Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung DTB-P850V

608 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung DTB-P850V 160GB (Digitalboxar) 1 6,51 (38) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 28 maj 2008 - 08:14

kikey
  • kikey
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Har någon här lyckats uppdatera mot nacka-masten?

När jag gör en manuell-sökning hittar boxen version 64!
Men när den ska hämtas får jag Tuning error... :)

Postad 28 maj 2008 - 08:36

Unregisteredb7463f40
  • Unregisteredb7463f40
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Fick ingen uppdatering igår :)

Gissar att det beror på att dom skall uppdatera Västervik/Fårhult masten med Mux5 idag.
Får hoppas det funkar ikväll...

Postad 28 maj 2008 - 08:56

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0

körde precis en sökning och ingen ny mjukvara hittades. bor i gbg om det nu har någon betydelse...

Fick min uppdatering igår. Guide fungerar nu enligt mig precis som den ska. En bild på kanalen man tittar på medan man bläddrar i guiden. Man kan även nu editera det man spelat in och ta bort "onödigt" inspelat.

Postad 29 maj 2008 - 06:18

mrmason
  • mrmason
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Har någon här lyckats uppdatera mot nacka-masten?

När jag gör en manuell-sökning hittar boxen version 64!
Men när den ska hämtas får jag Tuning error... :(

Jag installerade min i måndags, och då hittade boxen ochså version 64, men när den väl var installerad på boxen, så står det i boxen att det är version 44.

Är detta den bästa boxen nu eller?
Hittade en annat plus, EPG:n är inte längre bara "idag" och "imorgon", utan 3-4 dagar framöver, samt att det går att söka i denna.

Postad 29 maj 2008 - 08:31

Unregisteredb7463f40
  • Unregisteredb7463f40
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Jag hann bara kolla lite snabbt igår på uppdateringarna, men nu känns det verkligen som en komplett box, för marksänd SDTV. Så för mig är svaret JA utan tvekan. Tror inte det e nåt jag saknar nu (om man nu är lite realist och jämför med funktioner som faktiskt finns i andra boxar mm).

Postad 30 maj 2008 - 08:34

kalle173
  • kalle173
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Hmm inget på vännäs-sändaren ännu.....fasen att de inte skickar ut samtidigt över hela landet man hinner ju bli "övervänt" :)

//Kalle173

Postad 31 maj 2008 - 21:21

kalle173
  • kalle173
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

itera(mrmason @ May 29 2008, 07:18 )

Jag hann bara kolla lite snabbt igår på uppdateringarna, men nu känns det verkligen som en komplett box, för marksänd SDTV. Så för mig är svaret JA utan tvekan. Tror inte det e nåt jag saknar nu (om man nu är lite realist och jämför med funktioner som faktiskt finns i andra boxar mm).

Är böjd att hålla med, efter att äntligen fått ner uppdateringen måste jag säga att det känns som en väldigt kompetent lösning nu

//Kalle173

Postad 02 juni 2008 - 09:52

Benny Steen
  • Benny Steen
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Jag fick uppdateringen i lördags (sista maj....) kör från vännäs masten utanför Umeå. En mycket bra box blev nu ännu bättre !

Skall jag klaga på något så är det när man skall radera ett inspelat program får man nu trycka betydligt flera ggr...

Mest önskat är funktionen att kunna börja kolla på en schemalagt inspelning direkt under inspelningen.
En annan vore att kunna spara ner ett timeshiftat program, det har jag glömt prova än.

Edit: såg nu på comhem länken att det går att spara timeshiftade program :-)

EN annan frän ny finness, den spelar in aktuell kanal 2 timmar bakåt hela tiden, den s.k discovery finnessen.

/benny

Redigerat av Benny Steen, 02 juni 2008 - 10:10.

Postad 03 juni 2008 - 08:24

Ammarok
  • Ammarok
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Skall jag klaga på något så är det när man skall radera ett inspelat program får man nu trycka betydligt flera ggr...
/benny

In current version of software you can select several recordings and delete them by a single "delete" option . But I agree, an additional "quick delete" option would be very helpful in case you watch the recorded program and delete it immediately after (or the delete option shall be the first one in the pop-up menu).

Postad 04 juni 2008 - 20:38

bolly
  • bolly
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Finns väl bara två brister kvar på denna box nu.

1. Drar hela 18 watt i standby läge, och kanske ännu mer nu när även fläkten går på låg fart då. Vad är det för miljö tänkande?
2. Lite väl hög ljud nivå på fläkten/hårddisken för att det skall vara tillfredställande

Man får inte allt här i världen :(

Postad 04 juni 2008 - 21:06

grub66
  • grub66
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Har också uppdaterat min till v 11 och tycker att boxen på många sätt blivit bättre. Dock är jag ganska säker på att tv-mottagningen är annorlunda känslig nu. Tidigare hade jag att vissa kanaler gav "Ingen signal" ett kort tag efter att man gjort kanalsökning. Nu behåller den signalen på dessa kanaler, men man på dessa kanaler får man istället ganska ofta pixelerad eller frusen bild (pga av dåliga mottagningsförhållanden antar jag). Slutsatsen är nog att även detta är en förbättring jmf med tidigare då boxen aldrig behöll någon bild alls på dessa kanaler...

Postad 07 juni 2008 - 01:27

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Snacka om uppdatering! Känns som att boxen gått från att vara en trött Volvo 740 till en XC90. Chaseplay, automatisk buffring, guiden inte längre seg som sirap, dela ipp inspelningarna osv kanon!

Som nån var inne på tidigare så är raderingsprocessen omständligare och jag upplever att kanalbytet går snabbare än vad infon gör. Det gör att jag ibland bläddrar förbi en kanal eftersom infon släpar efter.

Redigerat av tamias, 07 juni 2008 - 01:28.

Postad 17 juni 2008 - 10:33

storfalingen
  • storfalingen
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Ibland så hittar min låda en uppdatering från Nacka-masten i Stockholm, ibland inte. Tyvärr får jag alltid samma fel när jag försöker uppdatera, "Tuning error...".
Är det någon som har en lösningpå det problemet?

/marcus

Postad 17 juni 2008 - 12:54

storfalingen
  • storfalingen
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag har nu lyckats uppdatera min box.
Problemet verkar vara att jag drev min aktiva antenn med en spänning själva boxen. När boxen startar i sitt "uppdateringsläge" så verkar antenn-driften från boxen sluta fungera, vilket fick til följd att boxen inte lyckades ladda ned uppdateringen. Lösningen är att koppla in en transformator till sin aktiva antenn, så ska det fungera även i "uppdaterings mode".
Kanske är den någon fler som har samma problem.

/marcus

Postad 18 juni 2008 - 18:26

gooseman
  • gooseman
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Har efter uppdateringen råkat ut för ljudproblem. Det händer inget när man höjer eller sänker volymen(den går från 0-100 men ljudet ändras inte), måste höja och sänka med tv fjärrisen istället. Någon som har liknande problem?

Postad 18 juni 2008 - 19:11

Ammarok
  • Ammarok
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Har efter uppdateringen råkat ut för ljudproblem. Det händer inget när man höjer eller sänker volymen(den går från 0-100 men ljudet ändras inte), måste höja och sänka med tv fjärrisen istället. Någon som har liknande problem?

Connect the scart into the AV1(TV), not into the AV2.

Postad 18 juni 2008 - 19:58

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0
Hoya! :)

Har uppdaterat vår box nu också, bra med de nya funktionerna och snabbheten - dock verkar mottagningen blivit bra mycket sämre efter uppdateringen.. ;)
Finns det några bra magiska knep, eller är det bara att acceptera, eller upp på taket och försöka rikta om antennen?
Tilläggas bör så var bilden på TV4 klockren innan mjukvaruuppdateringen, och nu blir bilden ofta pixlig, speciellt under EM sändningarna..

Postad 22 juni 2008 - 19:09

grub66
  • grub66
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Samma problem för mig. Vore bra med en förklaring på detta. Slutar väl med att jag får skaffa en antennförstärkare (har inte behövts tidigare...)

Hoya! :)

Har uppdaterat vår box nu också, bra med de nya funktionerna och snabbheten - dock verkar mottagningen blivit bra mycket sämre efter uppdateringen.. ;)
Finns det några bra magiska knep, eller är det bara att acceptera, eller upp på taket och försöka rikta om antennen?
Tilläggas bör så var bilden på TV4 klockren innan mjukvaruuppdateringen, och nu blir bilden ofta pixlig, speciellt under EM sändningarna..

Postad 29 juni 2008 - 22:57

Opus3
  • Opus3
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Har samma problem jag, har en värsting KATHREIN antenn högt på taket, aktivt delningsfilter med inbyggd antenn förstärkare på vinden. Hjälper inte! Dessutom blinkar min HDD symbol hela tidebn.
Finns det hjälp?

Postad 30 juni 2008 - 06:47

mrmason
  • mrmason
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Har samma problem jag, har en värsting KATHREIN antenn högt på taket, aktivt delningsfilter med inbyggd antenn förstärkare på vinden. Hjälper inte! Dessutom blinkar min HDD symbol hela tidebn.
Finns det hjälp?

Och du tror inte att det beror på att hårddisken hela tiden spelar in numera?
Du bör nog kolla på "REC"-lampan istället, om du vill se om du spelar in "ngt. eget" nu.

Postad 30 juni 2008 - 07:21

Ammarok
  • Ammarok
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

(...)Dessutom blinkar min HDD symbol hela tidebn.
Finns det hjälp?

You have probably Instant Recording enabled, so the content is automatically prerecorded if you channel. That's why the hdd led blinks.

Postad 06 juli 2008 - 20:26

Opus3
  • Opus3
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
OK!
Tänkte inte på att detta låg i uppdateringen (HDD lampan).

Har nu testat med funktionen avstängd, men fortfarande "klipper" bilden lite då och då, så nåt har hänt efter uppgraderingen.

Vet någon hur många procent i signal man måste ha för garanterad bild?

Tacksam för svar!

Postad 07 juli 2008 - 17:46

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0

OK!
Tänkte inte på att detta låg i uppdateringen (HDD lampan).

Har nu testat med funktionen avstängd, men fortfarande "klipper" bilden lite då och då, så nåt har hänt efter uppgraderingen.

Vet någon hur många procent i signal man måste ha för garanterad bild?

Tacksam för svar!

I P850Z tråden (motsvarande box fast för comhem) så kan du läsa vad comhem rekommenderar. Antar att det är samma för vår box. https://www.minhembi...p;#entry1784349

Även med instant recording off tycker jag att den låter för mycket. finns inget annat man kan stänga av för att minska oljud...?

Redigerat av discomega, 07 juli 2008 - 17:53.

Postad 11 juli 2008 - 08:28

mugglare
  • mugglare
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej!
1) Undrar om modellen DTB-P770V är exakt samma som DTB-P850V, fast med mindre hårddisk? I så fall borde P770V vara lika bra, ha samma egenskaper(& problem) som P850V. Eller?

2) Jag står och väljer mellan att köpa en Sagem 6280 eller en Samsung DTB-P770V. Någon som jämfört P850V / P770V med Sagem 6280 ? (Jag vet att Samsungen har tex USB port, men inte Sagem).

/Mvh

Edit:

Jag har nu under helgen haft både en Samsung DTB-850V och en Sagem 6280 hemma på prov (jag frågade och det gick bra att låna hem båda under helgen). Valet var inte så svårt. Samsungen var klart bättre tyckte jag på flera punkter:
Bättre bild (via komponent som Sagem saknar)
Snabbare kanalbyten
Snabbare i menyer
Fjärren kan styra en rad TV-apparater också
Snyggare
Bättre display
USB-port (JPG och MP3 uppspelning som Sagem saknar helt)
Bättre menyer

På minus-sidan fanns att fjärrkontrollen hade sämre knappar medan Sagem's fjärr var mer genomtänkt och tydligare. Vissa funktioner (tex att radera en inspelning) var enklare att utföra via menyerna hos Sagem.
Det största fördelen som Sagem hade var chaseplay som 850V saknar (fixat i senaste firmwaren?)

Men på det store hela så var Samsungen klart bättre enligt mig utav dessa två.

Redigerat av mugglare, 14 juli 2008 - 13:09.

Postad 14 juli 2008 - 17:23

haboso
  • haboso
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Hej!
1) Undrar om modellen DTB-P770V är exakt samma som DTB-P850V, fast med mindre hårddisk? I så fall borde P770V vara lika bra, ha samma egenskaper(& problem) som P850V. Eller?

2) Jag står och väljer mellan att köpa en Sagem 6280 eller en Samsung DTB-P770V. Någon som jämfört P850V / P770V med Sagem 6280 ? (Jag vet att Samsungen har tex USB port, men inte Sagem).

/Mvh

Edit:

Jag har nu under helgen haft både en Samsung DTB-850V och en Sagem 6280 hemma på prov (jag frågade och det gick bra att låna hem båda under helgen). Valet var inte så svårt. Samsungen var klart bättre tyckte jag på flera punkter:
Bättre bild (via komponent som Sagem saknar)
Snabbare kanalbyten
Snabbare i menyer
Fjärren kan styra en rad TV-apparater också
Snyggare
Bättre display
USB-port (JPG och MP3 uppspelning som Sagem saknar helt)
Bättre menyer

På minus-sidan fanns att fjärrkontrollen hade sämre knappar medan Sagem's fjärr var mer genomtänkt och tydligare. Vissa funktioner (tex att radera en inspelning) var enklare att utföra via menyerna hos Sagem.
Det största fördelen som Sagem hade var chaseplay som 850V saknar (fixat i senaste firmwaren?)

Men på det store hela så var Samsungen klart bättre enligt mig utav dessa två.

Du har komponent ut på Sagem också de skickar med en kabel som är scart i ena änden samt rca på andra. Så detta finns. Kör själv Sagem och är helnöjd med den. Har en mycket mer avancerad Navigator implementation, den sitter i realtid och läser av EPG datan och ändrar om det blir några ändringar per automatik, serier följer den strikt till alla episoder är avklarade, Samsungen kan bara spela in i max 8 veckor. Du testade inte djupt nog :-) Supernöjd med min Sagem. Kommer en ny MPEG4 box high end nu i September som jag tänkte slå till på också ifrån SAGEM, de ligger lite före.

Postad 14 juli 2008 - 22:00

Ammarok
  • Ammarok
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
>Det största fördelen som Sagem hade var chaseplay som 850V saknar (fixat i senaste firmwaren?)
Yes, last software update provides this feature (actually, it provides lots of improvements :) )

...den sitter i realtid och läser av EPG datan och ändrar om det blir några ändringar per automatik

So does the Samsung box.

Serier följer den strikt till alla episoder är avklarade, Samsungen kan bara spela in i max 8 veckor.

Yes, Samsung box has this 8weeks disadvantage.

Har en mycket mer avancerad Navigator implementation

Questionable. Some more examples ? :D

I don't have the Sagem box, so I have 3 questions (concerning only the navigator functionalities):
1. How many programmes can I add to recordings when I choose the option" Record all" from the search resutls?
2. How fast is Sagem?
a) (please choose the "a" option in the "search by title" (probably a lot of search results will be found) - for Samsung box... it takes a while (10-20 sec in my case)
B) please choose the "record all" option - for Samsung box... for Samsung box it's IMO reasonable fast (few seconds)
3. How about the user interface ? (could you provide some link?)
Cheers,
Ammarok

Redigerat av Ammarok, 14 juli 2008 - 22:08.

Postad 15 juli 2008 - 06:34

mugglare
  • mugglare
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

>Det största fördelen som Sagem hade var chaseplay som 850V saknar (fixat i senaste firmwaren?)
Yes, last software update provides this feature (actually, it provides lots of improvements :) )

So does the Samsung box.
Yes, Samsung box has this 8weeks disadvantage.

Questionable. Some more examples ? :D

I don't have the Sagem box, so I have 3 questions (concerning only the navigator functionalities):
1. How many programmes can I add to recordings when I choose the option" Record all" from the search resutls?
2. How fast is Sagem?
a) (please choose the "a" option in the "search by title" (probably a lot of search results will be found) - for Samsung box... it takes a while (10-20 sec in my case)
B) please choose the "record all" option - for Samsung box... for Samsung box it's IMO reasonable fast (few seconds)
3. How about the user interface ? (could you provide some link?)
Cheers,
Ammarok

Uppdaterade Samsung-boxen (som jag behöll) igår till version 44 och den nya programvaran gav mycket riktigt nya funktioner, bla chaseplay, bättre EPG (den gamla var inte dålig heller) m.m. Mycket bra!! Nu ser jag inga som helst fördelar med Sagem-boxen.

Ammarok: Eftersom jag testade Sagem-boxen under en begränsad tid kan jag bara säga angående dess user interface att jag tyckte den var lite trögare och långsammare än Samsungen. Den var tydlig men fulare. På Sagems hemsida kan man hitta manualen som har en del skärmdumpar på menyer etc: http://www.sagem.com...T_SW_newIHM.pdf

mvh

Postad 15 juli 2008 - 06:38

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Kommer en ny MPEG4 box high end nu i September som jag tänkte slå till på också ifrån SAGEM, de ligger lite före.

Det är den HD-mottagaren med hårddisk som vi sedan förra året använder till Canal Digital. Den kan ta emot både satellit och marksänt.

Postad 15 juli 2008 - 09:24

Ammarok
  • Ammarok
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

På Sagems hemsida kan man hitta manualen som har en del skärmdumpar på menyer etc: http://www.sagem.com...T_SW_newIHM.pdf

Thanks for the link, unfortunately I have not found any screenshots about navigator functionalities.

Postad 15 juli 2008 - 11:30

haboso
  • haboso
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Det är den HD-mottagaren med hårddisk som vi sedan förra året använder till Canal Digital. Den kan ta emot både satellit och marksänt.

Den är endast för marknätet ingen satellit. 2 terresta mottgare samt Navigator m.m.

Postad 15 juli 2008 - 15:10

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Den är endast för marknätet ingen satellit. 2 terresta mottgare samt Navigator m.m.

Jo, men jag menar att den nya antagligen borde bli i princip samma modell som denna.

Postad 16 juli 2008 - 22:48

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Jag har fått ett väldigt irriterande problem. Om jag ställer in boxen för inspelning via Guide (EPG) så syns ibland inte de valda inspelningarna bland Schemalagda inspelningar, men märkligt nog blir de inspelade ändå. Men inte alltid, ibland så försvinner de helt och hållet. Och ibland så får jag upp att min tilltänkta inspelning krockar med någon annan inspelning, boxen rekommenderar då att jag skall gå in och kontrollera mina Schemalagda inspelningar och inte f-n har det funnits några krockar där inte.

Någon annan som märkt något?

Postad 17 juli 2008 - 07:42

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0

Jag har fått ett väldigt irriterande problem. Om jag ställer in boxen för inspelning via Guide (EPG) så syns ibland inte de valda inspelningarna bland Schemalagda inspelningar, men märkligt nog blir de inspelade ändå. Men inte alltid, ibland så försvinner de helt och hållet. Och ibland så får jag upp att min tilltänkta inspelning krockar med någon annan inspelning, boxen rekommenderar då att jag skall gå in och kontrollera mina Schemalagda inspelningar och inte f-n har det funnits några krockar där inte.

Någon annan som märkt något?

Ja, faktiskt. Trodde jag hade strulat till det. Verkade som om jag hade "för många" shemalagda. Problemet slutade när jag tog bort några. Konstiga för mig var att den sa att den krockade, dillade något om att den skulle dela upp inspelningen. Tex ett två timmars program blev två st inspelningar 1 timma vardera. Mysko

Postad 19 juli 2008 - 17:36

Unregisterede8d8c1a2
  • Unregisterede8d8c1a2
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Finaly....även jag har idag lyckats att uppdatera boxen från Västeråssändaren, nu med version 44 har den blivit "fulländad", chaseplay bl.a är ju bara efter en halv dag omöjligt att vara utan....., ingen anledning längre att byta box innan man går över till HD!

Postad 20 juli 2008 - 09:46

pigge7
  • pigge7
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Finns det ingen som vet vad det är för format som man spelar in?
Annars får man skruva upp och koppla in hdd i dator.... hmm men ingen som vet?
det måste gå att kopiera dit lite video filer på nåt sätt???

Postad 20 juli 2008 - 12:03

urban.malmberg
  • urban.malmberg
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Angående det här med sämre bildkvalité. Har precis köpt en P850V och bilden är inget vidare. Nu använder jag bara scart-scart. Blir det bättre om jag använder komponent? Signalstyrkan ligger bara på runt 50% för det mesta och kvalitéen runt 80%

Postad 20 juli 2008 - 18:04

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

Ja, faktiskt. Trodde jag hade strulat till det. Verkade som om jag hade "för många" shemalagda. Problemet slutade när jag tog bort några. Konstiga för mig var att den sa att den krockade, dillade något om att den skulle dela upp inspelningen. Tex ett två timmars program blev två st inspelningar 1 timma vardera. Mysko

Det var ju också märklig! I mitt fall har jag bara typ 3 inspelningar, men jag får väl testa och ta bort dem och börja om från början.

Postad 21 juli 2008 - 06:15

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Angående det här med sämre bildkvalité. Har precis köpt en P850V och bilden är inget vidare. Nu använder jag bara scart-scart. Blir det bättre om jag använder komponent? Signalstyrkan ligger bara på runt 50% för det mesta och kvalitéen runt 80%

Är signalstyrkan bara 50% så lär det inte bli bra oavsett vilka kablar du använder :rolleyes:

Postad 28 juli 2008 - 09:18

Unregistered37cf2104
  • Unregistered37cf2104
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Glöm inte bort att kolla hur mycket tid den lägger till i början och slutet på den inspelninge du ska göra

Postad 01 augusti 2008 - 18:46

Rasmus_Lund
  • Rasmus_Lund
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hur åtgärdar man problemet med den blinkande HDD-loggon på displayen?

Redigerat av Rasmus_Lund, 02 augusti 2008 - 08:57.

Postad 02 augusti 2008 - 10:12

pigge7
  • pigge7
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Hur åtgärdar man problemet med den blinkande HDD-loggon på displayen?

Läs tidigare i tråden.

Postad 26 augusti 2008 - 19:22

HoleValley
  • HoleValley
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa denna boxen begagnad, för 1600 kr. Säljaren har kört den tre månader. Nu är jag lite fundersam över det jag läst under Omdömen för produkten på Prisjakt. Väldigt många har fått problem med blinkande lampor och har fått skicka iväg boxen på lagning. Vet ni om detta fel fortfarande härjar? Jag har ingen uppgift om när boxen köptes in tyvärr, inte mer än att den är använd i tre månader som sagt.

Finns det något jag bör fråga om för att kolla om boxen ligger i farozonen för ovanstående problem? Tyckte priset är rimligt, men dock inte så om den bara kommer rulla i en månad till.

Postad 26 augusti 2008 - 22:38

Kenzo1
  • Kenzo1
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Ett företag som heter SaleOut från Stockholm auktionerar just nu ut ett stort antal Samsungboxar på Tradera. Jag la för skoj skull ett bud på en 850V på 1.230 kr som gick igenom - så nu väntar jag, helt oplanerat, på ytterligare en digitalbox. (Jag har idag en Dilog DT550.)

Postad 27 augusti 2008 - 07:49

HoleValley
  • HoleValley
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Kollade upp det och det finns en hel del fler boxar på auktion kvar ser jag. Kanske ska försöka lägga ett bud på någon av dem istället då. Tack för tips.

Hoppas fortfarande någon kan kommentera om detta är en bra box eller inte. :)

Postad 27 augusti 2008 - 09:28

Kenzo1
  • Kenzo1
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Var också lite orolig för alla fel som beskrivits på boxen, men tydligen lämnar saleout ett års garanti så det känns relativt tryggt ändå. Billigt känns det iallafall!

Postad 27 augusti 2008 - 20:00

HoleValley
  • HoleValley
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Hmm, har läst igenom inläggen sidan i våras i denna tråd och de flesta verkar överrens om att boxen blivit betydligt bättre efter uppdateringen. Känns som om jag vågar satsa på denna åndå...

Postad 27 augusti 2008 - 21:48

HoleValley
  • HoleValley
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
He, fick boxen jag bjöd på. Bjöd 1252 och toppade därmed med två kronor. ;) Ja, nu tillkommer frakt också, men det känns ändå billigt. Törs nog inte kolla vad resterande boxar går för dock. ;)

Postad 29 augusti 2008 - 10:51

Kenzo1
  • Kenzo1
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Lustigt nog bjöd jag 1250:-, men fick den sen för 1235:- !!?? :(
Det verkar som dom går nånstans på den nivån vilket gör att man vågar chansa trots tidigare skriverier.
Det är för övrigt samma summa jag betalade för att göra min första DVD-spelare regionsfri - känns som man får mer för pengarna denna gång! :D

Postad 01 september 2008 - 08:48

HoleValley
  • HoleValley
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Som jag förstått det är det bud du lägger ditt maxbud, dvs den summa du som mest är villig att betala. Buden höjs med en viss summa, ex 25 kr för varje nytt bud.
Ditt maxbud var alltså 1250. men det var förmodligen ingen som bjöd mer än 1210 och då du ensam höjde med 25 kr fick du boxen för 1235. Högre än så behövde du inte gå.
Tog ett tag innan jag fattade hur det hela gick till. :P

Har betalt boxen på angivet sätt och väntar nu på den. Har du fått din?

Postad 01 september 2008 - 10:20

Kenzo1
  • Kenzo1
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
OK, jag visste inte att det funkade så, det var ju riktigt sympatiskt :P
Jag har inte heller fått min box ännu men den bör komma denna veckan - återkommer med synpunkter!

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.