Att streama media till din PS3
616 svar till detta ämne
Postad 15 juli 2008 - 08:40
Adamski
-
Adamski
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Testa RedKawa Video Converter, finns att ladda hem på www.redkawa.com. tänk på att filerna måste vara under 4gb
Även när man streamar från dator? Det har med filsystem att göra, så bara dator hanterar större än 4GB så borde man kunna streama till PS3an?
Postad 15 juli 2008 - 08:45
Adamski
-
Adamski
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Vilket videoformat tycker PS3a bäst om?
Exakt vilken version av mpeg eller vad det nu är för något. Någon PS3-guru som vet?
Postad 15 juli 2008 - 08:57
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
Mästare
-
-
2 517 inlägg
Detta ska lösa error 501 problemen om fler har dom: In addition to that, you may need to change the log-on account of the TVersity service (by default it is set to the local system account) to a user account in which Windows Media Player and the additional directshow components were installed (these are necessary in order to provide decoding for the media formats you need). Please refer to this FAQ section for step by step instructions on how to do that. If you have no intention to play online media and to do any kind of transcoding then you can leave the log-on account as is, otherwise leave it as is for now and later on if you experience transcoding issues, consider changing it. Ska pröva när jag kommer hem från jobbet
Postad 22 juli 2008 - 23:39
Foppa21
-
Foppa21
-
Användare
-
-
233 inlägg
ok. Nu har jag sätt in tversity. Men hur
Ska jag nu göra om jag vill se en dvd som
Jag har rippat ner på datorn? Den är nu som
en iso fil.
Postad 22 juli 2008 - 23:56
Carlgren
-
Carlgren
-
Användare
-
-
130 inlägg
ok. Nu har jag sätt in tversity. Men hur Ska jag nu göra om jag vill se en dvd som Jag har rippat ner på datorn? Den är nu som en iso fil.
går de ens att steama iso via TVersity?
Redigerat av Carlgren, 22 juli 2008 - 23:56.
Postad 23 juli 2008 - 09:17
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2 532 inlägg
ok. Nu har jag sätt in tversity. Men hur Ska jag nu göra om jag vill se en dvd som Jag har rippat ner på datorn? Den är nu som en iso fil.
Något program som konverterar .iso till .vob kanske?
Postad 23 juli 2008 - 12:20
Foppa21
-
Foppa21
-
Användare
-
-
233 inlägg
Något program som konverterar .iso till .vob kanske?
Exakt kom gärna med förslag på ett sånt program om det finns. Eller något program som jag kan dela filerna och spela dom från min externa fat32 disk
Postad 23 juli 2008 - 15:29
GhostX
-
GhostX
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
DVD Decrypter kan konvertera iso filer till vob filer
Postad 24 juli 2008 - 08:48
Bobby_Digital
-
Bobby_Digital
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Den enda jag tänker använda streaming till PS3an är ju HD material. Allt annat går ju hur smidigt som helst via min gamla chippade xbox med XMBC. Sad but true...
//Bobby_Digital
Postad 24 juli 2008 - 10:24
Benzin
-
Benzin
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Den enda jag tänker använda streaming till PS3an är ju HD material. Allt annat går ju hur smidigt som helst via min gamla chippade xbox med XMBC. Sad but true...
//Bobby_Digital
Exakt! Jag har också lagt ner PS3:an som mediacenter. Plockade fram en linux-burk med XBMC istället, fungerar kanon, spelar "alla" filer inkl iso,rar får tom en trivial sak som albumcovers att fungera utan problem. XBMC vore något att köra på ps3:an med linux i botten. /B
Postad 25 juli 2008 - 08:34
r0bber
-
r0bber
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Exakt! Jag har också lagt ner PS3:an som mediacenter. Plockade fram en linux-burk med XBMC istället, fungerar kanon, spelar "alla" filer inkl iso,rar får tom en trivial sak som albumcovers att fungera utan problem. XBMC vore något att köra på ps3:an med linux i botten.
/B
Om nu divx7 kommer till ps3:an snart så är det nog ett rätt hett alternativ att köra XBMC på den
Postad 31 juli 2008 - 08:14
Adamski
-
Adamski
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Efter uppgraderingen till firmware v2.42 kan jag inte se längre några filer under min Twonky server. Varken bilder, musik eller video. Samma inställningar som förut, datorn och PS3a hittar varandra men inget innehåll. Suck.
Jag som har sagt i mitt tidigare inlägg att Twonky var min räddning för streaming. Så bra var PS3a som mediamaskin
Postad 31 juli 2008 - 22:18
Minglarn
-
Minglarn
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Vad händer om du söker efter "Mediaservers"?!
JAg kör nämligen själv med en NAS (D-Link 323) och har Twonky installerad på denna. Med 2.41 fungerar det galant.
Redigerat av Minglarn, 31 juli 2008 - 22:19.
Postad 31 juli 2008 - 23:19
Benzin
-
Benzin
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Efter uppgraderingen till firmware v2.42 kan jag inte se längre några filer under min Twonky server. Varken bilder, musik eller video. Samma inställningar som förut, datorn och PS3a hittar varandra men inget innehåll. Suck.
Jag som har sagt i mitt tidigare inlägg att Twonky var min räddning för streaming. Så bra var PS3a som mediamaskin 
Har för mej att ps3 "bytte" namn vid fw 240-241.. Tror dom ändrade från "PLAYSTATION3" till "PLAYSTATION 3" eller något liknande. Kör du Twonky på pc så är det lätt fixat, kolla in twonkys forum. Om du kör twonky på nas så har jag ingen lösning tvärr. Och ja, ps3 är tyvärr inte bra som media spelare idag. Hade Sony bara lagt till smb och lite andra möjligheter att sortera mp3 så hade det varit fint. /B
Postad 01 augusti 2008 - 00:12
Adamski
-
Adamski
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Vad händer om du söker efter "Mediaservers"?!
JAg kör nämligen själv med en NAS (D-Link 323) och har Twonky installerad på denna. Med 2.41 fungerar det galant.
Givetvist så har jag sökt på "mediaservers", en massa gånger  Twonky hittas av PS3an men inget innehåll visas. Det luriga är att det skulle strula enligt twonkys forum efter firmware 2.41, men då funkade det fint hos mig. Det är först nu när jag körde fw 2.42 som det har dött. Nu var det också så att jag var bortrest under en vecka och all el var avslagen (inkl router). Det första som hände var att PS3a uppgraderades till 2.42. Sen upptäckte jag att twonky inte funkar längre som det ska. Kollat inst i router, twonky och PS3a och allt är som det var innan. Men plötsligt så fungerar det inte.
Postad 01 augusti 2008 - 00:36
Benzin
-
Benzin
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Givetvist så har jag sökt på "mediaservers", en massa gånger Twonky hittas av PS3an men inget innehåll visas.
Det luriga är att det skulle strula enligt twonkys forum efter firmware 2.41, men då funkade det fint hos mig. Det är först nu när jag körde fw 2.42 som det har dött. Nu var det också så att jag var bortrest under en vecka och all el var avslagen (inkl router). Det första som hände var att PS3a uppgraderades till 2.42. Sen upptäckte jag att twonky inte funkar längre som det ska. Kollat inst i router, twonky och PS3a och allt är som det var innan. Men plötsligt så fungerar det inte.
Jaha, nu finns det vatten på MARS.... Enl. svt24.. Tyvärr kan jag inte hjälpa dej.. jag har inga diskar i min dns323. bra svar va ;-)
Postad 01 augusti 2008 - 08:51
Petri M
-
Petri M
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Det har kommit en ny version av TVersity.. kan äntligen felfritt streama från Vista X64 SP1 till min PS3, tjohoo
Postad 01 augusti 2008 - 10:31
Adamski
-
Adamski
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Det har kommit en ny version av TVersity.. kan äntligen felfritt streama från Vista X64 SP1 till min PS3, tjohoo 
Jupp, jag har testat och nu funkar det men fasen va ostabilt, fel på protokoll, fel på kopplingen, visning av bilder segt som f**, filmer (vanliga xvid) stannar efter typ en kvart. Jag vill poängtera att jag har bra nätverksprylar hemma. PS3a kopplad med sladd till en D-link 656 router. Snabb Vista PC med bästa d-link trådlöst n-kort i kopplad trådlöst till routern. Allt står i samma rum. Jag ominstallerade Twonky igen och nu snurrar det på igen. Jag köpte den senaste versionen 4.4.5. Efter en måmad med PS3 som mediaspelare så kan jag konstantera att Twonky är den enda stabila och lättanvända lösningen.
Redigerat av Adamski, 01 augusti 2008 - 10:32.
Postad 01 augusti 2008 - 10:43
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
Mästare
-
-
2 517 inlägg
Jag ominstallerade Twonky igen och nu snurrar det på igen. Jag köpte den senaste versionen 4.4.5. Efter en måmad med PS3 som mediaspelare så kan jag konstantera att Twonky är den enda stabila och lättanvända lösningen.
För dom som står ut med Vista.
Postad 01 augusti 2008 - 12:43
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Om du kör twonky på nas så har jag ingen lösning tvärr.
Om man har en QNAP NAS så skall det gå att fixa med samma metod som på PC, men deras NAS:ar är ju också mer eller mindre en Linux-dator i liten förpackning. Jag har dock inte haft problemet med min QNAP NAS med 2.41, har inte hunnit testa 2.42 än.
Postad 04 augusti 2008 - 10:38
fregus
-
fregus
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Om man har en QNAP NAS så skall det gå att fixa med samma metod som på PC, men deras NAS:ar är ju också mer eller mindre en Linux-dator i liten förpackning. Jag har dock inte haft problemet med min QNAP NAS med 2.41, har inte hunnit testa 2.42 än.
Vore kul ifall någon har lösningen för QNAP som är en så populär NAS
Postad 05 augusti 2008 - 07:11
pirreb
-
pirreb
-
Rookie
-
3 inlägg
Avi slutat fungera på PS3...
Installerade den senaste uppdateringen igår kväll (080804) och som en konsekvens av detta slutade avi filer att fungera. Tycker inte Sony längre att PS3 skall användas till mediacenter eller har jag lyckats göra något fel? PS3'an hittar fortfarande och kan spela upp mpeg-filerna i mitt nätverk...
/Bundy
Postad 05 augusti 2008 - 11:52
Adamski
-
Adamski
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Avi slutat fungera på PS3... Installerade den senaste uppdateringen igår kväll (080804) och som en konsekvens av detta slutade avi filer att fungera. Tycker inte Sony längre att PS3 skall användas till mediacenter eller har jag lyckats göra något fel? PS3'an hittar fortfarande och kan spela upp mpeg-filerna i mitt nätverk...
/Bundy
Vilken version uppdaterade du till? 2.42?
Postad 05 augusti 2008 - 14:19
pirreb
-
pirreb
-
Rookie
-
3 inlägg
2,42... Jag förstår inte varför eländet har stängt ner möjligheten att köra avi-filer...
Redigerat av pirreb, 05 augusti 2008 - 14:20.
Postad 07 augusti 2008 - 12:28
Bonken
-
Bonken
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Det ska funka. Funkar hemma hos mig iaf
Postad 10 augusti 2008 - 12:08
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Kunde de inte bara ha löst det här på ett enklare sätt? Herregud ska det vara så himla svårt att streama mellan dator och konsol - det går ju så lätt med min 360 och gamla Xbox ><
*grejar och står i med TVersity*
Postad 10 augusti 2008 - 15:02
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Bah blev ingenting av det den här gången heller  Kom åtminstone lite längre och lyckades faktiskt att starta upp servern så att jag kunde lägga till lite film att dela ut. Men tror ni att PS3:an hittar någonting? Icket det - trots att brandväggen har sina undantag tillagda och att utdelning är aktiverat på konsolen.
Humbug!
Postad 10 augusti 2008 - 15:11
Petri M
-
Petri M
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Vad exakt har du för problem, ConraDargo?
Vilken version av Tversity? Har du router, isf vilken? Har du mjuvarubrandvägg, vilken isf?
Postad 10 augusti 2008 - 15:21
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Problemet är att PS3:an inte hittar någon mediaserver efter att ha sökt i typ 30 sekunder. Använder TVersity 0.9.11.4 eftersom det fanns så bra YouTube-guider till just den. Kunde jag bara få igång det så kan jag ju uppgradera till den senaste - som jag redan har provat en gång men misslyckats totalt med (den vill inte ens starta någon server).
