Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *

3968 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 juli 2008 - 19:04

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Blir mer o mer nöjd med nallen.

2. de olika tangenborden full qwerty eller kompact har inte ÅÄÖ i standardlistan. Men väljer man vanligt tangentbord får man det(Det mest smutta enligt mig) men vart i Piiip har dom laggt tecknen.. hittar inte @.
Höll på att explodera när jag skulle skriva en mailadress och fick byta till qwerty varianterna för att hitta @ tecknet....
Någon som vet vart den befinner sig på det vanliga tangentbordet? Har tryck typ precis på allting.
De har typ grekiska tecken i listan, men inte @.............. trött ja blir.

// Cineoholic

Om du tittar på bilden på inlägg 343 här i forumtråden, så ligger @ över S.
Det man ska göra är att hålla bokstaven intryckt för att få fram tecknet som ligger "över" på samma tangent.

Har som sagt inte fått min egen Diamant ännu, men sett på olika youtube klipp att man får fram tecknerna på detta viset. :)

När det gäller åäö så skriver jag på min Cruise som vanligt på de tangent bord som finns där och som saknar åäö bokstäverna. Men när jag skriver ett ord som: Ror så får jag upp alternativet att kunna välja Rör om jag vill, samma om jag skriver Akta så kommer Äkta upp som ett ordalternativ.
Är det inte samma på Diamond?

Postad 08 juli 2008 - 19:14

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Nån som vet varför inte vädret går att uppdatera när jag inte kör wlan? Opera fungerar ju utan problem utan wlan..

Kommer du ut på internet överhuvudtaget via webbläsaren/gprs?
Om inte, så kan det vara ditt problem.

Om du kommer ut på nätet och inställningarna är rätt, kolla detta:
Gå in i vädret och klicka på den stad som du valt vädret för. I mitt fall står det Stockholm,Se
När jag klickat på staden så kommer jag in på den sida man väljer städer.
Tryck på Meny i högra hörnet.
Välj Väderalternativ
Kolla att "Ladda ner väderdata automatiskt" är i bockad.
Tryck sedan på Klar.

Ett annat sätt som du kan testa är att först starta din webbläsare.
När du gått ut på nätet så går du tbx till vädret och försöker uppdatera vädret.
Felet kan vara att väderapplikationen inte får starta uppdateringar om inte webbläsaren är i gång för att undvika datatrafikkostnader.

EDIT:
Testade på min Cruise att ta bort bocken vid automatiskt uppdatering och det fungerade ändå att uppdatera vädret.
Verkar i ditt fall bero på att vädret inte får tillgång till Internet... så hoppas att någon annan kan hjälpa till.
Får du något felmeddelande?

Redigerat av crest, 08 juli 2008 - 19:23.

Postad 08 juli 2008 - 19:31

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0

Kommer du ut på internet överhuvudtaget via webbläsaren/gprs?
Om inte, så kan det vara ditt problem.

Om du kommer ut på nätet och inställningarna är rätt, kolla detta:
Gå in i vädret och klicka på den stad som du valt vädret för. I mitt fall står det Stockholm,Se
När jag klickat på staden så kommer jag in på den sida man väljer städer.
Tryck på Meny i högra hörnet.
Välj Väderalternativ
Kolla att "Ladda ner väderdata automatiskt" är i bockad.
Tryck sedan på Klar.

Ett annat sätt som du kan testa är att först starta din webbläsare.
När du gått ut på nätet så går du tbx till vädret och försöker uppdatera vädret.
Felet kan vara att väderapplikationen inte får starta uppdateringar om inte webbläsaren är i gång för att undvika datatrafikkostnader.

EDIT:
Testade på min Cruise att ta bort bocken vid automatiskt uppdatering och det fungerade ändå att uppdatera vädret.
Verkar i ditt fall bero på att vädret inte får tillgång till Internet... så hoppas att någon annan kan hjälpa till.
Får du något felmeddelande?

Ja internet funkar via webläsaren. Jag får en timeout efter ett tag bara, så står det att vädret inte kan uppdateras.

Postad 08 juli 2008 - 19:36

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Prova att starta webbläsaren och gå ut på nätet.
Klicka sedan på "Start" (windowsflaggan) uppe i vänstra hörnet, välj "idag" så du kommer tbx till din startskärm.
Prova att uppdatera vädret nu ifall brist på data kommunikation har varit problemet.

Du kan också kolla i Comm Manager (Startaren, som HTC också kallar den) att "Dataanslutning" är "PÅ".

Postad 08 juli 2008 - 19:41

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Visstja.... kom på att jag haft samma problem någongång, och då kunde vädret inte uppdatera Stockholm, eftersom det var något tillfälligt fel.
Prova att uppdatera någon annan stad i applikationen.
Vilken stad har du valt? Jag kan testa från min Cruise och se om det är fel just för den staden även från min telefon.

Postad 08 juli 2008 - 19:54

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0
Jaha nu funkade det helt plötsligt, skumt..

Edit: Såg att den anslöt genom en proxyserver av nån anledning. Bockade ur den iallafall och nu verkar det funka bättre. Varför är det en proxyserver inlagd från början? (Telia)

Redigerat av ainatar, 08 juli 2008 - 19:59.

Postad 08 juli 2008 - 19:56

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Bra att det funkar :)

Redigerat av crest, 08 juli 2008 - 20:02.

Postad 08 juli 2008 - 20:02

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0

Bra att det funkar :)
Var du tvungen att starta webbläsaren eller gick du direkt på väderuppdateringen?

Nä lekte runt lite och sen gick jag in på vädret och då hade den uppdaterat..

Postad 08 juli 2008 - 21:23

joje20
  • joje20
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Om man har Telia som operatör så måste man bocka av Proxy servern i inställningarna innan man kan uppdatera vädret. Jag vet inte varför men det funkar utan proxyserver. Jag har pratat med både HTC och Telia och ingen vill ta i problemet...

/jocke

Postad 08 juli 2008 - 22:00

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
Många klagar på batteriet.
Är det HTC skriver bara bull?

Standby time:
Up to 396 hours for WCDMA
Up to 285 hours for GSM (=11,87 dagar)

Vad är 3G? standby tiden? Många skriver lås till GSM, men hur kul ör det att behöva slå över till 3G när man vill använda 3G?

Sedan en allmän fråga: Många skriver att det är problem med Halebop, men Halebop ägs ju av Telia och är ju eg Telia..... Vidare, Halehop kan de utnytja Turbo-3G eller finns det bara för Telia?

Postad 08 juli 2008 - 22:06

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Långt ifrån alla som behöver ha 3g igång hela tiden...Inte så jobbigt att byta med en knapptryckning..

Som standby tiden ser ut där så ska gsm va sämre men ser du på deras taltid ser de ut så här

Talk time:

Up to 270 minutes for WCDMA
Up to 330 minutes for GSM

Bara testa och se :)

Spelar det nån roll när halebop har kass support å racklar mer :P

Postad 08 juli 2008 - 23:46

Adis
  • Adis
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Hämtade min diamant igår. Men när jag synkar den med WMP så vill den spara all musik på huvudminnet och inte internminnet. Någon som vet hur jag ändrar det i WMP? Har kollat men hittar inte några sådan inställningar.

Postad 09 juli 2008 - 06:22

Maete
  • Maete
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Även jag funderar på att köpa denna mobil. Dock undrar jag lite hur mycket datatrafik som ni tror man ungefär kommer att använda. Tele2 har erbjudandet 39 kr/mån för 1gb och 99 kr/mån för 5gb.

1gb låter lite lite i mina öron men 5gb måste väl räcka eller? Det skulle ju vara schysst att även ibland använda mobilen som modem till en bärbar dator. Då kan det ju gå åt lite mer datatrafik också...

/Maete

Postad 09 juli 2008 - 06:59

JoakimO
  • JoakimO
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Någon som lyckats synca / hantera sina kontakter med Windows Vista? (utan outlook)
Undrar dessutom var i hela fridens namn man ändrar signal till alarmen!??! :)

Postad 09 juli 2008 - 07:12

pettat
  • pettat
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Även jag funderar på att köpa denna mobil. Dock undrar jag lite hur mycket datatrafik som ni tror man ungefär kommer att använda. Tele2 har erbjudandet 39 kr/mån för 1gb och 99 kr/mån för 5gb.

1gb låter lite lite i mina öron men 5gb måste väl räcka eller? Det skulle ju vara schysst att även ibland använda mobilen som modem till en bärbar dator. Då kan det ju gå åt lite mer datatrafik också...

/Maete

Jag använder min HTC som modem och bytte från 1 gb/mån till fri användning då 1 gb var för lite. Och då använder jag inte telefonen i första hand när jag surfar.

Postad 09 juli 2008 - 07:32

JimmyG
  • JimmyG
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Jag kör Gmail och vet att dom har en klient man kan ladda ner till telefonen.
Är det det bästa sättet att integrera gmail med diamanten, eller finns det bättre sätt?

Postad 09 juli 2008 - 07:44

dtm
  • dtm
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Någon som vet om man kan ordna tillbaka denna rullningslist ute till höger? Lekde med HTC Diamten nyss och det är ju helt kasst utan rullningslist i t.ex kontakter!!!

Postad 09 juli 2008 - 07:49

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1 742 inlägg
  • 0

Någon som vet om man kan ordna tillbaka denna rullningslist ute till höger? Lekde med HTC Diamten nyss och det är ju helt kasst utan rullningslist i t.ex kontakter!!!

Är det inte bra att scrolla uppåt nedåt mitt på skärmen? Så har det sett på de demonstrations videos jag har sett.

Postad 09 juli 2008 - 08:00

figgeo
  • figgeo
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Har en liten kalender fråga, jag har ställt in att visa månadsvy i kalendern, men när jag trycker på kaledner så visar den månadsvy i nån sekund och sen går den automatiskt till dagens dag. Någon som vet om man kan låsa den på månadsvy?

Postad 09 juli 2008 - 08:11

Unregistered6675e297
  • Unregistered6675e297
  • Forumräv

• 921 inlägg
  • 0
Crest: angående Tagentbordet så är det inte Full qwerty jag menar, utan jag kör med ett som heter "Tangentbord".

Det finns 4 olika inmatningsmetoder:
1. Telefonknappsats
2.Kompakt QWERTY
3. Full QWERTY
4. Tangetbord

Jag tycker helt klart att tangentbord är skönast att skriva in saker med så jag använder det.

DOCK! saknas det ett så simpelt tecken som " @ ".
Har letat som piiip i menyerna, men hittar ingestanns.

Full QWERTY hadej u varit mest smutt om de varit så klipska att lägga till ÅÄÖ närm an kör med svenskt OS... ILLA!
Med andra ord så hittar man inget av dessa som jag kan säga är felfritt...

Om någon sett vart @ tecknet är i " Tangentbord".
Please let me know! :)

// Cineoholic

Postad 09 juli 2008 - 08:11

Unregisteredec19889e
  • Unregisteredec19889e
  • Mästare

• 2 891 inlägg
  • 0

Jag kör Gmail och vet att dom har en klient man kan ladda ner till telefonen.
Är det det bästa sättet att integrera gmail med diamanten, eller finns det bättre sätt?

Jag skrev bara i min gmail-adress när jag konfade emailen och då hämtas alla inställningar automatiskt. Nu har jag gmailen på "mail"-sidan. Inget extra program behövs.

Postad 09 juli 2008 - 08:18

bolor
  • bolor
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Hej alla, även jag har köpt en härlig diamond. Har egentligen bara en fråga,

- Finns det något mediespelarprogram som o
1) är gratis
2) kan spela andra format som den inbyggda mediaplayer inte klarar (tänker då på xvid, h264 etc etc). Försökte nämligen att kika på ett simpsons-avsnitt men det gick inte alls med den inbyggda.

Tack på förhand :)

Postad 09 juli 2008 - 08:19

abel7
  • abel7
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
cineoholic:

Tryck på Shift-knappen så får du upp @ under X, till vänster om Space-knappen alltså

Postad 09 juli 2008 - 08:21

Unregistered67b4df6d
  • Unregistered67b4df6d
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Hallå!

Hur tweakade du vädret? (har du koden till registret eller liknande?).

En annan fråga, är det någon som upplever att bakskalet knakar precis under kameralinsen?
Och/Eller att bakåt knappen är mycket mjulare och låter lite lustigt än de andra tre? (Väldigt irriterande...)

En till fråga :)
Hur får man in en mp3 som ringsignal, samt SMS!

Klicka och håll ner på den mp3 du vill använda och välj "använd som ringsignal" Fixat! SMS?

Postad 09 juli 2008 - 08:27

JimmyG
  • JimmyG
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Jag skrev bara i min gmail-adress när jag konfade emailen och då hämtas alla inställningar automatiskt. Nu har jag gmailen på "mail"-sidan. Inget extra program behövs.

Vågade inte tro att det var så enkelt men det var det. Tack.

Postad 09 juli 2008 - 08:38

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0

Fast Gmails egen mobila applikation är ju lite mer kompetent då man kan göra nästan allt som man kan göra i riktiga Gmail på webben. Söka bland alla mail som man har, tagga, arkivera, se alla konversationer för ett visst ämne (som Gmail är lite egen på)..etc etc.

Postad 09 juli 2008 - 08:48

Unregistered6675e297
  • Unregistered6675e297
  • Forumräv

• 921 inlägg
  • 0

cineoholic:

Tryck på Shift-knappen så får du upp @ under X, till vänster om Space-knappen alltså

abel07: Du är en ängel :). jag som trodde jag tryckt överallt.
Hur kan ja missat att den dykt upp där :), använder ju stora bostäver ofta.

Övrigt:
Är det bara jag som tycker det medföljande headsetet inte är särskilt bra utformat?
Sidan man har den korta ändan drar ju alltid ner/med den andra änden(hörluren).
Man får ju konsant räta till denna.
Skulle varit bra med en fästannordning eller en öggla som jag sett tidigare varianter, eller bara att splitten hamnar bak i nacken skulle varit bättre....

Någon som vet om det kommit någit bilfäste i svenska butiker, likaså en 12v plugg för inkoppling av ström ifrån i typ cigguttaget.
Tänkte mest just pga av att GPS:en funkar så ypperligt bra att man vill ha upp ett fäste för detta i bilen.
Sett att det fanns något fäste för den i någon utländsk butik när jag googlade, men har inte hittat nått i svenska när jag sökt lite.

Kanske för tidigt?

// Cineholic

Redigerat av Unregistered6675e297, 09 juli 2008 - 08:51.

Postad 09 juli 2008 - 09:06

gockelinus
  • gockelinus
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0
Hejsan!!

Jag bara undrar om er diamond blinkar runt navigations hjulet i standby.. typ var 10 sekund? min gjorde inte det i början men nu idag så blinkar den, har tittat om jag missat samtal o.s.v. men finner ingenting alls!

Postad 09 juli 2008 - 09:11

OGS
  • OGS
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
jag får inte min diamant att funka. Krävs nog att man är mer datorkunnig än vad jag är för att använda den. Hoppas någon kan besvara mina frågor.

beställde telia fastpris så jag kan surfa hur mycket som helst igår. Det är ingen inloggning man behöver göra för det utan det är bara att börja surfa eller? tänkte bara så man inte får en jätteräkning sen om man misssat något.

Jag får mitt internet att funka men youtube sidan står bara och söker och hittar inget och vädret uppdaterar men händer inget heller innan det avbryts. Har läst trådarna bakåt men förstår inte vad jag gjort för fel eller om det är någon inställning jag missat.

Postad 09 juli 2008 - 09:12

abel7
  • abel7
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Hejsan!!

Jag bara undrar om er diamond blinkar runt navigations hjulet i standby.. typ var 10 sekund? min gjorde inte det i början men nu idag så blinkar den, har tittat om jag missat samtal o.s.v. men finner ingenting alls!

Du håller inte på och laddar mobilen?
Då håller det på och snurrar runt en ljusgrej i navigationshjulet nämligen.

Annars vet jag inte vad det beror på.

Postad 09 juli 2008 - 09:13

Unregistered6675e297
  • Unregistered6675e297
  • Forumräv

• 921 inlägg
  • 0
Kika om det ligger några program öppna i aktivitetshanteraren under Inställningar-System.
Pröva att stoppa dessa.

Starta om telefonen kanske om den hängt sig i nått läge.

// Cineoholic

Postad 09 juli 2008 - 09:13

JimmyG
  • JimmyG
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Fast Gmails egen mobila applikation är ju lite mer kompetent då man kan göra nästan allt som man kan göra i riktiga Gmail på webben. Söka bland alla mail som man har, tagga, arkivera, se alla konversationer för ett visst ämne (som Gmail är lite egen på)..etc etc.

Jag kunde inte surfa in på http://gmail.com/app (eller http://mail.google.com/app) med diamanten. Jag bara redirectas tilbaka till http://www.google.co...e/mail/stp.html

Vad är fel?

Postad 09 juli 2008 - 09:21

Unregistered6675e297
  • Unregistered6675e297
  • Forumräv

• 921 inlägg
  • 0
OGS: Pröva att surfa till youtube.com via Opera browsern eller Internet Explorer.
har ju hört någon nämna att visa operatörer spärrar vissa sidor....

Jag har inte gjort några instälningar alls i min och youtube funkar felfritt.

Kolla om Telia använder en proxyserver(En server som bland annat kan filtrera och bockera sidor/siter)

Gå in i Start-Inställningar-Anslutningar och välj sedan Anslutningar.
Väl där väljer du Hantera befintliga anslutningar.

Gå in under Proxy fliken och kika om det står någon ifylld ip adress(sifferserie).

Om så kan det mycket möjligen vara så att de blockerar Youtube och sådan tjänster som suger mycet bandbredd.

// Cineoholic

Postad 09 juli 2008 - 10:14

OGS
  • OGS
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Cineoholic: tack för hjälpen. nu funkade vädret pga att jag ändrade det med.Stort tack. Började bli galen när det inte funkade...

Har några frågor till.
Google maps funkar på gps:en. Men det är inte så bra eller? Jag menar är tomtom och dom här mycket bättre? Är som sagt väldigt dåligt insatt. Så det kanske är en dum fråga. Kostar tomtom något? Går det ladda ner gratis någonstans? Eller hur gör ni?

Några som testat det med vädret och fått det att funka med andra orter? är ju surt att bara stockholm är med

Postad 09 juli 2008 - 10:32

McLintoc
  • McLintoc
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
@Cineoholic

Angående laddare till bilen kan du köpa en sån här (borde finnas en billigare):
http://www.komplett....aspx?sku=335259

Diamonden har ett lite annorlunda utseende på sin mini USB men vanliga mini USB-uttag får också plats.
Själv laddar jag min med far mins TomTom laddare.

Tänkte höra om någon kan göra mig en tjänst!
Om ni tar av bakskalet på diamonden så på insidan (under hålet där glaset till kameran är) finns det en ingropning.
Är eran "fylld" med skumgummi eller något?
Det ser nämligen ut som om det ska vara någon dämping och har jag inte lite papper där så knakar min telefon!

Postad 09 juli 2008 - 10:58

TVPC
  • TVPC
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
cineholic:

http://www.dustinhom...5010153658.aspx

Postad 09 juli 2008 - 11:03

McLintoc
  • McLintoc
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Klicka och håll ner på den mp3 du vill använda och välj "använd som ringsignal" Fixat! SMS?

Tack för svaret, jag är inte så bra på WM.
Jag menade förstås meddelande signal, går det byta signal när man får SMS?

Postad 09 juli 2008 - 11:26

JimmyG
  • JimmyG
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Hur kommer man åt registret?
Kollat xda-developers men hittar inget.

Postad 09 juli 2008 - 11:27

tobbe76
  • tobbe76
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Skulle vilja veta mera om batteri tiden från er om äger den?

Postad 09 juli 2008 - 11:30

abel7
  • abel7
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Hur kommer man åt registret?
Kollat xda-developers men hittar inget.

Jag använder Total Commander för att komma åt registret. Ska nog finnas program som bara är gjorda för registerändringar, men TC funkar utmärkt.

http://www.ghisler.com/ce.htm

Tror att det var denna filen jag laddade hem http://ghisler.fileb...mdpocketx86.cab

Redigerat av abel7, 09 juli 2008 - 11:32.

Postad 09 juli 2008 - 11:56

Unregistered6675e297
  • Unregistered6675e297
  • Forumräv

• 921 inlägg
  • 0

cineholic:

http://www.dustinhome.se/pd_5010153658.aspx

Tackar.

Hehe typiskt att jag sökte på Dustin och där har dom den inte, men på Dustinhome :).

// Cineoholic

Postad 09 juli 2008 - 12:01

McLintoc
  • McLintoc
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Kan gladeligen rekommendera screenguard.se

Förmånliga priser, samt leverans dagen efter. Beställde antireflektivt skärmskydd för 65kr+11kr frakt. Fick det dagen efter!

Ingen som kan hjälpa mig genom att kolla insidan av bakskalet? Vore mycket uppskattat!

Postad 09 juli 2008 - 12:16

loungepuppy
  • loungepuppy
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Hej,

Så fick jag min telefon igår. Spännande och svårt eftersom jag inte haft någon "smart" telefon förut. Med risk för att belasta tråden med nubörjarfrågpr tänkte jag ändå passa på att fråga om några saker:

1. Alarmfunktionen. Jag brukar använda mobilen som väckarklocka. Då den ringde, för första gången imorse så kunde jag inte stänga av larmet. Det upprepades med någon minuts mellanrum. Då larmet gick på hördes den inställda alarmsignalen, inget meddelande eller knapp dök upp på skärmen. Jag testade att trycka på mittknappen, lägg på knappen osv, påverkade inte. Först då jag gått in och tagit bort larminställningen (kryssat ur) blev den tyst. Ganska osmidigt. Skulle vilja ha en "dismiss" med ett knapptryck.

2. Pausläge. Telefonen släcker ned efter ett par minuter (jag har ändrat inställningen i menyn för batteri osv. Trots att jag laddat ned registereditor, låst upp registret och ändrat de aktuella värdena så vaknar telefonen inte vid SMS. Ngt enkelt jag missat?

3. Genvägar. Just nu är det ganska många knapptryckningar för att slå på musik. Kan man organisera genvägar för sådant?

4. Till sists, lite sent kanske, vill jag gärna ha tips på bra siter för att komma igång med Windows Mobile.

Postad 09 juli 2008 - 12:16

bolor
  • bolor
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Och en fråga till från mig :)

Är det någon som testat att köra blåtandsheadset och får på så sätt igång radion? Eller är man fast i att behöva använda sladd om man vill lyssna på radio?
Mvh
Micke

Postad 09 juli 2008 - 12:41

abel7
  • abel7
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

1. Alarmfunktionen. Jag brukar använda mobilen som väckarklocka. Då den ringde, för första gången imorse så kunde jag inte stänga av larmet. Det upprepades med någon minuts mellanrum. Då larmet gick på hördes den inställda alarmsignalen, inget meddelande eller knapp dök upp på skärmen. Jag testade att trycka på mittknappen, lägg på knappen osv, påverkade inte. Först då jag gått in och tagit bort larminställningen (kryssat ur) blev den tyst. Ganska osmidigt. Skulle vilja ha en "dismiss" med ett knapptryck.

Jag testade precis att sätta ett alarm och jag får upp en sån där meddelande-popup när alarmet går igång och kan sedan trycka på stäng, längst ner på vänster sida av skärmen.

Postad 09 juli 2008 - 12:50

loungepuppy
  • loungepuppy
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Jag testade precis att sätta ett alarm och jag får upp en sån där meddelande-popup när alarmet går igång och kan sedan trycka på stäng, längst ner på vänster sida av skärmen.

Det låter praktiskt. Undrar varför jag inte fått det? Jag ställde in alarm genom att klicka under "stora klockan" på startsidan

Postad 09 juli 2008 - 14:15

cheGG
  • cheGG
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Det låter praktiskt. Undrar varför jag inte fått det? Jag ställde in alarm genom att klicka under "stora klockan" på startsidan

Det skall komma en pop-up ruta där du kan stänga av larmet. Däremot kanske du behöver trycka snabbt en gång på on/off knappen så att skärmen lyser upp.

Någon som vet hur man ändrar alarmsignal till typ en mp3-låt istället för inbyggda dassiga signaler SAMT någon som vet hur/om det går att "snooza" istället för att helt stänga av?

Postad 09 juli 2008 - 14:26

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Alarm funktionen i windowsmobilerna är ingen höjdare.
Jag kan rekommendera att ni köper pTravelAlarm där ni kan använda mp3 låtar som signaler och den har en bra snooze funktion.

Postad 09 juli 2008 - 14:30

pettat
  • pettat
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Kan gladeligen rekommendera screenguard.se

Förmånliga priser, samt leverans dagen efter. Beställde antireflektivt skärmskydd för 65kr+11kr frakt. Fick det dagen efter!

Ingen som kan hjälpa mig genom att kolla insidan av bakskalet? Vore mycket uppskattat!

Täcker den bara displayen eller hela framsidan av telefonen?

Postad 09 juli 2008 - 15:20

McLintoc
  • McLintoc
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Täcker den bara displayen eller hela framsidan av telefonen?

Jag har köpt antireflex, den är lite tjockare vilket jag tyckte var synd, men vi snackar 1mm.
Den täcker endast displayen, sen fick man med en liten som täcker knapparna, denna är lika tunn som originaldisplayskyddet.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.