* Officiell Tråd - Panasonic PZ700 *
764 svar till detta ämne
Postad 27 augusti 2007 - 08:16
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3 199 inlägg
Någon som vet vad PZ750 kommer att kosta?
<{POST_SNAPBACK}>
Ingen vet ännu inte när dom kommer hit ens
Postad 27 augusti 2007 - 15:20
sepulfreak
-
sepulfreak
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Vad innebär digital ljudutgång? Vad har det för betydelse?
Postad 27 augusti 2007 - 15:27
Unregistered38aaaed3
-
Unregistered38aaaed3
-
Lärjunge
-
-
279 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
om du ser på tex svt 1 allsång på skansen, de sänder i dolby digital så kan kan koppla den till förstärkaren. annars får du inget surround ljud.
Postad 27 augusti 2007 - 16:17
SteNo
-
SteNo
-
Användare
-
-
138 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> om du ser på tex svt 1 allsång på skansen, de sänder i dolby digital så kan kan koppla den till förstärkaren. annars får du inget surround ljud.
<{POST_SNAPBACK}>
Men om du har digitalbox. Då tar du väl ljudet från boxen till förstärkaren? Vet inte själv hur det funkar, men så hade jag tänkt/trott att man skulle göra. Förutsatt att du har digitalbox så klart. Rätta mig gärna om jag har fel.
Postad 27 augusti 2007 - 17:03
mege
-
mege
-
Amatör
-
-
93 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> om du ser på tex svt 1 allsång på skansen, de sänder i dolby digital så kan kan koppla den till förstärkaren. annars får du inget surround ljud.
<{POST_SNAPBACK}> Men om du har digitalbox. Då tar du väl ljudet från boxen till förstärkaren? Vet inte själv hur det funkar, men så hade jag tänkt/trott att man skulle göra. Förutsatt att du har digitalbox så klart. Rätta mig gärna om jag har fel.
<{POST_SNAPBACK}>
Tanken är väl att man ska använda den inbyggda digitalboxen...
Postad 27 augusti 2007 - 18:28
SteNo
-
SteNo
-
Användare
-
-
138 inlägg
"Tanken är väl att man ska använda den inbyggda digitalboxen..."
Det är ju klart... Tänkte mest för min egen del som bor i cohem-hus. Har bara sett en TV med inbyggd box som är godkännd av comhem. Delvis därför som jag ännu inte har hoppat på digitaltv-vågen. Vill vänta och se vad comhem säger om inbyggda mottagare. Dom visste inte mycket sist jag pratade med dom nämligen.
Postad 31 augusti 2007 - 07:48
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3 199 inlägg
Från 1/9 finns 58PZ700 för leverans i Tyskland. Dessutom verkar det komma 65PZ700. Enligt pressreleasen har båda dessa 10000:1 kontrast, alltså samma som PZ70. Vilket jag tycker betyder att vi får den omtalade PZ750 under namnet PZ700. 58PZ700 produktsida.
Postad 31 augusti 2007 - 08:26
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Från 1/9 finns 58PZ700 för leverans i Tyskland. Dessutom verkar det komma 65PZ700. Enligt pressreleasen har båda dessa 10000:1 kontrast, alltså samma som PZ70. Vilket jag tycker betyder att vi får den omtalade PZ750 under namnet PZ700. 58PZ700 produktsida.
<{POST_SNAPBACK}>
Behöver inte vara så. Anledningen till att de större modellerna har högre kontrast kan istället vara att kontrasten faktiskt är högre - detta beroende på att man jobbar med större pixlar. Det är ju ett välkänt problem inom plasma att mindre pixlar gör det svårare att få ut samma ljusmängd (om om pixlarna vore större, dvs upplösning lägre) vilket förstås påverkar kontrasten. Nått man kan fundera på i sammanhenget är varför Pannas proffsskärmar i 42" INTE har 1080p...
Postad 31 augusti 2007 - 09:03
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3 199 inlägg
Nått man kan fundera på i sammanhenget är varför Pannas proffsskärmar i 42" INTE har 1080p... 
<{POST_SNAPBACK}>
Jaha så ju större plasma desto bättre alltså  Då kan man fundera på 58PZ700 mot LX580D som är samma pris alltså. Svärta mot storlek.
Postad 31 augusti 2007 - 09:37
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Tjaa, det är nog mer än svärta och storlek som skiljer men ja, om man ska hårddra står det ju mellan de två.
Postad 31 augusti 2007 - 16:30
Dämpa
-
Dämpa
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Är lite av nybörjare i de här sammanhangen men försöker lära mig. Det här med mindre och större pixlar förstår jag faktiskt inte.
Tex PZ70E och PZ700 har i sina motsvarande storlekar för 42" och 50" Kontrasten 10 000-1 eller 5000-1. Är det oxå pga pixelstorlek?
Om man vinner kontrast på storleken, vad förlorar man istället eller är det bara plus med stora pixlar?
Ser jag skillnad på dessa kontrastskillnader?
Var just på väg att handla in en 50" av PZ700 på netsuperstore vilka verkar ligga snuskigt lägre än andra näthandlare.
För det är väl ingen ide med 42" och fullHD?
Postad 31 augusti 2007 - 17:04
Unregistered39304
-
Unregistered39304
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Jag har haft funderingar på att köpa en Panasonic PZ700 50", men har insett att en leverantör som behandlar tänkta kunder på detta sett inte förtjänar att ha mig som kund.
Blir så jäkla trött på ett företag som håller intresserade människor på halster.
Med spekulationer och långa leveranstider som en följd av denna inkompetens detta företag verkar besitta. Det finns faktiskt gränser!!!
Nu skiter jag i detta.
Panasonic kan dra åt H.....e!
Jag kommer förmodligen att köpa en annan Japanare som oxå börjar på P.
Hoppas inte att det företaget behandlar sina kunder lika illa.
//Benke
Postad 31 augusti 2007 - 17:37
Unregistered1439518b
-
Unregistered1439518b
-
Lärjunge
-
-
265 inlägg
Jag har haft funderingar på att köpa en Panasonic PZ700 50", men har insett att en leverantör som behandlar tänkta kunder på detta sett inte förtjänar att ha mig som kund. Blir så jäkla trött på ett företag som håller intresserade människor på halster.
Med spekulationer och långa leveranstider som en följd av denna inkompetens detta företag verkar besitta. Det finns faktiskt gränser!!! Nu skiter jag i detta. Panasonic kan dra åt H.....e!
Jag kommer förmodligen att köpa en annan Japanare som oxå börjar på P. Hoppas inte att det företaget behandlar sina kunder lika illa.
//Benke
<{POST_SNAPBACK}>
Jag håller med dig fullständigt och funderar själv på att köpa ett annat märke som börjar på Pio Dom verkar ju iaf ha dom tv apparaterna dom pratar om
Postad 31 augusti 2007 - 20:03
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3 199 inlägg
Jo det verkar vara något konstigt med Panasonic, här i Finland åtminstone. Var senast igår in till lokala butiken och pratade. Dom hade Panasonic som huvudmärke tidigare (köpte en av dom för 5 år sen) men idag verkar nästan inte Panasonic finnas i landet mera. Finns inte ens någon officiell representant. Så om jag ska köpa ny tv nu så finns inte mycket att välja på
Postad 31 augusti 2007 - 21:16
Unregisteredb3752606
-
Unregisteredb3752606
-
Användare
-
-
146 inlägg
Jag är mycket nöjd med mitt köp men kände redan innan jag köpte denna tv och nu fortfarande att det finns ingen Plasma/LCD på marknaden idag som är tillräckligt bra... Varför jag ändå valde att köpa denna tv var för att jag vill ha en OLED tv på 50-65 tum men det lär nog dröjja kanske en 10 år innan man får se dom i normal prisklass. Har ju liksom ingen lust att vänta i tio år till med en gammal CRT 28 tums. Nu känner jag att jag orkar vänta iaf
Postad 31 augusti 2007 - 22:10
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3 199 inlägg
Jag är mycket nöjd med mitt köp men kände redan innan jag köpte denna tv och nu fortfarande att det finns ingen Plasma/LCD på marknaden idag som är tillräckligt bra... Varför jag ändå valde att köpa denna tv var för att jag vill ha en OLED tv på 50-65 tum men det lär nog dröjja kanske en 10 år innan man får se dom i normal prisklass. Har ju liksom ingen lust att vänta i tio år till med en gammal CRT 28 tums. Nu känner jag att jag orkar vänta iaf 
<{POST_SNAPBACK}>
Roligt att du är nöjd! Förresten skulle inte du lägga upp bilder?
