Fick min Kentucky whatever-its-called överkörd av tåget.
Red Dead Redemption (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
8
|
(11)
|
Inga priser | |
Red Dead Redemption (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
3
|
(56)
|
594:- | |
Red Dead Redemption - Limited Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(5)
|
Inga priser |
Red Dead Redemption (956 inlägg)
|
14 år sedan |
Red Ded Redemption (30 inlägg)
|
15 år sedan |
Red Dead Redemption - PSN ID - tråden (76 inlägg)
|
15 år sedan |
Recension: Red Dead Redemption (10 inlägg)
|
16 år sedan |
Red Dead Redemption (35 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 07 June 2010 - 17:43
Fick min Kentucky whatever-its-called överkörd av tåget.
Postad 07 June 2010 - 18:03
Haha, hände mig också. Jag tänkte slänga mig framför tåget och lägga av för dagen för att se vad som hände så från ingenstans kommer en ###### häst och bokstavligt talat hoppar framför tåget. Splatt.Fick min Kentucky whatever-its-called överkörd av tåget.
Postad 07 June 2010 - 19:40
Postad 07 June 2010 - 22:41
Postad 07 June 2010 - 23:38
Nu tror jag att spelet är slut för min del. Lite tankar om slutet.
Spoiler
Sen tycker jag det funkar lite dåligt med FFA och gängmatcherna jag provat på. Det faller bort folk titt som tätt, men det tillkommer inte folk. Så efter ett par matcher så är man nere på ca 5 pers och då är det ju inte så kul längre. Nåt som händer för er andra också? Har jag bara otur eller är det nåt som inte riktigt funkar som det ska?
Postad 08 June 2010 - 07:30
Spoiler
Sen tycker jag det funkar lite dåligt med FFA och gängmatcherna jag provat på.
Har jag bara otur eller är det nåt som inte riktigt funkar som det ska?
Nått fungerar inte som det ska. MP i RDR är trasigt.
Postad 08 June 2010 - 07:56
Redigerat av Unregistered1b562105, 08 June 2010 - 08:11.
Postad 08 June 2010 - 12:50
jag har några frågor =)
hur får jag mera "bisysslor" att göra ? t ex så kan jag springa runt och plocka blommor och leta efter någon skatt, men det är allt jag har i listan, det måste ju finnas mer att göra vid sidan av äventyret ?
vart hittar jag stället där man kan köpa kläderna som gör att man kan fuska i poker ?
hur brukar ni agera när det händer något? alltså när det dyker upp en blå prick på kartan och någon behöver hjälp?
igår så va det en stackars dam som blev knivhotad i stan så jag drog vapen mot gärningsmannen men det hjälpte inte, han knivade ner kvinnan och gick därifrån, så jag fångade han i lassot och gick till sheriffen... som inte va där =(
Postad 08 June 2010 - 13:02
Du har även sharpshoter och master hunter i olika steg, men de kanske inte aktiverats än om du inte jagat något, prova att skjuta nåt djur å flå och se om du låser upp de bitarna.7 timmar spelade och 21% klar....
jag har några frågor =)
hur får jag mera "bisysslor" att göra ? t ex så kan jag springa runt och plocka blommor och leta efter någon skatt, men det är allt jag har i listan, det måste ju finnas mer att göra vid sidan av äventyret ?
Andra saker du kan göra är ju att göra olika jobb i städerna för att tjäna pengar eller spela små minispel, poker och hästskokastning etc.
Eller göra sidouppdragen för de olika strangers du hittar i vildmarken.
vart hittar jag stället där man kan köpa kläderna som gör att man kan fuska i poker ?
Vill du spela som god så hjälper du ju till, innan det är för sent.hur brukar ni agera när det händer något? alltså när det dyker upp en blå prick på kartan och någon behöver hjälp?
igår så va det en stackars dam som blev knivhotad i stan så jag drog vapen mot gärningsmannen men det hjälpte inte, han knivade ner kvinnan och gick därifrån, så jag fångade han i lassot och gick till sheriffen... som inte va där =(
När det gäller mannen som hugger ihjäl kvinnan så kommer den sekvensen ganska ofta. Jag har aldrig ens försökt att hogtiea snubben innan kvinnan mördas utan brukar sätta en kula i nacken på gubben med en gång
Postad 08 June 2010 - 13:44
hur brukar ni agera när det händer något? alltså när det dyker upp en blå prick på kartan och någon behöver hjälp?
Innan jag lirat klart storyn så gjorde jag den ärofulla saken och hjälpte men nu blir det oftast ett skott i pannan på dom som kommer fram och stör en.
-Hey Sir, someone stole my... PANG!
Sen dom där som vill utmana en i att skjuta fåglar man får ju bättre betalt att "loota" liket av dom än att göra uppgiften.
Redigerat av HenkeEdge, 08 June 2010 - 13:45.
Postad 08 June 2010 - 14:19
Sen dom där som vill utmana en i att skjuta fåglar man får ju bättre betalt att "loota" liket av dom än att göra uppgiften.
OK, så gör uppgiften först och sedan, när man fått sin reward så passar man på att "loota" han också... dubbla pengar? eller ?
Postad 08 June 2010 - 15:40
Men om det rör sig om örnar eller någon värdefull fågel, så är ju det bästa att bara stå en bit bort (så han inte börjar snacka med dig) och knäppa fåglarna tills man tröttnar, eftersom det kommer fram nya hela tiden innan man accepterar utmaningen. Sedan går man runt och plockar mängder med fjädrar och säljer för runt 20 guld styck. Man blir stormrik. Sen kan man ju döda honom efter det.OK, så gör uppgiften först och sedan, när man fått sin reward så passar man på att "loota" han också... dubbla pengar? eller ?
Postad 09 June 2010 - 19:00
Hursomhelst, jag köpte det genom förhandsbokning, 500 kr, från elgiganten.
Nu när jag kollade till min auktion så är den uppe i 460kr!!
Är det något jag missat som gör spelen mer värda?! Jag har använt limited-koden redan så det borde väl vara smartare för dessa köpare att dra iväg en beställning från EG? Eller tänker de inte längre än näsan räcker?
Det är bara en fundering, själv är jag glad då jag nästan får tillbaks pengarna!
Postad 09 June 2010 - 21:10
Jag la ut mitt RDR på tradera härom veckan, räckte med en genomspelning kände jag.
Hursomhelst, jag köpte det genom förhandsbokning, 500 kr, från elgiganten.
Nu när jag kollade till min auktion så är den uppe i 460kr!!
Är det något jag missat som gör spelen mer värda?! Jag har använt limited-koden redan så det borde väl vara smartare för dessa köpare att dra iväg en beställning från EG? Eller tänker de inte längre än näsan räcker?
Det är bara en fundering, själv är jag glad då jag nästan får tillbaks pengarna!
Det skulle jag inte tro
Postad 09 June 2010 - 22:44
Postad 10 June 2010 - 07:27
Då är min recension uppe:
Red Dead Redemption
Vad tycker ni? Känner ni igen er?
Håller med dig ...
+ grafik 9/10 Snygg enormt stort
+ dialog 9/10 Bra röster
+ Hållbarheten 10/10 Om man inte tröttnar
+ kontrollen 6/10 uch !! Nä bättre kan det bli .. tex Gears of war eller Uncharted
+ Story 7/10 Segt på slutet
+ Online 6/10 Inget som lockar mig ..tyvärr
Grand Total 8/10 ....Väldigt bra spel som kunde ha blivit lite bättre .....
Postad 10 June 2010 - 19:37
Postad 11 June 2010 - 10:47
Tycker spelet är mer värt än 8a, e medelstark 9a tycker jag det är. Visst kontrollen är inte perfekt men det är bättre än GTAIV och bra mycket mer frihet, att byta vapen tycker jag det enda som är dåligt med RDR, ibland kan det vara frustrerande. I övrigt så är nog detta det mest välpolerade spelet jag kört på 360, och det är inte alls lika irriterande som GTA kan bli, i GTAIV så man fick köra om samma uppdrag 50 gånger och åka bil genom halva stan ibland
Kontrollen är väl i stort sett samma som GTA, och på de punkter den är annorlunda på så tycker jag den är sämre.
Sen att åka bil genom halva stan i GTA kan du väl inte mena är drygare än att rida genom halva RDR-världen?!
Postad 16 June 2010 - 11:59
I vilket sammanhang spelas låten Deadman's Gun med Ashtar Command?
Postad 22 June 2010 - 09:07
Har lyssnat igenom Red Dead Redemptions score och soundtrack - riktigt bra!
I vilket sammanhang spelas låten Deadman's Gun med Ashtar Command?
Osäker om det var den som spelades när man kommer till Mexico första gången ?
Förövrigt så saknas det lite musik i spelet tycker jag, det hade gärna kunnat vara lite mer stämningsfull Western musik när man rider igenom landskapet. Själv har jag klarat 51% och har ca 19 timmars speltid nu. Få spel har fått mig så här tagen, visst blir det enformigt emellanåt men det är hela tiden något nytt att göra eller upptäcka. Jag har iaf gett mig fasiken på att klara ut detta nu, oavsett om det tar 25 timmar. Vanligtvis brukar jag sluta spela spel som är längre än 10 timmar
Postad 22 June 2010 - 17:04
Saddle up, little doggies. Rockstar Games’ wildly popular wild west epic Red Dead Redemption has received its first batch of co-op downloadable content in the form of the Outlaws to the End mission pack.
The DLC includes six missions, new achievements/trophies and supports up to four players.
Postad 23 June 2010 - 15:23
Postad 23 June 2010 - 18:02
När jag startade red dead redemtion idag så kom det en uppdatering och samtidigt som jag tryckte på ok att uppdatera så tryckte min son ut dvd släden. Den slutförde uppdateringen och det verkade som att det hade funkat ändå men när jag försöker komma ut i free roam så står det bara att den laddar men det kommer aldrig fram. Har hängt sig helt. Jag kommer ut på single player så uppdateringen måste ha varit något med live spelandet. Är det någom som vet hur man kan lösa detta problem? Vill ju gärna kunna spela lite live på spelet också
du kan ju testa att ta bort uppdateringen så tankas den ju hem på nytt när du startar spelet nästa gång.
my xbox - system settings - memory - tryck ( Y ) på hårddisken - Clear system cache
Redigerat av Unregistered91a58c3b, 23 June 2010 - 18:09.
Postad 23 June 2010 - 18:38
Tar jag väck alla uppdateringar till alla spel jag har då?du kan ju testa att ta bort uppdateringen så tankas den ju hem på nytt när du startar spelet nästa gång.
my xbox - system settings - memory - tryck ( Y ) på hårddisken - Clear system cache
Postad 23 June 2010 - 19:22
Tar jag väck alla uppdateringar till alla spel jag har då?
Ja, men dom uppdateras ju igen när du ska spela dom
Postad 23 June 2010 - 20:20
Perfekt Tack för lösningenJa, men dom uppdateras ju igen när du ska spela dom
Postad 23 June 2010 - 21:30
Osäker om det var den som spelades när man kommer till Mexico första gången ?
Det tror jag är José González. Det lät extremt mycket som honom iaf.
Postad 23 June 2010 - 21:39
Det tror jag är José González. Det lät extremt mycket som honom iaf.
http://www.youtube.c...h?v=7IkvAb6THQY
Postad 24 June 2010 - 08:19
En jäkla bra grej är ju campet och snabb-resa till waypoint. Har ju sparat en hel del rida fram och tillbaka kan man lugnt säga
Postad 24 June 2010 - 10:14
Det beror väl på hur man spelar. Jag tog alla singleplayer-achievements på min genomspelning och det var väl nånstans mellan 800 och 900 poäng kan jag tänka mig.Lite snålt med achievscore för en genomspelning.. Tror jag landade på 385 eller så, och då har man ändå fått några av dom som inte har med storyn att göra.
Redigerat av jayreso, 24 June 2010 - 10:14.
Postad 05 July 2010 - 11:52
Duellerna är det enda jag är lite frustrerad över. Det är ett lotteri varje gång. Kollade på någon video på youtube men den gjorde mig inte mycket klokare.
Postad 05 July 2010 - 12:00
Duellerna är det enda jag är lite frustrerad över. Det är ett lotteri varje gång. Kollade på någon video på youtube men den gjorde mig inte mycket klokare.
I duellerna har jag för mig att du ska trycka på RT när siktet blir vitt. Siktar du då på armen eller i huvudet på honom så vinner du på ett skott.
Postad 05 July 2010 - 12:50
Hur gör man lättast för att få igång en duell? Kan man provocera fram en?
Postad 05 July 2010 - 12:54
Postad 05 July 2010 - 22:12
En snabb fråga (orkar inte söka!) går det att markera var man ska skjuta innan man gör det när man trycker in så allt går i slow motion?
Redigerat av Unregistered1894, 05 July 2010 - 22:13.
Postad 06 July 2010 - 06:18
Det beror väl på hur man spelar. Jag tog alla singleplayer-achievements på min genomspelning och det var väl nånstans mellan 800 och 900 poäng kan jag tänka mig.
8-900 verkar inte troligt då typ massa achievs är multiplayer.. dock är det ju bättre än t.ex gears 1 där man får typ 90 på en genomspelning på normal
Postad 06 July 2010 - 07:26
8-900 verkar inte troligt då typ massa achievs är multiplayer.. dock är det ju bättre än t.ex gears 1 där man får typ 90 på en genomspelning på normal
Gjorde en snabb räkning och fick ihop 120 GS för multiplayer, så det verkar troligt om man nu orkar göra ALLT i singleplayer.
Postad 06 July 2010 - 08:19
I stand corrected, gjorde en mindre kvalificerad gissning från jobbet självGjorde en snabb räkning och fick ihop 120 GS för multiplayer, så det verkar troligt om man nu orkar göra ALLT i singleplayer.
Postad 06 July 2010 - 11:05
Min genomspelning var grundlig, tog alla single player achievements.I stand corrected, gjorde en mindre kvalificerad gissning från jobbet själv
Postad 06 July 2010 - 14:26
Postad 15 July 2010 - 12:22
Någon som vet om en "stranger" kommer tillbaka även om jag träffat honom redan men då inte brydde mig om att hjälpa honom direkt?
Rider Mexico runt för att hitta snubben som ska bygga flygplan.
Postad 20 July 2010 - 17:31
Försöker klara hela spelet men går bet på antalet "strangers".
Någon som vet om en "stranger" kommer tillbaka även om jag träffat honom redan men då inte brydde mig om att hjälpa honom direkt?
Rider Mexico runt för att hitta snubben som ska bygga flygplan.
ja de kommer tillbaka.
killen som ska bygga ett flygplan håller till i mexico. det finns en väg som går genom Casa Madrugada till El Presidio följ den, då kan du inte missa honom
Redigerat av babbi2, 20 July 2010 - 17:33.
Postad 04 September 2010 - 13:53
Har inte hunnit spela alls långt.
Men jösses vilket härligt spel det är.
Igår vallade jag in ett gäng hästar i en ravin. En av hästarna valde dock att springa in mellan 2 stora klippblock. Och där stod han. Och hoppade. Och kom ingenstans.
Efter idogt jobb att försöka få bort honom därifrån så återstod endast en sak: att slå ut honom.
Så jag hoppade av min häst och började arbeta med mina nävar på den skintorra gamla märren som spärrat in sig själv. Och visst, efter 3 snabba vänsterjabbar och en rejäl högerkrok så lyckades hästen hoppa över en av klippblocken och galoppera iväg till de andra hästarna.
Älskar att man med lite påhittighet och ett par rejäla slag kan övervinna det mesta i detta fantastiska spel!
Postad 04 September 2010 - 17:53
Haha, ja det är ju inte helt buggfrittIgår vallade jag in ett gäng hästar i en ravin. En av hästarna valde dock att springa in mellan 2 stora klippblock. Och där stod han. Och hoppade. Och kom ingenstans.
Efter idogt jobb att försöka få bort honom därifrån så återstod endast en sak: att slå ut honom.
Så jag hoppade av min häst och började arbeta med mina nävar på den skintorra gamla märren som spärrat in sig själv. Och visst, efter 3 snabba vänsterjabbar och en rejäl högerkrok så lyckades hästen hoppa över en av klippblocken och galoppera iväg till de andra hästarna.
Postad 22 September 2010 - 20:25
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
Red Dead Redemption
29 bilder
400 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?