Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Att streama media till din PS3

616 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 15 July 2008 - 08:40

Adamski
  • Adamski
  • LĂ€rjunge

• 484 inlĂ€gg
  • 0

Testa RedKawa Video Converter, finns att ladda hem pÄ www.redkawa.com. tÀnk pÄ att filerna mÄste vara under 4gb

Även nĂ€r man streamar frĂ„n dator?
Det har med filsystem att göra, sÄ bara dator hanterar större Àn 4GB sÄ borde man kunna streama till PS3an?

Postad 15 July 2008 - 08:45

Adamski
  • Adamski
  • LĂ€rjunge

• 484 inlĂ€gg
  • 0
Vilket videoformat tycker PS3a bÀst om? :)

Exakt vilken version av mpeg eller vad det nu Àr för nÄgot. NÄgon PS3-guru som vet?

Postad 15 July 2008 - 08:57

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • MĂ€stare

• 2517 inlĂ€gg
  • 0
Detta ska lösa error 501 problemen om fler har dom:

In addition to that, you may need to change the log-on account of the TVersity service (by default it is set to the local system account) to a user account in which Windows Media Player and the additional directshow components were installed (these are necessary in order to provide decoding for the media formats you need). Please refer to this FAQ section for step by step instructions on how to do that. If you have no intention to play online media and to do any kind of transcoding then you can leave the log-on account as is, otherwise leave it as is for now and later on if you experience transcoding issues, consider changing it.

Ska pröva nÀr jag kommer hem frÄn jobbet

Postad 22 July 2008 - 23:39

Foppa21
  • Foppa21
  • AnvĂ€ndare

• 234 inlĂ€gg
  • 0
ok. Nu har jag sÀtt in tversity. Men hur
Ska jag nu göra om jag vill se en dvd som
Jag har rippat ner pÄ datorn? Den Àr nu som
en iso fil.

Postad 22 July 2008 - 23:56

Carlgren
  • Carlgren
  • AnvĂ€ndare

• 130 inlĂ€gg
  • 0

en iso fil.

gÄr de ens att steama iso via TVersity? :P

Redigerat av Carlgren, 22 July 2008 - 23:56.

Postad 23 July 2008 - 09:17

Birkanoff
  • Birkanoff
  • MĂ€stare

• 2532 inlĂ€gg
  • 0

en iso fil.

NÄgot program som konverterar .iso till .vob kanske?

Postad 23 July 2008 - 12:20

Foppa21
  • Foppa21
  • AnvĂ€ndare

• 234 inlĂ€gg
  • 0

NÄgot program som konverterar .iso till .vob kanske?

Exakt kom gÀrna med förslag pÄ ett sÄnt program om det finns. Eller nÄgot program som jag kan dela filerna och spela dom frÄn min externa fat32 disk

Postad 23 July 2008 - 15:29

GhostX
  • GhostX
  • LĂ€rjunge

• 255 inlĂ€gg
  • 0
DVD Decrypter kan konvertera iso filer till vob filer

Postad 24 July 2008 - 08:48

Bobby_Digital
  • Bobby_Digital
  • Amatör

• 87 inlĂ€gg
  • 0
Den enda jag tÀnker anvÀnda streaming till PS3an Àr ju HD material. Allt annat gÄr ju hur smidigt som helst via min gamla chippade xbox med XMBC. Sad but true...

//Bobby_Digital

Postad 24 July 2008 - 10:24

Benzin
  • Benzin
  • Amatör

• 71 inlĂ€gg
  • 0

Den enda jag tÀnker anvÀnda streaming till PS3an Àr ju HD material. Allt annat gÄr ju hur smidigt som helst via min gamla chippade xbox med XMBC. Sad but true...

//Bobby_Digital

Exakt! Jag har ocksÄ lagt ner PS3:an som mediacenter. Plockade fram en linux-burk med XBMC istÀllet, fungerar kanon, spelar "alla" filer inkl iso,rar fÄr tom en trivial sak som albumcovers att fungera utan problem. XBMC vore nÄgot att köra pÄ ps3:an med linux i botten.

/B

Postad 25 July 2008 - 08:34

r0bber
  • r0bber
  • LĂ€rjunge

• 458 inlĂ€gg
  • 0

Exakt! Jag har ocksÄ lagt ner PS3:an som mediacenter. Plockade fram en linux-burk med XBMC istÀllet, fungerar kanon, spelar "alla" filer inkl iso,rar fÄr tom en trivial sak som albumcovers att fungera utan problem. XBMC vore nÄgot att köra pÄ ps3:an med linux i botten.

/B

Om nu divx7 kommer till ps3:an snart sÄ Àr det nog ett rÀtt hett alternativ att köra XBMC pÄ den

Postad 31 July 2008 - 08:14

Adamski
  • Adamski
  • LĂ€rjunge

• 484 inlĂ€gg
  • 0
Efter uppgraderingen till firmware v2.42 kan jag inte se lÀngre nÄgra filer under min Twonky server. Varken bilder, musik eller video. Samma instÀllningar som förut, datorn och PS3a hittar varandra men inget innehÄll. Suck.

Jag som har sagt i mitt tidigare inlÀgg att Twonky var min rÀddning för streaming. SÄ bra var PS3a som mediamaskin :D

Postad 31 July 2008 - 22:18

Minglarn
  • Minglarn
  • ForumrĂ€v

• 510 inlĂ€gg
  • 0
Vad hÀnder om du söker efter "Mediaservers"?!

JAg kör nÀmligen sjÀlv med en NAS (D-Link 323) och har Twonky installerad pÄ denna. Med 2.41 fungerar det galant.

Redigerat av Minglarn, 31 July 2008 - 22:19.

Postad 31 July 2008 - 23:19

Benzin
  • Benzin
  • Amatör

• 71 inlĂ€gg
  • 0

Efter uppgraderingen till firmware v2.42 kan jag inte se lÀngre nÄgra filer under min Twonky server. Varken bilder, musik eller video. Samma instÀllningar som förut, datorn och PS3a hittar varandra men inget innehÄll. Suck.

Jag som har sagt i mitt tidigare inlÀgg att Twonky var min rÀddning för streaming. SÄ bra var PS3a som mediamaskin :(

Har för mej att ps3 "bytte" namn vid fw 240-241.. Tror dom Àndrade frÄn "PLAYSTATION3" till "PLAYSTATION 3" eller nÄgot liknande. Kör du Twonky pÄ pc sÄ Àr det lÀtt fixat, kolla in twonkys forum. Om du kör twonky pÄ nas sÄ har jag ingen lösning tvÀrr.

Och ja, ps3 Àr tyvÀrr inte bra som media spelare idag. Hade Sony bara lagt till smb och lite andra möjligheter att sortera mp3 sÄ hade det varit fint.

/B

Postad 01 August 2008 - 00:12

Adamski
  • Adamski
  • LĂ€rjunge

• 484 inlĂ€gg
  • 0

Vad hÀnder om du söker efter "Mediaservers"?!

JAg kör nÀmligen sjÀlv med en NAS (D-Link 323) och har Twonky installerad pÄ denna. Med 2.41 fungerar det galant.

Givetvist sÄ har jag sökt pÄ "mediaservers", en massa gÄnger :( Twonky hittas av PS3an men inget innehÄll visas.

Det luriga Àr att det skulle strula enligt twonkys forum efter firmware 2.41, men dÄ funkade det fint hos mig. Det Àr först nu nÀr jag körde fw 2.42 som det har dött. Nu var det ocksÄ sÄ att jag var bortrest under en vecka och all el var avslagen (inkl router). Det första som hÀnde var att PS3a uppgraderades till 2.42. Sen upptÀckte jag att twonky inte funkar lÀngre som det ska. Kollat inst i router, twonky och PS3a och allt Àr som det var innan. Men plötsligt sÄ fungerar det inte.

Postad 01 August 2008 - 00:36

Benzin
  • Benzin
  • Amatör

• 71 inlĂ€gg
  • 0

Givetvist sÄ har jag sökt pÄ "mediaservers", en massa gÄnger :( Twonky hittas av PS3an men inget innehÄll visas.

Det luriga Àr att det skulle strula enligt twonkys forum efter firmware 2.41, men dÄ funkade det fint hos mig. Det Àr först nu nÀr jag körde fw 2.42 som det har dött. Nu var det ocksÄ sÄ att jag var bortrest under en vecka och all el var avslagen (inkl router). Det första som hÀnde var att PS3a uppgraderades till 2.42. Sen upptÀckte jag att twonky inte funkar lÀngre som det ska. Kollat inst i router, twonky och PS3a och allt Àr som det var innan. Men plötsligt sÄ fungerar det inte.

Jaha, nu finns det vatten pÄ MARS.... Enl. svt24..
TyvÀrr kan jag inte hjÀlpa dej.. jag har inga diskar i min dns323. bra svar va ;-)

Postad 01 August 2008 - 08:51

Petri M
  • Petri M
  • Wannabe

• 31 inlĂ€gg
  • 0
Det har kommit en ny version av TVersity.. kan Àntligen felfritt streama frÄn Vista X64 SP1 till min PS3, tjohoo :(

Postad 01 August 2008 - 10:31

Adamski
  • Adamski
  • LĂ€rjunge

• 484 inlĂ€gg
  • 0

Det har kommit en ny version av TVersity.. kan Àntligen felfritt streama frÄn Vista X64 SP1 till min PS3, tjohoo :lol:

Jupp, jag har testat och nu funkar det men fasen va ostabilt, fel pÄ protokoll, fel pÄ kopplingen, visning av bilder segt som f**, filmer (vanliga xvid) stannar efter typ en kvart.

Jag vill poÀngtera att jag har bra nÀtverksprylar hemma. PS3a kopplad med sladd till en D-link 656 router. Snabb Vista PC med bÀsta d-link trÄdlöst n-kort i kopplad trÄdlöst till routern. Allt stÄr i samma rum.

Jag ominstallerade Twonky igen och nu snurrar det pÄ igen. Jag köpte den senaste versionen 4.4.5. Efter en mÄmad med PS3 som mediaspelare sÄ kan jag konstantera att Twonky Àr den enda stabila och lÀttanvÀnda lösningen.

Redigerat av Adamski, 01 August 2008 - 10:32.

Postad 01 August 2008 - 10:43

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • MĂ€stare

• 2517 inlĂ€gg
  • 0

Jag ominstallerade Twonky igen och nu snurrar det pÄ igen. Jag köpte den senaste versionen 4.4.5. Efter en mÄmad med PS3 som mediaspelare sÄ kan jag konstantera att Twonky Àr den enda stabila och lÀttanvÀnda lösningen.

För dom som stÄr ut med Vista. :lol:

Postad 01 August 2008 - 12:43

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlĂ€gg
  • 0

Om du kör twonky pÄ nas sÄ har jag ingen lösning tvÀrr.

Om man har en QNAP NAS sÄ skall det gÄ att fixa med samma metod som pÄ PC, men deras NAS:ar Àr ju ocksÄ mer eller mindre en Linux-dator i liten förpackning. Jag har dock inte haft problemet med min QNAP NAS med 2.41, har inte hunnit testa 2.42 Àn.

Postad 04 August 2008 - 10:38

fregus
  • fregus
  • Amatör

• 75 inlĂ€gg
  • 0

Om man har en QNAP NAS sÄ skall det gÄ att fixa med samma metod som pÄ PC, men deras NAS:ar Àr ju ocksÄ mer eller mindre en Linux-dator i liten förpackning. Jag har dock inte haft problemet med min QNAP NAS med 2.41, har inte hunnit testa 2.42 Àn.

Vore kul ifall nÄgon har lösningen för QNAP som Àr en sÄ populÀr NAS :)

Postad 05 August 2008 - 07:11

pirreb
  • pirreb
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0
Avi slutat fungera pÄ PS3...
Installerade den senaste uppdateringen igÄr kvÀll (080804) och som en konsekvens av detta slutade avi filer att fungera. Tycker inte Sony lÀngre att PS3 skall anvÀndas till mediacenter eller har jag lyckats göra nÄgot fel? PS3'an hittar fortfarande och kan spela upp mpeg-filerna i mitt nÀtverk...

/Bundy

Postad 05 August 2008 - 11:52

Adamski
  • Adamski
  • LĂ€rjunge

• 484 inlĂ€gg
  • 0

Avi slutat fungera pÄ PS3...
Installerade den senaste uppdateringen igÄr kvÀll (080804) och som en konsekvens av detta slutade avi filer att fungera. Tycker inte Sony lÀngre att PS3 skall anvÀndas till mediacenter eller har jag lyckats göra nÄgot fel? PS3'an hittar fortfarande och kan spela upp mpeg-filerna i mitt nÀtverk...

/Bundy

Vilken version uppdaterade du till? 2.42?

Postad 05 August 2008 - 14:19

pirreb
  • pirreb
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0
2,42... Jag förstÄr inte varför elÀndet har stÀngt ner möjligheten att köra avi-filer...

Redigerat av pirreb, 05 August 2008 - 14:20.

Postad 07 August 2008 - 12:28

Bonken
  • Bonken
  • Wannabe

• 18 inlĂ€gg
  • 0
Det ska funka. Funkar hemma hos mig iaf

Postad 10 August 2008 - 12:08

ConraDargo
  • ConraDargo
  • ForumrĂ€v

• 819 inlĂ€gg
  • 0
Kunde de inte bara ha löst det hÀr pÄ ett enklare sÀtt? Herregud ska det vara sÄ himla svÄrt att streama mellan dator och konsol - det gÄr ju sÄ lÀtt med min 360 och gamla Xbox ><

*grejar och stÄr i med TVersity*

Postad 10 August 2008 - 15:02

ConraDargo
  • ConraDargo
  • ForumrĂ€v

• 819 inlĂ€gg
  • 0
Bah blev ingenting av det den hÀr gÄngen heller B) Kom Ätminstone lite lÀngre och lyckades faktiskt att starta upp servern sÄ att jag kunde lÀgga till lite film att dela ut. Men tror ni att PS3:an hittar nÄgonting? Icket det - trots att brandvÀggen har sina undantag tillagda och att utdelning Àr aktiverat pÄ konsolen.

Humbug!

Postad 10 August 2008 - 15:11

Petri M
  • Petri M
  • Wannabe

• 31 inlĂ€gg
  • 0
Vad exakt har du för problem, ConraDargo?

Vilken version av Tversity? Har du router, isf vilken? Har du mjuvarubrandvÀgg, vilken isf?

Postad 10 August 2008 - 15:21

ConraDargo
  • ConraDargo
  • ForumrĂ€v

• 819 inlĂ€gg
  • 0
Problemet Àr att PS3:an inte hittar nÄgon mediaserver efter att ha sökt i typ 30 sekunder. AnvÀnder TVersity 0.9.11.4 eftersom det fanns sÄ bra YouTube-guider till just den. Kunde jag bara fÄ igÄng det sÄ kan jag ju uppgradera till den senaste - som jag redan har provat en gÄng men misslyckats totalt med (den vill inte ens starta nÄgon server).

TrÄdlös router D-Link 524. TVersity pÄstÄr att uppkopplingen Àr "Excellent" och hastigheten 54 Mbps.
BrandvÀggen Àr Windows egna.

Postad 10 August 2008 - 18:09

Petri M
  • Petri M
  • Wannabe

• 31 inlĂ€gg
  • 0
Vilket operativsystem har du?

Har du öppnat porten i routern ocksÄ?

Prova stÀnga av uPnP i uTorrent, Azureus etc, och kanske t o m i Windows Services.

Hade samma problem som dig med 0.9.11, problemen försvann med senaste versionen. Enda skillanden Àr att jag anvÀnder Netgear-router istÀllet för D-Link (fick inte ens internet att fungera pÄ PS3:an med min gamla D-Link).

Postad 10 August 2008 - 18:17

ConraDargo
  • ConraDargo
  • ForumrĂ€v

• 819 inlĂ€gg
  • 0

Vilket operativsystem har du?

Windows

XP om det nu Àr sÄ pass noga.

Har du öppnat porten i routern ocksÄ?

Ska det verkligen behövas?

Prova stÀnga av uPnP i uTorrent, Azureus etc, och kanske t o m i Windows Services.

Har inga sÄdana program öppna.

Hade samma problem som dig med 0.9.11, problemen försvann med senaste versionen. Enda skillanden Àr att jag anvÀnder Netgear-router istÀllet för D-Link (fick inte ens internet att fungera pÄ PS3:an med min gamla D-Link).

Kanske ska jag ge den nyare versionen ytterligare en chans dÄ.

SkÀmmes Sony, ska det verkligen vara sÄhÀr krÄngligt? ><

Postad 10 August 2008 - 19:39

Petri M
  • Petri M
  • Wannabe

• 31 inlĂ€gg
  • 0
Prova att öppna porten i routern, kan vara det som krÄnglar B)

Postad 10 August 2008 - 20:09

Haziza
  • Haziza
  • LĂ€rjunge

• 389 inlĂ€gg
  • 0
Snabb frÄga gÄr dra dra över, t.ex rippade Blu-ray filmer till PS3 och sedan spela upp dom frÄn HD:en?

