Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Varför är LCD bättre? Håller Plasma på att dö ut?

504 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 12 January 2007 - 01:19

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

Det låter som riktigt "proffsig" handläggning. Varför är våra liv i händerna på idioter?  B)

<{POST_SNAPBACK}>

Därför att dom är fler än oss :ph34r:

MaVeRiC B)

<{POST_SNAPBACK}>

Och ibland har vi till och med röstat fram kretinerna, yahoo! :P

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har inte röstat på några kretiner. Det var "de andra" som röstade på dem. ;)

Räcker ju man har lite fest och nån idiot vill ######s lite på skoj och drar upp en porrbild från datorn när man ska dra vidare, Kul att det inbrännt en vecka ;)

Ingen som stör sig på blänket i glaset på vissa plasmor? Man kan ju stå och fixa håret i vissa av dem <_<

<{POST_SNAPBACK}>

Kanske läge att byta kompisar som inte föredrar porr?!

Min plasma blänker inte ett smack mer (aldrig ens märkt detta och jag har fullgod syn) än min crt med plant bildrör. Ett tips är att inte låta solen eller en lampa lysa direkt på glaset. B)

<{POST_SNAPBACK}>

Glasblänket är en myt. Som sagt finns det ingen anledning att låta solen eller en spotlight skina rakt på skärmen när man tittar. Jag känner ingen normal person som gör så oavsett om de har CRT, plasma eller LCD.

Men Celander avslöjade ju verkligen sin "nivå". Var det någon som nämnde Glocalnet?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag var hos min bror över julen och vi tittade naturligtvis på en del TV. Han har en Panasonic 42 plasma och jag kan då påstå att den blänker en del. Tillräckligt mycket för att jag skulle störa mig på det. Det var inte heller en lampa direkt på.

Min Sharp 37:a däremot har inte alls samma problem. Jag har haft lampor som reflekterat direkt mot skärmen och visst kan man se antydningar om det är något reflekteras.

Gå in på Siba, OnOff eller någon annan lada så kan man nästa plocka ut plasmaskärmarna på blänket. Nu finns det dock skärmar utan det skyddande glasskiktet och då blir det genast mycket bättre.

/Bäckman
(som äntligen fått igång ComHem/Krypterade kanaler/Phoenix/WinCSC/newcs, någorlunda iaf...)

Postad 12 January 2007 - 01:28

Unregisterede74beff4
  • Unregisterede74beff4
  • Veteran

• 1503 inlägg
  • 0

Det stämmer. Den här barnsliga pajkastningen drivs alltid på av PerssonsPack och Celander. Sedan är det tråkigt nog alltid någon som hakar på. Morlock, t ex borde inte uppmuntra de här huliganerna. Det är ju bara ett par småungar som inte får någon uppmärksamhet i skolan. Istället loggar de på Min Hembio anonymt och börjar provocera de vuxna.

Som sagt bör de inte uppmuntras av någon. Stökiga barn blir bara värre om man ger dem uppmärksamhet.

<{POST_SNAPBACK}>

seriöst snart blir jag riktigt arg på dig. Jag har inte ens skrivit i denna ###### tråd innan, så har du skrivet ut mig på en lista som plasma hatare, är verkligen inte det. Säger bara att plasman inte är så överlägsen de bättre lcderna som du verkar tro.

Sen skriver du att folk som inte verkar tycka plasman är överlägsen har fel på sina ögon och koppling till hjärnan med dem.

Då svarade jag ironisk som att du själv skulle ha så bra syn.

Vad fan vill du 'ärligt talat? Trött på alla kaxiga idioter på nätet som förvränger allt man säger.
Håll din käft stängd eller säg nåt vettigt nångång föryutom att din pv60 är bäst i världen och idiotförklara alla som köpt nån annan plasma eller lcd.

*edit* Har inga mer kontot eller vad du syftar på. har också sett de som skriver i denna tråd som gjort typ 5 inlägg och stör mig på sådanna med. Som inte vågar stå för det de skriver

Redigerat av Unregisterede74beff4, 12 January 2007 - 01:34.

Postad 12 January 2007 - 01:33

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

Du får lägga in och ta bort vad du vill och ändra orginalinlägget också om du nu känner att du skrev otydligt igen. Men faktum kvarstår, du påstod att LCD tekniken slutat utvecklas.

Resten av ditt yrande orkar jag inte ens bemöta, för där är du nere på samma låga nivå du nu börjar göra dig känd för.

<{POST_SNAPBACK}>

Godag Yxskaft ;)

Förhoppningsvis är du ensam om att inte förstå ..

Men det må vara ditt problem ..

Antingen läser du det en gång till och fattar, annars kan jag inte hjälpa dig mer.
Du får helt enkelt gå en kurs eller något.

Ledsen för din skull <_<

Men jag tolererar inte att du sitter o ljuger.. Det står inte "slutat utvecklas"

Gubben lilla.. min nivå, når du aldrig upp till :P
Jag må erkänna att jag har svårt för människor som saknar logik och den
analytiska förmågan, som ligger till grund för mycket av det resonemang
jag för ( när jag har ork att vara allvarlig i detta forum ) Dessa behandlar
jag som jag behandlar dig. Ni är mycket få, för de flesta brukar hålla sig
till att läsa och ta till sig kunskaperna. Inte ens det har du förstånd till.

God Natt :ph34r:

MaVeRiC

Redigerat av Unregistered1103, 12 January 2007 - 01:35.

Postad 12 January 2007 - 02:01

PerssonsPack
  • PerssonsPack
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

LCD har som tidigare sagts en gräns och den är i det närmaste nådd
annat än att man kan stoppa in en massa digitalt krimskrams som gör
bilden ännu overkligare än vad den redan är på en LCD.

<{POST_SNAPBACK}>

Behöver egentligen inte säga mer, för citatet talar sitt tydliga språk. Vem har utsett dig till expert och spåtant?

Ang: "du kommer aldrig upp till min nivå" och den analytiska frömåga du påstår dig ha så är det ju bara tomma ord som vem som helst kan skriva. Jag har inte sett ETT ENDA behvis på varken hög nivå eller analytisk förmåga hos dig, men varsågod att börja när du vill.

Just nu får sådana uttalande dig mest att framstå som en narcissistisk tonåring faktiskt.

Postad 12 January 2007 - 02:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Jag låser sandlådan tillsvidare och låter ansvarig moderator titta igenom den. Möjligtvis öppnas den därefter.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.