* Officiell Tråd - Sony Ericsson - W995 *
658 svar till detta ämne
Postad 27 juli 2009 - 16:13
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1 977 inlägg
Det vill jag också veta! Mycket smidigare att ha det direkt i telefonen.. även om jag har fri data så är det faktiskt bättre.
kartfilerna ligger redan på kortet.... jag hittar flera hundra Mb kartor på mitt SD kort. 752Mb för att vara exakt, hittas i mappen Other och alla filer som slutar med ändelsen .wfd är kartor till wayfinder. ligger även en textfil som talar om hur du kan lägga till flera kartor: "How to install the maps on the mobile device manually on SEMC Java phones: ------------ Put map files (ending with .wfd) in the "Other" folder in the phone. It doesn't matter if they are placed in the folder on the phone or on the memory card. ------------ The map files will automatically be found be the Wayfinder Navigator application and be used in order to save data costs and increase responsiveness of the application."
Redigerat av somoene2, 27 juli 2009 - 16:19.
Postad 28 juli 2009 - 10:45
SurferRosa
-
SurferRosa
-
Användare
-
-
128 inlägg
Jag har en känsla att min 3G-mottagningen är hyfsat dålig. Detta är i och för sig min första 3G-telefon (var nöjd med min W800 länge, endast GSM dock) och vet inte hur stora förväntningar jag kan ha på 3G-täckningen. Jag bor i Göteborg och har varit på semester i Stockholm så täckningen borde vara bra men trots det försvinner 3G-ikonen väldigt ofta. Jag vet att 3G-mottagningen är känsligare för höga byggnader och andra störande föremål men problemen vekar finnas mest överallt tycker jag. Sambons 3G-mottagning verkar aldrig försvinna på hennes W880 (båda Tele2). Dessutom varierar staplarna som väl indikerar GSM-mottagningen rätt så mycket upp och ner men det har alltid gått att ringa med telefonen.
Hur är mottagningen för er andra?
(Nu när jag skrivit inlägget kom jag på att jag inte uppgraderat programvaran i telefonen, kanske finns det en nyare som löser problemet. Får testa det ... senare.)
Postad 29 juli 2009 - 13:21
Surpa
-
Surpa
-
Rookie
-
9 inlägg
Vet inte om mitt problem är samma som ovanför. Jag ringer med 3 och får i min bostad allt för ofta "endast nödsamtal" oftast har jag ingen plupp men det händer även att jag har full mottagning men det står ändå endast nödsamtal. Vi har tre andra telefoner från med 3 som fungerar klockrent där hemma.
Telefonen förlorar lite av sin funktion om jag inte kan ringa eller bli uppringd.
/Jens
Postad 29 juli 2009 - 20:37
Unregistered8f1e83fc
-
Unregistered8f1e83fc
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Någon som har haft problem med WiFi?
PÅ jobbet har jag inga problem att koppla upp mig på WiFi med W995 men hemma så fungerar det bara att koppla upp sig på WiFi men inte surfa, sidorna står och bara laddar hela tiden?
Och sen om någon har hittat nått fungerade pdf program till W995 säg till.
Postad 01 augusti 2009 - 12:06
Unregistered0be7bb57
-
Unregistered0be7bb57
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Nu har ja fått min 3:dje W995 och den är OK. Dom andra 2 var glappa och blev utbytta som DOA utan problem.
Helt underbar telefon som verkar ha allt som jag behöver...
Helt klart 9 i betyg. Med en något bättre kamera, skulle det bli betyg 10...
Redigerat av Unregistered0be7bb57, 01 augusti 2009 - 12:07.
Postad 01 augusti 2009 - 12:53
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
kartfilerna ligger redan på kortet.... jag hittar flera hundra Mb kartor på mitt SD kort. 752Mb för att vara exakt, hittas i mappen Other och alla filer som slutar med ändelsen .wfd är kartor till wayfinder.
ligger även en textfil som talar om hur du kan lägga till flera kartor:
"How to install the maps on the mobile device manually on SEMC Java phones: ------------ Put map files (ending with .wfd) in the "Other" folder in the phone. It doesn't matter if they are placed in the folder on the phone or on the memory card. ------------ The map files will automatically be found be the Wayfinder Navigator application and be used in order to save data costs and increase responsiveness of the application."
Om dom nu ligger där redan varför kopplar den hela tiden upp sig mot en server för nerladdning av kartor fr servern? Någon som har haft problem med WiFi?
