Mirai DTL-642E500
1365 svar till detta ämne
Postad 08 april 2007 - 18:55
Unregistered2135
-
Unregistered2135
-
Rookie
-
3 inlägg
undrar om nån vet nått om denna tv http://www.misco.co....sp?EdpNo=273640finns den o köpa i sverige ? hur är den i jämförelse med Miraien ? EDIT: om den inte finns o köpa i sverige...fungerar den i sverige om jag köper den i england ?
Redigerat av Unregistered2135, 08 april 2007 - 18:57.
Postad 08 april 2007 - 19:09
Frenetick
-
Frenetick
-
Användare
-
-
166 inlägg
Detta blir nog min kommande TV i höst då jag flyttar och behöver något större än 32'.
Då lär priset ha hamnat runt 12-11 tusen och det är billigt som fan för en Full-HD som då pixelmappar via hdmi med 1080p utan problem....
Jag kommer ändå använda min TV för att kolla på bluray, uppskalad DVD, spela PS3/PC och kolla på tv-serier (720p) via PC. Några få tv-program blir det också via digital-tv.
Känns som om TV:n då är perfekt...
Postad 08 april 2007 - 19:12
zalsson
-
zalsson
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
undrar om nån vet nått om denna tv http://www.misco.co....sp?EdpNo=273640 finns den o köpa i sverige ? hur är den i jämförelse med Miraien ?
EDIT: om den inte finns o köpa i sverige...fungerar den i sverige om jag köper den i england ?
<{POST_SNAPBACK}>
Skulle det inte passa bättre med att skapa en egen tråd om detta?
Postad 08 april 2007 - 19:45
Unregistered2135
-
Unregistered2135
-
Rookie
-
3 inlägg
jo men jag tänkte ifall nån visste nått om denna tv o kunde kanske åxå ha sett båda sida vid sida o jämfört dom....
Postad 08 april 2007 - 20:43
Unregisteredd5dddbb3
-
Unregisteredd5dddbb3
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Fan vad det har skrivits i den här tråden 
Har varit borta ett tag... Spännande med nytt firmware, hoppas man kan få det man behöver hemskickat på lån.
Tänkte kolla av några saker med er andra ägare:
1) Märker ni också att scart-input croppas rejält? T.ex. cirkeln i SVT-loggan från Boxer-box försvinner lite i överkant. Längtar till Com Hem HDTV går att få i mitt UPC-hus...
2) Någon annan som kör komponent till vga-kabel? Jag får en del mysko störningar då emellanåt och ibland blir det svart och ibland står det "invalid input" - kan dock funka bra i väldigt långa stunder. När det funkar rapporteras 576i. Kopplad enhet är en Philips DVDR3320V.
3) Någon annan som ibland får ett wobbel i ljusstyrka på HDMI-input? Jag får det ibland när jag håller på med något på den primära skärmen så jag misstänker att det är något med mitt grafikkort/OS.
4) Vad använder ni för software players? Jag kör PowerDVD för dvd och det funkar extremt tillfredställande, låter datorn skalar upp det till 1080p - har testat lite olika upplösningar men gillar 1080p bäst. För xvid/720p/1080p-material från webben kör jag Media Player Classic och Combined Community Codec Pack. Någon nämde CoreAVC, ska testa det vid tillfälle för xvid blir inte lika trevligt uppskalat som DVD:er som jag kör det nu... Men det kanske inte går att göra så mycket åt. Kör Vista Ultimate så jag har testat Media Center också men gillar inte alls hur den spelade DVD, PowerDVD ger mycket bättre bild. Även tv-kortets bild är mycket sämre i Media Center än i Hauppages WinTV2000 tycker jag.
Ikväll börjar Sopranos igen i USA!
Postad 09 april 2007 - 09:12
lonelysoldier
-
lonelysoldier
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hej, jag väljer mellan Miraien och Samsung LE-32R (32" alltså). Någon som kan jämföra bildkvalitén vid "vanligt" tv tittande. Är Miraien värd dom extra tusenlapparna? Kommentarer på testet: http://www.dingz.no/...t.php?id=375368/Tacskam för svar
Redigerat av lonelysoldier, 09 april 2007 - 09:35.
