Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Call Of Duty 4 Modern Warfare

3456 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 December 2007 - 08:23

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0

Så nu har man lirat d i ca 2h online.

Måste säga att jag gillar inte online läget. Jag har ingen lust att möta rank30+ snubbar första gången jag lirar spelet online. Jag vill möta sånna som är runt min nivå. Slutade med att jag stängde ned för att jag va den enda personen under rank 25. Och jag va då rank9.

men ranken är ju helt oväsentlig..säger i princip ingenting om hur bra motståndaren är..absolut inget att gnälla, klaga eller skylla på att man har lägre rank..mp5an och ak47 är tillräcklig bra för att möta vilka andra vapen som helst..kämpa på istället

Heh förrutom att det är bevis på att dom ialla fall spelat ett antal timmar, lärt sig hur man siktar,skjuter etc, har sina fina perks, tillbehör till vapnen och allt sånt.

och för dom flesta människor så blir man bättre ju fler timmar man spelar. Så jag får "gnälla, klaga och skylla på" det exakt hur mkt jag vill.

Warhawks online del är 100ggr bättre där man själv väljer server samt rank.

Visst får du tycka precis som du vill.........själv kan jag dock tycka att man blir mer sporrad om man möter duktiga spelare...... :D .....ett tips är att spela free for all....där brukar det oftast vara spelare med lite lägre rank....annars kan du ju hänga på någon/några av oss andra MHB:are och ta rygg.....det är alltid lättare om man kör i grupp.....

Postad 10 December 2007 - 09:59

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0
jovisst blir man det. Men man vill gärna lära sig sikta o sånt först innan man möter folk som nöter spelet 3h/dag :lol:

Men spelet i sig va ju kul som ******** Mkt mer taktik än warhawk. Sen Free for all klarar jag fan inte av. Jag springer bara först o dör hela tiden ;)

Så jag brukar göra i teamspel. jag kutar först o lockar ut motståndarna så får mitt lag döda dom sen :D

Första gången jag satte igång MP delen tror jag att jag vänta en 15min ialla fall vilket kändes lite blä. Fast jag satt o läste en bok under tiden B)

Nåja rank12 och ca 0,7 i k/d ratio med hela 5kill streak och 6 headshots efter första kvällen :D

Tog ett tag för mig att hajja varför motståndarna visste var jag va hela tiden. När man får 3 kills irad utan at dö får man ju sätta igång en radar så att man ser alla på minimapen.

Men jag förstår fortfarande inte hur folk lyckas se och sikta in sig så jäkla lätt hela tiden. Fan tar ju 10s och bara sikta in sig :D

Redigerat av xxManiacxx, 10 December 2007 - 10:02.

Postad 10 December 2007 - 10:37

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Man får ju andra vapen/tillägg ju duktigare man blir. De flesta kör med "red dot" alltså lasersikte vilket underlättar extremt.

Postad 10 December 2007 - 10:40

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Jag håller med om det där med att vissa verkar ha någon extra radarfunktion.....igår var det en snubbe som sköt mig från ett jätteavstånd när jag satt inne i ett hus i mörkret och när jag tittade på killcam så var det helt omöjligt att se mig i mörkret och dessutom kom jag inifrån rummet så han kan inte ha sett när jag var på väg till min position. Jag hade dessutom UAV-blocker och hade inte skjutit något så han kan inte ha sett mig på radar och han använde inte heller snipergevär........ :lol:

Postad 10 December 2007 - 10:44

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Tycker du att du åker på för mycket däng i MP så träna i SP-läge då....där dör man ju inte lika lätt. Själv har jag för länge sedan insett att min kd-ratio är bortom all räddning. Jag spelar alldeles för aggressivt....fast å andra sidan brukar det gå väldigt bra i domination för mig......när alla andra står och hukar plockar jag flaggor...... :lol:

Postad 10 December 2007 - 10:49

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0
Näh MP ska det vara.

Lär lira några timmar idag också sen lär man vara varm i kläderna och fått dom första bra uppgraderingarna. (har fått red dot sikte till MP5an ialla fall) :lol:

Det där med att spela aggresivt känner jag igen. Jag tar min MP5, sprintar iväg i början, hoppar över ngt hinder, slänger flashbang sen börjar jag skjuta runt tills ngn smart snubbe som har tagit position vid sidan o smygit och sånt tjafs plockar mig B)

Postad 10 December 2007 - 11:31

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1112 inlägg
  • 0

Jag håller med om det där med att vissa verkar ha någon extra radarfunktion.....igår var det en snubbe som sköt mig från ett jätteavstånd när jag satt inne i ett hus i mörkret och när jag tittade på killcam så var det helt omöjligt att se mig i mörkret och dessutom kom jag inifrån rummet så han kan inte ha sett när jag var på väg till min position. Jag hade dessutom UAV-blocker och hade inte skjutit något så han kan inte ha sett mig på radar och han använde inte heller snipergevär........ :lol:

Du får piffa till brightnessen lite!
B)

Själv blev jag riktigt förvånad i lördags när jag smög mig på 2 killar som satt med sniper i varsitt rum utan att de alls uppäckte mig.
Den första köttade jag med kniven. Inget konstigt där iofs.
Den andra tog jag G3:an för att göra slut på eländet med ett headshot från 1dm avstånd med G3:an.
Helt sjukt, men det krävdes 2 skott för att han skulle dö...
Fast jag blev ju glad för det iaf!
;)
Tog bort ett dumt stavfel...

Redigerat av h_z, 10 December 2007 - 11:32.

Postad 10 December 2007 - 19:15

light44
  • light44
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Jag har börjat spela Call Of Duty 4 online och har sett att jag har låst upp en del saker. Bl.a. kamoflauge till vapen och rödpunkts-sickte. Hur gör jag för att använda dessa upplåsa funktioner i spelet? Hittar det ingen stanns.

Postad 10 December 2007 - 19:37

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0

Jag har börjat spela Call Of Duty 4 online och har sett att jag har låst upp en del saker. Bl.a. kamoflauge till vapen och rödpunkts-sickte. Hur gör jag för att använda dessa upplåsa funktioner i spelet? Hittar det ingen stanns.

Du måste "create a class", du får du välja vapen och tillbehör + perks.

Postad 10 December 2007 - 19:37

Speero
  • Speero
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
lirade sabotage för första gången idag. svinkul!! det måste vi köra mera av när alla är med.

Postad 10 December 2007 - 20:32

light44
  • light44
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Du måste "create a class", du får du välja vapen och tillbehör + perks.

OK, tackar för ett snabbt svar=)

Postad 10 December 2007 - 21:42

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0
Vet inte om jag gör rätt i att ställa frågan här eller om jag borde startat en egen tråd, men vi försöker...

Är det någon som har tips på andra spel att prova på när man klarat COD4 och känner att man vill ha mer av i stort sett samma sak? Kommer givetvis fortsätta spela online, men vill gärna ha något att lira single player i också. Är Ghost Recon 2 för segt? Är Medal of Honor Airborne för mycket...Medal of Honor?

Postad 11 December 2007 - 07:15

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0

Är Ghost Recon 2 för segt?

Jag har GH2 och har inte kommit in i spelet riktigt. det är snyggt, avancerat osv men det blir nästan för bökigt när man skall styra sin medsoldater oxå. Bättre i COD4 där de har "förprogrammerade" jobb. Men om du vill byta till dig spelet så kom med något förslag. Tror att man måste lägga några timmar för att komma in i det, det är inte som ett fps där man kan köra en 1/2-timme å gången.

Postad 11 December 2007 - 14:32

flöjt
  • flöjt
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Jämförelse mellan 360 och PS3.

http://www.gametrail...ayer/27570.html

;)

Ärligt talat, ser man nån skillnad?

