![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 13 oktober 2009 - 16:41
Postad 13 oktober 2009 - 17:20
PwnageTool är för Mac.Å andra sidan kan man läsa följande på dev-team bloggen:
There is no Windows version of PwnageTool it is a Mac OS X tool only, we are not developing a Windows version of PwnageTool.
Vilket inte gör livet roligare för mig som Windows användare...
Quickpwn och redsn0w är för Windows. Dock funkar det inte riktigt på samma sätt tyvärr...
Inget snack om piratkopierade spel m.m på detta forum.Kan Itunes känna av om man har kopierade spel och annat på sin Iphone om man kör JB ?
Postad 13 oktober 2009 - 20:05
Ska man uppdatera Iphonen med 3.1.2 innan man Jailbreakar den?
jag gjorde det. Hade redan 3.1 sen tidigare så för mig gjorde det inget.
Allt funkade kalas direkt. tänk på att den jailbreak som finns för 3.1 inte låser upp en operatörslåst iphone.
Postad 13 oktober 2009 - 20:38
Postad 14 oktober 2009 - 11:39
Postad 14 oktober 2009 - 20:15
Postad 15 oktober 2009 - 06:39
Vad innebär det? Kan man inte jailbreaka en ny telefon med blackra1n ?
fram till den senaste som finns ute nu (3.1.2 så funkar det iaf utan problem.
ska bli intressant att se vad som händer framöver.
Postad 15 oktober 2009 - 08:13
Postad 15 oktober 2009 - 09:06
Postad 15 oktober 2009 - 11:19
Postad 15 oktober 2009 - 14:08
Vilka batchar kan det ligga på, jag fick min Iphone för 1,5 veckor sedan. Kan det ligga på den?
jag fick min för ett par dagars sen (butiken hade precis fått in nya den dagen) så där verkar det lugnt iaf.
Postad 15 oktober 2009 - 18:28
Kan man använda någon annan typ av jailbreak senare om man installerar Blackra1n nu ?
Vilka är riskerna med jailbreak ?
Kan man använda Itunes som vanligt efter en jailbreak?
Postad 15 oktober 2009 - 19:40
varför skulle man inte kunna jailbreaka på nytt senare? frågan är ju om det ens behövs?
Riskerna är väl om man inte skulle få igång sin iPhone eller om man tex förstör displayen så blir det ju tufft att återställa

Jag förstår inte varför man ens vill återställa en som är jailbreakad. den världen som öppnas är för bra för att vara utan

är du orolig så strunta i att jailbreaka.
Postad 16 oktober 2009 - 09:44
Så med min senare 3G-lur och nu 3GS är jag nöjd med att inte jailbreaka. Men som alltid, smaken är som baken...delad

Postad 21 oktober 2009 - 13:53
Mitt problem är dock följande: Jag har jailbreakat sedan tidigare och har Ecid o shsh on file i Cydia. Men kan ju inte jailbreaka med pwnagetool då jag inte har mac dator, eller kan jag breaka på en mac o sen aktivera den i mitt i-tunes på min pc, är det en möjlighet?
Det jag kan använda är väl blackrain, men då uppdateras väl mitt baseband? Vilket jag förstått kan skapa problem för mig i framtiden och det kanske är onödigt då jag hitils har lyckats hålla mig till dev teams grejer? FÖr det här med upplåsning handlar väl om att låsa upp sim-kort? Det spelar egentligen ingen roll för mig då jag kör med det telenor abbonemang som jag fick från början.
Någon som är i samma situation eller vill ge tips? smile.gif
Ska jag:
1. Använda en mac o breaka med pwnagetool? går det?
2. Använda blackrain då jag ändå inte behöver låsa upp mitt sim-kort?
3. Vänta, är det något program på gång från dev-team som ska funka i windowsmiljö?
Postad 22 oktober 2009 - 22:43
Jag ska hämta ut min imorrn och skulle vilja testa JB mest för att kunna köra spotify i bakgrunden.
Postad 27 oktober 2009 - 13:40
Jag köpte den begagnad och en kompis jailbreakade och låste upp den. Det fungerade jättebra fram tills en dag då jag helt plötsligt inte kunde ringa, det gick jättebra att surfa med 3G och Edge, men inte ringa eller skicka sms...
Jag försökte slå av 3G, Wi-Fi, slå på allt igen osv men inget hjälpte. Så jag la det på is ett tag och använde min andra telefon så länge. Men sen försökte jag jailbreaka om den igen, och låsa upp den. Då fungerade det, telefonen aktiverades och det stod TELIA med fyra pinnar uppe i vänstra hörnet.
Sen försvann det igen, efter att jag tog ur sim-kortet. Men det var bara att ominstallera upplåsningen så fungerade det. Men helt plötsligt spontanförsvann sändningen igen, bara E och 3G fungerar nu, och det går inte att låsa upp.
Vad kan det vara för fel?!? Skulle det hjälpa att uppdatera till nyaste firmware(3.1.2)? Går det att byta till en jailbreakvänligare firmware senare i så fall?
Postad 27 oktober 2009 - 20:47
Vad har du för telefon 3G/3GSMin iPhone fungerar inte efter att jag jailbreakat den!
Jag köpte den begagnad och en kompis jailbreakade och låste upp den. Det fungerade jättebra fram tills en dag då jag helt plötsligt inte kunde ringa, det gick jättebra att surfa med 3G och Edge, men inte ringa eller skicka sms...
Jag försökte slå av 3G, Wi-Fi, slå på allt igen osv men inget hjälpte. Så jag la det på is ett tag och använde min andra telefon så länge. Men sen försökte jag jailbreaka om den igen, och låsa upp den. Då fungerade det, telefonen aktiverades och det stod TELIA med fyra pinnar uppe i vänstra hörnet.
Sen försvann det igen, efter att jag tog ur sim-kortet. Men det var bara att ominstallera upplåsningen så fungerade det. Men helt plötsligt spontanförsvann sändningen igen, bara E och 3G fungerar nu, och det går inte att låsa upp.
Vad kan det vara för fel?!? Skulle det hjälpa att uppdatera till nyaste firmware(3.1.2)? Går det att byta till en jailbreakvänligare firmware senare i så fall?
Postad 28 oktober 2009 - 01:59
Postad 29 oktober 2009 - 13:48
Jag har en Iphone 3gs med modemfirmware: 05.11.07
Version: 3.1 (ej uppgraderad till 3.1.2 då jag är lite oroligt att Apple täppt till något som sedan gör att jag inte kan jailbreaka)
Hade tänkt använda mig av BlackRain som nu också verkar finnas för Mac (som jag har).
Kommer detta att funka och är det något jag ska tänka på innan jag gör det i så fall? (Tänker då på backup osv).
Postad 29 oktober 2009 - 16:54
Jag skulle vilja testa Jailbreak för att utvärdera fördelarna, men undrar om det är lätt att återgå till ursprungsskick?
Jag har en Iphone 3gs med modemfirmware: 05.11.07
Version: 3.1 (ej uppgraderad till 3.1.2 då jag är lite oroligt att Apple täppt till något som sedan gör att jag inte kan jailbreaka)
Hade tänkt använda mig av BlackRain som nu också verkar finnas för Mac (som jag har).
Kommer detta att funka och är det något jag ska tänka på innan jag gör det i så fall? (Tänker då på backup osv).
Inga som helst problem använde blackrain på min 3gs 3.1 med samma firmwire som du, sen uppdaterade jag till 3.1.2 via itunes och körde Blackrain igen för att Jailbreak:a även den och det är inga problem, funkgerar fin fint;)
Postad 29 oktober 2009 - 17:24
Inga som helst problem använde blackrain på min 3gs 3.1 med samma firmwire som du, sen uppdaterade jag till 3.1.2 via itunes och körde Blackrain igen för att Jailbreak:a även den och det är inga problem, funkgerar fin fint;)
Dvs, jag ska först uppgradera till 3.1.2 via Itunes och sedan köra Blackrain om jag förstått dig rätt?
Kan man återgå till ursprungsskick på ett enkelt sätt efter detta?
Gjorde du någon form av backup innan?
Är telefonen lika snabb och alert efter jailbreak som innan?
Postad 01 november 2009 - 15:48
Jag körde med Blackra1n och det funkade väl bra att köra programmet men f*n va krångligt allt är...
Postad 01 november 2009 - 22:30
Jag fick idag en en Iphone 3G 16GB på jobbet, den är låst till Telia, vilket inte är okej för mig vill ha Tele 2.
Jag har JB den med PwnageTool och det funkade kanon, över till min fundering finns det något sätt att låsa upp min lur ?
Jag kör 3.1.2(7D11) samt modemfirmwire 05.11.07.
Är den firmwiren körd att låsa upp ? använder jag typ UltraSn0w får jag ingen mottagning, använder jag fuzzyband för att göra en downgrade på firmwirern funkar det inte heller.
SÅ finns det nått sätt för mig att köra Tele 2 eller är det kört ?
Vart hittar jag vilken bootloader jag har ?
Tacksam för svar.
Postad 02 november 2009 - 13:36
Hej
Jag fick idag en en Iphone 3G 16GB på jobbet, den är låst till Telia, vilket inte är okej för mig vill ha Tele 2.
Jag har JB den med PwnageTool och det funkade kanon, över till min fundering finns det något sätt att låsa upp min lur ?
Jag kör 3.1.2(7D11) samt modemfirmwire 05.11.07.
Är den firmwiren körd att låsa upp ? använder jag typ UltraSn0w får jag ingen mottagning, använder jag fuzzyband för att göra en downgrade på firmwirern funkar det inte heller.
SÅ finns det nått sätt för mig att köra Tele 2 eller är det kört ?
Vart hittar jag vilken bootloader jag har ?
Tacksam för svar.
Såg att nu på Onsdag kommer lösningen på mitt problem nämnligen Blacksn0w hurraaaa....
Postad 03 november 2009 - 21:32
Postad 03 november 2009 - 23:10
BlackSn0w funkade kanon, operatörslåset är borta kör nu med Tele 2. JB funkade kanon gjort på 1.5 minuter. Suveränt.
Så det funkar äntligen? Jag köpte min iphone i mitten av september och har haft den jailbreakad och upplåst sen dess på 3.0.1. Nu kan jag alltså uppdatera den utan problem och sen låsa upp den igen?
Någon som har en länk till en guide som ni testat och som har gett ett positivt resultat?
Postad 03 november 2009 - 23:20
Så det funkar äntligen? Jag köpte min iphone i mitten av september och har haft den jailbreakad och upplåst sen dess på 3.0.1. Nu kan jag alltså uppdatera den utan problem och sen låsa upp den igen?
Någon som har en länk till en guide som ni testat och som har gett ett positivt resultat?
Jag lovar att du behöver inte ha någon guide till Blacksn0w.
1) Uppdatera/återställ din Iphone så dem är fräsch i mjukvaran (gör en backup om du vill)
2) Ladda ner blackSn0w
3) Kör blacksn0w på datorn, den frågar efter din Iphone
4) Tryck på knappen "make it rain"
sen tar det ca 5 sek ploppar ett meddelande upp om att din Iphone är JB.
5) telefonen bootar om.
6) starta sedan programmet (blackra1n) som har lagts till automatiskt på din lur.
Vips så är klart den blir inte enklare och snabbare än så...
Hör av dig om det blir nått problem. Annars
Mer info finns här ---) http://www.iclarifie...x.php?enid=5886
Enjoy.
Redigerat av Gubbas83, 03 november 2009 - 23:20.
Postad 04 november 2009 - 00:14
For those with a new iPhone 3GS (updated Bootrom), BlackRa1n only supports a tethered jailbreak. This means that once jailbroken you should not let your battery die. If it does die you will need to reconnect it to the computer and use BlackRa1n to boot it.
Redigerat av shapic, 04 november 2009 - 00:17.
Postad 04 november 2009 - 06:29
Jag lovar att du behöver inte ha någon guide till Blacksn0w.
1) Uppdatera/återställ din Iphone så dem är fräsch i mjukvaran (gör en backup om du vill)
2) Ladda ner blackSn0w
3) Kör blacksn0w på datorn, den frågar efter din Iphone
4) Tryck på knappen "make it rain"
sen tar det ca 5 sek ploppar ett meddelande upp om att din Iphone är JB.
5) telefonen bootar om.
6) starta sedan programmet (blackra1n) som har lagts till automatiskt på din lur.
Vips så är klart den blir inte enklare och snabbare än så...
Hör av dig om det blir nått problem. Annars
Mer info finns här ---) http://www.iclarifie...x.php?enid=5886
Enjoy.
Tack för svaret, då blir det till att testa det hela ikväll! Låter väldigt simpelt.
Det "Shapic" skrev gäller alltså dem som fick sin 3GS levererad med 3.1? Jag fick en tidigare version som hade 3.0 och då funkar det som vanligt hoppas jag?
Postad 04 november 2009 - 06:52
Ska JB en telenor låst telefon ikväll å se om den kommer funka fint på ett 3 abb

det måste gälla dom allra senaste batcharna som skickas ut till butikerna idag väl? jag köpte min för ett par veckor sen.
Redigerat av somoene2, 04 november 2009 - 06:53.
Postad 04 november 2009 - 08:12
Postad 04 november 2009 - 16:06
Postad 04 november 2009 - 16:36
först uppdaterade jag till 3.1.2 via iTunes och sedan körde jag blackrain. Nu ser sambon otroligt glad ut över att ha en 3gs till sitt 3 abbonemang

Postad 04 november 2009 - 16:44
Uppdaterade precis min andra iphone 3gs 16gb låst till Telenor med senaste blackrain.
först uppdaterade jag till 3.1.2 via iTunes och sedan körde jag blackrain. Nu ser sambon otroligt glad ut över att ha en 3gs till sitt 3 abbonemang
Kan tänka mig det:) Jag har iaf inte märkt av några problem än så länge...ta i trä.
Postad 04 november 2009 - 17:04
Om man kör blackra1n kan man när som helst återställa iPhonen till fabriksinställningarna?
Ja det ska inte vara något problem, så länge den startar så kan du få in den i recovery mode. Startar den inte och du lämnar in den så kan inte heller servicestället (apple?) se att den är jailbreakad (tror jag).
Någon annan kanske har bättre info.
Postad 04 november 2009 - 17:40
Postad 04 november 2009 - 17:51
Postad 04 november 2009 - 17:59
har du testat att hard reseta den? håll inne knappen nedanför displayen samtidigt som du håller inne av/på knappen på toppen av telefonen i ca 5sek.
Åhh tackar det funkade, var rädd där ett tag.
Postad 04 november 2009 - 17:59
Testade Jailbreaka nu med blackra1n men något gick snett. Nu känner inte nån av mina datorer av att det är en Iphone i usb ingången så jag kan inte göra ett smack. Det är Itunes loggan på mobilen bara. Antar att jag blev 600kr fattigare nu för jag har försäkring på den hos Telenor. Bara säga att jag tappat den eller nåt.
Hur långt kom du ? i processen.
Postad 04 november 2009 - 18:01
Hur långt kom du ? i processen.
Jag kom i ingenstans, nu när jag hard reseta den var allt som vanligt igen.
Postad 04 november 2009 - 18:03
Jag kom i ingenstans, nu när jag hard reseta den var allt som vanligt igen.
Ok good for u. Men vad jag vet är det väl ganska svårt att bricka en iphone, Någon som vet nått ?
Postad 04 november 2009 - 18:16

det poppar upp en hel del fönster när man jailbreakar den. låt dom vara tills telefonen har startat om.
sen installerar du cydia och snow om du vill göra den fri från operatörslås. sen in i cydia å installera open ssh och app sync så är du på banan med vad du än installerar

Postad 04 november 2009 - 19:10
Redigerat av New Player, 04 november 2009 - 19:10.
Postad 05 november 2009 - 21:59

Redigerat av New Player, 05 november 2009 - 22:00.
Postad 05 november 2009 - 22:13
Vet inte hur otur förföljd jag är, men jag installerade winterboard och den startar om men fastnar på apple logon. Tänkte att nu ######r har jag lyckats bricka skiten och kände mig 600kr fattigare igen. Nu funkade inte hard reset längre. Men efter ett tags googlande så hittade jag sättet att kunna återställa den på. Puhh säger jag bara, får ju ont i magen av allt det här
Låter som du snart är innehavare av svart bälte i reset:)
Postad 05 november 2009 - 22:24
Postad 06 november 2009 - 01:20
jag ärbra sugen på att uppdatera min telefon till 3.1.2, jag kör 3.0.1 eller något sådant just nu men jag är lite orolig för att alla appar som jag har laddat ner utanför app. store kommer att försvinna. jag har inte synkat dem via app store tror jag eller jag har gjort det på senaste tiden men jag ser dem inte i iTunes. kommer dessa försvinna om jag uppdaterar och mste installera dem igen?
Antar att du pratar om piratkopierade apps (Hackulous/Appulous)? Det får man inte diskutera om på minhembio.com.
Men jag hoppas verkligen de försvinner, för du bidrar inte direkt till en positiv utveckling av App Store. Köp åtminstone de apps installerat och ofta använder (om du nu ens syftade på piratkopierade apps).
Postad 06 november 2009 - 11:13
Antar att du pratar om piratkopierade apps (Hackulous/Appulous)? Det får man inte diskutera om på minhembio.com.
Men jag hoppas verkligen de försvinner, för du bidrar inte direkt till en positiv utveckling av App Store. Köp åtminstone de apps installerat och ofta använder (om du nu ens syftade på piratkopierade apps).
Nja, nu är det så att jag provar beta apps för vissa företag, dessa får jag inte via iTunes. och ja jag löper de apps som jag vill ha.
Redigerat av nippe, 06 november 2009 - 11:21.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar