http://www.mobil.se/..._MOB760.dbp.asp
Sony Ericsson K850i
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(76)
|
Inga priser |
Flytta med telefonbok till sin nya telefon (7 inlägg)
|
17 år sedan |
K850 eller N82? (4 inlägg)
|
18 år sedan |
SE K850i vs W910i (10 inlägg)
|
18 år sedan |
K850i eller W960i? (47 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 14 January 2008 - 19:40
http://www.mobil.se/..._MOB760.dbp.asp
Postad 15 January 2008 - 20:13
Postad 15 January 2008 - 22:05
Postad 15 January 2008 - 23:11
Än så länge verkar allt fungera bra. Finns det någon lista på problem som folk har haft med den med senaste firmwaren? Så man kan checka av om man har samma probs.
/K
Postad 17 January 2008 - 01:49
Postad 17 January 2008 - 11:05
Här är en länk till ett annat forum (på engelska) som har en tråd om buggar på K850i: Länk!
Tackar för länken,bra info om mjukvaran.
m.v.h pal
Postad 20 January 2008 - 03:16
EDIT: Efter 2 dagars vägrande har telefonen nu beslutat att åter öppna linsskyddet.. MYSKO!
Redigerat av Unregisteredb43a60de, 20 January 2008 - 19:12.
Postad 22 January 2008 - 01:19
Postad 24 January 2008 - 09:18
Går detta endast att åtgärda genom att lämna in telefonen eller kan det funka bättre när uppdateringen kommer måntro?
Postad 24 January 2008 - 13:43
OKej tacker!
Går detta endast att åtgärda genom att lämna in telefonen eller kan det funka bättre när uppdateringen kommer måntro?
Det kan ju även bero på att det sitter lite damm som bromsar luckan och då hjälper ju ingen uppdatering i världen.
Det är flera av oss kunder som fått in damm innanför det yttre glaset så.....
Redigerat av Unregistered4aa6b296, 24 January 2008 - 13:44.
Postad 25 January 2008 - 11:38
Är de någon som kan hjälpa mig ... ja har en SE K850i som är låst till Operatören TRE i dag finns de möjlighet att låsa upp den eller urbranda den tror de heter så.. om de går vem kan göra det i så fall,,
Snälla någon som har erfarendhet och vet
Mikael
Postad 25 January 2008 - 11:58
Hejsan på er alla
Är de någon som kan hjälpa mig ... ja har en SE K850i som är låst till Operatören TRE i dag finns de möjlighet att låsa upp den eller urbranda den tror de heter så.. om de går vem kan göra det i så fall,,
Mikael
Ja det borde väl gå. Eller är det något speciellt med TRE? Annars så finns det massor med privatpersoner, eller företag som gör det. Sök på blocket så hittar du nog vad du söker...
Postad 25 January 2008 - 12:03
Hejsan på er alla
Mikael
Ja det borde väl gå. Eller är det något speciellt med TRE? Annars så finns det massor med privatpersoner, eller företag som gör det. Sök på blocket så hittar du nog vad du söker...
Ska byta Operatör därför ja vill låsa upp den ,,,blocket kan ja inte hitta något .. har därimot sökt på google ,,, men de var om någon hade erfarendhet vart man ska skicka den finns ju lite att välja på men vill ju gärna att mobilen kommer tillbaka med
Micke
Redigerat av gneter, 25 January 2008 - 12:13.
Postad 25 January 2008 - 15:05
Hejsan på er alla
Mikael
Det finns massor av ställen man kan unlocka sin mobil på. Gå ut på byn och fråga vetja. Som tex här i Väsby så har vi en vanlig handlare (Matbutik) som gör det för 180 Kr. Sådana ställen finns det massor av. Fråga runt du bara.
Ps ! Handlaren gör det medans du väntar och han gör det bra!!
Ska byta Operatör därför ja vill låsa upp den ,,,blocket kan ja inte hitta något .. har därimot sökt på google ,,, men de var om någon hade erfarendhet vart man ska skicka den finns ju lite att välja på men vill ju gärna att mobilen kommer tillbaka med
Micke
Det finns massor av ställen man kan unlocka sin mobil på!! Ut och fråga runt bara. Som tex här i Väsby. Där har vi en vanlig matbutik som gör det medans man väntar. Han tar 180 spänn och han gör det bra också. Har inte hört nån som har klagat. Så ut på by'n bara och fråga runt. He!
Redigerat av Unregistered4aa6b296, 25 January 2008 - 19:12.
Postad 26 January 2008 - 12:49
Ni som har den här telefonen hur tycker ni knappsatsen funkar? Jag tycker det ser väldigt jobbigt ut med dessa små pluppar. Jag skriver väldigt mycket sms osv så därför är det viktigt för mig att ergonomin på dessa knappar är bra.
Någon som kan uttala sig om detta?
Mvh
AlexanderE
Postad 27 January 2008 - 18:54
Postad 29 January 2008 - 13:58
Micke
Redigerat av gneter, 29 January 2008 - 14:04.
Postad 30 January 2008 - 21:59
min buggar bara med att skärmen slocknar lite då och då och inte vill komma igång,..'så skall det ju inte vara' fick jag till svar... NÄHÄ tänkte jag...*puckon* har inte tid att skicka in den nu.
MEN jag har en annan fundering.
i mediamenyn så finns det under kategorin musik en mapp som heter ljudböcker...
Hur i h-te får man ljuböckerna att hamna där?
jag rippar fruns cd skivor och tankar över dem, men jag hittar ingen mp3 tag för ljudböcker och har inte sett något i programvaran på datorn som skulle vara för att tanka över ljudböcker...
inte finns det någon mapp på minneskortet eller i telefonen som heter ljudböcker heller...
detta är ett litet mysterium för mig, någon som kan hjälpa mig att finna svaret...
kan dessutom klart rekommendera hbh-ds200 headsetet, himla trevligt, det enda jag saknar är att kunna spola fram och tillbaka och se spåret, men det finns det andra set som gör, dock inga pengar... :-)
Postad 31 January 2008 - 09:17
Knappsatsen stör mig inte alls, skriver rätt så mycket SMS. Dock har jag smala fingrar..
Redigerat av Unregisteredb43a60de, 31 January 2008 - 09:18.
Postad 02 February 2008 - 12:00
Inget nytt om den nya firmware updateringen?
Knappsatsen stör mig inte alls, skriver rätt så mycket SMS. Dock har jag smala fingrar..
På Esato,s forum kan man läsa sig till att FW väntas vecka 6. Återstår att se dock.
Postad 02 February 2008 - 14:08
Hejsan på er alla
Mikael
Var bor du? Det finns säkert någon i din trakt som kan ordna det. Jag bor i Umeå, och fick upp massa privatpersoner/företag som gjorde det. Isåfall kan du själv gå dit med telefonen, och vänta tills den är klar. Så slipper du oroa dig för att telefonen inte ska komma tillbaks![]()
Blocket brukar ha annonserat ut sånna tjänster...
Micke
Postad 03 February 2008 - 11:33
Redigerat av Unregistered4aa6b296, 03 February 2008 - 11:33.
Postad 06 February 2008 - 11:34
Är det ngn som vet hur man får fram album bilder på olika artister på Mediaspelaren i telefonen.
På dom flesta låtna som jag har på min dator har jag en bild på skivomlsaget som visas upp i samband med att man spelar upp låtarna via Windows media player.
Tack på förhand.
Postad 07 February 2008 - 23:03
Efter att haft min mobil inne över en vecka idag fick jag mail om att de stular med just med upplåsning av K850 har haft den inne på Mumien ,, någon som känner till någon annan som fixar omflashning upplåsning ,,,
Mikael
ingen som har lyckats låsa upp sin flashat om till orginal mjukvara ...
har sökt på google men osöker var man törs skicka in sin ..
Redigerat av gneter, 10 February 2008 - 19:50.
Postad 11 February 2008 - 16:24
Uppdaterade min i helgen..... funkade fint....
Postad 11 February 2008 - 19:42
Ok ligger ny mjukvara på update sidan nu..
Vilken är den senaste mjukvaran? Vilka förbättringar har du märkt?
Postad 12 February 2008 - 19:53
Ok ligger ny mjukvara på update sidan nu..
Vadå ny mjukvara?? Senaste mjukvaran 037 & 038 är ej nya. Det är snart 2 månader sedan en ny kom ut. Vi är en hel värld som sitter och väntar på ny FW medans SE sitter och fikar och snackar skit. Följer mjukvarutråden på Esato med spänning! He!!
Redigerat av Unregistered4aa6b296, 12 February 2008 - 20:15.
Postad 13 February 2008 - 14:37
039 fick jag i min lur efter uppdateringen!
Det är samma som 038 fast i 3;s tappning
http://www.esato.com...hp?topic=157121
Redigerat av Unregistered4aa6b296, 13 February 2008 - 14:37.
Postad 13 February 2008 - 23:42
Kan inte glaset/plasten bli repad och ful?
Postad 14 February 2008 - 12:35
Nån som vet varför jag inte kan uppdatera till R1DA038 ? har 037 nu och buggarna är många och något störande :S
Postad 14 February 2008 - 15:36
Skickade ett mail till sony ericsson och hörde när den nya uppdateringen och deras svar var: " den enda information vi har angående uppdateringen till k850i är att den sak släppas under första kvartalet 2008".
Nån som vet varför jag inte kan uppdatera till R1DA038 ? har 037 nu och buggarna är många och något störande :S
Du kan inte uppdatera till 038 pga att den är operatörsbunden ! Tex till 3 . Medans du har som jag den obrandade programvaran. Det finns nog inga vinster med 038;an så var bara lugn och vänta in nästa updaterng för oss Obrandade!
Postad 14 February 2008 - 23:46
Du kan inte uppdatera till 038 pga att den är operatörsbunden ! Tex till 3 . Medans du har som jag den obrandade programvaran. Det finns nog inga vinster med 038;an så var bara lugn och vänta in nästa updaterng för oss Obrandade!
Okej, Hoppas verkligen dom får till många av dom mjukvarubuggar som finns på denna telefon. Och så mycket som sony ericsson själv vet vad dom håller på med å när den där uppdateringen ska släppas så ser det inte lovande ut
Postad 16 February 2008 - 13:43
kan alltså inte läsa sms och dom e ju sparade på teleminnet. någon som vet hur jag kan göra för att läsa dem innan jag lämnar in den på reperation?
Postad 16 February 2008 - 23:44
typ iso och vitbalans osv...
sen undrar jag lite hur det går till med såna där s.k firmwire uppdateringar.. var man hämtar dem och hur det går till...
går nämligen och funderar på vilken av 810:an eller 850:n jag ska välja
väldigt tacksam för svar
Redigerat av -Braindead-, 16 February 2008 - 23:56.
Postad 17 February 2008 - 10:31
Versionen är: R1EA031
Dock finns den bara en så länge tillgänglig vi EMMA och inte
via SEUS eller FOTA. Så vill man uppdatera redan nu så får man bege sig till ett servicecenter. Det brukar ta ca 1 vecka kanske upp till två innan det kommer ut på SEUS/FOTA.
Postad 17 February 2008 - 10:39
Någon som har koll på om det finns lika avancerade kamerainställningar på k810i som det gör på k850i ?
sen undrar jag lite hur det går till med såna där s.k firmwire uppdateringar.. var man hämtar dem och hur det går till...
går nämligen och funderar på vilken av 810:an eller 850:n jag ska välja![]()
väldigt tacksam för svar
Kamerainställningarna i K850i är lika om inte mera avancerade än dom i K810i.
Firmware uppdateringar kan gå till på lite olika sätt.
Antingen går du till ett servicecenter och lämnar i din telefon så uppdaterar dom den åt dig.
Eller så laddar du ner en programvara via SE hemsida även kallad SEUS (SonyEricsson Update Service.
http://www.sonyerics...p...cc=se&lc=sv
Installera den och följ instruktionerna.
Sedan finns det också direkt i telefonen. Man kan via GPRS/3G söka med telefonen om det finns nya uppdateringar och installera den vägen. Dett kostar ju dock datatrafikkostnad. Denna funktion kan vara borttagen i vissa brandade telefoner.
/Tomas
Redigerat av TomasL, 17 February 2008 - 15:29.
Postad 17 February 2008 - 22:17
Tack för hjälpen Tomas! mycket uppskattatNågon som har koll på om det finns lika avancerade kamerainställningar på k810i som det gör på k850i ?
går nämligen och funderar på vilken av 810:an eller 850:n jag ska välja![]()
väldigt tacksam för svar
Kamerainställningarna i K850i är lika om inte mera avancerade än dom i K810i.
Firmware uppdateringar kan gå till på lite olika sätt.
Antingen går du till ett servicecenter och lämnar i din telefon så uppdaterar dom den åt dig.
Eller så laddar du ner en programvara via SE hemsida även kallad SEUS (SonyEricsson Update Service.
http://www.sonyerics...p...cc=se&lc=sv
Installera den och följ instruktionerna.
Sedan finns det också direkt i telefonen. Man kan via GPRS/3G söka med telefonen om det finns nya uppdateringar och installera den vägen. Dett kostar ju dock datatrafikkostnad. Denna funktion kan vara borttagen i vissa brandade telefoner.
/Tomas
Postad 18 February 2008 - 09:36
Postad 18 February 2008 - 10:46
Varför har man linsskydd om det endå är glas/plast över linsskyddet??? såg lite löjligt ut.
Kanske slipa onödig smuts som fastnar där? Jag som har en iPhone har glasskärm, och behöver aldrig vara oroliga för repor.
Så på k850in behövs nog inget linsskydd som du säger...
Postad 18 February 2008 - 12:55
har däremot hittat jämförelser med N95 och en del andra modeller.
vore intressant o se om skillnaden verkligen är så stor på bildkvaliten
nån som har nån länk?
Postad 18 February 2008 - 13:24
Postad 18 February 2008 - 16:43
Varför har man linsskydd om det endå är glas/plast över linsskyddet??? såg lite löjligt ut.
Linsskyddet ska skydda linsen mot sol ljus har jag hört.
Postad 18 February 2008 - 16:54
Finns det inte på sonyericssons hemsida då? Testa sök där, vet själv inte om det finns men kan finnas.
hittade lite sen när ja sökte lite nogrannare
Postad 18 February 2008 - 22:34
Tjenare! ang k850iLite mer bilder. Inte redigerade alls mer än förminskade
Sjutton vilka bra bilderMen jag efterlyser vilka inställningar du hade på respektive bilder. Please ??
Jadu, det är lite olika![]()
Nej men jag kör i läge "Auto" och med ISO ställt i Auto när det är ljust ute. En del säger att man skall låsa ISO till "100" i inställningarna men jag har märkt att vid bra ljus och ISO Auto så väljer telefonen själv ISO 64 oftast och det bäddar ju för bättre bilder..
Sen brukar jag dra ner vitbalansen med navigationsknappen till Ev -0,7 eller -1.0 när det är väldigt ljust ute. Då får man lite mer "drag" i bilden.
Är det mörkt däremot så kör man i Auto och låser ISO till 100 för då funkar blixten bättre. Man kan också byta till "Porträtt natt" läget och man får då mkt bättre nattbilder.. Hade camen ( förlåt mobilen ) med mig på Halloween och det blev en hel del lyckade partybilder med.. Såna här bilder har ingen mobil jag haft tidigare rett ut. Bifogar en bild på en rolig mopedbil med jag såg utanför jobbet en dag
Trist du har sådana problem med din Lunnapåg, du verkar ha haft otur, min funkar klockers
Jo! du skrev ju för ett par månader sedan att du brukar dra ner vitbalansen med navigationsknappen (det är väl ringen runt knapp 2 o 5?) till -0.7 osv... men vad jag förstår så finns det ju bara de där fyra förinställda lägena dagsljus, molnigt, lysrör och glödlampa? och hur ser man vilket tal ISO:n står på när det är inställt på auto?
har dock inte telefonen än men jag har till 98 % bestämt mig för o skaffa den! verkar vara en lur med otroliga potential
Postad 21 February 2008 - 15:59
Den ända skillnaden jag märkt so far är att man nu under "Ljud och Signaler" kan välja att få ett klickljud, ton eller vibration som bekräftelse när man trycker på touch knapparna. Ganska bra option.
Postad 21 February 2008 - 16:04
Ingen förbättring på "speed" fronten? Tycker den är lite seg ibland.
Mvh D
Postad 21 February 2008 - 17:58
Hej!
Ingen förbättring på "speed" fronten? Tycker den är lite seg ibland.
Mvh D
Inte vad jag märkt en så länge.
Har dock inte testat så mycket än.
Mediahanteraren ska vara snabbare påstås det men har som sagt inte testat
så mycket än.
Postad 21 February 2008 - 20:35
Mvh D
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1