Postad 09 april 2007 - 09:53
patrikovski
-
patrikovski
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Hej, jag väljer mellan Miraien och Samsung LE-32R (32" alltså). Någon som kan jämföra bildkvalitén vid "vanligt" tv tittande. Är Miraien värd dom extra tusenlapparna?
Kommentarer på testet: http://www.dingz.no/...t.php?id=375368
/Tacskam för svar
<{POST_SNAPBACK}>
Den fick ju inte så lysande av dem där norrbaggarna... Men någon som har en bra eller kan ge ett förslag på en bra "kalibrerings"-skiva till apparaten?? Får min tv nu på tisdag!
Postad 09 april 2007 - 12:21
danielturner
-
danielturner
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Hej, jag väljer mellan Miraien och Samsung LE-32R (32" alltså). Någon som kan jämföra bildkvalitén vid "vanligt" tv tittande. Är Miraien värd dom extra tusenlapparna?
/Tacskam för svar
<{POST_SNAPBACK}>
Den fick ju inte så lysande av dem där norrbaggarna... Men någon som har en bra eller kan ge ett förslag på en bra "kalibrerings"-skiva till apparaten?? Får min tv nu på tisdag!
<{POST_SNAPBACK}>
Jag använder Digital Video Essentials till miraien, som novis tycker jag att det är jäkligt meckigt men bilden blir bättre och bättre allt eftersom jag orkar sätta in mig i allt. http://www.hifiklubb...VD_software.htm
Postad 09 april 2007 - 16:35
Unregistered57359c7e
-
Unregistered57359c7e
-
Amatör
-
-
84 inlägg
nån som vet något om denna?? låter som en senare modell.. är det möjligtvis pga uppdateringen?? http://se.pricerunne...-742E600-priser
Postad 09 april 2007 - 17:13
vanka
-
vanka
-
Användare
-
-
207 inlägg
nån som vet något om denna?? låter som en senare modell.. är det möjligtvis pga uppdateringen??
http://se.pricerunne...-742E600-priser
<{POST_SNAPBACK}>
Jag tror det är precis samma apparat fast med inbyggd digital-TV mottagare
Postad 09 april 2007 - 17:28
P@itor
-
P@itor
-
Lärjunge
-
-
424 inlägg
/Tacskam för svar
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Jag använder Digital Video Essentials till miraien, som novis tycker jag att det är jäkligt meckigt men bilden blir bättre och bättre allt eftersom jag orkar sätta in mig i allt.
http://www.hifiklubb...VD_software.htm
<{POST_SNAPBACK}>
Låter bra, här har ni den för er som e intresserade http://thepiratebay....tials_(DVE)_pal.
Postad 09 april 2007 - 17:56
moroten73
-
moroten73
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
/Tacskam för svar
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Jag använder Digital Video Essentials till miraien, som novis tycker jag att det är jäkligt meckigt men bilden blir bättre och bättre allt eftersom jag orkar sätta in mig i allt.
<{POST_SNAPBACK}> Låter bra, här har ni den för er som e intresserade http://thepiratebay....tials_(DVE)_pal.
<{POST_SNAPBACK}>
Tack... är kanske lite korkad, men hur ska >6 GB gå in på en vanlig DVD med bibehållen kvalitet?
Postad 09 april 2007 - 18:05
Unregistered1c2b924f
-
Unregistered1c2b924f
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
/Tacskam för svar
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}> Låter bra, här har ni den för er som e intresserade http://thepiratebay....tials_(DVE)_pal.
<{POST_SNAPBACK}>
Tack... är kanske lite korkad, men hur ska >6 GB gå in på en vanlig DVD med bibehållen kvalitet?
<{POST_SNAPBACK}>
Kör den från datorn ifall du har möjlighet.
Postad 09 april 2007 - 18:39
JugsteR
-
JugsteR
-
Användare
-
-
125 inlägg
Fan vad det har skrivits i den här tråden  Har varit borta ett tag... Spännande med nytt firmware, hoppas man kan få det man behöver hemskickat på lån.