PÅ jobbet har jag inga problem att koppla upp mig på WiFi med W995 men hemma så fungerar det bara att koppla upp sig på WiFi men inte surfa, sidorna står och bara laddar hela tiden?
Och sen om någon har hittat nått fungerade pdf program till W995 säg till. 
Det funkar felfritt hemma hos mig iaf, men även ute på stan kan man koppla upp sig mot oskyddade nätverk
Redigerat av pege63, 01 augusti 2009 - 12:54.
Postad 01 augusti 2009 - 13:07
Unregistered8f1e83fc
-
Unregistered8f1e83fc
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Det funkar felfritt hemma hos mig iaf, men även ute på stan kan man koppla upp sig mot oskyddade nätverk 
Kanske nån skum inställning jag har på min router? Men min Ps3'a har inga problem att koppla upp sig och komma ut på nätet via det trådlösa nätverket men min W995 laddar sidor i all evighet..
Postad 01 augusti 2009 - 18:41
Unregistered0be7bb57
-
Unregistered0be7bb57
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Nu har jag använt GPS-funktionen när jag promenerade. När jag kom hem la jag in resultatet i Google Earth och den ritade ut exakt rutt. Precis den funktion som jag ville ha. Toppen...
Postad 02 augusti 2009 - 10:41
curre2
-
curre2
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Har problem att aktivera telefonen(w995) vid spelning av första filmen från PlayNow
1. Den säger att jag måste låsa upp filen, Ja eller Nej
Jag väljer Ja
Den börjar koppla upp sig med mobilt nätverk och efter några sekunder "Det gick inte att ansluta försök igen senare"
Ibland hinner man även se att den börjar hämta någon fil innan man får felmeddelandet.
Efter tryck på Ok så ser man en PlayNow sida med text " activation Failed" the connection to the activation server failed and you phone was not activated, try again later, If the problem persist please contact Sony Ercsson customer service.
Har försökt nu i 5 dar men inte lyckats har även mailat SonyEricsson customer Service men tyvärr inte fått något vettigt svar.
Annars inga problem att surfa med den
Telefonen är ursprungligen en 3 låst telefon som är upplåst och även unbranding så den borde vara helt ren från diverse låsningar.Nu använder jag Telia med Surf pott anslutning
Någon som har några tips?
Redigerat av curre2, 02 augusti 2009 - 10:43.
Postad 02 augusti 2009 - 10:50
curre2
-
curre2
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Har problem att aktivera telefonen(w995) vid spelning av första filmen från PlayNow
1. Den säger att jag måste låsa upp filen, Ja eller Nej
Jag väljer Ja
Den börjar koppla upp sig med mobilt nätverk och efter några sekunder "Det gick inte att ansluta försök igen senare"
Ibland hinner man även se att den börjar hämta någon fil innan man får felmeddelandet.
Efter tryck på Ok så ser man en PlayNow sida med text " activation Failed" the connection to the activation server failed and you phone was not activated, try again later, If the problem persist please contact Sony Ercsson customer service.
Har försökt nu i 5 dar men inte lyckats har även mailat SonyEricsson customer Service men tyvärr inte fått något vettigt svar.
Annars inga problem att surfa med den
Telefonen är ursprungligen en 3 låst telefon som är upplåst och även unbranding så den borde vara helt ren från diverse låsningar.Nu använder jag Telia med Surf pott anslutning
Postad 02 augusti 2009 - 14:55
philipsguy
-
philipsguy
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Ett tips för de som använder synkronisering med Exchange Server (Activesync), hade mycket problem med hängningar av telefonen och att telefonen sedan startade om med jämna mellanrum så länge jag hade push aktiverat, men sedan jag valde att istället synka en gång per timme har jag inte haft problem. Att jag också slipper att det ständigt dök upp en dialogruta om misslyckad synk är också skönt. Vem bör man kontakta för att framföra den här typen av problem?
Redigerat av philipsguy, 02 augusti 2009 - 14:57.
Postad 02 augusti 2009 - 21:13
Ice.
-
Ice.
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Efter att ha skickat en c905 fram och tillbaka till Mobilakuten under nästan ett halvår (fel på Wi-Fi hela tiden) så har jag nu reklamerat den hos Katshing, som har ordnat så jag får en ny mobil. Har valt en SE 995 pga av att jag har fastnat totalt för SE:s användarvänlighet, men är grymt besviken på SE:s mediokra kvalitet på sistone. Hoppas att den nya kommer att vara bättre.
Tydligen så funkar det inte med avi eller divx filer för att kolla på film, så undrar om nån här på på forumet har nåt bra tips på nåt bra konverteringsprogram? Har använt M3 hittils, men får det inta att funka längre.
Postad 02 augusti 2009 - 21:38
gockelinus
-
gockelinus
-
Lärjunge
-
-
322 inlägg
Efter att ha skickat en c905 fram och tillbaka till Mobilakuten under nästan ett halvår (fel på Wi-Fi hela tiden) så har jag nu reklamerat den hos Katshing, som har ordnat så jag får en ny mobil. Har valt en SE 995 pga av att jag har fastnat totalt för SE:s användarvänlighet, men är grymt besviken på SE:s mediokra kvalitet på sistone. Hoppas att den nya kommer att vara bättre. Tydligen så funkar det inte med avi eller divx filer för att kolla på film, så undrar om nån här på på forumet har nåt bra tips på nåt bra konverteringsprogram? Har använt M3 hittils, men får det inta att funka längre.
Kvaliten ska du inte hoppas på!!!! den är verkligen usel... har haft 5st W995 nu som glappar och trillar sönder!!! bara hoppas på att du får en bra lur.....  Media go är ett program som du kan använda till att konvertera filmer och musik till mobilen, det ingår, ligger i förpackningen på en cd skiva... funkar riktigt bra faktiskt...
Postad 02 augusti 2009 - 23:08
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3 024 inlägg
Hur använder du dina mobiler om dom bara trillar sönder?
Personligen är jag mycket nöjd med min W995 glappar inte oc trillar inte sönder =)
Media go är riktigt smidigt bara att välja vilken film du vill lägga över så konverterar den själv (Y)
Glöm inte att det ingår 60 filmer också via Playnow. Riktigt bra kvalite på filmerna och med svensk text.
Postad 03 augusti 2009 - 09:03
Ice.
-
Ice.
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Hur använder du dina mobiler om dom bara trillar sönder? Personligen är jag mycket nöjd med min W995 glappar inte oc trillar inte sönder =)
Media go är riktigt smidigt bara att välja vilken film du vill lägga över så konverterar den själv (Y)
Glöm inte att det ingår 60 filmer också via Playnow. Riktigt bra kvalite på filmerna och med svensk text.
OK. Det låter bra. Katshing borde väl skeppa iväg mobilen idag, så jag kanske har den i morrn med lite tur. Filmerna på Playnow, är dom gratis eller? Vad gäller kvaliteten på SE:s mobiler, så ska man nog ha lite tur. Skickade in min förra, en c905 pga kass batteritid och skrapig högtalare. Fick då en ny efter nästan 2 månader. inte kul. Den nya höll i ca en vecka, då la Wi-Fi:n av. In på verkstad igen. tillbaka och "lagad" efter en månad. Wifi:n funkade ca 4 dagar. In på verkstad igen. Tillbaka och "lagad" efter nästan en månad. Wi-fi:n funkade i några dar, sen la den av igen. Reklamation. Nu blir det en sista chans för SE för mig. Stod i valet och kvalet mellan en 995 och en Samsung jet s800. Hoppas att jag valde rätt.
Postad 03 augusti 2009 - 16:01
U-Nas
-
U-Nas
-
Användare
-
-
241 inlägg
Jag är väldigt nöjd med min W995. Var väl en av de första i denna tråden att få den levererad då jag hade bokat den i förväg.. vet inte hur länge jag haft den nu, men inget har trillat av och den glappar inte heller.
Den knarrade lite i luckan bak den första veckan, men inte längre.
Jag är SJUKT nöjd. Det finns inte en bättre mobil, och då har jag haft en jäkla massa under åren.
Postad 03 augusti 2009 - 17:22
Unregistered8027fd16
-
Unregistered8027fd16
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Någon som har problem med att ansluta sin W995 till sitt trådlösa nätverk?
Jag kör normalt med WPA2-personal och gör jag en sökning så hittar telefonen mitt nätverk, jag ansluter och den säger att jag måste ange ett lösenord, jag skriver in lösenordet och klickar på anslut, efter ett tag så säger den att den inte kan ansluta till nätverket.
Jag brukar ha SSID så den inte streamar det, sätter jag det till att streama så hittar telefonen mitt nätverk.
