Hyundai ImageQuest Q320 och 321
2182 svar till detta ämne
Postad 15 december 2005 - 22:48
Unregistered33587417
-
Unregistered33587417
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Det är ju möjligt att HD-nåtannat skulle kunna funka. Eller kanske HD-DivX med lägre bitrate. Eller 720p-DivX men inte 1080i-DivX. Eller nåt.
I grund och botten är det väl bara att jag är lite nyfiken på specarna. Det som jag har läst hittils är snäppet över 'man kan, typ, spela filmer från hårddisken'. Vilka format stöds? Vilka upplösningar? Surroundljud i filerna? Textning i .avi? Flera ljudspår i .avi? Osv, osv.
Visste man vilket chips var i så skulle man vara ett steg närmare, och kunna börja leta sig vidare på nätet. (Och dessutom kunna börja rippa filmer på allvar på ett sätt som man vet är kompatibel.)
<{POST_SNAPBACK}>
EDIT. Min bifogade fil kom inte med. Det var sid. 46 i manualen. Var det svar på någon av dina frågor?
<{POST_SNAPBACK}>
Tack, Onslaught! Ja, det var väl svar till viss del i alla fall. Om filformat står det där till exempel. Att HD bara är att glömma står där också (tyvärr). AC3 support i DivX filer är däremot bra; då kan man få surroundljud. MPEG-2 (vilket ju VOB filer direkt från DVD är) upp till max 2Mbps är lite sämre; då skulle man inte kunna spela Sagan om Konungens Återkomst i det formatet, till exempel. Olika upplösningar på DivX och MPEG-4 är lite konstigt; DivX är ju en MPEG-4 codec, eller missar jag någonting? Sen står det ingenting om XviD-kompatibilitet, vilket jag tänkte använda mig av. Oooh, vad jobbgt det är att behöva vänta.
Postad 15 december 2005 - 23:18
Teppic
-
Teppic
-
Forumräv
-
-
676 inlägg
Om det stämmer med under 2Mbit/s på MPEG2 så kan man ju glömma att spela upp DVD filmer från extern hårddisk iaf...
Redigerat av Teppic, 15 december 2005 - 23:18.
Postad 16 december 2005 - 03:42
ippo
-
ippo
-
Beroende
-
-
1 267 inlägg
Sen står det ingenting om XviD-kompatibilitet, vilket jag tänkte använda mig av.
<{POST_SNAPBACK}>
Står tydligt i bilden från manualen som länkas här ovan att xvid stödjs... DivX3, DivX4 , Xvid.... q320.bmp
Postad 16 december 2005 - 07:47
Unregistered33587417
-
Unregistered33587417
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Sen står det ingenting om XviD-kompatibilitet, vilket jag tänkte använda mig av.
<{POST_SNAPBACK}>
Står tydligt i bilden från manualen som länkas här ovan att xvid stödjs...
DivX3, DivX4 , Xvid....
q320.bmp
<{POST_SNAPBACK}>
Förvisso sant. Dock om man läser http://www.xvid.org/...es&id_cat=1#q31 så verkar det som om det inte betyder så mycket. Att GMC och QPEL inte stöds är dock bra att veta, förstår jag nu.
Postad 16 december 2005 - 09:19
Anders Lindquist
-
Anders Lindquist
-
Användare
-
-
241 inlägg
Hej,
Fick nyss besked från levarantören..
Idag på morgonen gick första leveransen från vår leverantör till oss.. Vart alltså ytterligare nån dags försening till sverige.. Vi får dem på måndag..
Däremot fick vi inte alla de 40 vi vart lovade.. 34st är skickade till oss.. Jättetrist..men så är det..
Ordrar lagda 10/12 eller senare kommer inte skickas innan jul.. Förhoppningsvis kommer de innan nyår.. Men med alla leveransförseningar på denna vågar jag inte lova nått...
mvh
Anders, Dustin
Redigerat av Anders Lindquist, 16 december 2005 - 15:52.
Postad 16 december 2005 - 09:29
Unregistered33587417
-
Unregistered33587417
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Hej,
Fick nyss besked från levarantören..
Idag på morgonen gick första leveransen från Göteborg till oss.. Vart alltså ytterligare nån dags försening till sverige.. Vi får dem på måndag.. Däremot fick vi inte alla de 40 vi vart lovade.. 34st är skickade till oss.. Jättetrist..men så är det.. Ordrar lagda 10/12 eller senare kommer inte skickas innan jul.. Förhoppningsvis kommer de innan nyår.. Men med alla leveransförseningar på denna vågar jag inte lova nått...
mvh Anders, Dustin
<{POST_SNAPBACK}>
Tråkigt, tråkigt.  Men tack för att du informerar oss. Vilken tur för mig att jag beställde 9/12, då, då får jag den väl nån gång nästa vecka.
Postad 16 december 2005 - 09:38
ericdvd
-
ericdvd
-
Forumräv
-
-
792 inlägg
Jaha.
Det var ju tråkigt för dem som trodde sig få tv:n innan jul
med tanke på att jag beställde den 5 och därmed får en så kan man inte klaga att den inte kommer innan helgen.
Jaja
Tack Anders för info.
/Eric
Postad 16 december 2005 - 10:29
a_dent
-
a_dent
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Synd att det tog tid att bestämma sig (13/12)  . Nåja, då hinner ju ni andra hitta bra inställningar osv.
Ser fortfarande fram mot ett första omdöme.
Postad 16 december 2005 - 11:33
muppmat
-
muppmat
-
Rookie
-
7 inlägg
jaha.. ingen tv innan jul då :/
Tack för infon iaf anders!
Postad 16 december 2005 - 11:42
Apachez
-
Apachez
-
Forumräv
-
-
865 inlägg
Någon som vet om Q320 finns uppställd som demoex någonstans i stockholmsområdet ännu ?
Postad 16 december 2005 - 12:15
phil neal
-
phil neal
-
Mästare
-
-
2 603 inlägg
Nån som varit på GH data idag? Dom skulle ju dema! Har väl inte fått någon heller, verkar vara lite som Jesus den här tvn. alla har hört talas om honom men ingen har sett honom .....
Postad 16 december 2005 - 12:47
cheGG
-
cheGG
-
Användare
-
-
136 inlägg
Verkar som att tv:n kommit till sverige nu i alla fall. Troligen kommer måndag vara den dag då de flesta butiker kommer att ha någon att visa, om dom nu inte sålt iväg alla exemplar vill säga..
Postad 16 december 2005 - 14:58
hofwing
-
hofwing
-
Lärjunge
-
-
407 inlägg
Fick ett samtal från GH Data i Lund nu. Jag låg tvåa i kön och kommer få min TV vid nästa leverans som var lovade till dem på torsdag.
De kommer sätta upp ett demoex på måndag så alla som är sugna på att se TV:n kan dra dit då!
Postad 16 december 2005 - 15:13
Unregistered7dffa157
-
Unregistered7dffa157
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
#3... Osäker om jag hinner kolla på måndag men jag hoppas att #1 och #2 kan?
Postad 16 december 2005 - 16:52
hofwing
-
hofwing
-
Lärjunge
-
-
407 inlägg
Kommer inte hinna kolla alls (bara precis när jag hämtar den). Jobbar i butik och vi har sjukt mycket att göra nu i julveckan.
Hoppas någon annan tar tillfället i akt dock och plitar ner lite intryck i tråden.
skynet_inc: hoppas snart du kommer med intryck och ev. ett par bilder!
Postad 16 december 2005 - 17:06
Unregisteredaaf31247
-
Unregisteredaaf31247
-
Rookie
-
7 inlägg
Fick precis reda på att jag kan hämta min tv imorgon, är dock på resande fot och har inte möjlighet att hämta upp den förän på Tisdag.. Känner mig som ett barn inför julafton.
Jag lägger upp bilder och en recension så fort jag fått den i min hand..
Postad 16 december 2005 - 17:50
Unregisteredecf9c4b2
-
Unregisteredecf9c4b2
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Märkligt att "ingen annan" fått någon tv ännu. Än mer ironiskt att jag knappt har tid att labba
med tv:n förrän till nyår så tyvärr kan jag inte bistå med allt för avancerade tester. Ska renovera
vardagsrummet i mellandagarna så installationen får vänta lite.
Förhoppningsvis hinner jag dock kika lite närmare på den ikväll... återkommer om jag hittar något av intresse!
