Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox 360 eller PS3

1171 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Microsoft Xbox 360 E 120GB 2007 (Spelkonsoler) 7 8.979998 (249) Inga priser
Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB (Spelkonsoler) 4 9.476562 (383) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Arcade 2007 (Spelkonsoler) 3 8.446968 (131) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Premium HDMI 2008 60GB (Spelkonsoler) 6 9.157406 (107) Inga priser
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB (Spelkonsoler) 9 9.380768 (259) Inga priser
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB (Spelkonsoler) 9 9.430378 (78) Inga priser
76 relaterade trådar
Officiell Tråd- Xbox 360 (5039 inlägg) 5 år sedan
.-*- Min Hembio Clan -*-. (8045 inlägg) 6 år sedan
Playstation Store (2597 inlägg) 8 år sedan
Blu-ray för 2:35:1 (2D & 3D) med subtitle shift (19 inlägg) 8 år sedan
HDMI CEC/Bravia Sync kabelberoende? (1 inlägg) 8 år sedan
* Officiell tråd - Playstation 3* (8507 inlägg) 10 år sedan
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3] (1979 inlägg) 11 år sedan
Min ps3a dog, YLOD! (443 inlägg) 11 år sedan
PS3 Information (120 inlägg) 11 år sedan
Xbox 360- Problem (2051 inlägg) 11 år sedan
PS3 Mediaserver - PMS (2831 inlägg) 12 år sedan
Yamaha RX-V463, hur koppla ihop? (70 inlägg) 12 år sedan
Hur mycket låter era PS3:or? (4857 inlägg) 12 år sedan
Sony 55W905A 3D som spökar? (inte ghosting) (5 inlägg) 12 år sedan
Hjälp en amatör att fixa vardagsrummet! (16 inlägg) 14 år sedan
HDMI CEC/Bravia Sync hjälp (1 inlägg) 14 år sedan
Blu-ray från PS3 till förstärkare till projektor ger vita prickar (1 inlägg) 14 år sedan
EPSON TW3500 och PS3 (4 inlägg) 14 år sedan
PS3 som Blu-ray spelare (1237 inlägg) 14 år sedan
Ny på PS3 (26 inlägg) 15 år sedan
PS3+3D tv (46 inlägg) 15 år sedan
PS3 Slim med oljud i fläkten (354 inlägg) 15 år sedan
Inget blacker-than-black (18 inlägg) 15 år sedan
Ska min receiver eller TV koda av bild? (5 inlägg) 15 år sedan
Call of Duty 5 (1976 inlägg) 15 år sedan
Vilken modell av PS3 har Du? (62 inlägg) 15 år sedan
PS3-uppdatering ger 3D-möjligheter (51 inlägg) 15 år sedan
Hjälp en idiot! Koppla Pc, ps3, tv & receiver. (4 inlägg) 15 år sedan
PS3 via HDMI till Panasonic PX80 -> Flimmer (2 inlägg) 15 år sedan
Ny PS3 revision släppt (129 inlägg) 15 år sedan
Erbjudanden på PS3 (384 inlägg) 16 år sedan
Elgiganten har tagit bort Xbox 360 ur sortimentet (64 inlägg) 16 år sedan
PS3 slim 120GB pris (916 inlägg) 16 år sedan
Bästa stället att importera ps3? (424 inlägg) 16 år sedan
Xbox 360 "Jasper" (734 inlägg) 16 år sedan
PS3 Media Server - Filmomslag (4 inlägg) 16 år sedan
Onkyo TX-sr607 HDMI Problem (6 inlägg) 16 år sedan
Värde på Xbox360 paket? (20 inlägg) 16 år sedan
GTA 4 online PS3 (2 inlägg) 16 år sedan
Smalare Blurayspelare? (4 inlägg) 16 år sedan
Hjälp: Val av DVD-spelare till Samsung LE40B755 (14 inlägg) 16 år sedan
Reciever/Förstärkare med växlare för multipla bild-/ljudkällor - möjligt (5 inlägg) 16 år sedan
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg) 16 år sedan
Prissänkning Xbox Elite 360 (56 inlägg) 16 år sedan
PS3 Slim (CECH-2000) (1021 inlägg) 16 år sedan
PS3 slim och bravia sync (13 inlägg) 16 år sedan
Samsung BD-P1500 vs Panasonic DMP-BD35 vs PS3 (36 inlägg) 16 år sedan
En PS3 två TV-apparater (12 inlägg) 16 år sedan
Playzone Europe AB anmälda för bedrägeri efter några veckor med ny ägare (842 inlägg) 16 år sedan
Playstation 3 - från annat land (50 inlägg) 16 år sedan
Hur koppla hdbox, reciever, tv, projektor, dvdinspelare, PS3? (0 inlägg) 16 år sedan
Sony sänker priset på Ps3 (95 inlägg) 16 år sedan
Yamaha RX-V463, några frågor (17 inlägg) 17 år sedan
Tips: Formatera USB-hårddisk större än 32GB med FAT32. (6 inlägg) 17 år sedan
Nybliven XBOX 360 ägare (55 inlägg) 17 år sedan
Panasonic Pv60 ingen bild på hdmi (8 inlägg) 17 år sedan
Billigaste PS3an? (12 inlägg) 17 år sedan
Streama trådlöst med mediaplayer 11 till PS3:an (3 inlägg) 17 år sedan
10 orsaker varför PS3 kommer bli ledande (1040 inlägg) 17 år sedan
Sennheiser PC350 till xbox360 ? (1 inlägg) 17 år sedan
Bästa Blu-ray spelarna (21 inlägg) 17 år sedan
Xbox 360 Pro 60gb version (151 inlägg) 17 år sedan
PS3 80Gb (330 inlägg) 17 år sedan
Bra hemmabiopaket till PS3? (2 inlägg) 17 år sedan
2-kanalsljud via PS3 (2 inlägg) 17 år sedan
Onkyo 606 och PS3:a (21 inlägg) 17 år sedan
Hur mycket för en Playstation 3 60gb? (21 inlägg) 17 år sedan
ps3 (12 inlägg) 17 år sedan
Import från England (1 inlägg) 17 år sedan
Nya XBOX 360 Arcade! (167 inlägg) 17 år sedan
Importera PS3 från USA (5 inlägg) 18 år sedan
Xbox 360 prissänkt (298 inlägg) 18 år sedan
PS3 spelar inte nästa låt (6 inlägg) 18 år sedan
Xbox 360 Premium -> Elite? (45 inlägg) 18 år sedan
Xbox 360 Elite är släppt (824 inlägg) 18 år sedan
Köpa Xbox 360 Elite. (65 inlägg) 18 år sedan

Postad 09 October 2008 - 09:10

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0
Ja en sak kan vi ju vara säkra på, om nu inte SONY har något bra motdrag så kommer dom åka ut. Priset MÅSTE ner, spelar ingen roll hur många LBP, HOME, KZ2, GoW3 man har om det skiljer 2000kr. Priset måste ner en tusing för att hamna i samma liga igen.

Postad 09 October 2008 - 09:19

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

Ja en sak kan vi ju vara säkra på, om nu inte SONY har något bra motdrag så kommer dom åka ut. Priset MÅSTE ner, spelar ingen roll hur många LBP, HOME, KZ2, GoW3 man har om det skiljer 2000kr. Priset måste ner en tusing för att hamna i samma liga igen.

BMW sänker ju inte sina priser bara för att Skoda och Opel gör det... :)

(OBS! SKÄMT!)

Postad 09 October 2008 - 11:24

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
När det gäller Service tror jag defenitivt att MS slår Nordisk film alla dagar i veckan. Läser man på hur lång tid 60gb versionerna tar så är det ju hemskt.

Men o andra sidan är MS tvingade till att ha bra service. Deras service är ju numera att man skickar in, de tar ut hela innehållet, sätter in nya delar, skickar tillbaka.

Den bästa servicen är ändå att inte alls behöva skicka tillbaka och där har ju Sony varit hästlängder bättre.

Postad 09 October 2008 - 11:28

Zunk
  • Zunk
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Ett tips för folk som tycker att Live e dyrt, ca 270 kr / 13 månader om man köper kod från ebay(emailas).

Vad är kruxet? Hur kan det vara så billigt. Jag tänker köpa en xbox 360 så fort jasper hittar ut i butikerna så om svaret är uppenbart så beror det på att jag inte ens äger en 360 :) Men ^^ gör en ju bara ännu mer sugen!

Postad 09 October 2008 - 11:42

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0
Själv har jag en PS3, sålde mitt Xbox360 när blu-ray vann "kriget". Dock så anser jag att Xbox360 är en bättre spelkonsol. Hade betydligt fler spel till Xboxet än vad jag har idag till min PS3a. Och även nu ser man att Xbox360 får tidsexklusivitet på div. stora titlar. Enl. mig har även Xbox360 betydligt goare handkontroll.
Dock så är jag nöjd med PS3an, extremt smidigt o streama media från datorn/NAS och blu-ray-spelaren gjorde att de var värd sitt pris.
Men som spelkonsol så tycker jag helt klart Xbox360 är det bättre valet om man inte har massa polare med PS3or man vill spela online med. Själv blir det nog att införskaffa en krysslåda till och använda PS3an mer som mediacenter.

