Nytt från Harman/kardon
848 svar till detta ämne
88 relaterade trådar
Köpråd - Stereoförstärkare upp till 5000 (356 inlägg)
|
1 år sedan
|
Köpråd - Surroundförstärkare 5-15000 (673 inlägg)
|
1 år sedan
|
Köpråd - Stereoförstärkare 15-30000 (157 inlägg)
|
3 år sedan
|
* Officiell Tråd - HK AVR155, 255, 355 * (1737 inlägg)
|
5 år sedan
|
2-kanalsförstärkare med Hembiofunktion (198 inlägg)
|
6 år sedan
|
2-kanalsförstärakare till Elac fs407 (34 inlägg)
|
8 år sedan
|
Harman/Kardon AVR-255 delvis död :o. Hur hände detta? (18 inlägg)
|
8 år sedan
|
Nya Harman Kardon HK 990 (201 inlägg)
|
9 år sedan
|
Samsung UHD TV till gammal Harmar/Kardon förstärkare - hur koppla? (7 inlägg)
|
9 år sedan
|
Dali Hemmabio (4 inlägg)
|
9 år sedan
|
2-kanalare, mest kraft för pengarna (ca 5-6k) (23 inlägg)
|
9 år sedan
|
LG 55LB870 DTS Problem med Plex, Optisk (0 inlägg)
|
9 år sedan
|
Harman/Kardon - klubben (269 inlägg)
|
10 år sedan
|
Köpråd av begagnad surroundförstärkare (3 inlägg)
|
10 år sedan
|
Anti-Mode 8033 till HK 3490. Konstigt med icke eq:at fullregister i frontar (3 inlägg)
|
10 år sedan
|
Uppgradera flerkanalsförsteget eller skaffa stereoförstärkare? (15 inlägg)
|
10 år sedan
|
Prisvärdaste StereoFörstärkaren med DAC (31 inlägg)
|
11 år sedan
|
Klen bas med HK980 (17 inlägg)
|
11 år sedan
|
Subwoofer nybörjare. (15 inlägg)
|
11 år sedan
|
* Officiell Tråd - Harman Kardon * (95 inlägg)
|
11 år sedan
|
Dags att köpa en DAC. (340 inlägg)
|
11 år sedan
|
Ersätta Harman Kardon HK3390 med AVR460? (0 inlägg)
|
12 år sedan
|
Autokalibrering HK Avr-255 som gör det sämre (1 inlägg)
|
12 år sedan
|
Harman/Kardon HK 980 - Någon som ägt? (1 inlägg)
|
12 år sedan
|
Harman Kardon AVR 255 HDMI problem med projektor (3 inlägg)
|
12 år sedan
|
Stereo kontra surround? (2 inlägg)
|
12 år sedan
|
Harman kardon avr 255 vs yamaha rx v 671 (9 inlägg)
|
12 år sedan
|
Behålla H/K AVR255 eller köpa ny Denon AVR-1912?? (22 inlägg)
|
12 år sedan
|
XTZ Class A100 D3 VS HK 980 stereo förstärkare?????? (2 inlägg)
|
12 år sedan
|
Hjälp mig hitta kablar som matchar mitt system. (10 inlägg)
|
13 år sedan
|
Bara 2,1 i H/K AVR255 (2 inlägg)
|
13 år sedan
|
Byta H/K 255 mot Samsung Galaxy S? (3 inlägg)
|
13 år sedan
|
Coaxial kabel samt optisk kabel , hjälp fort! (0 inlägg)
|
13 år sedan
|
H/K avr 255 hängt sig (1 inlägg)
|
13 år sedan
|
Stereo vs surround - koppla kringutrustning (5 inlägg)
|
13 år sedan
|
Reciever med HDMI som funkar bra med projektor (1 inlägg)
|
13 år sedan
|
Köpt mig hk avr 255 men får inget ljud? (2 inlägg)
|
13 år sedan
|
Förstärkare och CD till Dali Ikon 6 (20 inlägg)
|
13 år sedan
|
AVR255 ljudformat (2 inlägg)
|
13 år sedan
|
Problem med AVR 255 (0 inlägg)
|
14 år sedan
|
Canton Chrono SL580 och H/K AVR255 (2 inlägg)
|
14 år sedan
|
Val av förstärkare inte lätt... HK AVR255 vs V767 vs 608 vs 920? (17 inlägg)
|
14 år sedan
|
Harman Kardon 3490 (43 inlägg)
|
14 år sedan
|
H/K HD990 vs CAMBRIDGE Azur 840C (269 inlägg)
|
14 år sedan
|
Hembiobutiken kör en fuling (7 inlägg)
|
14 år sedan
|
Snälla hjälp mig! Vilken? (5 inlägg)
|
14 år sedan
|
Vilken receiver: Onkyo TX-SR707 vs. Denon AVR-2310 till mitt Canton-system (21 inlägg)
|
14 år sedan
|
HK 3490 med B&W DM686? (3 inlägg)
|
15 år sedan
|
Onkyo TX-SR607 eller HK AVR 255? (8 inlägg)
|
15 år sedan
|
vilka högtalare passar HK förstärkare (9 inlägg)
|
15 år sedan
|
CD-spelare som fyller mina behov (HK HD990?) (21 inlägg)
|
15 år sedan
|
Bra Ljudpaket under 10 000Kr ? (16 inlägg)
|
15 år sedan
|
Integrerad förstärkare (43 inlägg)
|
15 år sedan
|
H/K 980 vs. H/K AVR 255 (1 inlägg)
|
15 år sedan
|
HK HD 990 vs Primare CD31 (0 inlägg)
|
15 år sedan
|
DTS via PS3 Media Server (3 inlägg)
