Nya TUF-trailern och lite sneak-peek... Kimbo Slice rörde upp lite känslor direkt... Det där kan man ju bara inte missa!
Postad 08 September 2009 - 21:41
Nya TUF-trailern och lite sneak-peek... Kimbo Slice rörde upp lite känslor direkt... Det där kan man ju bara inte missa!
Postad 12 September 2009 - 18:29
http://www.spike.com...weights/3234203
Tror första avsnittet visas i USA den 16 september, ska bli jäkligt kul följa
Postad 13 September 2009 - 14:31
Postad 13 September 2009 - 21:51
Inte tränat MMA, fanns inte riktigt när en annan höll på men några olka kampsporter har man kört i sin ungdoms dar, dvs länge länge sedanJag tränade shooto förrut och tyckte det va fantastiskt kul, men jag ser alldeles för lite MMA på TVn. Någon annan som tränat?
Postad 15 September 2009 - 07:34
Jag vill inget hellre än att se PBF sänkt, men tyvärr är karln så förbannat bra att jag inte tror det kommer hända. JMM är en riktigt bra boxare men kommer nog inte räcka mot en av de största någonsin p4p, trots pissdrickandet.
För övrigt måste väl UFC-galan i helgen vara bland de sämre på väldigt länge?
Postad 15 September 2009 - 10:19
UFC103 är väl inte den bästa galan direkt, men några höjdpunkter är det ju:
Crocop är tillbaks och förhoppningsvis kan han visa lite vad han är kapabel att göra.
Belfort är också tillbaks, lite trist för honom att behöva kliva upp från 185 till 195 för att möta Franklin men jag tror att Belfort klarar av Franklin ändå. Belforts stora svaghet är ju att möta starka brottare som tar ner honom på marken. Belfort har gått tillbaks till sina karaterötter nu och enligt honom själv ligger hans standup närmare Shotokan än någon annan stil.
Resten av matcherna är väl ok, inga höjdare direkt.
UFN 19 går ju imorgon också, några bra matcher:
Melvin Guillard vs. Nate Diaz , Tror att matchen hamnar på marken och slutar strax efter det.
Roger Huerta vs. Gray Maynard , värsta möjliga matchup för Huerta, det är så dom flesta brukar behandlas när dom bara har en match kvar på kontraktet. Maynard är troligtvis redo för titelmatch efter 2 segrar till.
Nate Quarry vs. Tim Credeur
Steve Cantwell vs. Brian Stann
Chris Wilson vs. Mike Pyle
CB Dollaway vs. Dan Miller
Sam Stout vs. Kyle Bradley
Jeremy Stephens vs. Justin Buchholz
Brock Larson vs. Mike Pierce
Ryan Jensen vs. Steve Steinbeiss
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 15 September 2009 - 11:17.
Postad 15 September 2009 - 19:16
Postad 16 September 2009 - 14:10
Postad 16 September 2009 - 17:48
Det är ju intressant att Marquez har gått 2 matcher mot Pacman, 1 oavgjord och en split desicion-förlust. Många ansåg tydligt att Marquez vann den matchen, men jag har inte sett den så det kan jag inte uttala mig om. Vad alla verkar vara överens om är att Marquez är en mycket bättre matchup för Floyd än Pacman. Floyd borde ha en enklare match mot Marquez.
Postad 16 September 2009 - 19:24
Klart är i alla fall att Floyd är modig som hoppar in i hetluften direkt, det kan ju inte direkt kallas en tuneup fight att möta Marquez efter ett långt uppehåll.
Postad 19 September 2009 - 13:27
Har tyvärr fortfarande inte fått igång *** Felia tv
Vad tror ni om fighterna ?
Har bettat att dessa ska vinna
Belfort
Cro Cop
Koscheck
Griffin
Cole Miller
Sen har jag mitt säkra bet
Franklin
Junior Dos Santos
Koscheck
Griffin
Efrain Escudero
Igentligen känns de som att Franklin VS Belfort är den mest osäkra matchen..
Vist Franklin har mycket rutin och dom 4 matcher han losat har ju inte varit mot nå rookisar direkt men han har ju inte mött såå svårt motstånd sista tiden
Postad 20 September 2009 - 02:44
Postad 20 September 2009 - 06:05
En match ifrån att vinna
Postad 20 September 2009 - 06:45
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej tror fasen inte att det är sant..
