Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spel som du precis har spelat igenom

2083 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#501

Postad 28 januari 2011 - 10:20

Ausir
  • Ausir
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Fast försök glömma att alla lyft det till skyarna, annars blir du nog lite lätt besviken tror jag. Tvåan är något snyggare än ettan men generellt så är det mer av samma. Jag lånade tvåan och spelade igenom men jag äger bara ettan och är nöjd med det om du förstår.


Jo, jag försöker att inte ha alltför stora förhoppningar. Jag har det redan hemma men ska spela något spel emellan de två. Jag gjorde misstaget att spela hela GoW-serien på rad. Trean kändes VÄLDIGT tradig, men de flesta andra tycker spelet är mycket bra.

#502

Postad 02 februari 2011 - 12:58

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0



Överträffade min vildaste förväntningar, om än lite repetativt. Bra hållbarhet, tror det tog närmare 30h att spela igenom.


Jag spelade kanske 10 timmar i somras när jag hade lånat en kompis DS till semestern. Perfekt till tågresan mellan Skellefteå och Malmö, synd bara att DS inte funkar särskilt bra på stranden sedan...

Jag blev som du positivt överraskad av spelets charm, roliga stridssystem och spelglädje. Nintendo vet verkligen hur man skapar hög trivselfaktor i ett spel! Han som sagt tyvärr inte spela ut det men jag funderade allvarligt på att köpa ett DS bara för att spela klart det samt prova på Bowsers inside story efteråt.

#503

Postad 02 februari 2011 - 13:08

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
Körde klart Suikoden I på min PSP i förra veckan och nu håller jag på med Breath of Fire III på samma konsol.

#504

Postad 02 februari 2011 - 17:58

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Spelade också ut COD BLOPS härom dagen.

Vet inte varför egentligen. Jag visste redan på förhand att jag skulle tycka illa om det men det var väl kanske så att jag ville ha det bekräftat eller att jag faktiskt nu kan gnälla på det och säga att jag faktiskt har spelat ut det. Man bara suckar ibland när speldesignen, AI:n och banorna visar sig från sin sämsta sida.

Egentligen tror jag inte att Treyarc är dåliga spelutvecklare då det finns vissa stunder spelet glänser, men största delen av spelet är jag bara irriterad. Min teori är att de lever i Infinity Wards skugga och försöker vara lika bra som storebror vars komplex de lider enormt under. Sedan måste de sluta med oändlig spawning!!! Jag blir tokig av att känna mig tvungen till att göra en vad i verkligeheten skulle vara en självmordslöpning fram till nästa praktiskt utplacerade skydd (ett tunt träplank som inte går att skjuta igenom, någon som känner igen sig?) bara för att spawningen ska sluta och mina idioter till kamrater ska avancera.

#505

Postad 02 februari 2011 - 23:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Spelade också ut COD BLOPS härom dagen.

Vet inte varför egentligen. Jag visste redan på förhand att jag skulle tycka illa om det men det var väl kanske så att jag ville ha det bekräftat eller att jag faktiskt nu kan gnälla på det och säga att jag faktiskt har spelat ut det. Man bara suckar ibland när speldesignen, AI:n och banorna visar sig från sin sämsta sida.

Egentligen tror jag inte att Treyarc är dåliga spelutvecklare då det finns vissa stunder spelet glänser, men största delen av spelet är jag bara irriterad. Min teori är att de lever i Infinity Wards skugga och försöker vara lika bra som storebror vars komplex de lider enormt under. Sedan måste de sluta med oändlig spawning!!! Jag blir tokig av att känna mig tvungen till att göra en vad i verkligeheten skulle vara en självmordslöpning fram till nästa praktiskt utplacerade skydd (ett tunt träplank som inte går att skjuta igenom, någon som känner igen sig?) bara för att spawningen ska sluta och mina idioter till kamrater ska avancera.

Du spelar singleplayer alltså?

:)

#506

Postad 03 februari 2011 - 11:06

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Körde klart Suikoden I på min PSP i förra veckan och nu håller jag på med Breath of Fire III på samma konsol.

Kan man göra sånt utan CFW eller finns det portningar?

#507

Postad 03 februari 2011 - 17:41

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0

Du spelar singleplayer alltså?

:D


Jepp! :blush:

Jag säger som Yahtzee. Man ska inte kunna rättfärdiga ett dåligt fullprisspel med en bra multiplayerdel. För det finns ju mer dedikerade multiplayerspel som dessutom är billigare. Sedan finns det många som inte orkar sitta fyra timmar om dagen bara för att hänga med och inte bli ägda då de försöker sig på onlinespel.

Varför inte släppa två separata titlar? En som enbart innehåller multiplayer och en som enbart innehåller SP och sedan ta halva priset för varje del? Då kan man fokusera ytterligare på respektive del samtidigt som jag skulle gissa att man tjänar mer pengar då ganska många skulle köpa båda delarna.

Jag orkar inte med samma diskussion som när jag gnällde på MW1 då varje svar innehöll ett förslag om att jag skulle prova MP så jag ska sluta klaga nu...Spelar just nu BFBB2 och tycker än så länge att det är mer kul även om det inte heller är perfekt.

#508

Postad 03 februari 2011 - 18:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Då kan man fokusera ytterligare på respektive del samtidigt som jag skulle gissa att man tjänar mer pengar då ganska många skulle köpa båda delarna.

Hehe, eftersom då hade de tjänat ungefär hälften av vad de gör nu eftersom typ alla köper det för multiplayer :D

Men du har inte provat multiplayer då alltså (nån gång på allvar?)? Jag var ju precis som du för ett tag sedan, började faktiskt lira COD-multiplayer först med Black Ops. Har klarat mig från träsket innan dess. Jag gillar inte längre storylägena, men gjorde det förr (COD3 sista typ).

Jag kan alltså se på saken ur både din och multiplayerspelarnas synpunkt.

Sen, jag kanske har en naturlig talang eller nåt då, men jag behöver inte spela 4 timmar om dagen för att hänga med online. Jag spelar knappast varje dag men det går rätt bra. Fast det beror iofs på spelet, om du halkar efter i Bad Company 2 är du körd.

#509

Postad 03 februari 2011 - 19:55

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0

Kan man göra sånt utan CFW eller finns det portningar?



Jodå, det finns nedladdningsbara portningar av en hel del gamla goa Psone spel. Men då ska man ladda från den amerikanska sajten. Sony lägger inte ut mycket till Europa.

#510

Postad 03 februari 2011 - 21:29

Metalstorm
  • Metalstorm
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Blev nyss "färdig" med Red dead redemption. Jag har spelat alla uppdrag men har inte kommit upp i 100 %. Spelet var riktigt roligt i början men mot slutet kändes det segt. Många timmars spelande blev det i alla fall.

7/10

#511

Postad 03 februari 2011 - 21:46

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0
Assassins Creed 2

Vilket lyft från det otroligt repetitiva första spelet. Mycket, mycket bättre upplägg och story. Väldigt långt spel dessutom, när man trodde att det skulle närma sig slutet så kom man till ytterligare en stad som skulle börja utforskas från grunden.

Finns några småsaker att klaga på dock. Några sidosaker blev lite långtråkiga i längden. Bl.a alla otaliga gånger när man skulle lura bort 3 vakter från deras poster genom att anlita glädjeflickor/legosoldater så att man kunde ta codex pagen. Tröttsamt efter ett tag. Samma sak med dessa 60 gånger (var det va?) som man ska klättra upp för en hög byggnad och "synca". Väldigt vackert med fin utsikt och så, samt kul dom första 20 gångerna eller något. Efter det blir det dock mest tröttsamt, speciellt när många av byggnaderna ser likadana ut.

