Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sagem DTR 94250 HD

834 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sagemcom DTR 94250 HD 250GB (Digitalboxar) 1 6.249998 (27) Inga priser

Postad 13 June 2009 - 22:40

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
vad bra :D

ringde boxer idag och beställde en (######) 160-giggare för 995 kr, då dom inte visste när 250n skulle komma in... Funderar på att byta disken i denna rätt omgående om den visar sig fungera tillfredsställande... Är det SATA eller IDE-disk? Vad är det för formatering på den, FAT32? Är det en 3,5 eller 2,5"? Är det 3,5, skulle man ju kunna sätta i en 2,5 med adapter för att få snällare energiåtgång, samt lägre ljudnivå?

(edit).. Är det någon form av plombering på boxen, tänkte på om man måste skicka den på service, kan det ju vara bra att kunna sätta tillbaka orginaldisken?

Byter för övrigt ner mig en del, då jag kör vista htpc idag med dubbla firedtv-kort... Anledningen till att man byter är ju allt strul som gärna uppstår med en HTPC, brukar gå någon dag eller ett par, sen kommer det nån blåskärm eller något... missade inspelningar (men det verkar ju denna boxen också lida av)... en massa retfulla småfel och en hög elförbrukning är vad en HTPC bidrar med enligt mig...

Hoppas denna boxen funkar bättre och gör vad den ska... Men det verkar ju finnas en del här som haft rätt stora problem med dessa :D

Tänkte se också om någon känner till en bra 3-vägs, gärna automatisk, HDMI-switch som funkar utan problem? Har bara två ingångar på receivern, men jag har 360, PS3, digitalbox och snart ska väl någon form av mediaspelare inskaffas, förmodligen en popcornhour...

Redigerat av KoktGrus, 13 June 2009 - 22:42.

Postad 14 June 2009 - 08:45

tombox
  • tombox
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

ringde boxer idag och beställde en (######) 160-giggare för 995 kr, då dom inte visste när 250n skulle komma in... Funderar på att byta disken i denna rätt omgående om den visar sig fungera tillfredsställande... Är det SATA eller IDE-disk? Vad är det för formatering på den, FAT32? Är det en 3,5 eller 2,5"? Är det 3,5, skulle man ju kunna sätta i en 2,5 med adapter för att få snällare energiåtgång, samt lägre ljudnivå?

Du har inte funderat på att söka i den här tråden t.ex.? Anyway, en annan bad om hjälp med sin 160 och vad jag fick
fram så är det en PATA disk, i allfall i hans maskin. I min 250 som jag bytte till 320 var det en SATA disk. Sagem använder
en speciell variant av WD diskar som är bl.a tystare, allt enligt WD:s hemsida

Redigerat av tombox, 14 June 2009 - 08:46.

Postad 14 June 2009 - 19:05

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

(edit).. Är det någon form av plombering på boxen, tänkte på om man måste skicka den på service, kan det ju vara bra att kunna sätta tillbaka orginaldisken?

Byter för övrigt ner mig en del, då jag kör vista htpc idag med dubbla firedtv-kort... Anledningen till att man byter är ju allt strul som gärna uppstår med en HTPC, brukar gå någon dag eller ett par, sen kommer det nån blåskärm eller något... missade inspelningar (men det verkar ju denna boxen också lida av)... en massa retfulla småfel och en hög elförbrukning är vad en HTPC bidrar med enligt mig...

Hoppas denna boxen funkar bättre och gör vad den ska... Men det verkar ju finnas en del här som haft rätt stora problem med dessa :D

Tänkte se också om någon känner till en bra 3-vägs, gärna automatisk, HDMI-switch som funkar utan problem? Har bara två ingångar på receivern, men jag har 360, PS3, digitalbox och snart ska väl någon form av mediaspelare inskaffas, förmodligen en popcornhour...

Du kommer att bli nöjd - jag kör med samma typ av HTPC och har inte haft strul med den (numera). Har kört TV-pack ett halvår nu och därförinnan vanliig Vista och det har gått klockrent.
Men... Bekvämligheten med Boxen har gjort att jag numera använder datorn till filmer jag vill spara och flytta. USB-exporten i denna box = skit och inget annat så den kan du glömma men den gör sitt jobb bra och funkar med SmartWi (oj, sex kort i huset och det tickar bara på...). Som sagt - du blir lat - men nöjd! De problem du läst om är ingenting för en som fått dubbla FDTV att funka... :(

Redigerat av Repeat, 14 June 2009 - 19:06.

Postad 16 June 2009 - 09:10

Nightelf
  • Nightelf
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Hej på er. Såg detta igår ; http://www.ev.se/news.php?id=4386

" Sagem lanserar ny version av succébox "

"Tv-inspelning med backup -
Sagem kommer nu med en uppdaterad och rymligare modell av sin digitalbox – DTR 94500 HD. 94500 HD är, som namnet antyder, hd-klar och kan ta emot både mpeg4- och mpeg2-sändningar via marknätet.
Den nya boxen har dubbelt så stor minneskapacitet som föregångaren DTR 94250 HD och klarar numera upp till 250 timmar tv och filmmaterial. Nytt är även möjlighet att ta backup av inspelat material till usb-minnen och uppspelning av andra mediefiler som foto och musik som lagras i boxen. "

Uppdaterad står det?! Är det bara HD storleken då? Har letat efter spec's men kan inte hitta nåt mer och på Sagems hemsida finns den inte med !?! Finns det någon större anledning att köpa denna gentemot DTR 94250 ? Hmmm...kan eventuella brister och fel vara avhjälpta nu eller köper man nya sådana ?

Postad 17 June 2009 - 08:47

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

Uppdaterad står det?! Är det bara HD storleken då? Har letat efter spec's men kan inte hitta nåt mer och på Sagems hemsida finns den inte med !?! Finns det någon större anledning att köpa denna gentemot DTR 94250 ? Hmmm...kan eventuella brister och fel vara avhjälpta nu eller köper man nya sådana ?

Det skulle förvåna mig om de gjort något annat än att stoppa i en större disk. Så enda anledningen att köpa den vore att få en disk på 500GB. Själv har jag inte ens varit i närheten av att fylla min disk ens till hälften.

Postad 17 June 2009 - 17:55

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0
Uppdaterade min box idag, någon som vet var det va i den nya uppdateringen?

Postad 17 June 2009 - 19:09

Unregistered907542fc
  • Unregistered907542fc
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Uppdatering!? Jag gjorde den just, gick smärtfritt. Har efter en snabb titt inte kunnat hitta nå't nytt. Jag hoppades att det som jag trodde var en bugg i export/import av material via USB skulle vara fixad. När jag försöker föra över material till USB-minne (jag har ingen annan separat HD att pröva med) så går det inte. Om jag får felmeddelande att överföringen misslyckades så är det väl en sak men oftast så stänger boxen av sig och gör en ny initiering när jag försöker. Som sagt, detta är inte åtgärdat (hos mig). Någon annan som haft liknande problem?

Postad 17 June 2009 - 21:26

BadboyRune
  • BadboyRune
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej!

Har precis fått hem en Sagem DTR 94250 HD, fick den för övrigt för 499 på NETONNET med 24 mån abb á 299 :-/mån inkl canal+….

Jag har läst om ”HDMI problemet” här på forumet och vill bara dela med mig av min upplevelse kring detta. Jag har kopplat in min HDMI kabel till HDMI2 på min Panasonic PX70 TV. När jag byter till HDMI1 eller till TVns inbyggda mottagare för att sedan byta tillbaka är bilden borta. Jag blir tvungen att stänga av boxen helt för att få tillbaka bilden.
Jag hade pausat ett program för att köpa mig lite extra tid för att slutföra en grej jag höll på med. Kopplade om till den inbyggda mottagaren så frugan kunde kolla på nåt annat så länge, när jag kommer tillbaks och bilden är borta får jag stänga av boxer vilket gjorde att det jag spelat in hittills (pausat) försvinner. Gissa om frugan lackar, TACK SAGEM!

SÅ, har fler problem med detta? Att bilden försvinner enbart vid växlande av ingångar på TVn….

Postad 18 June 2009 - 10:08

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Uppdatering!? Jag gjorde den just, gick smärtfritt. Har efter en snabb titt inte kunnat hitta nå't nytt. Jag hoppades att det som jag trodde var en bugg i export/import av material via USB skulle vara fixad. När jag försöker föra över material till USB-minne (jag har ingen annan separat HD att pröva med) så går det inte. Om jag får felmeddelande att överföringen misslyckades så är det väl en sak men oftast så stänger boxen av sig och gör en ny initiering när jag försöker. Som sagt, detta är inte åtgärdat (hos mig). Någon annan som haft liknande problem?

Detta svar fick jag från SAGEM!

Om du exporterar en film från boxens HDD till ett USB minne har filmen ett .ts format.
Om du exporterar en film frå boxen till ett usb minne från boxen så ser du att det är 2 filer. Med kommer en liten fil med ändelsen .vdsag. Denna fil hjälper boxen att hitta filmen.
Så det fungerar inte att föra en fil från datorn till boxen. Du kan dock föra en fil från och tillbaka till boxen. Glöm inte lilla filen.
När det gäller filmer så är USBn bara tänkt att användas i backup funktion.
Hoppas det hela blev lite klarare nu, annars maila igen.

Med vänlig hälsning

Martin

SAGEM Communcations tekniska support

Telefon nr för slut kunder 08 501 11 805
Telefon nr för återförsäljare 08 501 11 800

Postad 18 June 2009 - 11:38

tombox
  • tombox
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Hej!
SÅ, har fler problem med detta? Att bilden försvinner enbart vid växlande av ingångar på TVn….

Har Sony platt och har inte samma problem. Kan byta hur mycket jag vill, allt fungerar.

Postad 18 June 2009 - 11:39

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1257 inlägg
  • 0

Hej!

Har precis fått hem en Sagem DTR 94250 HD, fick den för övrigt för 499 på NETONNET med 24 mån abb á 299 :-/mån inkl canal+….

Jag har läst om ”HDMI problemet” här på forumet och vill bara dela med mig av min upplevelse kring detta. Jag har kopplat in min HDMI kabel till HDMI2 på min Panasonic PX70 TV. När jag byter till HDMI1 eller till TVns inbyggda mottagare för att sedan byta tillbaka är bilden borta. Jag blir tvungen att stänga av boxen helt för att få tillbaka bilden.
Jag hade pausat ett program för att köpa mig lite extra tid för att slutföra en grej jag höll på med. Kopplade om till den inbyggda mottagaren så frugan kunde kolla på nåt annat så länge, när jag kommer tillbaks och bilden är borta får jag stänga av boxer vilket gjorde att det jag spelat in hittills (pausat) försvinner. Gissa om frugan lackar, TACK SAGEM!

Testa att starta om TVn i stället! Jag har Telias box på HDMI2 som jag haft en del trassel med och till slut fått tillbaka bilden efter en omstart av TVn.

Pausat innehåll fösvinner också om/när det startas en inspelning (på samma kanal) så ta för vana att också trycka på inspelningsknappen när du pausat. (Är detta kanske åtgärdat i senaste uppdateringen?
EDIT: Svar nej, jag kollade själv och kan konstatera att detta problem kvarstår)

Redigerat av ansgar, 22 June 2009 - 20:37.

Postad 18 June 2009 - 18:36

thomas68
  • thomas68
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Nja, jag fick just en uppmaning jag med. Gillar inte alla automatiska uppdateringar, ibland blir man av med funktioner åxå som de inte vill man ska ha längre eller betala extra för... Men dum gör väl som dum säger. Sagem kan väl inte ha fel?! :unsure:

Postad 18 June 2009 - 19:44

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Nja, jag fick just en uppmaning jag med. Gillar inte alla automatiska uppdateringar, ibland blir man av med funktioner åxå som de inte vill man ska ha längre eller betala extra för... Men dum gör väl som dum säger. Sagem kan väl inte ha fel?! :unsure:

Hmmm?

Postad 18 June 2009 - 21:15

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Fick filfel på några inspelningar (17 månaders son hittar fjärrkontroll...). Detta var under 0340 och sedan uppdaterade jag idag. Efter denna updatering fick jag 0350 i programverision och plötsligt kunde jag radera inspelningarna som var fel på. ;)

Postad 19 June 2009 - 11:27

thomas68
  • thomas68
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Ser att mitt inlägg ovan kan ha en lite risk för feltolkning. Självklart är det bara Sagem som åsyftas och ingen annan! :unsure:

Hmmm?

Postad 20 June 2009 - 10:35

JohanS
  • JohanS
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Går det att köra bild via HDMI till Plasman och ljud via koax till förstärkaren samtidigt? Jag behöver en ny digitalbox men vill inte uppdatera min förstärkare än.

Postad 20 June 2009 - 12:41

tombox
  • tombox
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Går det att köra bild via HDMI till Plasman och ljud via koax till förstärkaren samtidigt? Jag behöver en ny digitalbox men vill inte uppdatera min förstärkare än.

Javisst, jag gör det.

Postad 21 June 2009 - 13:15

lolight
  • lolight
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Det verkar vara en uppdatering som fixar nått i filsystemet på HD'n. Min box tuggade igenom ca 230gb, de tog en bra stund. Troligen var det en ny bugg som tillkommit sedan förra uppdateringen. Du vet buggfix= "Ta bort gamla buggar och sätta in nya :)".

