Uncharted: Drake's fortune
![]() |
![]() |
![]() |
99:- |
Postad 22 januari 2009 - 14:35
Tycker att det är svårt nog att klara alla nivåer ändå.
På vad sätt skiljer sig de svårare nivåerna ?
//Pryzze
Postad 22 januari 2009 - 14:57
På "normal" och "svårt" minskar nog hälsan man har och dör därmed snabbare. På "frukvansvärt" tycker jag det var som "svårt" fast att fienden kom fram till en istället för att skjuta på avstånd. Fruktansvärt låter skrämmande men det var inte så farligt. Då har man spelat igenom spelet ett par gånger och vet vad som kommer att hända så man är förberedd på det mesta.Jag har snart spelar klart spelet på lättaste nivån.
Tycker att det är svårt nog att klara alla nivåer ändå.
På vad sätt skiljer sig de svårare nivåerna ?
//Pryzze
Postad 22 januari 2009 - 15:05
Postad 22 januari 2009 - 15:21
Precis, det tog ett tag innan man vande sig vid att fienderna i stog kvar och sköt utan istället sprang fram till dig så du inte längre hade skydd. Sen kändes det som att fienderna blev betydligt bättre på att sikta. Var några gånger som jag dog direkt när jag spawnade, innan jag ens han röra mig...På "normal" och "svårt" minskar nog hälsan man har och dör därmed snabbare. På "frukvansvärt" tycker jag det var som "svårt" fast att fienden kom fram till en istället för att skjuta på avstånd. Fruktansvärt låter skrämmande men det var inte så farligt. Då har man spelat igenom spelet ett par gånger och vet vad som kommer att hända så man är förberedd på det mesta.
När jag hade 3 stycken kvar så tog jag hjälp av youtube, men lustigt nog så sprang jag på dom 2 sista innan jag tagit reda på var dom fanns. Då hade jag sprungit förbi där 3 ggr innan utan att se dom...Jag sitter och kämpar än, börja nyss på "Hard". Har hittat 56 skatter av 60, jäkla drygt att leta efter dom.
Postad 22 januari 2009 - 16:00
Postad 22 januari 2009 - 17:12
På "normal" och "svårt" minskar nog hälsan man har och dör därmed snabbare. På "frukvansvärt" tycker jag det var som "svårt" fast att fienden kom fram till en istället för att skjuta på avstånd. Fruktansvärt låter skrämmande men det var inte så farligt. Då har man spelat igenom spelet ett par gånger och vet vad som kommer att hända så man är förberedd på det mesta.
Tack för snabbt svar kajoh.
En till fundering. Hur hinner ni med att spela igenom spelen flera gånger.
Att göra så med ett spel funkar ju.
Men hemma har jag hela Call of Duty serien, senaste Tomb Raider, Little Big Planet,
Grand Turismo prologe m.fl. Sen har man ju ett antal fler intressen.
Ekvationen går inte ihop för mig

//Pryzze
Postad 22 januari 2009 - 17:31
Postad 22 januari 2009 - 18:37
Håller med, man dör hela tiden, så man får nöta som tusan för att komma fram till nästa checkpoint. Det blir inget flyt i spelet. Och man har ju inte fler vapen eller andra mojänger än när man spelade på de lättare nivåerna. Tycker de kunde ha låst upp något när man klarat Svår, och låtit Fruktansvärd vara en bonusbana där man får brassa på med en massa skojiga vapen.Tycker svårighetsgraden Crushing var väldigt jobbig. Fienderna rusar emot en och man dör i princip på ett eller två skott. Fick spela igenom vissa partier otroligt många gånger. Spelet blev mycket tråkigare på Crushing enligt mig.
Postad 22 januari 2009 - 19:03
Man skaHur gör man egentligen för att få trophyn " Relikjägare" ?
Postad 22 januari 2009 - 19:37
Njae det gör man väl inte, den mystiska reliken är väl 1 av dom 60 skatterna?Man ska
Spoiler
Postad 22 januari 2009 - 19:41
Njae det gör man väl inte, den mystiska reliken är väl 1 av dom 60 skatterna?
nej det är precis som morlock säger. 61 av 60 skatter
Postad 22 januari 2009 - 22:44
hmm okej då 2 mot 1nej det är precis som morlock säger. 61 av 60 skatter