Postad 11 December 2007 - 14:34

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Jämförelse mellan 360 och PS3.

http://www.gametrail...ayer/27570.html

;)

Ärligt talat, ser man nån skillnad?

Nej dom är lika.

Postad 12 December 2007 - 16:12

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0
Är det bara jag som tycker fläkten går på något läge högre än vanligt vid COD4-spelande? Jag har aldrig tyckt fläktljudet i min 60 GB:are varit störande högt, förutom just vid COD4-spelande och uppskalning av DVD...

Postad 12 December 2007 - 16:16

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0
Efter ett tag så kan jag höra PS3an ialla fall medans man laddar in nästa bana.

Och jag sitter kanske 2m ifrån den när jag spelar C.O.D :)

Postad 13 December 2007 - 14:37

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0

Är det bara jag som tycker fläkten går på något läge högre än vanligt vid COD4-spelande? Jag har aldrig tyckt fläktljudet i min 60 GB:are varit störande högt, förutom just vid COD4-spelande och uppskalning av DVD...

Jag reagerar inte på det...
Iofs har jag ju fläkt till projjen med...

Postad 13 December 2007 - 15:56

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
så grymt spel. första spelet jag spelar onine också. spelade med massa amerikaner igår. kul att kunna chatta samtidigt. :D

Postad 17 December 2007 - 16:03

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Infinity Ward has detailed changes expected in the upcoming patch for Call of Duty 4: Modern Warfare on Xbox 360.

The update on community relations director Robert Bowling's blog adds that the playlist changes detailed will apply to the PS3 version as well, although that version will have "different patch changes".
Advertisement

Those playlist changes, then, will see Showdown added to the Team Deathmatch, Free-For-All, Sabotage, Search and Destroy, Hardcore TDM, Hardcore S&D and Old School rotations, while Mercenary TDM will be opened up to people who don't want to be match-made with clans or parties.

There are also other maps added to various rotations, score limit changes and a few other gameplay tweaks, but more than we clearly thought when we started doing this list so we're going to give up and advise you to browse through the changes yourselves.

The 360 patch is listed as due out this month.

Call of Duty 4 launched on Xbox 360, PS3, PC and DS earlier this year to much critical acclaim. Even the DS version is quite good.

Postad 18 December 2007 - 09:48

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0

Infinity Ward has detailed changes expected in the upcoming patch for Call of Duty 4: Modern Warfare on Xbox 360.

The update on community relations director Robert Bowling's blog adds that the playlist changes detailed will apply to the PS3 version as well, although that version will have "different patch changes".
Advertisement

Those playlist changes, then, will see Showdown added to the Team Deathmatch, Free-For-All, Sabotage, Search and Destroy, Hardcore TDM, Hardcore S&D and Old School rotations, while Mercenary TDM will be opened up to people who don't want to be match-made with clans or parties.

There are also other maps added to various rotations, score limit changes and a few other gameplay tweaks, but more than we clearly thought when we started doing this list so we're going to give up and advise you to browse through the changes yourselves.

The 360 patch is listed as due out this month.

Call of Duty 4 launched on Xbox 360, PS3, PC and DS earlier this year to much critical acclaim. Even the DS version is quite good.

Spännande! Finns något planerat datum?

Postad 18 December 2007 - 23:17

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0
Detta spel går ju inte att spela online längre om dom inte patchar in en mute funktion, eller är de bara jag som är blind? :P
Jag gillar att spela spel på hög volym vilket blir väldigt påfrestande när massa personer sitter o för väsen, dom som kan hålla sig till taktiksnack är inga problem men hur många är de? typ 0 :P

Någon som har någon insider info om detta kanske är påväg i den närmaste framtiden?

Postad 18 December 2007 - 23:23

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1134 inlägg
  • 0

Detta spel går ju inte att spela online längre om dom inte patchar in en mute funktion, eller är de bara jag som är blind? :P
Jag gillar att spela spel på hög volym vilket blir väldigt påfrestande när massa personer sitter o för väsen, dom som kan hålla sig till taktiksnack är inga problem men hur många är de? typ 0 :P

Någon som har någon insider info om detta kanske är påväg i den närmaste framtiden?

Spela utan headset?

Postad 18 December 2007 - 23:39

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

Spela utan headset?

Jag spelar utan headset ja. Får ju fortfarande allt tjöt ut i högtalarna.

Redigerat av stabbe, 18 December 2007 - 23:56.

Postad 19 December 2007 - 02:17

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0
Hemligheten är att spela med headset...fast ha det liggande långt bort från öronen :P

Postad 19 December 2007 - 07:14

MarQz
  • MarQz
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Alla spel torde köras från Infinity Wards servrar, kan inte tro att man kopplar upp sig mot en enskilds PS3. Utan snarare att om du inte får plats i ett spel (står ju trying to join potential matches, typ) då skapas ett nytt spel i IW:s serverpark och då kommer det ju upp, waiting for 5 more players eller liknande. Då blir väl du en typ av host men inte i den bemärkelsen att det körs från din PS3:a

Men när man blir "typ en host" så har man ju alltid(iaf jag) fullt med staplar som visar kontakten med servern och resten av spelarna har oftast mindre antal staplar...

Postad 19 December 2007 - 08:46

Unregistereda1381774
  • Unregistereda1381774
  • Forumräv

• 759 inlägg
  • 0

Alla spel torde köras från Infinity Wards servrar, kan inte tro att man kopplar upp sig mot en enskilds PS3. Utan snarare att om du inte får plats i ett spel (står ju trying to join potential matches, typ) då skapas ett nytt spel i IW:s serverpark och då kommer det ju upp, waiting for 5 more players eller liknande. Då blir väl du en typ av host men inte i den bemärkelsen att det körs från din PS3:a

Men när man blir "typ en host" så har man ju alltid(iaf jag) fullt med staplar som visar kontakten med servern och resten av spelarna har oftast mindre antal staplar...

Det är mer en gissning från min sida eftersom det inte själv går att skapa ett spel, utan det görs ju automatiskt om man inte hittar nått. Vad det gäller staplarna så syns väl dom bara när "host lost contact...." och man ser poängen efter att spelet avbrutits.

Postad 19 December 2007 - 08:55

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0

Hemligheten är att spela med headset...fast ha det liggande långt bort från öronen :P

Precis vad hjag tänkte skriva.
I RFOM kan man muta spelare som tjoar för mycket!
Dessutom banna spelare som du inte vill spela mot igen....bra funktioner. Jag har satt upp några på den listan...
Tycker med att det kan bli för tjoigt i bland...

btw var är alla Japaner? Spelar de isolerat via en annan server eller nått i COD?

Tack för grymt skoj spel i går. extra maffigt var det när vi va typ 12 MHBare i samma spel :-)

Redigerat av Numero1, 19 December 2007 - 08:57.

Postad 19 December 2007 - 10:52

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Tack för grymt skoj spel i går. extra maffigt var det när vi va typ 12 MHBare i samma spel :-)

Tack själv :P Jag spelade väl ca 5 minuter innan jag var asförbannad då man inte hade en suck...hade väl 0-7 när jag lämnade och spelade i annat game istället.

Postad 19 December 2007 - 11:52

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

Jo men jag ska ju inte vara tvungen att behöva köpa ett headset för att inte behöva lyssna på gapiga folk :) Tycker det är konstigt att man missa/struntade i att lägga in en mute funktion av något slag. Hoppas det finns en genomtänkt funktion i kommande UT3 då detta spel nog kommer knuffa bort cod4 från tronen här hemma :P

Postad 19 December 2007 - 12:20

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0

Jo men jag ska ju inte vara tvungen att behöva köpa ett headset för att inte behöva lyssna på gapiga folk :) Tycker det är konstigt att man missa/struntade i att lägga in en mute funktion av något slag. Hoppas det finns en genomtänkt funktion i kommande UT3 då detta spel nog kommer knuffa bort cod4 från tronen här hemma :P

jag håller ned, vore bra om man kunde muta spelare...

Postad 19 December 2007 - 12:57

jonzy
  • jonzy
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Mute-funktionen skall finnas i den kommande PS3-patchen enligt utvecklaren Infinity Ward. När nu patchen kommer...

Postad 19 December 2007 - 13:05

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

Mute-funktionen skall finnas i den kommande PS3-patchen enligt utvecklaren Infinity Ward. När nu patchen kommer...

Kan du ge källa på de? Eller är det bara rykten.

Postad 19 December 2007 - 13:10

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0
Det finns källor men jag orkar inte leta reda på nån url nu, läste det för ett tag sen. Så det är på gång, förstår bara inte varför dom inte slängde med det från början.

Postad 19 December 2007 - 13:15

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Jag måste ju säga att det kändes rätt sjukt att spela mot Mickey Mouse igår.......jag fattar inte att världen är full av så många idioter.......

Postad 19 December 2007 - 13:18

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0
Även darth vader var inne och spelade igår. :P Förstår inte hur sony kan slänga in en sån där funktion...

Postad 19 December 2007 - 13:29

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Jag måste ju säga att det kändes rätt sjukt att spela mot Mickey Mouse igår.......jag fattar inte att världen är full av så många idioter.......

För att inte tala om alla muppar som man kan tro sitter och spelar på en förskola, konstant tjattrande och skrammlande. :P

Även darth vader var inne och spelade igår. :P Förstår inte hur sony kan slänga in en sån där funktion...

Har inte provat den själv, men rent spontant låter det korkat med ljudförvrängare.

Postad 19 December 2007 - 14:19

primoo
  • primoo
  • Lärjunge

• 494 inlägg
  • 0

För att inte tala om alla muppar som man kan tro sitter och spelar på en förskola, konstant tjattrande och skrammlande. :P

Har inte provat den själv, men rent spontant låter det korkat med ljudförvrängare.

Ahh var det de va... undra lite vaf*n de höll på med :)

Postad 19 December 2007 - 20:16

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0
Det släpptes nyss en patch till spelet. Den ska tydligen rätta till problemen som vissa har att joina spel/väntetider etc.

Postad 19 December 2007 - 20:32

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1112 inlägg
  • 0

Det släpptes nyss en patch till spelet. Den ska tydligen rätta till problemen som vissa har att joina spel/väntetider etc.

Jag kommer inte in alls jag...
"Downloading game settings"
*suck*
Jag som hade tid att spela lite COD för första gången denna vecka...
:P

Postad 19 December 2007 - 21:43

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
Man kan ju hoppas att sony tar bort röstförvrängaren på nya updaten sen pga klagomål. :P

Postad 20 December 2007 - 07:25

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Fasiken vad laggigt det var igår, servrar nerstängda i parti å minut. Enda som det gick å spela på för mig var Free For All. Fast det är kul ändå för då hamnar man på plus i kill/death för en gång skull.

Postad 20 December 2007 - 18:00

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0
"trying to join potential matches".........

Så står det heeeeeeeela tiden, jag har aldrig haft några problem med att komma in i spel tidigare.

Jag undrar om det är för att jag idag för första gången kopplade in en router här hemma(obs:allt annat funkar, tex surfa samtidigt)

Jag vill ju lira nu-vad ska man göra!!!!!?????

Mvh Michael (u_wish)

Redigerat av dallan1981, 20 December 2007 - 18:02.

Postad 20 December 2007 - 18:32

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

"trying to join potential matches".........

Så står det heeeeeeeela tiden, jag har aldrig haft några problem med att komma in i spel tidigare.

Jag undrar om det är för att jag idag för första gången kopplade in en router här hemma(obs:allt annat funkar, tex surfa samtidigt)

Jag vill ju lira nu-vad ska man göra!!!!!?????

Mvh Michael (u_wish)

Jag har exakt samma problem när jag kör med router, skitsvårt att komma i games, massa olika konstiga buggar. Skrev det här men de flesta sa då att cod4 var allmänt ostabilt för tillfället. Dock så vet jag att det är routern för när jag kör direkt från modem -> ps3 så funkar det tusen ggr bättre, och buggarna förekommer inte där ett game avbryts precis när det ska starta etc, fastnar på "Waiting for players" etc. Nu har jag dock testat forwarda portar på routern, ska se senare om det funkar bättre...

Postad 20 December 2007 - 18:32

ez0n
  • ez0n
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Vad har Call Of Duty 4 Modern Warfare för upplösning på PS3?

Vet någon om det är skillnader i grafik mellan PS3 och Xbox 360-versionerna?

Postad 20 December 2007 - 18:55

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0
Jag har exakt samma problem när jag kör med router, skitsvårt att komma i games, massa olika konstiga buggar. Skrev det här men de flesta sa då att cod4 var allmänt ostabilt för tillfället. Dock så vet jag att det är routern för när jag kör direkt från modem -> ps3 så funkar det tusen ggr bättre, och buggarna förekommer inte där ett game avbryts precis när det ska starta etc, fastnar på "Waiting for players" etc. Nu har jag dock testat forwarda portar på routern, ska se senare om det funkar bättre...
[/quote]

Hej.

Okey, fasiken vad dåligt om spelets online läge fungerar sämre bara för att man kör med router.
Jag är ingen specialist på nätverk osv. vad menas med forwarda portar? hehe.

Jag som tänkte att "vad skönt att äntligen löst en router så man kan lira ps3 å surfa eller göra vad man vill samtidigt utan att behöva krångla" så blir det problem med att komma in i matcher direkt-riktigt förbannad nu!!

Michael.

Postad 20 December 2007 - 19:31

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

Vad har Call Of Duty 4 Modern Warfare för upplösning på PS3?

Vet någon om det är skillnader i grafik mellan PS3 och Xbox 360-versionerna?

Dom är så gott som identiska!

Postad 20 December 2007 - 19:42

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0

Hej.

Okey, fasiken vad dåligt om spelets online läge fungerar sämre bara för att man kör med router.
Jag är ingen specialist på nätverk osv. vad menas med forwarda portar? hehe.

Jag som tänkte att "vad skönt att äntligen löst en router så man kan lira ps3 å surfa eller göra vad man vill samtidigt utan att behöva krångla" så blir det problem med att komma in i matcher direkt-riktigt förbannad nu!!

Michael.

Om du köpt en router så står det i manualen till den hur man öppnar portar förhoppningsvis.

Postad 20 December 2007 - 20:57

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0
Hmm, ah jag har kikat lite snabbt(ont om tid i dessa tider med barn/klappar å andra bestyr)
Sen så är det min första router överhuvudtaget som jag använder.
ALLT annat funkar ju, som tex surfa på ps3/ladda hem från psn/dator surfande osv, men jag kommer som sagt inte in i online spel på COD4.

Är det så att man som ni säger måste "öppna portar" för att kunna lira online? vad innebär det?

Hjälp mig istället för att stjälpa mig.

Michael.

Postad 21 December 2007 - 07:30

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Fel tråd att tjata portar i, sök på "port forward" på google eller något.

Eller gå in under www.portforward.com å läs.

Men man kan säga att det är som att öppna en direktlänk från internet till din PS3a. Vissa spel-routerkombinationer kräver detta.

Har du aktiverat UPnP i din router?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.