Jag ändrar inställningar i AP till WPA-Personal och försöker igen, samma fenomen, jag gör en favorit med mitt nätverk, skriver in alla inställningar som den vill ha och försöker ansluta, den säger bara att den inte kan ansluta till mitt nätverk.
Jag gjorde en sökning och hittade ett öppet nätverk, jag anslöt till det och det fungerade. Frågan är varför den inte vill ansluta till mitt nätverk med WPA eller WPA2.
Någon som har någon ide eller något förslag? Jag har två andra bärbara datorer som jag kör trådlöst med så att nätverket fungerar vet jag.
/Patrik
Postad 03 augusti 2009 - 17:54
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Själv står jag fortfarande i valet o kvalet på en C905 eller en W995.
Vad säger ni om korten tagna med W995 ?
Blir dom bra i datorn ?
Det jag söker mest hos telefonen jag ska ha är en riktigt bra kamera
som allafall delvis kan ersätta vår värdelösa kompakt kamera som vi
aldrig får med oss när vi är iväg :-) Och får vi med oss den är batteriet slut :-(
Blir ju lite skeptisk när man hör om problemen med C905 men kameran ska ju va
bra i den, frågan är bara om det är SÅÅÅ stor skillnad ?
Har sökt o tittat på den här flickr.com sidan men tycker inte det
verkar finns så mycket kort tagna med W995.
Vill hellre ha personliga referenser.
Postad 03 augusti 2009 - 19:23
swebarb
-
swebarb
-
Forumräv
-
-
585 inlägg
nja räkna inte med sådär jättebra bilder med den, den har ju ingen blix, bara en fotolampa så vill du verkligen ha hyffsade bilder så köp inte en walkman mobil.
Postad 03 augusti 2009 - 21:08
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3 024 inlägg
http://pici.se/pictures/ZhNUiPTnp.jpghttp://pici.se/pictures/YrMjJJsxr.jpghttp://pici.se/pictures/MySxZlGCm.jpgHär är 3 bilder tagna med den, 2 första är inne och sista ute =) swebarb- har du ens testat den? eller framför du bara vad du hört andra säga? bilderna blir helt ok för att vara från en mobil.
Redigerat av Fiddey, 03 augusti 2009 - 21:11.
Postad 03 augusti 2009 - 21:43
GurraC
-
GurraC
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Fiddey Enligt Exif informationen är de bilderna tagna med en Samsung SGH-F480
Postad 03 augusti 2009 - 21:46
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3 024 inlägg
stog att det var från en w995 iaf =) inte mina bilder så jag vet inte.
Ska föra över några egna bilder så lägger jag upp dom istället då =)
Redigerat av Fiddey, 03 augusti 2009 - 21:50.
Postad 03 augusti 2009 - 22:45
U-Nas
-
U-Nas
-
Användare
-
-
241 inlägg
Jag laddade upp tre bilder nyss på imageshack. De la sig i ett galleri, så jag hoppas att det fungerar att se för er också. http://img524.images...g=dsc00264k.jpgEdit: klicka in på en bild, och klicka sedan på den igen för att få den i sin originalstorlek.
Redigerat av U-Nas, 03 augusti 2009 - 22:45.
Postad 03 augusti 2009 - 23:03
nimbe
-
nimbe
-
Rookie
-
4 inlägg
Är det någon mer än jag som vart lite besviken på själva kameran? Trycker verkligen inte den håller måttet. Känns som att min W880i har mycket bättre bildkvatlié, eller kanske det finns inställningar som gör detta bättre?
Tacksam för svar!
Jag håller inte riktigt med dig ang kameran.. Den är helt klart lite sämre än C905, lustigt vore det annars.. MEN.. jag ändrade ner storleken till 5mpix (kolla inställningarna) och då vart det rätt stor skillnad på kvalitén. Där ser man att följande stämmer... Ju fler mpix man pressar in i mobilen, ju sämre blir det. Tex, W995 hade haft fan så mycket bättre kvalle på sina bilder om dom anpassade den för 3.2 med autofocus istället för att pressa in 8.1.