Postad 21 June 2009 - 13:38

lolight
  • lolight
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Jo, jag hade det problemet. Verkar som att mjukvaran inte klarar alla typer av USB minnen. Jag provade 3 olika flashminnen och endast 1 funkade bra. Använd 4 GB stickor med FAT32 och inga lustigheter som autostart, U3 och liknande, så ska det nog funka.

Postad 24 June 2009 - 09:06

lafos
  • lafos
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Jag vet att det finns en 500, men den gick inte att få tag på så lätt. 320 fanns i lager hos Liontech.
Ingen formattering alls, bara stoppade dit disken och körde igång. Den stod kvar i initläge lite längre
än normalt, men sedan var det bara att nyinstallera allt och nu funkar den 100.

Tittade lite på WD's hemsida, diskarna som slutar på JS har 8 MB cache (och tillhör blue line), det finns en variant med 16MB cache som kan vara ännu större. Sedan finns det green line serien som ska vara tystare och strömsnålare enligt WD.

Någon som har erfarenhet att byta till någon av dessa typer av diskar. Fungerar de i denna box och hur stor disk kan boxen hantera? Finns det någon gräns....??

Postad 30 June 2009 - 23:14

DaveS
  • DaveS
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Fick min box idag och allt verkar fungera fint, men ska den verkligen låta/surra så mycket?

//David

Redigerat av DaveS, 30 June 2009 - 23:15.

Postad 01 July 2009 - 09:44

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Fick min box idag och allt verkar fungera fint, men ska den verkligen låta/surra så mycket?

//David

Den surrar en hel del - i synnerhet när det är varmt.

Postad 06 July 2009 - 18:29

Mheel
  • Mheel
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Någon som vet vilken mjukvaru version som är den senaste och hur man tvingar boxer att uppdatera sig.

//Mheel

Postad 06 July 2009 - 19:54

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Någon som vet vilken mjukvaru version som är den senaste och hur man tvingar boxer att uppdatera sig.

//Mheel

Programverision 0350 och du kör en återställ till fabriksinställning har hjälpt mig iaf.

Postad 07 July 2009 - 09:37

Unregistered676d9879
  • Unregistered676d9879
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Jag skickade in min box på service (igen) pga av att den helt plötsligt börjat få problem med mottagningen, bilden hackar och ljudet skriker till. Har full mottagning 98/98 med 24dB och lågt värde på störningar. Har haft samma värden under flera månader men nu helt plötsligt kan inte boxen hantera dom.

Fick rekkomendation av supporten om att köpa signaldämpare och lägga mig mellan 65-80% på signalstyrkan för att "den är extra känslig då den har dubbla mottagare" men det hjälpte inte ett skit. Nu vill jag ha en ny box som klarar av en bra insignal, jag har inte dragit nytt TV/Antenn kablage för att sedan få reda på att det är FÖR bra.

Första gången gick hårddisken sönder vilket gjorde att jag fick en 250Gb istället för den 160 som jag köpt, får se vilken modell jag får denna gång.

Postad 08 July 2009 - 15:18

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Har ni kollat vår systerbox (se nedan)... Den var bäst i test när den släpptes en månad före vår - medan vår fick kassa betyg. Nu verkar känslorna vara omvända. 167 sidor inlägg mot våra 18 talar sitt tydliga språk. Så även om 94*** strular så finns det värre. Jag är nöjd med allt utom USB-funktionen som man kunde skippat.

https://www.minhembi...p;#entry2488917

Postad 08 July 2009 - 17:02

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1257 inlägg
  • 0

//David

Nej, den är nästan ljudlös!

Postad 17 July 2009 - 15:07

Unregisteredcb98efd7
  • Unregisteredcb98efd7
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Jag har nu skaffat en 94160 istället för min Dilog 550. Denna är ganska mycket enklare att använda tycker båda vi som är piloter här hemma.
Men en sak verkar saknas, eller?
På Dilogen fanns något som hette Index. Man kunde lägga ett index när man stoppade en uppspelning och när man ville titta nästa gång så valde man sitt index för att fortsätta titta där man slutade. Skitbra! Och i listan med inspelade program kunde man också se när och hur länge man hade tittat på en viss inspelning.
Denna funktion hittar jag inte på Sagemen (säger man verkligen så?), inte heller verkar man kunna se när eller hur länge man har tittat på ett inpelat program.
Index är bäst, att kunna se på inspelningen hur länge man har titta är näst bäst.
Har jag missat något? Eller lider jag bara av Dilog-sjukan, dvs jag ser inte den nya boxens finesser.
Hemska tanke, tänk om det inte finns något sätt att göra detta på?
Känns som ett måste att kunna stänga av och fortsätta titta en annan dag...

Nån som vet?

Never mind, jag kom på det själv.
Om man stänger av en uppspelning och sedan går tillbaka till samma inspelning och trycker "play" så frågar boxen om man vill fortsätta uppspelningen.
Funkar ok för mig , tror jag iaf...

Redigerat av Unregisteredcb98efd7, 17 July 2009 - 20:05.

Postad 18 July 2009 - 09:01

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Jag har nu skaffat en 94160 istället för min Dilog 550. Denna är ganska mycket enklare att använda tycker båda vi som är piloter här hemma.
Men en sak verkar saknas, eller?
På Dilogen fanns något som hette Index. Man kunde lägga ett index när man stoppade en uppspelning och när man ville titta nästa gång så valde man sitt index för att fortsätta titta där man slutade. Skitbra! Och i listan med inspelade program kunde man också se när och hur länge man hade tittat på en viss inspelning.
Denna funktion hittar jag inte på Sagemen (säger man verkligen så?), inte heller verkar man kunna se när eller hur länge man har tittat på ett inpelat program.
Index är bäst, att kunna se på inspelningen hur länge man har titta är näst bäst.
Har jag missat något? Eller lider jag bara av Dilog-sjukan, dvs jag ser inte den nya boxens finesser.
Hemska tanke, tänk om det inte finns något sätt att göra detta på?
Känns som ett måste att kunna stänga av och fortsätta titta en annan dag...

Nån som vet?

Never mind, jag kom på det själv.
Om man stänger av en uppspelning och sedan går tillbaka till samma inspelning och trycker "play" så frågar boxen om man vill fortsätta uppspelningen.
Funkar ok för mig , tror jag iaf...

Hejsan! Du löste det själv. Det är lätt att bara slå av - men man måste trycka på stopp, då funkar det. Att sedan trycka info under programmets gång ger dig de fakta du vill ha!

Redigerat av Repeat, 18 July 2009 - 09:02.

Postad 18 July 2009 - 14:11

Unregisteredcb98efd7
  • Unregisteredcb98efd7
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Hejsan! Du löste det själv. Det är lätt att bara slå av - men man måste trycka på stopp, då funkar det. Att sedan trycka info under programmets gång ger dig de fakta du vill ha!

Ja, det gick ju bra. Hade inte haft tid att labba så mycket innan.
Hann oxå med att kolla på foton via usb. Gick väl så där tycker jag. Fullt tillräcklig kvalite men ganska segt att bläddra. Kanske blir bättre med nyare FW's. Kul grej dock, roligare att sitta i soffan än att klämma ihop sig framför datorn när semesterbilderna ska tittas igenom ;)
//T

Postad 24 July 2009 - 16:08

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0
Vilka hd-kanaler kan man avnjuta med denna box?
Finns det några som kör över marksända i full-hd exempelvis?
Har nästan precis fått en ny box, fast den är klart inte full-hd och har bara scart ut.

Postad 25 July 2009 - 09:11

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
Utbudet av HD-sändningar i marknätet är lite magert...

Om du bor på rätt ställe finns SVT HD (i 720p). Bor du på fel ställe finns ingenting.

Postad 25 July 2009 - 16:21

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0

Utbudet av HD-sändningar i marknätet är lite magert...

Om du bor på rätt ställe finns SVT HD (i 720p). Bor du på fel ställe finns ingenting.

Vad trist... Då får man vänta lite till då. Är övriga sändningar i full-hd? Tänkte på exempelvis canal digitals hd boxar osv?

Postad 12 August 2009 - 00:16

Unregisteredc11170dc
  • Unregisteredc11170dc
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Är lite ny i denna boxvärld. En undran jag har är hur man i efterhand begränsar tillgängligheten till inspelade program i en SAGEM 94250. Om det ens är möjligt. Enligt instruktionen ska man trycka på inspelningknappen, direkt följt av (i) och sedan (ok), och där i banderollen välja JA, för att låsa. Det verkar bara som man begränsa när man spelar in direkt. Inte via meny.

Men kan man gör det i efterhand?

Jag vill exempelvis inte att ungarna ska se Paradise Hotell eller vissa krigsfilmer som man spelar in.

Hoppas någon kan hjälpa mig. :)

E

Postad 13 August 2009 - 14:24

haboso
  • haboso
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Är lite ny i denna boxvärld. En undran jag har är hur man i efterhand begränsar tillgängligheten till inspelade program i en SAGEM 94250. Om det ens är möjligt. Enligt instruktionen ska man trycka på inspelningknappen, direkt följt av (i) och sedan (ok), och där i banderollen välja JA, för att låsa. Det verkar bara som man begränsa när man spelar in direkt. Inte via meny.

Men kan man gör det i efterhand?

Jag vill exempelvis inte att ungarna ska se Paradise Hotell eller vissa krigsfilmer som man spelar in.

Hoppas någon kan hjälpa mig. :)

E

Hej,

Du ska först in i din inspelningslista och spela upp det programmet du vill låsa. Sedan enligt dina instruktioner med info knappen följt med OK och sedan välja Ja på låsning. Efter det kommer programmet inte att synas i din inspelningslista.

Postad 14 August 2009 - 08:20

Unregistered676d9879
  • Unregistered676d9879
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Har nu fått min 3:e box och den är inte bra den heller. Jag har för bra mottagning enligt sagem!!
Bilden/ljudet hackar även på min 3:e box trots att jag har en signaldämpare enligt sagem rekommendation där jag ställer signalstyrkan på ca: 80%.

Jag måste nog köpa en äldre pvr box för den här skiten funkar ju inte!!!

PS. Hur gör jag för att ändra mitt omdömme om denna produkt, jag har gett högt betyg på den men det var innan allt strul med bilden började. DS

Postad 14 August 2009 - 09:29

lolight
  • lolight
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Har nu fått min 3:e box och den är inte bra den heller. Jag har för bra mottagning enligt sagem!!
Bilden/ljudet hackar även på min 3:e box trots att jag har en signaldämpare enligt sagem rekommendation där jag ställer signalstyrkan på ca: 80%.

Jag måste nog köpa en äldre pvr box för den här skiten funkar ju inte!!!

PS. Hur gör jag för att ändra mitt omdömme om denna produkt, jag har gett högt betyg på den men det var innan allt strul med bilden började. DS

Kan du berätta lite om hur du får din signal? Antenn, kabel, uttag? Var bor du? Stad, landet?

Postad 23 August 2009 - 12:58

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
Hjälp! Min box har efter ett halvår (har aldrig haft problem med den tidigare) börjat krångla. När jag startar den, efter att Init har synts i displayen startar den om igen. Och igen. Och igen. Dvs den bootar om sig själv kontinuerligt. Jag vet inte hur jag ska få stopp på bootprocessen, det spelar ingen roll vilka knappar jag trycker, både på maskinen och fjärrkontrollen. Jag har givetvis prövat att rycka sladden under en längre period, men det hjälper inte.

Hur kan jag göra för att avbryta bootprocessen? Kan jag göra någon slags fysisk nollställning av programvaran?

Postad 23 August 2009 - 20:13

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Hjälp! Min box har efter ett halvår (har aldrig haft problem med den tidigare) börjat krångla. När jag startar den, efter att Init har synts i displayen startar den om igen. Och igen. Och igen. Dvs den bootar om sig själv kontinuerligt. Jag vet inte hur jag ska få stopp på bootprocessen, det spelar ingen roll vilka knappar jag trycker, både på maskinen och fjärrkontrollen. Jag har givetvis prövat att rycka sladden under en längre period, men det hjälper inte.

Hur kan jag göra för att avbryta bootprocessen? Kan jag göra någon slags fysisk nollställning av programvaran?

Efter att ha haft boxen avstängd hela dagen lyckades jag, på något sätt, att hejda bootningen mha powerknappen (vilket inte gick igår).

Postad 26 August 2009 - 09:20

Haen
  • Haen
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Efter att ha haft boxen avstängd hela dagen lyckades jag, på något sätt, att hejda bootningen mha powerknappen (vilket inte gick igår).

Råkade ut för samma sak i går kväll. lyckades inte få hejd på ombootningarna ens genom att rycka spänningen en stund. Men plötsligt när jag bröt spännigen en gång till med "boxerkortet" urdraget så slutade den boota om. Nu står den i standby med kortet utdraget, men får kolla närmare i kväll om felet återkommer

/Haen

Redigerat av Haen, 26 August 2009 - 09:34.

Postad 28 August 2009 - 12:11

Dr_Pepper
  • Dr_Pepper
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Har nu bytt från en gammal Sagem PVR6240 till DTR94160.
Snacka om snabb leverans från Boxer, ringde ena dagen och förlängde och kunde hämta den på Ica dagen efter.

Har testat 3 dagar hittills och kunnat notera följande.

- Det blev märkbart bättre bild på min Samsung TV som har inbyggd DVBT när jag kör över DTRen.

- Låter lite mer än min gamla 6240, eller så är ljudet från den annorlunda som gör att det upplevs som lite starkare. Skall tillägga att jag har den i sovrummet och har inga problem med sömnen trots att den går igång och spelar in under nattetid.

- Då jag bytte från PVR6240 så känner man igen sig och jag behövde inte ta mig över någon inlärningströskel. Däremot har allt blivit bättre om jag jämför dessa maskiner och ser till förändringarna.

- Behövde inte mappa om min Logitech Harmony 555, allt fungerade som tidigare. Det har dock tillkommit några knappar så när man får lite tid över så blir det väl till att göra det.

Fråga om ljudet.
Min uppfattning är att det är fläkten som låter mest, är det korrekt uppfattat?
I så fall kan man ju alltid byta till tystare fläkt om ljudnivån skulle öka med tiden.

Jag satte även fem möbeltassar under boxen och fick då bort lite vibrationsljud som fortplantade sig i hyllan, bara ett tips.

Skall poängtera att ljudnivån jag pratar om är väldigt låg, alltså inget som överhuvudtaget uppfattas i ett vanligt vardags- eller tvrum.

Slutsats än så länge, 9 av 10 stjärnor.

/Peppar

Postad 31 August 2009 - 15:53

GrooSweden
  • GrooSweden
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Hej

Kan oxå dela med...

Råkade utför liknande problem härom dan. Har någon här kunnat lösa det på annat sätt än genom att starta om boxen? Firmware uppdatering?

Jag har sagem boxen (DTR94250) kopplad med HDMI (ljud och bild) via min (nya) Onkyo 607 reciever till min projektor EPSON TW-700.
Pga av gammal DVD har jag den kopplad direkt till projjen via scart-rgb. Om jag tittar på en DVD och har sagem boxen på och vill växla till TV så får jag bild och ljud i 1 sekund (!) sen blir det svart. Till saken hör att det går utmärkt att växla till min popcornhour (PCH) som går på en annan HDMI-in på recievern. Så HDMI växlingen verkar funka på Onkyon utan problemet verkar ligga i Sagem boxen.

Alltså:
Det funkar om jag bara växlar HDMI-in på Onkyon till PCH och sen växla tillbaks till Sagem boxen, men inte om jag byter in-kanal på projektorn, vilket jag måste göra då jag inte kan köra allt via HDMI (än...)

I och med det funkar bra om man startar om boxen så är det ju inget fel på sladden och så.

Nån annan, eller kommentar?

Postad 01 September 2009 - 13:29

Spursnisse
  • Spursnisse
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Är i läget att vilja köpa en box med hårddisk. Denna Sagem (eller den med 160gig) är ett alternativ med boxerförlängning via boxer.. men jag blir lite fundersam när jag läser här. Sänka signalstyrkan har visat sig svårt. I min nuvarande box ligger jag på 98/98, och trots en grenkontakt och ytterligare en antennkabel fick jag inte ner den en enda procentenhet. Och med Sagem ska jag väl ner under 95? Hur gör jag det isf?
Prismässigt ligger den här bra, men vågar man chansa?
I somras avverkade jag två stycken Samsung, som kraschade konstant. Ingen bra erfarenhet. Men det verkar som krångel kommer med alla hdd-boxar.
Andra alternativ är väl maximum t-8000, eller en topfield, t ex topfield tf5720

Någon som kan ge en nybörjare ett gott råd?

Postad 01 September 2009 - 13:52

JohanS
  • JohanS
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Är i läget att vilja köpa en box med hårddisk. Denna Sagem (eller den med 160gig) är ett alternativ med boxerförlängning via boxer.. men jag blir lite fundersam när jag läser här. Sänka signalstyrkan har visat sig svårt. I min nuvarande box ligger jag på 98/98, och trots en grenkontakt och ytterligare en antennkabel fick jag inte ner den en enda procentenhet. Och med Sagem ska jag väl ner under 95? Hur gör jag det isf?
I somras avverkade jag två stycken Samsung, som kraschade konstant. Ingen bra erfarenhet. Men det verkar som krångel kommer med alla hdd-boxar.