En match ifrån att vinna
Surt sa räven, men men, bara påt igen nästa gång
För övrigt var inte galan helt i min smak, dvs de jag VILLE skulle gå segrande ur striderna föll allt som oftast igenom...
Postad 21 September 2009 - 12:59
CroCop såg riktigt ointresserad ut, efter första 3 minuterna. Dos Santos pressade honom och tog knäcken på honom.
Franca vet jag inte riktigt vad det var med, borde vara förbjudet att boxas så dåligt(riktigt så illa brukar det inte se ut). Franca vägde in på 159 pounds och såg rätt så otränad ut.
Trist att Kampmann förlorade, matchen stoppades antagligen lite för tidigt. Men om den hade fått fortsätta hade Daley med stor sannolikhet slagit Kampmann medvetslös. Han fick väl aldrig riktigt chansen att återhämta sig som domaren borde ha gett honom. Daley är enormt bra på boxning, men han är extremt 1-dimensionell och verkar inte veta något om markfighting.
Boxningsmatchen Mayweather-Marquez var ganska bra. Men den blev inte så skoj, eftersom Mayweather helt enkelt var för överlägsen. Marquez är en av världens bästa boxare, men han blev förnedrad. Mayweather var större, snabbare och bättre på allt, men ändå starkt av Marquez att inte ge upp. För mig så minskade intresset för en eventuell match mellan Mayweather och Pacman, eftersom jag tror att den matchen kommer gå på precis samma sätt.
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 21 September 2009 - 13:00.
Postad 21 September 2009 - 15:49
Träffen såg lite märklig ut men tydligen så funkar det med märkliga träffar med ibland
CroCop ska nog fortsättningsvis hålla sig till politiken, för i octagonen verkade han inte speciellt intresserad utav att vara..
Kampmann hade jag också hoppats på men nej nej, han hade nog behövt en längre match, tror inte Daley hade orkat köra på så som han gjorde i mer än en rond, o jag håller med om att domaren stoppade fighten lite lite för tidigt..samtidigt är marginalerna små, inte så trevligt bli slagen medvetslös heller, inte så ofta i alla fall
Har väntat på att få se Franca bli överkörd så som han blev, den matchen njöt jag faktiskt av, he he..Tyckte också han såg lite rund ut, men visst fanns det lite "häng" runt midjan på Griffin med??
Sak samma, jag njöt
Postad 21 September 2009 - 15:55
Vad tror ni man kan få för dom ?
Boxarna är inte sååå vanliga..
Postad 22 September 2009 - 18:54
Riktigt skoj att Vitor dominerade sin match. Gick lite snabbare än väntat. Träffen han fick på Franklins bakhuvud såg inte ut att vara hård och han verkade ju träffa med underarmen nästan. Kanske lite tur att han vann så enkelt, men jag tror att Vitor hade vunnit 9 av 10 standup matcher mot Franklin.
CroCop såg riktigt ointresserad ut, efter första 3 minuterna. Dos Santos pressade honom och tog knäcken på honom.
Franca vet jag inte riktigt vad det var med, borde vara förbjudet att boxas så dåligt(riktigt så illa brukar det inte se ut). Franca vägde in på 159 pounds och såg rätt så otränad ut.
Trist att Kampmann förlorade, matchen stoppades antagligen lite för tidigt. Men om den hade fått fortsätta hade Daley med stor sannolikhet slagit Kampmann medvetslös. Han fick väl aldrig riktigt chansen att återhämta sig som domaren borde ha gett honom. Daley är enormt bra på boxning, men han är extremt 1-dimensionell och verkar inte veta något om markfighting.
Boxningsmatchen Mayweather-Marquez var ganska bra. Men den blev inte så skoj, eftersom Mayweather helt enkelt var för överlägsen. Marquez är en av världens bästa boxare, men han blev förnedrad. Mayweather var större, snabbare och bättre på allt, men ändå starkt av Marquez att inte ge upp. För mig så minskade intresset för en eventuell match mellan Mayweather och Pacman, eftersom jag tror att den matchen kommer gå på precis samma sätt.
Håller med om att fighten PBF-Pac helt plötsligt blev ganska ointressant. Jag trodde faktiskt inte att Floyd skulle krossa JMM så som han gjorde, han var fruktansvärt bra och visar återigen varför han är bland dom bästa genom alla tider p4p. Fan.
