Jag var hos min bror över julen och vi tittade naturligtvis på en del TV. Han har en Panasonic 42 plasma och jag kan då påstå att den blänker en del. Tillräckligt mycket för att jag skulle störa mig på det. Det var inte heller en lampa direkt på.Det låter som riktigt "proffsig" handläggning. Varför är våra liv i händerna på idioter?
Därför att dom är fler än oss![]()
MaVeRiC
Och ibland har vi till och med röstat fram kretinerna, yahoo!
Jag har inte röstat på några kretiner. Det var "de andra" som röstade på dem.Räcker ju man har lite fest och nån idiot vill ######s lite på skoj och drar upp en porrbild från datorn när man ska dra vidare, Kul att det inbrännt en vecka
Ingen som stör sig på blänket i glaset på vissa plasmor? Man kan ju stå och fixa håret i vissa av dem
Kanske läge att byta kompisar som inte föredrar porr?!
Min plasma blänker inte ett smack mer (aldrig ens märkt detta och jag har fullgod syn) än min crt med plant bildrör. Ett tips är att inte låta solen eller en lampa lysa direkt på glaset.
Glasblänket är en myt. Som sagt finns det ingen anledning att låta solen eller en spotlight skina rakt på skärmen när man tittar. Jag känner ingen normal person som gör så oavsett om de har CRT, plasma eller LCD.
Men Celander avslöjade ju verkligen sin "nivå". Var det någon som nämnde Glocalnet?
Min Sharp 37:a däremot har inte alls samma problem. Jag har haft lampor som reflekterat direkt mot skärmen och visst kan man se antydningar om det är något reflekteras.
Gå in på Siba, OnOff eller någon annan lada så kan man nästa plocka ut plasmaskärmarna på blänket. Nu finns det dock skärmar utan det skyddande glasskiktet och då blir det genast mycket bättre.
/Bäckman
(som äntligen fått igång ComHem/Krypterade kanaler/Phoenix/WinCSC/newcs, någorlunda iaf...)
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
35 bilder
22 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?