1) Märker ni också att scart-input croppas rejält? T.ex. cirkeln i SVT-loggan från Boxer-box försvinner lite i överkant. Längtar till Com Hem HDTV går att få i mitt UPC-hus...
2) Någon annan som kör komponent till vga-kabel? Jag får en del mysko störningar då emellanåt och ibland blir det svart och ibland står det "invalid input" - kan dock funka bra i väldigt långa stunder. När det funkar rapporteras 576i. Kopplad enhet är en Philips DVDR3320V.
3) Någon annan som ibland får ett wobbel i ljusstyrka på HDMI-input? Jag får det ibland när jag håller på med något på den primära skärmen så jag misstänker att det är något med mitt grafikkort/OS.
4) Vad använder ni för software players? Jag kör PowerDVD för dvd och det funkar extremt tillfredställande, låter datorn skalar upp det till 1080p - har testat lite olika upplösningar men gillar 1080p bäst. För xvid/720p/1080p-material från webben kör jag Media Player Classic och Combined Community Codec Pack. Någon nämde CoreAVC, ska testa det vid tillfälle för xvid blir inte lika trevligt uppskalat som DVD:er som jag kör det nu... Men det kanske inte går att göra så mycket åt. Kör Vista Ultimate så jag har testat Media Center också men gillar inte alls hur den spelade DVD, PowerDVD ger mycket bättre bild. Även tv-kortets bild är mycket sämre i Media Center än i Hauppages WinTV2000 tycker jag.
<{POST_SNAPBACK}>
1) Scarten är det kanske 3-4% overscan på om man ser till hela bilden, lite mer på nån sida och lite mindre på nån annan. Även i höjdled försvinner det lite grand. Har kollat upp detta med Avia. 2) Jag kör komponent till VGA från min xbox, och förutom att röd och grön är väldigt starka (jämfört med andra ingångar) så har jag inte haft några problem. 3) Jag kör dvi-hdmi med Miraien som den primära och jag tycker det är fin bild, har inte upplevt nåt wobbel. På den datorn jag har kopplad till tvn nu kan jag dock bara köra 1080p och inte 1080i, så jag har fortfarande lite suddig text. Kommer snart ta kontakt med vilka det nu är så att jag kan å det åtgärdat. 4) Media Player Classic med CoreAVC för x/h264, VLC för resten, funkar väldigt bra. Dock ser man ganska tydligt felen i en vanlig xvid/divx nu... Det gjorde man inte på samma sätt på den gamla CRTn. /J
Postad 09 april 2007 - 19:31
P@itor
-
P@itor
-
Lärjunge
-
-
424 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Bränn den på en DL skiva lr kör från datorn
Postad 10 april 2007 - 07:17
Unregisteredbc8fb679
-
Unregisteredbc8fb679
-
Rookie
-
5 inlägg
Fan vad det har skrivits i den här tråden  Har varit borta ett tag... Spännande med nytt firmware, hoppas man kan få det man behöver hemskickat på lån.
<{POST_SNAPBACK}>
1) Scarten är det kanske 3-4% overscan på om man ser till hela bilden, lite mer på nån sida och lite mindre på nån annan. Även i höjdled försvinner det lite grand. Har kollat upp detta med Avia.
2) Jag kör komponent till VGA från min xbox, och förutom att röd och grön är väldigt starka (jämfört med andra ingångar) så har jag inte haft några problem.
3) Jag kör dvi-hdmi med Miraien som den primära och jag tycker det är fin bild, har inte upplevt nåt wobbel. På den datorn jag har kopplad till tvn nu kan jag dock bara köra 1080p och inte 1080i, så jag har fortfarande lite suddig text. Kommer snart ta kontakt med vilka det nu är så att jag kan å det åtgärdat.
4) Media Player Classic med CoreAVC för x/h264, VLC för resten, funkar väldigt bra. Dock ser man ganska tydligt felen i en vanlig xvid/divx nu... Det gjorde man inte på samma sätt på den gamla CRTn.
/J
<{POST_SNAPBACK}>
Tjena Juggster! Märker att du har lite koll här o undrar om du har denna sladden från kabelgiganten www.kabelgiganten.se/VGA - 3xRCA RGB 1,5 m och isåfall om det funkar bra för dig! Stod att det var 2 veckors leverenstid på den och att www.kabelgiganten.se/VGA - 3xRCA RGB 2 M fungerade lika bra så skulle vilja veta om man lika bra kan ta den andra sladden för den hade dom på lager! Någon som har några bra inställningar på tvn ni vill dela med er? /Jimbovskij
Postad 10 april 2007 - 11:53
balldo
-
balldo
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
1) Scarten är det kanske 3-4% overscan på om man ser till hela bilden, lite mer på nån sida och lite mindre på nån annan. Även i höjdled försvinner det lite grand. Har kollat upp detta med Avia.
2) Jag kör komponent till VGA från min xbox, och förutom att röd och grön är väldigt starka (jämfört med andra ingångar) så har jag inte haft några problem.
3) Jag kör dvi-hdmi med Miraien som den primära och jag tycker det är fin bild, har inte upplevt nåt wobbel. På den datorn jag har kopplad till tvn nu kan jag dock bara köra 1080p och inte 1080i, så jag har fortfarande lite suddig text. Kommer snart ta kontakt med vilka det nu är så att jag kan å det åtgärdat.
4) Media Player Classic med CoreAVC för x/h264, VLC för resten, funkar väldigt bra. Dock ser man ganska tydligt felen i en vanlig xvid/divx nu... Det gjorde man inte på samma sätt på den gamla CRTn.
/J
<{POST_SNAPBACK}>
Tjena Juggster! Märker att du har lite koll här o undrar om du har denna sladden från kabelgiganten www.kabelgiganten.se/VGA - 3xRCA RGB 1,5 m och isåfall om det funkar bra för dig! Stod att det var 2 veckors leverenstid på den och att www.kabelgiganten.se/VGA - 3xRCA RGB 2 M fungerade lika bra så skulle vilja veta om man lika bra kan ta den andra sladden för den hade dom på lager!
Någon som har några bra inställningar på tvn ni vill dela med er?
/Jimbovskij
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har testat bägge kablar och det är ingen synbar skillnad.
Postad 10 april 2007 - 11:57
JugsteR
-
JugsteR
-
Användare
-
-
125 inlägg
Kabeln jag använder är den här. /J
Postad 10 april 2007 - 12:23
zalsson
-
zalsson
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Om man beställer tv från Techinstore som inte har den i lager, bör man inte få den med den nya firmware? Eller har dom något lager där det ligger och skräpar Mirai tv-apprater med den gammla firmwaren?
Postad 10 april 2007 - 12:58
Unregisteredc4692be9
-
Unregisteredc4692be9
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
De kommer inte hem till en även om man bor i Stockholm  Hur svårt är det att skicka ut en gubbe med en sladd? Hej!
Nej tyvärr så måste du skicka in din tv till oss. Du börjar med att göra en serviceanmälan på vår hemsida och där får du också den information du behöver för att veta hur det går till. Pernilla Kundservice
Postad 10 april 2007 - 13:14
Unregistered1c2b924f
-
Unregistered1c2b924f
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
De kommer inte hem till en även om man bor i Stockholm Hur svårt är det att skicka ut en gubbe med en sladd?
Hej!
Nej tyvärr så måste du skicka in din tv till oss. Du börjar med att göra en serviceanmälan på vår hemsida och där får du också den information du behöver för att veta hur det går till. Pernilla Kundservice
<{POST_SNAPBACK}>
Det kan ju bero på att det säljs ganska många tv-apparater å ska en gubbe åka till alla så blir det mkt att göra.
Postad 10 april 2007 - 13:44
alx242
-
alx242
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Om man beställer tv från Techinstore som inte har den i lager, bör man inte få den med den nya firmware? Eller har dom något lager där det ligger och skräpar Mirai tv-apprater med den gammla firmwaren?
<{POST_SNAPBACK}>
För några inlägg sedan så pratade jag just om detta. De kan självklart inte garantera ngt men enligt dem så var det slut på lagret ifrån deras leverantör också vilket borde betyda att även de måste fylla på med nya apparater. Vilket "borde" betyda att man skall få den batchen med den senaste firmwaren. De ville inte garantera ngt (självklart) men jag kände mig tillräckligt nöjd med det svaret för att dra iväg min beställning till dem. De snackade om att den nya leveransen skulle komma i mitten av april iaf, så du kan ju vänta tills jag fått min så kommer jag bekräfta ifall 1:1 via HDMI är kirrat...
Postad 10 april 2007 - 14:01
zalsson
-
zalsson
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
För några inlägg sedan så pratade jag just om detta. De kan självklart inte garantera ngt men enligt dem så var det slut på lagret ifrån deras leverantör också vilket borde betyda att även de måste fylla på med nya apparater. Vilket "borde" betyda att man skall få den batchen med den senaste firmwaren. De ville inte garantera ngt (självklart) men jag kände mig tillräckligt nöjd med det svaret för att dra iväg min beställning till dem.
De snackade om att den nya leveransen skulle komma i mitten av april iaf, så du kan ju vänta tills jag fått min så kommer jag bekräfta ifall 1:1 via HDMI är kirrat...
<{POST_SNAPBACK}>
Tack för svaret alx242! Jag tar och väntar tills du fått din tv då så du kan bekräfta hur det ligger till.
Postad 10 april 2007 - 15:06
Frenetick
-
Frenetick
-
Användare
-
-
166 inlägg
Om man kopplar in datorn via HDMI-ingången, bör man koppla in ljudet via pc-ljud ingången också? Eller är ljudet ifrån den ingången endast kompatibel med VGA?
Sitter och har mäkta ångest när jag sitter och väljer mellan denna och en Samsung 37M86. Denna är billigare och större. Dock färre ingångar, lite sämre bildkvalitet och så måste jag köpa via nät och ha mig. Men visst är det prisvärt.
Postad 10 april 2007 - 15:45
P@itor
-
P@itor
-
Lärjunge
-
-
424 inlägg
Börjar bli lagom trött på Technistore nu. Väntat i 3 veckor nu å enligt dom ska den vara skickad fast DHL säger att den inte har det. Lagom störande.
Postad 10 april 2007 - 15:46
moroten73
-
moroten73
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
De kommer inte hem till en även om man bor i Stockholm Hur svårt är det att skicka ut en gubbe med en sladd?
Hej!
<{POST_SNAPBACK}> Det kan ju bero på att det säljs ganska många tv-apparater å ska en gubbe åka till alla så blir det mkt att göra.
<{POST_SNAPBACK}>
Vänta nu... när gäller isf "PURR"-garantin då? Och om de säljer så himla många borde de ha råd att anställa fler gubbs med sladdar som åker runt.
Postad 10 april 2007 - 15:53
moroten73
-
moroten73
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Börjar bli lagom trött på Technistore nu. Väntat i 3 veckor nu å enligt dom ska den vara skickad fast DHL säger att den inte har det. Lagom störande.
<{POST_SNAPBACK}>
I hear you brother... beställde från TBH.se i tisdags, den fanns "i lager" då både enligt produktsidan och den glatt blinkande reklambannern på deras hemsida. Inget trackingnummer dök upp under onsdagen så jag ringde dem torsdag morgon och fick höra att den gick iväg från "leverantören" as we spoke och jag skulle få ett trackingnummer i mailen på kvällen, dvs TBH hade inte alls haft den i lager.  Så gick påskhelgen utan att nånting alls kom i mailen och jag ringde så åter i morse och fick höra att den inte alls skickats men att den skickas som företagspaket imorgon. Den som lever får se, kommer iaf aldrig att beställa nåt från TBH igen. En miss kan jag tåla, men inte avsiktlig desinformation för att locka kunder. "Fool me once - shame on me, fool me twice - shame on TBH" eller hur Bush nu sa i sitt förvirrade tal...
Postad 10 april 2007 - 16:01
P@itor
-
P@itor
-
Lärjunge
-
-
424 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
I hear you brother... beställde från TBH.se i tisdags, den fanns "i lager" då både enligt produktsidan och den glatt blinkande reklambannern på deras hemsida. Inget trackingnummer dök upp under onsdagen så jag ringde dem torsdag morgon och fick höra att den gick iväg från "leverantören" as we spoke och jag skulle få ett trackingnummer i mailen på kvällen, dvs TBH hade inte alls haft den i lager. Så gick påskhelgen utan att nånting alls kom i mailen och jag ringde så åter i morse och fick höra att den inte alls skickats men att den skickas som företagspaket imorgon. Den som lever får se, kommer iaf aldrig att beställa nåt från TBH igen. En miss kan jag tåla, men inte avsiktlig desinformation för att locka kunder.
"Fool me once - shame on me, fool me twice - shame on TBH" eller hur Bush nu sa i sitt förvirrade tal... 
<{POST_SNAPBACK}>
Å jag som tänkte säga upp ordern å beställa på TBH
Postad 10 april 2007 - 17:53
torvaldur
-
torvaldur
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
Beställde från Technistore för drygt en vecka sedan och har inte hört något alls från dem (Stod inte att det var slut i lager, dock att det var en beställningsvara). Jag räknar inte med att få den inom de närmaste 2 veckorna, och det gör mig egentligen inget för då har jag längre tid att ångra mig.
Postad 10 april 2007 - 18:31
Racing-freak
-
Racing-freak
-
Amatör
-
-
64 inlägg
har föjlt denna tråd i 4 veckor nu och ska beställa ett eget ex av Mirai:n från Technistore i morgon  undrar bara en sak, skulle någon kunna ge svar på hur smidigt det skulle vara om man skulle vilja sätta upp den på vägen med följande lösning De verktyg som krävs är: borrmaskin, metallsåg, måttband, vattenpass, penna Kostanden blir på Ikea i kalmar: 25+25=50 kr!!!! plus fyra mollyplugg och några vanliga skruvar för Vesa-hålen. IKEA's Henke: Hängskena Väggskena hittade denna lösningen av slump här på forumet bilder finns på http://www.osth.net/plasma/Jag har inte "Världens" tjockaste vägg men jag tror att den en bärande vägg
Postad 10 april 2007 - 19:13
vanka
-
vanka
-
Användare
-
-
207 inlägg
Jag fick min från TBH idag efter många om och men. Den har en död pixel =( Det stör mig iofs inte så mkt.
Jag tycker det är mer irriterande att den inte kan pixelmappa 1080p. Personligen tycker jag dom borde göra som samsung gjorde med någon modell som hade felaktig firmware och skicka en kabel och en skiva med firmware på för jag tror knappast jag orkar skicka in den för att nån gubbe ska göra nåt man själv kunde ha gjort på 5 minuter.
Postad 10 april 2007 - 19:55
djungel-Jim
-
djungel-Jim
-
Lärjunge
-
-
313 inlägg
Är det någon som har lyckats få upp teven på väggen? Det ser ju ut som att den behöver vara flera decimeter ut från väggen för att man ska kunna ha kablarna inkopplade i den?
Postad 10 april 2007 - 20:43
superture
-
superture
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Är det någon som har lyckats få upp teven på väggen? Det ser ju ut som att den behöver vara flera decimeter ut från väggen för att man ska kunna ha kablarna inkopplade i den?
<{POST_SNAPBACK}>
Decimetrar?!? Har du varit på flaskan?
Postad 10 april 2007 - 20:55
Unregistered70607b32
-
Unregistered70607b32
-
Användare
-
-
143 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
suck...jag som också beställt därifrån....  ...å andra sidan så var jag på väg med en beställning från TBH, men tänkte sen att man kunde hämta burken i sthlm hos Technistore och få det hela fraktfritt....hmmm...hur är det med uppriktigheten
Redigerat av Unregistered70607b32, 10 april 2007 - 21:41.
Postad 10 april 2007 - 21:06
Robot
-
Robot
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Beställde min från TBH i onsdags morse och nu finns den på postsorteringen här i GBG. Borde alltså få den innan helgen. Tog väl ett par extra dagar eftersom det varit Påsk.
Postad 10 april 2007 - 21:26
Unregisteredd5dddbb3
-
Unregisteredd5dddbb3
-
Amatör
-
-
64 inlägg
När jag beställde från Technistore fanns den inte i lager enligt hemsidan. Dagen efter kom det ett mejl om att den fanns att hämta
Postad 10 april 2007 - 21:31
P@itor
-
P@itor
-
Lärjunge
-
-
424 inlägg
Beställde min från TBH i onsdags morse och nu finns den på postsorteringen här i GBG. Borde alltså få den innan helgen. Tog väl ett par extra dagar eftersom det varit Påsk.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag bor också i GBG, kan inte du vänta på min å jag få din
Postad 10 april 2007 - 22:05
kolander
-
kolander
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Är det nån av er som har fått sin tv som kört in NTSC via scarten?
Fick ett så motsägande svar av Mirai. Mitt mail skrivet på svenska med vissa nyckelförkortningar i versaler så att de inte skulle gå att missa. Blev av den danska mellanhanden översatt till om maskinen stöder NTSC, vilket jag redan vet att tunern inte gör.
<morr>
Om den inte tar emot NTSC via scart. Hur blir det då om jag tjackar mig en ny DVD spelare med HDMI och stoppar i en NTSC disc i spelaren?
Beställt via Techistore. Har fått orderbekräftelse så får väl se när de hör av sig.
Har lite blandade känslor om butiken, antar att de gör så gott de kan.. Priserna är det inget fel på.
Har en polare som beställde en Sony KLD-40w2000 där ifrån och det skulle inte vara några problem.
Efter 2,5 månads väntan åkte vi till NetOnNet i Veddesta och köpte den i deras lagershop istället och sen en yammsa ljudprojektor från technistore så de fick lite business iallafall ;-)
Postad 11 april 2007 - 07:38
Robot
-
Robot
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Jag bor också i GBG, kan inte du vänta på min å jag få din 
<{POST_SNAPBACK}>
Självklart! Jag skickar min med expressbud så fort jag fått den!
Postad 11 april 2007 - 07:40
P@itor
-
P@itor
-
Lärjunge
-
-
424 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Jag bor också i GBG, kan inte du vänta på min å jag få din 
<{POST_SNAPBACK}>
Självklart! Jag skickar min med expressbud så fort jag fått den! 
<{POST_SNAPBACK}>
Nej, inga fler bud, då fastnar det bara igen
Postad 11 april 2007 - 07:46
denhelmysige
-
denhelmysige
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag bor i GBG och gick bara ner till Microhard igår och köpte ett ex av denna TVn. Har inte hunnit göra så mycket än men PS3 ser mycket bra ut och även den analoga från comhem var bättre än väntat. Helt klart nöjd så långt.
Vilken koppling ger bäst bild ifrån datorn? har vga och dvi uttag på min pc, där jag kör 1920x1200... på macen kommer jag inte ihåg (den är på lagning så jag kan inte kolla)
Redigerat av denhelmysige, 11 april 2007 - 07:48.
Postad 11 april 2007 - 09:15
Unregistered1c2b924f
-
Unregistered1c2b924f
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Jag bor i GBG och gick bara ner till Microhard igår och köpte ett ex av denna TVn. Har inte hunnit göra så mycket än men PS3 ser mycket bra ut och även den analoga från comhem var bättre än väntat. Helt klart nöjd så långt.
Vilken koppling ger bäst bild ifrån datorn? har vga och dvi uttag på min pc, där jag kör 1920x1200... på macen kommer jag inte ihåg (den är på lagning så jag kan inte kolla)
<{POST_SNAPBACK}>
Jag tycker att du bör koppla ihop datorn och tvn med DVI till HDMI.
Postad 11 april 2007 - 10:26
tugger
-
tugger
-
Amatör
-
-
79 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Jag tycker att du bör koppla ihop datorn och tvn med DVI till HDMI.