Postad 23 januari 2009 - 00:36

Jag hittade 38 skatter, och 290 av 1000 medaljpoäng, hehe!!
Jädrans bra spel faktiskt, positivt överaskad!
Postad 23 januari 2009 - 00:42
Såja, 100% - Platinum.
4:11 på sista Crushingrundan. Så nu är man laddad inför Among Thieves.
Menar du att du spelat igenom spelet på svåraste svårighetsgraden på 4h 11m!!!???

Jag kollade nyss min tid efter att ha klarat av spelet på lättaste svårighetsgraden, 10h 6m, hmm..
Postad 23 januari 2009 - 00:46
Menar du att du spelat igenom spelet på svåraste svårighetsgraden på 4h 11m!!!???
![]()
![]()
Jag kollade nyss min tid efter att ha klarat av spelet på lättaste svårighetsgraden, 10h 6m, hmm..
var inte orolig för det morlock är inte som oss andra
Postad 23 januari 2009 - 01:00
var inte orolig för det morlock är inte som oss andra
Ok!

Edit: Jo jag har förstått det..
Redigerat av dallan1981, 23 januari 2009 - 04:30.
Postad 23 januari 2009 - 12:30
Sen antar jag att du sprang runt och letade efter skattar en del oxå, det drar ju faktiskt ut på tiden ganska rejält. Plus att du, som jag läste i ngt inlägg längre upp, fastnade på något (några?) ställen. När man spelar på Crushing så vet man ju i stort sett exakt vart man ska.Menar du att du spelat igenom spelet på svåraste svårighetsgraden på 4h 11m!!!???
![]()
![]()
Dock är 4h 11min forfarande imponerande

Redigerat av Unregisteredddb310e6, 23 januari 2009 - 12:31.
Postad 23 januari 2009 - 14:11
Började om direkt på svår

Postad 23 januari 2009 - 15:24
Jag vet var den ärMissade för många skatter plus att jag vill hitta den mystiska reliken.

Postad 24 januari 2009 - 11:45

Redigerat av Axxident, 24 januari 2009 - 11:46.
Postad 24 januari 2009 - 23:53
det funkar ta mig f.a.n inte
Postad 25 januari 2009 - 11:46
Jag börjar undra om jag har fått en korrupt skiva då det är stört omöjligt att komma någonvart på cruching klarar morlock det på 4 timmar å 11 min så borde jag väl lyckas komma vidare men icke sa nike titta fram skjut en snubbe göm dig vänta tills du har återhämtat dig titta upp skjut en till göm dig å vad händer då jo 2 snubbar rusar fram å rundar ditt skydd för att avrätta dig..
det funkar ta mig f.a.n inte
Det är väl så, att på Crushing så ska väl fienderna springa fram? Eller?
Redigerat av Axxident, 25 januari 2009 - 11:46.
Postad 25 januari 2009 - 12:19
Det är väl så, att på Crushing så ska väl fienderna springa fram? Eller?
jo det stämmer säkert men man ska väl ha en rimlig chans att ha ihjäl dem iaf
Postad 25 januari 2009 - 12:36
jo det stämmer säkert men man ska väl ha en rimlig chans att ha ihjäl dem iaf
jo det är klart. Jag håller på att samla alla skatter på Lätt och få dom flest trophies innan jag börjar på Normalt, Svårt och Fruktansvärt
Postad 25 januari 2009 - 12:41
Jag tycker du ska skippa Normal och gå direkt till Svårt, kan ju bli lite segt att köra igenom det 4ggr i rad.jo det är klart. Jag håller på att samla alla skatter på Lätt och få dom flest trophies innan jag börjar på Normalt, Svårt och Fruktansvärt
Bara att inte tappa tålamodet, så har du snart Platinumjo det stämmer säkert men man ska väl ha en rimlig chans att ha ihjäl dem iaf