Slutet var allt för klyscigt och konstigt och passade inte precis in. För min del skulle dom gärna fått skippat hela den där teknologiska skiten. När den där vetenskapsmannen (och kvinnan) som Desmond är med helt plötsligt börjar prata mitt i spelet förlorar det lite av stämningen.

En del uppdrag kändes även lite för tråkiga och onödiga.

Venedig är för övrigt fantastiskt vackert.

En stark 8:a i vilket fall som helst.

Redigerat av belzebubb, 03 februari 2011 - 22:13.


#512

Postad 03 februari 2011 - 22:32

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Jodå, det finns nedladdningsbara portningar av en hel del gamla goa Psone spel. Men då ska man ladda från den amerikanska sajten. Sony lägger inte ut mycket till Europa.

Måste jag skapa ett jänkekonto för det då, eller hur går det till?

#513

Postad 04 februari 2011 - 20:56

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0

Måste jag skapa ett jänkekonto för det då, eller hur går det till?


Jodå, men det är jätteenkelt. Vilken adress som helst duger bara det är en existerande. Ingenting Sony kollar upp. Svårast var att få tag på postnumret till just den adressen man valt :D

Sen går du in på nån sida som säljer PSN värdekort för den amerikanska marknaden och köper ett sånt. Det funkar inte att betala med sitt svenska visa/master på ett amerikanskt konto. Men det är visst bankerna i Sverige som satt stop för det, inte Sony.

#514

Postad 05 februari 2011 - 23:16

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Lost Planet 2
Spelade igenom det med en polare på Hard, med undantag för några bosstrider så klarade vi oss på två personer. Spelet känns gjort för tre eller fyra spelare i övrigt. Överlag är det en spännande resa där man får slåss mot stora insekter, robotar och vanlig kanonmat. Tyvärr känns spelet ofärdigt. För att lista några saker som hade kunnat vara såå mycket bättre:
  • Spelkontrollen (bland annat är dodgemanövern är ett monster att utföra)
  • spretig osammanhängande story
  • menysystem från ****t
  • man får nya vapen och skills genom att spela på en enarmad bandit som nästan enbart ger dig nya titlar och gester istället för efterlängtade vapenuppgraderingar.
  • för att få få sin achievement när man klarat spelet måste man hittat en gömd level i början av spelet.
  • Det går inte att hoppa in i ett spel utan man måste vänta tills de som spelar klarat sin "bana" först.
  • Spelet är löjligt sexistiskt med kvinnor som springer runt i stringtrosor oavsett väder och vind.

Men det är kul om har någon att spela med.

3/5

#515

Postad 06 februari 2011 - 10:29

Unregisterede74beff4
  • Unregisterede74beff4
  • Veteran

  • 1 503 inlägg
  • 0
Jag har nyligen spelat igenom God of War 3 samt Devil May cry 4.

God of war var är riktigt toppenspel som även lockar än till att spela igenom det fler gångar då man får tillgång till special items man plockar upp första gången man spelar igenom det samt special uppdrag. 10/10 poäng!

Devil May cry är som de äldre spelen, dock lite tunnare story och inte lika fräcka miljöer som 3an. Spelkontrollerna utvecklas smått hela tiden och devil may cry är alltid ett mycket bra spel. 8/10 poäng

#516

Postad 08 februari 2011 - 15:28

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0

Lost Planet 2
Spelade igenom det med en polare på Hard, med undantag för några bosstrider så klarade vi oss på två personer. Spelet känns gjort för tre eller fyra spelare i övrigt. Överlag är det en spännande resa där man får slåss mot stora insekter, robotar och vanlig kanonmat. Tyvärr känns spelet ofärdigt. För att lista några saker som hade kunnat vara såå mycket bättre:

  • Spelkontrollen (bland annat är dodgemanövern är ett monster att utföra)
  • spretig osammanhängande story
  • menysystem från ****t
  • man får nya vapen och skills genom att spela på en enarmad bandit som nästan enbart ger dig nya titlar och gester istället för efterlängtade vapenuppgraderingar.
  • för att få få sin achievement när man klarat spelet måste man hittat en gömd level i början av spelet.
  • Det går inte att hoppa in i ett spel utan man måste vänta tills de som spelar klarat sin "bana" först.
  • Spelet är löjligt sexistiskt med kvinnor som springer runt i stringtrosor oavsett väder och vind.