<{POST_SNAPBACK}>
Koppla ihop den med hdmi > hdmi från datorn istället, mindre problem och större chans att du får ut 1x1 pixelmappat, nvidias hdmikort är inte så fasligt dyra..
Postad 11 april 2007 - 12:20
Junta
-
Junta
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Mailade Datorbutiken.com om deras nya leverans för att se ifall dom har fått in dom med den nya firmware. Dom skulle kolla upp det så jag för dom som funderar på att köppa en innom snar framtid vänta lite eller maila och fråga ifall det är dom nya.
Postad 11 april 2007 - 13:00
Junta
-
Junta
-
Amatör
-
-
73 inlägg
fick svaret nedan. Men hur ska vi ta reda på detta problemet med den gamla firmwaren? Någon som vet ifall där är något företag som vet ifall dom har den nya firmwaren, Jag orkar fan inte skicka tillbaks dena om jag väl köppt den.
Hej
Vet dessvärre inte om dessa har den nyare firmwaren, vi har ej hört något
om detta dock.
Kan ej öppna paketen då emballaget förstörs då.
Med vänlig hälsning
XXXXX/Kundtjänst
datorbutiken.com
Postad 11 april 2007 - 14:28
asdf123123
-
asdf123123
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Borde det inte vara billigare att bara lägga ut firmware och updateringsmjukvara på nätet + en ritning på hur man bygger sin egen uppdaterings sladd alt posta oss en i ett kuvär om en specifik sladd ens behövs
Postad 11 april 2007 - 14:40
danielturner
-
danielturner
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Är det nån av er som har fått sin tv som kört in NTSC via scarten? Fick ett så motsägande svar av Mirai. Mitt mail skrivet på svenska med vissa nyckelförkortningar i versaler så att de inte skulle gå att missa. Blev av den danska mellanhanden översatt till om maskinen stöder NTSC, vilket jag redan vet att tunern inte gör. <morr>
Om den inte tar emot NTSC via scart. Hur blir det då om jag tjackar mig en ny DVD spelare med HDMI och stoppar i en NTSC disc i spelaren?
Beställt via Techistore. Har fått orderbekräftelse så får väl se när de hör av sig. Har lite blandade känslor om butiken, antar att de gör så gott de kan.. Priserna är det inget fel på. Har en polare som beställde en Sony KLD-40w2000 där ifrån och det skulle inte vara några problem. Efter 2,5 månads väntan åkte vi till NetOnNet i Veddesta och köpte den i deras lagershop istället och sen en yammsa ljudprojektor från technistore så de fick lite business iallafall ;-)
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har kikat på 300 och casino royale båda DVD NTSC genom min ps3a-hdmi på miraien, inga problem.
Postad 11 april 2007 - 15:25
Junta
-
Junta
-
Amatör
-
-
73 inlägg
mitt andra svar ajg fick var det nedan.
Hej!
Det finns ingen nyproducerad apparat ännu på den svenska marknaden som
kommer med den nya firmware:en. De besked vi fått är att den batch där
apparaterna har denna kommer att dröja 2-3 månader.
Med Vänlig Hälsning,
TBH.se
Postad 11 april 2007 - 15:29
kolander
-
kolander
-
Amatör
-
-
66 inlägg
schysst att det funkar via HDMI.. så i värsta fall måste jag ha en ny dvdspelare..
surt att det tar sån tid med uppdateringen..
Postad 11 april 2007 - 15:43
vanka
-
vanka
-
Användare
-
-
207 inlägg
Borde det inte vara billigare att bara lägga ut firmware och updateringsmjukvara på nätet + en ritning på hur man bygger sin egen uppdaterings sladd alt posta oss en i ett kuvär om en specifik sladd ens behövs 
<{POST_SNAPBACK}>
Det var ju precis vad samsung gjorde när en av deras modeller hade samma problem. Jag skulle uppskatta den lösningen så jag slipper skicka iväg min när jag väl fått den efter 2 veckors väntande. Är det ingen annan än jag som tycker att svärtan är lite halvtaskig?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Soffa till salongens andra rad
DPC
2025-05-07 10:03:29
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|