Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SONY dSLR A300/A350

829 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 December 2008 - 20:34

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3556 inlägg
  • 0
Har du slagit av ögonfokusfunktionen? Den kanske spökar...

Postad 26 December 2008 - 20:40

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
Har själv märkt detta, inget som stör mig so far, men vad jag vet så startas kameran alltid i AF, kanske är en säkerhet om man skulle vilja ta en bild snabbt!

Mayro, funkar det för dig?
Ställ kameran i MF-läge, stäng av den sen sätt på den, går det? (Riktat till Mayro)

Redigerat av Ponisch, 26 December 2008 - 20:41.

Postad 26 December 2008 - 20:46

Unregisteredc65f9949
  • Unregisteredc65f9949
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Ingen jätte big deal, men liite störande var det allt :)

Jag måste för övrigt skriva väldigt dåligt då man verkar tro att jag inte ens hittade omställningen mellan AF/MF

Postad 26 December 2008 - 20:49

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
Jag fattade din fråga eftersom jag själv har märkt detta "problem"!
Men som sagt, tror detta är en slags säkerhet, att när man har igång kameran ska man kunna ta ett/flera kort ganska snabbt, och då brukar det mest bli AF-läget!

En fråga till er som har A3XX, blir det inte mycket smuts och damm mellan displayen och huset?

Mayro, nu ser jag verkligen fördelarna med att ha en vinklingsbar skärm, försökte fota julgranen på stativ nerifrån och upp och titta i sökare samtidigt, gick inte så bra :)

Redigerat av Ponisch, 26 December 2008 - 20:51.

Postad 26 December 2008 - 21:14

Unregisteredc65f9949
  • Unregisteredc65f9949
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Märkte väl mest detta för att jag fotar mycket makro och för att jag trodde först att det var en mekanisk knapp, vilket det inte var. Vet inte varför jag fick för mig detta?

Fotar alla så mycket på AF menar du? Det är inga sportkameror trots allt.. :)

Jag är även jag väldigt nöjd med den vinklingsbara lcd skärmen!
Alla pratar dessutom om att sökaren är så hemskt liten, men jämte min konica autoreflex T3 så är den minst lika stor och den är analog?

Redigerat av Unregisteredc65f9949, 26 December 2008 - 21:14.

Postad 26 December 2008 - 21:40

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
Menar inte att det är många som kör på AF, men när man vill ha ett snabbt kort och kameran är avstängd så så kanske det är lättare att få ett hyffsat kort snabbt med AF än ett väldigt dåligt fokuserat kort med MF...
Vet ej hur sökaren är på A3XX men på A200 är den ganska stor iaf, lika stor som på A700 om jag inte har fel?

Postad 26 December 2008 - 22:32

Unregisteredc3622102
  • Unregisteredc3622102
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0
Vet inte hur det är på A300/350, men på min A200 stannar kameran i manuellt läge oavsett hur jag gör (PASM, Av/På osv.) när jag valt manuell fokus. Det klickar till i objektivet, men sen är det manuell fokus som gäller. Är det verkligen inte samma på A300/A350?

Kan iofs vara så att Live View läget (som använder andra fokuseringspunkter) alltid hamnar i autofokus, men det låter i så fall som en bugg i mina öron.

/Jordan

Postad 26 December 2008 - 22:37

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0

Vet inte hur det är på A300/350, men på min A200 stannar kameran i manuellt läge oavsett hur jag gör (PASM, Av/På osv.) när jag valt manuell fokus. Det klickar till i objektivet, men sen är det manuell fokus som gäller. Är det verkligen inte samma på A300/A350?

Kan iofs vara så att Live View läget (som använder andra fokuseringspunkter) alltid hamnar i autofokus, men det låter i så fall som en bugg i mina öron.

/Jordan

Lustigt, när jag väljer MF (har själv en a200) och sedan stänger av kameran så är det automatiskt på AF igen när den är på...

EDIT: Ännu mera lustigt, har haft samma "problem" som jack_fahrenheit förut men nu tycks den vilja vara kvar i MF-läget...

Redigerat av Ponisch, 26 December 2008 - 22:38.

Postad 26 December 2008 - 22:41

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3556 inlägg
  • 0
Det är den nyetablerade Sonymannen som inte har riktigt koll på sin kamera . :) ... Min är på manuellt fokus om detta läget är valt. Sedan kan jag slå på och av tjugo ggr om jag vill..Ha live view eller what ever... Däremot om man har ögonsensorn på så kanske kameran försöker söka fokus.. Det vet jag inte.. Men jag har den avslagen jämt den funktionen...