Men det är kul om har någon att spela med.

3/5


Inte stött på några sexistiska kvinnor alls i princip i storymode, inte på första genomspelningen i alla fall? Men man kanske får välja femme fatales factionen på andra genomspelningen? Är iofs på over-g akriden i slutet ( över 88% klart av kampanjen.. så antar det är slutet:) ) och där kan man ju lyckas dö rätt mycket även på normal ( med 2 spelare ). Dodge manövern har jag aldrig ens försökt mig på :>
Kan helt klart hålla med om att slot-maskinen för uppgraderingar är sjukt irriterande. Riktigt underhållande co-op spel faktiskt, roligt att åka drion på flera pers också :> Sjukt stora och våldsamma bossar, än fast dom första 2-3 kändes svårast.

Återkommer när spelet är helt igenomspelat :>

#517

Postad 08 februari 2011 - 22:26

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Smakprov på hur de kan se ut. :D

Dead Rising - Case West
Under förväntan. Det var inte alls lika kul att spela två som jag väntat. Visst det var ok, men det korta speltiden kombinerat med att varje gång jag sparade så tappade jag connection med min kompis gör att jag inte kan rekommendera det här. Det känns mer som ett gratis DLC till Dead Rising 2 än ett arcadespel för 800 MSP.

2/5

Redigerat av Unregisterede32cf070, 08 februari 2011 - 22:27.


#518

Postad 09 februari 2011 - 09:26

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
Lost planet 2!

Nu har jag spelat igenom det på 2 player co-op. Känns som det är gjort för flera som skrevs tidigare. Tror det tog ungefär 17h på Normal, så helt ok ändå. Nu ska det bara spelas igenom på hard. Man var tydligen tvungen att spela igenom det för att unlocka mpcharacters i sp. All in all en trevlig upplevelse, om än inte för slot-maskinen för upgrades. Dock är många av de vapen man låser upp rätt värdelösa jämfört med orginal versionen. T.ex machinegun 2 - Wider spread then machinegun 1? Vill man ha mer spridning på en machinegun? Inte i singleplayer i alla fall. Kanske i multiplayer. I vilket fall en 3.5/5 kan jag ge dig. Mycket för att det är rätt soft med co-op mp i main story. Samt att en del av de stora bossarna är riktigt roliga. Speciellt salamandern :D

#519

Postad 21 februari 2011 - 09:08

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0
Dragon Age: Origins blev jag klar med igår, riktigt bra spel måste jag säga, gav mig nog drygt 40 timmars speltid tror jag, lite mer om man inkluderar DLCn. Jag påbörjade Awakening nästan direkt efteråt också, som jag nu spelat någon timme av.

Vad ska man säga egentligen? Gillar du RPGs så bör du gilla Dragon Age. Iaf om du gillar bra med konversationsalternativ som spelar roll, intressant (nåja, inte alltid) strid, intressanta och roliga karaktärer och en tuff värld att utforska.

Demo till Dragon Age II imorgon, det blir att kolla upp direkt och, om det är i närheten av vad Origins är så blir det att förbeställa imorgonkväll.

#520

Postad 23 februari 2011 - 13:10

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Spelade ut storyn i Just Cause 2 igår.
Mycket kul och underhållande spel med en spelmekanik som är helt underbar! Grappling hook + fallskärm är svinkul verkligen!