/m
Postad 16 december 2005 - 18:04
forrestgump
-
forrestgump
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Märkligt att "ingen annan" fått någon tv ännu. Än mer ironiskt att jag knappt har tid att labba med tv:n förrän till nyår så tyvärr kan jag inte bistå med allt för avancerade tester. Ska renovera vardagsrummet i mellandagarna så installationen får vänta lite. Förhoppningsvis hinner jag dock kika lite närmare på den ikväll... återkommer om jag hittar något av intresse!
/m
<{POST_SNAPBACK}>
Snälla, ta några bilder på tv:n och lägg upp dom här, det skulle verkligen uppskattas!
Postad 16 december 2005 - 19:20
Unregisteredecf9c4b2
-
Unregisteredecf9c4b2
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Tog lite bilder och kan konstatera att jag förmodligen är Sveriges sämsta fotograf... hoppas jag fick med dem i detta inlägg.
Jag köpte Q321 och den är helsvart förutom att de löstagbara högtalarna är silver/alu-färgade på sidorna. När tv:n är avstängde ger den mattsvarta panelen och den i övrigt svarta tv:n ett ... svart intryck! Och jag vidhåller att pjäsen ser ut som en förvuxen datamonitor när man kopplat bort högtalarna. Annorlunda men snyggt!
På fronten finns några logotyper och alla är vita och tryckta på ramen runt panelen. Hyundai nederst i mitten, Vuon längst upp till vänster och nere till vänster finns bl.a HD-ready-loggan.
På baksidan finns USB-symbolen, memory slot 1 och 2 förtryckt. Dock saknas kontakterna eftersom detta är lillebror Q321.
På tv:n ovansida finns en knappsats som hjälpligt kan sköta alla funktioner om fjärren pajjar.
Högtalarna har en basreflex på baksidan, och klämkontakter för högtalarkabeln.
I övrigt medföljer en engelsk manual, antennkabel, högtalarkablar och naturligtvis strömkabeln.
Återstår att koppla in någon lämplig bildkälla men intrycken av det får jag återkomma med.
/m
Postad 16 december 2005 - 19:26
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15 622 inlägg
Mkt fina och trevliga bilder......
Mvh / Mikael
Edit: blablabla stavar som en kråka
Redigerat av Mikael_R, 16 december 2005 - 19:28.
Postad 16 december 2005 - 19:28
a_dent
-
a_dent
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Tackar för det skynet_inc  .
Håller med om att det ser ut som en stor monitor. Undrar hur stor skilnad det är mot Q320.
Det kommer att funka hemma hos oss  (Var lite fundersam ett tag)
Postad 16 december 2005 - 19:53
trickyhed
-
trickyhed
-
Forumräv
-
-
940 inlägg
O herre gud så snygg den är! Lätt den läckraste LCD TVn jag sett! Vill ha min q320 NU!!
Postad 16 december 2005 - 21:04
Badnezz
-
Badnezz
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Ser onekligen läcker ut. Ser fram emot att se den i verkligheten.
Tack för bra jobb, skynet_inc!
Postad 16 december 2005 - 21:17
ippo
-
ippo
-
Beroende
-
-
1 267 inlägg
Nu är man mäkta sugen... Och även om jag jobbar hela helgen och extremt långa dagar så skulle det vara tillfredsställande att veta att den stod hemma och väntade på mig!! Men jag får hålla mig till på måndag i bästa fall, då skall ett "litet" företagspaket innehållande 2 st q320 dimpa ner på firman! =D
Postad 16 december 2005 - 21:43
jagjonas
-
jagjonas
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Också köpt en Q320 och väntar spänt på att få hem den tisdag eller möjligen onsdag nästa vecka.
Kommer i huvudsak ha den kopplad till datorn via DVI men funderar hur jag skall göra med min dvd-spelare. Q320 har ju bara EN dvi-ingång. Vill ju inte kolla på sämre kvalitet genom scart när jag kan kika på dvd från datorn genom dvi. Dock kan jag inte få digitalt ljud från datorn utan endast analogt 5.1 (pga av inget stöd för dpdif-passthru av mina kX-drivrutiner med Audigy 2). Vill inte heller lägga ut för många hundralappar på någon dvi-switch.
Ni som är lite insatta, vilket av följande sätt skulle ni välja att se på dvd på?
1) Köpa en ny dvdspelare och byta dvi bakom tvn varje gång.
2) Köpa en ny dvdspelare och koppla in den till tvn genom d-sub (eller vad som är bäst efter dvi).
3) Behålla min nuvarande dvdspelare och köra genom Scart(full).
4) Spela upp dvd-skivorna på datorn utan digitalt ljud.
Lite off-topic kanske, hoppas det går bra och att nån kan tänka sig svara.
Postad 16 december 2005 - 21:48
trickyhed
-
trickyhed
-
Forumräv
-
-
940 inlägg
Också köpt en Q320 och väntar spänt på att få hem den tisdag eller möjligen onsdag nästa vecka.
Kommer i huvudsak ha den kopplad till datorn via DVI men funderar hur jag skall göra med min dvd-spelare. Q320 har ju bara EN dvi-ingång. Vill ju inte kolla på sämre kvalitet genom scart när jag kan kika på dvd från datorn genom dvi. Dock kan jag inte få digitalt ljud från datorn utan endast analogt 5.1 (pga av inget stöd för dpdif-passthru av mina kX-drivrutiner med Audigy 2). Vill inte heller lägga ut för många hundralappar på någon dvi-switch.
Ni som är lite insatta, vilket av följande sätt skulle ni välja att se på dvd på?
1) Köpa en ny dvdspelare och byta dvi bakom tvn varje gång. 2) Köpa en ny dvdspelare och koppla in den till tvn genom d-sub (eller vad som är bäst efter dvi). 3) Behålla min nuvarande dvdspelare och köra genom Scart(full). 4) Spela upp dvd-skivorna på datorn utan digitalt ljud.
Lite off-topic kanske, hoppas det går bra och att nån kan tänka sig svara.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kommer förmodligen köra såhär: Dator-Q320: VGA, DVD-Q320: DVI, X360-Q320:Komponent. Om jag var du skulle jag byta varje gång jag skulle se en film, hellre än att se på scart
Postad 16 december 2005 - 21:48
justd
-
justd
-
Användare
-
-
175 inlägg
Intressant fråga jagjonas, jag ställde en själv förut längre baks i tråden utan att få svar om hur man ska ordna själva kopplandet. Jag sitter nu också med en scart-dvd som heter Denver 188 och tycker den fungerar utmärkt. Kollat runt lite priser nu och är inte så sugen på att slänga upp en 3-5 k för ny dvi-dvd när HD-DVD och Blue-Ray är så nära inpå. Väntar nog hellre tills dessa format kommit ut på marknaden för att se vad som händer och nöjer mig med scart än så länge. Fast ni får gärna tipsa om hur man ska koppla in övriga produkter som Xbox 360 och dator tack.
Postad 16 december 2005 - 22:01
forrestgump
-
forrestgump
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
skynet_inc: Tack för bilderna!
Någon annan än jag som la märke till att Q321:an inte har någon aluminiumlist runt tv:n?
Q321:
q321.jpg 106,76K
7 Antal nerladdningar
Q320:
q320_side.jpg 9,31K
6 Antal nerladdningar
Postad 16 december 2005 - 22:06
kneckenbauer
-
kneckenbauer
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Tror att bilden med svart ram är på en Q320 med tanke på att Skynet_inc skrev detta i sitt inlägg. På baksidan finns USB-symbolen, memory slot 1 och 2 förtryckt. Dock saknas kontakterna eftersom detta är lillebror Q321.
<{POST_SNAPBACK}>
Är ju svårt att övgöra vilken som har listen utifrån bilderna från Hyundais hemsida eftersom de använder samma bilder på båda modellerna där... Men jag har absolut inga belägg för det, jag är fortfarande en i mängden av dom som inte har fått sin TV än... hade //KBauer
Redigerat av kneckenbauer, 16 december 2005 - 22:11.
Postad 16 december 2005 - 22:16
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15 622 inlägg
Q320 har en "glossy" front med aluminium lister. MMP
Q321 är matt svart. Ingen MMP
Huruvida vilka bilder Hyandai använt vet jag inte, verkar som sagt att dom använt samma set bilder till båda apparaterna. Ser ut som Q320 isf.
Dock ser det ut som om högtalarna ser lika ut på båda, med aluminium liknande kanter, men tanke på Skynet_Inc's bilder.
Mvh / Mikael
Redigerat av Mikael_R, 16 december 2005 - 22:18.
Postad 16 december 2005 - 22:22
kneckenbauer
-
kneckenbauer
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Du har så rätt mikael, jag som tänkte helt fel...
Pust, jag blev ordentligt orolig att jag hade beställt fel modell där ett tag.
skönt att de blev uppklarat en gång för alla nudå.
Postad 16 december 2005 - 22:45
jagjonas
-
jagjonas
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Intressant fråga jagjonas, jag ställde en själv förut längre baks i tråden utan att få svar om hur man ska ordna själva kopplandet. Jag sitter nu också med en scart-dvd som heter Denver 188 och tycker den fungerar utmärkt. Kollat runt lite priser nu och är inte så sugen på att slänga upp en 3-5 k för ny dvi-dvd när HD-DVD och Blue-Ray är så nära inpå. Väntar nog hellre tills dessa format kommit ut på marknaden för att se vad som händer och nöjer mig med scart än så länge. Fast ni får gärna tipsa om hur man ska koppla in övriga produkter som Xbox 360 och dator tack.
<{POST_SNAPBACK}>
Själv kommer jag dock använda datorn rätt så mycket till tvn så föredrar nog dvi:n till den. Då bl.a. M3 kommenterade att bilden blev sämre med analog signal vill jag inte ha nån scart å kika genom. Sen tror jag man får en hyffsad DVI-spelare för 2k. Känns lite onödigt att köpa en sådan om man ändå tvingas hålla på att byta kabel varje gång. Till en början tror jag att jag kör genom dator (får leva med datorfläkten och analoga ljudet).
Postad 16 december 2005 - 22:57
ippo
-
ippo
-
Beroende
-
-
1 267 inlägg
Själv kommer jag dock använda datorn rätt så mycket till tvn så föredrar nog dvi:n till den. Då bl.a. M3 kommenterade att bilden blev sämre med analog signal vill jag inte ha nån scart å kika genom.
<{POST_SNAPBACK}>
Nu är jag inte säker, men menade inte M3 analoga tv-signaler?  Har tidningen men inte här....
Postad 16 december 2005 - 23:26
jagjonas
-
jagjonas
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Själv kommer jag dock använda datorn rätt så mycket till tvn så föredrar nog dvi:n till den. Då bl.a. M3 kommenterade att bilden blev sämre med analog signal vill jag inte ha nån scart å kika genom.
<{POST_SNAPBACK}>
Nu är jag inte säker, men menade inte M3 analoga tv-signaler?  Har tidningen men inte här.... 
<{POST_SNAPBACK}>
mycket möjligt. de sa något om att bilden blev orolig när de kollade på dvd, fast det var nog på digital ingång. Gissar att det inte blir bättre av att det är analog ingång. Känns inte som scart är ett värdigt alternativ när man nu köpt en så fin tv.
Postad 17 december 2005 - 07:57
slowmove
-
slowmove
-
Veteran
-
-
1 691 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
mycket möjligt. de sa något om att bilden blev orolig när de kollade på dvd, fast det var nog på digital ingång. Gissar att det inte blir bättre av att det är analog ingång. Känns inte som scart är ett värdigt alternativ när man nu köpt en så fin tv. 
<{POST_SNAPBACK}>
Men de sa ju inget om datorn till VGA och den brukar ju vara ganska så bra, så kör datorn till det och sen en DVD till dvi'n
Postad 17 december 2005 - 08:38
lutti
-
lutti
-
Lärjunge
-
-
298 inlägg
Postad 17 december 2005 - 09:59
kneckenbauer
-
kneckenbauer
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Det verkar helt klart så:
"Stödda bildformat: 1080i , 480p , 720p"
//
KBauer
Postad 17 december 2005 - 10:14
slowmove
-
slowmove
-
Veteran
-
-
1 691 inlägg
står så här på prisjakt ja, men det brukar ofta vara folk som fyller i fel...har inte läst det någon annanstans, men inte heller läst att den inte ska det...
Postad 17 december 2005 - 10:24
Unregistereda8f82565
-
Unregistereda8f82565
-
Forumräv
-
-
660 inlägg
Eeehhh... 1080i ska väl alla HD-Ready TV klara!?
Däremot kanske 1080p inte funkar?
HS
Postad 17 december 2005 - 13:41
trickyhed
-
trickyhed
-
Forumräv
-
-
940 inlägg
Tack för bilderna skynet_inc
Nu vill vi se lite bilder på den in-action  . (Den som får lite vill alltid ha mer  )
Postad 17 december 2005 - 13:44
Unregistered6aab3424
-
Unregistered6aab3424
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Är det bara 1 person som har fått tv'n än så länge? skulle vara kul och få se nån koppla in bildkälla till den och höra uttalanden så man kunde beställa en så fort som möjligt
Postad 17 december 2005 - 13:46
trickyhed
-
trickyhed
-
Forumräv
-
-
940 inlägg
Är det bara 1 person som har fått tv'n än så länge? skulle vara kul och få se nån koppla in bildkälla till den och höra uttalanden så man kunde beställa en så fort som möjligt 
<{POST_SNAPBACK}>
Nästa vecka borde fler ha fått den och då hoppas vi att det strömmar in bilder och uttalanden
Postad 17 december 2005 - 15:14
trickyhed
-
trickyhed
-
Forumräv
-
-
940 inlägg
Hittade detta om Q321: After plugging the unit in, you scan for channels. This stores all the channels that you can receive for accessing via the channel up/down buttons. BUG: the unit will not let you delete a channel from this lineup, despite what the user manual says - it momentarily deletes it, but the channel comes back into the lineup as soon as you take your finger off the channel up/down buttons. Since I haven't tried many other functions yet, I expect to find more BUGS. BizRate.com
Redigerat av trickyhed, 17 december 2005 - 15:15.
Postad 17 december 2005 - 18:17
Unregistered6aab3424
-
Unregistered6aab3424
-
Amatör
-
-
84 inlägg
låter inge bra dedär men man kan ju hoppas att de blir bättre
Postad 17 december 2005 - 20:51
Unregisteredecf9c4b2
-
Unregisteredecf9c4b2
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Jag har kanske inte haft exakt samma problem som bizrate.com men det var fanimej inte helt enkelt att lägga in kanalerna (digitala tunern). Efter att ha testat den automatiska kanalsökningen typ 4 gånger så gav jag upp. Visserligen hittar den alla kanaler men när man bekräftat detta och "kastas" ut ur menyn så finns inte kanalerna lagrade, eller det går åtminstone inte att bläddra mellan dem. Jag fick lägga in kanalerna manuellt. Det var förvisso ganska enkelt och det är ju inte så många gratiskanaler att lägga in.
För att ytterligare skrämma bort potentiella köpare så har jag problem med synkningen av tv-ljudet.
Inte någon katastrof men tillräckligt för att jag direkt hörde att ljudet inte var synkat med bilden.
Det är precis som om ljudet kommer någon tiondels sekund innan bilden, om ni hajjar.
Har inte orkat kolla om det är någon inställning i menyerna man kan ändra på men via den analoga tunern så synkar ljudet bra. Jag avvaktar "problemet" med ljudsynk med den digitala tunern och ser om fler har samma symtom. Min tanke är att enbart ha tv:n som bildvisare och sköta allt annat via en HTPC så kanske behöver jag inte bry mig om ljudproblemet med DVB-T. Dessutom ska nya tapeter upp i vardagsrummet innan tv:n kan tas i bruk
I övrigt fungerar både analoga och digitala bilden bra på en ganska så kass antenn. Det var någon som frågade om text-tv tidigare i tråden va? Om man kan köra text-tv som PiP men det går inte tyvärr, åtmintone har jag inte kunnat göra det.
Ska bli kul att höra andras åsikter när maskinerna börjar dyka upp nästa vecka...
/m
Postad 17 december 2005 - 20:53
Clob
-
Clob
-
Användare
-
-
151 inlägg
Buggar borde gå att elimiinera med Firmwareuppdatering över USB, Serieport eller någon av minneskortsformaten!
Hur gör man för att jaga Posten efter sin 320:a på måndag när man fått sitt Godsmärke från Dustin?
(Lade min beställning den 8:e)
Postad 17 december 2005 - 21:13
trickyhed
-
trickyhed
-
Forumräv
-
-
940 inlägg
Jag har kanske inte haft exakt samma problem som bizrate.com men det var fanimej inte helt enkelt att lägga in kanalerna (digitala tunern). Efter att ha testat den automatiska kanalsökningen typ 4 gånger så gav jag upp. Visserligen hittar den alla kanaler men när man bekräftat detta och "kastas" ut ur menyn så finns inte kanalerna lagrade, eller det går åtminstone inte att bläddra mellan dem. Jag fick lägga in kanalerna manuellt. Det var förvisso ganska enkelt och det är ju inte så många gratiskanaler att lägga in.
För att ytterligare skrämma bort potentiella köpare så har jag problem med synkningen av tv-ljudet. Inte någon katastrof men tillräckligt för att jag direkt hörde att ljudet inte var synkat med bilden. Det är precis som om ljudet kommer någon tiondels sekund innan bilden, om ni hajjar. Har inte orkat kolla om det är någon inställning i menyerna man kan ändra på men via den analoga tunern så synkar ljudet bra. Jag avvaktar "problemet" med ljudsynk med den digitala tunern och ser om fler har samma symtom. Min tanke är att enbart ha tv:n som bildvisare och sköta allt annat via en HTPC så kanske behöver jag inte bry mig om ljudproblemet med DVB-T. Dessutom ska nya tapeter upp i vardagsrummet innan tv:n kan tas i bruk 
I övrigt fungerar både analoga och digitala bilden bra på en ganska så kass antenn. Det var någon som frågade om text-tv tidigare i tråden va? Om man kan köra text-tv som PiP men det går inte tyvärr, åtmintone har jag inte kunnat göra det.
Ska bli kul att höra andras åsikter när maskinerna börjar dyka upp nästa vecka...
/m
<{POST_SNAPBACK}>
Kan du inte lägga upp ett par bilder på TVn när den är igång?
Postad 18 december 2005 - 01:16
jagjonas
-
jagjonas
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Hur gör man för att jaga Posten efter sin 320:a på måndag när man fått sitt Godsmärke från Dustin?
<{POST_SNAPBACK}>
Skulle inte Dustin skicka dem på måndag, då får man väl den tidigast tisdag? Du får väl ett kollinummer av dem när de skickar den, sen kan du följa försändelsen på posten.se. Kanske inte det du undrade dock. Själv kommer jag nog slinka in på postkontoret hämta ut avin samma dag som paketet anländer, annars brukar avin komma först dagen efter.
Postad 18 december 2005 - 09:40
Unregistered33587417
-
Unregistered33587417
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Du får väl ett kollinummer av dem när de skickar den, sen kan du följa försändelsen på posten.se. Kanske inte det du undrade dock. Själv kommer jag nog slinka in på postkontoret hämta ut avin samma dag som paketet anländer, annars brukar avin komma först dagen efter.
<{POST_SNAPBACK}>
Det jag brukar göra är att jag tar en utskrift av trackingsidan på posten.se, där det står att mitt paket har kommit fram till Ica i Kista, och ta med det till Ica i Kista och be om paketet. Så skriver de lite på datorn, och går sen och hämtar paketet. Det jag undrar är bara hur jag ska få hem 23 kilo (eller så) tv plus förpackning plus ett par kilo väggfäste plus förpackning. Jag kanske får be nån kompis med bil att hjälpa mig.
Postad 18 december 2005 - 12:13
trickyhed
-
trickyhed
-
Forumräv
-
-
940 inlägg
Du får väl ett kollinummer av dem när de skickar den, sen kan du följa försändelsen på posten.se. Kanske inte det du undrade dock. Själv kommer jag nog slinka in på postkontoret hämta ut avin samma dag som paketet anländer, annars brukar avin komma först dagen efter.
<{POST_SNAPBACK}>
Det jag brukar göra är att jag tar en utskrift av trackingsidan på posten.se, där det står att mitt paket har kommit fram till Ica i Kista, och ta med det till Ica i Kista och be om paketet. Så skriver de lite på datorn, och går sen och hämtar paketet.
Det jag undrar är bara hur jag ska få hem 23 kilo (eller så) tv plus förpackning plus ett par kilo väggfäste plus förpackning. Jag kanske får be nån kompis med bil att hjälpa mig.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har samma "problem". Gud vilka i-landsproblem man har
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|