Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Guitar Hero (IV) World Tour

514 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Dags att rösta, vilket betyg får GHWT (46 medlem(mar) har röstat)

1-5

  1. 1 (2 röster [4.35%])

    Procent av omröstning: 4.35%

  2. 2 (4 röster [8.70%])

    Procent av omröstning: 8.70%

  3. 3 (7 röster [15.22%])

    Procent av omröstning: 15.22%

  4. 4 (20 röster [43.48%])

    Procent av omröstning: 43.48%

  5. 5 (13 röster [28.26%])

    Procent av omröstning: 28.26%

Rösta Gäster kan inte rösta
Guitar Hero: World Tour (inkl. Instrument) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 7,25 (11) Inga priser
Guitar Hero: World Tour (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 8 (2) Inga priser
Guitar Hero: World Tour (Wii) (Nintendo Wii-spel) 1 (0) 499:-
Guitar Hero: World Tour (inkl. Gitarr) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 4,57 (6) Inga priser
2 relaterade trådar

#501

Postad 11 september 2009 - 21:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 004 inlägg
  • 0

Måste lära mig alt-strumma (uuuuugh, jobbigt), måste lära mig att bita i sura äppel****t och gå in i practicemode.

Så ska det låta :P

#502

Postad 14 december 2009 - 03:20

Timilim
  • Timilim
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Jag hittade "GHTunes" i Guitar Hero World Tour, och en massa bra låtar (3:e-parts) att ladda ner :wacko: Bland annat Super Mario, Sonic, Tetris och liknande.

Dessa nerladdade låtar lägger sig enbart under "quickplay" och inte under "career". Detta gör att resultatet inte sparas.
Hela grejen är ju just att se om man blivit bättre på låtarna, och det ser man ju inte då...

Finns det något sätt att även få resultatet till dessa låtar att sparas?


Dessutom är sökfunktionen helt värdelös. Det verkar bara som att den söker på de tre första bokstäverna på ordet man skriver in.

Och går man till "nästa sida" så visas inga av sökresultaten alls.

Sedan borde man ju även kunna sortera låtarna på mest nerladdade. Att tre personer röstat i snitt fyra stjärnor på en låt säger ju inte lika mycket som att 20 000 personer gjort det...

Går det att koppla Xboxen till datorn (Har Xbox 360 original) och skicka över custom låtar den vägen?
För i så fall antar jag att det kan vara bra mycket smidigare att söka upp dem på datorn först än att sitta och pilla i en buggig Xboxfunktion.

#503

Postad 14 december 2009 - 17:06

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 246 inlägg
  • 0
Nej man kan inte spara resultaten på customs vad jag vet... spelade en hel hög själv. Men vet att GHTunes för de nyare spelen (GH5) ska vara bättre, tröttnade snabbt på customs i World Tour.

Nej du kan inte föra över customs från PC-versionen till 360-versionen om det är så du menar... går det ens att få tag på customs till PC-versionen? Finns inget DLC till PC i alla fall.

#504

Postad 16 december 2009 - 22:41

Timilim
  • Timilim
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Vet ni ifall det går att spara poängen på custom-låtar på något av GH-spelen?
Eller har tillverkarna gjort GHTunes dåligt medvetet för att det inte ska konkurrera med tilläggspaket man kan köpa?

Finns det NÅGOT sätt att få poängen att sparas på custom? ;)

Naä, jag menar att man laddar ner custom-låtar [till 360] från internet, genom datorn, och sedan lägger in dem på 360. Detta eftersom sökfunktionen verkligen suger på GHWT.

#505

Postad 17 december 2009 - 21:07

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 246 inlägg
  • 0
Nej det går inte på några GH-spel vad jag vet, har provat senaste till Band Hero där det följer med några customs men resultaten sparas inte. Ja det är nog så för om folk hade kunnat göra låtar utan begränsningar skulle det vara ganska meningslöst med DLC.