Det gjorde verkligen ont att se Crocop ge upp så som han gjorde, det är slut nu. Det snackas om Vitor - Silva nu... Jag tror det är för tidigt för Vitor, Silva är ju groteskt svårslagen - och i 185 är han enormt stor.
Postad 23 September 2009 - 19:46
UFC 11-20
Båda boxarna har jag lagt ut på Tradera nu..
Så är ni sugen att ha ett stycke histora så
Båda boxarna är i mint cond..
edit
Är ni laddade inför UFC 104 ? nära nu
Vad tror ni om
Machida VS Shogun
Känns som att Shogun ändå kan ha en chans..
Tycker då inte Shogun förtjänar 4 i odds ...
Cain Velasquez Vs. Ben Rothwell
Cain kan ju helt klart ta emot nåra hårda smällar...det såg vi ju i hans senaste match mot Kongo...
Tycker inte Cain var så bra stående..Tror mer på Ben fast jag inte sett så mycket av honom..
Han har ju bra med erfarenhet....
Edit
Tito - Forrest. i UFC 106
Å va jag hoppas på att Tito mosar forrest i 3 ronder innan han tappar ut sig
Redigerat av moparman, 22 October 2009 - 15:29.
Postad 22 October 2009 - 16:19
Andar å flams..
Dricker sitt eget urin varje morgon ..
I am the dragon ...Haha jaja...
Postad 22 October 2009 - 16:31
Så länge han spöar skiten ur alla andra kan han få äta sitt eget bajs, det verkar ju fungerausch...gillar verkligen inte han....han är bara för mycket..
Andar å flams..
Dricker sitt eget urin varje morgon ..
I am the dragon ...Haha jaja...
Postad 22 October 2009 - 17:56
Det har du ju rätt i...
Hoppas ändå han åker på råpisk....
Fast jag innerst inne förstår att Machida lät ta hem segern lätt..
Men ja satsar ändå på Shogun....
Däremot är ja mer osäker på om Ben vs Cain
Postad 22 October 2009 - 21:05
Postad 24 October 2009 - 00:49
Anthony Johnson - Yoshiyuki Yoshida
Antoni Hardonk - Pat Barry
Cain Velasquez - Ben Rothwell
Joe Stevenson - Spencer Fisher
Lyoto Machida - Mauricio Rua
Ryan Bader - Eric Schafer
Yushin Okami - Chael Sonnen
Postad 24 October 2009 - 05:33
Draken
Joe S
Anthony J
Ryan B
Dessa vinner sina fighter :-)
åså har ja ett bet med Shogun och Ben som vinnare
Postad 24 October 2009 - 18:27
Sedan tycker jag också att det är kul att man verkligen ser att han har sin egen stil. Han känns som en riktig kampsportare och inte en övertatuerad gatuslagskämpe som många andra.
Men han behöver försvara sin titel ett par gånger innan han verkligen kan klassas som den bästa av alla. Sätter Silva och Fedor som de bästa i världen än så länge.
Postad 24 October 2009 - 19:21
Dock är det ju smart men tråkigt att se..
Tar väl ett tag innan de andra lär sig hur dom ska bemöta Drakens stil och även SIlvas...
Sen tycker ja inte han är så tråkig att se...
Bara hans flummsätt som stör mig lite....
Postad 24 October 2009 - 19:29
Gissar att det är klockan 04:00 som gäller trots att vi drar tillbaka klockan en timma vid 3...???
Postad 24 October 2009 - 19:57
Står 0400 i tv tablån iaf
edit
Redigerat av moparman, 25 October 2009 - 05:56.
Postad 25 October 2009 - 05:51
Postad 25 October 2009 - 05:57
Blir det inte uppror efter detta så vettefasen
Edit
H*lvete...De här har jag suttit uppe hela natten över och ska sticka till jobbet om 30 minuter..
Nog har jag tyckt att de har varit konstiga domslut tidigare men de här saknar motstycke..
Dom måste ju fasen va köpta...
Kan inte finnas minsta tvivel att nån styr utslagen
Redigerat av moparman, 25 October 2009 - 06:01.
Postad 25 October 2009 - 06:08
Jag sitter å skakar av ilska....
Blir det inte uppror efter detta så vettefasen
Edit
H*lvete...De här har jag suttit uppe hela natten över och ska sticka till jobbet om 30 minuter..
Nog har jag tyckt att de har varit konstiga domslut tidigare men de här saknar motstycke..
Dom måste ju fasen va köpta...
Kan inte finnas minsta tvivel att nån styr utslagen
Här har du en till som är på väg till jobbet, arg som fn...
Var in o kikade på UFC forumet och jag hinner inte läsa lika snabbt som sidantalet stiger, åsikterna bara forsar fram...och åsikterna är rätt entydliga..
Postad 25 October 2009 - 06:17
Håller UFC på att bli som proffsboxning, korrupta domslut överallt???
Nä nu ska jag packa väskan o dra....
Postad 25 October 2009 - 06:27
Postad 25 October 2009 - 10:53
Det enda som jag tycker talar för Machidas fördel var att Shogun aldrig hotade honom. Han mer nötte ut honom med sina bensparkar. Machida åstadkom inte mycket, men han hade några få sekvenser tycker jag där Shogun såg ut att va illa ute, men Machida lyckades inte följa upp ordentligt.
Men som sagt, ett kasst domslut. Shogun kunde lika gärna i mina ögon stått som vinnare i alla ronderna.
Postad 25 October 2009 - 13:36
"To be the champion, you have to beat the champion"... Det var ju det han gjorde! argh så ###### frustrerande! Med andra ord så går det inte att ta ett bälte på domslut utan bara på knock eller submission.

Redigerat av Unregistered8147b14e, 25 October 2009 - 13:50.
Postad 25 October 2009 - 13:50
Och större delen av MMA världen ..
Tycker Draken såg riktigt blek ut istort sett hela matchen.
Dock så var han ju inte så hotad men syntes ju helt klart att han var mer skadad/slut än Shogun.
Som sagt....Låt det aldrig gå till domslut
Dom ville väl att Draken skulle förbli obesegrad och ha kvar bältet..
Drar väl kanske in mer cash....
Men ja tror att detta skadar UFC mer än det drar in pengar helt klart..
Läste på UFC.com en halvtimma efter fighten och folk hade säkert skrivit 20 sidor om fighten å de var nästan upplopp heh
372 tycker att shogun skulle ha vunnit 87.94%
51 tycker att Draken skulle ha vunnit 12.06%
Postad 25 October 2009 - 23:24
Tydligen så vil inte dommarna avgöra en titel match så därför ger dom segern till den regerande mästaren för att det istället ska bli en rematch som slutar med en KO elr Tko elr Sub
Postad 26 October 2009 - 07:22
Dana däremot tyckte att matchen skulle ha gått till shogun och han märkte väl reaktionen hos tittarna så han fixade en rematch
se presskonferansen här
http://mmafrenzy.com/ufc-video/
Postad 26 October 2009 - 19:30
Visst hade det varit rättvist med Shogun som segrare, men det hade fortfarande vart läge för en rematch för han hade inte vunnit titeln på ett imponerande sätt. Säger inte att det ska krävas för en seger, men jag hade vart lika besviken på resultaten om Shogun vunnit. Ingen av dem presterade tillräckligt för att vinna tycker jag. Känns också på nåt sätt att eftersom Machida ansetts som "oslagbar" så förstoras Shoguns insats upp enormt enbart för att han kom åt honom på ett sätt som ingen gjort tidigare.
Upp till bevis i rematchen där jag verkligen hoppas att någon knockar den andre för att få slut på diskussionen.
Redigerat av Unregistered85c14263, 26 October 2009 - 19:31.
Postad 26 October 2009 - 20:33
Shogun sa efter matchen att hans killar sa åt han under matchen att han hade ledningen och skulle vinna typ så han tog inga onödiga risker med Draken sista ronderna..
Men de är ju lite förståerligt att Shogun inte vill gå på för hårt
Postad 27 October 2009 - 07:40
Cain var extremt bra i alla fall.
Dream 12 hade ju några höjdarmatcher, första Dream i en bur (var den sexkantig?). Sakuraba gjorde en hjälteinsats efter att ha blivit halvt ihjälslagen som vanligt. Alvarez matchen var udda, han höll på att åka dit på crucifix-choke (man hörde hur Alvarez väste). Det submission-försöket sög musten ur båda, men Alvarez kämpade sig tillbaka. Overeem gjorde sin andra MMA-match på 8 dagar och fullkomligt dominerade James Thompson, Overeem gjorde vad han ville. Overeem höll nästan på att flyga över burkanten med ett hoppknä, som nog var tur att han inte träffade med.
Postad 02 November 2009 - 21:27
Den här typen av drabbningar är orsaken till att jag gillar UFC. Normalt sett föredrar jag pride och K1 framför ufc, eftersom det brukar bli så jäkla mkt kramande i UFC (ligga på mattan och brottas/kramas utan att något spännande händer öht).
Men jag vill se de bästa i världen: killar som Machida, Anderson Silva och ja... Shogun!
Shogun imponerade stort på mig och förtjänade nog att vinna. Men å andra sidan så tycker jag inte att det är någon skandal att the dragon vann eftersom Shogun egentligen inte skadade dragon. Man måste ju slå mästaren klart för att vinna bältet. Visst satte han en rad snygga bensparkar men någon solklar seger var det inte... Nu ska jag erkänna att jag är ett stort fan av the dragon men jag är ändå ärlig nog att säga att Shogun var bäst den kvällen.
Så förtjänade Shogun att vinna ? Ja
Var det skandal att han inte vann? Nej, inte direkt
Nu ser jag fram emot en rematch. Vi vet nu att the Dragon inte är oslagbar.
Postad 03 November 2009 - 15:09
Snart dags för Fedors premiär i Strikeforce på CBS i USA. Kan bli stort, men jag tror han drar färre tittare än Kimbo. Men om allt går enligt Strikeforce planer så kommer Fedor vinna på ett dominerande sätt och sedan kommer hans namn att byggas upp inför framtida matcher.
Fedor Emelianenko vs. Brett Rogers - Lär bli en ganska kort match. Rogers är aggresiv och har helt klart en chans att vinna, men jag skulle bli förvånad.
Jason Miller vs. Jake Shields - Shields är bättre på marken, men tror aldrig han kan submitta Miller. Tror på att Millers storlek, styrka (jämfört med Shields) och standup kommer avgöra med TKO. Miller klarade sig bra på marken mot Jacaret.
Gegard Mousasi vs. Sokodojou - Blir nog en ganska enkel vinst för Mousasi.
Fabricio Werdum vs. Antonio Silva - Silva är ju stor som bara den och är egentligen bra på allt. Men tror att han får svårt om han hamnar på ryggen, Werdum såg vältränad ut igen i förra matchen.
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 03 November 2009 - 15:10.
Postad 10 November 2009 - 01:08
Shields-Miller var inte så underhållande, Shields tar inga chanser han dominerar med positioner och gör inte någon direkt skada. Synd att Miller inte vann på RNC i tredje ronden, Shields ögon såg helt panikslagna ut.
Silva-Werdum tycker jag var en bra match, 2 bra tungviktare. Silva är en oerhört svår motståndare, så jag var ganska imponerad av att Werdum lyckades vinna efter sina problem i första ronden.
Mousasi är helt klart en av världens bästa 205 poundare, kan man nog konstatera efter att han har haft totalt 2 matcher i den viktklassen.
Fedor-matchen var helt klart kvällens höjdpunkt, mycket tack vare att Rogers var tuff och respektlös. Fedor var som sagt var aldrig hotad, men han såg besvärad ut när Rogers kontrollerade honom mot buren. När Rogers körde lite GnP tror jag att Fedor bara väntade på att greppa en arm och avsluta matchen, men allt blod gjorde väl att han inte fick tillräckligt bra tag om Rogers arm. Fedor är så otroligt snabb i standup, han flyger in mot motståndaren och svingar nästan som Mike Tyson med hela kroppen. Han blev nog lite överraskad av Rogers jabb som knäckte hans näsa i början av matchen.
Hoppas att Fedor inte är för skadad, Strikeforce skulle behöva honom om 3-4 månader igen.
Dan Henderson satt ju och tittade på galan, han har inte kommit överens med UFC ännu och kan bli aktuell för Strikeforce. Han skulle behövas för att bredda 205 och 185. Skulle gärna se honom spöa upp Shields.
Aoki och några andra satt också och tittade på galan. Aoki mot den bra Diaz-brodern kunde vara något, antingen i Dream eller i Strikeforce.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
41 bilder
28 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?