Postad 26 December 2008 - 23:01

saija
  • saija
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Yihooo!!! :blink:

Idag fick jag en Sony A300 i julklapp från sambon :)

Vi har mest hunnit kika igenom menyerna lite, nu står den på laddning men jag hinner nog med en "fotorunda" här hemma innan det är sängdags.

Spännande värre!

Postad 26 December 2008 - 23:36

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
Grattis =)
Tänk på att ha rejält med ljuskällor då kit-objektivet inte är så ljusstarkt! (Om du nu har det dvs.)

Postad 27 December 2008 - 01:05

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3556 inlägg
  • 0
Grattis.. Och vad kul med en till Sonyist.. Vi börjar bli rätt många nu faktiskt.. Så pass många så nu grejar vi enkelt att ge tips samt användar-råd och för snabbare komma ifrån status nybörjare då så många nu fotar och har erfarenheter att dela med ifrån.. Riktigt kul detta...

Här finns en massa trevlig läsning i länken nedan.. Samt en del tips om billigare typer av optik man kan skaffa om man inte har råd med det dyraste .. Ja,, läs och njut av tester man förstår vad karln talar om för en gång skull.. En bild säger mer än tusen ord.. Denna snubbe förklarar med bilder och test så även jag hajar lite.. :)

http://www.newcamera....com/index.html

Postad 27 December 2008 - 01:53

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3556 inlägg
  • 0

Jag fattade din fråga eftersom jag själv har märkt detta "problem"!
Men som sagt, tror detta är en slags säkerhet, att när man har igång kameran ska man kunna ta ett/flera kort ganska snabbt, och då brukar det mest bli AF-läget!

En fråga till er som har A3XX, blir det inte mycket smuts och damm mellan displayen och huset?

Mayro, nu ser jag verkligen fördelarna med att ha en vinklingsbar skärm, försökte fota julgranen på stativ nerifrån och upp och titta i sökare samtidigt, gick inte så bra :)

Svar ett.. Nej. Ingen smuts mellan skärmen och huset ..

Svar två.. Du anar inte hur användbar live viewen är .. Det du nu provade är ett läge där det är svårt med bara en sökare.. medans med Sonys live view är det en barnlek att ta sådana bilder...

Här är en sådan bild som togs med live view .. Snabbt o enkelt.. Inget trassel med stativ eller nått..utan tog marken som stöd.... Sikta fokusera och tryck av...smack..

Hela bilden först sedan väldigt nära 100% urklipp så ser man vad man kan göra med handtagna bilder och live view...Jag säger inte det är perfekt.. Men se detta som snabbskott endast.. För det är exakt vad det är..

Image Description = SONY DSC
Make = SONY
Model = DSLR-A300
Orientation = top/left
X Resolution = 72
Y Resolution = 72
Resolution Unit = inch
Software = Paint.NET v3.36
Date Time = 2008-12-24 00:07:34
YCbCr Positioning = co-sited
Exif IFD Pointer = Offset: 456

[Camera]
Exposure Time = 1/2"
F Number = F2.8
Exposure Program = Aperture priority
ISO Speed Ratings = 200
Exif Version = Version 2.21
Date Time Original = 2008-12-24 00:58:16
Date Time Digitized = 2008-12-24 00:58:16
Components Configuration = YCbcr
Compressed Bits Per Pixel = 8
Brightness Value = -2 BV
Exposure Bias Value = ±0EV
Max Aperture Value = F2.83
Metering Mode = CenterWeightedAverage
Light Source = unknown
Flash = Flash did not fire, compulsory flash mode
Focal Length = 17mm
Maker Note = 29590 Byte
User Comment =
Flashpix Version = Version 1.0
Color Space = sRGB

Bifogad fil(er)

Redigerat av mayro, 27 December 2008 - 02:04.

Postad 27 December 2008 - 11:06

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
Det är exakt så jag menar, där måste jag ligga på golvet för att titta in i sökaren!
Bra länk där du hade Mayro, har inte läst recensionerna där på ett bra tag!

Postad 27 December 2008 - 14:51

smygtass
  • smygtass
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Nu kan även jag ställa mig i ledet som ägare av en A300, bara provat lite, 300 bilder :)
Men jag är helt klart mycket nöjd med greppet. Provat Nikon D60, Canon Eos400 å 450 som är mindre och kändes lite för små helt enkelt.
Så sonyn är perfekt. Nu är det bara att jaga lite objektiv och köpa sig en blixt.

Postad 27 December 2008 - 16:09

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3556 inlägg
  • 0
En till ... Skoj som sjutton... :D

Postad 27 December 2008 - 19:55

Pata64
  • Pata64
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Har följt tråden ett tag nu och köpte min första system kamera igår och det blev en A300, var inne på en NikonD60
först men efter era råd ang stabiliserings funktionen och LiveView så fick det bli en A300

kan bara säga efter ett antal kort idag att jag är supernöjd :D har en massa att lära förstås men kameran är hyfsat enkel för en nybörjare med många finesser som är lätta att ställa in.

Vill dela med mig av en bild som jag knäppte i Morse i motljus och med "solnedgångs"inställning.

Har även försökt att knäppa kort i mörker med eld som källa och frugan i bakgrunden, tycker inte att jag får till färgerna och det naturliga mörkret men jag kör bara med det objektiv som ingick dvs 18-70 tror jag det hette.
Tips?

Har hellr inte fattat det där med bländar tider etc ÄN men som sagt den köptes igår och jag har mycket att lära.

Men det är skit kul när korten blir så bra utan att man behöver vara ett proffs.

Så tack alla framförallt Mayro som kommit med många bra argument och tips

Skall knäppa inomhus på en inredning och dekoration nu på nyårsafton och undrar hur man kan få till mjuka bilder inomhus, skall investera i en ny blixt men bör man även ha ett filter? skylight eller UV eller allt vad dom nu heter :D

Bifogad fil(er)

Postad 27 December 2008 - 20:13

Pata64
  • Pata64
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Ouch :D sorry för dom stora bilderna sitter på lndet och har inga möjligheter att förmiska dom :D

Men jag är glad i alla fall..... har en A300 som är MIN bara min... min skatt B)

Postad 27 December 2008 - 20:56

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
Filter finns det hur många diskussioner som helst att titta på, det är ungefär 50-50 vad det gäller åsikterna om det är nödvändigt eller ej! Ett filter (kvittar vilket) skyddar ju såklart front-linsen mot repor och smuts, det är ju en sorts säkerhet eftersom det är billigare att byta ut/laga ett filter än ett objektiv!
Ett UV-filter skulle även ta bort den lilla "färgglada triangeln" nere på bryggan!
För att få till mer naturliga färger så tror jag man får ta till ljusstarkare objektiv eller fixa det i efterhand henom redigering!

Postad 27 December 2008 - 20:57

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3556 inlägg
  • 0
I bildprogram kan du sedan fixa bilder där du missat vitbalans osv som på eld/grill(bilden.....

Lånade din bild en kort sväng och ändrade lite på den... Inte nått superjobb.. Bara lite snabbt fixad så du ser hur det går att göra..

Bifogad fil(er)

Redigerat av mayro, 27 December 2008 - 21:01.

Postad 27 December 2008 - 21:01

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
Du och dina ramar Mayro :D

Postad 27 December 2008 - 21:55

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3556 inlägg
  • 0
Pata64..

Inomhus .. Mjuka?? Menar du mjuka till bilderna pga blixtens negatíva inverkan??

Om du handlar en separat blixt med vinklingsbart samt vridbart huvud så köper du till bounser till den... Då slipper du ifrån elakheterna av blixten i stort.. Men att fota med blixt är inget du lärt dig från idag till nyårsafton...Det tar en tid det med trail and error det meee...

Inget är enkelt liksom.. :D

men .- Med separat blixt med bounser på så får du klart bättre resultat än med inbyggda.. Sedan är det bildprogram som gäller...

Som sagt. Igen...Inget är enkelt liksom :D

Så trail and error.. Igen och igen och igen.. Och..... Igen o igen.bara kämpa på... B)

Postad 27 December 2008 - 22:23

Pata64
  • Pata64
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Wow guys.... :D tack för alla snabba svar.. :D hmm kommer definetivt att jobba med blixten förstår givetvis att det tar år att bemästra tekniken.

Hmm Mayro din bild som du ändrade med vitbalans påminner om den annan bild jag tog.. ändrade hela tiden
och kommer inte ihåg vilket val jag gjorde med typ funktion och blixt typ... urgh.. måste skriva ner nästa gång

Men helt klart kommer jag att följa denna tråd i fortsättningen också.. är super intresserad av fler tips etc
som kan komma till användning, har själv inte så mycket att bidra med i dagsläget men hoppas kunna bidra med mer
i framtiden.

Mvh / En glad amatör

Bifogad fil(er)

Postad 27 December 2008 - 22:35

Pata64
  • Pata64
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
hmmm och nu när jag ser dom brevidvarandra så är dom inte direkt lika...

Mjuka bilder menar jag med exakt vad du skriver Mayro typ mjukare ljus.
Kan säkert köpa blixtar för 10.000 och uppåt samt paraplyer och allt vad det innebär :D som skapar den effekten
men enklast är nog som du skriver... trail and error om och om igen tills erfarenheten visar vad som är bäst.

Är det någon som prövat att dra en nylonstrumpa över blixten? typ vit, svar,t brun, blå? har det gett något br resultat?

Kanske en helt idiotisk fråga, men jag har funderat på eventuella effekter som skulle kunna komma ut av det.

Kolsvart här ute just nu... har inte så mycket att göra :D

Postad 27 December 2008 - 22:55

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
Annars kan ju detta vara ett bra och billigt sätt:
Blocket (Finns även hos fotofyndet.se)
En sorts bouncer vad jag förstår, funderade själv på att köpa en sådan tills jag inhandlat en extern blixt men glömde bort den, bra att du påminde mig :D

Bifogad fil(er)

Redigerat av Ponisch, 27 December 2008 - 22:57.

Postad 27 December 2008 - 23:13

Unregistered31318
  • Unregistered31318
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Hej, läst här ett tag och idag köpte jag en a300!! Nu jäklar ska det tas kort. Måste bara lära mig hur allt funkar :D

Postad 27 December 2008 - 23:18

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
Hehe, ännu en Alpha-ägare :D
Grattis till ett mycket bra kamera och Välkommen til den är delen forumet :D

Redigerat av Ponisch, 27 December 2008 - 23:18.

Postad 27 December 2008 - 23:27

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3556 inlägg
  • 0
En till som köpt en Sony..... Ja jädrar.. Där ser man.. Det blir några st nya som skall trixa och testa sig fram nu då under det nya året..... :D

Ponisch
Den där grejen tror jag säkert kan hjälpa en del ju.. En sådan skulle man ha tills man får råd med en riktig blixt.. ...

Pata64
Separat riktig dugande blixt med bounser kostar inte 10000 kr...... Runt 2000 får man en bra blixt för.. Lite upp o lite ner..

Men det är ohyggligt användbart ÄVEN för dagfotografering både ute samt inne.. Så det är ju inte ett tillbehör för enbart fota i dåligt ljus med...

Postad 28 December 2008 - 23:14

Unregisteredc65f9949
  • Unregisteredc65f9949
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
"Puffer Pop-Up Flash Diffuser" Som är länkad en bit upp och som diskuteras fungerar väl inte till sony? vanlig blixtsko på den...
Satt nämligen och skulle beställa en sådan när jag såg detta...

Sniket av Minolta att ha en annan blixtsko, min fina blixt till konican fungerar därför ej heller..
Finns självklart "Blixtskoadapter. Omvandlar Sony/Minoltas blixtsko till standardblixtsko" på cyberphoto men då lär "Puffer Pop-Up Flash Diffusern" inte ligga framför blixten direkt...

Postad bild

Lika jobbigt är det om man ska köpa fristående blixtar och vill använda ir sändare via blixskon, kostar typ 1000kr extra för att köpa speciellt till sony, och där vet jag inte om adaptern fungerar då den endast överför blixtsynken.

EDIT: korrigering av fakta.

Redigerat av Unregisteredc65f9949, 29 December 2008 - 09:40.

Postad 28 December 2008 - 23:23

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
Ojsan, bra info du skrev där! Har själv inte märkt att Sony har andra "fästen" än andra kameror, attans, jag som vara ganska sugen på en sådan lite plastbit tillsvidare

Postad 28 December 2008 - 23:57

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Det finns faktisk en bouncer till den inbyggda blixten som passar på a300/350.
Pop up flash diffuser hette den, ska kolla om jag hittar den.

Postad 29 December 2008 - 00:02

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3556 inlägg
  • 0
Hmm Detta med ändring av blixtarna var väl långt före Sony tog över väl minolta ändrade.?

För nyare blixtar från Minolta tiden fungerar väl med full kompabilitet även på Sony..?

Postad 29 December 2008 - 00:16

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
Gör det digimannen snälla, skulle vara ett bra alternativ tills jag ska köpa en riktig blixt!

Postad 29 December 2008 - 01:43

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Gör det digimannen snälla, skulle vara ett bra alternativ tills jag ska köpa en riktig blixt!

http://www.cyberphot...?article=372285 (Rekommenderas även för den blyge fotografen som inte vill synas bakom kameran.)
http://www.cyberphot...p?article=09-11

Greenlife http://stores.ebay.c...GreenLife-Style har en som ser ut såhär
Bifogad fil  greenlife.GIF   52.73K   0 Antal nerladdningar

En annan modell finns här
http://stores.ebay.c...iakgong-DIGITAL
Bifogad fil  PD1_J.jpg   16.56K   0 Antal nerladdningar

Ytterligare en variant här
http://stores.ebay.c...t-high-Store-au
Bifogad fil  diffuser_popup_pixco_3.jpg   41.78K   0 Antal nerladdningar

Fler finns här
http://stores.ebay.com/ROXSEN
http://stores.ebay.c...-accessory-shop

Redigerat av DigiMannen, 29 December 2008 - 01:45.

Postad 29 December 2008 - 09:37

Unregisteredc65f9949
  • Unregisteredc65f9949
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Ja det var minolta som ändrade fattning! Det var självklart inte Sony som gjorde detta, förlåt.

De olika diffuser som ses ovan är säkert väldigt bra, men det finns inget på svenska sidor eller?
Att det finns en diffuser med sonyfattningen har jag inte sett, började själv leta efter en sådan när jag märkte att den jag tänkte beställa inte passade.

Postad 29 December 2008 - 10:13

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Ja det var minolta som ändrade fattning! Det var självklart inte Sony som gjorde detta, förlåt.

De olika diffuser som ses ovan är säkert väldigt bra, men det finns inget på svenska sidor eller?
Att det finns en diffuser med sonyfattningen har jag inte sett, började själv leta efter en sådan när jag märkte att den jag tänkte beställa inte passade.

Kollade du länkarna till Cyberphoto?

Postad 29 December 2008 - 12:11

ekke
  • ekke
  • Veteran

• 2466 inlägg
  • 0

"Puffer Pop-Up Flash Diffuser" Som är länkad en bit upp och som diskuteras fungerar väl inte till sony? vanlig blixtsko på den...
Satt nämligen och skulle beställa en sådan när jag såg detta...

Sniket av Minolta att ha en annan blixtsko, min fina blixt till konican fungerar därför ej heller..
Finns självklart "Blixtskoadapter. Omvandlar Sony/Minoltas blixtsko till standardblixtsko" på cyberphoto men då lär "Puffer Pop-Up Flash Diffusern" inte ligga framför blixten direkt...

Postad bild

Lika jobbigt är det om man ska köpa fristående blixtar och vill använda ir sändare via blixskon, kostar typ 1000kr extra för att köpa speciellt till sony, och där vet jag inte om adaptern fungerar då den endast överför blixtsynken.

EDIT: korrigering av fakta.

nej konvetern kostar 120 kr på kaffebrus ... :D
och minoltas hotshoe är grymt bra! smidigt och enkelt att fästa och taborblixten ... den vanliga iso skon som annars avnänds är från 30 talet! Kanske dags att förbättra sin produkt lite .... fast andra märken är inte direkt innovativa som minolta var! :)

Postad 29 December 2008 - 12:14

waconda
  • waconda
  • Beroende

• 1026 inlägg
  • 0
Kul med nya a300/350 ägare :D

"Lurade" en av mina bästa kompisar att köpa en a350 i helgen. Han har liksom jag varit ett stort fan av Nikon och var helt inne på en D60 med tillbehör. Han fick låna min kamera några dagar och ändrade sig :). Nu vill jag inte med den kommentaren påstå att D60 är en dålig kamera på något sätt för det är den inte men Sonys fina Livewiev är inte lätt att matcha + att det är en kanonkamera i övrigt. Varför han valde a350 före a300?? han måste ju vara "värre" än mig och det får han så gärna vara :)

Skämt å sido så köpte han ett 50 1,4 objektiv samt det fina Tamron SP AF 17-50/2,8...vilken optik :)
Då kanske det är gött med dom extra pixlarna

Postad 29 December 2008 - 19:22

Unregisteredc65f9949
  • Unregisteredc65f9949
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

nej konvetern kostar 120 kr på kaffebrus ... :blink:
och minoltas hotshoe är grymt bra! smidigt och enkelt att fästa och taborblixten ... den vanliga iso skon som annars avnänds är från 30 talet! Kanske dags att förbättra sin produkt lite .... fast andra märken är inte direkt innovativa som minolta var! :lol:

Okey, tack!
Funktionen av minoltas hotshoe kan jag inte uttala mig om. Kanske är därför man klagar över att min gamla blixt inte passar :rolleyes:

digimannen: Sorry, såg faktiskt inte att det var några andra länkar än till olika ebay stores. Tack för länkarna och tipsen!

