Jajjemen. Följ instruktionerna noga bara!Troligtvis inte. Men det gör du ju lätt själv hemma.
Yes, seus verkar ju vara smidigt.
* Officiell tråd - Sony Ericsson W810i*
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
Postad 02 november 2006 - 19:50
Postad 03 november 2006 - 14:34
Jag fick min w810i igår och laddade den ca 1h sen va batteriet full laddat.
Innan jag la mig så satte jag den på laddning igen efter massa lek o överföring.
Påvägen till jobbet idag så jag på ett simpson avsnítt i ca 20min och lyssnade på 1mp3.
VIPS så va jag nere på 85% av batteristyrkan... efter ett mms och 2 samtal så var jag nere på 73%.. då började jag oroa mig om batteriet skulle räcka dagen ut..
Jag har läst här i tråden att efter ett par dagar ansvändande o laddande så ska batteriet komma upp i sin max styrka, men är inte mitt batteri förvånande svagt? Eller drar det så mkt att se lite simpson?
Jag har 80% på ljusstyrkan och använder temat Orbit om det gör nån skillnad...
/AGGGGRO
Postad 03 november 2006 - 14:44
Det blir lite bättre efter ett par laddingar. Men visst, telefonen har (enligt mig) förvånansvärt dålig batteritid.Tja! Batterproblem?
Jag fick min w810i igår och laddade den ca 1h sen va batteriet full laddat.
Innan jag la mig så satte jag den på laddning igen efter massa lek o överföring.
Påvägen till jobbet idag så jag på ett simpson avsnítt i ca 20min och lyssnade på 1mp3.
VIPS så va jag nere på 85% av batteristyrkan... efter ett mms och 2 samtal så var jag nere på 73%.. då började jag oroa mig om batteriet skulle räcka dagen ut..
Jag har läst här i tråden att efter ett par dagar ansvändande o laddande så ska batteriet komma upp i sin max styrka, men är inte mitt batteri förvånande svagt? Eller drar det så mkt att se lite simpson?
Jag har 80% på ljusstyrkan och använder temat Orbit om det gör nån skillnad...
/AGGGGRO
Postad 09 november 2006 - 12:49
Ingen som har koll på var man finner information om vad som fixas i varje firmware? Känns lite olustigt att installera något man inte vet vad det gör.
Postad 10 november 2006 - 14:46
http://www.se-world....es.php?phone=60Jag har upptäckt att om man lämnar telefonen i Walkmanläge (Med spelaren synlig), men utan att spela någonting, så drar den i alla fall väldigt mycket ström. Har lämnat den på så ett par nätter av misstag och morgonen efter är batteriet i princip tömt. Fler som upptäckt detta? Undrar om det är en "bugg" som tillkommit i den senaste firmwaren eller om den funnits sedan tidigare.
Ingen som har koll på var man finner information om vad som fixas i varje firmware? Känns lite olustigt att installera något man inte vet vad det gör.
http://www.esato.com...hp?topic=119428
Redigerat av Unregisteredb284fffc, 10 november 2006 - 15:00.
Postad 10 november 2006 - 15:38
Jag har upptäckt att om man lämnar telefonen i Walkmanläge (Med spelaren synlig), men utan att spela någonting, så drar den i alla fall väldigt mycket ström. Har lämnat den på så ett par nätter av misstag och morgonen efter är batteriet i princip tömt. Fler som upptäckt detta? Undrar om det är en "bugg" som tillkommit i den senaste firmwaren eller om den funnits sedan tidigare.
Kan inte tänka mig att det drar spec mkt batteri att ha det så. Så länge inte displayen lyser hela tiden?
Postad 10 november 2006 - 20:16
Postad 10 november 2006 - 23:31
Tja alla w810i-ägare... jag får inte MMS-funktionen att fungera, jag har Halebop...men deras support suger pung... så nån som kan hjälpa mig med sina inställningar eller nåt som har Halebop så vore det gutt (PM:a mig)
Inställningar finns att beställa på halebops hemsida.
Postad 11 november 2006 - 12:15
Postad 11 november 2006 - 12:19
No shit! Har försökt med både de automatiska och de manuella inställningarna, men har inte fått det att fungera. Har varit i kontakt med Halebops support men de hjälpte ju inte. Så om det är nån som har Halebop och en fungerande MMS-funktion skulle ju kunna checka sina inställningar och återkomma till mig.
Har funkat hur bra som helst de gångerna jag ställt in mobiler med Halebop.
Beställ från SonyEricsson.se då...
Postad 11 november 2006 - 12:45
http://www.sonyerics...ps1_1&pid=10376
Jag hoppas att länken fungerar.
lycka till
Redigerat av Ramius, 11 november 2006 - 12:53.
Postad 11 november 2006 - 13:05
Postad 11 november 2006 - 13:43
Postad 11 november 2006 - 14:21
måste man dona någonting under inställningar>kommunikation>datakomm? Eller skall det fungera från det man har installerat shiten. Hade 3 tidigare och hade mucho problem med o få mms/wap att fungera, men efter en massa telefontjafs fixades det.
Nej man behöver inte ändra något manuellt.
Bra att det funkar.
Postad 13 november 2006 - 21:52

Postad 15 november 2006 - 12:49
Är det bara jag som fortfarande tycker det är roligt att själv ställa in saker på mobilen?
Är helt klart underbart nöjd med denna telefonen.
Va menar du för inställningar?

Jag tycker den är super men vill leka lite mer med den, nårra tips?
Har lekt med teman ringsignaler osv, men inte hittat nå roliga spel, de flesta är kassa.
Var är internetprofil? Vad har jag den till och hur konfiguerar jag den?
Redigerat av Agro, 15 november 2006 - 12:52.
Postad 15 november 2006 - 18:22
Är det bara jag som fortfarande tycker det är roligt att själv ställa in saker på mobilen?
Är helt klart underbart nöjd med denna telefonen.
Va menar du för inställningar?![]()
Jag tycker den är super men vill leka lite mer med den, nårra tips?
Har lekt med teman ringsignaler osv, men inte hittat nå roliga spel, de flesta är kassa.
Var är internetprofil? Vad har jag den till och hur konfiguerar jag den?
Alla inställningar som man förstår sig på

Gillar också att leka med teman, men har hittat ett som jag för tillfället använder tills jag orkar leta efter nya. DooM RPG är ganska roligt. Men annars är jag inte mycket för att spela på mobilen.
Jag misstänker att internetprofilen används då man ska koppla e-postkonto till sin mobil (pop3).
Postad 16 november 2006 - 16:54
Postad 18 november 2006 - 11:55
Någon som vet om man kan koppla in ett par datorhögtalre i kopplingen för hörlurarna & på det sättet kunna få ut ett ljdu för flera personer?
Det borde du kunna göra så länge som de högtalarna har en 3,5mm hankontakt. Och helst en egen energiförsörjning. Annars kan det bli lite väl mycket för den lilla fina telefonen

Postad 21 november 2006 - 11:53
Kan det bero på mobilen eller hörlurarna? Är det nån som haft samma problem?
Postad 21 november 2006 - 18:30
När jag lyssnar på radio så hör jag ett svagt pipande ljud i hörlurarna, det skifta mellan vänster och höger öra..
Inget jag känner igen på min, har du provat med andra lurar för att utesluta dina hörlurar?
Har märkt en jävligt störig sak när man spelar musik i Walkmanläget (telefonen avstängd). Det går inte att Spela eller Pausa med Spel/Paus-knappen! Sjukt irriterande, jag har telefonen i ett fodral i fickan när jag jobbar. Så jag får plocka upp den ur fickan och ut från fodralet bara för att pausa.
Har i skrivande stund programversion:"CXC1250316R4EA031" Någon annan som har samma problem?
Postad 22 november 2006 - 11:33
Tipset med att prova andra lurar är ett och vilken programversion har du?
snokenmon: Jag har också programversion:"CXC1250316R4EA031" och när jag är i Wlakman-läge så fungera det på min att pausa/Spela som vanligt, även att byta låt med vilymknappen.

Konstigt.
Ennan fråga som jag undrar över och inte orkar leta upp är att hur går man från de olika lägena snabbt?
Om jag har mobilen i telefonläge och vill gå till Walkman-lägen, måste jag stänga av telefonen då och sedan sätta på o välja. Eller finns det ett snabbare sätt???
Postad 23 november 2006 - 09:38
Ennan fråga som jag undrar över och inte orkar leta upp är att hur går man från de olika lägena snabbt?
Om jag har mobilen i telefonläge och vill gå till Walkman-lägen, måste jag stänga av telefonen då och sedan sätta på o välja. Eller finns det ett snabbare sätt???
Det ni kallar "Walkman-läge" är egentligen det som heter 'flightmode', dvs alla radiodelar är avstängda så att man ska kunna använda telefonen på ett flygplan. Det enda sättet att starta telefonen i 'flightmode' är att starta om den.
Men jag undrar varför ni inte kan köra telefonen som vanligt? Vill ni inte ha telefonsamtal, så stäng av ljudet, t ex genom att skapa en profil utan vare sig ljud eller vibrator.
Postad 23 november 2006 - 16:04
Men jag undrar varför ni inte kan köra telefonen som vanligt? Vill ni inte ha telefonsamtal, så stäng av ljudet, t ex genom att skapa en profil utan vare sig ljud eller vibrator.
-Batteritid ökar.
-Om man är på sjukhus eller liknande så kan det vara hyggligt att stänga av mobilen (vilket är ett krav tror jag), dom har ju en del känslig utrustning som kan fallera.
Plus att vi alla vet att man får vänta ett tag på ett sjukhus, då är musik en bra "sysselsättning".
-Sedan så kan det vara skön att stänga av och inte bli nåd (tex av chefen

Postad 24 november 2006 - 17:27
Det var inga som helst problem att få av luckan när jag skulle stoppa i batteriet. Batteriet sitter rätt, telefonen funkar utan fel, batteriluckan sitter rätt, passningen är 100%. Jag kan alltså inte se att jag gjort något som helst fel men ändå kan jag inte få upp luckan.
Tips? (Ja, jag vet hur man gör normalt när man öppnar den så ska ni bara skriva att jag är trög och korkad så skriv inget alls, tack)

Postad 24 november 2006 - 19:53

Postad 27 november 2006 - 17:17
Redigerat av Unregistered81225ea5, 27 november 2006 - 18:22.
Postad 30 november 2006 - 16:04
Jag sitter med min helt nya w810i och har precis lagt uppdaterat firmwaren. När jag sedan ska stoppa i mitt SIM-kort kan jag inte få upp batteriluckan, det går bara inte. Jag har redan brukat mer våld än vad jag egentligen borde (som tur är har telefonen inte gått sönder.
Det var inga som helst problem att få av luckan när jag skulle stoppa i batteriet. Batteriet sitter rätt, telefonen funkar utan fel, batteriluckan sitter rätt, passningen är 100%. Jag kan alltså inte se att jag gjort något som helst fel men ändå kan jag inte få upp luckan.
Tips? (Ja, jag vet hur man gör normalt när man öppnar den så ska ni bara skriva att jag är trög och korkad så skriv inget alls, tack)
väx ut dina naglar till rejäla don, sedan tryck in dem emmellan på varsin sida, då går det. Samma sak med min psrillans ny.
BTW, klarar denna lur 4GB kort? står ju bara 2GB på SE hemsida
*edit*
Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Call Center.
Sony Ericsson W810i har stöd för Memory Stick PRO Duo i de storlekar som finns tillgängliga på marknaden idag, det vill säga även 4gb.
Redigerat av dilla, 30 november 2006 - 16:34.
Postad 01 december 2006 - 00:33
Postad 01 december 2006 - 13:38
Postad 02 december 2006 - 10:10
När jag lyssnar på radio så hör jag ett svagt pipande ljud i hörlurarna, det skifta mellan vänster och höger öra..
Jag har exakt samma problem! Jag ska testa med ett par andra lurar, och med att uppgradera mjukvaran... återkommer när jag testat. Vi får hoppas att det inte är SE:s ingenjörer som är gamla och har dålighörsel...
Postad 03 december 2006 - 21:03
Tråkigt att höra Agro, jag har inget sådant problem vad jag kan höra.
Tipset med att prova andra lurar är ett och vilken programversion har du?
snokenmon: Jag har också programversion:"CXC1250316R4EA031" och när jag är i Wlakman-läge så fungera det på min att pausa/Spela som vanligt, även att byta låt med vilymknappen.![]()
Konstigt.
Jobbar man på fabrik och går med telefonen i fickan kan det vara en bra idé att ha den i flightmode. Dels för att slippa strålningen på sin mer "känsliga delar"

It's as easy as that

Redigerat av snokenmon, 03 december 2006 - 21:05.
Postad 04 december 2006 - 18:21
Postad 11 december 2006 - 00:32
Jag har totalt 4 sms på telefonen...lite mer borde man väl få plats med?
Postad 11 december 2006 - 03:38
Jag får upp ett medelande om att sms-minnet är 95% fullt.
Jag har totalt 4 sms på telefonen...lite mer borde man väl få plats med?
Tömt skickade?
Postad 12 december 2006 - 10:35
Slutsats: SE:s ingenjörer är så gamla att de inte hör högfrekventa ljud. Trist.
Postad 12 december 2006 - 12:48
Ålrajt, nu har jag testat allt. Andra lurar, uppdaterad firmware osv. Det funkar inte. Dessutom testade jag en polares W810 och det var likadant där. Han hade själv inte tänkt på det, men han hörde det om han ansträngde sig. Jag vet att jag är extra känslig för ljud, men allvarligt talat: Lite mer kan man begära av en radio. När man kör mp3:or är det inget pip.
Slutsats: SE:s ingenjörer är så gamla att de inte hör högfrekventa ljud. Trist.När jag lyssnar på radio så hör jag ett svagt pipande ljud i hörlurarna, det skifta mellan vänster och höger öra..
Jag hör inte något pip. Och jag hör BRA.
Postad 12 december 2006 - 20:44
Ålrajt, nu har jag testat allt. Andra lurar, uppdaterad firmware osv. Det funkar inte. Dessutom testade jag en polares W810 och det var likadant där. Han hade själv inte tänkt på det, men han hörde det om han ansträngde sig. Jag vet att jag är extra känslig för ljud, men allvarligt talat: Lite mer kan man begära av en radio. När man kör mp3:or är det inget pip.
Slutsats: SE:s ingenjörer är så gamla att de inte hör högfrekventa ljud. Trist.När jag lyssnar på radio så hör jag ett svagt pipande ljud i hörlurarna, det skifta mellan vänster och höger öra..
Har samma problem i min k750i. Fast jag hör det bara i höger öra. Har testat att skifta h och v så det är inte öronen som är olika känsliga. Hade en k600i innan och den hade inga såna hyss för sig.
Någon som testat att reklamera?
Postad 12 december 2006 - 21:41
Har samma problem i min k750i. Fast jag hör det bara i höger öra. Har testat att skifta h och v så det är inte öronen som är olika känsliga. Hade en k600i innan och den hade inga såna hyss för sig.
Någon som testat att reklamera?
Ne men ni som har problemet kanske borde göra det?
Postad 13 december 2006 - 22:52
Postad 15 december 2006 - 13:03
Ja, det löte sig eftter en total återställning. Supporten kunde dock inte säga vad det beroddeTömt skickade?
på så det är bara att hoppas på att det inte återkommer...
Nån som vet hur många SMS man ska få plats med?
25MB borde vara ganska många SMS...
Postad 15 december 2006 - 13:15
Ja, det löte sig eftter en total återställning. Supporten kunde dock inte säga vad det beroddeTömt skickade?
på så det är bara att hoppas på att det inte återkommer...
Nån som vet hur många SMS man ska få plats med?
25MB borde vara ganska många SMS...
ca 150-200 st. (inkorg + skickade) Rätt kasst.
Postad 20 december 2006 - 15:58
Det kan verka lite väl petigt, men jag irriterar mig på att min väckningsmelodi sabbas av de fethöga vibrationsljuden från mobilen...
Postad 21 december 2006 - 20:19
Har märkt en ny sak, att på en speciell låt när den är slut så stannar spelaren. Låser upp knapplåset för att sätta igång spelaren igen och får upp en ruta där det står "Misslyckades" med "Ok" som enda alternativ. Lite skumt, men det fungerar ok om man bara byter låt.
Redigerat av snokenmon, 21 december 2006 - 20:24.
Postad 22 december 2006 - 02:46
Postad 22 december 2006 - 08:22
Funderar på en ny telefon. Denna w810i eller 610i..Hur är lurarna ? ok ljud och komfort ?
Bra ljud, bra komfort. Men de åker ur väldigt lätt. ÄLskar mina Creative EP 630.

Postad 23 december 2006 - 19:36
Med Tele2Comviq abbonemang, men de tar ingen månadsavgift under bindningstiden som är 12 mån. Bara uppläggningsavgift 99kr.
Det måste vara en svinbra deal, bara att lämna in för upplåsning och sen har man den till sitt gamla abb!!
Postad 25 december 2006 - 14:56
Vill tipsa om att SIBA kommer sälja W810i för 1498kr from 25/12, dvs. juldagen.
Med Tele2Comviq abbonemang, men de tar ingen månadsavgift under bindningstiden som är 12 mån. Bara uppläggningsavgift 99kr.
Det måste vara en svinbra deal, bara att lämna in för upplåsning och sen har man den till sitt gamla abb!!
köpte precis min där

Postad 26 december 2006 - 13:01
2. finns det nån uppdatering som gör att man kan spola fram i filmer med mobilen. (har bara testat .3gp-filmer.
Postad 26 december 2006 - 13:50
Vill tipsa om att SIBA kommer sälja W810i för 1498kr from 25/12, dvs. juldagen.
köpte precis min där
Ok! var du tvungen att portera gamla abbonemanget? När jag var in idag var man tvungen att byta till Tele2Comviq för att få den för det priset

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar