HTC TyTN II ( Kaiser)
1154 svar till detta ämne
Postad 12 September 2007 - 21:11
macster
-
macster
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Vad tror ni om att starta en tråd sen om tricks/tips om WM6 ? Vist finns det alltid xda-developers men det kanske kan va kul att diskutera här på svenska med ? Ni kan ju gärna komma med synpunkter/Linus
<{POST_SNAPBACK}>
Det tycker jag absolut att vi ska göra, det är säkert fler än vi som är n00bs när det kommer till Pocket PCs och Win mobile. Bra att vädra lite problem och tankar med några likasinnade
Postad 12 September 2007 - 21:24
Plantium
-
Plantium
-
Användare
-
-
108 inlägg
låter perfekt, är nybörjare inom ppc men lär mej fort!
Postad 12 September 2007 - 21:40
tjuren47
-
tjuren47
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Postad 12 September 2007 - 22:33
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Vi får väl fixa det så fort den släpps i sverige
Citerar ett inlägg fråb xda-developers..man blir ju inte mindre sugen
the keyboard on the TyTN was a complaint of mine too, but with the kaiser it is a whole other story. You push up a little and it springs open, same with closing it. When I pull it out of the holster the keyboard is still closed unlike with the TyTN.
Also when you open the keyboard the screen turns on. I never understood on the TyTN why opening the keyboard did not turn on the screen. It looks like HTC paid more attention to the details with the Kaiser.
If you have the TyTN and are thinking of upgrading to the Kaiser I would say do it, do it now. It is much faster and more responsive (yes it has a 400mhz processor but from my understaning it also has a second processor that is like a 240 mhz or 260 mhz that is dedicated to the phone radio). I have had about 10 applications up and running and still had about 50mb of program memory free. The main difference I have seen is running TomTom. On the TyTN when TomTom was running, switching to another app or even the phone took a few seconds, with the Kaiser it does it right away. I also had a delay when answering phone calls and now that isn't a problem.
The keyboard feels and looks much more professional, it has a ruber feel to it. the FN and Shift/Caps light is also very nice. I thought that the tilt screen would just be an extra little novelty but I can't imagine not having it now. Also the TouchFlo ability to use your finger to scroll contacts, emails, file explorer and just about everything else means you very rarely have to get your stylus out. I have used my stylus about 2 or 3 times this week and I'm always using this phone.
I know this is more then you asked, I hope this helps in your decision
Postad 13 September 2007 - 01:19
Unregistered0417a23d
-
Unregistered0417a23d
-
Användare
-
-
179 inlägg
NILOMA,
Tack för all info!
Blir till att införskaffa en sådan när TyTN II inhandlats!
Postad 13 September 2007 - 07:10
vekblom
-
vekblom
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Vi får väl fixa det så fort den släpps i sverige Citerar ett inlägg fråb xda-developers..man blir ju inte mindre sugen
the keyboard on the TyTN was a complaint of mine too, but with the kaiser it is a whole other story. You push up a little and it springs open, same with closing it. When I pull it out of the holster the keyboard is still closed unlike with the TyTN.
Also when you open the keyboard the screen turns on. I never understood on the TyTN why opening the keyboard did not turn on the screen. It looks like HTC paid more attention to the details with the Kaiser.
If you have the TyTN and are thinking of upgrading to the Kaiser I would say do it, do it now. It is much faster and more responsive (yes it has a 400mhz processor but from my understaning it also has a second processor that is like a 240 mhz or 260 mhz that is dedicated to the phone radio). I have had about 10 applications up and running and still had about 50mb of program memory free. The main difference I have seen is running TomTom. On the TyTN when TomTom was running, switching to another app or even the phone took a few seconds, with the Kaiser it does it right away. I also had a delay when answering phone calls and now that isn't a problem.
The keyboard feels and looks much more professional, it has a ruber feel to it. the FN and Shift/Caps light is also very nice. I thought that the tilt screen would just be an extra little novelty but I can't imagine not having it now. Also the TouchFlo ability to use your finger to scroll contacts, emails, file explorer and just about everything else means you very rarely have to get your stylus out. I have used my stylus about 2 or 3 times this week and I'm always using this phone.
I know this is more then you asked, I hope this helps in your decision
<{POST_SNAPBACK}>
Vill ha nu! Vill ha! Vill ha! Vill ha! Vill ha! Vill ha!
Postad 13 September 2007 - 08:40
stinger32
-
stinger32
-
Forumräv
-
-
529 inlägg
Nu har folk börjat posta lite vad dom tycker om kameran i Tytn II och mina farhågor är besannade vilket gör att jag kommer att vänta lite med mitt köp och se om det kommer något roligare. Kameran är inte något vidare och tar fruktansvärd tid på sig innan det blir någon bild och är det inte strålande sol då är den riktigt dålig, för mig har kameran i telefonen blivit viktig och frågan är om jag har lust att gå ner så mycket i kvalite från min N95. Så typiskt när man verkligen har väntat på denna, varför var Htc tvungen att förstöra detta nöjet för? Men det är väl så helt enkelt, den perfekta telefonen är inte uppfunnen ännu. Jag köpte en Tytn och sen en Trinity eftersom den hade inbyggd gps och planen var att köpa en tytn II för jag trodde verkligen på den men jag väntar nog på nästa modell eller om det finns någon annat märke som har fler/bättre features.
Bli inte arg nu Moparman
Redigerat av stinger32, 13 September 2007 - 08:55.
Postad 13 September 2007 - 10:03
vekblom
-
vekblom
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Nu har folk börjat posta lite vad dom tycker om kameran i Tytn II och mina farhågor är besannade vilket gör att jag kommer att vänta lite med mitt köp och se om det kommer något roligare. Kameran är inte något vidare och tar fruktansvärd tid på sig innan det blir någon bild och är det inte strålande sol då är den riktigt dålig, för mig har kameran i telefonen blivit viktig och frågan är om jag har lust att gå ner så mycket i kvalite från min N95. Så typiskt när man verkligen har väntat på denna, varför var Htc tvungen att förstöra detta nöjet för? Men det är väl så helt enkelt, den perfekta telefonen är inte uppfunnen ännu. Jag köpte en Tytn och sen en Trinity eftersom den hade inbyggd gps och planen var att köpa en tytn II för jag trodde verkligen på den men jag väntar nog på nästa modell eller om det finns någon annat märke som har fler/bättre features. Bli inte arg nu Moparman 
<{POST_SNAPBACK}>
Det är inget problem för mig, har kört med en m600i länge nu, och det är bara ett fåtal gånger jag ångrat att jag inte har en kamera. Skulle kunna tänka mig att köpa kaisern utan kameror. Har en EOS400D som tar bättre bilder så jag är nöjd ändå..
Postad 13 September 2007 - 10:50
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Dont go to the dark side Stinger 32
Är verkligen en mobilkamera så viktig att du kan tänka dig att avstå från allt annat så är det väl upp till dig men för min del är jag nöj om man ser vad man tagit kort på..Så ofta använder jag min mobil som kamera  ....
Lägga in kort på dom man känner åså skicka kort när jag äter på max till mina vänner
Nå mer gör inte jag
Tycker att den tar helt ok bilder för min del men smaken är ju olika..
Åså har jag en fantastisk Nikon D50 hemma som tar grymma kort
Edit
HTC har väl alltid haft kassa kameror i sina mobiler?
Redigerat av moparman, 13 September 2007 - 10:51.
Postad 13 September 2007 - 11:40
stinger32
-
stinger32
-
Forumräv
-
-
529 inlägg
"Är verkligen en mobilkamera så viktig att du kan tänka dig att avstå från allt annat"
Nja det är bara det att telefonen har man ju alltid med sig och då blir det ju så att man tar bilder med den och då gjorde det ju inget om det var en bra kamera ala N95. När man i övrigt gör en hightech telefon varför snåla på det? Och om man redan har en Tytn vad avstår man ifrån förutom gps? Vad är egentligen nytt och revolutionerande mot Tytn som man inte kan leva utan? Att den skulle vara lite rappare? finns kokta WM6-rom att ladda ner som är snabba om det är snabbhet man eftersträvar. Tiltbar skärm? möjligt om man känner att man behöver en. Tv-utgång? nej. Listan kan bli lång. Det jag ville ha och längtade efter och trodde att Tytn II skulle innehålla var: Tv-utgång, Riktigt bra kamera, bättre batteritid men icke, då är det klart att man blir besviken och undrar om det verkligen är värt att uppgradera.
Postad 13 September 2007 - 12:27
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Mm vist förstår jag att det tvekar som redan har en tytn.. Men av vad jag läst så är de större minnet i TyTN2 till stor fördel.. Du kan ha igång mycket fler program samtidigt..Bara det skulle göra det värt en uppgradering om jag hade pengar.Men allt beror ju på vad man vill ha Det här låter inte helt illa I have had about 10 applications up and running and still had about 50mb of program memory free. The main difference I have seen is running TomTom. On the TyTN when TomTom was running, switching to another app or even the phone took a few seconds, with the Kaiser it does it right away. I also had a delay when answering phone calls and now that isn't a problem. Blir totalt dj*vla galen på min P990 som inte kan multitaska men TyTn kanske är bättre på det ?
Postad 13 September 2007 - 12:53
stinger32
-
stinger32
-
Forumräv
-
-
529 inlägg
nja hyfsat i alla fall, sen är det ju inte så ofta jag har fler än 2 program samtidigt iofs, men man kommer ju inte behöva hushålla så mycket med en tytn II som med en tytn. Läste någonstans att den blir skapligt varm någon som hört något? Sen undrar jag är det verkligen bara 1 person som beställt en utomlands? Skulle vara kul och få en liten mini-review
Postad 13 September 2007 - 16:27
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Tror jag läste om en kille vars batteri blev riktigt varmt..Skule tro att det var fel på hans ex..
Kommer att bli som en dröm för mig att köra massor med program samtidigt..
på min så kan ja inte ens öppna meddelanden om jag har opera igång
Edit
Tre har 7,2mbits i Stockholm, Göteborg och Malmö
En av få gånger jag har varit avundsjuk över att jag inte bor där...
Vad tror ni? fixar TyTN2 7,2?
Chipset ska ju enligt spec klara 7,2mbits
Redigerat av moparman, 13 September 2007 - 16:52.
Postad 13 September 2007 - 17:16
jerrynybom
-
jerrynybom
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Mm vist förstår jag att det tvekar som redan har en tytn.. Men av vad jag läst så är de större minnet i TyTN2 till stor fördel.. Du kan ha igång mycket fler program samtidigt..Bara det skulle göra det värt en uppgradering om jag hade pengar.Men allt beror ju på vad man vill ha
Det här låter inte helt illa I have had about 10 applications up and running and still had about 50mb of program memory free. The main difference I have seen is running TomTom. On the TyTN when TomTom was running, switching to another app or even the phone took a few seconds, with the Kaiser it does it right away. I also had a delay when answering phone calls and now that isn't a problem.
Blir totalt dj*vla galen på min P990 som inte kan multitaska men TyTn kanske är bättre på det ?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har också en TyTn... Glöm inte att TyTn II har USB2 vilket inte TyTn klarar... Det plus allt det andra tycker jag gör det klart värt att uppgradera.
Postad 13 September 2007 - 20:58
vekblom
-
vekblom
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Tror jag läste om en kille vars batteri blev riktigt varmt..Skule tro att det var fel på hans ex..
Kommer att bli som en dröm för mig att köra massor med program samtidigt.. på min så kan ja inte ens öppna meddelanden om jag har opera igång
Edit Tre har 7,2mbits i Stockholm, Göteborg och Malmö En av få gånger jag har varit avundsjuk över att jag inte bor där... Vad tror ni? fixar TyTN2 7,2? Chipset ska ju enligt spec klara 7,2mbits
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har för mig att den bara klarar 3mbit nåntin. Har jag fel?
Postad 13 September 2007 - 21:55
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Enligt spec så stödjer chipset som sitter i TyTN2 7,2mbits download..
Kolla mitt inlägg 414 på sida 14 för mer info..
Men frågan är ju ändå om TyTn2 inte fixar det av nån annan anledning och om det är nå mjukvara som går att uppdatera isåfall
Postad 13 September 2007 - 22:07
macster
-
macster
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Nej, jag tycks ha läst på flera ställen att den bara stödjer 3,6Mbps HSDPA... Qualcomm-chippet är som du säger specat till 7,2Mbps så jag vet inte om det kanske är begränsning i mjukvara eller dataskyffling kanske? Fast den stödjer ju iofs 11Mbps WLAN...
Postad 13 September 2007 - 23:17
stinger32
-
stinger32
-
Forumräv
-
-
529 inlägg
och inte bara 11 heller utan 54
Postad 14 September 2007 - 02:12
Unregistered0417a23d
-
Unregistered0417a23d
-
Användare
-
-
179 inlägg
Nu har folk börjat posta lite vad dom tycker om kameran i Tytn II och mina farhågor är besannade vilket gör att jag kommer att vänta lite med mitt köp och se om det kommer något roligare. Kameran är inte något vidare och tar fruktansvärd tid på sig innan det blir någon bild och är det inte strålande sol då är den riktigt dålig, för mig har kameran i telefonen blivit viktig och frågan är om jag har lust att gå ner så mycket i kvalite från min N95.
-- snip --
Jag tycker också kameran är viktig i en mobil/handdator, och har också blivit besviken (men ibland också positivt överraskad) över TyTN II kameran de senaste månaderna. Om vi börjar med videoinspelningen... N95 spelar i en annan division, det är nog klart. T2 video ser katastrofal ut. Men ändå... T2 är sämre än N95, men bättre än min SE P900. På samma sätt som N95 suger jämfört med min Panasonic HD videokamera. Touch-skärm, WM6 och tangentbord gör dock att jag helt klart väljer T2 över N95, trots dess dåliga video. Och kanske Cool Camera-folket kan göra under? Vem vet? Så till stillbilder... Precis som du säger så är T2 - som de flesta kameror - beroende av bra ljus för att ta bra bilder. Jag har ingen T2, men av vad jag sett så duger flertalet av stillbilderna, om man som jag i första hand tänker se dom i fullskärm på datamonitorn och är beredd att göra smärre justeringar i Photoshop (auto levels, brightness & contrast, unsharp mask). Vad gäller bilder i grådaskigt väder, gjorde mobile-review en test mellan HTC Athena (som vad jag vet har samma eller liknande 3MP kamera som T2), en 3MP Canon och SE K800 (som ju ansågs ha hyffsad kamera). Jag tyckte HTCn gjorde rätt bra ifrån sig (efter lite bildbehandling), se nedan. (just det testade Athena exemplaret verkade dock ha ett fel då alla bilder hade ett klart färgstick i nedre vänstra hörnet).
1_athena_canon.jpg 132.75K
47 Antal nerladdningar
8_athena_canon.jpg 130.84K
36 Antal nerladdningar
9_athena_canon.jpg 241.75K
35 Antal nerladdningar
10_athena_canon.jpg 339.83K
34 Antal nerladdningar
14_athena_canon.jpg 184.55K
31 Antal nerladdningar[attachment=4056 7:attachment]
Postad 14 September 2007 - 09:10
Unregistered02b06735
-
Unregistered02b06735
-
Rookie
-
5 inlägg
Dustin skickar "Meddelande om ändrat uppskattat leveransdatum".
Lev. datum: 2007-10-29
Postad 14 September 2007 - 09:43
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Lika bra att hänga sig känns det som ...
Men en november release känns inte helt orealistiskt
Postad 14 September 2007 - 11:15
vekblom
-
vekblom
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Lika bra att hänga sig känns det som ... Men en november release känns inte helt orealistiskt
<{POST_SNAPBACK}>
Lite jobbigt är det, men eftersom jag troligtvis inte skulle ha råd med den förrän början av november så är det ju kalas..  Ingen får den före mig! Då slipper man vara avundsjuk  Men undra varför dom ändrat datum till 29:e nov. Håller dom på att översätta WM6 till svenska?
Postad 14 September 2007 - 11:52
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Hehe du har en poäng där
Jag har inte heller råd men vettetusan om man inte på nå sätt hade hittat sätt att få råd om den hade släppts nu
Vi får väl se om andra ändrar sina datum också...
Tycker inte det är så mycket att lita på.Känns som att dom bara tar ett datum ur tomma intet..
Tycker bilderna är helt ok...Absolut inget som jag stör mig på.
Edit
Kan ingen ringa tillTre å höra hur det går med deras testande ?
Då skulle jag bli verkligt glad
Jag törs nog inte ringa mer själv..Finns risk att det kommer snubbar i vita rockar å knackar på min dörr då
Edit2
En polare köpte sig en N95 för 2 dagar sen..
Känns jobbigt,känner att jag vacklar lite åt den mörka sidan..
N95 finns ju NU och den är ju ändå rätt fin me gps,glappande slajd,lite minne
Är ju så nåra,bara svänga förbi phonehouse på vägen hem så har man en ny leksak..
Redigerat av moparman, 14 September 2007 - 11:59.
Postad 14 September 2007 - 12:13
vekblom
-
vekblom
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Postad 14 September 2007 - 12:18
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Skrattar..Nää jag vet ju såklart allt det men vissa dagar känns det extra jobbigt att vänta
Gissar att det är som när man ska banta eller sluta röka..Tar emot ibland
Har man väntat så länge får man väl försöka stå ut..Försöker trösta mig med att tänka på kvällarna hur fin min Kaiser kommer att va å hur avundsjuka mina kompisar kommer att bli
Börjar tro att jag håller på att bli galen hahahahahh
Edit
dustin har då inte ändrat datum på dustinhome.se 2007-10-04
Redigerat av moparman, 14 September 2007 - 12:25.
Postad 14 September 2007 - 12:30
vekblom
-
vekblom
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Det är bara å hålla ut, tänk vilken lycka när du har den i handen
Redigerat av vekblom, 14 September 2007 - 14:17.
Postad 14 September 2007 - 12:41
Unregisteredd1a8fe77
-
Unregisteredd1a8fe77
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
ot: Moparman, du har verkligen upphöjt den här telefonen till skyarna.. 
Hoppas den infriar dina förväntningar.
Jag har haft HTC innan och den här verkar ju ha det som har fattats tidigare.
Postad 14 September 2007 - 13:07
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Heh..Tja vi får väl se..Jag hyser inte så stora tvivel,tror inte att jag blir besviken
Tja.feb2 vet inte om ditt inlägg är bra el dåligt
Om ni tycker att jag spårar iväg och upphöjer den till skyarna i onödan så säg till..
Hur är igentligen WM6 mot Uiq3 å series 60 ?
Jag har aldrig testat en Wm någonsin men jag har sett en avslagen
Postad 14 September 2007 - 13:24
ser00405
-
ser00405
-
Användare
-
-
147 inlägg
 Vi vet vem vi ska hänga om den inte är nåt att ha.....
På söndag drar jag till Eindhoven och hoppas på att få känna på en "live".
Läste diskussionerna där man jämförde S730 och Kaiser:
Den stora skillnaden är just att det är så många trevliga program som inte går att använda utan touch-funktion (helt enkelt ej kompatibla) : t.ex där man behöver kunna "klicka/kryssa/fylla i" boxar och dylikt på skärmen: jag har ett program ListPro där man kan skapa olika listor; typ shoppinglista. Där sätter man upp en massa varor som hustrun mailar över som skall inhandlas och sen bockar jag av dem i min lista allteftersom jag fyller kundvagnen.
Men det gäller även de flesta navigationsprogram går inte att köra (just för att du har funktioner på skärmen). Därför blir man utlämnad att köpa egna udda program och det kanske blir dyrt i slutändan...
Redigerat av ser00405, 14 September 2007 - 15:25.
Postad 14 September 2007 - 13:48
stinger32
-
stinger32
-
Forumräv
-
-
529 inlägg
Moparman--> N95 kan du hoppa över, jag gjorde som du tänkte och N95 är säkert jättebra för dom som tycker om dom men jag är wm6 användare och då är detta alldeles för pillrigt och bökigt. Bara att surfa tar ju en evighet om man skall sitta och knappa "manuellt" ala Sms-stuk då hinner i alla fall jag och tröttna och få nervsammanbrott för länge sen, det ända som jag tycker är riktigt bra med den så är det kameran, tänk om den satt i tytn II. Då hade jag gått över lik för att få tag på den.
Postad 14 September 2007 - 14:34
jerrynybom
-
jerrynybom
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Lika bra att hänga sig känns det som ... Men en november release känns inte helt orealistiskt
<{POST_SNAPBACK}>
Lite jobbigt är det, men eftersom jag troligtvis inte skulle ha råd med den förrän början av november så är det ju kalas..  Ingen får den före mig! Då slipper man vara avundsjuk 
Men undra varför dom ändrat datum till 29:e nov. Håller dom på att översätta WM6 till svenska?
<{POST_SNAPBACK}>
WM6 finns redan på svenska, den till TyTn i alla fall.
Postad 14 September 2007 - 14:38
jerrynybom
-
jerrynybom
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Vi vet vem vi ska hänga om den inte är måt att ha.....
På söndag drar jag till Eindhoven och hoppas på att få känna på en "live".
Läste diskussionerna där man jämförde S730 och Kaiser:
Den stora skillnaden är just att det är så många trevliga program som inte går att använda utan touch-funktion (helt enkelt ej kompatibla) : t.ex där man behöver kunna "klicka/kryssa/fylla i" boxar och dylikt på skärmen: jag har ett program ListPro där man kan skapa olika listor; typ shoppinglista. Där sätter man upp en massa varor som hustrun mailar över som skall inhandlas och sen bockar jag av dem i min lista allteftersom jag fyller kundvagnen. Men det gäller även de flesta navigationsprogram går inte att köra (just för att du har funktioner på skärmen). Därför blir man utlämnad att köpa egna udda program och det kanske blir dyrt i slutändan...
<{POST_SNAPBACK}>
Ett program som jag inte skulle kunna vara utan: FugawiDet funkar endast på WM och Palm och är ett navigeringsprogram som visar lantmäteriets kartor och sjökort. Skönt nu me inbyggd GPS så att man alltid är redo att använda det. Är perfekt vid promenader i skogen och, kan jag tänka mig, även jakt för de som håller på med sådant...
Postad 14 September 2007 - 14:42
stinger32
-
stinger32
-
Forumräv
-
-
529 inlägg
och även dom som är på sjön
Postad 14 September 2007 - 16:22
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Nån som testat google maps ?
Verkar funka fint på Kaiser så länge man har ett annat program först för att låsa sateliter
Är det verkligen ingen som har en TyTN2 å vill ge oss en liten mini review
Edit
Läste just på xda-developers att en kille testat med 6gigs minneskort å det funka perfekt.
Skulle inte sitta fel med ett sånt minneskort
Edit2
Läser om en kille som sa att han skulle lämna sin operatör och fick en mobil för 69 dollar om han förlängde abb..
Nån som testat om nått liknande fungerar här?
Vore ju inte fel med lite rabbat..
Redigerat av moparman, 14 September 2007 - 21:40.
Postad 15 September 2007 - 01:27
stinger32
-
stinger32
-
Forumräv
-
-
529 inlägg
Om vi går tillbaka till tangentbordet Svensk kontra Engelsk ? på min tytn så är det en funktionstangent och sen en tryckning=2 tryck för att tex skriva ett å, ä eller ö, hur var det på den engelska varianten nu igen?
Edit 1: Hmmm Ni är aldrig vakna när man behöver er, tänkte precis trycka på beställ-knappen men hejdade mig tillfälligt.
Redigerat av stinger32, 15 September 2007 - 01:28.
Postad 15 September 2007 - 10:16
macster
-
macster
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Om vi går tillbaka till tangentbordet Svensk kontra Engelsk ? på min tytn så är det en funktionstangent och sen en tryckning=2 tryck för att tex skriva ett å, ä eller ö, hur var det på den engelska varianten nu igen?
Edit 1: Hmmm Ni är aldrig vakna när man behöver er, tänkte precis trycka på beställ-knappen men hejdade mig tillfälligt.
<{POST_SNAPBACK}>
Som jag förstod det så var det så att med den engelska varianten är man tvungen att gå in i nån form av "Infoga symbol"-meny och sen välja Å, Ä eller Ö där.
Postad 15 September 2007 - 11:56
ser00405
-
ser00405
-
Användare
-
-
147 inlägg
Engelskt tangentbord tror jag erfordrade minst 3 knapptryckningar (Fn+áü+något annat ev upprepade gånger), medans det svenska är (Fn+ö)=2 Om jag får tag på en maskin nästa vecka skall jag verifera uppgiften för er omgående. Tankade hem ett program som heter Pocket CM + remap sw keys och det ser verklingen snyggt ut. Problemet var att man förmodligen måste ha ett qwerty keyboard för att skriva sms.... jag kan inte hitta var man aktiverar ett tangentborg på skärmen...:-( Har någon erfarenhet av detta? Kör oxå ett nytt dialer skin by PaulyA.com Vista_black by JPL4 som har större siffer-knappar på displayen (2,7" är lite svårt att hantera med större fingrar...)
Redigerat av ser00405, 15 September 2007 - 13:15.
Postad 15 September 2007 - 12:59
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
På vilken mobil har du testat ?
Måste väl funka så att man får upp ett tangentbord på skärmen som man kan använda pennan ell finger?
Postad 15 September 2007 - 13:16
ser00405
-
ser00405
-
Användare
-
-
147 inlägg
På vilken mobil har du testat ?
Måste väl funka så att man får upp ett tangentbord på skärmen som man kan använda pennan ell finger?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kör fortfarande med min A701:a (saknar qwert-kb) men det verkar inte som man kan konfigurera ett kb för att köra textinmatning på skärmen....
Postad 15 September 2007 - 17:22
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Var nere på stan idag och när jag då gick in på Press Stop så tänkte jag att när jag ändå är här så varför då inte fota slutpläderingen i TyTN II-recensionen som PDA Essentials skrev  Men eftersom nu TyTN tar så fruktansvärt dåliga bilder inomhus tänker jag inte lägga upp bilden utan bara försöka skriva ner det som står, så slipper ni alla sitta och anstränga sönder ögonen p.g.a den suddiga texten (macro-pinnen har tyvärr gått av på min TyTN). Performance.......... 9 Excellent all round from GPS to call quality.
Design.................. 9 Who would guess a hinge could make so much difference.
Features................ 10 Unless you have very niche (?) needs, it's all here.
Value for Money..... 9 Expensive Sim-tree (?), but it'll last you for years.
Quote simply as good as Windows Mobile has to offer, this is a stunning handheld.
Overall score 9
Postad 15 September 2007 - 17:32
macster
-
macster
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Låter stabilt! Tur att man inte har så höga förväntningar på den här telefonen nu. Tänk om man skulle bli tokbesviken på nåt med den nu...
Postad 15 September 2007 - 18:18
Plantium
-
Plantium
-
Användare
-
-
108 inlägg
AT & T kommer släppa sin verision av kaiser , med namnet AT & T tilt. men ingen front kamera. En model med och utan 3 mp kamera. Lite dåligt av dem att ta bort front kameran, den ser fulare ut då. Men kommer att köpa den rent! http://www.mymobile9...t.aspx#Comments
Redigerat av Plantium, 15 September 2007 - 18:18.
Postad 15 September 2007 - 18:26
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Huh, jag har aldrig tänkt på att mobilen har en kamera både fram och bak ^^ Om den skulle bli billigare med bara en kamera så tar jag hellre den modellen
Postad 15 September 2007 - 18:45
ser00405
-
ser00405
-
Användare
-
-
147 inlägg
Den finnes i 3 versioner:
P4550 120 med två kameror (2,9 Mpix + 640 k på framsidan)
P4550 110 med en kamera (2.9 Mpix)
P4550 100 utan kamera
Redigerat av ser00405, 16 September 2007 - 09:29.
Postad 15 September 2007 - 18:53
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Tror tyvärr inte att det skiljer nå i pris..
Snarare för vissa operatörer i staterna som inte har videosamtal.
Helt utan kamera kan väl vara ett alternativ för dom som har ett jobb där det krävs..
Där kanske det är lite billigare,har dock ingen aning men
Postad 16 September 2007 - 13:49
effata
-
effata
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
En fråga till er som tänkt skaffa denna lur, något jag själv grubblar över just nu...
Vad tänker ni köra för abbonemang till den?
Känns som att har man en så smart telefon vill man ju vara mobil på riktigt jämt, därför vill man ju ha fri datatrafik och gärna turbo-3G så mycket som möjligt.
Vad jag kan hitta verkar det bara vara Tre som kan erbjuda det på ett vettigt sätt? Möjligtvis kan man köra Tele2s bredbandsabbonemang, men det är lite väl dyra samtalsavgifter till andra nät än Tele2 där.
Eller har ni hittat några andra alternativ som verkar vettiga? Telenor som jag har nu verkar iaf inte vara nåt alternativ, dom tar tydligen 375 spänn i månaden för fri datatrafik.
Postad 16 September 2007 - 14:33
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Eftersom jag har Tre och är nöjd både med kundtjänst och täckning så tror jag att ja ska fortsätta med dom..Men jag tycker de är nog så dyrt.
Som jag fattar det så får man betala 199/månad för data.
Sen det vanliga abb+vad mobilen kostar/månad blir nog rätt dyrt.
Tycker att Tre har dåligt utbud av datatjänster..borde finnas typ 1gig för 60 spänn/mån
Postad 16 September 2007 - 14:38
effata
-
effata
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Från vad jag kan se på deras hemsida kan man få 99 kr abbonemanget med 1 GB för 99 kr/mån. Men då får man ju förstås inte Turbo-3G.
Jag betalar gladeligen 199 kr / mån extra för att verkligen kunna vara mobil.
Postad 16 September 2007 - 14:54
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Mm joo det är ju meningslöst
Jaoo men tar man typ ett 299 kronors abb + en summa för mobilen + 199 så är det ju minst 557 spänn i månaden  (om man vill ha telefonen billigt) Om inte kan man väl ta de billigaste för 69/mån + sms/mms och samtal så kommer man under 700/månaden så är de ju bra..
Är nästan för mycket tycker jag
Edit
Ring till Tre å fråga när den kommer
Edit2
Har en polare som funderar på att importera en från staterna nu när dollarn är så låg.
Tänkte bara höra med er hur svårt det är att flasha om den å stoppa in en svensk wm6 i den.
Borde det vara nåra problem?
Är det lätt att klanta sig å få en tegelsten istället ?
Nå annat man bör tänka på?Har HTC garanti här om du har en amerikansk TyTN2..
inte så kul å skicka till USA
Redigerat av moparman, 16 September 2007 - 15:45.
Postad 16 September 2007 - 16:38
tjuren47
-
tjuren47
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
ang. abbonemang så tänkte jag köra: 3 bomben friends 69:-/månad Xseries Silver 149:-/månad Tot: 218:-/månad Med X-Series från 3 har du alltid det senaste och bästa från mobila Internet. X-series ger dig TV, innehållet i din dator och det bästa från Internet i din 3Mobil till ett fast pris.
Med X-Series tar du med dig online-världen överallt. Ring obegränsat med Skype-samtal. Chatta, mejla och sök på Internet med ett snabbt klick. Dessutom kan du titta på de bästa TV-programmen i mobilen med 3Show, eller streama alla kanaler från din TV hemifrån. Du kan också lyssna på musik eller se filmer och bilder från din dator direkt i din 3Mobil.
Du får alltid de nyaste tjänsterna automatiskt uppgraderade genom 3Explore. Dessutom ingår en kundservice särskilt anpassad för X-Series och 3Trygg, utan extra kostnad.
Abonnemanget förutsätter att användandet sker för personligt bruk, dvs endast på en arbetsstation/dator åt gången och på ett ansvarsfullt sätt. Abonnemanget får inte användas på ett sådant sätt att 3 eller 3s kunder drabbas negativt eller genom ett användarmönster som mycket kraftigt avviker från det som anses vara ett normalt användarmönster tex:
- Spridning av virus och/eller andra skadliga program och funktion till andra användare
- Onaturligt stora datamängder och onaturligt rimligt långa datasessioner jämfört med en genomsnittlig användning av tjänsten.
3 förbehåller sig rätten att begränsa accesshastigheten til 64Kbit/s om användandet är över 10GB/Månad.
Nu funkar ju inte deras program i andra telefoner än Symbian s.60 (ännu), men det är den fria trafiken jag vill åt och kanske kommer dom släppa programmen till Windows mobile. Sen har jag en lite offtopic fråga: finns något företag man kan skicka en pdf fil på 700 sidor och få den snyggt utskriven, har ingen lust att utsätta min laser för det. // Henrik
Redigerat av tjuren47, 16 September 2007 - 16:39.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|