Ja det finns ett sätt att få resultaten sparade, skriv ner dem på papper :-) En gammal metod som folk använde när sparfunktioner inte fanns i spel (Zelda revolutionerade världen).

Nej det kan man inte.

#506

Postad 24 december 2009 - 11:12

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Jag fick precis trummorna till World Tour, aldrig testat så det ska bli kul.

En fråga bara, dom är ju trådlösa och går på 2 batterier. Jag synkade dom till 360n så dom startar ju, den lilla "kontrollen" eller vad man ska kalla den fungerar att navigera med, men ingen av trummorna reagerar på slag, inte ens baskaggen reagerar när den blir nedstampad. De 3 trummorna, 2 cymbalerna och baskaggen är alltså komplett döda, och reagerar inte alls på beröring, varken hård, lös eller mitemellan.

Måste man göra någonting för att få dom att fungera eller har jag bara lyckats få världens värsta måndagsexemplar?

God Jul

#507

Postad 24 december 2009 - 12:14

Elessar
  • Elessar
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Jag fick precis trummorna till World Tour, aldrig testat så det ska bli kul.

En fråga bara, dom är ju trådlösa och går på 2 batterier. Jag synkade dom till 360n så dom startar ju, den lilla "kontrollen" eller vad man ska kalla den fungerar att navigera med, men ingen av trummorna reagerar på slag, inte ens baskaggen reagerar när den blir nedstampad. De 3 trummorna, 2 cymbalerna och baskaggen är alltså komplett döda, och reagerar inte alls på beröring, varken hård, lös eller mitemellan.

Måste man göra någonting för att få dom att fungera eller har jag bara lyckats få världens värsta måndagsexemplar?

God Jul

Jag har dom nya band hero trummorna men jag antar att man kopplar in dom likadant.
Se till att du kopplat in kontrollen ordentligt för de verkar konstigt att den funkar men inte själva trummorna.

Hoppas de funkar och god jul!

#508

Postad 24 december 2009 - 13:15

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0

Jag har dom nya band hero trummorna men jag antar att man kopplar in dom likadant.
Se till att du kopplat in kontrollen ordentligt för de verkar konstigt att den funkar men inte själva trummorna.

Hoppas de funkar och god jul!


Hur menar du med kopplat in kontrollen ordentligt? Den är ju en del av konsollen där de 3 trummorna sitter. Allt var redan ihopsatt när jag fick dom.
Demo-ex som aldrig är använda. Läste lite om att man ska koppla in cymbalerna själv (sladdmässigt that is), kan det vara så att sladdarna inte sitter i ordentligt? Men det borde väl inte göra att de tre trummorna och baskaggen inte fungerar.

Jag får ge mig på't när jag kommer hem.

Tack tack

#509

Postad 24 december 2009 - 15:33

Elessar
  • Elessar
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Hur menar du med kopplat in kontrollen ordentligt? Den är ju en del av konsollen där de 3 trummorna sitter. Allt var redan ihopsatt när jag fick dom.
Demo-ex som aldrig är använda. Läste lite om att man ska koppla in cymbalerna själv (sladdmässigt that is), kan det vara så att sladdarna inte sitter i ordentligt? Men det borde väl inte göra att de tre trummorna och baskaggen inte fungerar.

Jag får ge mig på't när jag kommer hem.

Tack tack

Ah okej, på mina trummor så är kontrollen löstagbar så jag trodde att de kanske kunde vara felet.

#510

Postad 28 december 2009 - 13:15

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Helt ärligt, måste man göra nått för att trummorna ska fungera eller?

Var precis nere i affären där jag köpte dom, dom öppnade och kollade, ingenting verkade vara fel, dom synkade dom med sin 360 dom hade där och slog på trummorna, dom funkade. Jag packade ihop dom och åkte hem, synkade dom till min 360 men ingenting händer när jag slår på dom.

Jag är grymt frustrerad nu kan jag tala om.

Eller stryk det förresten, jag kan inte spela dom på MIN profil :lol: Om jag inte är insignad går det bra, då kan jag rocka utav bara hel**** men när jag är insignad på min profil så fungerar det inte :lol:

Redigerat av ShaManIX, 28 december 2009 - 13:17.


#511

Postad 28 december 2009 - 13:29

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 246 inlägg
  • 0
Tror det är så att om du signar in med handkontroll eller gitarr och sen försöker använda trummorna så fungerar det inte. Men om du signar in först med trummorna kan du navigera. Kanske inte var ditt problem men...

#512

Postad 28 december 2009 - 13:30

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0

Tror det är så att om du signar in med handkontroll eller gitarr och sen försöker använda trummorna så fungerar det inte. Men om du signar in först med trummorna kan du navigera. Kanske inte var ditt problem men...


Nej, jag startade bara trummorna.

Fast nu gick det, jag signade ut, startade spelet och när spelet bad mig signa in så gjorde jag det. Helt ologiskt, men men, nu fungerar det iaf :lol:

Edit:

Och nu eftersom jag är nybörjare kommer ju några snabba frågor.

StarPower? Gul/Orange samtidigt, men hur fungerar det? Kan jag slå gul/orange om det bara kommer en gul? Eller är det som med gitarren att jag kan spela gul/orange om det kommer en orange?

Vissa noter har precis som gitarren lite längre streck efter sig, på gitarren håller man ner knappen, hur gör man detta med trummorna? Jag försöker hålla kvar pinnarna efter att jag slagit, men inget händer.

Hej hopp

Redigerat av ShaManIX, 28 december 2009 - 16:26.


#513

Postad 28 december 2009 - 19:57

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 246 inlägg
  • 0
Ja du kan slå gul + orange när det kommer en gul/orange och då träffa noten + använda Star Power. Om gul kommer är det bäst att slå orange lite innan du slår gul och tvärtom, annars kan det bli fel. Kommer det gul + orange så används inte SP. Vid långa noter slår du på den färgen hela tiden tills noten är över.

Ingen aning om man kan slå t.ex. grön + orange när bara orange kommer som med gitarr, verkar bara mer komplicerat.

#514

Postad 28 december 2009 - 20:37

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0

Ja du kan slå gul + orange när det kommer en gul/orange och då träffa noten + använda Star Power. Om gul kommer är det bäst att slå orange lite innan du slår gul och tvärtom, annars kan det bli fel. Kommer det gul + orange så används inte SP. Vid långa noter slår du på den färgen hela tiden tills noten är över.

Ingen aning om man kan slå t.ex. grön + orange när bara orange kommer som med gitarr, verkar bara mer komplicerat.


Tack så mycket :)

#515

Postad 02 januari 2010 - 17:59

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
En fråga till alla som skaffat MIDI-kabeln och ställt om känsligheten i trummorna. Hjälper det bra?
Har precis beställt den från redoctane men vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig.
Som det är nu måste jag i stort sett slå på sensorn på cymbalerna för att vara säker på att få träffen, rätt irriterande när man är mitt uppe i en låt och märker att man börjar missa massa gula för att man kommit för långt bort från sensorn.

Så... Fungerar det tillfredsställande när man gör sina egna inställningar?

Sen en till fråga. Bor ju i ett flervåningshus och grannen under gillar inte mig så mycket sen jag fick mina trummor, han har varit upp och bett mig sluta dunka :) Antar att det då är baspedalen han stör sig på när man trampar ner den i golvet. Någon som har bra tips på hur man får till en bra dämpning under den?

Och någon som har ett bra tips på att få den att ligga still, jag tycker den glider ifrån mig när den inte sitter på en pinne som den gör på RB-trummorna.

Sist men inte minst, finns det dämpning till GH-trummorna? Har för mig att jag läste att det fanns till RB-trummorna, men har sökt nu och hittar inte inlägget med info om det.

Tack tack



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.