Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Singstar

832 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad ger ni för betyg på nya Singstar? (119 medlem(mar) har röstat)

Betyg (1-5)

1. 5, Superbra (32 röster [26.89%])

Procent av omröstning: 26.89%

2. 4. Bra. (45 röster [37.82%])

Procent av omröstning: 37.82%

3. 3. Godkänt (22 röster [18.49%])

Procent av omröstning: 18.49%

4. 2. Underkänt (6 röster [5.04%])

Procent av omröstning: 5.04%

5. 1 . Urk (14 röster [11.76%])

Procent av omröstning: 11.76%

Rösta Gäster kan inte rösta
SingStar (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 8.333332 (2) Inga priser
SingStar Vol. 2 (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 3.5 (1) Inga priser
SingStar Vol. 3 (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 (0) Inga priser
SingStar: ABBA (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 8.833332 (5) Inga priser
SingStar (inkl. 2 Mikrofoner) (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 7.5 (5) Inga priser

Postad 27 December 2008 - 23:41

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Förstår inte heller varför det inte kommer fler låtar på Singstore som finns på de skivor som släppts! Jag är besviken på urvalet hittills och hoppas på en klar förbättring under 2009! Gärna lite fler rockigare låtar där killar sjunger! Jag trodde det skulle bli kanon att ha Abba som "grundskiva" i PS3 och kompletera genom att köpa andra låtar via singstore men Abbaskivan var ingen höjdare att sjunga som kille även om låtarna är härliga. Svårt att sjunga som Agneta :D

Lite Metallica, Robbie W, U2 och sånt på SIngstore tack och det får va nog med all skit som man aldrig har hört talas om!

Något som är speciellt trist tycker jag är när man vill köra partyspel och inte kan välja bort fler låtar men men...

Postad 28 December 2008 - 11:32

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

Lite Metallica, Robbie W, U2 och sånt på SIngstore tack och det får va nog med all skit som man aldrig har hört talas om!

Du kan ju ladda ner "Poison" med Alice Cooper iaf, det är väl hyfsat raspig röst :D
Håller helt med om att det är för mycket ny skräpmusik som bara är till för 13-åringarna - inte för oss 30-åriga gubbar med pengar i plånboken :(

Postad 28 December 2008 - 12:12

Unregistered4c7220c0
  • Unregistered4c7220c0
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Det ska fungera med alla gamla Singstar-skivor. Är det en originalskiva eller?

Det är vad jag har hört med, men med undantag för "Bollywood", tänkte om det var något undantag med "Singstar 80s" också (svenska "Singstar 80s"). Det är orginalskiva.

Du måste starta upp Singstar till PS3 först sen trycker du på select så ska man kunna byta skiva.

Det är det jag gör och får felmeddelandet "Det här är ingen Singstar-skiva. Ta bort nuvarande skiva och sätt i en Singstar-skiva."

Någon som har testat med svenska "Singstar 80s" och kan bekräfta att det ska fungera?
Jag har PS3 40GB versionen med alla uppdateringar både på PS3:an och till Singstar.

Postad 28 December 2008 - 12:16

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
AndersA:
Är du i "Låtkarusellen" när du trycker select?

Postad 28 December 2008 - 12:56

Unregistered4c7220c0
  • Unregistered4c7220c0
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

AndersA:
Är du i "Låtkarusellen" när du trycker select?

Japp, det är väl bara där man får upp alternativet?

Postad 28 December 2008 - 15:13

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

Skumt. Är det nån som lyckats med PS2-skivor på en 40GB??

Postad 28 December 2008 - 17:16

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0

Skumt. Är det nån som lyckats med PS2-skivor på en 40GB??

Ja, dock iinte testat med 80´s versionen som efterfrågades.

mvh

Postad 28 December 2008 - 17:52

Suppe71
  • Suppe71
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

jag har lite olika ps2 versioner som jag testat..3 närmare bestämt....2 funkar till ps3 konsolen, men inte denna versionen du pratar om, 80's alltså...den får jag inte heller att fungera...lite kass då jag köpte den bara för ändamålet till ps3

Postad 29 December 2008 - 10:23

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

jag har lite olika ps2 versioner som jag testat..3 närmare bestämt....2 funkar till ps3 konsolen, men inte denna versionen du pratar om, 80's alltså...den får jag inte heller att fungera...lite kass då jag köpte den bara för ändamålet till ps3

Nu kommer ni tycka jag är snobbig men när man kör PS2-skivor, blir det sämre grafik då? Svårt att avgöra med själva musikvideorna antar jag, det är ju SD det mesta, men själva låttexten och noterna, blir det samma skarpa upplösning som på PS3-låtarna, eller är det sämre? Skiljer det nåt rent designmässigt eller ser det ut som vanligt på PS3?

Postad 29 December 2008 - 21:58

Suppe71
  • Suppe71
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
videon är ju lite sisådär...men det beror nog på hur gamla dom är oxå...texten o så ser jag ingen direkt skillnad på, har dock bara ABBA singstar till PS3 att jämföra med iofs...

Postad 29 December 2008 - 23:14

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

videon är ju lite sisådär...men det beror nog på hur gamla dom är oxå...texten o så ser jag ingen direkt skillnad på, har dock bara ABBA singstar till PS3 att jämföra med iofs...

OK, för jag körde Singstar på PS2 igår för första gången och det var ju helt olika grafik och design jämfört med PS3. (sämre alltså) Så jag hoppas att det bara är själva musikvideon som blir som på PS2, och att text och noter, låtkarusell och rörlig grafik osv blir som på riktiga PS3-skivor... Nån som testat Disney-skivan??

Postad 29 December 2008 - 23:48

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0

OK, för jag körde Singstar på PS2 igår för första gången och det var ju helt olika grafik och design jämfört med PS3. (sämre alltså) Så jag hoppas att det bara är själva musikvideon som blir som på PS2, och att text och noter, låtkarusell och rörlig grafik osv blir som på riktiga PS3-skivor... Nån som testat Disney-skivan??

Spelet fortsätter exakt likadant efter att du byter till en PS2-skiva.
Ingen skillnad öht. Det är widescreen och samma grafik.
Det man märker är att skivan jobbar mer.

Redigerat av JockeJ, 30 December 2008 - 10:17.

Postad 30 December 2008 - 11:17

cyax
  • cyax
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Är det samma region på alla tre ps2-Singstar? Konsolen är ju inte regionsfri för ps2-spel vad jag minns. För det borde ju inte spela någon roll vilken Singstar-volym man har för ps3.

Har tänkt köpa några ps2-skivor till sambon men om bara vissa versioner funkar är det kanske bättre att nöja sig med låtarna på Singstore. Man har ju ingen returrätt om man har öppnat och testat skivorna :)

Postad 30 December 2008 - 13:25

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Någon som prövat Singstar Disney till PS2 på Ps3 med nya uppdateringen & VET att det funkar?

Kan bekräfta detta - 'Singstar sjung med Disney' (på svenska) fungerar fint.

Har dock samma problem som Suppe och AndersA med "80's"-skivan. Den säger bara att det inte är en Singstarskiva...
Regionskodningen verkar dock vara densamma som Disney (PAL)?

Skärmen med sökningsprocenten bara blinkar till en kort stund för att sedan säga att skivan inte är någon Singstar-skiva...

Det är "80's"-skivan med bl.a DiLeva, Ratata & Frida, Janne Lucas m.m.

Någon som 'felanmält' detta?

EDIT: Har testat att ladda den från både ABBA och Singstar Vol.3...

Redigerat av LiMiT, 30 December 2008 - 13:30.

Postad 30 December 2008 - 13:48

Unregisterededfb6b6e
  • Unregisterededfb6b6e
  • Lärjunge

• 351 inlägg
  • 0
Finns det någon speciel anledning till varför alla låtar som fanns tillgängliga på ps2, inte finns att tanka hem på singstoren till ps3?

Postad 30 December 2008 - 15:42

pejau
  • pejau
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Den här frågan har säkert många ställt, men jag orkar inte leta igenom tråden, så jag frågar (igen)
Fungerar mikrofonen som har till Rock Band till Singstar? Eller är det bara Singstar mikrofonerna som fungerar till Rock Band?

Postad 30 December 2008 - 17:29

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0

Finns det någon speciel anledning till varför alla låtar som fanns tillgängliga på ps2, inte finns att tanka hem på singstoren till ps3?

En anledning kan vara att säljaren inte vill lägga ut hela utbudet på en gång utan pytsa ut lite åt gången.
På så sätt får denne sälja mer än bara russinen ur kakan.

Postad 30 December 2008 - 22:27

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

Bra fråga. De skulle ju sälja PS2-låtar av bara tusan om de la ut dem på SingStore. :P

Om vi har tur så beror det på att vi har lite bättre kvalitet på våra PS3-låtar, dvs det är olika format till PS2 respektive PS3, eller åtminstone olika komprimeringsgrad. Jag har läst i forum att PS3-versionerna har lite bättre bild och ljud, men detta är inte förstahandsinfo dvs inget jag vet med säkerhet. Nån annan som vet...? :D

PS2-skivorna kommer väl på DVD medan PS3-skivorna kommer på single-layer BD. Dvs 650-800 MB mot 25 000 MB. De borde vara tvungna att komprimera en del om de ska få in exempelvis 30 låtar som det är på "Svenska Hits Schlager" till PS2. På SingStore ser man ju att låtarna ligger runt 50-80 MB styck så de verkar vara större. Därav min förhoppning om att vi får lite bättre kvalitet på PS3, men visst krossa den drömmen bara om ni sitter inne med rätt info ;) ;) Kanske är så enkelt att PS2 kör med dual-layer DVD men som sagt, jag har ingen aning, och jag har trots allt läst rykten om att det skulle vara lite skillnad.

Postad 31 December 2008 - 11:22

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0

Den här frågan har säkert många ställt, men jag orkar inte leta igenom tråden, så jag frågar (igen)
Fungerar mikrofonen som har till Rock Band till Singstar? Eller är det bara Singstar mikrofonerna som fungerar till Rock Band?

Är det en vanlig USB mic så funkar det med all säkerhet inte!
De gör inte någon av mina USBmicar iaf, (GH WT och Boogie)

Postad 31 December 2008 - 14:27

Unregisteredb33ec5bc
  • Unregisteredb33ec5bc
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Är det fler som har problem med en oerhört seg singstore nu? Alla laddar väl inför kvällen kanske...

Postad 01 January 2009 - 17:44

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Kom igen nu, erkänn att ni var kungar på Singstar igår! ;)

Vilken låt var ni bäst på?

Personligen så var rösten rätt mycket BeeGees igår men idag är det mer åt Ulf Lundell-hållet. :rolleyes:

Postad 01 January 2009 - 18:39

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0

Kom igen nu, erkänn att ni var kungar på Singstar igår! ;)

Vilken låt var ni bäst på?

Personligen så var rösten rätt mycket BeeGees igår men idag är det mer åt Ulf Lundell-hållet. :rolleyes:

ABBA rockade från strax efter midnatt till 04 imorse...rätt sleten i halsen idag.
alla kan refrängerna men vem f-n kan textfraserna därimellan ?

;)

Sen en annan fråga, kan man välja vilka låtar som skall vara aktuella när man kör skicka micken ?
Folk blev smålacka när vi skulle köra ABBA och låtar från hd´n kom med, av någon anledning ville abba gänget inte köra lite Offspring...

Postad 01 January 2009 - 18:53

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

ABBA rockade från strax efter midnatt till 04 imorse...rätt sleten i halsen idag.

;)

Sen en annan fråga, kan man välja vilka låtar som skall vara aktuella när man kör skicka micken ?
Folk blev smålacka när vi skulle köra ABBA och låtar från hd´n kom med, av någon anledning ville abba gänget inte köra lite Offspring...

Du får väl radera låtarna på hårddisken! :rolleyes:

Den slumpar fram en låt i snurran, men man kan byta om man inte är nöjd (tror man trycker fyrkant, det står längst ner på skärmen), men man kan bara byta låt 4 gånger eller nåt sånt.

Postad 01 January 2009 - 19:20

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

;)

Ja det där är ju ett problem när man vill köra partyspel som skicka micken. Man får ju bara välja bort fyra låtar också o risken är tyvärr rätt stor att man inte får någon man tycker är särskilt rolig med tanke på hur usla en del PS3 skivor är.

Abba var ju en bra skiva men som jag skrev tidigare var det väldigt jobbiga låtar att sjunga som kille! Det är mycket Agneta och Frida med tokljusa röster :rolleyes: Kom igen nu SIngstore och släpp lite bra musik år 2009!

Postad 01 January 2009 - 20:13

Unregisterededfb6b6e
  • Unregisterededfb6b6e
  • Lärjunge

• 351 inlägg
  • 0

En anledning kan vara att säljaren inte vill lägga ut hela utbudet på en gång utan pytsa ut lite åt gången.

Mjoo, men SONY är ju dessutom världens största skivbolag, så det lär ju finns tillräckligt många russin ändå i deras jättekaka för att dom ska kunna snabbt fixa redan existerande låtar :rolleyes:

Postad 01 January 2009 - 21:33

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

Bra fråga. De skulle ju sälja PS2-låtar av bara tusan om de la ut dem på SingStore. :rolleyes:

Om vi har tur så beror det på att vi har lite bättre kvalitet på våra PS3-låtar, dvs det är olika format till PS2 respektive PS3, eller åtminstone olika komprimeringsgrad. Jag har läst i forum att PS3-versionerna har lite bättre bild och ljud, men detta är inte förstahandsinfo dvs inget jag vet med säkerhet. Nån annan som vet...? ;)

PS2-skivorna kommer väl på DVD medan PS3-skivorna kommer på single-layer BD. Dvs 650-800 MB mot 25 000 MB. De borde vara tvungna att komprimera en del om de ska få in exempelvis 30 låtar som det är på "Svenska Hits Schlager" till PS2. På SingStore ser man ju att låtarna ligger runt 50-80 MB styck så de verkar vara större. Därav min förhoppning om att vi får lite bättre kvalitet på PS3, men visst krossa den drömmen bara om ni sitter inne med rätt info ;) :P Kanske är så enkelt att PS2 kör med dual-layer DVD men som sagt, jag har ingen aning, och jag har trots allt läst rykten om att det skulle vara lite skillnad.

Bump! Se ovan!
Är det eller är det inte skillnad mellan PS2 och PS3 när det gäller kvalitet på ljud/bild??

Postad 02 January 2009 - 09:40

morberg
  • morberg
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0

Bump! Se ovan!
Är det eller är det inte skillnad mellan PS2 och PS3 när det gäller kvalitet på ljud/bild??

Inte någon skillnad som märktes på nyårsafton i alla fall. Kompisarna hade med sina PS2-skivor och det såg alldeles utmärkt ut. Dock funkade inte 80-s skivan.

Handlar du låtar i SingStore är ju alla fortfarande i SD-upplösning, har i alla fall inte hittat några i HD än.

Redigerat av morberg, 02 January 2009 - 09:41.

Postad 02 January 2009 - 09:43

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Förmodar att de hela inte spelar så stor roll för min del med US PS3, för den lär väl inte gilla
PAL PS2 skivor va? Den gillar inte mina PAL PSX-spel iaf.

Postad 02 January 2009 - 11:31

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0

Bump! Se ovan!

PS2 kommer väl på DVD med en ca8.5GB.
Om låtarna är lika stora som på singstore, ca50MB, så får det plats väldigt många på en PS2 skiva.
30 låtar blir ju bara ca. 1,5GB.
Det är ingen märkbar skillnad hos mig överhuvudtaget.
Men jag har inte fetaste hemmabio-ljudet eller full-HD projektor så det kanske finns skillnader som inte märks på en vanlig TV.
Men en SD-video är ju en SD-video i alla fall :)

Singstar åkte på ca 00.30 på Nyårsafton och gick fram till 05.30
Jag är inte helt återställd än :(

Redigerat av JockeJ, 02 January 2009 - 11:33.

Postad 02 January 2009 - 11:31

micke n
  • micke n
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Det är ju just det som är fel tänkt tycker jag.
Säljaren tror att kunderna kommer att bli glada varje gång de släpper en ny skiva men egentligen så är kunderna arga för att de inte kan få köpa de låtar de vill ha.
Det är dags att anpassa utbudet efter kundernas önskemål ffs!
Det är ju dessutom just sådant tankesätt som bäddar för piratkopiering m.m. (Inte just i PS3-fallet kanske).

Jag kommer inte att köpa någon mer Singstar-skiva. Så vill Sony sälja mer låtar till mig så är det bara att pytsa ut dem på Singstore.

Postad 02 January 2009 - 11:36

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
.................

Det är ju just det som är fel tänkt tycker jag.
Säljaren tror att kunderna kommer att bli glada varje gång de släpper en ny skiva men egentligen så är kunderna arga för att de inte kan få köpa de låtar de vill ha.
Det är dags att anpassa utbudet efter kundernas önskemål ffs!
Det är ju dessutom just sådant tankesätt som bäddar för piratkopiering m.m. (Inte just i PS3-fallet kanske).

Jag kommer inte att köpa någon mer Singstar-skiva. Så vill Sony sälja mer låtar till mig så är det bara att pytsa ut dem på Singstore.

Ja, det var bara en gissning från min sida.
Jag vet bara att jag själv har köpt skit som jag inte skulle ha köpt om allt fanns tillgängligt från början.
Utan köpt bara för att det kommit nytt på Storen.

EDIT: Det är ju just det Sony gör, pytsar ut dem på Singstore :)

Redigerat av JockeJ, 02 January 2009 - 11:37.

Postad 02 January 2009 - 14:03

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

PS2 kommer väl på DVD med en ca8.5GB.
Om låtarna är lika stora som på singstore, ca50MB, så får det plats väldigt många på en PS2 skiva.
30 låtar blir ju bara ca. 1,5GB.

Aha, sorry jag tänkte fel, tänke på CD. Men det är ju DVD antagligen.

Tänkte på en grej. Ni som kört Singstar Disney på svenska. Är det lika dåligt ljud som i filmerna? Ofta raspar det ordentligt och är konstigt ljud, det är ju från 1900-talets första hälft det mesta. (Jag tänker på typ Djungelboken, Snövit). De engelska ljudspåren har de ibland "tvättat" och restaurerat på nyare utgåvor så det låter renare, men inte de svenska. :)

Postad 11 January 2009 - 21:01

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

Aha, sorry jag tänkte fel, tänke på CD. Men det är ju DVD antagligen.

Tänkte på en grej. Ni som kört Singstar Disney på svenska. Är det lika dåligt ljud som i filmerna? Ofta raspar det ordentligt och är konstigt ljud, det är ju från 1900-talets första hälft det mesta. (Jag tänker på typ Djungelboken, Snövit). De engelska ljudspåren har de ibland "tvättat" och restaurerat på nyare utgåvor så det låter renare, men inte de svenska. :)

Och en grej till - hur lång fördröjning är det innan låtar från vol.3 etc hamnar på Singstore? Eller vill Sony inte sälja den vägen? Abba skulle väl vara bara på skiva i ett år. Undrar hur det är med andra skivor. Ska väl slänga iväg ett mail till Nordisk Film men det känns ju på nåt sätt som man lika gärna kunde fråga om nästa veckas lottorad...man lär väl få ett icke-svar. :blush:

Postad 12 January 2009 - 10:42

micke n
  • micke n
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Och en grej till - hur lång fördröjning är det innan låtar från vol.3 etc hamnar på Singstore? Eller vill Sony inte sälja den vägen? Abba skulle väl vara bara på skiva i ett år.

Skojjar du? Ett år?
Då har de iaf tappat mig som kund.
Helt otroligt att de inte kan skicka ut det på Singstore. Jag skulle direkt köpa alla ABBA låtar för 15:-/st.

Postad 12 January 2009 - 11:28

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0

Skojjar du? Ett år?
Då har de iaf tappat mig som kund.
Helt otroligt att de inte kan skicka ut det på Singstore. Jag skulle direkt köpa alla ABBA låtar för 15:-/st.

Det blir ju så gott som samma pris som för skivan, och en skiva måste man ändå ha i för att spela.
Är det verkligen ett så stort problem?

Postad 12 January 2009 - 12:49

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

Det blir ju så gott som samma pris som för skivan, och en skiva måste man ändå ha i för att spela.

Jag är mer rädd att de slutar fylla på med låtar i Singstore, och vi blir tvungna att köpa gamla PS2-skivor för att komma åt alla svenska schlagerlåtar osv osv. Så vill inte jag ha det.

Postad 12 January 2009 - 13:23

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0

Problemet blir ju biblioteket och slippa byta skiva.
Kunde man lägga in låtarna från skivan i biblioteket så skulle jag sk-ta i det men stör mig enormt på detta.

kravlista.

1. ut med låtarna på singstore - alla gamla låtar/skivor.
2.möjlighet att läsa in låtar/skivor på hd´n
3.kunna redigera spelomgånger - alltså vilka låtar/artister som skall vara med i urvalet.

dessa tre punkter retar mig till vansinne...

Vad stör er ?

mvh

Postad 12 January 2009 - 23:46

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

Vad stör er ?

Jag tycker du slog huvudet på spiken.
Jag skriver under på exakt de tre punkterna du radade upp.
Kan inte fatta varför de inte klarar att göra transfer på låtarna från PS2 till PS3. Snacka om "easy money" - lite arbete och pengarna börjar rulla in.
Det snackas ju alltid om att konsoltillverkarna går back på konsolerna men tar igen det på spelen - i så fall är det väl dags att börja sälja låtar!????! Ge upp last-gen-taktiken med skivorna och börja fylla på Singstore så ska ni få se på försäljning!
Jag är jätteorolig för att de ska skita i att fylla på Singstore med gamla "PS2-låtar" nu när även 40-gigaren kan läsa PS2-skivor. Fan den patchen kan ju ha förstört hur mycket som helst. :)

Postad 14 January 2009 - 18:47

chaffis
  • chaffis
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Problemet blir ju biblioteket och slippa byta skiva.
Kunde man lägga in låtarna från skivan i biblioteket så skulle jag sk-ta i det men stör mig enormt på detta.

kravlista.

1. ut med låtarna på singstore - alla gamla låtar/skivor.
2.möjlighet att läsa in låtar/skivor på hd´n
3.kunna redigera spelomgånger - alltså vilka låtar/artister som skall vara med i urvalet.

dessa tre punkter retar mig till vansinne...

Vad stör er ?

mvh

Något jag också skulle vilja ha är personlig topp lista på alla låtar så man kan se om man bättrar sig själv hela tiden. sedan vill jag självklart ha trådlösa mickar men det är väl på gång.

/Fredrik

Postad 15 January 2009 - 09:29

d96angl
  • d96angl
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Någon som vet när det kommer med trådlösa mickar?
Vägrar köpa spelet utan trådlösa mickar.

//Andreas

Postad 16 January 2009 - 22:50

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Finns det typ danska och norska låtar i Singstar? Hur får man tag i dem? Jag har både EU- och USA-konto men det är ju bara amerikanska låtar i Singstore, samt lite brittiska och svenska, oavsett vilket konto jag är inne på. Jag har prövat att ändra språkinställningar i XMB samt inne i Singstar men det hjälper ju inte. Jag vet att det ska finnas t ex spanska och franska låtar också men har aldrig sett dem. Hur göra?? :)

Postad 16 January 2009 - 23:59

HenkePenke84
  • HenkePenke84
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jodå trådlösa mickar är på g, ska komma i år enl ryktena. Sony har haft utlottning av prov ex också, tror det var innan årsskiftet eller så.. Så håll ut, snart behöver vi inte riskera att riva ner allt från bordet när nästa fyllo ska skråla :)

Artikel här:Techradar

Postad 17 January 2009 - 11:30

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Nån gång 2009...........

Man kan ju direkt inte anklaga dem för att stressa fram saker.

Postad 17 January 2009 - 15:09

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0

Finns det typ danska och norska låtar i Singstar? Hur får man tag i dem? Jag har både EU- och USA-konto men det är ju bara amerikanska låtar i Singstore, samt lite brittiska och svenska, oavsett vilket konto jag är inne på. Jag har prövat att ändra språkinställningar i XMB samt inne i Singstar men det hjälper ju inte. Jag vet att det ska finnas t ex spanska och franska låtar också men har aldrig sett dem. Hur göra?? ;)

Använd ditt EU-konto och tryck på L2 (?) när du är i Singstore.
Då får du upp em meny med flera valmöjligheter på språk,genre SD/HD och annat.
Väljer du Norska så kommer bara Norska låtar upp.

Redigerat av JockeJ, 17 January 2009 - 15:10.

Postad 25 January 2009 - 13:26

analog
  • analog
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
En liten fråga.
Går det att helt stänga av artistens röst? dvs så att det fungerar som karaoke?

mvh,

Postad 25 January 2009 - 13:35

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

En liten fråga.
Går det att helt stänga av artistens röst? dvs så att det fungerar som karaoke?

mvh,

Isf är min fråga helt omvänd, kan man ta bort funktionen som gör att artistens röst sänks när man själv sjunger? Är så tråkigt när artistens röst försvinner om man inte kan låten utantill...

Postad 25 January 2009 - 23:25

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
analog: Singstar är inget karaoke-program eftersom originalsången finns med. Det är musikvideor som man sjunger med till. Programmet kan köra nån algoritm för att försöka identifiera och filtrera bort originalartistens röst men det funkar dåligt och påverkar instrumentljuden så att det totalt sett blir en försämring i mitt tycke.

Lite falsk marknadsföring det där, i instruktionen till spelet sägs det att man ska kunna tysta originalsången, men att det beror på hur sången är mixad, och att man i vissa låtar inte kan tysta originalsången "men det ska bara gälla ett litet antal låtar". Jag har köpt ca 80 låtar och inte hittat en enda där man kan stänga av originalrösten.

Rangwald: Under Alternativ-Mikrofoninställningar kan du välja "Röstreduktion: Av". Då körs sången oförvanskad och oberoende av om/hur du själv sjunger.

Postad 25 January 2009 - 23:27

analog
  • analog
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

analog: Singstar är inget karaoke-program eftersom originalsången finns med. Det är musikvideor som man sjunger med till. Programmet kan köra nån algoritm för att försöka identifiera och filtrera bort originalartistens röst men det funkar dåligt och påverkar instrumentljuden så att det totalt sett blir en försämring i mitt tycke.

Lite falsk marknadsföring det där, i instruktionen till spelet sägs det att man ska kunna tysta originalsången, men att det beror på hur sången är mixad, och att man i vissa låtar inte kan tysta originalsången "men det ska bara gälla ett litet antal låtar". Jag har köpt ca 80 låtar och inte hittat en enda där man kan stänga av originalrösten.

Ok, tack för svar!

Mvh,

Postad 20 February 2009 - 09:04

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0
Har skrivits i en annan tråd men trådlösa micar verkar vara på gång till slut (20 mars bekräftar Sony).

Källa.

Redigerat av Phindus, 20 February 2009 - 09:05.

Postad 20 February 2009 - 14:37

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0
Nu har v2.40 av SingStar-uppdateringen släppts och efter uppdatering fungerar nu SingStar '80s (svensk)! Yay!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.