Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Swedx nya full-hd!

564 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
SWEDX XV1-46TV V3 (TV) 0 (0) Inga priser
SWEDX XV1-40TV V3 (TV) 1 6,8 (14) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 05 november 2007 - 23:51

Unregisteredcd87c016
  • Unregisteredcd87c016
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Mr_Taurus, jag hade samma problem som du fast med ett ATI-kort. Kolla en eller två sidor bak i tråden. Jag har skrivit vad jag gjorde för att få det att fungera, kanske finns något du kan hämta från de instruktionerna trots de är för ATI.

Postad 06 november 2007 - 12:40

marix
  • marix
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
så, har precis i skrivande stund slängt in firmware_0920.bin som enligt tvn dock är 0914, o inte 20, men nära skjuter hare ibland :)

funderar lite på exakt vad man ska titta efter för ändringar, så hoppas ni som testat lite av de andra biosarna har förslag på vad man kan testa.
Antar att autostart/omstartsbuggen bör vara borta iom den är löst sen 0811.

720p/1080p ser ut att funka fint som alltid. 1080p24 kan jag dock inte testa, så hurvida det är löst får förbli osagt.

Inga problem efter kanalsökningen, plats1 som strulat förr visade inga symptom av de problem jag haft innan.
Blev faktiskt lite impad av att kanalsökningen nu, hittade exakt så många kanaler den skulle, och inga extra.
min tidigare version 0728 tror jag det var, hittade runt en 10 exra kanaler, som var vissa av de vanliga kanalerna men med massiv störning.

Redigerat av marix, 06 november 2007 - 13:50.

Postad 07 november 2007 - 17:31

sliparn
  • sliparn
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hej på er!
Jag är lite inne på att köpa en swedx XV1-40TV-SP1 V3,
men blir lite fundersam när man läser denna tråd.
många verkar haft strul, och några har lämnat tillbaka grejerna
Men endel av er verkar ju fått ordning på era apparater.
Saken är den att jag vill ha en trä tv, men inget strul.

användningsområdena kommer att vara canal+ satelit HDTV och HD-dvd (har inte satt mej in i det än)
och även koppla in dator för surf och bildvisning,
Kan ni rekomendera swedx XV1-40TV-SP1 V3 ?

Alternatuiven jag har tittat på är dessa fullHD apparater:
:philips 42PFL7662D eller Samsung LE-40N87BD de kostar ju lite mer, och tyvärr inget trä :lol:
/Erik

Postad 08 november 2007 - 14:22

agazza
  • agazza
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hej alla glada swedx ägare, jag har groa problem med ghosting på min tv, inte bara snabba rörelser utan även när någon vrider på huvudet så blir allt suddig. Detta sker både på dvd och tv.

Jag har skickat ett brev till swedx och jag vill ha tv:n utbytt. Är det någon annan som haft samma problem som kan hjälpa mig?

Postad 15 november 2007 - 17:06

east-bear
  • east-bear
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Hej ala. Jag har haft min teve ett bra tag nu, använder den som datorskärm. Undrar om det är någon annan som har problem när man zappar mellan olika uutag. Som om jag t.ex kollar på TV från RGB uttagen, så ska jag zappa tillabaka till datorn igen som ligger på HDMI 1, då kan det ibland ta fruktansvärt lång tid för bilden att komma fram. Någon som har samma? Någon som vet vad det beror på?

Postad 16 november 2007 - 15:43

theoak
  • theoak
  • Forumräv

• 514 inlägg
  • 0
den där träramen runt tv´n är ungefär lika snygg som en träsits på toa! fy f-n för att ha en sådan hemma!

Postad 16 november 2007 - 16:27

sliparn
  • sliparn
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

den där träramen runt tv´n är ungefär lika snygg som en träsits på toa! fy f-n för att ha en sådan hemma!

Tja! smaken är som baken, själv vill jag nog hellre ha möblemang i trä än i svart plast ;)
Så det blir nog en swedx för min del.

ps: Jag har träsits på toa med :angry:

Postad 16 november 2007 - 16:31

theoak
  • theoak
  • Forumräv

• 514 inlägg
  • 0

Tja! smaken är som baken, själv vill jag nog hellre ha möblemang i trä än i svart plast ;)

häng den på wc då B)

du har rätt smaken är som..

Postad 16 november 2007 - 17:13

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0

häng den på wc då B)

du har rätt smaken är som..

Haha toa i badrummet, det måste jag fixa hemma hos mig! B)

Postad 17 november 2007 - 18:11

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Hej
För 8995kr är det ett mycket bra köp och det verkar som dom börjar att få ordning på dom ochså, med det nya moderkortet och nätdelen.
Har bara min HTPC kopplad till den + Wii, datoranvändning är super snyggt även så HD mycket bra färger.

MrDTS

Postad 18 november 2007 - 14:15

sliparn
  • sliparn
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Hej
För 8995kr är det ett mycket bra köp och det verkar som dom börjar att få ordning på dom ochså, med det nya moderkortet och nätdelen.
Har bara min HTPC kopplad till den + Wii, datoranvändning är super snyggt även så HD mycket bra färger.

MrDTS

Fick svar från swedx på min fråga om de fortfarande hade problem med 40" HD:n
och svaret var att alla problem utom den automatiska kanalsökningen var lösta, manuell sökning fungerar dock.

men vem behöver kanalsöka egentligen? det är ju en analog motagare, och det nätet är ju släckt i detta land
Jag väljer ju kanal på digital boxen, så det är väl ett ickeproblem.

Men en sak undrar jag, går det att köra bild i bild med olika ingångar, tex dator och digitalboxen samtidigt?
eller är det endast i TV motagaren den funktionen fungrar.

Postad 19 november 2007 - 20:27

demoniak
  • demoniak
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0

Men en sak undrar jag, går det att köra bild i bild med olika ingångar, tex dator och digitalboxen samtidigt?

Det går att köra PIP med en källa var från två olika grupper. Dvs. fler möjligheter än bara TV + en till, men alla kombinationer går inte.
I manualen finns en lista på vilka ingångar som ingår i de två grupperna. Om jag inte minns fel så är det ungefär så här: HDMI, VGA och komponent i den ena och SCART, S-Video och komposit i den andra.
Manualen som finns här http://www.swedx.se/brochure_frame.php är inte för senaste versionen.

Postad 19 november 2007 - 23:26

sliparn
  • sliparn
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Det går att köra PIP med en källa var från två olika grupper. Dvs. fler möjligheter än bara TV + en till, men alla kombinationer går inte.
I manualen finns en lista på vilka ingångar som ingår i de två grupperna. Om jag inte minns fel så är det ungefär så här: HDMI, VGA och komponent i den ena och SCART, S-Video och komposit i den andra.
Manualen som finns här http://www.swedx.se/brochure_frame.php är inte för senaste versionen.

Tack för svaret!

Postad 20 november 2007 - 15:54

Nonne_cool
  • Nonne_cool
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tjena alla tv-nerds :)

Har även jag köpt mig en trä tv. Föll pladask för den. Skitsnygg, enligt mitt tycke.
Bra levernastider och allt.

Men fick problem direkt när jag kopplade in den.
Körde digitalbox in via scarten. Men fick bara svart vit bild, men efter lite fibblande så fick den färg. Dock skittaskig bild. Fattade inte vad som var fel. Köpte nya kablar, provade en annan box. Provade tom via antenningången. Volket inte gav någon hygglig bild. Men vid närmade undersökning så såg jag att båda scartingångarna var djupt, riktigt djupt inbäddade i träet. Vilket gjorde att kontakten inte fastade och ramlade ut. Efter en massa mejlande med Swedx, så var de villiga att ta emot den. Skickade upp den, allt gick smidigt med UPS. Gick ungefär en månad utan att jag hörde något.

Mejlade och undrade om de hade skickat den till kina, och fick till svar att den var klar för länge sedan, och att de skulle skicka den omg. Fick den tre dagar senare. Vi första anblicken såg det bra ut. på 2an. Vilket INTE är en fullscart. Och 1ans var inte fixad. Vafan!!! Mejlade till dem, men fick bara dumma svar. Att den satt i moderkortet och inte gick att flytta blabla. Ringde senare upp och var lite på stridshumör, då det tydligen bara går att plocka ut ljudet via 1ans scart????? Som lösning på detta hade de en scartsplitt som delade i tre. Undrade vad det skulle göra för nytta, men gick med på att de skickade en sådan, att prova. Tvivlar dock på att det kommer att funka, då ingången fortfarande sitter för djupt in. Jag ansåg att de antingen skulle byta tv:n eller göra ett återköp.

Någon annan som haft problem med scarten? Bifogar bilder så ni ser vad jag menar.

Och det här med att man bara kan plocka ut ljud via scarten, är det brukligt? Aldrig hört talas om innan, när den har en jäkla massa ingångar, men inga utgångar???

Båda

http://www.geting.se...43-DSC00064.JPG
Scart 2 halvscart

http://www.geting.se...45-DSC00065.JPG
Scart 1 Fullscart

Postad 20 november 2007 - 17:30

east-bear
  • east-bear
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Fick mejl av Jack angående firmwaren.

Hej

Vi har stoppat leveransen av nya programvaran pga att det har visat sig att
HDMI ingångarna blir långsammare. Vilken version har du i din TV? Det hittar
du under OSD - OSD - INFORMATION.

Mvh
Jack

Konstigt tycker jag. Jag vill ju ha stöd flr 24Hz grejen!

Postad 20 november 2007 - 17:45

Majorn
  • Majorn
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Fick mejl av Jack angående firmwaren.

Hej

Vi har stoppat leveransen av nya programvaran pga att det har visat sig att
HDMI ingångarna blir långsammare. Vilken version har du i din TV? Det hittar
du under OSD - OSD - INFORMATION.

Mvh
Jack

Konstigt tycker jag. Jag vill ju ha stöd flr 24Hz grejen!

Tog ett j*vla tag för dom att inse de... det skrev jag till dom samma dag som jag körde in firmwaren, i början på september....

Hoppas dom får klart nån ny firmware snart, där timing och grejer stämmer för att köra 24hz från datorn...

Postad 20 november 2007 - 23:58

Wempa
  • Wempa
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Ljudet på min tv la av för någon vecka sedan. Skickade in den med UPS 13/11 och dom hade lagat den och skickat tillbaka den 16/11 och 19/11 hade jag den hemma igen. Det kallar jag service. Dom stod för frakten med. Så jag vet inte varför vissa får stå för den? Lägger tvn av under tiden man har garanti så ska man väl inte behöva betala frakt!

Är iaf. mycket nöjd med tvn förutom dom buggarna som finns kvar. Firmwaren som dom la in i tvn är daterad 10/06/07 och jag kunde göra automatisk sökning av kanaler och sedan flytta runt dom utan att det var som förut att vissa kanaler skrevs över.

Däremot så upplever jag fjärren seg. Måste trycka flera ggr. för att det ska hända saker.

Ska prova koppla in datorn med och se om pixelmappningen fungerar. Gjorde inte det förut.

Postad 22 november 2007 - 16:32

Nonne_cool
  • Nonne_cool
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tjena.
Kan inte ni, som också har en 40" full hd kolla på era scartingångar om de också är ganska långt in.
Fick den geniala kontakten, vilken bara är en helt vanlig scart-splitter, som skulle lösa alla problem.
Men som väntat gick inte det heller. Nog en av de dummaste förklaringar jag hört.

Men iaf. De påstar att alla deras tv-apparater är sådana. Vilket jag inte kan tro på. När deras egna kontaker inte heller klarar av att få kontakt, är det då inte fel på skrället???
Men som sagt, hade velat veta om alla de andra de sålt (enligt dem 40 000 apparater) också ser ut som min.

Tacksam för snabbt svar.

Postad 23 november 2007 - 00:12

Ouzo
  • Ouzo
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag har samma problem som du med min scart1.
Den sitter också för djupt vilket gör att kontakten inte sitter kvar. Har en bild på detta i mitt galleri. Scart2 funkar iaf.
Har inte orkat reklamera och skicka tillbaka tv:n men det borde man kanske gjort.
Jag tar ut ljudet från headphone-uttaget, inte optimalt men det funkar.

Postad 24 november 2007 - 00:40

HrSchnabel
  • HrSchnabel
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej
tänkte prova på och sälja min fina swedx på grund av längre utlandsresa
http://www.blocket.s...2818.htm?ca=6_s
allt info finns där för dem som är sugen på
mvH /Tim

Postad 25 november 2007 - 03:32

philipjavelius
  • philipjavelius
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej. väldigt besviken på den nya firmware 31/8 som dom kallar den för.
jag fick problemet att jag ej kunde använda min dvi utgång från datorn och hdmi ingång till tvn.
samma sak blir när jag kollar på film från mitt hemabio system där jag har hdmi ut och hdmi in i tvn, då ställer tvn om sig till annan upplösning och bilden försviner. nu önskar jag få gammla FirmWare så jag kan använda tvn så länge.
Det problemet jag hade innan updateringen av den nya firmware var att jag ej kunde höra något ljud från tvn. men det struntar jag i just nu eftersom jag har fått ett hemabio system...

Skärpning nu SWEDX.
Man kan inte sälja en produkt om man inte tar fram lösningen till felen på produkten.

Hur skulle det se ut om jag sålde en dator till er där det inte fanns några drivrutiner till grafikkortet?

Postad 26 november 2007 - 12:35

Nonne_cool
  • Nonne_cool
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tolkar det som att det bara är två apparater av 40 000 som har problem med scarten?
Nu ######r ska de få ett samtal till.

Postad 26 november 2007 - 13:37

Nonne_cool
  • Nonne_cool
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Pratade precis med Swedx. Tydligen är dettaett problem de anser att de inte kan lösa. Men de var villiga att ta tillbaka tv:n på öppet köp, vilket iofs var shysst. Men retligt ändå. Jag åker på att betala frakten, och jag står utan tv. Jäklilgt synd detta måste jag säga, då det ÄR en jäkligt trevlig tv.

En parantes är att de tyckte att jag kunde ta en limpistol och limma fast scartsplitten bak på tv:n så att den verkligen satt fast.
Men sa senare att edt kanske inte var en proffisionell lösning. Nej, det var nog inte det nej.

Så tyvärr åker tv:n tillbaka. Jäkligt synd, men sant.
Hoppas de löser detta, ganska löjligt lilla problem, på nya modeller.

Postad 27 november 2007 - 09:51

Spitkicker
  • Spitkicker
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Pratade precis med Swedx. Tydligen är dettaett problem de anser att de inte kan lösa. Men de var villiga att ta tillbaka tv:n på öppet köp, vilket iofs var shysst. Men retligt ändå. Jag åker på att betala frakten, och jag står utan tv. Jäklilgt synd detta måste jag säga, då det ÄR en jäkligt trevlig tv.

En parantes är att de tyckte att jag kunde ta en limpistol och limma fast scartsplitten bak på tv:n så att den verkligen satt fast.
Men sa senare att edt kanske inte var en proffisionell lösning. Nej, det var nog inte det nej.

Så tyvärr åker tv:n tillbaka. Jäkligt synd, men sant.
Hoppas de löser detta, ganska löjligt lilla problem, på nya modeller.

Tråkigt att du behövde skicka tillbaka den..

Såg detta problem lite sent då jag inte använder någon scart, men kom att tänka på ett liknande problem.
Bestälde mig en xbox med hdmi och fick reda på att man måste ta bort höljet på en komponent sladd för at kunna få plats med den bredvid hdmi kabeln i lådan (allt för att få en optisk ljud utgång..).

Så då tänkte jag varför inte ta bort höljet/skala bort en bit på scarten? :) Inte så vacker lösning men det kanske fungerar iaf hehe.

Postad 12 december 2007 - 00:27

east-bear
  • east-bear
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Jag har problem nu när jag ska spela. Kan typ inte spela något spel utan får bara en blått blinkade skärm. men man gör spelet gå igång...

Jag kör i wondows på 1920*1080

Någon som har samma problem? Jag kunde spela förut men sen har jag formaterat, men förstår inte vad som hänt :S

Postad 20 december 2007 - 00:38

Unregisteredcd87c016
  • Unregisteredcd87c016
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Jag har problem nu när jag ska spela. Kan typ inte spela något spel utan får bara en blått blinkade skärm. men man gör spelet gå igång...

Jag kör i wondows på 1920*1080

Någon som har samma problem? Jag kunde spela förut men sen har jag formaterat, men förstår inte vad som hänt :S

Låter som det problemet jag hade när jag hade en annan firmware. Har du 08/11?
Felet jag hade var att spel som default hade fel upplösning och TVn skalade inte om bilden utan visade bara blått. Åtgärden var att ändra firmware till 08/11.

Såg förresten att de sänkt priset på den nu till 7995 kr. Klockrent köp för det priset!

Postad 20 december 2007 - 17:51

fanimej
  • fanimej
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Det är ju ett riktigt fint pris på den här TV:n men fy fanken så ful den är :) :P
Någon som kan visa lite hemmabilder på den så jag får se om det ser bättre ut "i verkligheten"?

Postad 21 december 2007 - 01:58

Unregistered4085fea2
  • Unregistered4085fea2
  • Forumräv

• 645 inlägg
  • 0
Hej
Denna kabel Kjell.com nollmodems kabel är densamma som Swedex nollmodemskabel

mvh BlueeAYess :)

Redigerat av Unregistered4085fea2, 21 december 2007 - 02:01.

Postad 21 december 2007 - 07:28

_green_
  • _green_
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0

Det är ju ett riktigt fint pris på den här TV:n men fy fanken så ful den är :blink: :)
Någon som kan visa lite hemmabilder på den så jag får se om det ser bättre ut "i verkligheten"?

Jo, det hade vart trevligt å se lite hemmabilder. Min fru gillar den INTE. Men den är ju ganska billig... det skulle bli mer pengar över till en bra proj. B)

Postad 21 december 2007 - 08:29

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1 560 inlägg
  • 0
Ang bilder så är det bara att söka på Swedx i galleriet, finns hur många bilder som helst! :)

Postad 21 december 2007 - 17:36

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Hej

Vilken version är den senaste i firmwaren ?

Mvh
Timo

Postad 23 december 2007 - 07:52

tiaz
  • tiaz
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Givet köp snart, men klarar jag mig på 720p versionen om jag sitter 3m från tvn?

Postad 25 december 2007 - 04:14

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0
Någon som läst detta?

http://di.se/Nyheter.....;huvudnyheter

Finns dessutom mer av sånt att länka till vad gäller alla minst sagt oseriösa turer kring Swedx/Falcon air...

tycker denna samt alla andra artiklar i ämnet säger det mesta om detta märke....

Redigerat av masse70, 25 december 2007 - 04:21.

Postad 25 december 2007 - 19:43

DFN
  • DFN
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Det där såg ut att vara väldigt gamla nyheter "2006-10-10 14:47"

Vad som är lite konstigt är att nu finns det inga priser på deras hemsida....hmm dom kanske bara håller på med någon uppdatering iofs för i förmiddags stod det 7995:- på 40"

Postad 26 december 2007 - 17:46

jagsåklart
  • jagsåklart
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag får inte 1920*1080 pixelmappat via HDMI.
Windows XP, ATI Radeon 3870, Catalyst 7.12.
11/14/07 på TV:n.
Det ser ut som den förminskar och förstorar bilden - text blir inte helt skarp, http://www.pixelmappat.nu/ ger ett interferensmönster. :)

Postad 29 december 2007 - 12:45

Bigturn
  • Bigturn
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
När jag skall titta på Blueray så blir bilden grön, däremot så har jag både ljud och text (se bild). Datasupporten sa att jag måste byta tv (swedxen) då den inte stöder htcp. Stämmer detta? Jag kör med CyberlinkPowerDVD.

Postad 29 december 2007 - 16:40

Srekel
  • Srekel
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
8000:- för en 40" tv låter ju riktigt nice, så jag är rätt sugen. Men efter att ha läst tråden blir man ju lite tveksamt efter att ha hört alla problem som folk har.

Hur många av problemen finns fortfarande?
** Slocknande panelen t.ex., har det fixats med att dom stoppar in bättre nätagg eller vad?
** 1080p24, nån som fått det att funka?
** Är det fortfarande 8/11-firmwaren som är stabilast? Eller kom det nån i september? Är det nåt nytt på väg?
** Scart-kontakterna verkar lite svåra att komma åt... spelar inte superstor roll men är ändå lite surt. Är det fler kontakter som är såna?
** Det där med kanalinställningar och byten verkar vara löst nu eller?
** Fler problem som många har? Har säkert missat nåt..

Eftersom den heter V3, kan man förvänta sig att dom kommer släppa en V4 nån gång? Jack? Dom allra flesta posterna i tråden var ju i augusti och september, sen svalnade det ganska snabbt...

Nån mer som har mer info huruvida man kan lita på företaget? Verkar som att dom har schysst support iaf, bortsett från att man måste betala fraktkostnader. Och att det bara är ett års garanti (kan man, och bör man, förlänga den på nåt sätt?).

Dom flesta verkar ju väldigt nöjda med bildkvalitén också vad jag förstått.. Även om det verkar som att det inte är så bra med antenn-signal, men det är väl alltid så med LCD-skärmar om jag förstått rätt?

Kort sagt: Skulle DU rekommendera den (bör ju finnas en del med erfarenhet vid det här laget)? Varför/varför inte?

/Anders

Postad 29 december 2007 - 20:36

qriller
  • qriller
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Jag får inte 1920*1080 pixelmappat via HDMI.
Windows XP, ATI Radeon 3870, Catalyst 7.12.
11/14/07 på TV:n.
Det ser ut som den förminskar och förstorar bilden - text blir inte helt skarp, http://www.pixelmappat.nu/ ger ett interferensmönster. ;)

Jag har oxå samma problem med min tv när jag kör 1080p via min ps3.. Det är over eller underscan på den vet itne riktigt men hela bilden syns inte på skärmen och därav blir det inte pixelmappat. jag skrev detta till swedx o de sa att det var på grund av ps3an... Men nu har ju du samma problem med dator????? Blir vi lite lurade kanske? Är det ngn som kan säga att de har pixelmappad bild på sin tv?

Postad 31 december 2007 - 01:10

Walkhome
  • Walkhome
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Kort sagt: Skulle DU rekommendera den (bör ju finnas en del med erfarenhet vid det här laget)? Varför/varför inte?

/Anders

Jag undrar samma sak, någon som kan svara med ingående och ge lite förklaringar och tips?

Postad 31 december 2007 - 10:08

FlatOskar
  • FlatOskar
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Samma här - är görsugen på att köpa den - har träpanel i hela källaren - och en trätv hade varit helrätt!!

Swedx representat har väl inte avhörts å detta forum på en tid - har han slutat eller gett upp?

Ni som ej får pixelmappat, kan det vara någon inställning som spökar, typ "Overscan - On/Off" - finns ingen användarmanual att ladda ned på Swedx hemsida.

Vissa här uppger att dom lyckats - hur har dom det?

/FlatOskar

Postad 07 januari 2008 - 22:23

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Hej

Nu finns den i pianosvart !

Inga problem att få den pixelmappat (FullHD versionen)
Beror på grafikkort och Vista/XP vilket man har kombinerat samt funkar både på HDMI och vga.
MrDTS

Bifogad fil  1xv1_40_bl.jpg   10,73K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered7126f11a, 07 januari 2008 - 22:26.

Postad 08 januari 2008 - 02:02

Paul79
  • Paul79
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hej alla, tänkte bara komma med lite åsikter tala om att den här tv:en är ser riktigt fin ut i verkligheten me trävarianten. Bilden däremot lämnar en del att önska. Om ni har vägarna förbi huvudkontorer så har ni möjligheten att se själva olika typer av upplösningar/kontakter och mindre filmsnuttar. Bäst bild blir det pixelmappat med 1080p från en dator. Betyg 9/10, tv via digatalbox 7/10 (ingen hd signal) och Bluray rulle via ps3 7/10. Vore kanske något när den låg på 7999:- men nu finns det alt. enligt mig som ger bra mkt bättre bild när man ska använda till tv och hd-filmer, tänkvärt nu när priserna har höjts. Skulle bilden övertygat mig när jag spana skulle jag slagit till direkt... :)

Postad 11 januari 2008 - 22:09

demoniak
  • demoniak
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0

Inga problem att få den pixelmappat (FullHD versionen)

Hur gör ni för att få 1080p pixelmappat från datorn? Uppgraderat firmware?

Jag har "08/11/07" och då får man den här EDID infomationen från skärmen. Inte konstigt att datorn vägrar ställa in rätt upplösning när skärmen uttryckligen talar om för datorn att den inte klarar av det (trots att det faktiskt gör det, 1080p från andra manicker funkar bra)
Som ni ser säger den att den klarar "1920 x 540 @ 60Hz" vilket är samma sak som 1080i.
Har testat med både Mac OSX 10.5 och Windows XP utan framgång. Förstår inte hur man skall tvinga datorn att inte ta hänsyn till vad skärmen säger utan att skicka ut 1080p ändå.

DDC block report generated by SwitchResX for display

Mstar Demo (1)

0  1  2  3  4  5  6  7  8  9  A  B  C  D  E  F
-----------------------------------------------------
0  | 00 FF FF FF FF FF FF 00 36 74 01 0B E9 03 00 00
1  | 00 10 01 03 80 46 27 78 0A 19 90 A7 55 46 98 24
2  | 10 49 4B 21 08 00 8B C0 81 40 81 C0 61 40 01 01
3  | 01 01 01 01 01 01 01 1D 00 72 51 D0 1E 20 6E 28
4  | 55 00 C4 8E 21 00 00 1E 01 1D 80 18 71 1C 16 20
5  | 58 2C 25 00 C4 8E 21 00 00 9E 00 00 00 FC 00 4D
6  | 73 74 61 72 20 44 65 6D 6F 0A 20 20 00 00 00 FD
7  | 00 16 50 0E 5B 10 00 0A 20 20 20 20 20 20 01 40

-----------------------------------------------------
	Valid DDC block: checksum passed

EDID Version........1.3
Manufacturer........MST
Product Code........267 (010B) (0B01) 
Serial Number.......1001

Manufactured........Week 0 of year 2006
Max H Size..........70 cm
Max V Size..........39 cm
Gamma...............2.20

DPMS Supported Features:
------------------------ 

Display type:
------------- 
RGB color display

Input signal & sync:
-------------------- 
Digital  

Color info:
------------ 
Red x = 0.652  Green x = 0.275  Blue x = 0.143  White x = 0.285
Red y = 0.333  Green y = 0.595  Blue y = 0.063  White y = 0.293

Established Timings:
-------------------- 
		800 x 600 @ 60Hz
		640 x 480 @ 60Hz
		1024 x 768 @ 60Hz

Manufacturer Reserved Timings:
------------------------------ 

Standard Timing Identification:
------------------------------- 
	#0:	1360 x 765 @ 60Hz	(8BC0)
	#1:	1280 x 960 @ 60Hz	(8140)
	#2:	1280 x 720 @ 60Hz	(81C0)
	#3:	1024 x 768 @ 60Hz	(6140)

Monitor Description blocks:
--------------------------- 
	Descriptor #0 is Timing definition:
	Mode = 1280 x 720 @  60Hz
		Pixel Clock.............74.25 MHz			Non-Interlaced

Horizontal			Vertical
		Active..................1280 pixels		 720 lines
		Front Porch............. 110 pixels		   5 lines
		Sync Width..............  40 pixels		   5 lines
		Back Porch.............. 220 pixels		  20 lines
		Blanking................ 370 pixels		  30 lines
		Total...................1650 pixels		 750 lines
		Scan Rate............... 45.00 kHz			 60.00 Hz

Image Size.............. 708 mm			 398 mm
		Border..................   0 pixels		   0 lines

Sync: Digital separate with
				* Positive vertical polarity
				* Positive horizontal polarity

Descriptor #1 is Timing definition:
	Mode = 1920 x 540 @  60Hz
		Pixel Clock.............74.25 MHz			Interlaced

Horizontal			Vertical
		Active..................1920 pixels		 540 lines
		Front Porch.............  88 pixels		   2 lines
		Sync Width..............  44 pixels		   5 lines
		Back Porch.............. 148 pixels		  15 lines
		Blanking................ 280 pixels		  22 lines
		Total...................2200 pixels		 562 lines
		Scan Rate............... 33.75 kHz			 60.05 Hz

Image Size.............. 708 mm			 398 mm
		Border..................   0 pixels		   0 lines

Sync: Digital separate with
				* Positive vertical polarity
				* Positive horizontal polarity

Descriptor #2 is Monitor name:
			Mstar Demo
	Descriptor #3 is Monitor limits:
		Horizontal frequency range.......14-91 kHz
		Vertical frequency range.........22-80 Hz
		Maximum bandwidth unspecified

Postad 14 januari 2008 - 23:37

demoniak
  • demoniak
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
Kan inte någon som har nyaste firmware göra en EDID dump och posta resultatet?
Se http://en.wikipedia....tification_data för info.
Jag använde SwitchResX för Mac http://www.madrau.com/ Inte testat något program för windows men DumpEDID http://www.nirsoft.n.../dump_edid.html verkar litet och enkelt.

Postad 15 januari 2008 - 15:08

Majorn
  • Majorn
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Jag har samma firmware som dej, och får samma resultat i DumpEDID, men har inga problem alls att köra i 1920x1080, funkar direkt på ett 8600GTS.

Postad 15 januari 2008 - 16:13

demoniak
  • demoniak
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0

Jag har samma firmware som dej, och får samma resultat i DumpEDID, men har inga problem alls att köra i 1920x1080, funkar direkt på ett 8600GTS.

Intressant. Har du installerat nån typ av .inf-fil/drivrutin för skärmen som en monitor? Eller står det att det är en "plug and play"-bildskärm?
Grafikkortet jag testade med är ett Intel GMA som sitter i en MacBook.

Det verkar som om EDID informationen stämmer dåligt för det mesta. Jämförelsevis kan jag säga att min 24 tums Dell skärm säger att den bara klarar 1680 X 1050 trots att den har 1920 x 1200 vilket funkar klockrent ändå.

Postad 15 januari 2008 - 16:20

Majorn
  • Majorn
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Plug and Play... inte bytt nånting.. har för mej att jag kört ett likande program förut, och de har inte stämt bra alls...
För dom som inte får de att funka, och kör windows, testa PowerStrip, inte helt säkert på att de funkar med de, men jag tror man kan ställa in egna upplösningar i de.

Postad 05 februari 2008 - 22:06

Unregisteredcd87c016
  • Unregisteredcd87c016
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Jag skrev ett inlägg om hur jag fick göra för att få det pixelmappat tidigare i den här tråden. Ni som har problem, ta en titt och följ de stegen. Har firmware 08/11
https://www.minhembi...s...t&p=1578483

Postad 12 februari 2008 - 01:10

Unregisteredcd87c016
  • Unregisteredcd87c016
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Jag har gått över till ett 8800GT nu ifrån mina tidigare ATI-kort, och nu börjar alla de problemen visa sig som ni har beskrivit här. Skall börja med att säga att det verkar fungera utan problem via VGA. Men jag behöver av olika anledningar köra DVI-HDMI.

Majorn, kör du HDMI eller VGA?

Problemen jag får är att skalningen blir helt fel. En liten del av bilden hamnar utanför skärmen.

Postad 12 februari 2008 - 01:23

Majorn
  • Majorn
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Jag kör via HDMI.... Har faktiskt aldrig testat att köra via VGA, skulle ha gjort det, det enda jag matat in via VGAn är X360, och det fungerade inte bra alls, trodde de va knas med kabeln, men de kanske är nått med tvn, ska kika de imorgon...

Redigerat av jonsod76, 29 maj 2009 - 19:07.
Citat av hela tidigare inlägg - Dubbelpost

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.