Trådlös router D-Link 524. TVersity påstår att uppkopplingen är "Excellent" och hastigheten 54 Mbps.
Brandväggen är Windows egna.
Postad 10 augusti 2008 - 18:09
Petri M
-
Petri M
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Vilket operativsystem har du?
Har du öppnat porten i routern också?
Prova stänga av uPnP i uTorrent, Azureus etc, och kanske t o m i Windows Services.
Hade samma problem som dig med 0.9.11, problemen försvann med senaste versionen. Enda skillanden är att jag använder Netgear-router istället för D-Link (fick inte ens internet att fungera på PS3:an med min gamla D-Link).
Postad 10 augusti 2008 - 18:17
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Vilket operativsystem har du?
Windows
XP om det nu är så pass noga. Har du öppnat porten i routern också?
Ska det verkligen behövas? Prova stänga av uPnP i uTorrent, Azureus etc, och kanske t o m i Windows Services.
Har inga sådana program öppna. Hade samma problem som dig med 0.9.11, problemen försvann med senaste versionen. Enda skillanden är att jag använder Netgear-router istället för D-Link (fick inte ens internet att fungera på PS3:an med min gamla D-Link).
Kanske ska jag ge den nyare versionen ytterligare en chans då. Skämmes Sony, ska det verkligen vara såhär krångligt? ><
Postad 10 augusti 2008 - 19:39
Petri M
-
Petri M
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Prova att öppna porten i routern, kan vara det som krånglar
Postad 10 augusti 2008 - 20:09
Haziza
-
Haziza
-
Lärjunge
-
-
389 inlägg
Snabb fråga går dra dra över, t.ex rippade Blu-ray filmer till PS3 och sedan spela upp dom från HD:en?
Postad 10 augusti 2008 - 21:06
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Prova att öppna porten i routern, kan vara det som krånglar 
Tyvärr inte det heller, ger upp för ikväll.
Postad 12 augusti 2008 - 05:05
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2 254 inlägg
jag satt och fipplade igår med tversity ( funkar ju på min 360 ) men tänkte skulle få det att funka med ps3an.... ps3an hittar dock inga mediaservers.. synnerligen irriterande
har vista x64 ultimate, inga brandväggar på när jag testade osv.. Fick fortfarande inte det att fungera...
Postad 12 augusti 2008 - 11:41
Unregistered89a9dace
-
Unregistered89a9dace
-
Användare
-
-
140 inlägg
Tyvärr inte det heller, ger upp för ikväll.
Jag hade grymma problem aatt få min ps3 att hitta någon mediaserver. Försökte med alla möjliga program o portar o DMZ o all annat skit man kan hitta på. Sedan gjorde jag en reset på routern o då hitta den allting utan några som helst problem Värt att testa kanske
Postad 13 augusti 2008 - 08:43
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Vore kul ifall någon har lösningen för QNAP som är en så populär NAS 
You asked, and you shall receive: Lösning för Qnap (3:e posten) Har dock inte provat själv då det av nån anledning aldrig slutat fungera för mig.
Postad 13 augusti 2008 - 09:12
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2 254 inlägg
Jag hade grymma problem aatt få min ps3 att hitta någon mediaserver. Försökte med alla möjliga program o portar o DMZ o all annat skit man kan hitta på.
Sedan gjorde jag en reset på routern o då hitta den allting utan några som helst problem Värt att testa kanske
funkade inte för mig iaf =/
Postad 21 augusti 2008 - 08:36
Kortskägg
-
Kortskägg
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Finns det någon glöd kvar i denna tråd månne?
Jag har några slutsatser efter att ha försökt streama trådlöst till PS3 via Netgear WNR834B router. Kommer sällan upp i hastighet över 1 MB/s vilket gör direktuppspelning av HD-material i princip omöjlig. Har tyvärr ingen möjlighet att köra trådat hela vägen vilket möjligen skulle kunna funka. Har någon kommentar på detta? Såg på något ställe någon som körde dator-router-trådlöst-accesspunkt-trådat-PS3 och kört HD-material och att det skulle funka. Kan någon bekräfta detta? Har istället försökt kopiera vob-filer som jag konverterat med mkv2vob via Nero Media Home men går oerhört segt, tar flera timmar och tappar ofta kontakten. Har nu helt sonika införskaffat ett 8 GB USB-minne och låter mkv2vob göra FAT32 filer som störst 4 GB och flyttar över materialet på det sättet vilket fungerar alldeles utmärkt. Dock får man ju splitta större filer i två eller fler delar, men tycker inte att det stör speciellt mycket i jämförelse med router-alternativet. Har någon kommentarer på detta, eller andra förslag??
Postad 06 september 2008 - 11:51
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
Går det att streama radio genom TVersity? Hur går man till väga i såna fall?
Postad 06 september 2008 - 13:53
Samuelsson93
-
Samuelsson93
-
Användare
-
-
208 inlägg
använder twonky ps3 hittar musik och det går bra att spela den söker från mappen itunes musik men från vilken mapp samlar twonky video med deufalt settnings kan inte hitta ngn video snälla HJÄLP ???
Edit: twonky hämtar från mapparna i användare alltså musik bilder och filmer alla mina låtar och bilder ser jag på min ps3 är nästan säker på att jag lägger in i rätt mapp men kan fortfarande inte se filmer skulle vilja kunna tanka film sedan trådlöst streama/kopiera till ps3 och se filmer med kompisar istället för att dra långa audio/videokablar i halva rummet plus att det inte blir samma kvalite som med ps3 via hdmi alternativt bränna som jag gjort tidigare
behöver hjälp med streaming !!!
Redigerat av Samuelsson93, 06 september 2008 - 18:24.
Postad 06 september 2008 - 20:13
zx
-
zx
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Jag höll på häromdan och försökte fixa med subtitles! Jag hitta bland annat denna http://forums.tversi...opic.php?t=8063 guiden. Så jag följde den och pillade även lite ffdshow och directvobsub. Fick inte texten och funka. Men det är ett mindre problem. Nu har jag lyckats få bilden på vissa filmer jag streamar, uppochner och spegelvänt! Nån som vet på rakarm var jag pillat där jag inte ska pilla och hur jag åtgärdar detta utan att installera om tversity, ffdshow osv?
Postad 06 september 2008 - 20:24
kott
-
kott
-
Användare
-
-
243 inlägg
använder twonky ps3 hittar musik och det går bra att spela den söker från mappen itunes musik men från vilken mapp samlar twonky video med deufalt settnings kan inte hitta ngn video snälla HJÄLP ???
Edit: twonky hämtar från mapparna i användare alltså musik bilder och filmer alla mina låtar och bilder ser jag på min ps3 är nästan säker på att jag lägger in i rätt mapp men kan fortfarande inte se filmer skulle vilja kunna tanka film sedan trådlöst streama/kopiera till ps3 och se filmer med kompisar istället för att dra långa audio/videokablar i halva rummet plus att det inte blir samma kvalite som med ps3 via hdmi alternativt bränna som jag gjort tidigare
behöver hjälp med streaming !!!
Twonky visar content från den mapp eller mappar du själv säger åt den via lokal konfiguration (ex http://192.168.0.1:9020/config). Tänk dock på att du måste gå via Video (sen Twonky) på PS3:an annars kommer den inte lista video content. Går du via Music (sen Twonky) kommer video-filer ej att synas/listas.
Postad 07 september 2008 - 07:18
Unregistered7d403411
-
Unregistered7d403411
-
Användare
-
-
235 inlägg
Twonky visar content från den mapp eller mappar du själv säger åt den via lokal konfiguration (ex http://192.168.0.1:9020/config). Tänk dock på att du måste gå via Video (sen Twonky) på PS3:an annars kommer den inte lista video content. Går du via Music (sen Twonky) kommer video-filer ej att synas/listas.
Jag måste även trycka "triangeln" på dosan för att visa alla filer i rätt kategori. Tex om det är en xvid-kodad .avi så syns den inte direkt utan jag måste använda mig av triangel-knappen för att visa dessa filer. Konstigt eftersom PS3:an ju nu sedan länge har stöd för formatet. Jag kan tänka mig att många kanske har allt helt fungerande men missar detta? Eller är det jag som missat någon inställning eller så för att alltid visa dessa filer?
Postad 07 september 2008 - 08:47
Samuelsson93
-
Samuelsson93
-
Användare
-
-
208 inlägg
hahah ett mirakel (jag gick in på video i ps3 redan innan ) nu så hittar ps3 filerna dock så står det data som inte stöds men har vlc som stöder filmen twonkymedia ska stöda formatet undrar bara nu vilka format stöder ps3 ???
Postad 07 september 2008 - 11:03
kott
-
kott
-
Användare
-
-
243 inlägg
Video
* Memory Stick Video Format
* - MPEG-4 SP (AAC LC)
* - H.264/MPEG-4 AVC Main Profile (AAC LC)
* MP4 file format
* - H.264/MPEG-4 AVC High Profile (AAC LC)
* MPEG-1 (MPEG Audio Layer 2)
* MPEG-2 PS (MPEG2 Audio Layer 2, AAC LC, AC3(Dolby Digital), LPCM)
* MPEG-2 TS (MPEG2 Audio Layer 2)
* AVI
* - Motion JPEG (Linear PCM)
* - Motion JPEG (μ-Law)
* AVCHD (.m2ts / .mts)
* DivX
* WMV
* - VC-1(WMA Standard V2)
Sen får man tänka på att det kan krävas flera olika codecs för samma filtyp vilket är PS3:ans svaghet eftersom Sony inte direkt prioriterar tillägg av dessa via firmware. Vill man verkligen kunna spela ALLT så bör man se sig om efter en PCH/TVix eller bygga sig en HTPC.
Redigerat av kott, 07 september 2008 - 11:05.
Postad 07 september 2008 - 18:05
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Jag måste även trycka "triangeln" på dosan för att visa alla filer i rätt kategori. Tex om det är en xvid-kodad .avi så syns den inte direkt utan jag måste använda mig av triangel-knappen för att visa dessa filer. Konstigt eftersom PS3:an ju nu sedan länge har stöd för formatet. Jag kan tänka mig att många kanske har allt helt fungerande men missar detta?
Eller är det jag som missat någon inställning eller så för att alltid visa dessa filer?
Huh? Det har jag aldrig behövt göra, varken triangeln eller någon inställning.
Postad 17 september 2008 - 07:58
mats_b
-
mats_b
-
Användare
-
-
174 inlägg
Har precis fått igång TVersity till min PS3 (2.42) och det verkar fungera.
Det är bara en sak jag stört mig på hittills, jag använder inte "mina bilder" och "min musik" och sån skit utan foton , video och mp3 fordrar egen disk. jag har börjat lägga upp mappar, men stör mig på att jag måste bläddra så långt ner i menyerna på PS3 för att komma fram till sina filmer.
Man måste gå via " video > tversity media server > library > video >my videos > folders > film "(ja nåt sånt, iaf - fritt från minnet ) kan man inte få sina "foldrar" att hamna längre upp i hierarkin ?
för de som har problem med avi kan jag meddela att de avi-filer som jag spelar in från tv-kortet funkar klockrent till PS3....
Postad 17 september 2008 - 11:31
Unregistered1e1b5146
-
Unregistered1e1b5146
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
hej fixa tversity igår å följde en guid.. servern är igång å allt är utdelat å brandväggen är öppen för de programmet men min ps3 vill inte hitta.. något man ska göra i ps3:an för de ska funka elle?? eller ska de räcka att bara söka en mediaserver.. skaffa mig ps3:an för någon dag sen så har inte gått igenom den till 100% än..
mvh
Postad 23 september 2008 - 20:18
Samuelsson93
-
Samuelsson93
-
Användare
-
-
208 inlägg
Ok musik och bilder går hur bra som helst men hur ska man göra angående de här codecsen ?? är egentligen film jag vill komma åt i min ps3:a. Jag fattar jag hu att jag ska ladda ner film i ett format som ps3 stöder men får ändå "datatypen stöds inte" och det skulla alltså bero på codecs? hur löser man då den här codec problematiken ? hjälp ! btw: använder twonkymedia om det spelar ngn roll
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|