har du monterat själv? om inte-vad kostar montering? Tack.
Nope, fick leverans och montering samt väggfäste för 2500 kr. Så jag kan tyvärr inte svara på vad monteringen i sig kostar eftersom jag detta ingick i "paketpriset"....
5 relaterade trådar
Postad 03 juni 2009 - 14:46
Nope, fick leverans och montering samt väggfäste för 2500 kr. Så jag kan tyvärr inte svara på vad monteringen i sig kostar eftersom jag detta ingick i "paketpriset".... Postad 04 juni 2009 - 20:51 Haha skulle jag känna att jag håller på tappa min skärm under uppsättningen så lovar jag att offra hela mig och lägga mig rätt ner på golvet i hopp om att dämpa skärmens fall över mig själv, utan problem!!! Det är ju guldklimp man har i sitt ägo, oersättlig... bokstavligen talat ![]() Självfallet får man ha förstärkare med HDMI ut till Pioneers mediareceiver för bästa resultat. Annars har boxen i sig tyvärr bara optisk digital ut, men ingen optisk anslutning in. Bara scart och komponent in (bortsett från 4 st HDMI in då förstås...) Här har du bilder på Framsidan och Baksidan på boxen. Vad jag förstår går det att lösa det med ca 500kr. ---------------------- Idag fick jag mitt kära DHL-kuvert i brevlådan ![]() YES! ÄNTLIGEN!!! Sorgligt bara att man ska vara borta hela nästa vecka så jag kan ändå inte få hem den förrän om 2 veckor... men den som väntar på någonting gott..... ![]() Det enda som återstår nu är att vinna på lotto eller triss så jag kan köpa de högtalare försteg slutsteg fjärr och annat tjafs jag också gärna vill ha!!! Ingen som äger ett par B&W 802:or som han/hon är trött på och vill rea ut till vrakpris?! Sänd mig ett PM isåfall, jag är intresserad!!! ![]() Redigerat av Unregisteredb62bf717, 04 juni 2009 - 20:57. Postad 06 juni 2009 - 15:44 Vet inte om det här är rätt forum att ta upp det här i men men...... Jag har en Krp500A o det lustiga är att när jag spelar Resident Evil 5 på den i 1080p så blir det som bandningar i bilden men perfekt när jag kör 720p,ser ingen större skillnad grafikmässigt heller,är det teven som inte gillar 1080p eller vad är det frågan om? Det är förresten Xbox360 Elite jag spelar på... Upplever ingen annan att Krp har problem med panoreringar i sidled tycker bilden hackar nåt förskräckligt ![]() Tack!! Mvh André Postad 06 juni 2009 - 16:07 Även om jag hade testat ovan så hade det varit svårt att hjälpa dig, mao du får nog beskriva lite mer ingående vad du har testat, källa, inställningar, vilken scen som du upplever problem med, osv, innan någon eventuellt kan hjälpa dig.
Redigerat av jonsod76, 07 juni 2009 - 10:06.
Postad 06 juni 2009 - 16:13
Det är väldigt, väldigt många som har rappoterat problem när dom har kört just Resident Evil 5 i 1080p. Och precis som du säger så har det funkat galant när man istället kör det i 720p. Det var mycket diskussion kring det när spelet släpptes. Så det är något fel på spelet. Redigerat av belzebubb, 06 juni 2009 - 16:15. Postad 06 juni 2009 - 18:32 ![]() ![]() Postad 06 juni 2009 - 20:32
Sätt 360:n att skicka ut spelen som 720p istället, 99% av alla spel renderas i 720p och jag skulle vilja säga att tv:n är _väldigt_ mycket bättre på att skala 720p->1080p än vad 360:n är. Sen så är det som redan nämnts många som får diverse bi-effekter om man har 360:n satt till 1080p såsom banding och screentearing. Jag kör 360 över HDMI till KRP-500A och har satt 360:n till 720p och Expanded, och det är imo absolut bästa kombinationen för spel. Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 06 juni 2009 - 20:34. Postad 06 juni 2009 - 21:32
Gött, la en beställning på en 500A i dagarna, får hem den nästa vecka. Ska bli gött att njuta av HD material på min allra första HDTV! Enbart suttit på en gamla 29" Sony CRT, även fast det är av de bättre CRT så går det såklart att inte jämföra med HD material. Känner mig som en liten unge på Julafton ![]() För er som kanske missat det , över hos avforums så har de en Plasma Settings FAQ för KRP serien. Skulle kunna länka till den men vet inte om det är tillåtet att länka till andra HIFI forums. Postad 06 juni 2009 - 21:57 ![]()
Redigerat av Unregistered1fef72f3, 07 juni 2009 - 10:07.
Postad 06 juni 2009 - 22:02 (Klicka på bifogade text filer som finns i tråden för att ta hem) AVForums Plasma Settings FAQ
Redigerat av jonsod76, 07 juni 2009 - 10:07.
Postad 07 juni 2009 - 16:09 Mvh André Postad 07 juni 2009 - 19:00 Över hos avforums ställdes frågan ang bluray/ps3 gaming inställningar. Han fick detta som svar. (klicka på "these" nedan).
Redigerat av jonsod76, 14 juni 2009 - 11:08.
Postad 07 juni 2009 - 19:10 Jag har ett par fattiga 2.1 högtalare med en liten förstärkare som tillhör. Användes som dator högtalare förut, det är fortfarande bra tryck i de även fast de är plastiga. Kan jag koppla in dessa i 500A mediaboxen utan problem? Dvs, mediaboxen tar inte skada av det eller? I väntan på ett bättre hifi system så är det de ända jag har hemma, tyvärr. Tacksam för svar. Postad 08 juni 2009 - 09:28
Aha, intressant! Då måste jag prova att ändra 1080p --> 720p snarast möjligt eftersom det dök upp en jäkla massa screen-tearing i Dead Rising och det har jag faktiskt inte stött på tidigare (när jag spelade på min gamla Samsung i 720p). Riktigt bra tips, thanx dude! En liten fråga till dock, just nu kör jag "Dot-by-dot" för X360n (eftersom den är inställd på 1080p) men om jag ändrar till 720p så borde väl läget "Full" vara bättre? Dot-by-dot är väl egentligen bara till för DVD och Blu-ray i 1080p? HIttade för övrigt lite mer info på AV Forum (dvs spel som har lite grafiska bekymmer i 1080p = bara att ändra till 720p!): http://www.avforums....en-tearing.html Redigerat av ajzman, 08 juni 2009 - 09:29. Postad 08 juni 2009 - 10:18 Ja, du får köra full. Dot by Dot finns inte som val på 720p signaler, bara på 1080i&p. Postad 08 juni 2009 - 12:56 ![]() Postad 08 juni 2009 - 13:32
Redigerat av Unregisteredcab460d8, 14 juni 2009 - 11:08.
Postad 08 juni 2009 - 13:35 till för sådana och för att en del använder PS3 som DVD-spelare för att spela upp PAL-filmer.
Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 14 juni 2009 - 11:08.
Postad 08 juni 2009 - 13:40
Np! ![]() 1080i/p-källa(tyvärr så får man leva med 2,5% overscan vid "Full") . Glöm inte att ha Orbitern på vid långa spelsessioner bara(iaf om spelet har statisk HUD/mätare etc.). Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 08 juni 2009 - 13:43. Postad 08 juni 2009 - 15:00 ![]()
Redigerat av jonsod76, 14 juni 2009 - 11:09.
Postad 08 juni 2009 - 18:37 ![]() Postad 08 juni 2009 - 18:45 ![]() Jag har slutat att fundera över detta, är nöjd nu ![]() Postad 11 juni 2009 - 12:03 Mvh. BlixtGordon Postad 11 juni 2009 - 12:18
Redigerat av Unregisteredcab460d8, 14 juni 2009 - 11:09.
Postad 13 juni 2009 - 19:04 Med stooooooooor tillförsikt och spänning öppnas kartongen upp med stor försiktighet ( 3 personer som hjälpte till) och tv:n lyfts ut ur kartongen, ställs oerhört mjukt på en matta och.... Och vad hände sen?? Jodå. Då ska jag berätta vad det var som hände sen. Då ser vi till vår stora förtret och bestörning att heeeeela den inre panelen är sprucken från vänster till höger, höger till toppen, mitten och nedåt.... tja, för att göra lidandet kort, den inre panelen (alltså inte själva yttersta rutan utan panelen innanför) såg ut att vilja gå sönder i 13 olika bitar ![]() Nu har jag en blandad feeling bestående av bestörtning, besvikelse, förargelse, uppgivenhet, och jag känner mig nästan illamående av besvikelsen. Så mycket pengar, så lång väntan, så mycket tid och slit som man lagt ner för att äntligen få hem det man vill ha... och man får hem en pryl som är så söndersprucken och trasig i panelen att jag lika gärna hade kunnat gå till Renovas återvinning med den själv ![]() Och inte fan har man fått hem nån j*la papper där det ska stå att man har PDP+ garanti på skiten heller, såsom han (Rolle) lovade i butiken.. den skulle komma under nästa vecka först. Men bortsett från allt extra besvär det nu innebär att kassera hela skärmen.... så är det värsta det att jag vet ju redan att det inte ens existerar fler 600-M skärmar att lägga vantarna på ens genom något mirakel ![]() Så nu är loppet kört. Snacka om att gå från sådan glädjeyra till total plattfall. Sånt är livet... brukar de säga... så då kommer jag även fortsättningsvis att vara 'Pineerlös'... FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN är det enda jag kan komma på att säga just nu ![]() /En bedrövad olycklig man Redigerat av Unregisteredb62bf717, 13 juni 2009 - 20:28. Postad 13 juni 2009 - 19:08 Själva den stora svarta ramen upptill satt inte helt på plats heller, den vacklar fram o tillbaka. Min förklaring är, att det här måste bara ha varit en skärm som sänts in av någon annan kund som hade det tidigare p g a okänt antal fel... varefter man har öppnat och skruvat loss på ytterglaset, fixat och donat, och satt ihop den igen. I det förfarandet har de nog lyckats på något sätt skriva åt panelskruvarna eller ramskruvarna för hårt eller någonting liknadne som spräckt den inre panelen och med transporten och förflyttningen hit och dit bara fortsatt att spricka hela vägen. Alltså jag känner mig så arg och besviken just nu så det finns inte... ![]() Postad 13 juni 2009 - 19:49 ![]() Kan bara känna medlidande med dig och hoppas att det löser sig för dit på bästa tänkbara sätt så att du tillslut ändå får dig den TV du önskar. Det borde inte vara omöjligt att finna en 60"-are. Postad 14 juni 2009 - 09:52 Postad 14 juni 2009 - 10:13 Tackar. Dock vad jag hört nu så är det heeeelt kört. Finns helt enkelt inte fler M-skärmar att få tag på ö h t ![]() Så det är bara att bita i det sura äpplet, gråta floder i nån dag och satsa på nåt annat. Säg den lycka som varar... Postad 14 juni 2009 - 18:09 Anledningen till att jag frågar är att trots Soundvisions relativt höga svansföring vad gäller hifiprodukter gav de ett rätt oseriöst intryck vid besök i deras butik. Postad 14 juni 2009 - 18:50
Riktigt tråkigt detta som du råkade ut för ![]() Förstår verkligen inte varför du ej fick hem PDP+ garantin samtidigt som skärmen?.....Ehhh??? nu när jag tänker efter så är jag ej helt hundra på att man själv fick detta intyg vid köpet av min KRP 600M(HBC) ![]()
Precis som dig så har även jag märkt av denna brist på ett 'seriöst' intryck när jag besökte/handlade från butiken i fråga(Även fast servicen/intrycket lämnade mycket till övers så var den levererade produkten '508xde' utan anmärkning). Mvh. Mats Redigerat av Noobman, 14 juni 2009 - 19:21. Postad 15 juni 2009 - 00:18 Kan ju tyvärr ej svara på det ännu, eftersom att jag öppnade kartongen först i lördagskväll och därför har jag ännu inte haft möjlighet att ens ringa upp butiken då det har varit helg. Så det får bli först imorgon (måndag) och jag får se vad de säger. Pengarna ska det väl inte vara några problem att få tillbaka hoppas jag. Jag menar med tanke på vad man kan läsa på andra ställen på nätet så verkar detta hända med 30% av alla 600-M skärmar som levererats.. så det är inte något okänt problem precis. När jag tänker efter så har jag knappt fått något kvitto förutom inbetalningskortet jag fick för att betala in summan... fick ju bara fraktsedel när DHL körde hem den. Lite märkligt att det inte ens låg med något kvitto i själva paketet... nä jag får ringa upp dem det första jag gör imorgon. Men det känns riktigt tråkigt alltså... ![]() Mvh /B. Postad 16 juni 2009 - 14:41 Postad 16 juni 2009 - 14:49
Håller med, fattar inte varför det ska bli snack om "eventuell annan TV som kanske kanske är bättre än Pioneer...??" i alla trådar som handlar om just Pioneer? Märkligt... Själv är jag oerhört nöjd med min KRP 500 M, den rockar ju fett oavsett vad - TV-tittande, Blu-ray, Xbox/PS3-spel... Lider dock med dig Bittornado, hoppas du får tag på en ny KRP 600 M (även om det verkar nästintill omöjligt...) Postad 16 juni 2009 - 23:33
Du kan ju bara inte vara seriös. Redigerat av belzebubb, 16 juni 2009 - 23:40. Postad 18 juni 2009 - 22:07 KRP-500M har ju en ethernet-ingång. Jag har försökt förstå hur den ska användas. Man kan inte påstå att jag är särskilt bra på det här med IP-adresser och sådant. Frågor: En killes hemsida påstår att han kan koppla igång ISF-inställningarna utan att behöva en ISF-tekniker. Detta är jag först och främst intresserad av: enable ISF-day and ISF-night Även om jag inte kan få igång ISF-lägena är jag intresserad av att komma in på pioneers "hemsida" eller vad det föreställer på bilden. I manualen står det att man inte ska koppla ADSL-modemet direkt till tv:n, vilket jag ju naturligtvis gjorde. Men om man inte ska koppla så, hur ska man då koppla ethernet? Jag kan ju inte koppla modemkabeln(TP-kabel..?!) från laptopen till tv:n. Då har ju laptopen inte kontakten med nätet längre. Jag ska tillägga att jag inte har en router eller något annat piffigt. Utan det rör sig om ett enkelt modem med nätkabel och en laptop. Förklara som för ett barn hur jag ska göra. Förvirringen tilltal......... ![]() Robban Postad 18 juni 2009 - 22:23
När ni alla 'snillen' ändå förklarar trebbans fråga(går händelserna i förväg) så varför inte även förklara hur jag/vi som har ett gmail konto skall konfigurera Kuron(M) så att 'web control system' skickar ett mail vid olika valda 'events'. Sorry om jag tog fokus från din fråga Robert ![]() Mvh. Mats Redigerat av Noobman, 18 juni 2009 - 22:23. Postad 18 juni 2009 - 22:30
No problemo, Mats. Världens bästa tv kan inte få för lite uppmärksamhet.. ![]() Har du lyckats att komma åt pioneers "hemsida" som jag beskrev? Robban Postad 18 juni 2009 - 23:11
Världens bästa TV....I like it ![]() Ser ut som om jag kan komma åt ISF inställningarna med länken du refererade till, Har försökt ladda upp en skärmdump(ISF inställningarna) som är sparad på dator men vet ej hur man går till väga tyvärr ![]() Skärmdump från mitt galleri Mvh. Mats Redigerat av Noobman, 18 juni 2009 - 23:24. Postad 18 juni 2009 - 23:44
Hur menar du " går till väga"? Menar du hur man ändrar inställninarna i ISF? Berätta nu hur du gjorde när du kom åt dem...jag dör av nyfikenhet... ![]() Kopplade du tv direkt till internet eller hur gjorde du? Robban Postad 19 juni 2009 - 00:09 "ISF-mode" torde vara om man vill välja Day eller Night. Om man sedan hppar över de sedvanliga kalibreringsverktygen så kommer man till "color Temp. Där kan du troligen välja vilken av de förvalda färgtemperaturerna som finns i den vanliga menyn som skall kalibreras med ISF. Enligt flera så ska "ren", eller "pure" som den kallas ge bäst färgåtergivning. Med "White Balance" kan du justera gråskalan. Här behövs en ljusmätare av något slag. Det som saknas är tyvärr justeringar för gamman. Men den är tillräckligt svår ändå. Den kan man komma åt med ControlCAL som kostar ett par hundringar. Jag är ute efter att "skojkalibrera med den i framtiden". Bara därför att det är kul att kalibrera. För eller senare kommer jag anlita en proffskalibrerare ändå. Går du in på ControlCal:s forum så kan man kopiera av inställningar som en del gjort. Även om du skulle göra fel här så tror jag du kan reseta inställningarna. Jag tror inte tv:n exploderar i alla fall. Dock tror jag att om du vill ändra något så måste du göra det via ethernet. ISF-lägena låses och jag tror, åter igen, att man inte kan ändra så mycket på den vanliga tv:ns meny, utan då får du som sagt hoppa in på websidan igen och ändra där. Fan vad kul alltså. Nu vill jag ha en detaljerad beskrivning om hur man kommer in. Eller någon annan dag.... ![]() Postad 19 juni 2009 - 00:12 Försökte lägga in en bild på skärmdumpen direkt i denna tråd utan att länka till den...thats it. Det enda jag gjorde var att skriva in IP adressen till Kuron(Har ett hemmanätverk där alla komponenter har tilldelats fasta IP nummer) där IP:et erfodras "http://'Kurons IP'/cgi/isf.cgi" i min web läsare, Är själv en novis när det gäller nätverk men en router är nog ett måste? EDIT: Vill även passa på att tacka för detta tips av herrn ![]() Mvh. Mats Redigerat av Noobman, 19 juni 2009 - 00:19. Postad 19 juni 2009 - 00:31 Dumt att de inte nämner något om routrar i manualen. Så då kopplade du ihop en dator med KRP:n misstänker jag? Du skrev med andra ord webadressen på datorn och sedan skrev du in IP-adressen i KRP:n? Som du märker är jag skitkass på det här..he he.. ![]() Postad 19 juni 2009 - 01:03 Hoppas detta klarnar imorgon när jag fått mina x antal timmars sömn...Go natt ![]() Mvh. Mats Postad 19 juni 2009 - 01:32
Testa att rensa bort informationen och spara. Du får göra om detta tills det sitter. Jag kommer också göra en massa misstag. Men först ska du sova..natti natti.(varför finns det ingen gäsp-smilie...) ![]() Robban Postad 19 juni 2009 - 08:02 Är det där en bild av flera eller är det allt som finns via HTTP-gränssnittet? Om det är allt som finns så skulle jag nog lämna det därhän för då är det Sencores misslyckade försök till interface mot Pioneers ISF C3, vilken saknar flera viktiga parametrar, t ex att kunna ställa in PureCinema val, justering av gamut (även om det också är bäst att lämna orört generellt sett, för Pioneers implementering är riktigt dålig), osv. Jag antar här att när man väl aktiverar ett ISF-läge så låses de inställningsmöjligheter som du normalt kommer åt via fjärren (?). Om det är som ovan så är det mycket bättre att satsa på ControlCal som ger en komplett access till Pioneers ISF C3. Det kostar en mindre slant, men är väl värt det om man är intresserad av kalibrering dock skulle jag med eftertryck rekommendera att man i så fall skaffar sig den hårdvara och mjukvara som krävs. Att kopiera inställningar eller ställa in enbart med hjälp av ögonen är inget att rekommendera (men det är såklart upp till var och en och det är absolut inget fel med att testa för att lära sig mer om hur det fungerar, bara man har klart för sig om begränsningarna jämfört med "riktig" kalibrering). Postad 19 juni 2009 - 09:26 Det går inte att använda gmail till detta. Du måste en använda en SMTP server med port 25 öppen. Du får skaffa en liten switch i alla fall om du vill göra detta. Postad 19 juni 2009 - 10:34 Gud vad jag skäms! Ha ha.. ![]() Men varför skrev inte den där snubben det på sin hemsida? Han måste trott att alla förstår sådant här på direkten. Så här står det i manualen: " Connecting your flat panel display to a home network or local area network causes the panel to function as a server" Sedan visar manualen ett diagram över det hela. När jag behöver titta på hur länge panelen har gått, är jag då tvungen att köpa en router för att få reda på det? Redigerat av Unregistered1fef72f3, 19 juni 2009 - 10:35. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |