Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Hitachi PJ-TX300 *

614 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 juli 2007 - 01:23

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0
Hehe =) Min har gått runt 140 timmar nu. Har tagit ur och sugit rent filtret vid 100-timmar, dock såg det ju helrent ut före med så har inte märkt av något av det.

Vet inte om jag önskar regn nu när man börjar semestern, men jag har inte några problem med att ödsla nätter även om det vart soligt på filmtittande :D

Edit: Lade till 20 timmar =) Regnig sommar då blir det filmtittande (tur att det inte åskat lika mycket som det brukar kunna göra)

Redigerat av HenkeEdge, 15 juli 2007 - 18:55.

Postad 09 juli 2007 - 17:06

jummen
  • jummen
  • Lärjunge

• 361 inlägg
  • 0
Är grymt sugen på denna projektor, är bara en fråga ja vill ha svar på. Vet att den klarar att ta emot 1080p, men klarar den 1080p24? Eller klarar den bara 1080p50 och 1080p60? Nog som testat alla 3 varianterna och kan verifiera detta?

Postad 15 juli 2007 - 19:03

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0
24?

Hertz eller vad skulle 24, 50, 60, stå för? såg någon tråd förr om det och någon pratade om blueray 1080 och 24p vilket fintade mig, relativt ny som man är på projektor och progressiv-signalområdet =)

Enda jag provat iaf var att med komponent mata projektorn med 50 eller 60hz 1080p signal med NeoDigits H4000 dvd-spelaren jag hade ett tag, skickade tillbaka den för den lät som ett tröskverk och var lite knasig i menyer och så. Kör med en Yamaha s-661 nu å det är ju bara en 720p:are

Redigerat av HenkeEdge, 15 juli 2007 - 19:04.

Postad 23 juli 2007 - 17:07

Unregistered1ab12904
  • Unregistered1ab12904
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Jag har nyligen blivit en hitachi tx300 medlem. Köpte samtidigt en kingpin duk. Nu till mitt problem.

Jag har satt upp duken på väggen. Men ska man ta fram vattenpasset och kolla så den sitter rakt i olika vinklar här och där?

För nu när jag ska ställa in bilden så är lixom övre delen förskjuten åt höger,och nedre delen åt vänster,om ni förstår mig rätt? (Minns ej vad den figuren heter.) Det är inte mycket,ca 1 cm endast. Men det är störande,för jag kan inte ställa in bilden exakt så som den ska vara på duken :)

Sen en sak till. När jag kör via hdmi från datorn och ställer in,så får jag detta fenomen. Men när jag kör via 360 component. Då är ju bilden på ramen också?

Tacksam för hjälp

Postad 24 juli 2007 - 18:05

Unregistered4a909f91
  • Unregistered4a909f91
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Jag har en Hitachi PJ-TX300 och behöver hjälp om hur jag ska få tvkanalerna inkopplade.
Jag har ingen box/dyl utan atennsladd.
Jag har kopplat:
Datorn dvi till projektorns hdmi
stärkaren till projektorns komponent.
så här ser ingångarna på projektorn ut : http://www.presentat...0-terminals.gif

Ha de bra!

Postad 24 juli 2007 - 20:15

srg
  • srg
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Jag har en Hitachi PJ-TX300 och behöver hjälp om hur jag ska få tvkanalerna inkopplade.
Jag har ingen box/dyl utan atennsladd.
Jag har kopplat:
Datorn dvi till projektorns hdmi
stärkaren till projektorns komponent.
så här ser ingångarna på projektorn ut :    http://www.presentat...0-terminals.gif

Ha de bra!

<{POST_SNAPBACK}>

Du måste ha en box eller något innan som tar emot signalen via antennen och skickar den vidare. Finns ingen antenningång på projektorn.

Postad 24 juli 2007 - 21:56

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0

Jag har nyligen blivit en hitachi tx300 medlem. Köpte samtidigt en kingpin duk. Nu till mitt problem.

Jag har satt upp duken på väggen. Men ska man ta fram vattenpasset och kolla så den sitter rakt i olika vinklar här och där?

Ja nog bäst att kika så allt hänger rakt efter montering också.

För nu när jag ska ställa in bilden så är lixom övre delen förskjuten åt höger,och nedre delen åt vänster,om ni förstår mig rätt? (Minns ej vad den figuren heter.) Det är inte mycket,ca 1 cm endast. Men det är störande,för jag kan inte ställa in bilden exakt så som den ska vara på duken :)

Har du kollat att Projektorn står helt rakt (vinkelrätt i riktning mot väggen den pekar mot) även att den inte pekar förmycket uppåt/neråt. Det du kan laborera med är ju Zoom, lensshift och "Keystone" som är en funktion i projektons meny där du kan skeva bilden.

Sen en sak till. När jag kör via hdmi från datorn och ställer in,så får jag detta fenomen. Men när jag kör via 360 component. Då är ju bilden på ramen också?

Tacksam för hjälp

<{POST_SNAPBACK}>

Det bästa är nog att du trimmar in bilden på duken med default-screen den där blåa som projektorn visar då ingenting är inkopplat. Gör du det riktigt så bör ju bilden hålla sig inom ramen jämt.

Postad 30 juli 2007 - 10:02

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1 770 inlägg
  • 0
Är det någon som har haft en Tx100 men nu har en tx300 som kan göra en liten jämförelse?
På pappret verkar det vara en enorm skillnad på kontrasten (1200 vs 10.000). Hur känns den upplevda skillnaden.? Någon annan skillnad värd att påpeka? Det verkar som om TX300 är mycket tystare? Jag har en tx100 men är lite uppgraderingssugen.

Postad 30 juli 2007 - 23:21

spindeln
  • spindeln
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Är fett missnöjd med att det står "no input detected on HDMI" på duken......

funderar på att slå sönder allt.

Har kopplat från PS3 eller Pioneer DVD HDMI till HDMI in på min Denon 2307, sen från Denon HDMI out monitor till Projektorn....och det funkar för jävulen inte.

Är det kabelfel tror ni ?

Har en clicktronics 7,5 meters kabel från kjell o company och en teknikmagasinet billig 2 meters kabel mellan dvd och denon.

:) :P

Postad 30 juli 2007 - 23:30

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Innan du slår i sönder dina grejor.. så skall du kanske kolla så att inställnngarna
för HDMI out och HDMI in är rätt i din denon :)

RB

Postad 06 augusti 2007 - 22:14

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Ja, inte för att min post tillför något av värde men då har man fått en dammblobba på den blåa panelen efter 94h. :) . Fick min TX200 bytt till en TX300 då den fylldes med damm efter samma tider + efter drygt 15h efter första rengöringen. Får väl åka till dammsugarfirman i Järfälla när man får tid och lust. Kör vidare så länge. Att ha skyddskåpa på projjen under viloperiod fyller tydligen ingen funktion. Inte heller att vara en städpedant. Får väl hoppas att Hitachi utvecklar sitt dammskydd till kommande modeller.

Postad 06 augusti 2007 - 22:20

spindeln
  • spindeln
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
jag kollade inställningarna och du hade rätt...hade fel på dom.

nu gunkar allt och jag är fläskigt nöjd....puss o kram !!! :)

Postad 07 augusti 2007 - 18:05

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0

Nu har jag också fått dammproblem med min, efter mindre än 100 timmars tittande. ;) En luddig grön fläck i nedre högra hörnet. Kan man fixa detta själv genom att blåsa med t.ex. kompressorn, eller lär man skicka in den? Min är köpt från Tyskland (Digitalo.de), kan man ändå få den hämtad och fixad av Powermill eller lär man skicka den till Tyskland?

<{POST_SNAPBACK}>

Hur gick det för dig? Inte för att jag har råkat ut för dammproblem ännu *peppar, peppar* men jag köpte ju min i Tyskland med så är ju intressant att veta om powermill tog emot sånna smidigt också.

Postad 08 augusti 2007 - 13:41

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1 770 inlägg
  • 0
Dammblobbar har jag haft två gånger på min TX100 men har som tur lyckats få bort det med luft. PJ-TX-serien verkar vara rätt känslig för damm så man tycker ju dom borde förbättrat den delen på något sätt i de senaste modellerna. Men tydligen inte.

Postad 14 augusti 2007 - 14:38

Unregistered1ab12904
  • Unregistered1ab12904
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Jag har ett prblem med min projje. Den håller på och självjusterar från ljusare och mörkare konstant,även fast black är inställt på av.

