 2012 - 14:30
A Haddock
-
A Haddock
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
End Of Watch
Mycket bra film som vad det iaf känns som skildrar en någorlunda verkligheten mycket bra för en polis i LA. Häftigt filmad och bra skådespelarinsatser också..
8/10
Håller med om betyget, jag blev positivt överraskad! Både rolig och sorglig, mycket dialog men för den skull inte det minsta tråkig och man levde sig verkligen in med huvudpersonerna. Kan starkt rekommenderas.
Postad 27 December 2012 - 16:00
Unregistered25174fcf
-
Unregistered25174fcf
-
Användare
-
-
243 inlägg
Håller med om betyget, jag blev positivt överraskad! Både rolig och sorglig, mycket dialog men för den skull inte det minsta tråkig och man levde sig verkligen in med huvudpersonerna. Kan starkt rekommenderas.
Håller verkligen med.. Dom håller det hela på en mycket bra nivå på allt känns det som.
Postad 28 December 2012 - 00:06
Unregisteredcf5e689c
-
Unregisteredcf5e689c
-
Användare
-
-
143 inlägg
Hereafter 6/10. Hygglig film som man har svårt att slita sig från.
Redigerat av Unregisteredcf5e689c, 28 December 2012 - 00:20.
Postad 28 December 2012 - 00:52
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
The Incredible Hulk. Inget vidare. Norton passade inte alls som Banner. Bra att de bytade ut honom till Avengers.
4/10 i betyg.
Postad 28 December 2012 - 08:47
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Taken 2Mycket dåligt uppföljare av en redan ganska dålig film, Taken. Taken 2, nja, dåligt skådespel, hyfsat dålig manus och inga överraskningar alls. Man visste 5 minuter innan varje scen vad som skulle hända... 1 av 5 möjliga
Postad 29 December 2012 - 10:05
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10547 inlägg
Amazing Spiderman 3D. Svår att betygsätta 3D filmer då de ofta är ett så stort lyft ändå jämte 2D. Oftast vill man ju vara med på resan. Inte direkt referens gällande bildkvalitet eller CGI etc och storyn har vi sett förr. Men nog rycktes jag med riktigt bra i det hela speciellt när det väl började ta fart.
Om den är bättre än Spiderman låter jag vara osagt men ytterst underhållande. 9/10 boostad av effektiv 3D. Dubbelt effektiv för en med respekt för höjder.
Postad 29 December 2012 - 10:15
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Taken 2
Mycket dåligt uppföljare av en redan ganska dålig film, Taken. Taken 2, nja, dåligt skådespel, hyfsat dålig manus och inga överraskningar alls. Man visste 5 minuter innan varje scen vad som skulle hända...
1 av 5 möjliga
? Taken var ju grym (har inte sett 2:an ännu men anar att den är klart sevärd).
Postad 29 December 2012 - 10:23
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4773 inlägg
Dark Shadows - av Tim Burton med Johnny Depp.
En något tunn historia, men klart sevärd. 7 av 10.
35mm, efterbearbetning i 2k och väldigt snygg look. Saknade verkligen inte HFR eller Stereobild...
Postad 29 December 2012 - 10:33
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
The Imposter 2012, A documentary centered on a young Frenchman who convinces a grieving Texas family that he is their 16-year-old son who has been missing for 3 years.Riktigt bra var den iaf 7/10
Postad 29 December 2012 - 10:42
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3278 inlägg
Taken var riktigt bra! Så jag hade stora förväntningar på Taken 2, men tyvärr som FlashM skriver så var den inte alls något vidare.. Scenerna kändes krystade och man visste långt före hur det skulle gå, spänningen fanns inte där helt enkelt. 1/5
Postad 29 December 2012 - 10:46
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3278 inlägg
Dredd
Hade inga större förväntningar på denna filmen.. läste någons recension av den här inne på forumet innan jag såg den, där man skrev att den var bättre än Originalet, mina förväntningar höjdes då ett snäpp.. men visade sig vara till ingen nytta..
Positiva är väl att den inte alls är som originalet utan har en helt egen story! En story som har sina brister..
2/5 Dredds
Redigerat av Mushunt, 29 December 2012 - 10:46.
Postad 29 December 2012 - 17:24
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Visst, sevärd, nja...då kan man i varje fall säga att man har sett den :-) Jag brukar i regel se hela filmer och vill helst inte stänga av halvvägs men visst ibland vill man bara strunta i att se resten
Postad 29 December 2012 - 19:26
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
End Of Watch
Mycket bra film som vad det iaf känns som skildrar en någorlunda verkligheten mycket bra för en polis i LA. Häftigt filmad och bra skådespelarinsatser också..
8/10
hade låga förväntningar om den men blev även positivt överaskad och ger den samma betyg, roligt att se "ugly betty" i en seriös roll även!
Postad 29 December 2012 - 19:55
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
The Thing (2011)
Tycker denna var väldigt underhållande att titta på. Filmen var väldigt oförutsägbar och gjorde också att man satt på helspänn genom större delen av filmen. Effekter och animeringarna var ruggigt bra!
Rekommenderar denna för er som gillar SciFi/skräck 8/10!
oj så delad smaken är, jag tycker den blir piskad av "orginalet" som utspelar sig efter men ja d: där körde dom inte cgi och gjorde det så mkt bättre (:
Postad 29 December 2012 - 20:10
Unregisteredcf5e689c
-
Unregisteredcf5e689c
-
Användare
-
-
143 inlägg
The green hornet7/10. Hade inga högre tankar om denna, men jag misstog mig. Väldigt underhållande och rolig film!
Postad 29 December 2012 - 21:07
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4154 inlägg
Monster BrawlHmm, visste att dettta skulle vara något väldigt speciellt. Men blev i alla fall överaskad av sköna vändningar i handlingen. Många skratt och öhhhh...  En självklar kandidat för en av de absolut sämsta sköna rullar jag sett... 9.9/10
Redigerat av PML73, 29 December 2012 - 21:08.
Postad 29 December 2012 - 22:28
MartinAberg
-
MartinAberg
-
Veteran
-
-
2318 inlägg
Hitta Nemo 3DGrym film som precis blivit ännu bättre :-D Inte allt för många pop-outeffekter, men grymt skönt djup i 3Dn... Hade dock fått för mig att det skulle vara svensk text, men det var det inte, så det får väll bli den enda minuset, men det får man rätta till genom att köpa även den svenska utgåvan när denna väl kommer ut... 8/10
Postad 29 December 2012 - 23:24
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Precis hemkommen från The Hobbit.
Normalt anser jag att man kan ta 3D och stoppa upp i stolgången, men oj vad jag blev impad av denna!!
Filmen som sådan var riktigt bra, dock inte i samma klass som LOTR-trion.
Betyg 8/10
Postad 30 December 2012 - 08:16
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Visst, sevärd, nja...då kan man i varje fall säga att man har sett den :-) Jag brukar i regel se hela filmer och vill helst inte stänga av halvvägs men visst ibland vill man bara strunta i att se resten
 finns säkert massa filmer som du tycker är bra som jag tycker är kass så, alles gut...
Postad 30 December 2012 - 11:03
Unregisteredcf5e689c
-
Unregisteredcf5e689c
-
Användare
-
-
143 inlägg
Star Wars Episod 1 och 26,5/10 på ettan och 7/10 på tvåan.
Postad 30 December 2012 - 14:35
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3278 inlägg
LooperJag somnade ifrån lite då och då.. så svårt att avgöra filmen i sin helhet, men av det jag såg så var den la en döda tids rulle. Slutet fick mig att fundera lite..
Postad 30 December 2012 - 14:45
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
oj så delad smaken är, jag tycker den blir piskad av "orginalet" som utspelar sig efter men ja d: där körde dom inte cgi och gjorde det så mkt bättre (:
Ja, originalet av The Thing piskar skiten ur den nya "kopian".
Postad 30 December 2012 - 14:49
Fahla
-
Fahla
-
Forumräv
-
-
986 inlägg
Dredd
Få ordig och stel som en robot..exakt som Judge Dredd ska va.
Inge daltandes med skurkarna,utan en snabb dom på plats.
Ingen invecklad handling utan en ren popcorns rulle med mycket pang pang.
7/10 något färgat av min förtjusning av Dredd tidningarna.
Postad 30 December 2012 - 16:40
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Ja, originalet av The Thing piskar skiten ur den nya "kopian".
Har inte sett originalet så jag har inget annat o jämföra med. Tycker den var riktigt bra iallafall, får ta o se originalet.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Film
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|