Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony KDS 55A/60A2000

536 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 december 2007 - 12:52

wolf
  • wolf
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0

Vill ju ha TV:n , men det är ju lite knivigt då det är en gammal modell och Sony lagt ner bakproj. i Europa så servicemöjligheterna är förmodligen inte de bästa....

Den fanns ju faktiskt i Sonys sortiment bara för några månader sedan så servicen är ju absolut inga problem. Jag brukar alltid använda Inside Service som ligger i Sonyhuset i Bergshamra Stockholm. Där verkar de ha bra kompetens på bakprojektion.

Postad 14 december 2007 - 15:25

Unregistered1b955732
  • Unregistered1b955732
  • Lärjunge

• 271 inlägg
  • 0

Någon som sitter på 70-tummaren? Blir väl antagligen för stort iofs.....

Får den nästa vecka..
Har/hade en Pioneer 507XD innan..hmm..blir jag nöjd.. :P ..?

Postad 20 december 2007 - 10:28

wolf
  • wolf
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
Här finns en för 20.000:-...

http://www.blocket.s...299.htm?ca=11_s

Postad 27 december 2007 - 13:42

GTO-66
  • GTO-66
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Kollade på The Perfect Visions test av 3 nya bakprojjar, Panasonic, Samsung och Sony 60 A3000
Sonyn slaktade de andra 2.

Resultat:

Panasonic SD 4 HD 5
Samsung SD 5 HD 6
Sony SD 8 HD 9

Sonyn kostar 2200 dollar i USA, det måste ju vara ÅRETS FYND ! och så säljs den inte i Europa :)

Vet någon kostnaden att ta hem från USA samt om det funkar här ???

Postad 28 december 2007 - 09:47

wolf
  • wolf
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
Vi visste ju att de slutat med bakprojektion i Europa, nu verkar det tyvärr som om Sony ska lägga ner helt och hållet. Se citat nedan från prylportalen.se:

"Efterfrågan är för liten:
Sony slutar med bakprojektions-tv

Bakprojektions-tv:n är precis som bildrörs-tv:n en utdöende pryl. Nu har Sony beslutat att lägga ner tillverkningen av bakprojektions-tv i alla sina fabriker. Även Hitachi har beslutat att göra samma sak.

[2007-12-27 13:05]

I Sverige och övriga Europa har bakprojektions-tv:n aldrig varit någon storsäljare. Däremot har bakprojektions-tv:n varit riktigt stor borta i USA. På 90-talet, när vi svenskar var stolta över en 28 tums bildrörs-tv, hade många amerikaner en stor bakprojektions-tv i sina vardagsrum. Bilden var då mycket sämre än vad den var på en bildrörs-tv, men det spelade ingen roll. Det var storleken som jänkarna ville åt.

Under de senaste åren har bakprojektions-tv:n blivit riktigt bra och så sent som för ett år sedan stoppade Sony in digitalboxar i sina bakprojektions-modeller. Men nu är det alltså slut med en epok. Hitachi har sedan tidigare sagt att de tänker sluta att tillverka bakprojektions-tv, nu säger Sony det samma.

All tillverkning läggs ner

Tillverkningen sker i dag i tre fabriker i Japan och dessutom i sina europeiska fabriker i februari. Sony säger att de nu helt ska inrikta sig på lcd och på framtidens teknik OLED. Prisfallet på lcd-modeller det senaste året har gjort att allt fler nu börjar undra om det finns någon annan teknik än lcd, plasma och OLED som kommer att vara kommersiellt gångbar. En annan anledning till att Sony nu slopar bakprojektions-tv är att man nu tillverkar riktigt stora lcd-skärmar, upp till 70 tum stora. Då behöver man inte längre bakprojektions-tekniken.

Bland tillverkarna idag är det bara JVC som under det senaste halvåret har visat upp några nya modeller. Söker man på Prisjakt.nu så får man bara upp elva modeller av bakprojektions-tv. Dessa kommer från JVC, Optoma, Sony och Thomson. "

Postad 28 december 2007 - 19:46

GTO-66
  • GTO-66
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Vi visste ju att de slutat med bakprojektion i Europa, nu verkar det tyvärr som om Sony ska lägga ner helt och hållet. Se citat nedan från prylportalen.se:

"Efterfrågan är för liten:
Sony slutar med bakprojektions-tv

Bakprojektions-tv:n är precis som bildrörs-tv:n en utdöende pryl. Nu har Sony beslutat att lägga ner tillverkningen av bakprojektions-tv i alla sina fabriker. Även Hitachi har beslutat att göra samma sak.

[2007-12-27 13:05]

I Sverige och övriga Europa har bakprojektions-tv:n aldrig varit någon storsäljare. Däremot har bakprojektions-tv:n varit riktigt stor borta i USA. På 90-talet, när vi svenskar var stolta över en 28 tums bildrörs-tv, hade många amerikaner en stor bakprojektions-tv i sina vardagsrum. Bilden var då mycket sämre än vad den var på en bildrörs-tv, men det spelade ingen roll. Det var storleken som jänkarna ville åt.

Under de senaste åren har bakprojektions-tv:n blivit riktigt bra och så sent som för ett år sedan stoppade Sony in digitalboxar i sina bakprojektions-modeller. Men nu är det alltså slut med en epok. Hitachi har sedan tidigare sagt att de tänker sluta att tillverka bakprojektions-tv, nu säger Sony det samma.

All tillverkning läggs ner

Tillverkningen sker i dag i tre fabriker i Japan och dessutom i sina europeiska fabriker i februari. Sony säger att de nu helt ska inrikta sig på lcd och på framtidens teknik OLED. Prisfallet på lcd-modeller det senaste året har gjort att allt fler nu börjar undra om det finns någon annan teknik än lcd, plasma och OLED som kommer att vara kommersiellt gångbar. En annan anledning till att Sony nu slopar bakprojektions-tv är att man nu tillverkar riktigt stora lcd-skärmar, upp till 70 tum stora. Då behöver man inte längre bakprojektions-tekniken.

Bland tillverkarna idag är det bara JVC som under det senaste halvåret har visat upp några nya modeller. Söker man på Prisjakt.nu så får man bara upp elva modeller av bakprojektions-tv. Dessa kommer från JVC, Optoma, Sony och Thomson. "

Djäkligt synd, ska man ha samma storlek o kvalitet idag är det väl Pioneer för 75.000:-/60 tum
som gäller :)

Postad 28 december 2007 - 19:49

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

Kollade på The Perfect Visions test av 3 nya bakprojjar, Panasonic, Samsung och Sony 60 A3000
Sonyn slaktade de andra 2.

Resultat:

Panasonic SD 4 HD 5
Samsung SD 5 HD 6
Sony SD 8 HD 9

Sonyn kostar 2200 dollar i USA, det måste ju vara ÅRETS FYND ! och så säljs den inte i Europa :)

Vet någon kostnaden att ta hem från USA samt om det funkar här ???

S-XRD FTW!

Köp en Pearl (VPL-VW60/50) så får du den bilden, fast större. :)

Postad 04 januari 2008 - 18:30

spidersej
  • spidersej
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
är det nån som vet hur man kollar hur många timmar lampan gått

Postad 10 januari 2008 - 21:54

Fangface
  • Fangface
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

är det nån som vet hur man kollar hur många timmar lampan gått

Det skulle jag oxå vilja veta....

Postad 15 januari 2008 - 09:23

octabit
  • octabit
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Har någon haft några problem med ljusmotorn (OB)? Läste igenom ett antal sidor på AVSforum och där verkade problemet relativt vanligt (de som INTE har problem klagar iofs inte). Ni som köpte denna då den kom: några problem?

Vill ju ha TV:n , men det är ju lite knivigt då det är en gammal modell och Sony lagt ner bakproj. i Europa så servicemöjligheterna är förmodligen inte de bästa....

Jag har haft tv:n i ca 1år nu och börjar få lite problem. Det märks de första 30-60 minuterna när man slår på tv:n sen försvinner det.
Det blir en grön ton i mitten partiet på tv:n och magenta i över och underkant. Jag har också kollat in AVSforum
där fenomenet verkar vara väldigt vanligt (green blob). Hittade även det här:

http://www.breakitdo...b-sxrd-problem/

Man blir lite nojig. Det är inte så jätte störande nu men blir det värre och garantin gått ut vad gör man då?

Postad 16 januari 2008 - 09:39

wolf
  • wolf
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0

Har någon haft några problem med ljusmotorn (OB)? Läste igenom ett antal sidor på AVSforum och där verkade problemet relativt vanligt (de som INTE har problem klagar iofs inte). Ni som köpte denna då den kom: några problem?

Jag har haft tv:n i ca 1år nu och börjar få lite problem. Det märks de första 30-60 minuterna när man slår på tv:n sen försvinner det.
Det blir en grön ton i mitten partiet på tv:n och magenta i över och underkant. Jag har också kollat in AVSforum
där fenomenet verkar vara väldigt vanligt (green blob). Hittade även det här:

http://www.breakitdo...b-sxrd-problem/

Man blir lite nojig. Det är inte så jätte störande nu men blir det värre och garantin gått ut vad gör man då?

Enligt EU så har man i vissa fall 3 års garanti, kolla detta noga, det är mycket möjligt att din TV fortfarande är under garanti (öven om tillverkaren eller butiken säjer något annat).

Postad 11 februari 2008 - 19:22

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2 523 inlägg
  • 0
ersättaren till denna går alltså att köpa i 55 tums storlek för under 12tusen i USA och det är bara helt sjukt pris!
att dom lägger ner den är ännu sjukare!
går det inte att få sony sverige att köpa in några ex åt oss som vill ha? men utan att man får något himla svenskt fantasipris då det är färdigt?!

Postad 11 februari 2008 - 19:27

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2 523 inlägg
  • 0
http://www.avrev.com...ds55a3000_sxrd/

Postad 13 februari 2008 - 14:50

Fangface
  • Fangface
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Har en nyinköpt till försäljning i Köp/Sälj -tråden.

Postad 19 februari 2008 - 00:13

Fangface
  • Fangface
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

Har en nyinköpt till försäljning i Köp/Sälj -tråden.

Tanken var att få en större bildyta och efter 8 års användande av 52" så vet jag egentligen inte varför jag köpte en 55:a. Men efter lite velande fram o tillbaks kom jag fram till att mitt nuvarande boende är för litet för en projje. Hade dessutom behövt lägga 20k på en tv oxå....

Så jag har beslutat att behålla denna och satte mig och mixtrade med inställningarna. Kan ju säga att det är inget beslut som jag ångrar.
Tyckte det var riktigt bra bild ifrån början, men efter lite ändringar blev det sjukt bra! Rymdscenerna i Star Wars är nog det värsta jag sett.
Ice Age: Hur ska det kunna bli bättre med Blu-Ray? Kan inte föreställa mig en bättre bild!
Jag sitter alltså med DVD via HDMI.....på 2,5 meters håll. Sunkiga sändningar blir dock lite jobbiga att titta på, men det är knappast tv:ns fel.
En Tvix och PS3:a står överst på inköpslistan. Har alltså inte sett vad den kan prestera i HD än....

Kort sagt; Sjukt nöjd! :)
Bara att be till högre makter att man inte råkar ut för det ökända "green blob/haze" fenomenet....

Postad 22 juli 2008 - 12:08

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
Jag har haft min KDS A552000 i snart 2 år, men för ca. 8-9 månader sedan så började ljusstyrkan i bilden att pulsera. Jag tänkte genast då att lampan börjar ta slut, vilket inte skulle vara så förvånande då teven används extremt flitigt. Dock har jag ju sedan - som sagt - kört med teven i runt 9 månader utan att den har gått.

Så jag undrar om det är normalt att den håller så länge efter att den har börjat pulsera i ljusstyrka? Eller kan det vara något annat som är orsaken till pulserandet?

Det är alltså inte så att ljusstyrkan pulserar hela tiden utan det kommer och går. Dock tycker jag att det har ökat nu de senaste veckorna. I början var det rätt sällsynt och det brukade försvinna rätt fort, nu kommer det oftare och håller på längre.

Förresten, vart köper man billigast en ny lampa (orginal) till denna teve?

Annars är det en underbar teve som har gett mig många timmar av hemmabionjutning.

Postad 05 december 2008 - 17:45

martin636
  • martin636
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Beställde en ny lampa ifrån http://www.smartimpo...d...arch&page=1 , snabb leverans & inga konstigheter med kortbetalning.

Postad 26 januari 2009 - 21:02

Unregistered49c9c121
  • Unregistered49c9c121
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
Jag bytte nyligen lampa i min KDS55A2000 och undrar hur man nollställer lamptimern? Den klagar hela tiden på att lampan håller på att "ta slut".

Någon som vet?

Postad 30 januari 2009 - 09:36

BenganJ
  • BenganJ
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Jag bytte nyligen lampa i min KDS55A2000 och undrar hur man nollställer lamptimern? Den klagar hela tiden på att lampan håller på att "ta slut".

Det finns ett menyval på Inställningsmenyn "Byte av lampa".

Postad 30 januari 2009 - 17:59

Unregistered49c9c121
  • Unregistered49c9c121
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
Jag kan svära på att jag fipplade omkring i alla menyer som fanns. Skall då kolla igen, tack :)

Postad 08 mars 2009 - 11:10

martin636
  • martin636
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Hade green blob på TV:n. Skickade in den för reperation och fick tillbaka efter två veckor att TV:n var krediterad. Det är tredje året jag har TV:n. Tydligen något med LCD panelerna iden och det är väl för dyrt att fixa eller så tillverkas inte delarna längre. Så rekommendera er som har likande problem som är inne på 3:e året att lämna in den.

Har varit sjukt nöjd med denna TV och skulle igentligen vilja ha en ny liakdan ;)

Postad 08 mars 2009 - 11:22

martin636
  • martin636
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Har en helt oanvända lampa till denna TV. Om någon är intresserad.

Postad 20 mars 2009 - 23:06

zamolxes
  • zamolxes
  • Lärjunge

• 408 inlägg
  • 0

Jag har haft min KDS A552000 i snart 2 år, men för ca. 8-9 månader sedan så började ljusstyrkan i bilden att pulsera. Jag tänkte genast då att lampan börjar ta slut, vilket inte skulle vara så förvånande då teven används extremt flitigt. Dock har jag ju sedan - som sagt - kört med teven i runt 9 månader utan att den har gått.

Så jag undrar om det är normalt att den håller så länge efter att den har börjat pulsera i ljusstyrka? Eller kan det vara något annat som är orsaken till pulserandet?

Det är alltså inte så att ljusstyrkan pulserar hela tiden utan det kommer och går. Dock tycker jag att det har ökat nu de senaste veckorna. I början var det rätt sällsynt och det brukade försvinna rätt fort, nu kommer det oftare och håller på längre.

Förresten, vart köper man billigast en ny lampa (orginal) till denna teve?

Annars är det en underbar teve som har gett mig många timmar av hemmabionjutning.

min har börjat pulsera vid kalt start, den 3 vck sedan. den hoppade till mörkare bild efter 2-3 min. Idag är bilden mörkt redan efter start och förblir så.

Postad 30 mars 2009 - 08:52

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
Fy f*n!!! :)

Nu har min KDS-55A2000 råkat ut för det välkända "Green Blob" fenomenet. Bilden är i det närmaste otittbar nu! Hur ska man kunna njuta av alla häftiga Blu-ray filmer nu när bilden ser ut så här:

https://www.minhembi...c_id=289650.jpg

Fullständigt vedervärdigt är det!!! ;)

Bifogad fil(er)

Redigerat av Agaton, 30 mars 2009 - 08:53.

Postad 30 mars 2009 - 11:01

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0

Hade green blob på TV:n. Skickade in den för reperation och fick tillbaka efter två veckor att TV:n var krediterad. Det är tredje året jag har TV:n. Tydligen något med LCD panelerna iden och det är väl för dyrt att fixa eller så tillverkas inte delarna längre. Så rekommendera er som har likande problem som är inne på 3:e året att lämna in den.

Har varit sjukt nöjd med denna TV och skulle igentligen vilja ha en ny liakdan :)

Får hoppas att det går lika smidigt för mig. Säljaren där jag köpte min TV kontaktade SONY och dom hade inte hört något alls om att det skulle vara ett vanligt problem. Definitivt skitsnack, då det verkar ha varit sjukt stora problem med detta (bara att kolla alla trådar på nätet). SONY blev ju för fasen stämda i USA för detta t o m.

Hur gick du annars tillväga? Skickade du bara iväg den på reparation och sedan fick du meddelandet att det inte gick att göra något? Fick du tillbaka alla pengar du hade betalat för den?

Postad 08 april 2009 - 19:32

martin636
  • martin636
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Får hoppas att det går lika smidigt för mig. Säljaren där jag köpte min TV kontaktade SONY och dom hade inte hört något alls om att det skulle vara ett vanligt problem. Definitivt skitsnack, då det verkar ha varit sjukt stora problem med detta (bara att kolla alla trådar på nätet). SONY blev ju för fasen stämda i USA för detta t o m.

Hur gick du annars tillväga? Skickade du bara iväg den på reparation och sedan fick du meddelandet att det inte gick att göra något? Fick du tillbaka alla pengar du hade betalat för den?

Jag mailade Sonysupporten som efter ett par mail hänvisade mig till Inside Service i Solna. Jag förklarade problemet och de kunde direkt säga att det var knas med optiken/lcd panlerna i TV:n. Skickade in den via Direktservice som hörde av sig efter ca 1½ vecka och sa att TV:n var krediterad med ett referensnr som jag skulle lämna till återförsäljaren för att få en ny TV. Fick inte riktigt tillbaka hela summan jag gav för TV:n, men ser man till vilken TV jag fick så är jag sjukt nöjd. Fick en Sony Bravia KDL-52V5500 och den är ljusår bättre än tidigare KDS 55A. Kan råda dig till att själv ringa supporten och sköta hanteringen för att bara återkomma till säljaren med ett referensnummer på en kredad TV.

Lycka till

Postad 15 april 2009 - 15:20

rasslet
  • rasslet
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Green blob kan detta fenomen sprida sig över hela bilden?

Min älskade sony 55:a har blivit grön i hela bilden har fått justera ner grönt på minimum och då fungerar det hyffsat

Postad 18 april 2009 - 21:12

rasslet
  • rasslet
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Har pratat med sony och dom bad mig skicka in den

får väl se hur det går.

Postad 04 maj 2009 - 13:11

rasslet
  • rasslet
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
.

Redigerat av rasslet, 07 maj 2009 - 15:14.

Postad 16 juni 2009 - 20:53

Unregistered566662e7
  • Unregistered566662e7
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
rasslet hur går det med tvn? Blev den krediterad eller försökte de fixa den?
Min lampa "brann upp" så jag köpte en ny från smartimports.net för 2100 kr. Blev som en helt ny tv igen :) har aldrig varit så glad hehe

Postad 09 september 2009 - 16:30

ckw
  • ckw
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tänkte bara neddela att jag har haft min tv inlämnat för det här "optical block" problemet (konstiga färger på bilden) min bild var nästan helgul mot slutet. Fick tillbaka tvn idag efter att den varit på rep i Barcelona tror jag det var, blev utan tv i exakt en månad. Just detta problem täcks av garantin i 3år. Så om nån har en tv med det problemet och börjar närma sig 3 år är det bara lämna in, tvn blev som ny igen.. Och kostnaden för att laga felet skulle gått på 11000 i mitt fall

En bild på hur det såg ut före :)
Bifogad fil  sk_rm.JPG   500,04K   1 Antal nerladdningar.

Postad 26 augusti 2012 - 08:49

Unregistered27809d0d
  • Unregistered27809d0d
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Denna tråden fick en att vara uppmärksam när man köpte en kds-55a2000 häromdagen, tack för alla tips och varningar :)

Postad 28 augusti 2012 - 07:06

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
Det var en fin TV på sin tid men den hade en på tok för kort livslängd...

Postad 28 augusti 2012 - 15:54

BenganJ
  • BenganJ
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Min funkar fortfarande - peppar, peppar...

Postad 28 augusti 2012 - 16:04

Unregistered51119378
  • Unregistered51119378
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Det var en fin TV, men Sony hanterade optical block-problemet på ett uselt vis. Mitt tv dog för läänge sedan... Jag har dock en ny lampa liggande som bara har gått några tiotals timmar. Är någon intresserad att överta lampan så hör av er.

/Micke

Postad 29 augusti 2012 - 08:23

Unregistered27809d0d
  • Unregistered27809d0d
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Har läst både ett och annat om livslängden på tvn, sony strulade till ordentligt i USA och drog på sig stämningar. Troligen så var det en av anledningarna till att sony lade ner utvecklingen av nya bakprojektionstv. Angående lampan micke, så får du gärna skicka ett pm...

Jag räknar med att tvn ska hålla i två år innan den börjar strula/ge upp. Planen är att bygga ett biorum inom något år och investera i en begagnad sony - vpl-hwXX projektor, därav den temporära lösningen med denna tvn. Har testat laserdisc,bd och hd-dvd filmer på tvn. Resultatet är jag verkligen nöjd med på samtliga format, vilket jag inte har kunnat uppleva med en plattis ;)

Redigerat av Unregistered27809d0d, 29 augusti 2012 - 08:50.

Postad 30 september 2012 - 09:44

Unregistered27809d0d
  • Unregistered27809d0d
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Igår startade inte min tv upp!
Fick felmeddelande med 4st röda blinkningar, vilket indikerar att de är fel i fläktsystemet. Eftersom jag inte besitter större ekonomiska medel och är student så blev inlämning av tvn på service inte möjlig. Utan fick göra det bästa av situationen och googla och försöka lösa det själv. I mitt fall var det fläkten närmast projektorlampan som hade gett upp och inte snurrade överhuvudtaget, vilket är den fläkten som oftast lägger av vid denna indikation av felmeddelande, det tog mig drygt en timma att genomföra proceduren, där rengöring av fläkt och övrigt utrymme bak tog upp det mesta av den tiden.

Har lagt upp bilder i mitt galleri på demonteringen av tvn, hoppas detta kan hjälpa någon framöver... glömde även tillägga att tvn nu funkar på topp igen, och hoppas att dammråttor inte gör sig besvär att försöka flytta in i den igen :D

Redigerat av Unregistered27809d0d, 30 september 2012 - 09:45.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Seas L26roy Nr2
    Anton
    2025-05-22 21:14:10
  • Bio front med duk på plats
    Globe
    2025-05-22 08:43:45
  • Screen Research FSD på väggen
    Globe
    2025-05-22 08:22:42
  • Screen Research FSD ram
    Globe
    2025-05-22 08:19:07
  • Montering av ram
    Globe
    2025-05-22 08:14:32
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.