Postad 03 augusti 2009 - 23:07
nimbe
-
nimbe
-
Rookie
-
4 inlägg
Har problem att aktivera telefonen(w995) vid spelning av första filmen från PlayNow 1. Den säger att jag måste låsa upp filen, Ja eller Nej Jag väljer Ja
Den börjar koppla upp sig med mobilt nätverk och efter några sekunder "Det gick inte att ansluta försök igen senare" Ibland hinner man även se att den börjar hämta någon fil innan man får felmeddelandet. Efter tryck på Ok så ser man en PlayNow sida med text " activation Failed" the connection to the activation server failed and you phone was not activated, try again later, If the problem persist please contact Sony Ercsson customer service.
Har försökt nu i 5 dar men inte lyckats har även mailat SonyEricsson customer Service men tyvärr inte fått något vettigt svar. Annars inga problem att surfa med den
Har du rätt inställningar för mms/internet ? Om du har skickat efter dom automatiskt och det ändå inte funkar, testa lägg in dom manuellt.. Funkar det inte ändå, grattis.. garantin är fucked pga unbrandningen och du kan troligtvis inte göra ett skit utan att behöva betala en slant !
Postad 04 augusti 2009 - 07:57
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Själv står jag fortfarande i valet o kvalet på en C905 eller en W995.
Vad säger ni om korten tagna med W995 ? Blir dom bra i datorn ? Det jag söker mest hos telefonen jag ska ha är en riktigt bra kamera som allafall delvis kan ersätta vår värdelösa kompakt kamera som vi aldrig får med oss när vi är iväg :-) Och får vi med oss den är batteriet slut :-(
Blir ju lite skeptisk när man hör om problemen med C905 men kameran ska ju va bra i den, frågan är bara om det är SÅÅÅ stor skillnad ?
Har sökt o tittat på den här flickr.com sidan men tycker inte det verkar finns så mycket kort tagna med W995.
Vill hellre ha personliga referenser.
Dög inte den sidan jag länkade till tidigare i tråden? http://blog.se-nse.n...camera-samples/
Postad 06 augusti 2009 - 16:39
Michell
-
Michell
-
Användare
-
-
100 inlägg
Ni som har haft "glapp" på sliden, hur mycket har det glappat för er för att få den utbytt?
Postad 06 augusti 2009 - 17:57
destijl
-
destijl
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Ni som har haft "glapp" på sliden, hur mycket har det glappat för er för att få den utbytt?
Min glappade väldigt mycket, även i hopfällt läge. Den glappade inte i sidled, utan "upp och ner" när man tryckte på den övre delen av telefonen, som om sliden inte slöt tätt. Var dock inga som helst att DOA mobilen.
Postad 06 augusti 2009 - 18:25
Michell
-
Michell
-
Användare
-
-
100 inlägg
Min glappade väldigt mycket, även i hopfällt läge. Den glappade inte i sidled, utan "upp och ner" när man tryckte på den övre delen av telefonen, som om sliden inte slöt tätt. Var dock inga som helst att DOA mobilen.
Ok, min glappar lite i öppet läge på den nedre delen. Känns lite glapp i sidled vid stängt läge. Hur är den nya?
Postad 06 augusti 2009 - 20:42
destijl
-
destijl
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Ok, min glappar lite i öppet läge på den nedre delen. Känns lite glapp i sidled vid stängt läge. Hur är den nya?
Den nya är perfekt, inget glapp alls i sliden. Den första jag hade var nog ett måndagsex.
Postad 06 augusti 2009 - 20:56
Michell
-
Michell
-
Användare
-
-
100 inlägg
Den nya är perfekt, inget glapp alls i sliden. Den första jag hade var nog ett måndagsex.
Ok, blir till å byta då.  Tackar för hjälpen.  Gick bra att byta.  Mycket bättre den nya. Men måste man fixa in allt igen efter en uppdatering av telefonen? Allt försvinner ju, kontakter, mms internet wlan allt.. jobbigt.
Redigerat av Michell, 07 augusti 2009 - 16:29.
Postad 07 augusti 2009 - 20:28
Unregistered6d6db93f
-
Unregistered6d6db93f
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Min fråga är. - Vad törs man använda av de olika "GPS-funktionerna" utan att det kostar pengar? Det står ju inte ett skit i manualen som berättar vad som kostar och vad som är "gratis" av de olika "platstjänsterna" t.ex. träningsprogrammet som håller koll på avstånd och hastighet m.m., kostar det något att använda [trafikkostnad]? Google maps, Navigering, Tracker kan man använda nått utan att betala extra? Tacksam för svar från någon som vet hur det ligger till..
/Mr Strix
Postad 08 augusti 2009 - 07:08
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1 977 inlägg
Dög inte den sidan jag länkade till tidigare i tråden? http://blog.se-nse.n...camera-samples/

inte dåligt att det fanns W995 på marknaden i Danmark i vintras  ?
Postad 08 augusti 2009 - 11:43
swebarb
-
swebarb
-
Forumräv
-
-
585 inlägg
Min fråga är. - Vad törs man använda av de olika "GPS-funktionerna" utan att det kostar pengar? Det står ju inte ett skit i manualen som berättar vad som kostar och vad som är "gratis" av de olika "platstjänsterna" t.ex. träningsprogrammet som håller koll på avstånd och hastighet m.m., kostar det något att använda [trafikkostnad]? Google maps, Navigering, Tracker kan man använda nått utan att betala extra? Tacksam för svar från någon som vet hur det ligger till..
/Mr Strix
Ska du tanka kartor så kostar det, samma med navigeringen.
Postad 08 augusti 2009 - 17:19
niklas 75
-
niklas 75
-
Rookie
-
7 inlägg
ny uppdatering finns nu att hämta
Postad 08 augusti 2009 - 17:57
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
inte dåligt att det fanns W995 på marknaden i Danmark i vintras ?
Ja man kan tycka det, dock hade en av dom som skriver på USEB ( http://blog.se-nse.n...on-w995-review/) ett förproduktionsexemplat att testa och recensera.
Postad 08 augusti 2009 - 18:11
Izze
-
Izze
-
Användare
-
-
103 inlägg
Hejsan!
Efter uppdatering av luren försvann vattenpasset som jag tankade ner för en månad sedan. Den var fin och go att ha när jag installerade en ny diskmaskin.
Nu hittar jag inte den rackaren
Finns det nån vänlig själ som kan hjälpa till och visa vart den kan finnas...månne?
Btw. jag har en del trassel med Bluethooth och W995 till min Parrot 3200 bil-handsfree. Nån som har liknande problem och eventuell lösning?
Postad 08 augusti 2009 - 19:44
Logz
-
Logz
-
Rookie
-
1 inlägg
ny uppdatering finns nu att hämta
Vafan när släpptes den? Säg inte att den släpptes efter kl 14 då jag uppdaterade idag? Orkar fan inte uppdatera igen. Finns det förresten någon changelog?
Postad 09 augusti 2009 - 09:10
spicata
-
spicata
-
Användare
-
-
109 inlägg
Hejsan!
Efter uppdatering av luren försvann vattenpasset som jag tankade ner för en månad sedan. Den var fin och go att ha när jag installerade en ny diskmaskin. Nu hittar jag inte den rackaren Finns det nån vänlig själ som kan hjälpa till och visa vart den kan finnas...månne?
Btw. jag har en del trassel med Bluethooth och W995 till min Parrot 3200 bil-handsfree. Nån som har liknande problem och eventuell lösning?
Hej Kommer själv inte ihåg vart det var jag hämtade hem det, men att det var gratis är klart och under informationen till programmet( som heter water level), så står det säljare: Sony Ericsson Mobile Communication AB Version 1.0 Hoppas du finner det igen!
Postad 09 augusti 2009 - 12:29
punty
-
punty
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej igen
Har precis gjort uppdaterat mobilen och då går det inte längre att ansluta till internet. Innan uppdateringen gick det smärtfritt. Någon som har en idé varför?
edit: KOm på hur dum frågan var. Jag var ju tvungen att hämta inställningarna igen, nu r allt igång igen
Redigerat av punty, 09 augusti 2009 - 13:06.
Postad 09 augusti 2009 - 12:49
Rille_lkp
-
Rille_lkp
-
Lärjunge
-
-
394 inlägg
Hejsan!
Efter uppdatering av luren försvann vattenpasset som jag tankade ner för en månad sedan. Den var fin och go att ha när jag installerade en ny diskmaskin. Nu hittar jag inte den rackaren Finns det nån vänlig själ som kan hjälpa till och visa vart den kan finnas...månne?
Btw. jag har en del trassel med Bluethooth och W995 till min Parrot 3200 bil-handsfree. Nån som har liknande problem och eventuell lösning? http://www.sonyerics...aterlevel_5.jar
Postad 09 augusti 2009 - 16:00
Izze
-
Izze
-
Användare
-
-
103 inlägg
Postad 09 augusti 2009 - 18:57
U-Nas
-
U-Nas
-
Användare
-
-
241 inlägg
Installera Sony Ericsson PC Suite 5.0 så är det buslätt att göra backup på kontakter, bilder, musik osv osv..
Inställningarna vet jag dock inget om, de får man säkert hämta igen.
Jag vill också se nån changelog. Inte så att man går igenom allt trassel och pill för en mindre uppdatering som inte kommer att märkas ändå.
Postad 11 augusti 2009 - 11:56
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1 977 inlägg
Vafan när släpptes den? Säg inte att den släpptes efter kl 14 då jag uppdaterade idag? Orkar fan inte uppdatera igen.
Finns det förresten någon changelog?
den enda förändring jag sett hitillst är Google maps v 3.0 . också nyfiken på ifall det finns mera info om vad som är nytt/ändrat
Postad 11 augusti 2009 - 14:07
Izze
-
Izze
-
Användare
-
-
103 inlägg
Btw. jag har en del trassel med Bluethooth och W995 till min Parrot 3200 LG bil-handsfree. Nån som har liknande problem och eventuell lösning?
Fyi, Det endra trasslet jag har med denna fantastikt braiga SE-lur är numera att få den att må bra med det för övrigt braiga Parrot hands free i bilen. Se nedan prat med Parrot som nog vill att SE fixar detta i W995? Hi again, We have no time frame at the moment regarding the use of this mobile. The solution may arise from a new version available for the mobile phone. Regards, Customer Service Parrot 174 Quai de Jemmapes 75010 Paris France + 33 1 48 03 60 69 www.parrot.com Hi, Thank you, i will try your suggestion! Are you working on any new update that will make the W995 compatible, and if so what is the time frame? Br, From: Hotline [mailto: [email protected]] Hello, The software update to the 2.12 version won't solve the issue as the mobile isn't compatible at the moment. You can try pairing the mobile using the menu settings / pair with phone / disable synchro Regards, Customer Service Parrot 174 Quai de Jemmapes 75010 Paris France + 33 1 48 03 60 69 www.parrot.com Hi! We got the new SE W995 in the office and at least two of us have problem with the 3200. It pairs and syncs fine, but very often the sound from the W995 do not want to through the 3200 to the speakers. You can also see in the 3200 that it has muted the speaker. When trying to force the W995 sound to use the 3200 it says that it has some issue to use the Bluethooth. However sometimes it works perfectly.. I'm currently on the 2.11_B firmware and wonder if the 2.12 will fix this? Also i have the latest W995 R1FA035 released the other day. Btw My old SE K800i worked perfectly all time with the 3200. BR
Postad 12 augusti 2009 - 16:07
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3 024 inlägg
den enda förändring jag sett hitillst är Google maps v 3.0 . också nyfiken på ifall det finns mera info om vad som är nytt/ändrat
Lämnade in min igår för att kolla en sak och även uppgradera den. dom sa att dom gjort det men jag har inte 3.0 på GM utan 2.3.1 :/ Hur ser jag vilken programvara jag har i mobilen?
Redigerat av Fiddey, 12 augusti 2009 - 16:08.
Postad 12 augusti 2009 - 16:52
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1 977 inlägg
meny/inställningar/allmänt/uppdateringstjänst/progamversion.
senaste heter 035 i slutet
Postad 12 augusti 2009 - 17:03
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3 024 inlägg
Har inget som heter uppdateringstjänst i min under inställnigar =( Kan det vara för att jag har köpt den via 3?
Enligt PC suite Så har jag den senaste i min tele men den heter R1EA032.
Redigerat av Fiddey, 12 augusti 2009 - 17:13.
Postad 12 augusti 2009 - 17:33
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Har inget som heter uppdateringstjänst i min under inställnigar =( Kan det vara för att jag har köpt den via 3?
Enligt PC suite Så har jag den senaste i min tele men den heter R1EA032.
Jag misstänker att de e 3s mjukvara som ställer till det, iom den är 'egen'.
Postad 12 augusti 2009 - 19:39
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1 977 inlägg
Jag misstänker att de e 3s mjukvara som ställer till det, iom den är 'egen'.
japp... den skiten hade jag tagit bort med hjälp av unbrandning omedelbums  sambom hade 3's mjukvara i sin c905 å det var en batterislukare som hette duga. bytte till orginal och det gjorde stor skillnad.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|