Postad 04 september 2007 - 17:05
Unregistered1439518b
-
Unregistered1439518b
-
Lärjunge
-
-
265 inlägg
en kille som har pillat lite på pannans nya serie och skrivit vad han tycker http://hdguru.com/?p=100
Postad 04 september 2007 - 18:15
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3 199 inlägg
en kille som har pillat lite på pannans nya serie och skrivit vad han tycker
http://hdguru.com/?p=100
<{POST_SNAPBACK}>
Den är inte ny. Om du ser på kommentarerna så har dom datum i april. PZ750 släpptes i USA samtidigt som deras PZ700 och hade bättre kalibreringsmöjligheter. Vi fick bara PZ700 ...
Postad 04 september 2007 - 18:49
Unregistered1439518b
-
Unregistered1439518b
-
Lärjunge
-
-
265 inlägg
ok sorrrrryy fel av mig tänkte faktiskt aldrig på att kolla datumen
men han verkade ju tycka att tven var bra iaf
här är en schysst HD Animerad Film man kan dra ner samples på filmen om man vill prova på sin HDTV
www.elephantsdream.org
Postad 08 september 2007 - 11:55
maerd
-
maerd
-
Användare
-
-
168 inlägg
Jag har en fråga angående uppkoppling av dator till denna pz700. Visst ska man väl kunna kolla på dator med upplösningen 1920*1080 på denna tv? Eller har jag fel?
Denna tv har även PIP funktion..fast från olika källor. Men går det att dela upp så man kan se datorbild på ena halvan och tv på andra?
Sen kommer förstås frågan om det blir bra datorbild på denna plasma. Eller om jag helt ska gå åt LCD hållet?
Postad 12 september 2007 - 10:56
maerd
-
maerd
-
Användare
-
-
168 inlägg
Finns det ingen som har inhandlat denna tv som kan skriva lite om den?
Jag är himla sugen och införskaffa mig en....
Postad 12 september 2007 - 11:06
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3 199 inlägg
Väntar fortfarande på bilder också
Postad 12 september 2007 - 15:58
PsychoCheF
-
PsychoCheF
-
Beroende
-
-
1 353 inlägg
Jag tröttnade på väntandet och köpte en pio 8g istället. Det är ju bra att kunna leverera sina produkter ifall man vill få dem sålda...
I vilket fall som helt så påstod den lokala euronics butiken att den ska komma in sista veckan i september för 27 990kr, ifall ni orkar vänta så tror jag att det e bästa priset i sverige just nu.
Lars Bengtssons i s-holm påstod att dom hade den för omedelbar leverans när jag mailade dem för en vecka sen iof, men jag bor inte i s-holm och föredrar att handla denna typ av produkter lokalt.
Postad 12 september 2007 - 18:22
maerd
-
maerd
-
Användare
-
-
168 inlägg
Jag tröttnade på väntandet och köpte en pio 8g istället. Det är ju bra att kunna leverera sina produkter ifall man vill få dem sålda... I vilket fall som helt så påstod den lokala euronics butiken att den ska komma in sista veckan i september för 27 990kr, ifall ni orkar vänta så tror jag att det e bästa priset i sverige just nu. Lars Bengtssons i s-holm påstod att dom hade den för omedelbar leverans när jag mailade dem för en vecka sen iof, men jag bor inte i s-holm och föredrar att handla denna typ av produkter lokalt.
<{POST_SNAPBACK}>
Vilken Pio 8g var det du köpte...lite mer info tack.
Postad 12 september 2007 - 20:44
Unregisteredd2619a18
-
Unregisteredd2619a18
-
Lärjunge
-
-
403 inlägg
Jag tröttnade på väntandet och köpte en pio 8g istället. Det är ju bra att kunna leverera sina produkter ifall man vill få dem sålda... I vilket fall som helt så påstod den lokala euronics butiken att den ska komma in sista veckan i september för 27 990kr, ifall ni orkar vänta så tror jag att det e bästa priset i sverige just nu. Lars Bengtssons i s-holm påstod att dom hade den för omedelbar leverans när jag mailade dem för en vecka sen iof, men jag bor inte i s-holm och föredrar att handla denna typ av produkter lokalt.
<{POST_SNAPBACK}>
Vilken Pio 8g var det du köpte...lite mer info tack.
<{POST_SNAPBACK}>
Ta det via PM, detta är ju inte tråden för Pio.
Postad 13 september 2007 - 09:27
Unregistered977f3c5d
-
Unregistered977f3c5d
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Jag har en fråga angående uppkoppling av dator till denna pz700. Visst ska man väl kunna kolla på dator med upplösningen 1920*1080 på denna tv? Eller har jag fel?
Denna tv har även PIP funktion..fast från olika källor. Men går det att dela upp så man kan se datorbild på ena halvan och tv på andra?
Sen kommer förstås frågan om det blir bra datorbild på denna plasma. Eller om jag helt ska gå åt LCD hållet?
<{POST_SNAPBACK}>
1: Du kan köra 1920x1080 via DVI->HDMI 2: PiP funkar endast (så vitt jag vet) mellan den analoga och den digitala TV-mottagaren 3: Plasman visar en bild som är minst lika bra (kanske ännu bättre) som din TFT till datorn, mao ingen skillnad eftersom bilden blir pixelmappad /C
Postad 13 september 2007 - 13:05
joffe11
-
joffe11
-
Användare
-
-
202 inlägg
Har 50pz700 "anti-glare" funksjon slik som 50px700 har?
Postad 13 september 2007 - 15:48
Unregistered977f3c5d
-
Unregistered977f3c5d
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Har 50pz700 "anti-glare" funksjon slik som 50px700 har?
<{POST_SNAPBACK}>
Jupp. /C
Postad 13 september 2007 - 20:35
maerd
-
maerd
-
Användare
-
-
168 inlägg
Har nyss kommit tillbaka efter en sväng till Panasonic Center i Stockholm. Är själv boende i Gävle-Sandviken så det blev en bit och åka.
Hade lagt undan en 42PZ700 där och allt var väl klappat och klart för ett inköp. Döm till min förvåning att när jag väl bestämt mig att köpa teven så finns det inget bordstativ med i köpet. Man får alltså punga ut med ca 2500 spänn för ett bordstativ...fy fasen vad lurad jag blev. Hur fasen kan man sälja en tv och inte ha ett bordstativ inkluderat i köpet...typ som att köpa en bil utan ratt.
Men om jag varit lite uppmärksam så har jag sett att det inte ingick ett bordstativ på PZ modellerna. DOH !!!
Min budget räckte precis till för en pz700...jag hade tänkt inhandlat en HD dekoder för några tusen..
hur som helst så åkte jag hem tomhänt. Jag måste kolla upp min ekonomi.
Hur har ni gjort med bordstativ ni som redan har inhandlat en PZ?
Postad 13 september 2007 - 20:43
Poka64
-
Poka64
-
Användare
-
-
213 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Bordsstativ ingår i pz70
Postad 14 september 2007 - 08:11
Unregistered977f3c5d
-
Unregistered977f3c5d
-
Amatör
-
-
76 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Byggde ett eget bordsstativ som använder sig utav hålen för väggstativet, kostnad: några hundralappar. Inte lika snyggt som ett orginal, men mycket billigare  /C
Postad 14 september 2007 - 08:58
PsychoCheF
-
PsychoCheF
-
Beroende
-
-
1 353 inlägg
Byggde ett eget bordsstativ som använder sig utav hålen för väggstativet, kostnad: några hundralappar. Inte lika snyggt som ett orginal, men mycket billigare 
/C
<{POST_SNAPBACK}>
Kan du inte lägga upp en bild på fästet? Alltid intressant med hemmabyggen.
Postad 14 september 2007 - 13:37
wesslan
-
wesslan
-
Beroende
-
-
1 438 inlägg
"3: Plasman visar en bild som är minst lika bra (kanske ännu bättre) som din TFT till datorn, mao ingen skillnad eftersom bilden blir pixelmappad"
Stämmer verkligen det där? en TFT till dator använder väl helt andra tekniker (dyrare, bättre?) för att visa en bild och det är därför du inte hittar några 50tums tft, kanske finns men lär vara dyrt. En tft är väl inte samma sak som lcd heller vad jag förstått. Min 22 tums tft ger tex mycket bättre bild än min 42 tums plasma även om jag kör samma upplösning på båda men det har väl också att göra med storleken på bilden och antal pixar. Alla här inne vet ju att en bild är så mycket mer än bara antal pixlar
Säger inte bu eller bä bara lite nyfiken hur det ligger till. Vi har ju många experter här inne som säkert kan reda ut.
Personligen "tror" jag att jag skulle få en bättre bild på en 30 tums säg dell TFT med 1080p än tex en 32 tums LCD me 1080p eller vad säger ni? Allt handlar ju om kvalite på komponenter osv givetvis.
Gled lite offtopic men plasman i fråga är hög intressant för just dessa diskussioner också. Väntar fortfarande på ett bra 50 tum 1080p plasma VS 52 tum 1080p lcd båda kvalitetsmärken säg samsung som borde vara lättast att jämföra då de har båda modellerna ute nu.
Postad 15 september 2007 - 09:31
Unregistered977f3c5d
-
Unregistered977f3c5d
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Varning! nu blir det OT Wesslan: "Stämmer verkligen det där? en TFT till dator använder väl helt andra tekniker (dyrare, bättre?) för att visa en bild och det är därför du inte hittar några 50tums tft, kanske finns men lär vara dyrt. En tft är väl inte samma sak som lcd heller vad jag förstått." -Nja Taget från Wiki: För färgskärmar med hög upplösning, som till exempel datorskärmar, används aktiv matrisadressering. LCD-panelen innehåller då också en matris av tunnfilmstransistorer (TFT) som täcker varje enhet (varje pixel utgörs av tre enheter). Denna enhet bevarar det elektriska tillståndet för varje pixel när de andra pixlarna håller på att uppdateras. På så sätt har man skapat en konstgjord bistabilitet, så kallad flip-flophet. Denna metod resulterar i ljusare och skarpare skärm än displayer av samma storlek baserade på passiv matrisadressering. Wiki - Om LCDSå som jag ser det så är alla LCD tvapparater egentligen TFT och inte LCD, för vi kan väl räkna 1366x768 som "hög upplösning"? Wesslan: "Min 22 tums tft ger tex mycket bättre bild än min 42 tums plasma även om jag kör samma upplösning på båda men det har väl också att göra med storleken på bilden och antal pixar" Stämmer detta? Din 22" har väl en upplösning på 1650x1050 och det finns ingen Plasma som har den upplösningen, så antingen så kör du inte pixelmappat på din TFT eller din Plasma. Om din plasma är på 1024x768 så måste din TFT kunna visa en 1024x768 4:3 bild pixelmappat för att det skall gå att jämföras i bildkvalitet. OT - men så kan det gå Mvh /C
Redigerat av Unregistered977f3c5d, 15 september 2007 - 10:52.