Någon som vet vad det kan vara?

Postad 14 augusti 2007 - 17:34

PetterP
  • PetterP
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Är det nån som kör Hd-dvd (Toshiba eller 360 addon) eller bluray (ps3 etc) mot TX-300?
Jag tänkte mest på hur projektorn hanterar 24hz signalen om det blir väldigt tydligt judder eller om den klarar sig bra, och även om det skiljer sig mycket beroende på vilken spelare man kör?

Postad 14 augusti 2007 - 18:05

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0

Jag har ett prblem med min projje. Den håller på och självjusterar från ljusare och mörkare konstant,även fast black är inställt på av.

Någon som vet vad det kan vara?

<{POST_SNAPBACK}>

Kör du den i whisper-mode? Har hört om fler som gjort det länge och att lampan ändrar sig lite i ljusläge eller hur man kan uttrycka sig. Det försvinner iaf om du ställer över till Normal och kör så några timmar (2-3 filmer) hände för mig med efter ca 160h och då hade jag kört min i "whisper" sen första gången man startade den. Men det försvann som sagt efter man kört i Normal-läget ett tag.

Tror min har gått nästan 180h nu och man kör det tystare läget igen nu. Nästa som ska hända blir väl 200h regöringen.

Redigerat av HenkeEdge, 14 augusti 2007 - 18:09.

Postad 14 augusti 2007 - 18:17

Unregistered1ab12904
  • Unregistered1ab12904
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Okej,jo wispher mode är det jag kör...får prova detta du säger. Hoppas hoppas :D

Postad 21 augusti 2007 - 15:24

Unregistered877c14dc
  • Unregistered877c14dc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tjena på er! :)

Ny på forumet...
Tänkte berätta att jag också har problem med blinkningar i ljusnivån med min TX300. Den uppträder oavsett om man tittar på film, eller bara har projen påslagen med "standardbilden", utan signal från bildkälla. Det hela började två, tre veckor sedan och projen har gått i ca. 120 h.

Pratade med Powermill om det och ska skicka in den så snart jag hinner med. Får se hur det går :P

Ett dammkorn har också smygit sig in, ligger alldeles i kanten av bilden, så den stör inte just nu. Men damm är tydligen ett problem, vad jag sett när jag läst denna tråd...

Tråkigt att behöva skicka för reparation/kontroll efter bara 120 h... :P

Postad 22 augusti 2007 - 15:05

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0
Testa det som Bigsound skulle prova med.

Men skulle du ändå skicka in den för damm på panelerna så kanske det är dumt att försöka fixa det själv, för du borde ju nästan kanske får en ny lampa om dom ser det och är ju inte fel att börja om ifrån 0h igen ;)

Postad 22 augusti 2007 - 16:05

Unregistered877c14dc
  • Unregistered877c14dc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag har kommit på orsaken till mitt problem: Whisper-mode.
Så fort jag går över till Whisper-mode börjar det blinka. När jag är i Normal-mode är bilden så gott som stabil. Alltså precis samma fel som BigSound hade.

Gjorde en felanmälan hos Powermill idag.
Jag skulle kunna köra Normal-mode i några timmar o se om det blir nån skillnad... men kanske lika bra att skicka in den. Vem vet vad problemet är egentligen, det kan ju komma tillbaka om man inte gör nåt?
Dammfri proj skulle va bonus ;)

Postad 04 september 2007 - 23:09

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2 384 inlägg
  • 0
Har sökt men hittar inte svaret, Någon som vet om denna klarrar 1080/24fps

Postad 16 september 2007 - 07:33

Pukin_Dog
  • Pukin_Dog
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Det här med damm.
Om nu dammpartiklarna kan leta sig in på något sätt så borde det ju gå att blåsa bort dem med lite "tryckluft på burk" ju! Någonstans måste man ju komma åt så att det blåser kring panelerna tycker jag.
Någon som har testat det och som vet knepet för att lyckas?

Postad 16 september 2007 - 12:20

d00m
  • d00m
  • Veteran

• 1 678 inlägg
  • 0

Nu har jag också fått dammproblem med min, efter mindre än 100 timmars tittande. ;) En luddig grön fläck i nedre högra hörnet. Kan man fixa detta själv genom att blåsa med t.ex. kompressorn, eller lär man skicka in den? Min är köpt från Tyskland (Digitalo.de), kan man ändå få den hämtad och fixad av Powermill eller lär man skicka den till Tyskland?

<{POST_SNAPBACK}>

Hur gick det för dig? Inte för att jag har råkat ut för dammproblem ännu *peppar, peppar* men jag köpte ju min i Tyskland med så är ju intressant att veta om powermill tog emot sånna smidigt också.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag fick det fixat av Powermill till slut, men det tog en otrolig tid, felanmälde den i slutet av juli, fick in inskickningslapp 5 veckor (!!) senare och fick tillbaka den fixad nu i veckan. Men det kostade inget i alla fall.

Postad 16 september 2007 - 13:39

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0
Ok, var ju bra att veta =) att det inte är någon särskild nackdel att köpa den ifrån Tyskland.

Rent allmänt, någon som vet om det brukar ta lång tid för Powermill? Eller är det för det vart sommar och semestrar etc.

Postad 16 september 2007 - 15:03

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0

Har sökt men hittar inte svaret, Någon som vet om denna klarrar 1080/24fps

<{POST_SNAPBACK}>

NEJ !, "max" 1080i/60

Klipp ur manualen:
FILM
"This mode makes the screen image crisper, and this mode can
also be adapted to the 3-2 Pull-Down system.
- NOTE -
• The PROGRESSIVE function can only be used for interlaced
video, s-video, or component video 525i (480i) or 625i (576i) 1125i
(1080i) signals.
• The TV and FILM modes may cause certain picture defects (ex.,
jagged lines). If this occurs, select TURN OFF, although the screen
image may lose its crispness."

Panasonic AX100/200 klarar 1080p/24,50,60 + annat ...
;)

Redigerat av hd-fan, 16 september 2007 - 15:11.

Postad 17 september 2007 - 14:12

josj
  • josj
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hepp,

lite newbie frågor..vilken aspect kör ni på? Jag kör på normal och har även provat movie-2 men har problem med att få till en bra storlek på bilden..

Jag har tänkt att måla direkt på vägg (blir duk då ekomomin tillåter) och började med att justera bilden utifrån den blå startbilden (som ju är 16:9?) men sen när jag kikar på en dvd över hdmi så blir bilden mindre både på bredden och höjden.

Hur har ni andra gjort?

Postad 17 september 2007 - 16:51

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0

Hepp,

lite newbie frågor..vilken aspect kör ni på? Jag kör på normal och har även provat movie-2 men har problem med att få till en bra storlek på bilden..

Jag har tänkt att måla direkt på vägg (blir duk då ekomomin tillåter) och började med att justera bilden utifrån den blå startbilden (som ju är 16:9?) men sen när jag kikar på en dvd över hdmi så blir bilden mindre både på bredden och höjden.

Hur har ni andra gjort?

<{POST_SNAPBACK}>

Ställ in bilden så den fyller upp duken med blå startbilden med Zoom och Lensshift. Overscan kan du testa att ändra i menyerna om bilden är för liten på bredden även fast den är rätt inställd när startbilden visas, sen fortsätter du att köra Normal, 16:9 eller wide på "Aspect".
Det svarta över och under typ om du spelar vissa filmer (tex Sagan om ringen) är för att dom är i 2:35:1 format eller liknande som är lite mindre på höjden än 16:9.

Sånt man får leva med. Skulle man skaffa sig en duk i det formatet så blir det ju fel vid tex startbilden och när man kör något annat än just en sån film.

Redigerat av HenkeEdge, 17 september 2007 - 16:56.

Postad 19 september 2007 - 18:57

Morfius
  • Morfius
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Hej!

Efter att ha läst igenom större delar utav tråden så får jag en fundering kring det här med damm, är det så att den här projektorn är mer dammkänslig än andra, med tanke på dammkorn som stör bilden menar jag? :rolleyes:

Mvh Morfius...

Postad 19 september 2007 - 21:44

PetterP
  • PetterP
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Efter ca 500 timmar med min tx-300 fick jag damm i den gröna fläckar när bilden är svart syns inte jätte mycket så pallar inte lämna in den

Postad 19 september 2007 - 22:51

d00m
  • d00m
  • Veteran

• 1 678 inlägg
  • 0

Ok, var ju bra att veta =) att det inte är någon särskild nackdel att köpa den ifrån Tyskland.

Rent allmänt, någon som vet om det brukar ta lång tid för Powermill? Eller är det för det vart sommar och semestrar etc.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hade min TV på reparation där förut, det tog väl ca 2 veckor innan den blev hämtad, sen ytterligare 2 veckor för lagning. Min åsikt är mao att de är jäkligt sega. En kompis fick också fel på sin TV, hon ringde LG:s kundtjänst och frågade rakt ut om Powermill kunde fixa den snabbt, på vilket de svarade att Powermill har problem med att hinna med och lät den bli fixad av Anovo i stället.

Postad 21 september 2007 - 20:26

Knubbz
  • Knubbz
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Hej på er!
var idag iväg o köpte mig en tx300, hem fort som fean och skruva upp duk och proj! Dock till mitt stora förtret så vägrar den ta emot min hdmi signal från min Pioneer dvd dv-696av. har försökt alla möjliga inställningar, men det enda syns är ingen hdmi signal detekteras..

kör med 15m profigold hdmi kabel, har testat 720p 1080i utan någon skillnad, har testat o starta om dvdn och projektorn men utan resultat..

Jäkligt irriterande eftersom jag hade dedikerat min fredagkväll till filmkollande på min nya 90" :rolleyes:

tacksam för hjälp !? annars skickar jag ut allt genom fönstret. känns så just nu :blink:

edit: Va o bytte bort min Profigold 15m mot en Supra 10m, funkar nu perfekt, varför ens sälja en kabel som inte håller måttet ??...

Redigerat av Knubbz, 24 september 2007 - 18:12.

Postad 22 september 2007 - 21:19

infinity-Ante
  • infinity-Ante
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Testa med annan hdmi-kabel, inte helt ovanligt att det är kabeln som är problemet. Låna en kabel av en kompis (om du inte har någon fler själv förstås). Du behöver ju inte ha en 15 m kabel för att testa, 1 meter räcker ju om du ställer dvd:n nära projektorn - bara för att kolla om det är kabeln som strular.

Postad 23 september 2007 - 11:56

Unregistered21d9e1ac
  • Unregistered21d9e1ac
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Hej har inte läst igenom hela tråden.

Men nu är det så att jag också fått blubbor, så jag undrar vart man kan vända sej?

En del har nämnt Powermill (http://www.powermill.se/)?
Finns det andra alternativ än powermill?

Postad 25 september 2007 - 08:32

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2 384 inlägg
  • 0
Powermill har garantikontraktet med Hitachi.

Postad 04 oktober 2007 - 21:44

Morfius
  • Morfius
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Så dom har slutat tillverka denna projektor. Tråkigt, eller? inte vet jag. Man kanju undra varför?
<_<

Postad 04 oktober 2007 - 22:39

d00m
  • d00m
  • Veteran

• 1 678 inlägg
  • 0
Har dom?

Angående Anovo så var de sju resor värre än Powermill kan min kompis intyga, håller er borta från Anovo å det bestämdaste! Första gången lyckades de inte fixa felet på hennes LCD-TV, andra gången när den var inne så kom den tillbaka utan kartong i en stållåda tillsammans med en annan TV helt utan emaballage!!?? Så den låg och slamrade där inne under transporten. Att det sen tog evigheter gör inte saken bättre. Powermill är å andra sidan minst lika sega, men verkar i alla fall vara rädd om grejerna.

Postad 05 oktober 2007 - 09:03

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0

Så dom har slutat tillverka denna projektor. Tråkigt, eller? inte vet jag.  Man kanju undra varför?
:)

<{POST_SNAPBACK}>

Har dom?

Ja det undrar jag med. Har dom?
Men den är ju något år så är väl inte så konstigt om dom slutat tillverka, men då bör det ju vara någon ny efterträdare. ...eller?

Postad 05 oktober 2007 - 12:46

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Jag har läst någonstans att Hitachi ska upphöra med projjetillverkning, men om det
stämmer vet jag inte

elis

Postad 05 oktober 2007 - 13:31

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2 384 inlägg
  • 0
Ja de har slutat tillverka den och det kommer ingen ersättare.

Kommer forsätta med större projar ett tag framöver iallafall.

Postad 08 oktober 2007 - 07:51

65skoter
  • 65skoter
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Hej

Även jag är lycklig ägare till den superba projje. Har dock inte fått ordning på mitt rum så inga bilder så här lång men blir så snart det är klart. Har en fråga någon kanske kan svara på .

Functionen OVERSCAN vad gör den och hur har NI den ställd ?
Jag kör via DVD med hdmi 720p.

Har hört och läst en del vissa hävdar att den skall ställas i läge 10 andra säger 0 den står ju på 5 default

Please help me out

//Skoter

Postad 08 oktober 2007 - 14:53

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0
Overscan behöver du bara pilla med om nu inte bilden fyller ut hela dukbredden.

Även fast man trimmar in placering, zoom och lensshift så att den blå startrutan passar perfekt så kan det bli lite glapp på sidorna när man startar en film och det kan justeras med overscan.

Nu får Bertilsson eller någon som kan mycket mer än mig om detta komma och berätta mer ingående om hur det funkar exakt :)

Postad 24 oktober 2007 - 12:55

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2 384 inlägg
  • 0
Har läst och testat massa olika inställningar. Och alla säger att har Gamma på Low.

Men jag tycker bara att bilden blir grådasig, som ett filter på mycket bättre med Normal och high.

Är de någon mer som uppleverd etta ?

Postad 24 oktober 2007 - 15:22

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0

Har läst och testat massa olika inställningar. Och alla säger att har Gamma på Low.

Men jag tycker bara att bilden blir grådasig, som ett filter på mycket bättre med Normal och high.

<{POST_SNAPBACK}>

Tyckte jag med först men hade inte Brightness och Contrast optimalt inställt, fixade dom sen så blev det bättre och då tyckte då iaf jag att man bara hade fördelar av "Gamma low" då detaljerna i riktigt mörka partier blir bättre. Digital Video Essentials är en rätt bra kalibreringsskiva.

Postad 26 oktober 2007 - 13:52

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2 384 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Tyckte jag med först men hade inte Brightness och Contrast optimalt inställt, fixade dom sen så blev det bättre och då tyckte då iaf jag att man bara hade fördelar av "Gamma low" då detaljerna i riktigt mörka partier blir bättre. Digital Video Essentials är en rätt bra kalibreringsskiva.

Misstänkte att det kan vara så. DVE på HDDVD kommer strax med posten så då blir det nog ordning på spektaklet.

Postad 11 november 2007 - 18:28

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0
Någon som råkat ut med "blåa" paneler på TX300:an? Man har ju läst trådarna om Panna eller vilken det nu var.

Varför jag frågar är att det verkar ha blivit på min. Håll i er, efter.... :lol: 250h!!! Ska det fan vara möjligt har ju vart noga att stänga av den rätt och låtit fläkten gått klart och har inte haft den på i mer än några timmar i sträck. Inte så att den stått på 250h i ett kör. Kanske tur ändå att det händer nu och inte när garantin gått ut.

Är blått i underkant för mig nu, man märker ju det inte om man ser en "Letterboxfilm" (2.35.1 eller dyligt) så kan inte säga att jag vet just när det dök upp. Men fan vad tråkigt när man lämnar in den då man får vara utan.

Redigerat av HenkeEdge, 18 november 2007 - 21:16.

Postad 19 november 2007 - 11:30

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

• 2 402 inlägg
  • 0
Hur står denna sig mot t.ex. Benq W500, Panna TX-200 osv?

Hittade inte infon i tråden men stödjer denna projje 24hz så man kan köra den utan 3:2 judder?

Redigerat av PsyCor, 19 november 2007 - 11:32.

Postad 19 november 2007 - 13:05

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0
50 och 60hz som gäller på TX-300:an.

Hehe, TX-200 är ingen Panasonic btw :)

Postad 19 november 2007 - 21:40

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

• 2 402 inlägg
  • 0

50 och 60hz som gäller på TX-300:an.

Hehe, TX-200 är ingen Panasonic btw :lol:

Menade förstås AX200an :rolleyes:

Om den nu bara kör 50 och 60hz hur märkbart är panoreringar och liknande när man kör Blu-Ray / HD-DVD?

Redigerat av PsyCor, 19 november 2007 - 21:41.

Postad 20 november 2007 - 00:13

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0
Har inte matat min med något 24hz HD-matererial så har inte någon erfarenhet av det.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.