Postad 09 October 2008 - 12:00

theonlyix
  • theonlyix
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0

Vad är kruxet? Hur kan det vara så billigt. Jag tänker köpa en xbox 360 så fort jasper hittar ut i butikerna så om svaret är uppenbart så beror det på att jag inte ens äger en 360 :) Men ^^ gör en ju bara ännu mer sugen!

Jag har nog tagit i för mycket där - JAG betalade strax under 270 sist, men USD har tydligen hoppat i pris nu så det blir med dagens kurs 305 kr för 13 månader..... (43 usd).

När Jasper kommer så ska jag byta ut min ena Elitebox(den som har högljudast dvddrive)...undrar när man kan börja hitta dem!

GPU 65nm och CPU 65nm är korrekt va?

Du behöver inte vara orolig för falcon dock, känner inte en enda som haft problem med dem. Den känns väldigt pålitlig jämfört med 05,06.

Redigerat av theonlyix, 09 October 2008 - 12:03.

Postad 09 October 2008 - 12:10

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Jag har nog tagit i för mycket där - JAG betalade strax under 270 sist, men USD har tydligen hoppat i pris nu så det blir med dagens kurs 305 kr för 13 månader..... (43 usd).

När Jasper kommer så ska jag byta ut min ena Elitebox(den som har högljudast dvddrive)...undrar när man kan börja hitta dem!

GPU 65nm och CPU 65nm är korrekt va?

Du behöver inte vara orolig för falcon dock, känner inte en enda som haft problem med dem. Den känns väldigt pålitlig jämfört med 05,06.

Stämmer bra. Sägs vara på G, själva produktionen av GPU chippen var igång i slutet på våren så den bör leta sig fram innan julhandeln tar fart.

Postad 09 October 2008 - 12:17

theonlyix
  • theonlyix
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0
Såpass!! Underbara tider vi lever i! =)

Postad 09 October 2008 - 12:54

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Ja jag undrar om MS support hade varit lika bra om dom inte hade haft dom problemen dom hade tidigare. Dom va väl tvugna till det för att inte bli bojkottade. Men den tiden det tar för PS3:or ibland är katastrof. Tur att man sluppit lämna in.

Postad 09 October 2008 - 14:47

theonlyix
  • theonlyix
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0

Ja jag undrar om MS support hade varit lika bra om dom inte hade haft dom problemen dom hade tidigare. Dom va väl tvugna till det för att inte bli bojkottade. Men den tiden det tar för PS3:or ibland är katastrof. Tur att man sluppit lämna in.

MS support i Sverige var bara ok, inget mer tills de bytte "callcenter" till nåt annat där man slapp snacka med folk som knappt kunde svenska. Detta hände tidigt i våras någon gång har jag för mig.

Dock har deras utbyte av 360 fungerat klanderfritt från release tills nu (hade en kompis som RRODade på en release konsol nyligen). 3-8 dagar till återfådd konsol måste man faktiskt berömma, plus att det inte kostar något i frakt samt att man får med live subscription som plåster på såren.....

Redigerat av theonlyix, 09 October 2008 - 14:49.

Postad 09 October 2008 - 14:55

LaLo
  • LaLo
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Men han som frågade om vilken konsol han skulle köpa har ju aldrig vart och köpt en klocka hos, vi säger Sven tidigare. Och Sven må ha haft klocktillverkningsproblem förut, men när han upptäckte hur sura hans kunder blev så var han så snäll att han gav 3 års garanti på alla klockor som började lysa rött (vilket var vad han hade mest problem med, han visste inte att problemet låg i klockans urmakeri) och dessutom kom han och hämtade dessa klockor så klockägarna slapp åka dit och lämna in dem.

Efter att han fått lite goodwill för att ha gett sin garanti så lärde sig Sven var problemet var och släppte en ny förbättrad klocka som har hållt i ett år och inte går sönder mer än konkurrenten Casios klockor. Och framförallt får de inte samma problem att de lyser rött som de gamla klockorna fick. Då kan man kanske lugna ner sig med kritiken och inse att han är minst lika trygg som Casio och dessutom kostar hälften så lite som Casios klockor :)

Speciellt som man vet att problemet han hade med de gamla klockorna var ett enkelt problem som löstes på ett enkelt sätt. Problemet var alltså känt, och man kan säga att Sven gjort ett slarvfel som var lätt åtgärdat. Det var dessutom inget som gick sönder i Svens klockor utan bara några lösa delar.

Om inte jag har missförstått hela denna tråden så är det väl inte bara en pers den riktar sig till..? Så infon som människor delar med sig här är inte riktad (bara) utan också allmän..

Sedan Zoiler så blir jag lite irriterad att du hakar upp dig på min/mitt förtydligande. Det är som att i en argumentation spela dum så den som försöker göra sin sak tydlig genom att förenkla, får byxorna nerdragna genom man blir nedlåtande och tycker personen överdriver och förstorar.. Att göra sig tydlig kräver ibland att vara överdriven.

Sedan kan man tala om för de som ska köpa 360 att ms är väldigt tillmötesgående och har en jättetrevlig kundtjänst som hjälper dig om nu det skulle uppstå något problem, till ursprungs argumentet "relevansen i att dra upp hur många 360:s en pers averkat"

Måste också säga det att den idylliska version nr 2 om svens urmakarproblem är inte riktigt hela sanningen om dessa tråkiga problem du målar upp. Man skulle nästan kunna tro att du känner en viss orättvisa gentemot ms.
när jag var väldigt "light" i min liknelse med lilla sven =).Trots det så hakade du upp dig på det. :)
Jag kan känna att vissa som läser och postar väldigt mycket på forum har en tendens att bli lite fartblinda och tappar sin objektivitet. Sedan försöker linda in sina åsikter i mer objektiva ordval och meningar. ;) Men det får vi kanske ta i en annan tråd tror jag.

Chip

Postad 09 October 2008 - 15:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Om inte jag har missförstått hela denna tråden så är det väl inte bara en pers den riktar sig till..? Så infon som människor delar med sig här är inte riktad (bara) utan också allmän..

Informationen är irrelevant för alla som ännu inte köpt någon 360, eller alla som köper en 360 idag. Så är det bara.

Sen VAR det personen i fråga som Raynilsson riktade sig till och som vi alla riktat oss till. Även om tråden är till för alla så att alla kan läsa den så är svaren riktade till olika folk som har olika frågor och utgångslägen. Man anpassar sig med tiden, förr i tiden så skulle samma fråga få ett annat svar.

Sedan Zoiler så blir jag lite irriterad att du hakar upp dig på min/mitt förtydligande. Det är som att i en argumentation spela dum så den som försöker göra sin sak tydlig genom att förenkla, får byxorna nerdragna genom man blir nedlåtande och tycker personen överdriver och förstorar.. Att göra sig tydlig kräver ibland att vara överdriven.

Hmm, jag spelade bara vidare på din liknelse för att du skulle förstå vad jag menar. Jag förstod att du skulle vara tydlig, jag ville också vara tydlig. Jag förstår inte varför jag blir "boven" på något vänster när det var du som började med liknelsen. Du tar det på helt fel sätt, för enda jag ville var att föra diskussionen på din hemmaplan med dina regler så att säga så du skulle förstå bättre.

Jag menar, no offence, men det känns rätt uppenbart att du inte förstår vad som var problemet och hur enkelt det kunde fixas. Och hur säkra dagens maskiner är idag. Du pratar om hur lång tid det ska gå innan man kan lita på att någon kan göra säkra konsoler, men då förstår du inte att det som hände förr inte har något med dagens konsoler alls att göra och att det har gått ett år med säkra konsoler nu.

Du har liksom inte övertygat mig att din poäng är valid, nu i senaste inlägget har du inte gett något argument mot de argument jag la fram i liknelsen, utan du har bara snackat försiktigt om att jag kan vara enögd, irriterande och oneutral. På tal om nedvärderande alltså. Enda du har sagt är att "eh, det där är inte hela sanningen". Ok. Varför då? Det ger mer om du argumenterar istället för att beskylla mig för att inte argumentera på det sätt du vill, fastän det är det sätt du själv börjar med.

Så, kan du övertyga mig och alla andra varför det spelar någon som helst roll för en som köper en Xbox 360 idag att veta att den gick sönder förr?

Det kan bara finnas två anledningar.

1) Man vill ge historisk bakgrund till personen - kul men irrelevant.
2) Man vill varna personen att företaget har gjort dåliga produkter förr och att det därmed kan hända igen - nej, det kan inte hända igen eftersom problemet är fixat.

Go for it. Jag är inte den som blir irriterad själv, men när motdebattören istället för att argumentera gnäller på argumentationsstilen så blir jag putt.

Postad 09 October 2008 - 15:58

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Det är ju väldigt viktigt att veta hur de var 'förr' om man är ute på begagnatmarknaden. Prisdiskussionen är en av de vanligaste och oftast viktigaste frågan på detta forum (go figure) så det är väl inte omöjligt att många letar sig ut på blocket när de fått klart för sig vad det är som gäller för just honom/henne.

Postad 09 October 2008 - 16:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Ja det är ett bra argument. Men det har vi också sagt många ggr att man inte ska köpa 360 på begagnatmarknaden om man inte kan sin sak.

Han vi riktade oss till skulle dessutom "handla" inom ett par dagar så det låter snarare som att han ska handla en ny då det är svårt att bestämma en sådan tidsram på Tradera eller blocket.

Postad 09 October 2008 - 17:35

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Det är ju väldigt viktigt att veta hur de var 'förr' om man är ute på begagnatmarknaden. Prisdiskussionen är en av de vanligaste och oftast viktigaste frågan på detta forum (go figure) så det är väl inte omöjligt att många letar sig ut på blocket när de fått klart för sig vad det är som gäller för just honom/henne.

Absolut, därför bör man också som du gör nu ta upp att RROD är något man ska beakta om man vill ut på tradera och jaga, men det är inte relevant om man är ute efter en ny konsol.

Jag lyfter också ett varnande finger för begagnat markanden av många anledningar. 1 - många ljuger om vad det är för maskin i den, man måste ha bra kunskap om man vill undgå RROD maskiner 2 - Många maskiner i omlopp har blivit bannade från Xbox Live vilket är permanent ich detta kan inte ses förrän man försöker koppla upp sig och en del säljare påpekar inte detta 3 - Många som haft RROD kan har föröskt själv att fixa till det för att snabb kunna sälja det, om det inte är gjort av folk med kunskap så kommer antagligen lösningen spricka inom 1-2 veckor.

Postad 09 October 2008 - 17:41

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Ska man köpa begagnat får man kolla hurvida den går att koppla upp mot live eller inte, samtidigt passar man på att höra efter om boxen låter illa eller nått annat.

Postad 09 October 2008 - 22:18

theonlyix
  • theonlyix
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0
Sen å andra sidan - RROD är ju faktiskt något som MS fixar även åt nästa ägare - OCH de byter faktiskt ut innehållet mot ett som SKA vara framtidssäkrat mot samma problem.

Däremot LIVE problemet är ju desto mer pressande, och man bör nog ha säljaren till att skriva att den ej är bannad från live eller moddad. Någons ord är tyvärr inte alltid tillräckligt i dessa tider.

Postad 09 October 2008 - 22:32

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0

Någons ord är tyvärr inte alltid tillräckligt i dessa tider.

Jösses :) du låter som min farmor..

Postad 09 October 2008 - 22:39

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Sen å andra sidan - RROD är ju faktiskt något som MS fixar även åt nästa ägare - OCH de byter faktiskt ut innehållet mot ett som SKA vara framtidssäkrat mot samma problem.

Däremot LIVE problemet är ju desto mer pressande, och man bör nog ha säljaren till att skriva att den ej är bannad från live eller moddad. Någons ord är tyvärr inte alltid tillräckligt i dessa tider.

Enkelt tips

Be säljaren om serienummert. Ring sen 360 supporten och säga att du har RROD, de kommer då begära serienummret och om den är bannad så kommer de säga det till dig.

Postad 09 October 2008 - 23:16

theonlyix
  • theonlyix
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0

Jösses :) du låter som min farmor..

Är hon också gammal o bitter(28+) ? =)

Redigerat av theonlyix, 09 October 2008 - 23:17.

Postad 10 October 2008 - 13:21

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0
Snälla, snälla, låt det ta slut!

http://www.n4g.com/e...ews-213083.aspx

:rolleyes: :lol: :lol:

Postad 10 October 2008 - 13:51

theonlyix
  • theonlyix
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0

Whoa!! Nu börjar jag se hur PS3 kan komma att börja ta fart i försäljningen! Är ganska säker på att den(Dress) kommer bli deras toptitel 2009! Typiskt att vi i camp kryssbox inte får ta del av ett så intressant spel.....jaja, får väl hålla fast vid mina kryssissar ett tag till. ;)

Postad 10 October 2008 - 14:03

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0

;) hahaHAAA Jag riktigt ser Babsan, Krister Björkman och Krister Lindarv framför mig hur dom upphetsat klär sina killar B)

Postad 10 October 2008 - 14:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Awesome. Hoppas man kan importera sina kläder till andra spel. Tänk Snake i klänning.

Postad 10 October 2008 - 14:17

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Ja är inte detta ett spel som avgör topicfrågan tro?

Postad 10 October 2008 - 14:26

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

Ja är inte detta ett spel som avgör topicfrågan tro?

Utan tvekan.

Postad 10 October 2008 - 16:40

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0
Wow, en vettig människa hos Sony. Var längesedan jag har hört en sådan ödmjuk man hos sony. More power to him... http://www.eurogamer...c...7142&page=1

Postad 10 October 2008 - 17:34

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

Wow, en vettig människa hos Sony. Var längesedan jag har hört en sådan ödmjuk man hos sony. More power to him... http://www.eurogamer...c...7142&page=1

Håller med honom i princip om DLC till GTA4. Jag har tröttnat på spelet för länge sen så jag orkar inte med nåt DLC längre.

Dock så säljer det ju spelet när det kommer ut ändå.

Postad 10 October 2008 - 18:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Han hade båda fötterna på jorden. Verkar vara en trevlig typ.

Postad 10 October 2008 - 21:02

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0

Han hade båda fötterna på jorden. Verkar vara en trevlig typ.

(Problemet är väl kanske att många fortfarande förknippar Playstation med jubelidioten Ken Kutaragi
(kanske iofs med rätta ibland).. :))

Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 10 October 2008 - 21:04.

Postad 18 October 2008 - 14:58

fidde78
  • fidde78
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Nu har jag gjort mitt val ang ny konsoll och det blev en Xbox till slut, står ouppackad i vardagsrummet, blir till att testa den när dottern lagt sig och mörkret har fallit.
köpte den på onoff för 2390 inkl 2 spel (lego indiana jones och Kung fu panda) spelen är inga jag ville ha igentligen men de följde ju med, någon som testat dem spelen?
Något man skall tänka på innan man kopplar in boxen? ska den registreras någonstans, kommer inte köra live de närmaste dagarna.
Priset avgjorde mot ps3, tyckte den var för dyr förtillfället men man kanske köper en sån oxå.

Postad 18 October 2008 - 15:01

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Nu har jag gjort mitt val ang ny konsoll och det blev en Xbox till slut, står ouppackad i vardagsrummet, blir till att testa den när dottern lagt sig och mörkret har fallit.
köpte den på onoff för 2390 inkl 2 spel (lego indiana jones och Kung fu panda) spelen är inga jag ville ha igentligen men de följde ju med, någon som testat dem spelen?
Något man skall tänka på innan man kopplar in boxen? ska den registreras någonstans, kommer inte köra live de närmaste dagarna.
Priset avgjorde mot ps3, tyckte den var för dyr förtillfället men man kanske köper en sån oxå.

Lego spelen är alltid trevliga, nu köpte du ju typ en kids-version av 360 :(

Ne inget att tänka på, dock när du skapar ditt första konto så gör det ändå mot Live så du kan få ett namn som funkar online också, annars finns det risk att du har ett konto med ett namn som redan är upptaget mot Live.

Skaffa HDMI också, om du har Tv för det.

Sen är det frågan om du vill lägga pengar på få nyheter som kommer i höst eller få fler klassiker till lägre priser :)

Postad 18 October 2008 - 15:13

Unregistered1423
  • Unregistered1423
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Mitt tips till folk som funderar på att köpa spelkonsoll är att titta på vilka spel du kommer att spela och sen bestäm vilken konsoll du ska köpa. Man vill ju inte sitta med en häftig superkonsoll som inte har ens favoritspel. Jag har köpt både ps3 och xbox360 pga spelen, kommer köpa en wii när monster hunter 3 eller sky crawlers släpps.

Dom som säger att den ena konsollen är bättre än den andra har missat hela poängen.

Postad 18 October 2008 - 16:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Dom som säger att den ena konsollen är bättre än den andra har missat hela poängen.

Tro det eller ej, men det finns faktiskt såna som inte använder konsolen primärt till spel, speciellt på ett filmforum som detta :(

Öht så kan spel förvisso vara en betydande faktor, men det finns andra faktorer som spelar in också (mediaspelare, pris, konsoller, online, etc, stabilitet, ljud etc). Därför håller jag inte med om att folk som räknar upp olika aspekter som konsolerna är olika bra på har missat poängen alls.

Det var ett tag sen spelkonsoler var enbart spelkonsoler, på gott och ont.

Redigerat av Zoiler, 18 October 2008 - 16:25.

Postad 18 October 2008 - 20:45

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Just nu i min nya lägenhet på 2 våningar blir de nästan bara spela på PS3 för att den har inbyggt wlan..
Skönt att slippa dra sladdar från övervåningen :(

inte för att en adapter till 360 'r så dyt men står man å väljer mellan ett nytt spel och en adapter så vet jag va jag väljer....Sen att det är gratis att lira online skadar ju inte :)

Men snart blir det nog att damma av 360 igen...Nya Banjo å Fable 2 är ju bara ett måste...Hmm åså Gears of war 2...
Man ska helt enkelt äga bägge :)

Postad 23 October 2008 - 10:03

Motin
  • Motin
  • Beroende

• 1021 inlägg
  • 0
Man ska äga bägge såklart, utan tvivel. Så länge olika konsoler har exklusiva spel så kommer jag fortsätta proppsa på att äga ALLA konsoler :).

Redigerat av Motin, 23 October 2008 - 10:04.

Postad 23 October 2008 - 10:11

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1812 inlägg
  • 0
Jag håller med! Mitt mål är att äga alla, men just nu är det "Wii60" som gäller för mig.

Hoppas verkligen att det ska komma en ny PS3 som är värd pengarna. Tycker fortfarande att PS3 60GB (USA) är den enda PS3:an värd att äga.

Hade jag haft ett stort hus och snabbt bredband, så hade jag haft en PS3:a för länge sedan.

Postad 23 October 2008 - 10:21

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

Man ska äga bägge såklart, utan tvivel. Så länge olika konsoler har exklusiva spel så kommer jag fortsätta proppsa på att äga ALLA konsoler :).

Japp, mitt problem är bara att jag har inte tid att spela spelen jag har till PS3:an ens så tyvärr är det ingen idé att köpa en 360 innan dygnet får fler timmar. ;)

Postad 14 November 2008 - 15:20

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Jag införskaffade en X-box 360 Elite i somras.

Jag tänkte för mig själv:- Ah, äntligen en kompetent multimediamaskin med 120 GB hårdisk.
Men sedan jag införskaffat Windows Media Center insåg jag ganska snart att hårdisken bara går att använda för Microsofts eget utbud?

Jag gillar X-boxens utbud vad gäller spel, men maskinen låter som en hårfön som blivit träffad av en näve grus.

Jag överväger istället Playstation 3, där jag förmodar att man kan spara vad man vill - och så har den Blue-Ray föstås. Men hur är det med online-spelandet?

Postad 14 November 2008 - 15:29

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Men hur är det med online-spelandet?

Det är gratis =) (förutom att du säkert har en kostnad för ditt Internetabonnemang)

Postad 14 November 2008 - 15:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Jag gillar X-boxens utbud vad gäller spel, men maskinen låter som en hårfön som blivit träffad av en näve grus.

Iom att du har en Elite så är inte det ett problem framöver via installation av spelen på HDDn.

Postad 14 November 2008 - 15:44

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Jag överväger istället Playstation 3, där jag förmodar att man kan spara vad man vill - och så har den Blue-Ray föstås. Men hur är det med online-spelandet?

Då blir du besviken. Båda maskinerna klarar ungefär samma medier och då från externa hårddisk / USB minnen / CD-DVD (BR bara på PS3).

Det populära formatet .mkv som används inom HD stöds inte av något av formaten.

Jag förstår inte vad du menar med att du bara kan spela MS saker på 360? Du kan spela, mp3 - divx/xvid - wmv - m.m. Du ska också kunna kopiera över dem till hårddisken från USB-minne / Extern hårddisk / CD-DVD. Så vad är problemet?

Postad 14 November 2008 - 20:19

Lasse-69
  • Lasse-69
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Efter att läst igenom hela denna tråd så är jag inte ett dugg klokare på vilken konsoll jag ska välja.
Bästa rådet verkar vara att välja konsol efter vilka spel som intresertar en och i mitt fall verkar det bli dyrt(bägge alltså) . Om jag inte har missförstått mig så ska alltså det släppas en senare version av 360 till jul eller?
Och vad skilljer den isånt fall från dom tidigare?.
Läste även i m3 att det tydligen skulle släppas ett aluminium chassi som skulle göra 360 tystare, nån som vet något om detta?
Hoppas nån kan svara som kan göra mitt val enklare.

Postad 14 November 2008 - 20:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Efter att läst igenom hela denna tråd så är jag inte ett dugg klokare på vilken konsoll jag ska välja.
Bästa rådet verkar vara att välja konsol efter vilka spel som intresertar en och i mitt fall verkar det bli dyrt(bägge alltså) . Om jag inte har missförstått mig så ska alltså det släppas en senare version av 360 till jul eller?
Och vad skilljer den isånt fall från dom tidigare?.
Läste även i m3 att det tydligen skulle släppas ett aluminium chassi som skulle göra 360 tystare, nån som vet något om detta?
Hoppas nån kan svara som kan göra mitt val enklare.

Ett tips är ju att börja med att köpa den billigaste och vänta tills den andre gått ned i pris.

En senare version? Du måste mena Jasper, men den gör egentligen ingenting annat än att den blir lite tystare. Är väl inte säkert det kommer till jul heller såvitt jag vet. Aluminum chassi har jag inte hört talas om ;)

Postad 14 November 2008 - 20:54

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1812 inlägg
  • 0

Antar det är denna du hört talas om;
Bifogad fil  xb01.jpg   416.47K   0 Antal nerladdningar

Det är Lian Li som normalt bygger fina och tysta PC-lådor som gjort en anpassad för Xbox 360.
Finns lite gammal info här också;
http://www.sweclocke...i_for_xbox_360/

Postad 15 November 2008 - 07:31

Lasse-69
  • Lasse-69
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tackar för svaren. Tror att det lutar åt en 360 elite efter att jämfört spelen till bägge konsolerna, 360 har helt enkelt fler spel som lockar mig.
Efter att läst en hel del här så verkar det som om spelerna blir bättre på 360 vid multisläpp stämmer det?
Ett spel som intresserar mig är fallout 3 och enligt expertisen här så är det tydligen sämre när det gäller bilduppdattering och grafik.

Sen har jag en ytterligare fråga. Är det nån som vet om det finns en bättre bundle version 360 elite än den med kung-fu panda och lego indiana?

Postad 15 November 2008 - 12:29

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Tilltalar spelen till 360 dig mer än spelen till PS3 så är valet givet. Speciellt om du inte behöver en BD-spelare.
Det stämmer att fler multi-plattform-spel ser bättre ut till 360.

Postad 16 November 2008 - 20:33

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0
Vet inte om det stått tidigare i tråden, i så fall ber jag om ursäkt. Hur som helst så tycker jag att ett bra tips är att köpa samma konsol som kompisarna har. Även om det finns stora online-communities så är det ibland kul att spela med/mot sina vänner. Ni kan även låna spel av varandra vilket ju också kan spara några kronor.

Har du inga kompisar som lirar är du tillbaka på ruta ett igen, välj den som känns bäst. En Xbox kostar ju inte många kronor men risken är nog rätt överhängande att du efter att ha köpt en blir så biten av spelandet att du kommer på att du nog behöver en Ps3 också. Välkommen ner i fördärvet :(

Postad 17 November 2008 - 22:40

Unregistered1272
  • Unregistered1272
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Jag har haft xbox 360 i snart 3 år och nu börjar jag facktist dras åt ps3;ans håll. Vet ej varför men det är väl allt lagg, att det hänger sig alla rrod mm som gör att jag är trött på xbox 360! Visserligen är ps3 dyrare och även spelen men jag har haft xbox 360 med över 100 spel och jag måste säga att minst 90 av dem är inte värda att spela, jag spelar fyra spel av 135 st på min xbox 360 och det är call of duty 4, guitar hero 3, rock band och unreal tournament 3. Som mediaspelare är xbox 360 ett skämt om man jämför med t ex en popcorn hour för xbox 360 kan inte spela några format alls förutom kanske avi. Ps3;an har iallfall bluray. xbox skalar inte upp dvd;er.
Om jag skulle köpa konsol idag så är det lätt ps3 nu och märk att jag hellre skulle köpa xbox än playstation i vanliga fall(om 360;n varit lika bra som första xboxen) men med tanke på alla problem med xbox 360;n så kör jag på ps3 nu.( jag skulle dock inte köpa någon av dessa som mediaspelare eftersom båda är urusla med formatstöd om man jämför med kanske en popcorn hour)

//Garfield

Redigerat av Unregistered1272, 17 November 2008 - 22:45.

Postad 18 November 2008 - 01:00

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Jag har haft xbox 360 i snart 3 år och nu börjar jag facktist dras åt ps3;ans håll. Vet ej varför men det är väl allt lagg, att det hänger sig alla rrod mm som gör att jag är trött på xbox 360! Visserligen är ps3 dyrare och även spelen men jag har haft xbox 360 med över 100 spel och jag måste säga att minst 90 av dem är inte värda att spela, jag spelar fyra spel av 135 st på min xbox 360 och det är call of duty 4, guitar hero 3, rock band och unreal tournament 3. Som mediaspelare är xbox 360 ett skämt om man jämför med t ex en popcorn hour för xbox 360 kan inte spela några format alls förutom kanske avi. Ps3;an har iallfall bluray. xbox skalar inte upp dvd;er.
Om jag skulle köpa konsol idag så är det lätt ps3 nu och märk att jag hellre skulle köpa xbox än playstation i vanliga fall(om 360;n varit lika bra som första xboxen) men med tanke på alla problem med xbox 360;n så kör jag på ps3 nu.( jag skulle dock inte köpa någon av dessa som mediaspelare eftersom båda är urusla med formatstöd om man jämför med kanske en popcorn hour)

//Garfield

1. Xbox 360 skalar visst upp DVD.
2. RRoD är dåtod, vi säger det en en gång......inget som är på dagens Falcon v.2
3. Tråkigt att du tycker spelen är skit. Så du tycker det är alltså bättre att lägga extra mycket pengar, 2000kr, för en annan konsol som till 95% har samma skit? Och det är också ok då de spel du tycker om är till båda? förstår inte din logik.
4. Lagg finns på båda.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.