Jag har tagit 40/50 av steams achivements och tänkte ta några till och klara åtminstone 50% completion innan spelet läggs på hyllan.

Jag ger nog spelet 9/10 tack vare att det var så otroligt kul de första 20 timmarna innan intresset svalnade lite grann och det började kännas tjatigt som de flesta sandboxspel gör efter lång tid.

#521

Postad 24 februari 2011 - 09:57

Metalstorm
  • Metalstorm
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Spelade igenom Saints Row 2 nyss. Grafiken var inte på topp men däremot var spelkänslan mycket bättre än i GTA IV. Betyg 7/10.

#522

Postad 27 februari 2011 - 12:13

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
Killzone 3

Tung och detaljrik grafik, rätt fysik vid rätt tillfälle... skön känsla. Styrningen är inte den bästa för multiplayer men singleplayer var helt klart underhållande. Dialogerna och cut scenerna vara på ganska hög nivå. Handlingen är rätt så bra om man spelar igenom den för första gången, bättre än 2:an iaf. Lite synd att de bara inte avslutade handlingen utan att bygga upp för en killzone 4:a.

7/10

Redigerat av Unregistered1232, 27 februari 2011 - 12:14.


#523

Postad 27 februari 2011 - 12:47

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Killzone 3. håller med föregående talare :) Ger det också 7/10.

#524

Postad 28 februari 2011 - 15:27

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Army of Two: 40th Day

Army of Two: 40th Day siktar inte mot stjänorna, det verkar liksom veta med sig att det är en i mängden av shooters och ser ut som ett arkadspel från 90talet. Det känns opretentiöst och jag gillar det. Inget är världsklass men allt är bra utom att online ofta är laggigt och resulterar i disconnects för ofta. Jag gillar looken på grafiken, jag väljer shotgun bara för att det ser coolt ut att ladda om den, plockar man upp radioapparaterna så får man lagom med story, det finns mycket guns och skjuta och tweaka, aggro är ett bra och annorlunda inslag, moralbeslut leder till oförutsägbara följder på ett läckert serietecknat sätt, sten-sax-påse piffar upp, fiende ai är lagom svår på contractor, det är ett utpräglat coop-spel som kompletterar andra shooters man äger, AI partner är den mest kompetenta jag stött på, dialogen inehåller en hel del lustigheter och online extraction mode är en pärla för mig då jag föredrar belägrade shootouts framför run & gun som alla andra modes innebär.

Det är ett väldigt lagom spel som känns lätt att plocka upp och ha kul med. Det enda som är lite tråkigt och fantasilöst är att man besegrar alla olika heavys på samma sätt.

7/10

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 28 februari 2011 - 15:38.


#525

Postad 08 mars 2011 - 22:19

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Army of Two
Oväntat bra. När jag och polaren letade efter ett nytt spel att coopa igenom blev det Army of Two i brist på spel vi inte redan spelat. Jag var beredd på en riktig kalkon, men det här känns som ett sämre Gears of War. Värt min tid och hundralappen jag gav för det. Har precis skaffat del två nu.

3/5

#526

Postad 10 mars 2011 - 09:25

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Army of Two
Oväntat bra. När jag och polaren letade efter ett nytt spel att coopa igenom blev det Army of Two i brist på spel vi inte redan spelat. Jag var beredd på en riktig kalkon, men det här känns som ett sämre Gears of War. Värt min tid och hundralappen jag gav för det. Har precis skaffat del två nu.

3/5

Ska bli spännande att se vad du tycker om tvåan. Jag har inte spelat ettan men det har Zoiler och han tyckte mycket sämre om tvåan även om de flesta verkar tycka tvärtom.

#527

Postad 10 mars 2011 - 13:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Jag har inte spelat ettan men det har Zoiler och han tyckte mycket sämre om tvåan även om de flesta verkar tycka tvärtom.

Inte mycket sämre. Vet inte var du får att andra skulle tycka tvärtom men kollar du Metacritic så ligger de på samma betyg av kritiker och sämre betyg till tvåan av användarna...

#528

Postad 11 mars 2011 - 22:15

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
Transformers: War for Cybertron

Har alltid varit ett fan av transformers men ändå aldrig riktigt förstått vad som hände på Cybertron innan de till slut hamnade på jorden. Det är väl främst det som gör det så härligt att spela igenom spelet.

Dessutom är spelet välgjord och underhållande. Negativt är väl att omgivningen och motståndet saknar variation men samtidigt utspelar det sig på Cybertron så det är väl svårt att kräva att det ska vara så stora ändringar.

allt som allt är jag riktigt glad att jag tog mig i kragen och spelade igenom detta härliga spel.

8/10

Fallout New Vegas

Jag försökte verkligen, verkligen. Spelade i ca 40-50 timmar och sedan tog lusten bara slut. Kom fram till Vegas och tror inte jag har mycket kvar men jag tycker att spelet blev så otroligt tråkigt.

Tror att det för min del handlade mycket om att jag ständigt läste på vad jag skulle göra och hur jag skulle lvla min gubbe för att få ut så mycket av spelet och göra allt som gick att göra. Ville inte göra något som sedan hindrade mig från att kunna uppnå något jag hade velat göra.

Nä, det här passade inte mig och jag är härligt glad att jag la ner det.

5/10

Redigerat av Palter, 15 mars 2011 - 23:01.


#529

Postad 14 mars 2011 - 12:23

soronen
  • soronen
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
DEAD SPACE 2

Dead Space 2.. where to begin?

Detta va det snyggaste spel jag spelat till Xbox360! Blev helt hänförd av framför allt ljus-effekterna i detta spelet! Att stå framför en sprakande TV-skärm och se ljuset spela mot Isaacs dräkt va fenomenalt!

Jag älskade Dead Space 1 och det påverkar säkert mitt omdöme om 2an, både 1an och 2an va riktigt grymt!

Tog mig ca 9 timmar att spela igenom kampanjen på normal och då har jag letat igenom i stort sett varje skrymsle i spelet!

Spelet innehåller en hel del filmatiska sekvenser som är riktigt läckra, särskilt en scen där ett brinnande high-speed tåg flyger förbi i hög hastighet och efterkommande scener fick mig att njuta extra hårt!

Kampanjen är riktigt bra och storyn håller hög kvalitet enligt mig, de avslutande kapitlen i spelet höjer tempot ytterligare och slutet är en peak som är lika svår som den är underhållande (svår även på normal enligt mig)!

Multiplayern är dock inget vidare, detta är enligt mig inte ett spel som behöver en multiplayer och den känns mest överflödig! Matcherna är tjatiga och det blir skitfort enformigt! Hellre en längre kampanj med ultimata njutmoment!

Betyget då... 8 av 10 där ett poäng dras av för en relativt kort kampanj och ett poäng dras av för en kass multiplayer!

/S

#530

Postad 14 mars 2011 - 16:01

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Dragon Age 2. Stabilt action RPG. Lite väl repetivt med massor av quests på exakt samma områden men annars bra.
Voiceactingen var skitbra som vanligt när det gäller Bioware.

7/10 i betyg.

#531

Postad 15 mars 2011 - 22:23

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Jeanne D'Arc (PSP)
Ett mycket trevligt SRPG i samma stil som Final Fantasy Tactics - War of the Lions (FFT). Storymässigt når det inte upp till FFT's nivå (trots att historierna påminner om varandra), men har istället ett något mer balanserat gameplay. Grafiskt skiljer det sig från FFT genom att vara uppritat i primitiv 3D (istället för 2D sprites på en 3D yta). Primitiv 3D funkar tack vare PSPns lilla skärm, men stilen passar inte riktigt storyn som försöker vara allvarligare än vad den grafiska stilen tillåter (karaktärerna ser ut som bäbisar utom i filmsekvenserna). Spelets svårighetsgrad går från lagom i början till tokenkelt mot slutet. FFT har en jämnare svårighetsgrad rätt igenom och är generellt ganska svårt. Sist har vi musiken som jag tycker var ganska tråkig rätt igenom.

4/5

#532

Postad 15 mars 2011 - 23:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Spelets svårighetsgrad går från lagom i början till tokenkelt mot slutet.

Körde du arenan också?

#533

Postad 16 mars 2011 - 10:38

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Yep, men bara ett varv. Jag gjorde alla (fyra?) side quests som dök upp under resans gång.

*edit*
Spelade precis igenom Serious Sam HD - The First Encounter. Spelet lämnar mycket att önska. Listar lite här.

Dåligt.
* Det är låååååååååångt mellan sparpunkter.
* Fiender spawnar runt omkring en vilket gör att hela spelet känns som en enda stor death match. Man är alldrig säker.
* Det finns inget kontext, det är litegrand som att spela Wolfenstein 3D eller DOOM igen.
* Coop känns inte genomarbetat, det känns som man battlar sig igenom individuella kartor.

Bra.
* Stora ytor med mycket fiender är nästan lika roligt som jag minns det.

För 400 MSP är spelet nätt och jämnt värt det och hade vi haft något bättre spel på tur hade vi nog skippat det här. Vi har precis påbörjat del två och det lovar redan efter ca en timmes spelande förbättringar. Det är däremot mycket svårare än ettan trots att ettan var tillräckligt svårt för att vi skulle vara tvugna att köra med en massa extraliv för att ha en chans...

2/5

Redigerat av Unregisterede32cf070, 23 mars 2011 - 22:32.


#534

Postad 19 april 2011 - 22:46

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
Har den senaste månaden spelat igenom Wild Arms 1 & 2 på PSP, varav 2an var riktigt bra och 1an helt okay. Men jag gillar fortfarande inte random encounters :)

Redigerat av Unregisterede10e9503, 19 april 2011 - 22:48.


#535

Postad 21 april 2011 - 10:25

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Crysis 2.

Allts som allt ett ganska bra spel. Vill ni veta mer om min åsikt kan ni läsa mitt omdöme på prisjakt. https://www.prisjakt...kt.php?o=487328

Crytek kan inte bara programmera snygg grafik. De är duktiga på att göra spel också.

#536

Postad 22 april 2011 - 19:25

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
1942: Joint Strike
Till slut sänkte vi Bodan Epsilon. Kul spel, lagom långt, hade inte gått att klara för mig utan att spela co-op. Det var besvärligt nog på "Penguin" som är lättaste även om det är ingen skillnad i svårighetsgrad, bara i hur många liv man får att starta med. 7/10 får det på psn-titel skalan.

#537

Postad 23 april 2011 - 13:28

GAMERZQNE
  • GAMERZQNE
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Körde just klart Halflife 2 Episode 2

Fantastiska spel som man inte får missa, önskar att det fanns fler spel som detta.

#538

Postad 23 april 2011 - 15:45

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
Gears of War 2

Fick lite Gears abstinans nu inför beta släppet på Söndag natt. Jag tycker Gears of War 2 är ett väldigt bra spel i SP. Har spenderat många timmar att slå mig igenom alla hordes av locust fiender. Har spelat mycket av både Gears 1 och 2 och måste säga att jag tycker Gears 2 är klart snäppet vassare än ettan. Spännande miljöer med passande musik. Älskar den råa action som finns i dessa spelen

Single Player 9/10 Bara slutbossen som drar ner betyget från en 10. Så många fantastiska miljöer med olika spelstilar tex, på maskiner, på stora varelser, under mark, i luften och samt i städer mm.

Multi Player 7/10 får lite lägre då det ofta laggar och är man host har man en fruktansvärd fördel. Men MP är mycket mycket bra med stor variation men det kräver nästan att man spelar med folk man känner då man annars lätt hamnar ensam mot ett helt lag.

#539

Postad 23 april 2011 - 20:44

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 925 inlägg
  • 0

Crysis 2.

Allts som allt ett ganska bra spel. Vill ni veta mer om min åsikt kan ni läsa mitt omdöme på prisjakt. https://www.prisjakt...kt.php?o=487328

Crytek kan inte bara programmera snygg grafik. De är duktiga på att göra spel också.


Bra på att göra spel har de varit länge och de fortsätter att utvecklas. Mycket bra spel. Crytek höjer sin egen ribba faktiskt. Sjukt udda att kunna maxa ett Crytek lir vid launch men det åtgärdar de förhoppningsvis med DX 11 patchen. Det enda riktiga klagomålet är att mänskliga AIn tycker jag Crytek gjort bättre i tidigare lir. Men ska köra igenom liret på svåraste för att se vad som händer. Bots är ju alltid bots i slutändan.

#540

Postad 23 april 2011 - 22:37

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Körde just klart Halflife 2 Episode 2

Fantastiska spel som man inte får missa, önskar att det fanns fler spel som detta.

Prova Darkness eller Chronicles of Riddick.

#541

Postad 24 april 2011 - 21:53

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Portal 2 Single Player är klart, och multiplayer till ca 3/4 eller 4/5 beroende på om det finns en 5e nivå. Helt klart roligt, underhållande och enormt bra manus och skämt. Single player har ju såklart mer storyline, men pusslen i multiplayer handlar i större utrsträckning om timing.

Klart underhållande iaf.

#542

Postad 24 april 2011 - 23:49

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Dead Space 2
Fy fan. Varför utsätter jag mig för sådant här? Det saknas ju inte alternativ...

5/5

*edit*
16 timmar på Zealot. Provade spela lite på Normal, men efter att ha bätlat Nekromorfer på Zealot känns de som riktiga pushovers.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 25 april 2011 - 12:23.


#543

Postad 26 april 2011 - 23:14

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0

Prova Darkness eller Chronicles of Riddick.


CoR Gillade faktiskt jag också. Skön blandning mellan fps och smygarspel. Riktigt bra röstskådisar emellanåt också. Xzibit gör ju sin bästa prestation någonsin! :)

Sedan är ju Half Life med episoder bara för underbart! Välgjort in i minsta detalj!

#544

Postad 27 april 2011 - 16:31

GAMERZQNE
  • GAMERZQNE
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Homefront genomlidit, även en kort plåga kan vara jobbigt.

ska gametrejla Darkness + Chronicles of Riddick - tack för tips.

#545

Postad 27 april 2011 - 20:56

Launch Button
  • Launch Button
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Portal 2. Ett av de bästa spel jag har spelat. Ett spel som inte bör missas av någon!

#546

Postad 29 april 2011 - 23:43

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0
Har precis spelat igenom Assassins creed brotherhood.
Ett kanonspel ser fram emot del 3.

#547

Postad 29 april 2011 - 23:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Thor: God of Thunder

Eller ja, inte spelat igenom men... :)

#548

Postad 30 april 2011 - 05:57

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
bad company 2 på ps3. Har lagt lite tid på det nu när psn är nere och har plockat alla offlinetrophies förutom nån m-com station som ska hittas. Har sett att just sp delen fått en del kritik men jag tycker att den är svinbra. Lutar åt det bästa jag lirat hittils i år. Nu fortsätter jag med sp i bad company 1

#549

Postad 30 april 2011 - 17:37

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0
Portal 2 (PS3)
Behöver väl inte säga att det är ett fantastiskt spel på alla sätt.

10/10

#550

Postad 01 maj 2011 - 19:53

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0
Portal 2

Det är Valve så man får vad man förväntar sig och mer därtill.

Redigerat av zxcv, 01 maj 2011 - 19:54.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.