Jag gick från en Force 530 till denna box. På Forcen låg min signalstyrka på 98-99% konstant, eftersom jag beställde via telefon och distansavtalslagen ger mig 2veckors ångerrätt valde jag att testa Sagemboxen. Ett beslut jag inte ångrar då den är en toppenbox i mitt tycke. Jag har inte heller behövt sänka signalstyrkan utan bara kopplade in boxen.

Postad 01 September 2009 - 14:09

Spursnisse
  • Spursnisse
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Ok, min nuvarande box är också en sagem, itd72b och den har fungerat fullständigt prickfritt hela tiden. Visserligen betydligt enklare modell.
Så tja, man skulle ju alltid kunna testa med en dtr.
Men om jag behöver sänka signalstyrkan, hur gör jag det? Som jag redan skrivit funkade det inte med grenkontakt plus att skarva antennkablar...

Postad 01 September 2009 - 14:50

lolight
  • lolight
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Det finns kopplingar att köpa som sänker styrkan, tex kan du använda T kopplingar.

Postad 01 September 2009 - 20:07

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1257 inlägg
  • 0
Min box har också fungerat det närmaste helt prickfritt. Jag tror inte så många har problem egentligen men det är dom som syns. Så måla inte fan på väggen i onödan. Jag har faktiskt en antennförstärkare inkopplad.

Jag har också en Forcebox sen tidigare och den har finesser som inte finns i Sagem trots att den är fem år äldre.
Forcen saknar dock en del andra moderna finesser som t.ex. dubbla tuners och mpeg4 och HDMI så jag använder mest Sagem nu.
Forcens finesser som jag saknar är t.ex. text-TV som lagrade allt och valbar undertextning som dessutom kan flyttas i bilden. De flesta moderna apparater verkar ju vara förberedda för digital textning men programbolagen textar ju via texttv så det fungerar inte.

Redigerat av ansgar, 01 September 2009 - 20:12.

Postad 01 September 2009 - 21:29

Spursnisse
  • Spursnisse
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Okej, det låter som man kanske ska chansa med en sån här box i alla fall. Sagem som märke har jag trots allt bara positiva erfarenheter av.
Det var nog en T-koppling jag testat... visste bara inte vad jag skulle kalla den
Så här står det på Kjell o Co om den: (hittade ingen direktlänk)
T-kontakt - TV
Dämpning -3,5 dB.
Isolation 20 dB. 40-860 MHz..
75 ohm
Antar att det var en sån, men den minskade ignet för mig. Får kanske ha flera då...

Postad 01 September 2009 - 23:57

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1257 inlägg
  • 0

Hej

Kan oxå dela med...

Råkade utför liknande problem härom dan. Har någon här kunnat lösa det på annat sätt än genom att starta om boxen? Firmware uppdatering?

Jag har sagem boxen (DTR94250) kopplad med HDMI (ljud och bild) via min (nya) Onkyo 607 reciever till min projektor EPSON TW-700.
Pga av gammal DVD har jag den kopplad direkt till projjen via scart-rgb. Om jag tittar på en DVD och har sagem boxen på och vill växla till TV så får jag bild och ljud i 1 sekund (!) sen blir det svart. Till saken hör att det går utmärkt att växla till min popcornhour (PCH) som går på en annan HDMI-in på recievern. Så HDMI växlingen verkar funka på Onkyon utan problemet verkar ligga i Sagem boxen.

Alltså:
Det funkar om jag bara växlar HDMI-in på Onkyon till PCH och sen växla tillbaks till Sagem boxen, men inte om jag byter in-kanal på projektorn, vilket jag måste göra då jag inte kan köra allt via HDMI (än...)

I och med det funkar bra om man startar om boxen så är det ju inget fel på sladden och så.

Nån annan, eller kommentar?

Jag har en äldre TV (drygt tre år) som har ibland lite svårt att växla mellan ingångarna. Det tar lång tid bilden kan försvinna och för det mesta komma tillbaka. Vid några tillfällen har jag startat om TVn och fått bilden tilllbaka.

Postad 02 September 2009 - 15:08

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Jag har en äldre TV (drygt tre år) som har ibland lite svårt att växla mellan ingångarna. Det tar lång tid bilden kan försvinna och för det mesta komma tillbaka. Vid några tillfällen har jag startat om TVn och fått bilden tilllbaka.

Problemet finns även på min årsgamla LG42". Ibland kan den svartna (HDMI:n tappar kontakt?) när jag växlar från eller till inspelningslista etc. Tror det är när den byter upplösning (mottagaren) som TV:n inte alltid hänger med. Dock räcker det med att byta kanal (ingång) på tv:n för att det ska funka igen.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.