Lg KU990 va tror ni om denna?
1146 svar till detta ämne
Postad 12 January 2008 - 22:56
fjompa
-
fjompa
-
Användare
-
-
150 inlägg
Skälet till jag vill veta det är för att se om jag kan få in MSN Messenger på mobilen eftersom tre är tattare och vägrar släppa det till viewty som inte är köpta direkt från tre. Ebuddy fungerar bra
Hej, fast det var ju inte därför jag ställde på frågan. Tack ändå, men jag frågade om någon snäll själ kunde posta en textsträng, ca 20 sekunders arbete. Iaf, någon som kan hjälpa till? Vore uppskattat!
Vad menar du med textsträng? man kan bara installera java program på viewtyn, så leta efter en java messenger. ebuddy funkar kanon, chat away.
Redigerat av fjompa, 12 January 2008 - 23:03.
Postad 13 January 2008 - 02:17
bongomatic
-
bongomatic
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Vad menar du med textsträng? man kan bara installera java program på viewtyn, så leta efter en java messenger. ebuddy funkar kanon, chat away.
Om man går till länken jag postade får man fram en textsträng... http://195.235.160.8...t/ShowUserAgentJo fast det är INTE därför jag vill ha UA, jag vill se om det är någon skillnad på MIN UA mot de som har köpt mobilen på 3. Så återigen, jag är inte ute efter ett javaprogram, inte något program alls. Allt jag önskar är att se om det är någon skillnad på dessa mobiler FÖRUTOM 3's branding eftersom när jag signa upp hade jag förväntat mig att få samma deal som jag hade köpt mobilen från 3. OCH om det visar sig att det bara är en textsträng kan jag påpeka detta när jag pratar med 3 och därmed få alla som har 3kontant att få tillgång till samma funktioner. Så tack återigen, men det var inte det jag var ute efter.
Postad 13 January 2008 - 10:00
fjompa
-
fjompa
-
Användare
-
-
150 inlägg
Vad menar du med textsträng? man kan bara installera java program på viewtyn, så leta efter en java messenger. ebuddy funkar kanon, chat away. Om man går till länken jag postade får man fram en textsträng... http://195.235.160.8...t/ShowUserAgent Jo fast det är INTE därför jag vill ha UA, jag vill se om det är någon skillnad på MIN UA mot de som har köpt mobilen på 3. Så återigen, jag är inte ute efter ett javaprogram, inte något program alls. Allt jag önskar är att se om det är någon skillnad på dessa mobiler FÖRUTOM 3's branding eftersom när jag signa upp hade jag förväntat mig att få samma deal som jag hade köpt mobilen från 3. OCH om det visar sig att det bara är en textsträng kan jag påpeka detta när jag pratar med 3 och därmed få alla som har 3kontant att få tillgång till samma funktioner. Så tack återigen, men det var inte det jag var ute efter.
Ok, nu är jag med :-) Tyvärr är min också obrandad, så jag kan inte hjälpa dig med UA.
Postad 13 January 2008 - 14:33
Unregistered691556c0
-
Unregistered691556c0
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Thank you for your email, We will pass your comments to the appropriate department. A firmware update is currently being worked on and when complete will be available from our website uk.lgmobile.com. Best regards, LG Electronics UK Helpdesk Email: [email protected] ----------------------------------- LG UK
Svar på en fråga ifrån forumet ( http://www.ku990.co.uk/) där en person skickat in till LG och sagt sin åsikt om firmware m.m. Så det verkar att en firmware är påväg. Bara hoppas den innehåller vettiga saker med..För övrigt så är LG:s hemsida ett skämt. Viewty har funnits ute länge nu men telefonen finns inte ens när man vill registrera den och få tillgång till vilka tillbehör, programvara osv som finns. Den finns inte ens med under vilka telefoner som LG har. ( http://sw.lgmobile.c...MyPhoneList.laf) Dom har mycket att lära det kan jag säga..
Redigerat av Unregistered691556c0, 13 January 2008 - 15:05.
Postad 13 January 2008 - 19:39
MeMe
-
MeMe
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Tjena på er alla LG ku990 diggare..
Är det någon som vet var man hittar iphone temat, eller andra tema???
Postad 13 January 2008 - 20:50
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Tjena på er alla LG ku990 diggare.. Är det någon som vet var man hittar iphone temat, eller andra tema???
iphone temat går väl inte att få tag på? (Dock så finns det telefoner på youtube som har det.) Finns dock en bild du kan ha i viloläget men det blir väldigt fult. Kolla här efter upplåsta teman.Ska finnas har jag för mig: http://forum.ku990.co.uk/
Postad 14 January 2008 - 10:08
fjompa
-
fjompa
-
Användare
-
-
150 inlägg
Tjena på er alla LG ku990 diggare.. Är det någon som vet var man hittar iphone temat, eller andra tema???
I den här tråden http://www.ku990.co....wforum.php?f=42
Postad 14 January 2008 - 16:55
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Testade iphone temat  Blir rätt ut sagt , j#vligt snyggt.Finns en chat inne på sidan jag och fjompa rekommendera där dem ibland kan vara hjälpsamma.Man måste dock bli medlem.
Edit* Bild , dock suddigt.
DSC00551.JPG 1.27MB
2 Antal nerladdningar
Redigerat av Unregistered0354d681, 14 January 2008 - 17:35.
Postad 14 January 2008 - 17:27
Unregistered691556c0
-
Unregistered691556c0
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Varför skaffar man sig ett Iphone-tema? Låter mest som att man köpt fel telefon eller inte hade råd med den en I-phone..
Postad 14 January 2008 - 17:30
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Varför skaffar man sig ett Iphone-tema? Låter mest som att man köpt fel telefon eller inte hade råd med den en I-phone..
Man skaffar det för att det är snyggt kanske?
Redigerat av Unregistered0354d681, 14 January 2008 - 17:31.
Postad 14 January 2008 - 18:35
Denethor
-
Denethor
-
Veteran
-
-
1682 inlägg
Ehm... iPhone är både billigare och sämre  Den har sämre kamera, är fulare, har inte 3g....
Postad 14 January 2008 - 18:48
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Varför skaffar man sig ett Iphone-tema? Låter mest som att man köpt fel telefon eller inte hade råd med den en I-phone.. Ehm... iPhone är både billigare och sämre 
Den har sämre kamera, är fulare, har inte 3g....
Men har snyggare gränsnitt så just därför skaffar man iphone tema
Postad 14 January 2008 - 20:40
Denethor
-
Denethor
-
Veteran
-
-
1682 inlägg
Varför skaffar man sig ett Iphone-tema? Låter mest som att man köpt fel telefon eller inte hade råd med den en I-phone.. Ehm... iPhone är både billigare och sämre 
Exakt
Postad 15 January 2008 - 09:00
The Storm
-
The Storm
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hejsan! Är ny här och är i extremt behov av snabb hjälp!.
Jag har haft LG Viewty ett tag nu och har två problem som jag behöver ha hjälp med nu.
Problem 1: Jag var till Telia idag och fick ett nytt SIM kort (bytt från Telenor till Telia). Trots detta så kan jag inte ringa eller någonting, och det står fortfarande "avaktivera SIM kort" på mobilen, trots att det borde funka nu?? Har ingen mottagning och kan inte ringa, sms osv.
Problem 2: Mobilen har stängt av sig själv 4 gånger sen jag haft den, trots att batteriet är fulladdat. Man måste ta ut batteriet och sätta in det igen för att starta upp den. Enligt Telia, butiken jag hälsa på idag, så skulle man gå in på LG:s hemsida och ladda ner mjukvara som ska fixa detta problem. Så jag har letat och letat men det finns ju ingen mjukvara till mobilen???? Har några andra samma problem som jag? För det är inte normalt beteende (även om hon på Telia sa att det händer i 50 procent av alla mobiler). Vad ska jag göra, vet inte vad jag ska ta mig till? Men problem 1 är det mest kritiska förstås.
Tack på förhand, ni verkar vara ett glatt och proffsigt gäng! Och självklart älskar jag också ny teknik och hemunderhållning 
Gick tillbaks till Telia butiken och det första problemet löste sig, SIM kortet fungerar nu.
Det andra problemet löste dom med att de skicka mobilen till en verkstad, lite surt men men... Men någon som haft samma problem som jag? Dvs att den stänger av sig själv trots att batterimätaren säger att det är fulladdat? Dessutom hängde den sig när jag skulle ta bort alla sms på mobilen idag...
Min telefon har (ta i trä!) fungerat väldigt bra (unbranded med 3, fw 10b). Det låter lite som om ditt batteri strular, eller kontakten mellan batteri/lur... Synd att LG's support suger så hårt (det rimmade ju nästan), finns väldigt lite info om telefonen, och absolut ingenting att ladda hem från dom. Man kan ju inte ens regga den på "LG Mobile", står att dom inte stödjer 3g telefoner ännu... Nåja, finns ju andra ställen att hämta info, rekommenderar varmt www.ku990.co.uk, väldigt bra forum. Själv har jag provat installera några custom themes, lite roligt. För officiell info från LG, slår jag ett öga här ibland: http://www.lgblog.co.uk/
Tack, schyst att du svara, väldigt uppskattat! ja, någonting med batteriet skulle jag också gissa på. Men om det finns några med samma batteriproblem så berätta gärna...vore ju märkligt om jag skulle vara den enda som råkat ut för detta! (fast iofs så råkar jag ofta ut för udda problem). Och ja, håller med, deras support verkar värdelös, inte ens svenska. Tack för tipsen! Men tror du/ni att verkstaden som mobilen skickades till kan fixa batteriproblemet? Jag är tveksam men man kan ju alltid hoppas...
Ett tips kan ju vara att göra en hard reset, kolla ku990 forumet för info, ibland hjälper det ju att så att säga börja om från början. Förresten vart köpte du din telefon? Är den unbranded?
Sorry, är lite novis med mobiler. vad menas med hard reset? Btw, har inte mobilen nu så kan inte göra något just nu iaf...Köpte mobilen på Telia. unbranded vet jag inte vad det är...sorry!
Hard reset=så att säga boota om telefonen så att alla inställningar blir som de var från början, telefonen nollställs. Med unbranded menas om den är låst till någon operatör.
Okej, då förstår jag vad du menar. Fast vet inte hur man genomför en hard reset utan mobilen...e lite frustrerad, lånemobilen går ju inte att jämföra med Viewtyn... Och svar nej, den är ej operatörslåst. Hurså?
Postad 15 January 2008 - 10:36
joslse
-
joslse
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Ha inte med så många citeringar i ett inlägg, trådarna blir så långa men med få inlägg.
Mvh Jonas
Postad 15 January 2008 - 18:50
KU 990
-
KU 990
-
Rookie
-
2 inlägg
Vet någon här var man kan hitta lg:s orginal " leather case for wievty " som finns på denna länk ku990 på accessories??
Postad 16 January 2008 - 00:03
fjompa
-
fjompa
-
Användare
-
-
150 inlägg
Vet någon här var man kan hitta lg:s orginal " leather case for wievty " som finns på denna länk ku990 på accessories??
Det har inte släppts ännu.
Postad 16 January 2008 - 19:04
vicman
-
vicman
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
En fråga!
Gränssnittet i mp3 spelaren hur är det? Bra katigoriserat? Någon som har lust att filma eller något när ni använder mp3 vill se hur det är, vill inte ha någon mp3 spelare som inte har ett bra gränssnitt, det finns inget värre än det, tack
Postad 16 January 2008 - 20:04
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
En fråga! Gränssnittet i mp3 spelaren hur är det? Bra katigoriserat? Någon som har lust att filma eller något när ni använder mp3 vill se hur det är, vill inte ha någon mp3 spelare som inte har ett bra gränssnitt, det finns inget värre än det, tack
Gränsnittet i sig är ganska likt Sony ericssons bara lite fulare.Väldigt lättanvänt.Dock så hamnar inte låtarna i ordning när du listar tex alla låtarna men om du går in på tex artister så ligger dem rätt.Kolla på youtube.Har sätt klipp där de har använt mp3spelaren. Ingen Eq dock men ljudet blir bra ändå.
Postad 16 January 2008 - 22:51
Trinodia
-
Trinodia
-
Rookie
-
1 inlägg
Hämtade ut min viewty här igår (tisdag) och får åka tillbaka med den till närmsta 3 butik igen inom 7 dagar för att få en ny direkt. Den har hängt sig här o där (mest när man går in i film/foto läge) vid användande men även när den legat helt oanvänd. Enda sättet att få igång den igen är att plocka ut batteriet o starta om den på så vis. Hygligt irriterande när jag beställde den innan jul och inte fått den förrns nu. Kanske jag får vänta ett par veckor till om det inte finns någon inne i butiken när jag kommer o ska byta ...
Men annars är det ju en grym telefon. Hann med att testa det mesta i den och mycket va över förväntan så det ska bli kul o äga en om nu den nya jag ska få kommer fungera.
Såg att det va någon mer i denna tråden som skrev om denna symptom o har sett det även på ku990.co.uk forumet så det är nog knappast ett direkt jätteovanligt problem. Dock verkar det lösa sig med att byta telefon till en annan för de flesta så man får hoppas på att man har tur o får en som fungerar.
Vad har ni andra fått för firmware i era? 10a va det i min...
Postad 16 January 2008 - 23:08
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Hämtade ut min viewty här igår (tisdag) och får åka tillbaka med den till närmsta 3 butik igen inom 7 dagar för att få en ny direkt. Den har hängt sig här o där (mest när man går in i film/foto läge) vid användande men även när den legat helt oanvänd. Enda sättet att få igång den igen är att plocka ut batteriet o starta om den på så vis. Hygligt irriterande när jag beställde den innan jul och inte fått den förrns nu. Kanske jag får vänta ett par veckor till om det inte finns någon inne i butiken när jag kommer o ska byta ...
Men annars är det ju en grym telefon. Hann med att testa det mesta i den och mycket va över förväntan så det ska bli kul o äga en om nu den nya jag ska få kommer fungera.
Såg att det va någon mer i denna tråden som skrev om denna symptom o har sett det även på ku990.co.uk forumet så det är nog knappast ett direkt jätteovanligt problem. Dock verkar det lösa sig med att byta telefon till en annan för de flesta så man får hoppas på att man har tur o får en som fungerar.
Jo som sagt , bara en del som har haft detta problemet. Telefonerna som säljs i sverige är 10a förutom om den tex är importerad då vissa länder har t.ex 10c,10e,10d Hoppas du blir nöjd
Postad 17 January 2008 - 08:47
fjompa
-
fjompa
-
Användare
-
-
150 inlägg
Köpte min obrandad på onoff, har firmware 10b.
Postad 17 January 2008 - 09:16
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Köpte min obrandad på onoff, har firmware 10b.
Ofta? Då är det C och E som inte finns här då dessa är orange och t-mobile "gjorda"
Postad 17 January 2008 - 12:12
fjompa
-
fjompa
-
Användare
-
-
150 inlägg
Köpte min obrandad på onoff, har firmware 10b. Ofta? Då är det C och E som inte finns här då dessa är orange och t-mobile "gjorda"
Vadå "ofta?" ?
Postad 17 January 2008 - 12:19
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Köpte min obrandad på onoff, har firmware 10b. Ofta? Då är det C och E som inte finns här då dessa är orange och t-mobile "gjorda"
Vadå "ofta?" ?
Nej jag trodde bara inte b fanns i sverige.Då de flesta förutom version a är låsta till utlänska operatörer som inte finns här i sverige.
Postad 18 January 2008 - 16:28
svampsoppa
-
svampsoppa
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Är det någon som vet om man kan ladda ner en mer komplett ordlista? istället för att trycka på stava varje gång ett ord inte finns!!
MVh
Postad 19 January 2008 - 09:55
fjompa
-
fjompa
-
Användare
-
-
150 inlägg
Är det någon som vet om man kan ladda ner en mer komplett ordlista? istället för att trycka på stava varje gång ett ord inte finns!!
MVh
Det tror jag inte finns, men kolla så att ordlistan är inställd på svenska, min var på engelska som default.
Postad 19 January 2008 - 14:51
The Storm
-
The Storm
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Japp, känner igen den där symptomen! Skönt att höra att det är fler som haft samma problem. Inte skönt att problemet finns men skönt att man inte är ensam om det. Ska hämta min LG Viewty på måndag (den har ju varit inne på "reperation" pga symptomen), hoppas jag har lite tur nu och att den funkar som den ska annars blir jag jävligt frustrerad! Annars håller med, annars är den en grym mobil. Synd dock bara att den lilla skivan som följer med inte går in i min bärbara dator...någon som har tips på OM det går att fixa ändå? dvs, att man kan koppla mobilen till datorn utan skivan på något sätt...Tack!
Redigerat av The Storm, 19 January 2008 - 14:53.
Postad 19 January 2008 - 14:57
fjompa
-
fjompa
-
Användare
-
-
150 inlägg
Postad 19 January 2008 - 15:28
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Programmet finns för övrigt att hämta direkt på Uk:s hemsida. http://www.ku990.co....-downloads.htmlEdit* Länken gav en torrentfil.så som fjompas länk.
Redigerat av Unregistered0354d681, 19 January 2008 - 15:32.
Postad 19 January 2008 - 18:29
lex_racing
-
lex_racing
-
Rookie
-
3 inlägg
Tjenare
Är ny här på detta forumet så tänkte säga hej till alla ( hej hej) =)
Jag har precis varit å köpt denna underbara telefon å den är riktigt go:)
Men tycker det va lite dåligt med teman/spel, program. Så undrar om någon kan lägga upp lite länkar eller nått så man kan göra nallen lite mer personlig, hade varit grymnt snällt. såg att ni hade skrivit lite längre upp i tråden att man kunde gå in på UK:s hemsida, men hittar inte ett smack där:/ å min engelska är inte den bästa heller
Tack på förhand.
Mvh: Lex_racing
Postad 19 January 2008 - 18:57
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Tjenare Är ny här på detta forumet så tänkte säga hej till alla ( hej hej) =) Jag har precis varit å köpt denna underbara telefon å den är riktigt go:) Men tycker det va lite dåligt med teman/spel, program. Så undrar om någon kan lägga upp lite länkar eller nått så man kan göra nallen lite mer personlig, hade varit grymnt snällt. såg att ni hade skrivit lite längre upp i tråden att man kunde gå in på UK:s hemsida, men hittar inte ett smack där:/ å min engelska är inte den bästa heller 
Tack på förhand.
Mvh: Lex_racing http://forum.ku990.co.uk/Här finns det mesta men för att komma åt spelforumet så måste du vara medlem har jag för mig men det är som sagt gratis. Tack vara den där sidan har jag fått min telefon att likna en iphone och fått lite schysta spel
Postad 19 January 2008 - 20:17
Unregistered2e9f31cc
-
Unregistered2e9f31cc
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Hej..
Skall köpa ny telefon, pendlar mellan htc touch cruise och viewty. bägge är ju som sagt touch och det är kravet. båda telefonerna har ju sina brister.
Hur snabb är viewtyn i menyer, de filmer man sett på youtube så verkar det lagga lite ?? (laddningstid för att öppna sms, kamera osv)
Postad 20 January 2008 - 09:31
lex_racing
-
lex_racing
-
Rookie
-
3 inlägg
Tjenare Är ny här på detta forumet så tänkte säga hej till alla ( hej hej) =) Jag har precis varit å köpt denna underbara telefon å den är riktigt go:) Men tycker det va lite dåligt med teman/spel, program. Så undrar om någon kan lägga upp lite länkar eller nått så man kan göra nallen lite mer personlig, hade varit grymnt snällt. såg att ni hade skrivit lite längre upp i tråden att man kunde gå in på UK:s hemsida, men hittar inte ett smack där:/ å min engelska är inte den bästa heller 
Tack på förhand.
Mvh: Lex_racing http://forum.ku990.co.uk/ Här finns det mesta men för att komma åt spelforumet så måste du vara medlem har jag för mig men det är som sagt gratis. Tack vara den där sidan har jag fått min telefon att likna en iphone och fått lite schysta spel 
Okej tack, tomtom eller något annat navigations program finns det till denna mobilen eller sen tänkte jag på om det finns några andra "bra att ha" program? Mvh: lex
Postad 20 January 2008 - 10:21
fjompa
-
fjompa
-
Användare
-
-
150 inlägg
Eftersom man bara kan installera java program så går TomTom tyvärr bort. Men det finns alternativ, kolla nav4all och amazegps. http://www.amazegps.com/welcome.phphttp://www.nav4all.c...m/swe/index.php
Postad 20 January 2008 - 10:23
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
[quote name='lex_racing' post='1742491' date='Jan 20 2008, 09:31 '][quote name='SonicSyndicateSM4Ever' Okej tack, tomtom eller något annat navigations program finns det till denna mobilen eller sen tänkte jag på om det finns några andra "bra att ha" program? Mvh: lex[/quote] Nej mobilen har ingen gps men google maps (som redan finns i telefonen) är kul och bra att använda.Där kan du också see vägbeskrivningar men det fungerar inte riktigt som gps utan snarare att du kan kolla upp olika platser.Eftersom den bara kan köra java så är det inte så mycket nyttaprogram som finns utan snarare en hel del spel. Det jag rekommenderar är Ebuddy som är en chatclient. http://get.ebuddy.com/ Vällj lg , sen ke970 så ska det fungera bra med touch och allt. Edit* Stavfel och quotes
Redigerat av Unregistered0354d681, 20 January 2008 - 10:24.
Postad 20 January 2008 - 13:34
ClaesB
-
ClaesB
-
Rookie
-
1 inlägg
Är det någon mer som har problem att titta på TV4:s nyhetsklipp på planet3. Jag har även musikpaketet på 3, men jag kan inte titta på musikvideos. Jag får bara upp ett meddelande om att MMS inte tillgängligt (503). MMS funkar på telefonen, så det är något annat.
När det gäller tv4, så är felmeddelandet"fel i innehåll".
När jag provar med frugans Nokia N73, funkar det utmärkt.
Det verkar ju lite märlkligt om det är telefonen som inte stöder formaten.
Postad 20 January 2008 - 15:05
Unregistered691556c0
-
Unregistered691556c0
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Jag förstår ändå inte. DU kan göra vilket tema du själv vill om du har kunskap. Så varför Iphone? Då kanske du vill att din pc ska se ut som en mac med!? eller din volvo som en saab. Ska sluta gnälla på er som mer verkar vilja ha en iphone än det ni köpt.
Postad 20 January 2008 - 15:25
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Jag förstår ändå inte. DU kan göra vilket tema du själv vill om du har kunskap. Så varför Iphone? Då kanske du vill att din pc ska se ut som en mac med!? eller din volvo som en saab. Ska sluta gnälla på er som mer verkar vilja ha en iphone än det ni köpt.
Bara för att jag tycker saab är snygg så betyder det inte att jag vill ha en.Bättre och ta det bästa ur båda delarna? Volvos motor och saabs kaross i det här fallet.Det enda jag tycker är bra med iphone är gränsnittet och om man kan få det på sin lg , varför inte ha det? Jag menar , vad skulle du ha valt mellan en ferrari och en bubbla? Lg orginaltema hör ju inte till det snyggaste.
Postad 20 January 2008 - 17:19
mr_jimmy_o
-
mr_jimmy_o
-
Rookie
-
6 inlägg
Testade iphone temat Blir rätt ut sagt , j#vligt snyggt.Finns en chat inne på sidan jag och fjompa rekommendera där dem ibland kan vara hjälpsamma.Man måste dock bli medlem. Edit* Bild , dock suddigt.
DSC00551.JPG 1.27MB
2 Antal nerladdningar
Tja! Tog bara en snabb titt på ovanstående länk och undrar hur avancerat är det att installera nya tema som detta? Är det lika enkelt som på SEMCs telefoner eller hur ska man går tillväga? Mvh Jimmy
Postad 20 January 2008 - 17:53
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Tja!
Tog bara en snabb titt på ovanstående länk och undrar hur avancerat är det att installera nya tema som detta? Är det lika enkelt som på SEMCs telefoner eller hur ska man går tillväga?
Mvh Jimmy
Hallå Jo det är ganska enkelt om du följer anvisningarna. Det enda du behöver är EPS som finns på följade länk http://forum.ku990.c...3...a&hilit=EpsEtt klart iphone tema , [Finns mängder]http://forum.ku990.c...php?f=42&t=1637Följ instruktionerna noga och gör backup på filerna du ersätter med hjälp av Eps. Edit* Har nu bytt till det temat jag länka till. Ska ta en bild då det var bra mycket snyggare och har "slide-to-unlock" funktionen. Edit2* Bild.
DSC00560.JPG 1.21MB
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Unregistered0354d681, 20 January 2008 - 18:29.
Postad 20 January 2008 - 19:46
mr_jimmy_o
-
mr_jimmy_o
-
Rookie
-
6 inlägg
Postad 21 January 2008 - 09:36
Karja
-
Karja
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Finns är någon kört i ett större minneskort än 2GB och fyllt det? Hur fungerar det, laggar telefonen, märker ni någon försämring över huvudtaget? Fick min lur av 3 igår och vill ha ett minneskort på 8GB Jag förstår ändå inte. DU kan göra vilket tema du själv vill om du har kunskap. Så varför Iphone? Då kanske du vill att din pc ska se ut som en mac med!? eller din volvo som en saab. Ska sluta gnälla på er som mer verkar vilja ha en iphone än det ni köpt. Väx upp och släpp blöjan! Ska man inte kunna ha IPhone tema i sin mobil utan att man ångrar sig, har du samma färg på alla dina kläder? Äter du bara en sorts mat? Blandar du aldrig två eller flera olika sorters glass? Jag gillar både choklad och vanilj, får jag inte ta en kula av varje då, eller framstår jag som en person som inte vet vad han vill och som måååste ha ångrat sitt köp då jag bara köpte vailjglass förra veckan?
Redigerat av Karja, 21 January 2008 - 09:49.
Postad 21 January 2008 - 10:27
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Finns är någon kört i ett större minneskort än 2GB och fyllt det? Hur fungerar det, laggar telefonen, märker ni någon försämring över huvudtaget?
Japp det fungerar.Fyll bara upp det i datorn först med 6gb(om du köper 8gb kort).Har inte märkt någon försämring , tar bara tid att ladda alla låtar när du tex har lagt in ett nytt album. Angående resten du skrev håller jag med dig till fullo, ville inte bara göra lång quote
Postad 21 January 2008 - 12:38
lex_racing
-
lex_racing
-
Rookie
-
3 inlägg
Eftersom man bara kan installera java program så går TomTom tyvärr bort. Men det finns alternativ, kolla nav4all och amazegps.
http://www.amazegps.com/welcome.php
http://www.nav4all.c...m/swe/index.php
Okej, någon som har testat någon utav dom 2? Läste att amaze kopplar upp sig på webben för att få hem kartorna, = kostar pengar  är det likadant med nav4all ? Mvh: lex
Postad 21 January 2008 - 12:43
Unregistered2e9f31cc
-
Unregistered2e9f31cc
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
lite oklart, men det verkar som den bara kopplar då den söker rutten!? http://www.nav4all.c...com/swe/faq.php5. Har jag hela tiden kontakt med Nav4All-datorn när jag navigerar? Nej, endast för att beräkna rutten och det är för det mesta inte mer än några sekunder. Ifall rutten måste omräknas, för att du byter karta eller ignorerar anvisningarna, tar ditt handset också kontakt med Nav4All-datorn.
Postad 21 January 2008 - 15:27
The Storm
-
The Storm
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hej!
Tack för era tips till drivrutinerna. Har lyckats installera LG PC Suite nu på datorn. Men nu till det lustiga (saker fungerar aldrig felfritt för mig vid installationer).
Har kopplat mobilen till datorn med USB-sladden (precis som man ska) och sen försöka ansluta den till datorn med Anslutningsguiden i PC Suite till datorn. Men den HITTAR INTE mobilen, vilket gör mig så frustrerad. Vad har jag gjort för fel? Fattar inte. Läst hjälpen men den hjälper då inte. Snälla, om någon vänlig själ har svaret så säg...varför kan inte saker bara vara plug and play, vad skönt det skulle vara...Tack på förhand!
Och just, har köpt ett 2 GB minneskort som tydligen ska formateras innan användning. Dock så ska man trycka in en säkerhetskod för att kunna formatera. Självklart dyker det dock upp "ogiltig säkerhetskod" oavsett vad jag trycker. 1. jag har inte angett någon säkerhetskod men man måste trycka in ett och 2. det går inte att ställa in en egen säkerhetskod. Vad göra? Funkar det ändå eller? Ni som har minneskort...
Redigerat av The Storm, 21 January 2008 - 15:32.
Postad 21 January 2008 - 16:07
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Och just, har köpt ett 2 GB minneskort som tydligen ska formateras innan användning. Dock så ska man trycka in en säkerhetskod för att kunna formatera. Självklart dyker det dock upp "ogiltig säkerhetskod" oavsett vad jag trycker. 1. jag har inte angett någon säkerhetskod men man måste trycka in ett och 2. det går inte att ställa in en egen säkerhetskod. Vad göra? Funkar det ändå eller? Ni som har minneskort...
Jag behövde inte formatera mitt?(6gb) Dock var det skrivskyddslåst och man var tvungen att dra det över en "mjuk dyna" som fanns med.Kolla noga i papper och sånt som du får med.Kanske står det där hur man gör?
Postad 21 January 2008 - 17:36
The Storm
-
The Storm
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Och just, har köpt ett 2 GB minneskort som tydligen ska formateras innan användning. Dock så ska man trycka in en säkerhetskod för att kunna formatera. Självklart dyker det dock upp "ogiltig säkerhetskod" oavsett vad jag trycker. 1. jag har inte angett någon säkerhetskod men man måste trycka in ett och 2. det går inte att ställa in en egen säkerhetskod. Vad göra? Funkar det ändå eller? Ni som har minneskort... Jag behövde inte formatera mitt?(6gb) Dock var det skrivskyddslåst och man var tvungen att dra det över en "mjuk dyna" som fanns med.Kolla noga i papper och sånt som du får med.Kanske står det där hur man gör?
Står inte vad man gör om man får "ogiltig kod" i bruksanvisningen...men det verkar funka att lägga låtar och sånt på det externa minnet (minneskortet) ändå utan att jag formaterat minneskortet. Skönt! Btw så har jag lyckats få kontakt mellan mobil och datorn nu, jag starta om datorn  . Fast anslutningen har krånglat lite ändå men det funkar ju nu iaf.
Postad 22 January 2008 - 10:29
Harrymannen
-
Harrymannen
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Nu börjar jag bli förbannad!
för tredje gången har nu min telefon betett sig som ett j**la as! batterinivån står på 3 pluppar av 4 möjliga. efter ett tag går den ner till 2. kort därefter varnar telefonen för lågt batteri och dör sedan.
Måndagsex eller är lg ett gäng riktigt usla sopor?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|