Hittade dessutom denna: http://www.kaffebrus...ablixt-713.html

EDIT:tillägg

Redigerat av Unregisteredc65f9949, 29 December 2008 - 19:33.

Postad 29 December 2008 - 20:15

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Okey, tack!
Funktionen av minoltas hotshoe kan jag inte uttala mig om. Kanske är därför man klagar över att min gamla blixt inte passar :blink:

digimannen: Sorry, såg faktiskt inte att det var några andra länkar än till olika ebay stores. Tack för länkarna och tipsen!

Hittade dessutom denna: http://www.kaffebrus...ablixt-713.html

EDIT:tillägg

Det var på kaffebrus som jag sett det.

Postad 29 December 2008 - 20:16

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3556 inlägg
  • 0

Kul med nya a300/350 ägare :blink:

"Lurade" en av mina bästa kompisar att köpa en a350 i helgen. Han har liksom jag varit ett stort fan av Nikon och var helt inne på en D60 med tillbehör. Han fick låna min kamera några dagar och ändrade sig :blush:. Nu vill jag inte med den kommentaren påstå att D60 är en dålig kamera på något sätt för det är den inte men Sonys fina Livewiev är inte lätt att matcha + att det är en kanonkamera i övrigt. Varför han valde a350 före a300?? han måste ju vara "värre" än mig och det får han så gärna vara :lol:

Skämt å sido så köpte han ett 50 1,4 objektiv samt det fina Tamron SP AF 17-50/2,8...vilken optik :rolleyes:
Då kanske det är gött med dom extra pixlarna

Oppsansa.. Ett fint litet kamerapaket han slog till på. :lol:

Postad 30 December 2008 - 13:06

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Hej

Gäller Cash Back kampanjen inköp från NetOnNet?
Hittar ingen information om det på NetOnNets hemsida.

MVH Kribban

Postad 30 December 2008 - 14:03

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1025 inlägg
  • 0

Hej

Gäller Cash Back kampanjen inköp från NetOnNet?
Hittar ingen information om det på NetOnNets hemsida.

MVH Kribban

Vad jag vet ska det inte spela någon roll var man köper kameran, så länge det inte är beg. och du får kvitto :)

Postad 30 December 2008 - 14:14

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
tackar :)

Postad 30 December 2008 - 15:50

Unregistered31318
  • Unregistered31318
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Angående cashbacken:
Det står att du ska köpa den av en svensk återförsäljare..lista på återfärsäljare

Där finns netonnet, men det är inte många firmor som finns med....

Postad 30 December 2008 - 16:00

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Tack :P

Postad 30 December 2008 - 16:01

ekke
  • ekke
  • Veteran

• 2466 inlägg
  • 0
Billigaste stället att köpa A350 ifrån england? warehouseepxress?

Postad 30 December 2008 - 19:57

Pata64
  • Pata64
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Är det någon som är duktig på olika typer av filter?

Har varit inne på Ken Rockwells sida som det tipsades om i denna tråd och han har bla användt sig av
Tiffen 812 Warming filter
http://www.kenrockwe...0-395/index.htm

Vad motsvarar det för filter? det finns ju en uppsjö av filter när man kollar på ex kaffebrus,
vilka filter skall man ha med sig i väskan enligt er?

Filter kan ju ge en del häftiga effekter för en billig penning

Postad 30 December 2008 - 20:50

Unregisteredc65f9949
  • Unregisteredc65f9949
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Ingen som testat mellanringarna ifrån kaffebrus till en sony?
Man kan ju inte fokusera på oändligt men funktionen ska visst kunna variera ytterligare mellan olika märken?

http://www.kaffebrus...ringar-556.html

Postad 01 January 2009 - 18:06

Pata64
  • Pata64
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Bildteknik
Är lite frustrerad då jag försökte få till en bild där även bakgrunden är skarp, har läst massor om det men
har tydligen inte fattat :rolleyes: hur man gör urgh...

Jag öppnade bländaren "+/-" helt vilket inte hjälpte men körde annars på auto. har bara det objektiv som följde med kameran 18-70 kortet knäpptes utan blixt

Har någon van fotograf någon idé hur jag borde ha gjort? Sony A300 var kameran.

Bifogad fil(er)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.