Postad 10 August 2008 - 21:06

ConraDargo
  • ConraDargo
  • ForumrĂ€v

• 819 inlĂ€gg
  • 0

Prova att öppna porten i routern, kan vara det som krÄnglar B)

TyvÀrr inte det heller, ger upp för ikvÀll.

Postad 12 August 2008 - 05:05

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlĂ€gg
  • 0
jag satt och fipplade igÄr med tversity ( funkar ju pÄ min 360 ) men tÀnkte skulle fÄ det att funka med ps3an.... ps3an hittar dock inga mediaservers.. synnerligen irriterande

har vista x64 ultimate, inga brandvÀggar pÄ nÀr jag testade osv.. Fick fortfarande inte det att fungera... ;)

Postad 12 August 2008 - 11:41

Unregistered89a9dace
  • Unregistered89a9dace
  • AnvĂ€ndare

• 140 inlĂ€gg
  • 0

TyvÀrr inte det heller, ger upp för ikvÀll.

Jag hade grymma problem aatt fÄ min ps3 att hitta nÄgon mediaserver. Försökte med alla möjliga program o portar o DMZ o all annat skit man kan hitta pÄ.

Sedan gjorde jag en reset pÄ routern o dÄ hitta den allting utan nÄgra som helst problem
VĂ€rt att testa kanske

Postad 13 August 2008 - 08:43

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlĂ€gg
  • 0

Vore kul ifall nÄgon har lösningen för QNAP som Àr en sÄ populÀr NAS :blink:

You asked, and you shall receive: :unsure:

Lösning för Qnap (3:e posten)

Har dock inte provat sjÀlv dÄ det av nÄn anledning aldrig slutat fungera för mig.

Postad 13 August 2008 - 09:12

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlĂ€gg
  • 0

Jag hade grymma problem aatt fÄ min ps3 att hitta nÄgon mediaserver. Försökte med alla möjliga program o portar o DMZ o all annat skit man kan hitta pÄ.

Sedan gjorde jag en reset pÄ routern o dÄ hitta den allting utan nÄgra som helst problem
VĂ€rt att testa kanske

funkade inte för mig iaf =/

Postad 21 August 2008 - 08:36

KortskÀgg
  • KortskĂ€gg
  • Wannabe

• 22 inlĂ€gg
  • 0
Finns det nÄgon glöd kvar i denna trÄd mÄnne?

Jag har nÄgra slutsatser efter att ha försökt streama trÄdlöst till PS3 via Netgear WNR834B router. Kommer sÀllan upp i hastighet över 1 MB/s vilket gör direktuppspelning av HD-material i princip omöjlig. Har tyvÀrr ingen möjlighet att köra trÄdat hela vÀgen vilket möjligen skulle kunna funka. Har nÄgon kommentar pÄ detta? SÄg pÄ nÄgot stÀlle nÄgon som körde dator-router-trÄdlöst-accesspunkt-trÄdat-PS3 och kört HD-material och att det skulle funka. Kan nÄgon bekrÀfta detta? Har istÀllet försökt kopiera vob-filer som jag konverterat med mkv2vob via Nero Media Home men gÄr oerhört segt, tar flera timmar och tappar ofta kontakten. Har nu helt sonika införskaffat ett 8 GB USB-minne och lÄter mkv2vob göra FAT32 filer som störst 4 GB och flyttar över materialet pÄ det sÀttet vilket fungerar alldeles utmÀrkt. Dock fÄr man ju splitta större filer i tvÄ eller fler delar, men tycker inte att det stör speciellt mycket i jÀmförelse med router-alternativet. Har nÄgon kommentarer pÄ detta, eller andra förslag??

Postad 06 September 2008 - 11:51

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7010 inlĂ€gg
  • 0
GÄr det att streama radio genom TVersity? Hur gÄr man till vÀga i sÄna fall? ;)

Postad 06 September 2008 - 13:53

Samuelsson93
  • Samuelsson93
  • AnvĂ€ndare

• 208 inlĂ€gg
  • 0
anvĂ€nder twonky ps3 hittar musik och det gĂ„r bra att spela den söker frĂ„n mappen itunes musik men frĂ„n vilken mapp samlar twonky video med deufalt settnings kan inte hitta ngn video snĂ€lla HJÄLP ???

Edit: twonky hÀmtar frÄn mapparna i anvÀndare alltsÄ musik bilder och filmer alla mina lÄtar och bilder ser jag pÄ min ps3 Àr nÀstan sÀker pÄ att jag lÀgger in i rÀtt mapp men kan fortfarande inte se filmer skulle vilja kunna tanka film sedan trÄdlöst streama/kopiera till ps3 och se filmer med kompisar istÀllet för att dra lÄnga audio/videokablar i halva rummet plus att det inte blir samma kvalite som med ps3 via hdmi alternativt brÀnna som jag gjort tidigare

behöver hjÀlp med streaming !!!

Redigerat av Samuelsson93, 06 September 2008 - 18:24.

Postad 06 September 2008 - 20:13

zx
  • zx
  • Amatör

• 94 inlĂ€gg
  • 0
Jag höll pÄ hÀromdan och försökte fixa med subtitles! Jag hitta bland annat denna http://forums.tversi...opic.php?t=8063 guiden. SÄ jag följde den och pillade Àven lite ffdshow och directvobsub. Fick inte texten och funka. Men det Àr ett mindre problem.

Nu har jag lyckats fÄ bilden pÄ vissa filmer jag streamar, uppochner och spegelvÀnt! NÄn som vet pÄ rakarm var jag pillat dÀr jag inte ska pilla och hur jag ÄtgÀrdar detta utan att installera om tversity, ffdshow osv?

Postad 06 September 2008 - 20:24

kott
  • kott
  • AnvĂ€ndare

• 243 inlĂ€gg
  • 0

anvĂ€nder twonky ps3 hittar musik och det gĂ„r bra att spela den söker frĂ„n mappen itunes musik men frĂ„n vilken mapp samlar twonky video med deufalt settnings kan inte hitta ngn video snĂ€lla HJÄLP ???

Edit: twonky hÀmtar frÄn mapparna i anvÀndare alltsÄ musik bilder och filmer alla mina lÄtar och bilder ser jag pÄ min ps3 Àr nÀstan sÀker pÄ att jag lÀgger in i rÀtt mapp men kan fortfarande inte se filmer skulle vilja kunna tanka film sedan trÄdlöst streama/kopiera till ps3 och se filmer med kompisar istÀllet för att dra lÄnga audio/videokablar i halva rummet plus att det inte blir samma kvalite som med ps3 via hdmi alternativt brÀnna som jag gjort tidigare

behöver hjÀlp med streaming !!!

Twonky visar content frÄn den mapp eller mappar du sjÀlv sÀger Ät den via lokal konfiguration (ex http://192.168.0.1:9020/config). TÀnk dock pÄ att du mÄste gÄ via Video (sen Twonky) pÄ PS3:an annars kommer den inte lista video content. GÄr du via Music (sen Twonky) kommer video-filer ej att synas/listas.

Postad 07 September 2008 - 07:18

Unregistered7d403411
  • Unregistered7d403411
  • AnvĂ€ndare

• 235 inlĂ€gg
  • 0

Twonky visar content frÄn den mapp eller mappar du sjÀlv sÀger Ät den via lokal konfiguration (ex http://192.168.0.1:9020/config). TÀnk dock pÄ att du mÄste gÄ via Video (sen Twonky) pÄ PS3:an annars kommer den inte lista video content. GÄr du via Music (sen Twonky) kommer video-filer ej att synas/listas.

Jag mÄste Àven trycka "triangeln" pÄ dosan för att visa alla filer i rÀtt kategori. Tex om det Àr en xvid-kodad .avi sÄ syns den inte direkt utan jag mÄste anvÀnda mig av triangel-knappen för att visa dessa filer. Konstigt eftersom PS3:an ju nu sedan lÀnge har stöd för formatet. Jag kan tÀnka mig att mÄnga kanske har allt helt fungerande men missar detta?

Eller Àr det jag som missat nÄgon instÀllning eller sÄ för att alltid visa dessa filer?

Postad 07 September 2008 - 08:47

Samuelsson93
  • Samuelsson93
  • AnvĂ€ndare

• 208 inlĂ€gg
  • 0
hahah ett mirakel (jag gick in pÄ video i ps3 redan innan ) nu sÄ hittar ps3 filerna dock sÄ stÄr det data som inte stöds men har vlc som stöder filmen twonkymedia ska stöda formatet undrar bara nu vilka format stöder ps3 ???

Postad 07 September 2008 - 11:03

kott
  • kott
  • AnvĂ€ndare

• 243 inlĂ€gg
  • 0
Video

* Memory Stick Video Format
* - MPEG-4 SP (AAC LC)
* - H.264/MPEG-4 AVC Main Profile (AAC LC)
* MP4 file format
* - H.264/MPEG-4 AVC High Profile (AAC LC)
* MPEG-1 (MPEG Audio Layer 2)
* MPEG-2 PS (MPEG2 Audio Layer 2, AAC LC, AC3(Dolby Digital), LPCM)
* MPEG-2 TS (MPEG2 Audio Layer 2)
* AVI
* - Motion JPEG (Linear PCM)
* - Motion JPEG (μ-Law)
* AVCHD (.m2ts / .mts)
* DivX
* WMV
* - VC-1(WMA Standard V2)

Sen fÄr man tÀnka pÄ att det kan krÀvas flera olika codecs för samma filtyp vilket Àr PS3:ans svaghet eftersom Sony inte direkt prioriterar tillÀgg av dessa via firmware. Vill man verkligen kunna spela ALLT sÄ bör man se sig om efter en PCH/TVix eller bygga sig en HTPC.

Redigerat av kott, 07 September 2008 - 11:05.

Postad 07 September 2008 - 18:05

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlĂ€gg
  • 0

Jag mÄste Àven trycka "triangeln" pÄ dosan för att visa alla filer i rÀtt kategori. Tex om det Àr en xvid-kodad .avi sÄ syns den inte direkt utan jag mÄste anvÀnda mig av triangel-knappen för att visa dessa filer. Konstigt eftersom PS3:an ju nu sedan lÀnge har stöd för formatet. Jag kan tÀnka mig att mÄnga kanske har allt helt fungerande men missar detta?

Eller Àr det jag som missat nÄgon instÀllning eller sÄ för att alltid visa dessa filer?

Huh? Det har jag aldrig behövt göra, varken triangeln eller nÄgon instÀllning.

Postad 17 September 2008 - 07:58

mats_b
  • mats_b
  • AnvĂ€ndare

• 179 inlĂ€gg
  • 0
Har precis fÄtt igÄng TVersity till min PS3 (2.42) och det verkar fungera.
Det Àr bara en sak jag stört mig pÄ hittills, jag anvÀnder inte "mina bilder" och "min musik" och sÄn skit utan foton , video och mp3 fordrar egen disk. jag har börjat lÀgga upp mappar, men stör mig pÄ att jag mÄste blÀddra sÄ lÄngt ner i menyerna pÄ PS3 för att komma fram till sina filmer.
Man mÄste gÄ via " video > tversity media server > library > video >my videos > folders > film "(ja nÄt sÄnt, iaf - fritt frÄn minnet ) kan man inte fÄ sina "foldrar" att hamna lÀngre upp i hierarkin ?

för de som har problem med avi kan jag meddela att de avi-filer som jag spelar in frÄn tv-kortet funkar klockrent till PS3....

Postad 17 September 2008 - 11:31

Unregistered1e1b5146
  • Unregistered1e1b5146
  • LĂ€rjunge

• 475 inlĂ€gg
  • 0
hej fixa tversity igÄr Ä följde en guid.. servern Àr igÄng Ä allt Àr utdelat Ä brandvÀggen Àr öppen för de programmet men min ps3 vill inte hitta.. nÄgot man ska göra i ps3:an för de ska funka elle?? eller ska de rÀcka att bara söka en mediaserver.. skaffa mig ps3:an för nÄgon dag sen sÄ har inte gÄtt igenom den till 100% Àn..

mvh

Postad 23 September 2008 - 20:18

Samuelsson93
  • Samuelsson93
  • AnvĂ€ndare

• 208 inlĂ€gg
  • 0
Ok musik och bilder gÄr hur bra som helst men hur ska man göra angÄende de hÀr codecsen ?? Àr egentligen film jag vill komma Ät i min ps3:a. Jag fattar jag hu att jag ska ladda ner film i ett format som ps3 stöder men fÄr ÀndÄ "datatypen stöds inte" och det skulla alltsÄ bero pÄ codecs? hur löser man dÄ den hÀr codec problematiken ? hjÀlp ! btw: anvÀnder twonkymedia om det spelar ngn roll

0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• XBox Halo Edition
    lod
    2026-07-29 08:14:23
  • VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.