Postad 20 september 2007 - 18:26
Dämpa
-
Dämpa
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Pratade med Panasonic Sverige härom dagen. De sa att PZ 700 serien skulle få samma uppdatering som pz 70. I vart fall så att den skulle fixa 24 bilders bättre. Om det även gällde kontrasten vet jag ej. De som köpt pz 700 tidigare skulle även de kunna uppdateras.
Någon som vet mer och om hur det går till, de på Panasonic sa att allt gjordes hemma och man behövde inte åka in med den.
Det börjar närma sig ett köp.....
Redigerat av Dämpa, 20 september 2007 - 21:16.
Postad 21 september 2007 - 10:19
TaxiTitan
-
TaxiTitan
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Har alltid velat köpa Pioneer lx508d och testade den med min ps3a på ett demo ex på hembiocenter, med tvns game mode funktion på & alla filter av.
sen prövade jag på panasonic pz700 på media markt utan att stänga av nåt filter för de fanns knappt nåra (!).
På Tekken 5 Dark resurrection märkte ja ingen delay alls men på castlevaina symphony of the night kändes de som en liten input delay på pioneer lx508d men ej alls på panasonic pz700.
PS3an skalar uppenbarligen upp downloadable PS ONE spelen för att 1080p indikatorn visades också vid start av spelet så allt var i native upplösning!
Dock kanske castlevanias sotn ursprungliga 4:3 format fick pioneer att lagga??
ska kolla med monitor och räkneverk + kamera för exact millisekund & frames i delay.
Så här ser jag det nu:
Playstation3 spel i 1080p = Panasonic PZ700 (& kanske fler märken)
Bluray/HD DVD filmer inspelade i 24 hz = Pioneer LX508D
Postad 21 september 2007 - 11:26
Unregistered977f3c5d
-
Unregistered977f3c5d
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Pratade med Panasonic Sverige härom dagen. De sa att PZ 700 serien skulle få samma uppdatering som pz 70. I vart fall så att den skulle fixa 24 bilders bättre. Om det även gällde kontrasten vet jag ej. De som köpt pz 700 tidigare skulle även de kunna uppdateras.
Någon som vet mer och om hur det går till, de på Panasonic sa att allt gjordes hemma och man behövde inte åka in med den.
<{POST_SNAPBACK}>
Hmm, undra hur man skall kunna uppdatera TV:ns firmware, det finns ju ingen RS-232 koppling? Via SD-kort kanske? /C
Postad 21 september 2007 - 11:36
Ticalo
-
Ticalo
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Hmm, undra hur man skall kunna uppdatera TV:ns firmware, det finns ju ingen RS-232 koppling? Via SD-kort kanske?
/C
<{POST_SNAPBACK}>
Den ska uppdateras via digitala nätet. S från den inbyggda boxen med andra ord. Fick redan på det från panna supporten idag.
Postad 21 september 2007 - 12:06
Unregistered977f3c5d
-
Unregistered977f3c5d
-
Amatör
-
-
76 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Hmm, undra hur man skall kunna uppdatera TV:ns firmware, det finns ju ingen RS-232 koppling? Via SD-kort kanske?
/C
<{POST_SNAPBACK}>
Den ska uppdateras via digitala nätet. S från den inbyggda boxen med andra ord. Fick redan på det från panna supporten idag.
<{POST_SNAPBACK}>
Nästa gång skall jag vänta med att ringa Panasonic, och i stället köra en uppdatering på denna sida några minuter senare. /C
Postad 21 september 2007 - 12:10
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3 199 inlägg
Har sett på avforums.com några som säger att dom inte kan köpa Panasonic plasma p.g.a "green flashes" som dom ser i bilden. Någon som märkt sånt här?
Postad 21 september 2007 - 15:26
Unregistered977f3c5d
-
Unregistered977f3c5d
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Har sett på avforums.com några som säger att dom inte kan köpa Panasonic plasma p.g.a "green flashes" som dom ser i bilden. Någon som märkt sånt här?
<{POST_SNAPBACK}>
Nope. Länk till AVforum.com-tråden som berör problemet? /C
Redigerat av Unregistered977f3c5d, 21 september 2007 - 15:27.
Postad 21 september 2007 - 16:47
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3 199 inlägg
Tyvärr ingen länk. Var nån vecka sen jag såg det. Det är ett fosfor problem. Bl.a. i nattscen med t.ex. tända billampor ska det synas tydligast. Edit: En post från idag.
Redigerat av andersos, 21 september 2007 - 19:02.
Postad 30 september 2007 - 09:16
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3 199 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Har uppdateringen kommit?
Postad 30 september 2007 - 11:54
Skyride
-
Skyride
-
Användare
-
-
241 inlägg
Panasonic får konkurens  Snart kommer Hitachis nya P50XR01 Full-HD som ser ut att klara 1080p 24/50/60 250 Gb HDD, 2x DVB-T , spela in ett program /se på ett annat mm. Diskutera i denna tråd : https://www.minhembi...howtopic=169909
Postad 03 oktober 2007 - 18:47
andreas30
-
andreas30
-
Användare
-
-
230 inlägg
Klarar denna att visa 24Hz i 1080p?
Postad 03 oktober 2007 - 20:22
Unregisteredd2619a18
-
Unregisteredd2619a18
-
Lärjunge
-
-
403 inlägg
Klarar denna att visa 24Hz i 1080p?
<{POST_SNAPBACK}>
Nä inte fullt ut, kan bli hackigt i bilden tydligen.
Postad 03 oktober 2007 - 20:47
dealerovski
-
dealerovski
-
Forumräv
-
-
883 inlägg
varfor tjaffsa om 24p. den her tvn visar guld bild i fullhd.
Postad 03 oktober 2007 - 22:37
Darob
-
Darob
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Ursäkta min okunnighet men jag måste få ställa en fråga. Har varit inne på en 46 tums lcd länge och där går diskussionerna höga angående 100Hz-behovet, vilket mer eller mindre börjar likna ett baskrav precis som på CRT tiden för några år sedan, speciellt angående sonys modeller som jag kikat länge på. Har nu sett denna teve live på mediamarkt, PZ700, och måste säga att jag är imponerad över bilden och storleken. Börjar svikta lite i mitt val således, storleken har betydelse men också den senaste tekniken. Så till frågan, är inte plasma lika beroende av uppdateringsfrekvensen som lcd, dvs. saknar 100Hz diskussionen relevans vad gäller plasma? Har inte sett detta diskuterat på samma sätt på denna och liknande trådar.
Saknar denna modell stöd för 24fps så borde ju frekvensen ändå ha någon betydelse även på plasma, men kanske inte vad gäller sport och snabbrörliga bilder i övrigt, jmf. med LCD?
Postad 04 oktober 2007 - 06:53
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Home Theather har testat 42PZ700 och 50PZ700. Som väntat har båda sämre kontrast än PX70/700-modellerna (men för den skull inte kass). Överlag verkar inte testaren rekommendera 42-tummaren: And the point of 1080p in this size is. . . 768p predecessors were cheaper and performed better ... 1080p in a 42-inch size is 100 percent marketing. It's a step back in terms of performance, but, if you must have 1080p in this size, you could do far worse.
men 50-tummaren fick bättre slutomdömme: Unlike its smaller brother, this is a good value and a good size. It's not perfect, and it needs help on the scaling front, but otherwise, it's worth checking out. http://hometheaterma...ys/907pana700u/
Postad 04 oktober 2007 - 23:12
Unregisteredf4b632a1
-
Unregisteredf4b632a1
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Hej alla pz700 användare.
Hur tycker ni att bilden på denna apparat är vid vanligt tv tittande, Canal+HD samt DVD. I mitt fall står det mellan denna och pioneer 508, båda i 50 tum.
Jag var inne på P-center i stockholm och tittade på denna maskin. Men, jag tyckte det verkade som om den hade ett hårt jobb att skala upp bilderna från TV/DVD, tycker ni likadant?
Är det något annat ni stör er på?
Jag kommer till en början att köra den via componentsignal från DVD. Någon med erfarenhet från det?
Tack på förhand,
//Marcus
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|