Postad 25 januari 2009 - 14:04
Jag tycker du ska skippa Normal och gå direkt till Svårt, kan ju bli lite segt att köra igenom det 4ggr i rad.
Bara att inte tappa tålamodet, så har du snart Platinum
jag är bara på 4e kapitlet som var väldigt lätt på hard men nu stört omöjligt på cruching.
Postad 25 januari 2009 - 17:33
Jag tycker du ska skippa Normal och gå direkt till Svårt, kan ju bli lite segt att köra igenom det 4ggr i rad.
Men det finns ju en trophy som heter Charted!-Normal då får jag väl inte den? eller?
Postad 25 januari 2009 - 17:36
Men det finns ju en trophy som heter Charted!-Normal då får jag väl inte den? eller?
jodå du får för alla lättare om du klarar en svårare
Postad 25 januari 2009 - 18:17

Kan man bara hoppa in i de olika avsnitten nu för att samla upp de skatter man missat eller måst man ta alla i ett spel dvs från början?
Postad 25 januari 2009 - 19:29
jodå du får för alla lättare om du klarar en svårare
Ok. Då hoppar jag upp till Svårt sen då!

Jag har hittat 40 skatter nu

Youtube

Postad 26 januari 2009 - 08:31
Om du börjar spela på "Hard" nu så kommer du ha kvar skatterna du hitta på "Medium". Det gäller även de andra troféerna.Så då har man äntligen klarat spelet på medium och då fick man trophyn för lätt också. Hade jag vetat det så hade jag kört på hard på en gång.
![]()
Kan man bara hoppa in i de olika avsnitten nu för att samla upp de skatter man missat eller måst man ta alla i ett spel dvs från början?
Postad 26 januari 2009 - 10:32
Hmm var det verkligen så han menade...?Om du börjar spela på "Hard" nu så kommer du ha kvar skatterna du hitta på "Medium". Det gäller även de andra troféerna.
Jag tolkar det som att han inte i första hand ville spela på Hard-nivån, utan han ville gå tillbaka och ta de skatter han hade missat. Då får du köra Medium igen, välja att ta med dig de gamla skatterna i det nya spelet, och sen kan du välja bana. Visst kan du ta med dig skatterna och börjar köra på Hard men då kan du inte välja bana utan måste köra från början.
Postad 26 januari 2009 - 11:22
Jag tolkade det precis som du Sir Duke, men eftersom man inte vet hur många skatter det finns på varje bana så är det ju väldigt svårt att bara välja en bana för att komplettera. Även om man använder en guide från t.ex. Youtube så vet man inte alltid om man har missat ngn osv. Då måste det väl vara lika bra att köra om spelet från början (förslagsvis på Hard för att fixa den trofén samtidigt) och systematiskt hitta alla skatter?Hmm var det verkligen så han menade...?
Jag tolkar det som att han inte i första hand ville spela på Hard-nivån, utan han ville gå tillbaka och ta de skatter han hade missat. Då får du köra Medium igen, välja att ta med dig de gamla skatterna i det nya spelet, och sen kan du välja bana. Visst kan du ta med dig skatterna och börjar köra på Hard men då kan du inte välja bana utan måste köra från början.
Postad 26 januari 2009 - 11:33
Jag tolkade det precis som du Sir Duke, men eftersom man inte vet hur många skatter det finns på varje bana så är det ju väldigt svårt att bara välja en bana för att komplettera. Även om man använder en guide från t.ex. Youtube så vet man inte alltid om man har missat ngn osv. Då måste det väl vara lika bra att köra om spelet från början (förslagsvis på Hard för att fixa den trofén samtidigt) och systematiskt hitta alla skatter?
OK, så om man börjar om på hard så kan man inte hoppa vidare till de olika episoderna(så klart). Annars kan man ju börja med sista banan och få den trophyn på en gång. Tänker nog börja med att köra vidare på medium en stund och samla på mig alla skatter för att få de trophies man får där, samt några av de andra lite enklare.
Det finns ju andra spel också.
Ligger bara på 45% av spelet trots att man klarat det.
Postad 05 februari 2009 - 17:36

Postad 14 mars 2009 - 18:13
Nu har jag också spelat på "Hard", och det var ju ganska enkelt iom. att man kunde välja att ta med sig alla skatter och belöningar och alltså kan välja vapen och aldrig vara utan ammo genom hela spelet.jag är bara på 4e kapitlet som var väldigt lätt på hard men nu stört omöjligt på cruching.
Desert 5 och sas 12 var ett vinnande koncept

Men jag vet inte om jag gör fel, eller kan man inte ha med sig vapnen i crushing utan man kan bara använda dom man hittar??
I så fall kan jag nog ge upp omedelbart då jag hade ganska svårt på normal......
Postad 14 mars 2009 - 18:25
Postad 14 mars 2009 - 19:38
Sen märkte jag också att man kan inte stressa sig förbi, utan man får ta cover, planera hur man ska ta ner folk osv... detta pga att ammot tar slut och att man i princip kan dö väldigt enkellt. Så det gäller att ha tålamod ibland.
Gåtor och pyssel kommer in då och då för att hålla variationen uppe!
Bra storyline (är fortfarande dock inte klar med spelet men hittils iaf), man förstod att något var skumt när tjejen ett fåtal gånger nämnde att det var något konstigt med ön, och överaskningen med ... var ju förväntad till en viss del. Dock är jag lite skeptisk till fantasi grejer.. men här funka det

Aja, behöver nog inte skryta så myckt om spelet, I bet många av er har säkert spelat klart den här i flera omgångar. Men ville bara säga min mening att det här är nog troligtvis det bästa spelet till PS3 so far!
Redigerat av Unregistered1232, 14 mars 2009 - 19:47.
Postad 14 mars 2009 - 19:54
Är lite sent ute med detta spel, har spelat sedan igår kväll.. och är idag på chapter 18 lr nåt sånt, skit kul spel måste jag säga! Fyfan vilken grafik och variation på miljöerna. T.ex där man race:ar med vattenskoter uppför en nedforsande flod var ju otroligt bra gjort, vattnet och rörelsemotståndet ser ju nästan ut som på verkligheten.
Sen märkte jag också att man kan inte stressa sig förbi, utan man får ta cover, planera hur man ska ta ner folk osv... detta pga att ammot tar slut och att man i princip kan dö väldigt enkellt. Så det gäller att ha tålamod ibland.
Gåtor och pyssel kommer in då och då för att hålla variationen uppe!
Bra storyline (är fortfarande dock inte klar med spelet men hittils iaf), man förstod att något var skumt när tjejen ett fåtal gånger nämnde att det var något konstigt med ön, och överaskningen med ... var ju förväntad till en viss del. Dock är jag lite skeptisk till fantasi grejer.. men här funka det, fast jag hoppas man slipper dom snart... hehe tråkigt att hålla på att skjuta ner dom
. Film sekvenserna var riktigt bra.
Aja, behöver nog inte skryta så myckt om spelet, I bet många av er har säkert spelat klart den här i flera omgångar. Men ville bara säga min mening att det här är nog troligtvis det bästa spelet till PS3 so far!
Det fina är ju att det kommer en 2:a

Postad 14 mars 2009 - 20:44

Postad 07 maj 2009 - 10:21

Trodde jag aldrig, men efter att ha lagt 3 timmar bara på kapitel 4 så gick det som en dans sen, slutade på 12.5h
Kapitel 13, utanför biblioteket, var lite besvärligt också.
Men det var en trevlig spelupplevelse att spela igenom det en tredje gång faktiskt.
Postad 07 maj 2009 - 10:34
Gött jobb, såg att du satt och spelade med bara en trophie kvarÄven jag klarade platinum-trofén, CRUSHING!!!!
![]()
Trodde jag aldrig, men efter att ha lagt 3 timmar bara på kapitel 4 så gick det som en dans sen, slutade på 12.5h
Kapitel 13, utanför biblioteket, var lite besvärligt också.
Men det var en trevlig spelupplevelse att spela igenom det en tredje gång faktiskt.

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar