Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3gs *

4188 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Är du nöjd med di Iphone 3gs? (446 medlem(mar) har röstat)

Lägg din röst på det alternativ du tycker stämmer in

1. Jag tycker att telefonen är överskattad. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

2. Jag är riktigt missnöjd med min telefon. (3 röster [1.69%])

Procent av omröstning: 1.69%

3. Tycker att den är helt ok. (23 röster [12.92%])

Procent av omröstning: 12.92%

4. Det är klart den bästa telefonen jag har haft. (70 röster [39.33%])

Procent av omröstning: 39.33%

5. Det är den coolaste pryl jag ägt. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 19 July 2009 - 08:04

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0

Aktiverar man dom inte i butiken med simkortet som skall användas? Fast iof. Jailbreak så spelar det ingen roll...

Hos Telenor är det så.

Postad 19 July 2009 - 08:32

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0

Ja, absolut!

Ett tips till alla som är sugna på MobileMe-funktionaliteten men som inte vill punga ut tusen kronor om året för tjänsten..
Testa Google Sync. Tack vare Google har jag nu lyckats få till det så att mina kontakter, min epost och mina kalendrar syncas over the air (pushas) mellan min iPhone, googles servrar och mina macar (iCal, Mail.app och Address Book).

Gör jag en ändring i t.ex. en kontakt i Address Book på min Mac, så uppdateras adressboken i min iPhone automatiskt. Detsamma gäller mina kalendrar. Och skulle det hända att jag är någonstans utan min iPhone och min laptop, ja då är det bara att ta första bästa dator med internetuppkoppling och surfa in på google.com så har jag snabbt tillgång till mina kontakter, mina kalendrar och min mail.

Alldeles, alldeles fantastiskt, och bäst av allt: gratis!

Dock får man på detta sätt inte bildsynkningen som MobileMe ger och heller inte iDisk. Men för mig spelar det ingen roll då jag ändå inte skulle vilja synka mina bilder till min iPhone samt att jag använder Dropbox istället för iDisk.

EDIT: Oops, fel tråd, detta var menat till 3g-tråden. Men skitsamma, någon här kanske också får användning av detta.

Bra tips! Tänker testa det så snart min nya telefon dyker upp....Sålde min gamla 2G iPhone för några veckor sedan och väntan på 3Gs har varit, och är alldeles för lång ;-)

Postad 19 July 2009 - 09:15

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Ja, absolut!

Ett tips till alla som är sugna på MobileMe-funktionaliteten men som inte vill punga ut tusen kronor om året för tjänsten..
Testa Google Sync. Tack vare Google har jag nu lyckats få till det så att mina kontakter, min epost och mina kalendrar syncas over the air (pushas) mellan min iPhone, googles servrar och mina macar (iCal, Mail.app och Address Book).

Vet man något (dvs läst avtalet) hur datan används av Google? Det är ju knappast av välgörenhetsskäl som Google erbjuder en massa tjänster "gratis", t.ex. Google Analytics har så klart en baktanke, likaså gmail. Vet dock inte hur dte är med Google Sync. Personligen känner jag en viss tvekan att släppa ifrån mig all min information, statistik, användarbeteende osv, även om jag inte direkt är paranoid över det. Kanske är en generationsfråga också, som 30+ börjar man ju bli gammal ;)

Postad 19 July 2009 - 10:49

xaxpop
  • xaxpop
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Kort fråga.. Ingen som är orolig över alla "fel" som nämts ang. 3Gs? Tex att den blir väldigt varm och att den inte får användas under 0 grader eller över 35 grader?

Postad 19 July 2009 - 11:10

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Vet man något (dvs läst avtalet) hur datan används av Google? Det är ju knappast av välgörenhetsskäl som Google erbjuder en massa tjänster "gratis", t.ex. Google Analytics har så klart en baktanke, likaså gmail. Vet dock inte hur dte är med Google Sync. Personligen känner jag en viss tvekan att släppa ifrån mig all min information, statistik, användarbeteende osv, även om jag inte direkt är paranoid över det. Kanske är en generationsfråga också, som 30+ börjar man ju bli gammal ;)

Nej jag har inte läst villkoren, och Jag bryr mig faktiskt inte i just det här fallet. Vill Google registrera hur jag använder mina kontakter och min kalender så få är de gärna göra det. Känns rätt ok.

Postad 19 July 2009 - 11:30

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Nej jag har inte läst villkoren, och Jag bryr mig faktiskt inte i just det här fallet. Vill Google registrera hur jag använder mina kontakter och min kalender så få är de gärna göra det. Känns rätt ok.

Men det kanske inte är lika ok om Google registrerar vem du träffar, när du gör det, var du gör det och även vad ni gör (om det framgår av kalendern). Varje enskild liten pusselbit är kanske inte så farligt, men jag tror ibland folk underskattar de digitala spår de lämnar i cyberrymden. Men, det kanske inte har just att göra med iPhone :P

Postad 19 July 2009 - 12:25

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Men det kanske inte är lika ok om Google registrerar vem du träffar, när du gör det, var du gör det och även vad ni gör (om det framgår av kalendern). Varje enskild liten pusselbit är kanske inte så farligt, men jag tror ibland folk underskattar de digitala spår de lämnar i cyberrymden. Men, det kanske inte har just att göra med iPhone :P

Nej, det är absolut inte lika ok. Därav skrev jag att jag inte bryr mig "i det här fallet". Mina kalendrar är mina egna och mina sambos. Använder inte mötesfunktioner och dylikt. Så, så länge de inte reggar vem i telefonboken jag ringer så känner jag mig ganska safe.

Men visst, när man tänker lite extra på det stora hela så är det rätt läskigt.

(Hehe, nej det är nog absolut inget specifikt för iPhone :))

Postad 19 July 2009 - 13:05

Nopod
  • Nopod
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Hej,

Det går ju att köpa till en naviagator-app. till iphone vilket verkar bra, och då kan man även välja europa-kartor. Men hur dyrt blir det att i praktiken köra med ett svenskt abonnemang och ha navigatorn igång när man åker i europa? Jag är okunnig, men brukar det inte bli extra dyrt att använda internet då? Kanske självklart för många på forumet, men inte för mig... :P

Mvh

Postad 19 July 2009 - 13:11

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0

Hej,

Det går ju att köpa till en naviagator-app. till iphone vilket verkar bra, och då kan man även välja europa-kartor. Men hur dyrt blir det att i praktiken köra med ett svenskt abonnemang och ha navigatorn igång när man åker i europa? Jag är okunnig, men brukar det inte bli extra dyrt att använda internet då? Kanske självklart för många på forumet, men inte för mig... :P

Mvh

Detta har tagit upp flera gånger tidigiare. Navigonprogrammet använder varken 3g eller nån annan form av dataanslutning. Den använder gpsen som finns i mobilen å kartorna finns ju redan i mobilen.

Den kan använda mobilnätet och triangulera din position, men då förbrukas igen data. Om du däremot skulle öppna googlemaps så laddar den ju ner kartorna gradvis å då förbrukas det ju data.

Postad 19 July 2009 - 13:59

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Nej, det är absolut inte lika ok. Därav skrev jag att jag inte bryr mig "i det här fallet". Mina kalendrar är mina egna och mina sambos. Använder inte mötesfunktioner och dylikt. Så, så länge de inte reggar vem i telefonboken jag ringer så känner jag mig ganska safe.

Sorry, jag vet att det är väldigt OT men jag kan inte låta bli att fråga, hur många sambos har du? :P

Postad 19 July 2009 - 15:04

Tallani
  • Tallani
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Har Halebop kommit med något abonnemangsförslag med Iphone 3G S än?

Postad 19 July 2009 - 16:12

frX
  • frX
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Nej vi väntar på Halebop och Tre

Postad 19 July 2009 - 16:30

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Sorry, jag vet att det är väldigt OT men jag kan inte låta bli att fråga, hur många sambos har du? :P

7 stycken.

Har Halebop kommit med något abonnemangsförslag med Iphone 3G S än?

Du vet väl att halebop har en webbsida va? www.halebop.se :)

Postad 19 July 2009 - 18:53

Tallani
  • Tallani
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Du vet väl att halebop har en webbsida va? www.halebop.se :P

Jo jag vet men någon kanske satt på lite extra info så att säga :)

Har en Xperia för tillfället som jag haft sedan början av februari men är fantastiskt sugen på en Iphone nu. Ska man vara lite snål och bara köpa 3G eller är det värt att punga upp lite extra för 3G S?

Iphone 3G kostar 4995:- för en med 8 GB på Halebop.se

Redigerat av Tallani, 19 July 2009 - 19:02.

Postad 19 July 2009 - 18:55

henric123
  • henric123
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hej

Är lite osäker på abbonemanget jag skrev på när jag förbeställde på teliabutiken, jag var lite osäker på om jag ville ha mobilsurf extra och då sade tjejen som jag beställde av att jag kunde avbeställa detta direkt om jag ville och bara nyttja den första månaden som var fri ändå.. Så då slog jag till på detta och skrev på ett 24mån abb för telia mobil prata på för 29:-+150:-= 179/månad. Hon sade att hon skulle koppla på mobilsurf extra senare på mitt nummer.

Är det någon som hört annorlunda eller skrivit på något annat kontrakt? Såg på något forum att det var ett abb på 378:-/mån man skulle skriva på? Hur ser era ut ni som förbeställt. Jag ville ju inte ha mobilsurf extra á 199:-/mån.

//Henric

Postad 19 July 2009 - 18:57

frX
  • frX
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Hej

Är lite osäker på abbonemanget jag skrev på när jag förbeställde på teliabutiken, jag var lite osäker på om jag ville ha mobilsurf extra och då sade tjejen som jag beställde av att jag kunde avbeställa detta direkt om jag ville och bara nyttja den första månaden som var fri ändå.. Så då slog jag till på detta och skrev på ett 24mån abb för telia mobil prata på för 29:-+150:-= 179/månad. Hon sade att hon skulle koppla på mobilsurf extra senare på mitt nummer.

Är det någon som hört annorlunda eller skrivit på något annat kontrakt? Såg på något forum att det var ett abb på 378:-/mån man skulle skriva på? Hur ser era ut ni som förbeställt. Jag ville ju inte ha mobilsurf extra á 199:-/mån.

//Henric

179+199=378? :P

Postad 19 July 2009 - 18:58

henric123
  • henric123
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jo men jag har inte skrivit på någon bindningstid för mobil surf extra.... På mitt kontrakt står bara 179:-/mån..

//Henric

Postad 19 July 2009 - 19:01

Tallani
  • Tallani
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Jo men jag har inte skrivit på någon bindningstid för mobil surf extra.... På mitt kontrakt står bara 179:-/mån..

//Henric

Ja men då stämmer det väl? 150 för telefunken och 29 för abonnemanget.

150+29=179 :P

Postad 19 July 2009 - 19:10

henric123
  • henric123
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Kanske uttryckte mig lite oklart, jag undrar alltså om jag kan säga upp mobilsurf extra direkt o slippa de 199:-/mån
som det blir o bara betala 179:-/månaden. Enligt telias hemsida för förbeställningen så står det att det är 378:-/mån i 24månader.

/Henric

Postad 19 July 2009 - 19:18

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Ja men då stämmer det väl? 150 för telefunken och 29 för abonnemanget.

150+29=179 :P

Vad jag försod så var det en bindningstid på 24 månader på surfpaketet (24x199kr).
Eller är det bara Telia Prata På 29kr i månaden +150kr i månaden för mobilen som man binder upp sig på?
Vore ju bra om man kunde säga upp surfpaketet. För jag tror knappast att jag surför över 199kr i månaden.
Det blir ju en totalkostnad på 4776kr. Nån som har mer kolla på detta?

Postad 19 July 2009 - 19:19

henric123
  • henric123
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Precis, det är ju totalkostnaden som är intressant, hoppas någon kan bekräfta vad som gäller..

//Henric

Postad 19 July 2009 - 19:47

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Detta är från min beställningsbekräftelse:

Paketinnehåll Bindningstid Engångsavgift Månadsavgift
iPhone 3GS 32 GB - Vit 995 kr 150 kr
Telia Mobil Prata på Surf 24 månader 0 kr 228 kr
Postförskottsavgift 0 kr 0 kr
Administrationsavgift 0 kr 0 kr
Frakt 0 kr 0 kr
Summa 995 kr 378 kr
Debiteras på faktura 0 kr 378 kr
Debiteras mot postförskott 995 kr 0 kr

Och som jag förstår det så är det 24 månaders bindningstid på Telia Mobil Prata På med Surf.
Så det går nog tyvärr inte att säga upp tyvärr. :P

*edit: mina tabbar i texten försvann och det blev kanske lite rörigt. Men ni kanske förstår ändå :)

Redigerat av Electrified, 19 July 2009 - 19:53.

Postad 19 July 2009 - 19:51

henric123
  • henric123
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Telia Mobil Prata på Surf 24 månader ??

Då måste hon i teliabutiken gett mig fel abbonemang?
Jag fick ju Telia Mobil prata på 29:-/mån 24mån + förhöjd 150:-/mån
Hoppas inte detta ställer till det för att få telefonen bara.

Beställde du via nätet eller butik?

//Henric

Redigerat av henric123, 19 July 2009 - 19:52.

Postad 19 July 2009 - 19:55

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Telia Mobil Prata på Surf 24 månader ??

Då måste hon i teliabutiken gett mig fel abbonemang?
Jag fick ju Telia Mobil prata på 29:-/mån 24mån + förhöjd 150:-/mån
Hoppas inte detta ställer till det för att få telefonen bara.

Beställde du via nätet eller butik?

//Henric

Jag beställde via nätet. Jag kan inte tänka mig att du slipper undan surfpaketet, då den ingår. Dom har ju bara 1 erbjudande för tillfället.

Postad 19 July 2009 - 20:08

wynalda
  • wynalda
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Är du säker på att du inte lyckats beställa 3G iställer för 3GS Henric?

Postad 20 July 2009 - 07:12

henric123
  • henric123
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hej

Det är en Iphone 3gs enligt kvittot och förköpsbeviset, jag ringde även precis till telias kundtjänst och frågade vad som gällde och hon bekräftade vad de hade sagt i butiken o sade att det är bara en tjänst och att det måste står fel på hemsidan. Så hon tog bort den tjänsten med en gång för mig så nu betalar jag bara 179:-/mån. Hon bytte från surf extra till surf bas.

Mvh
Henric

Postad 20 July 2009 - 08:17

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Hej

Det är en Iphone 3gs enligt kvittot och förköpsbeviset, jag ringde även precis till telias kundtjänst och frågade vad som gällde och hon bekräftade vad de hade sagt i butiken o sade att det är bara en tjänst och att det måste står fel på hemsidan. Så hon tog bort den tjänsten med en gång för mig så nu betalar jag bara 179:-/mån. Hon bytte från surf extra till surf bas.

Mvh
Henric

Mycket märkligt, när man beställer via nätet tecknar man sig för Prata på & Surf i 24 månader för 228:- Och alla andra källor talar ju för det. Så frågan är om hon har gjort rätt, men det kan ju finnas ett glapp i Telias system eftersom abbonemanget är utformat till nya Iphone och alldeles nytt. Hur som helst är det ju bara att gratulera, det blir ju svårt att backa för Telia nu.

Kjell

Postad 20 July 2009 - 08:59

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Mobilsurf Extra
Få ut det mesta av din iPhone 3GS med vårt erbjudande där tjänsten Mobilsurf Extra ingår. Den är till för dig som vill surfa snabbt och ofta och ger dig tillgång till våra surfzoner. Med Mobilsurf Extra ingår all typ av surf i mobilen i Sverige. Hastigheten är upp till 6 Mbit/s (turbo-3G) och upp till 22 Mbit/s i Telias surfzoner. Med Mobilsurf Extra kan du surfa utan att oroa dig för oväntade kostnader, vilket är perfekt för dig som verkligen vill utnyttja det faktum att du kan använda din iPhone 3GS som ett mobilt bredbandsmodem. Kom ihåg att säga upp avtalet om du inte vill fortsätta ha tjänsten. Telia förbehåller sig rätten att begränsa överföringshastighet till 57 kbit/s om användandet överstiger 5 GB/månad

Stämmer detta är det ju bra pris på 3GS...

Redigerat av NisseGurra, 20 July 2009 - 09:00.

Postad 20 July 2009 - 09:16

yoniii
  • yoniii
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Mycket märkligt, när man beställer via nätet tecknar man sig för Prata på & Surf i 24 månader för 228:- Och alla andra källor talar ju för det. Så frågan är om hon har gjort rätt, men det kan ju finnas ett glapp i Telias system eftersom abbonemanget är utformat till nya Iphone och alldeles nytt. Hur som helst är det ju bara att gratulera, det blir ju svårt att backa för Telia nu.

Kjell

Så alltså 5296 kr totalt för Iphone 3GS 32GB, och 16GB versionen blir ju billigare (24*179) än gamla Iphone 3G..

Postad 20 July 2009 - 09:19

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Så alltså 5296 kr totalt för Iphone 3GS 32GB, och 16GB versionen blir ju billigare (24*179) än gamla Iphone 3G..

Som sagt var, jag tvivlar starkt på att detta stämmer. Jag tror att henric123 har haft en himla tur och att det blir svårt att återupprepa det hela. 228:- + 150:- * 24 lär vara det rätta grundpriset. Men jag skulle bli glad om jag har fel.

Kjell

Postad 20 July 2009 - 09:34

henric123
  • henric123
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hej

Det kan ju vara så då det verkar finnas ett abbonemang som heter Telia Mobil Prata på Surf och ett som jag har som
heter Telia Mobil Prata på. Kan vara så att hon i teliabutiken tog fel avtal...
Jag har ju påskrivet avtal så hoppas de inte kan ändra detta i efterhand..

//Henric

Postad 20 July 2009 - 09:48

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Hej

Det kan ju vara så då det verkar finnas ett abbonemang som heter Telia Mobil Prata på Surf och ett som jag har som
heter Telia Mobil Prata på. Kan vara så att hon i teliabutiken tog fel avtal...
Jag har ju påskrivet avtal så hoppas de inte kan ändra detta i efterhand..

//Henric

Precis så är det.

Mobil Prata på Surf är ett nytt abonnemang med inbakad mobilsurf extra, där man i erbjudandet binder sig i 24 månader.
Mobil Prata på är det gamla abonnemanget för 29 kr/mån, där man kan välja till mobilsurf extra.

Vad som gäller med avtal och så vet jag inte. Om butiken har rätt att häva avtalet för att de gjort fel. Blir en helt annan kontantsumma antar jag om man inte väljer Prata på Surf.

Postad 20 July 2009 - 09:55

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Verkar ju gå att säga upp surfdelen... Antar att det är 3 mån uppsägning. Annars går telia ut med falsk info.

Postad 20 July 2009 - 10:23

Photek
  • Photek
  • Anime Junkie

• 486 inlägg
  • 0
Saxat från Telias hemsida under "Leveranstid & villkor":

Bindningstid för Telia Mobil Prata på och Mobilsurf Extra är 24 månader.

Postad 20 July 2009 - 10:40

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1984 inlägg
  • 0
Hmm, märkligt, jag beställde precis en vit iphone 3gs 32 gb från telia via telefon , ett muntligt inspelat avtal där hon i avtalet bekräftade att jag kunde säga upp surf extra direkt när jag får telefonen och på det har en uppsägningstid på endast 3 månader.

Postad 20 July 2009 - 10:55

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Hmm, märkligt, jag beställde precis en vit iphone 3gs 32 gb från telia via telefon , ett muntligt inspelat avtal där hon i avtalet bekräftade att jag kunde säga upp surf extra direkt när jag får telefonen och på det har en uppsägningstid på endast 3 månader.

Just varit in på Teliabutiken och disukterat saken, dom hade ett papper där det tydligare klargjordes vad som gälde, det hade varit oklart innan tyckte även dom. Enligt det papperet hör surfen ihop med abbonemanget och ingår också i 24 månader. Henric som fått det på papper borde dock få behålla det, du får stå på dig och om det behövs gå högre upp i organisationen, min erfarenhet är att Telia tar på sig dom fel dom gör utan allt för mycket trassel.

Kjell

Postad 20 July 2009 - 10:55

nivv
  • nivv
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Ang. Telias Prata på abonnemang, om man då väljer det abonnemanget för 199kr eller vad det ligger på. Får man då ringa för beloppet? Det verkar inte så iaf. Eller den kostnaden är kanske pga förhöjd månadsavgift. Om det är så, finns det ingen möjligthet att betala ca 3000kr när man köper den?

Postad 20 July 2009 - 11:03

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1984 inlägg
  • 0
Kan bli intressant, i det muntliga inspelade avtalate så bekräftade säljaren att det går att säga upp frisurfsdelen direkt. I värsta fall har man 30 dagars ångerrätt.

Redigerat av greveriff, 20 July 2009 - 11:04.

Postad 20 July 2009 - 11:13

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Kan bli intressant, i det muntliga inspelade avtalate så bekräftade säljaren att det går att säga upp frisurfsdelen direkt. I värsta fall har man 30 dagars ångerrätt.

Det bör ju inte vara några problem för dig att få behålla avtalet heller. Jag tror Telia har varit lite väl snabba med det nya abbonemanget och alla försäljare har inte hunnit få allt klart för sig, eller så ser det ut som ett vanlig Prata på med Surf i Telias datorer, i så fall är det ju lätt att tro att det ska vara så för försäljarna.

Kjell

Postad 20 July 2009 - 11:40

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Teliabutiken i Kista sa att surfdelen är en tilläggstjänst och kan sägas upp direkt. Dock kan 3gs bara köpas med surf extra.
Jag frågade flera ggr och dom sa att detta är korrekt information.

Postad 20 July 2009 - 11:45

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Teliabutiken i Kista sa att surfdelen är en tilläggstjänst och kan sägas upp direkt. Dock kan 3gs bara köpas med surf extra.
Jag frågade flera ggr och dom sa att detta är korrekt information.

I förhandsbokningen så gäller det jag tidigare skrev:

Mobil Prata på Surf är ett nytt abonnemang med inbakad mobilsurf extra, där man i erbjudandet binder sig i 24 månader.

Om de fortfarande hävdar motsatsen så får du be dem läsa på lite extra... :ph34r:

Postad 20 July 2009 - 11:48

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

I förhandsbokningen så gäller det jag tidigare skrev:

Om de fortfarande hävdar motsatsen så får du be dem läsa på lite extra... :ph34r:

Inte enligt butik eller Telias kundtjänst via telefon.

Postad 20 July 2009 - 12:15

dyklas
  • dyklas
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Står lite mer info här om olika abonnemang vid lanseringen.
www.teliaiphoneblog.se/

Postad 20 July 2009 - 13:16

Tallani
  • Tallani
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Telia verkar ha kladdat till det ordentligt. Verkar knappt veta själva vad som gäller.

Postad 20 July 2009 - 14:22

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2534 inlägg
  • 0
Lika bra jag svarar på frågan här, följande information gäller under förköpsperioden.

Om man tecknar prata på med surf i 24 mån kan man ta bort surfen under bindningstiden ?

Nej, det ligger inbakat i abonnemanget. Bindningstid 24 mån gäller BÅDE abonnemang och tjänst.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 20 July 2009 - 14:30

henric123
  • henric123
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Markus Johansson:

Men om man som jag fick avtal med "Telia Mobil Prata på" och tjejen i butiken säger att jag kan säga upp surf extra.
Sade till o med upp Surf extra idag med Telias kundtjänst, berättade även då hela historian.
Jag fick mitt förköpsbevis.
Detta kan väl inte Telia ändra på i efterhand? Om nu tjejen i butiken gjort fel...
För det borde väl stå på kontraktet under "nuvarande abbonemangsform": "Telia Mobil Prata på surf"

//Henric

Postad 20 July 2009 - 14:32

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Lika bra jag svarar på frågan här, följande information gäller under förköpsperioden.

Nej, det ligger inbakat i abonnemanget. Bindningstid 24 mån gäller BÅDE abonnemang och tjänst.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Ta och informera era butiker och kundtjänst. Dom säger nått helt annat.

Postad 20 July 2009 - 14:33

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1984 inlägg
  • 0

Markus Johansson
Telia Kundservice

Jag ställer samma fråga som personen ovan: Jag tecknade mitt abbonemang muntligt, detta har ni också inspelat och sparat, där telias representant klart och tydligt sa att man kan säga upp surfabbonemanget direkt och att det då är 3 månaders uppsägningstid, kommer ni då ej hålla detta avtal?

Redigerat av greveriff, 20 July 2009 - 14:34.

Postad 20 July 2009 - 14:46

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Ta och informera era butiker och kundtjänst. Dom säger nått helt annat.

Information har gått ut, tro mig. Läge för ett allmänt förtydligande dock.

Redigerat av fredde_, 20 July 2009 - 14:51.

Postad 20 July 2009 - 15:21

henric123
  • henric123
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Japp, frågan är vad som händer med de avtal de redan skrivit...
Tycker att de får stå sitt kast o bita i det sura äpplet när det är internt informationen tydligen inte fungerat..

//henric

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.