|
15 år sedan
|
Uppgradera reciver (15 inlägg)
|
15 år sedan
|
Harman Kardon AVR 255 för 4990:- (2 inlägg)
|
15 år sedan
|
Vilken AV-receiver rekommenderar du? (16 inlägg)
|
15 år sedan
|
Harman Kardon AVR 255 Front + sub? (5 inlägg)
|
15 år sedan
|
vilken uppgradering ger störst skillnad? (6 inlägg)
|
15 år sedan
|
Förstärkare till Monitor Audio RS6? (36 inlägg)
|
15 år sedan
|
Förslag på ersättningshögtalare (8 inlägg)
|
15 år sedan
|
Onkyo TX-SR606 mot Harman Kardon AVR 255 (169 inlägg)
|
15 år sedan
|
tips och tankar runt Surroundförstärkare (14 inlägg)
|
15 år sedan
|
Ny förstärkare tips & råd (3 inlägg)
|
15 år sedan
|
Surroundförstärkare (1 inlägg)
|
15 år sedan
|
hur påverkas ljudkaraktären av att hänga på externt slutsteg (5 inlägg)
|
15 år sedan
|
Skall köpa en hembioförstärkare - vilken? (3 inlägg)
|
16 år sedan
|
HK 990 (6 inlägg)
|
16 år sedan
|
Problem med HTPC och AVR-255 (4 inlägg)
|
16 år sedan
|
Hur långt kommer man med H/K AVR 255? (12 inlägg)
|
16 år sedan
|
Prisutveckling H/K AVR 355 (3 inlägg)
|
16 år sedan
|
Golvare till H/K AVR 255. Max 7000:- (19 inlägg)
|
16 år sedan
|
Lyssningsrunda, Nya frontar och center (12 inlägg)
|
16 år sedan
|
Uppgradera systemet - funderingar (2 inlägg)
|
16 år sedan
|
Mätningar på h/k, Denon, Yamaha och Onkyo. (24 inlägg)
|
16 år sedan
|
AVR 255 och Xbox 360 (3 inlägg)
|
16 år sedan
|
HK avr 255 till dynavoice m-65? (4 inlägg)
|
16 år sedan
|
HK AVR255 + System One VH3, VH3S/C, VAS-10B - Bra/prisvärd kombination? (1 inlägg)
|
16 år sedan
|
Onkyo TX-SR606, Marantz SR6003, H/K 355 + Black Diamond V.2 (5 inlägg)
|
16 år sedan
|
Hk avr 255 (30 inlägg)
|
16 år sedan
|
Harman Kardon avr 355 eller onkyo 805an? (5 inlägg)
|
16 år sedan
|
Bildproblem AVR 255 (5 inlägg)
|
16 år sedan
|
H/K Avr 355 vs Onkyo 875 (2 inlägg)
|
16 år sedan
|
Harman Kardon AVR445 / AVR255 (6 inlägg)
|
16 år sedan
|
Min Onkyo - Dåligt köp? (30 inlägg)
|
16 år sedan
|
hjälp mig välja mellan följande recivrar (8 inlägg)
|
16 år sedan
|
Postad 14 augusti 2008 - 09:35
Unregistered43749
-
Unregistered43749
-
Användare
-
-
134 inlägg
Hej!
Jag kan delvis ge er glädjande besked. Det finns nu en serviceåtgärd för fläktarna på AVR-255/355.
Våra tekniker har nu kommit fram till felorsaken och detta går att åtgärda enkelt efterhand, det kräver dock ett litet ingrepp i apparaten. Apparaten behöver in till en serviceverkstad får åtgärd. Vissa butker med egen verkstad kan åtgärda det själva.
Detta gäller endast på de första exemplaren som kom ut, serienummer AN0085-01000 till 07901
Våra tekniker jobbar för fullt med ny firmware, har tyvärr inte något release datum på den eller hur information om hur den kommer installeras, då den inte är klar ännu. Håll ut så är ni snälla.
Hälsningar
Joakim
Harman Consumer Nordic
Redigerat av Unregistered43749, 14 augusti 2008 - 11:39.
Postad 14 augusti 2008 - 10:32
j0cke
-
j0cke
-
Användare
-
-
112 inlägg
Hej!
Våra tekniker har nu kommit fram till felorsaken och detta går att åtgärda enkelt efterhand, det kräver dock ett litet ingrepp i apparaten. Apparaten behöver in till en serviceverkstad får åtgärd. Vissa butker med egen verkstad kan åtgärda det själva.
Hur ser det ut med nya 255 som kommer ut i butikerna? Kommer detta felet vara åtgärdat från fabrik och i så fall från när man kan börja kika på denna förstärkaren utan att behöva lämna in den på service i 4 veckor direkt efter inköp?
Redigerat av j0cke, 14 augusti 2008 - 10:43.
Postad 14 augusti 2008 - 13:35
DjOci
-
DjOci
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Hahaha! Det där var ju kul! Kollar alltid efter nya inlägg i väntan på patchen men denna gången var det värt det.
Så... Onkyon blev första förlorare i testet? Tur man valde rätt... 
"Tur att man valde rätt"...hahaha....hoppas du har bil så du kan köra din AVR 255 till närmaste butik för uppgradering. Undrar hur lång tid det kommer att ta?  Sen kanske du kan lämna den där, onödigt att ta hem den igen, då den måste köras dit minst en gång till för att åtgärda de andra buggarna som H/K håller på att försöka lösa idag. Grattis till ett bra köp
Postad 14 augusti 2008 - 14:11
loop75
-
loop75
-
Användare
-
-
110 inlägg
Hur ser det ut med nya 255 som kommer ut i butikerna? Kommer detta felet vara åtgärdat från fabrik och i så fall från när man kan börja kika på denna förstärkaren utan att behöva lämna in den på service i 4 veckor direkt efter inköp?
Det pulserande fläktsurret borde ju vara fixat i de nya enheterna. Jag har kollat i flera diskussionsforum, och det verkar vara ganska få som har just det problemet numera. Jag är dock en av dem som har fläktproblemet, och blir nu tvungen att lämna in den på service. Brukar det verkligen ta en månad för att få en sån här grej fixad? Någon som har erfarenhet?
Redigerat av loop75, 14 augusti 2008 - 14:12.
Postad 14 augusti 2008 - 15:14
TukTuk
-
TukTuk
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
"Tur att man valde rätt"...hahaha....hoppas du har bil så du kan köra din AVR 255 till närmaste butik för uppgradering. Undrar hur lång tid det kommer att ta?  Sen kanske du kan lämna den där, onödigt att ta hem den igen, då den måste köras dit minst en gång till för att åtgärda de andra buggarna som H/K håller på att försöka lösa idag. Grattis till ett bra köp 
Äh, vet inte hur andra receivers har det men 255 uppdaterar man busenkelt innan kaffet ens hunnit koka klart. Sedan lyssnar man vidare på det testvinnande ljudet. Edit: "Call Onkyo. They know there is a problem with the way the reciever handles HDMI audio from computer type sources. They are working on a firmware upgrade. Turns out, there is a way to upgrade firmware via a DVD (who woulda thunk it)." Verkar som Onkyo(606) kan klara det via en DVD. Smidigt OM man nu har en DVD vilket HTPC ägare som mig antagligen inte har.
Redigerat av TukTuk, 14 augusti 2008 - 15:14.
Postad 14 augusti 2008 - 15:33
DjOci
-
DjOci
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Så ska det ju inte vara. Dåligt av Onkyo. Frågan är ju egentligen vad som är bäst...att ta in den i affären eller att få en DVD i brevlådan? Äh, vet inte hur andra receivers har det men 255 uppdaterar man busenkelt innan kaffet ens hunnit koka klart. Sedan lyssnar man vidare på det testvinnande ljudet.
Edit:
"Call Onkyo. They know there is a problem with the way the reciever handles HDMI audio from computer type sources. They are working on a firmware upgrade. Turns out, there is a way to upgrade firmware via a DVD (who woulda thunk it)."
Verkar som Onkyo(606) kan klara det via en DVD. Smidigt OM man nu har en DVD vilket HTPC ägare som mig antagligen inte har.
Postad 14 augusti 2008 - 16:10
Unregistered50afef8d
-
Unregistered50afef8d
-
Användare
-
-
205 inlägg
Med tanke på tonen i ditt inlägg antar jag du är nöjd Onkyo ägare eller i vart fall inte ägare till en H/K? Om så är fallet hänvisar jag till andra trådar där du kan sprida glädje och inspiriation till likasinnade, här sprider du uppenbarligen ingetdera. Läste häromdagen att BMW, av alla, skulle återkalla ex antal 100000 bilar på grund av en miss med airbagen/bagarna. Tror inte att det är världsunikt med andra ord att det sker "missar" i produktionen av allehanda produkter men vad som då, när det trots allt händer, skiljer den ene från den andra är hur man tacklar problemet! Jag tycker att H/K, genom herr Malm och andra trots allt gör det som anstår dem. De erbjuder en lösning och jag förutsätter att den lär bli kostnadsfri för kunden/konsumenten och vad mer kan man begära? För att återigen göra jämförelsen med BMW, skulle då alla BMW ägare byta till Skoda med felfria airbags? Det vore ju som om man skulle köpa en Onkyo istället för H/K! Trots airbagen, då.... Samma problem som här redovisats angående DTS MA m.m har även Onkyo/Integra , Yamaha mf.l tillverkare råkat ut för så då skall antar jag enligt ditt resonemang även de gratuleras till "ett bra köp", eller? Summa summarum, väldigt trist med buggarna men "shit happens" och ditt inlägg gör inget annat än att strö salt såren och det känns inte så konstruktivt så har du själv inget annan lösning, byt tråd!
Postad 14 augusti 2008 - 17:56
odysee
-
odysee
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Jag har sett ett 15-tal filmer genom AVR 255 och stött på två stycken som inte gick att se. På Ratatouille och Daybreak flimrade bilden rejält, det blev som dubbel bild kan man säga. Provade att ta ut skivan och starta om allt men fick ingen skillnad. Jag fick se filmerna genom scart direkt till TV:n istället.
Har kollat på fodralen men hittar ingen direkt likhet. Daybreak är ju en gammal film också.
Har kopplat component från en Pioneer DVR-530 och HDMI mellan AVR och Panasonic PX8.
Någon annan som stött på filmer som inte gått att se genom AVR 255?
Själv kört Ratatouille (BD) men inte upptäckt något flimmer. Var någonstans skulle det vara?
Postad 14 augusti 2008 - 21:14
Deadbang
-
Deadbang
-
Användare
-
-
134 inlägg
Kolla Onkyo 606-tråden på AVS forum... knappast mindre buggfri än h/k AVR 255... låt oss lämna sandlådan nu...
Redigerat av Deadbang, 14 augusti 2008 - 21:15.
Postad 14 augusti 2008 - 21:55
Unregisteredd3e6445d
-
Unregisteredd3e6445d
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Hej!
Jag kan delvis ge er glädjande besked. Det finns nu en serviceåtgärd för fläktarna på AVR-255/355.
Detta gäller endast på de första exemplaren som kom ut, serienummer AN0085-01000 till 07901
Våra tekniker jobbar för fullt med ny firmware, har tyvärr inte något release datum på den eller hur information om hur den kommer installeras, då den inte är klar ännu. Håll ut så är ni snälla.
Hälsningar Joakim Harman Consumer Nordic
Hej Joakim Jag kan iochförsig inte direkt påstå att jag lider av problemet med fläktarna men min AVR-255 har serienummer AN0085-01714 så då behöver den alltså in på service? Jag fick hem den i början av juni så jag antar att den tillhör de första exemplaren som kom ut? Men det bästa är kanske att hålla ut och invänta den firmwaren så att jag slipper skicka in den på service flera gånger?? Tänkte också passa på att tacka dig för att du håller oss informerade här på forumet angående den nya firmwaren, men jag tycker ändå det är lite dåligt att inte ens kunna ge något release datum på den nya firmwaren så jag hoppas verkligen att den är klar inom några veckor för annars vet jag tyvärr inte om jag vill behålla den här förstärkaren längre utan isåfall får ni ordna så att jag kan häva köpet. Det kan väl knappast vara första gången era tekniker fixar en ny firmware så dom borde ju verkligen veta ungefär hur lång tid det brukar ta och hur man installerar den etc? Jag menar det känns faktiskt lite oseriöst att du inte kan/vill svara på dessa frågor  Tacksam för svar! mvh Petter
Postad 15 augusti 2008 - 08:23
Unregistered43749
-
Unregistered43749
-
Användare
-
-
134 inlägg
Hej!
Man behöver inte lämna in AVR-255 för åtgärd av fläktarna om man inte störs av ljudet. Det är inget måste och apparaten tar absolut ingen skada av att inte uppdateras. Majoriteten har inte problem med det, men våra tekniker lyssnade på kritiken och har kommit med en lösning för de som som har störts av ljudet.
Angående ny firmware så jobbar våra tekniker för fullt! Jag hoppas att det ska komma ut inom ett par veckor, men jag har tyvärr inte den informationen ännu, var i kontakt med dem igår. Det är en helt ny teknikplattform på AVR-255/355 så det är ett helt nytt case jämfört med tidigare. Varje fall är unikt så det går inte och jämför med tidigare fall.
Det går framåt kan jag säga men det är inte helt färdigt ännu. Men håll ut, det kommer lösa sig.
Tillfälliga lösningar för audio-drop out på PS3. Använd en optisk kabel för ljudöverföring så blir det ingen audio-drop out.
Hälsningar
Joakim
Postad 15 augusti 2008 - 12:20
Unregisteredc2e5ee9c
-
Unregisteredc2e5ee9c
-
Lärjunge
-
-
447 inlägg
Själv kört Ratatouille (BD) men inte upptäckt något flimmer. Var någonstans skulle det vara?
Hela skivan, redan i menyn. Jag har den på DVD, inte BD. Eftersom det fungerar bra med de allra flesta filmerna undrar jag om det är just någonting med dom två filmera jag nämner och uppskalningen som inte fungerar. Någon annan som sett Ratatouille på DVD genom AVR 255?
Postad 15 augusti 2008 - 13:04
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2 143 inlägg
Har H/K nån form av europagaranti? Om man köper en H/K-produkt utanför Sverige, kan man då få den servad i Sverige eller är det tillbakaskick som gäller?
Postad 15 augusti 2008 - 14:16
DjOci
-
DjOci
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Med tanke på tonen i ditt inlägg antar jag du är nöjd Onkyo ägare eller i vart fall inte ägare till en H/K? Om så är fallet hänvisar jag till andra trådar där du kan sprida glädje och inspiriation till likasinnade, här sprider du uppenbarligen ingetdera. Läste häromdagen att BMW, av alla, skulle återkalla ex antal 100000 bilar på grund av en miss med airbagen/bagarna. Tror inte att det är världsunikt med andra ord att det sker "missar" i produktionen av allehanda produkter men vad som då, när det trots allt händer, skiljer den ene från den andra är hur man tacklar problemet! Jag tycker att H/K, genom herr Malm och andra trots allt gör det som anstår dem. De erbjuder en lösning och jag förutsätter att den lär bli kostnadsfri för kunden/konsumenten och vad mer kan man begära? För att återigen göra jämförelsen med BMW, skulle då alla BMW ägare byta till Skoda med felfria airbags? Det vore ju som om man skulle köpa en Onkyo istället för H/K! Trots airbagen, då.... Samma problem som här redovisats angående DTS MA m.m har även Onkyo/Integra , Yamaha mf.l tillverkare råkat ut för så då skall antar jag enligt ditt resonemang även de gratuleras till "ett bra köp", eller? Summa summarum, väldigt trist med buggarna men "shit happens" och ditt inlägg gör inget annat än att strö salt såren och det känns inte så konstruktivt så har du själv inget annan lösning, byt tråd!
Nu är du ute och svävar på små H/K moln.....bara att jämföra H/K och Onkyo mot BMW och Skoda är ju rätt roligt. Titta bara på de senaste årens recensioner av receivers och se vilket av de två märkena som fått bäst resultat i testerna. Men men, smaken är som baken. H/K driver upp sina priser för att folk ska tro att märket är mer exklusivt. I min mening är designen H/K:s murbräcka. I övrigt finns det mer att önska. Jag kan förstå att du tycker att jag strö salt i såren, men jag svarade bara på några st ironiska inlägg från folk som framhäver H/K framför Onkyo. Det är väl inte så att bara för detta är ett H/K forum så får man inte skriva dåliga inlägg om H/K eller skratta åt eländet? Och vad det gäller herr Malm så håller jag med om att det är bra att de fixar buggarna, men vad annars hade du väntat dig??? Kan du nämna något seriöst märke inom någon slags bransch, som (om de släppte en vara full med buggar) inte skulle uppdatera och försöka lösa problemen? Om du kommer på något så säljs troligtvis skiten på Lidl. Men det funkar ju så att köper man något så försvarar man produkten och sitt köp till 100%. Man vill ju övertyga sig själv att de 7000 kr inte var bortkastade pengar.
Postad 15 augusti 2008 - 17:39
JOEKO
-
JOEKO
-
Användare
-
-
172 inlägg
Hallå!
Nu räcker det!
Onkyo vs HK snacket håller vi till den tråden.
Sedan skulle jag blli glad om Onkyo vs HK inte blir en ny version av Blu-Ray vs HD DVD tråden.
Onödigt pajkastande som inte ger något!
MVH
JOEKO
Postad 15 augusti 2008 - 17:41
odysee
-
odysee
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Egentligen riktad till Joakim H/K:
Hur kan det komma sig att H/K missade problemen med PS3:orna? Man köper ju en 2/355 för att köra HD (ljud,bild,spel) och den absolut vanligaste HD-maskin idag är ju PS3. Skiljer sig de amerikanska och europeiska versionerna åt så mkt?
Nu skall du (Joakim) inte ta illa vid dig men frågan är berättigad och skulle vara kul att få reda på vad som gick snett.
Edra T.
T. Thompson
Postad 16 augusti 2008 - 11:19
greenlock
-
greenlock
-
Användare
-
-
204 inlägg
Jag gillar verkligen designen på de här recievrarna, grymt snygga. Funderade på om 255 skulle kunna driva B&W 685 och den stora centern i 600 serien om jag använde en separat förstärkare till frontarna, 683or?
Postad 17 augusti 2008 - 16:23
Unregistered1e1b5146
-
Unregistered1e1b5146
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
tycker de e bra att joakim på hk håller oss med info.. har ingen bråska med några uppdatteringar ännu för ja har inte ett enda problem.. min ps3 funkar med 255å allt ja vill ha den till. så tack jocke för du ens ställer upp i detta forum
Postad 17 augusti 2008 - 16:52
Unregisteredd3e6445d
-
Unregisteredd3e6445d
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Jag blev så trött på min AVR-255 häromdagen så jag gick och köpte en Onkyo TX-SR606 och jag kan säga att den har fungerat helt perfekt out-of-the-box utan några som hellst problem med HDMI-portarna så jag vill bara varna alla som går funderar på att köpa den här receivern, köp absolut ingen AVR-255 om du inte vill vara gratis betatestare åt Harman Kardon då deras tekniker verkar vara helt inkomptenta när det gäller att skriva firmware. Jag ångrar mig något grymt att jag köpte den här receivern från första början och med alla buggar och barnsjukdomar har jag inte ens samvete att sälja den till min värsta fiende så den får väl stå och samla damm tills Harman Kardon förhoppningsvis tar sig i kragen och återkallar den här skitprodukten.
Ni kanske tycker att jag är hård men jag känner mig lurad på mina 7000:- och Harman Kardon själva tycker bara att jag ska vara snäll och hålla ut, kan säga att isåfall ska jag ha kompensation för varje dag och eftersom Harman Kardon också erkänt att det finns en massa problem med produkten så borde det väl vara skäl nog till att få häva köpet enligt konsumentköplagen??
/Besviken konsument
Postad 17 augusti 2008 - 18:54
Unregistered50afef8d
-
Unregistered50afef8d
-
Användare
-
-
205 inlägg
Jag blev så trött på min AVR-255 häromdagen så jag gick och köpte en Onkyo TX-SR606 och jag kan säga att den har fungerat helt perfekt out-of-the-box utan några som hellst problem med HDMI-portarna så jag vill bara varna alla som går funderar på att köpa den här receivern, köp absolut ingen AVR-255 om du inte vill vara gratis betatestare åt Harman Kardon då deras tekniker verkar vara helt inkomptenta när det gäller att skriva firmware. Jag ångrar mig något grymt att jag köpte den här receivern från första början och med alla buggar och barnsjukdomar har jag inte ens samvete att sälja den till min värsta fiende så den får väl stå och samla damm tills Harman Kardon förhoppningsvis tar sig i kragen och återkallar den här skitprodukten. Ni kanske tycker att jag är hård men jag känner mig lurad på mina 7000:- och Harman Kardon själva tycker bara att jag ska vara snäll och hålla ut, kan säga att isåfall ska jag ha kompensation för varje dag och eftersom Harman Kardon också erkänt att det finns en massa problem med produkten så borde det väl vara skäl nog till att få häva köpet enligt konsumentköplagen??
/Besviken konsument Får jag i all vänlighet rekommendera filmen "Guldkompassen" med DTS MA 7.1 till din fina Onkyo? Höj volymen rejält och njut av detta ultimata soundtrack! Lycka till med ditt köp!
Postad 17 augusti 2008 - 20:26
Unregistered70e43676
-
Unregistered70e43676
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Kompass behöver ni båda två. Vilse i forumdjungeln igen...
Postad 17 augusti 2008 - 20:33
Deadbang
-
Deadbang
-
Användare
-
-
134 inlägg
ROFL
Postad 17 augusti 2008 - 21:27
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Håller med till 100%.
Postad 17 augusti 2008 - 22:14
Unregistered36cfc2a0
-
Unregistered36cfc2a0
-
Användare
-
-
147 inlägg
.
Redigerat av Unregistered36cfc2a0, 08 september 2008 - 15:38.
Postad 18 augusti 2008 - 10:56
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Köpte en, AVR 255 den 7 Juni, Hörde oxå massa iriterande ljud "fläkten" innan den dog då. Stärkaren la bara av 14/7 när jag och grabben skulle kolla film. Inga knappar på fronten funkade och det gick inte heller att komma in i menyn.(resetta den mååånga ggr) Lämnade in den den 15/7 på Brl i GBG. Serienr AN0085+01439.. Ringde BRL förra veckan och dom skyllde på semestrar på Harman att det tog sån tid, katastrof enligt mig, har haft många H/K stärkare genom tiderna, som dom flesta har strulat och det har aldrig tagit mer än 14 dagar "Även under semester tider". Börjar bli lite irriterad nu, så Harman fixa den nu och fläktproblemet när ni ändå håller och skicka tillbaks den till BRL snarast. Annars kan ni ju kompensera med en AVR 355, jag hann ju inte ens test spela mina nya Infinity Classa, front, center + dipoler. Kanske skulle behållt min Pioneer LX-70 ändå. Hade varit tacksam om ni kunde ringa upp mig och berätta hur lång tid det tar, Inlämningsbevis referensnr 927-524 BRL har mitt telnr. mvh Lars
Det här "skall" du skriva direkt till H/K om - inte i en forumtråd. Dessutom är det företaget som du har köpt apparaten av som har ansvaret för att det hela går fort och rätt till. Jag tycker att de verkar göra det väldigt lätt för sig. Ett standardknep att skylla på någon annan...
Redigerat av Tompa123, 18 augusti 2008 - 10:57.
Postad 18 augusti 2008 - 11:24
Unregistered36cfc2a0
-
Unregistered36cfc2a0
-
Användare
-
-
147 inlägg
Det här "skall" du skriva direkt till H/K om - inte i en forumtråd.
Dessutom är det företaget som du har köpt apparaten av som har ansvaret för att det hela går fort och rätt till. Jag tycker att de verkar göra det väldigt lätt för sig. Ett standardknep att skylla på någon annan...
Nja, verkade hjälpa att skriva i en forumstråd, ringde BRL precis och han skulle jaga rätt på stärkaren idag. Jag tror att BRL har minhembio.com som startsida
Postad 18 augusti 2008 - 11:36
matte2
-
matte2
-
Användare
-
-
136 inlägg
Varför klankar man på H/K i en tråd som heter "Nytt från Harman/kardon"Nä nu vill jag läsa om nya spännade produkter här. När går mässan i Berlin föresten? Kan vi vänta oss något spännande från den?
Redigerat av matte2, 18 augusti 2008 - 11:37.
Postad 18 augusti 2008 - 11:39
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3 008 inlägg
De har sagt sedan i februari att de ska visa upp en standalone Blu-Rayspelare på Berlinmässan.
Har för mig den är i September.
Postad 20 augusti 2008 - 09:06
matte2
-
matte2
-
Användare
-
-
136 inlägg
De har sagt sedan i februari att de ska visa upp en standalone Blu-Rayspelare på Berlinmässan. Har för mig den är i September.
Googlade runt lite och den är 29 Augusti till 3 September. Info om Mässan
Postad 20 augusti 2008 - 21:22
Unregisteredd3e6445d
-
Unregisteredd3e6445d
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Får jag i all vänlighet rekommendera filmen "Guldkompassen" med DTS MA 7.1 till din fina Onkyo? Höj volymen rejält och njut av detta ultimata soundtrack! Lycka till med ditt köp!
Jag får tacka för tipset men jag har tyvärr för mig att min Sony BDP-S300 Blu-ray spelare inte klarar DTS MA 7.1 men det kanske du kan svara på den frågan?
Postad 22 augusti 2008 - 12:02
Niner
-
Niner
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Jag sitter med en HDMI-tv och en projektor som jag vill driva med AVR 254. Kan man få utsignal samtidigt på HDMI och component? Har ingen lust att hålla på och ändra i menyer om det inte går snabbt via någon knapp på fjärren?
Postad 22 augusti 2008 - 13:10
kott
-
kott
-
Användare
-
-
243 inlägg
Jag sitter med en HDMI-tv och en projektor som jag vill driva med AVR 254. Kan man få utsignal samtidigt på HDMI och component? Har ingen lust att hålla på och ändra i menyer om det inte går snabbt via någon knapp på fjärren?
Fjärrkontrollen har olika inputs (Source Selectors) där du kan tilldela ingångar för att sedan växla mellan dessa.
Redigerat av kott, 22 augusti 2008 - 13:11.
Postad 22 augusti 2008 - 18:18
pki
-
pki
-
Användare
-
-
102 inlägg
En liten undran bara.
Har en AVR-255 med ett par GLE 409 som låter i mina öron mycket fint tillsammans.
Men, när jag ska byta ljudspår på tex min Squeezebox Duet, så sprakar det till i högtalarna (eller hur man nu ska förklara). Kan även inträffa när man zappar mellan olika tv-kanaler.
Jag använder inte fjärren som tillhör HK:n för att byta låt/zappa.
Vad kan detta bero på?
Postad 23 augusti 2008 - 12:49
Unregistered50afef8d
-
Unregistered50afef8d
-
Användare
-
-
205 inlägg
En liten undran bara.
Har en AVR-255 med ett par GLE 409 som låter i mina öron mycket fint tillsammans. Men, när jag ska byta ljudspår på tex min Squeezebox Duet, så sprakar det till i högtalarna (eller hur man nu ska förklara). Kan även inträffa när man zappar mellan olika tv-kanaler. Jag använder inte fjärren som tillhör HK:n för att byta låt/zappa.
Vad kan detta bero på? 
Har också lite knäppningar då och då men anledningen till detta kan ju i princip vara precis vad som helst längs signalkedjan...är du väldigt störd får du gå den hårda skolan och koppla loss allt och prova allt , sladd efter sladd... Vissa cd skivor, kör via optisk kabel från den, knäpper t.o.m mellan låtarna..detta händer aldrig när jag kör från dvd eller blåstråle via HDMI...kör du optiskt från duetten?
Postad 23 augusti 2008 - 12:55
Unregistered50afef8d
-
Unregistered50afef8d
-
Användare
-
-
205 inlägg
Jag får tacka för tipset men jag har tyvärr för mig att min Sony BDP-S300 Blu-ray spelare inte klarar DTS MA 7.1 men det kanske du kan svara på den frågan?
Tanken var att då du inte tyckte det var kul att vara "betatestare" åt H/K så verkar du tycka det är roligare att vara det åt Onkyo...har ingen aning om Sonys blåstråle kapacitet. Men en riktigt fet "DTS bomb" genom Onkyon kanske får dig på andra tankar? Detta är empririsk kunskap.
Postad 23 augusti 2008 - 13:27
patrik w
-
patrik w
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Förbannat trött på att höra snacket om Onkyo hela tiden !
Äger en AVR255 själv och har följt H/K sedan AVR25mk2 för över tio år sedan.
Dem har alltid levererat bra ljud !
Nu snackas det om Onkyos 606:a. Ni visste inte att Onkyo existerade innan den modellen!
Det gjorde dem inte heller i den övre klassen.
Så sluta med den där "åh jag är en trogen Onkyo fantast" attityden och lämna detta forum.
Postad 23 augusti 2008 - 14:34
patrik w
-
patrik w
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Ber om ursäkt för min vassa tunga! Tål bara inte klankandet på H/K.
Postad 23 augusti 2008 - 17:06
Unregistered50afef8d
-
Unregistered50afef8d
-
Användare
-
-
205 inlägg
Förbannat trött på att höra snacket om Onkyo hela tiden ! Äger en AVR255 själv och har följt H/K sedan AVR25mk2 för över tio år sedan. Dem har alltid levererat bra ljud ! Nu snackas det om Onkyos 606:a. Ni visste inte att Onkyo existerade innan den modellen! Det gjorde dem inte heller i den övre klassen. Så sluta med den där "åh jag är en trogen Onkyo fantast" attityden och lämna detta forum.
Hoppas det inte är mina inlägg du klankar på, jag delar din uppfattning fullständigt och därför mina "skarpa" inlägg "mot" de som hela tiden tjatar om just Onkyo i en H/K tråd! Googla på DTS Bomb så förstår du att jag lagt ut en mina....
Postad 23 augusti 2008 - 17:13
patrik w
-
patrik w
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Hoppas det inte är mina inlägg du klankar på, jag delar din uppfattning fullständigt och därför mina "skarpa" inlägg "mot" de som hela tiden tjatar om just Onkyo i en H/K tråd! Googla på DTS Bomb så förstår du att jag lagt ut en mina....
klankar inte på ditt inlägg ! Dem som sitter med en Onkyo sitter alltså med en tickande bomb. Är man destruktiv så är det klart man talar bra om den.
Postad 23 augusti 2008 - 17:39
pki
-
pki
-
Användare
-
-
102 inlägg
Har också lite knäppningar då och då men anledningen till detta kan ju i princip vara precis vad som helst längs signalkedjan...är du väldigt störd får du gå den hårda skolan och koppla loss allt och prova allt , sladd efter sladd... Vissa cd skivor, kör via optisk kabel från den, knäpper t.o.m mellan låtarna..detta händer aldrig när jag kör från dvd eller blåstråle via HDMI...kör du optiskt från duetten?
Jo, får väl ta och koppla loss allt igen och ta en högtalare i taget. Yepp, kör optiskt från duetten. Men som sagt, det är ju samma knastrande ljud när jag byter kanal på digitalboxen också.
Postad 23 augusti 2008 - 17:50
patrik w
-
patrik w
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Jo, får väl ta och koppla loss allt igen och ta en högtalare i taget. Yepp, kör optiskt från duetten.
Men som sagt, det är ju samma knastrande ljud när jag byter kanal på digitalboxen också.
Hej PKI! Jag har samma problem och det är likadant där jag har kopplat med HDMI. Kan det ha med korsande kablar att göra tror du ? Min förstärkare sitter direkt i väggen.
Postad 23 augusti 2008 - 18:28
kott
-
kott
-
Användare
-
-
243 inlägg
En liten undran bara.
Har en AVR-255 med ett par GLE 409 som låter i mina öron mycket fint tillsammans. Men, när jag ska byta ljudspår på tex min Squeezebox Duet, så sprakar det till i högtalarna (eller hur man nu ska förklara). Kan även inträffa när man zappar mellan olika tv-kanaler. Jag använder inte fjärren som tillhör HK:n för att byta låt/zappa.
Vad kan detta bero på? 
Har liknande setup som dig, dock AVR-355 (bör inte vara någon skillnad). PS3 (hdmi), digitalbox (toslink) och SB Duet (toslink) är inkopplade, har inte upplevt något knäppande ljud alls när man ändrar källa eller inställning så du gör helt rätt att testa varje högtalare/kabel för sig.
Postad 23 augusti 2008 - 19:39
pki
-
pki
-
Användare
-
-
102 inlägg
Hej PKI! Jag har samma problem och det är likadant där jag har kopplat med HDMI. Kan det ha med korsande kablar att göra tror du ? Min förstärkare sitter direkt i väggen.
Vad menar du med korsande kablar? Har liknande setup som dig, dock AVR-355 (bör inte vara någon skillnad). PS3 (hdmi), digitalbox (toslink) och SB Duet (toslink) är inkopplade, har inte upplevt något knäppande ljud alls när man ändrar källa eller inställning så du gör helt rätt att testa varje högtalare/kabel för sig.
hmm, märkligt. Då får jag ta tag i den biten snarast möjlig. Kan det ha å göra med kopplingarna på kablarna (anslutningen till banankontakten)? Att det är något glapp där? Kan man köpa helt färdiga högtalarkablar ink banankontakt?
Postad 24 augusti 2008 - 11:09
patrik w
-
patrik w
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Vad menar du med korsande kablar?
hmm, märkligt. Då får jag ta tag i den biten snarast möjlig. Kan det ha å göra med kopplingarna på kablarna (anslutningen till banankontakten)? Att det är något glapp där?
Kan man köpa helt färdiga högtalarkablar ink banankontakt?
Jag menar bara om det kan vara för att man har så mycket kablar så att dem stör varandra. Har provat och tagit bort mina bananer och kopplat med lös tråd. Det blev lite bättre men klickandet är kvar! Ska kolla vidare. Återkommer om jag hittar någon lösning.
Postad 24 augusti 2008 - 12:31
Unregisterede64eb25a
-
Unregisterede64eb25a
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Någon som vet om man kan få tyst på fläkten själv??
Redigerat av Unregisterede64eb25a, 24 augusti 2008 - 12:40.
Postad 24 augusti 2008 - 12:35
Unregisterede64eb25a
-
Unregisterede64eb25a
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Postad 24 augusti 2008 - 13:09
patrik w
-
patrik w
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Det sägs att Haman/Kardon är medvetna om problemet men att man är tvungen att lämna in den till en serviceverkstad för att få bort det ! Säkert ett litet lätt ingrepp men jag vågar nog inte göra det själv (har samma problem med min fläkt)
Postad 24 augusti 2008 - 13:23
Unregisterede64eb25a
-
Unregisterede64eb25a
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Det sägs att Haman/Kardon är medvetna om problemet men att man är tvungen att lämna in den till en serviceverkstad för att få bort det ! Säkert ett litet lätt ingrepp men jag vågar nog inte göra det själv (har samma problem med min fläkt)
Okej, det är säkert ett lätt ingrepp, låter ju som fläkten sitter löst, får se om man ger sig på ett försök ikväll...
Postad 24 augusti 2008 - 15:09
pki
-
pki
-
Användare
-
-
102 inlägg
Jag menar bara om det kan vara för att man har så mycket kablar så att dem stör varandra.
Har provat och tagit bort mina bananer och kopplat med lös tråd. Det blev lite bättre men klickandet är kvar! Ska kolla vidare. Återkommer om jag hittar någon lösning.
Okej, lödde du dit dina kablar i banankontakten eller skruvade du fast dom bara?
Postad 24 augusti 2008 - 15:41
patrik w
-
patrik w
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Okej, lödde du dit dina kablar i banankontakten eller skruvade du fast dom bara?
har bara skruvat dit dem ! Man ska väl inte behöva löda för att bli kvitt knäppandet!?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|