Nokia N95 128MB RAM 8GB
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(60)
|
Inga priser |
Postad 14 December 2007 - 15:13
Postad 14 December 2007 - 22:42
24-seven ditt problem med arister/albums kan lösas genom denna guide . (SVENSK)
http://n95.forum24.se besök gärna och bli medlem! .SE domän är på väg, fixas snart.
Slaski och Nufi3e (jag) ligger bakom sidan.
Redigerat av Nufi3e, 15 December 2007 - 22:26.
Postad 15 December 2007 - 11:12
Vågar inte prova om jag inte vet att allt funkar som det ska, t.ex messenger och mobil-TV.
Postad 15 December 2007 - 13:07
Fortfarande ingen som provat att lägga in firmware V20 i sin N95 från 3 ?
Vågar inte prova om jag inte vet att allt funkar som det ska, t.ex messenger och mobil-TV.
Är det nåt man kan göra själv? Eftersom du snackar om messenger och mobil-tv antar jag att det inte är en FW som går att få genom Tre?
Är inte Tremobilerna låsta för uppgradering av FW som inte släppts av Tre?
Postad 15 December 2007 - 13:15
Ni som vill kunna köra youtube direkt i mobilen (utan massa konvertering osv, med sök funktion osv) finns det nu ett utmärkt alternativ för mobilen, guide finns HÄR . (SVENSK)
24-seven ditt problem med arister/albums kan lösas genom denna guide . (SVENSK)
http://n95.forum24.se besök gärna och bli medlem! .SE domän är på väg, fixas snart.
Slaski, Nufi3e (jag) och daydreamer ligger bakom sidan.
Tack, skall testa detta...
Postad 15 December 2007 - 13:39
Man kan byta CODE (produktkod) mha Nemesis och välja en CODE som inte är TRE-specific, då ska man kunna uppgradera till V20. Tror att man då unbrandar den också Fick för mig att flera i detta forum gjort just detta.Fortfarande ingen som provat att lägga in firmware V20 i sin N95 från 3 ?
Är det nåt man kan göra själv? Eftersom du snackar om messenger och mobil-tv antar jag att det inte är en FW som går att få genom Tre?
Är inte Tremobilerna låsta för uppgradering av FW som inte släppts av Tre?
Postad 15 December 2007 - 17:16
Man kan byta CODE (produktkod) mha Nemesis och välja en CODE som inte är TRE-specific, då ska man kunna uppgradera till V20. Tror att man då unbrandar den också Fick för mig att flera i detta forum gjort just detta.
Har du gjort det? Isf hur gick det ?
Postad 16 December 2007 - 12:33
http://www.n95an.se - ett svenskt forum för nokia n95 (och delvis andra s60v3 telefoner)
Registrera er och säg vad ni tycker, dela med er utav era erfarenheter och problem, det blir lättare för alla oss N95-ägare! Spelar ingen roll om du har N95-1 eller N95-2 eller N95-3 du är lika välkommen. Har du ingen N95:a? Var med och diskutera ändå, du kanske skaffar dig en sådan?
Postad 16 December 2007 - 14:06
Om du lyfter ögonen 5cmMan kan byta CODE (produktkod) mha Nemesis och välja en CODE som inte är TRE-specific, då ska man kunna uppgradera till V20. Tror att man då unbrandar den också Fick för mig att flera i detta forum gjort just detta.
Har du gjort det? Isf hur gick det ?
"Fortfarande ingen som provat att lägga in firmware V20 i sin N95 från 3 ?
Vågar inte prova om jag inte vet att allt funkar som det ska, t.ex messenger och mobil-TV."
Som sagt, vet ju inte om man ställer till så att man inte kan använda vissa saker då.
Postad 16 December 2007 - 14:16
Men sen till frågan kan det tänkas att det går markant snabbare i framtid fw uppdateringar. Eller är det minnet i telefonen som är obotligt långsamt?
Förresten vad är maximala hastigheterna i överföring vid BT 2.0 och wifi?
Postad 16 December 2007 - 14:46
Om du lyfter ögonen 5cm
och läser inlägget ovanför så säger jag
Vågar inte prova om jag inte vet att allt funkar som det ska, t.ex messenger och mobil-TV."
Som sagt, vet ju inte om man ställer till så att man inte kan använda vissa saker då.
eeehh..Kommer du aldrig nånsin uppgradera din FW för att du en gång har skrivit det i ett forum ?? haha ^^
Givetvis tänkte jag att du Kanske hade du fått tag i nån som hade prövat, och därför testat själv.. =P Lycka till framöver! =)
Peach out ^^
Postad 16 December 2007 - 15:32
Jodå det kommer jag nog att göra. Om jag var säker på att jag inte messar upp telefonen skulle jag göra det direkt, eftersom jag tror att garantin ryker om man fipplar med ej avsedd firmware så är jag tveksam.Om du lyfter ögonen 5cm
och läser inlägget ovanför så säger jag
eeehh..Kommer du aldrig nånsin uppgradera din FW för att du en gång har skrivit det i ett forum ?? haha ^^
Givetvis tänkte jag att du Kanske hade du fått tag i nån som hade prövat, och därför testat själv.. =P Lycka till framöver! =)
Peach out ^^
Det är ju därför jag frågar här om någon annan provat. Den gamla N95:an är det många som gjort detta med iaf.
Har haft telefonen sedan i Onsdags, så lite till väntar jag nog om jag ska vara först ut.
Postad 16 December 2007 - 17:55
Tänkte bara berätta lite kort hur det funkar med signering av tex en riktigt snygg skärmsläckare. Har fått lite förfrågningar via PM om detta och jag tänkte att istället för att svara där så lägger jag ut det här, så att fler kan ta del av det.
Först och främst så är jag inte nån expert på det här med signering, så alltför avancerade frågor kan jag nog inte svara på =/
För att få HOCKEY tyscrsaver på en Nokia N95 8 GB:
Först så behöver man 2 filer: TYScrsaver_v1.20_unsigned.sis. Den finns att hämta här.
Den andra filen finns att hämta här:
Packa upp och lägg dessa 2 filer i en egen ny mapp.
Nästa steg är att skaffa sig ett konto på http://www.symbiansigned.com
(det kan va lite klurigt eftersom deras "security-läs-av-siffror-och-bokstäver-på-bilden-för-att-komma-vidare" verkligen suger.)
Nästa steg är att besöka den här sidan och göra exakt som de skriver.
När du genomfört punkt 2, så kopiera de 2 filerna som du tidigare laddade ner och la i en egen mapp. Lägg dessa filer i programmappen för det nya programmet som du just nu har installerat. Lägg även de andra filerna som det står om i punkt 1 (i guiden) i samma mapp. Alltså Program-Symbians Tools-Developer Certificate Request/ "lägg ALLA filer här"
Sedan är det bara att fortsätta att följa instruktionerna.
Vill du ha en mer kortfattad instruktion så kan du även kika på den här sidan: http://then95blog.wo...n-applications/
Såhär ser skärmsläckaren ut:
Jag tror jag fann felet
Jag sitter på en 1a och har försökt få igång den här. Men icke
Postad 16 December 2007 - 18:00
Jag tror jag fann felet
Jag fick ju certifikatfel på den här. Kan det bero på att den endast fungerar på N95-2 ?
Jag sitter på en 1a och har försökt få igång den här. Men icke
Hm.. tror inte att det skulle ge ett sådant fel. Har läst nånstans att det bara är själva storleken som skiljer dem åt. Men för säkerhet skull så kan du ju ladda ner den för din telefon. Den filen finns att hämta här:
http://thenokiaguide...-screen-sa.html
Postad 16 December 2007 - 18:21
Jag har tom ändrat årtal i mobilen då jag har för mig att det var slacki som tipsade om det (?)
Så.. jag har ingen aning..
EDIT: Måste ju ffs signera min lur först. Så jag väntar på den guiden där istället
Redigerat av finaste_fin, 16 December 2007 - 18:24.
Postad 16 December 2007 - 21:35
Men då har jag inte varit ute och cyklat.. har ju redan den. MEN, jag får ett litet meddelande: Certifikatfel, kontakta programleverantören
Jag har tom ändrat årtal i mobilen då jag har för mig att det var slacki som tipsade om det (?)
Så.. jag har ingen aning..
EDIT: Måste ju ffs signera min lur först. Så jag väntar på den guiden där istället
hm.. vet inte om jag tolkar dig rätt nu..
Men alltså, signeringen gör man med själva filen. Applicationen alltså. Man kan göra det i telefonen, men även på det sätt som jag skrev om tidigare i den här tråden..
När du har signerat filen så kommer det inte att komma upp det där felmeddelandet längre...
Postad 16 December 2007 - 23:40
Postad 17 December 2007 - 14:33
signera filen så löser det sig som daydreamer säger. du kan ändra tillbaka 1 år OM det är rätt typ av felmeddelande. typ utgånget certifikat.
hehe... fast att ändra datum är inte att lösa problemet utan att kringgå det.. hehe... bättre att det blir rätt från början.
Postad 23 December 2007 - 15:17
Problem 1 är att trots att jag lagt in låtarna och de finns på telefonen så hittar inte musikspelaren dom när jag trycker uppdatera så hittas dom inte. Funkat med de första låtarna jag la in men inte nu. Har provat starta om osv..
Problem 2 Kom när musikspelaren på samma ställe i en låt pausade och vägrade spela vidare. Det enda som hjälpte var att spola förbi...
Det 3:e och största problemet är videos...Har lagt in 3 olika videor som alla funkar på datan. Efter ca 35min pausas bilden men ljudet fortsätter. Likadant i alla och på samma ställe hela tiden..
Blir irriterad men gillar ju telefonen. Nån som har nått liknande problem?
Postad 29 December 2007 - 20:03
Postad 03 January 2008 - 20:20
Någon som har provat, vet inte om den är för oss i scandinavian. inte så mycket info än.
http://www.mobil-tel...rmware-v150015/
Postad 04 January 2008 - 00:45
Postad 04 January 2008 - 22:04
För mycket för att rabbla upp...
Postad 04 January 2008 - 22:05
Köp den hur du vill
du kommer inte ångra ett öre om du lär dig allt man kan göra med den!
För mycket för att rabbla upp...
Nej jag vet, varför jag blev kåt var för att jag fick en film som visade när polarens n95 spelade in...sjukt..inte ens mina digitalkameror jag haft får så bra kvalite´ i den upplösningen...
Redigerat av Unregisterede6cfb3f9, 04 January 2008 - 22:07.
Postad 04 January 2008 - 22:17
Nej jag vet, varför jag blev kåt var för att jag fick en film som visade när polarens n95 spelade in...sjukt..inte ens mina digitalkameror jag haft får så bra kvalite´ i den upplösningen...
Av det bara? : )
Stackars dig. Du och din partner kommer få det jobbigt ; )
Postad 04 January 2008 - 22:18
Av det bara? : )
Stackars dig. Du och din partner kommer få det jobbigt ; )
Kanske lika bra o köpa 2 då så man får 2 vinklar
Postad 05 January 2008 - 11:55
Klickar jag däremot i att den kan använda telia i det här fallet så hittar den målet utan problem, men då måste jag ju betala hela tiden den uppdaterar sig. Kan ite heller när jag kollar rutten på mitt hemmanätverk spara rutten för att på så sätt "komma runt" problemet med datatrafiken.
Något tips på hur jag ska göra för att slippa operatörsutgifterna men ändå kunna utnyttja min gps?
Vore tacksam för svar.
Postad 05 January 2008 - 13:34
Har hört att man enkelt kommer runt detta problem genom att ladda hem alla kartdelar och lägga in dom på telefonen , då behövs ju ingen ständig uppdatering av området du står på, ett annat sätt att komma runt problemet är väl kanske att lägga in t.ex route 66 ? ( Kanske bör tillägga att jag själv inte äger en n95:a men sitter med starka tvångstankar om att köpa en ).Har nyss betalat min gps-tillgång (Nokia Maps med Map Loader) för röstguidning och fått allt att fungera. Dock har jag klickat bort alternativet använd nätverk: aldrig Detta har jag läst att man bör göra för att slippa dyra operatörsutgifter. Problemet är bara att när jag klickar bort denna funktion (trots att den har hittat en sattelit) inte kan söka på adress, eller planera rutt.
Klickar jag däremot i att den kan använda telia i det här fallet så hittar den målet utan problem, men då måste jag ju betala hela tiden den uppdaterar sig. Kan ite heller när jag kollar rutten på mitt hemmanätverk spara rutten för att på så sätt "komma runt" problemet med datatrafiken.
Något tips på hur jag ska göra för att slippa operatörsutgifterna men ändå kunna utnyttja min gps?
Vore tacksam för svar.
Postad 05 January 2008 - 18:02
Har hört att man enkelt kommer runt detta problem genom att ladda hem alla kartdelar och lägga in dom på telefonen , då behövs ju ingen ständig uppdatering av området du står på, ett annat sätt att komma runt problemet är väl kanske att lägga in t.ex route 66 ? ( Kanske bör tillägga att jag själv inte äger en n95:a men sitter med starka tvångstankar om att köpa en ).Har nyss betalat min gps-tillgång (Nokia Maps med Map Loader) för röstguidning och fått allt att fungera. Dock har jag klickat bort alternativet använd nätverk: aldrig Detta har jag läst att man bör göra för att slippa dyra operatörsutgifter. Problemet är bara att när jag klickar bort denna funktion (trots att den har hittat en sattelit) inte kan söka på adress, eller planera rutt.
Vore tacksam för svar.
Det är dock inte det som är problemet. Kartorna är inlagda. Jag kan finna rutt med datatrafiken avstängd i närområdet. Försöker jag däremot på en adress några mil bort går det inte alls.
Postad 09 January 2008 - 17:00
Vad är bäst att göra ?
1. Låsa upp hos tre för 350:- med 3:s menyer kvar.
2. Låsa upp och unbranda för 650:- hos mobilbanken.
Vid unbranding kan man uppdatera som vanligt då eller kan den låsa sig igen då ?
Postad 09 January 2008 - 18:20
Postad 10 January 2008 - 13:30
Tacksam för svar!
/W
Postad 10 January 2008 - 14:02
Lurar lite åt att kränga min n95 8gig till förmån för en mindre telefon.
Postad 10 January 2008 - 20:03
Jämför man med sonyericsson w960i, så har väl den sämre kamera och avsaknad av gps??
/Magnus
Postad 10 January 2008 - 20:10
Kan ni som har denna lur motivera priset jämfört med "vanliga" n95? Är den verkligen värd det där extrapengarna? Är egentligen en sonyericsson person, men har fått upp ögonen för n95:an.
Jämför man med sonyericsson w960i, så har väl den sämre kamera och avsaknad av gps??
/Magnus
Hoppas du menar att w960i har sämre kamera?
Jag har jämfört N95 8GB och w960i mot varandra, öga mot öga...
Kan säga att N95ans OS är hundra gånger skönare och har mer funktioner..
Känn för dig själv, kolla upp med några butiker så du kan testa dom...
Postad 12 January 2008 - 00:31
Köpte vad jag trodde var en olåst N95 8GB idag, men jag kan inte uppdatera firmware via Nokia Software Updater. Min firmware börjar på V 10. och vad jag förstår har det kommit två uppgraderingar sedan dess (den sista heter V 15.0.015).
Funderar på att ändra produtkod med hjälp av denna guide alt. lämna igen telefonen...
Har någon annan haft detta problem med en olåst N95 8GB? Kan det vara så att det inte släppts några nya firmwares för oss i Sverige? (osannolikt...). Kan tillägga att det inte finns några operatörsspecifika menyer/ikoner/teman i telefonen.
/Lars
Redigerat av xilak, 12 January 2008 - 00:33.
Postad 12 January 2008 - 00:56
Tyvärr verkar det som att det inte släppts några nya firmware-versioner för oss som köpt olåsta telefoner. Hittade en tråd på nokias supportforum där det rapporteras från missnöjda kunder i Italien och England om samma problem.
Tråden finns att läsa här.
Lite konstigt agerande av Nokia, men det kanske inte dröjer allt för länge innan uppgraderingen kan laddas ned...
/Lars
Postad 14 January 2008 - 09:05
Jag plockade upp min telefon ur jackfickan och fick till min förvåning se att displayen var sprucken. Jag har mig veteligen inte brukat något våld på den så min fråga är det något som kan ske ändå??
Har någon råkat ut för det?
Jag har bara haft min telefon en månad och det känns lite si så där att man lyckats spräcka den så fort.
Min förhoppning när jag köper en telefon är att den i alla fall ska hålla tre år men om man redan efter efter en månad lyckats spräcka den så känns det ju si så där.
Det finns inte några märken på glaset utan det är själva skärmen bakom glaset så att säga som spruckit.
Postad 15 January 2008 - 01:07
är det någon som lyckats få sin display spräckt?
Jag plockade upp min telefon ur jackfickan och fick till min förvåning se att displayen var sprucken. Jag har mig veteligen inte brukat något våld på den så min fråga är det något som kan ske ändå??
Har någon råkat ut för det?
Jag har bara haft min telefon en månad och det känns lite si så där att man lyckats spräcka den så fort.
Min förhoppning när jag köper en telefon är att den i alla fall ska hålla tre år men om man redan efter efter en månad lyckats spräcka den så känns det ju si så där.
Det finns inte några märken på glaset utan det är själva skärmen bakom glaset så att säga som spruckit.
Om du vill att telefonen skall hålla 3 år, får du köpa en hemtelefon med sladd.
Postad 17 January 2008 - 15:18
En fundering. Ja tycker att telefonen glappar lite grann, men kan inte bestämma om det är "fel" lr inte.
Ja har telefonen i det ihopfällda läget och när jag rör överdelen på telefonen så glappar det litegran upp och ner.
Eftersom man kan skjuta telefonen åt båda hållen så kan jag förstå att det är ett visst glapp....men ja vet inte.
Därför undrar jag hur era telefoner är. Är de helt stumma i det ihopfällda läget eller kan man vicka lite på den?
Har en fråga angående GPS funktionen. Det fungerar bra och hittar snabbt min location.
Men hur får jag bilden att följa med när jag förflyttar mig, ja måste hela tiden förflytta bilden eftersom jag rör min ur bild. Jag använder inte A-gps.
Postad 17 January 2008 - 17:53
det fungerar nog bara om du har röstnavigeringen aktiverad
De löste sig me gps problemet.
Däremot så undrar jag fortfarande om era telefoner glappar som min gör( läs inlägg ovan)
Postad 17 January 2008 - 17:57
Redigerat av Baily, 17 January 2008 - 22:19.
Postad 18 January 2008 - 12:50
Däremot så undrar jag fortfarande om era telefoner glappar som min gör( läs inlägg ovan)
Finns många sätt att fixa glappet på
Finns många forum där du kan läsa.
Postad 18 January 2008 - 13:04
Finns många sätt att fixa glappet på![]()
Ja de finns de säkert, Ja hittar då tyvärr inget.. eller det ja hittar är att jag inte är ensam om problemet....
Har ingen lust att börja skruva på mobilen å riskera garanti osv....ska testa att byta in den mot en ny..
Redigerat av jimper, 18 January 2008 - 13:08.
Postad 20 January 2008 - 22:03
Jag har en nokia N95 8G. Hur gör man för att lägga in en film i telefon och sedan titta på den. Har gjort som det står i handboken men telefonen hittar inte filmen.
Postad 21 January 2008 - 14:18
Finns många sätt att fixa glappet på![]()
Tror du att du kan länka till några av forumen där detta behandlas? Skulle gärna vilja bli av med glappet i min telefon.
Postad 21 January 2008 - 14:34
Tror du att du kan länka till några av forumen där detta behandlas? Skulle gärna vilja bli av med glappet i min telefon.
www.n95an.se
Återkommer med mer...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
8 bilder
26 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?