Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Popcorn Hour C-200 *

699 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 April 2010 - 17:46

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0

Så du menar att det faktum att C-200 inte fungerar i 1000 Mbit, är ett handhavandefel, intressant...

Wifi är för amatörer jag har ett fast Cat-6 nät som täcker de delar jag behöver. Kör endast HP procurve swithcar för att få lite tryck i nätet.
Min gamla popcorn A-100 fungerade alldeles perfekt men orkade inte riktigt med tunga prylar som t.ex. BBC planet Earth i 1080p. Den klarar faktiskt C-200 men den toppar runt 90Mbps i sekvensen där det kommer en stor fågelsvärm, första avsnittet, då hackar det till lite, där hade man behövt GB

Tyvärr gav jag bort den när jag köpte C-200.

Fick du bra betalt? Var sålde du? Blocket?
Jag har kört HTPC också men jag tröttnade på codec träsket.
Så för inspelning kör jag numera dreambox.

Jag har också kört HTPC men det tar en evighet att få ordning på alla codecs och i slutändan så är det väldigt svårt att få filmerna att flyta i 1080p och med DTS ljud påslaget samtidigt, eftersom hårddisken vill swappa lite emellanåt så kan man få några minuter under filmen då det blir väldigt jobbigt att titta på. Med Popcorn hour fungerar allt detta utan problem, ingen HDD som måste jobba med ett slukande Windows OS i bakgrunden, dessutom fungerar textningen direkt utan en massa klickande i programvaran.
Jag är oerhört nöjd med min Popcorn hour C200, den tar allt jag har provat med. Visst jag har inte kört någon film med DTS-HD ännu, men till det har jag min PS3.Jag streamar allt mitt HD material från en Scaleo 2205, utan att bilden hackar något, detta via 200 mbps homeplugs.
Personlingen har jag så gott som gett upp min HTPC till förmån för Popcorn hour, iaf när det gäller filmvisning, HTPCn används mest för musiklyssning och att surfa på nu för tiden.

Redigerat av BioBerra, 07 April 2010 - 17:47.

Postad 07 April 2010 - 18:08

matte2
  • matte2
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Jag är oerhört nöjd med min Popcorn hour C200, den tar allt jag har provat med.

Märkligt det skulle ju tyda på att det finns skillnader i hårdvaran...

Antar att du kör senaste firmware?

Eftersom du kör 200m så har du ju såklart inte testat GIG interfacet, har du testat CEC då?
Fungerar det bra?

Du råkar inte ha en .mkv med olika texter och kan prova att byta textning?

Postad 07 April 2010 - 21:02

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Märkligt det skulle ju tyda på att det finns skillnader i hårdvaran...

Antar att du kör senaste firmware?

Eftersom du kör 200m så har du ju såklart inte testat GIG interfacet, har du testat CEC då?
Fungerar det bra?

Du råkar inte ha en .mkv med olika texter och kan prova att byta textning?

Som sagt du är den enda gnällisen i denna tråd, skit bakom spakarna tror jag det är i ditt fall.

Postad 08 April 2010 - 06:45

samsungen
  • samsungen
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Att din DVD-ISO hänger sig låter som antingen problem med nätverket som i sin tur kan bero på buggar/inkompatibilitet med C-200 eller något i dina inställningar, eller att själva filen inte är riktigt som den ska.

C-200 liksom många andra fristående spelare är mer känsliga för sånt än mjukvaruspelarna i datorer. Är det du själv som har rippat så du vet hur den ser ut i strukturen, eller kommer den från nån annan?

Är dom bättre då?

Det beror vilken aspekt man prioriterar mest, så det gäller att läsa på. Dune Prime 3.0 är generellt sett stabilare i firmware och har lite mer förlåtande filstöd vilket verkar vara en viktig punkt för dig.

C-200 har inte riktigt kommit ikapp bredden i filstöd de hade på A110:an än, jag gissar att det beror på att de vill utveckla exklusivare funktioner som flash, onlineinnehåll och BluRay-stöd och HD-ljud först (det är ju på grund av stöd för sånt som majoriteten av köparna väljer en C-200 istället för en Mede8er eller annan billigare spelare). Men i och med att Popcorn har släppt A200 borde de nog backa lite och fixa till det, eftersom A200 riktar dig mot ett lite annorlunda marknadssegment som med rätta blir ledsna i ögat när de hör att Realtekspelarna och WDTV Live som kostar mindre har delvis bättre/bredare stöd för äldre filformat och undertextsformat.

Däremot är C-200 och Dune Prime 3.0 mer eller mindre likvärdiga när det gäller nätverksprestanda. C-200s styrka ligger mer i användarutvecklade lösningar och möjligheter att användaranpassa, plus förmodligen att de har Sigmas nya SDK till skillnad från Dune som kör ett äldre SDK (som är stabilare nu men lär bli svårare att utveckla nya funktioner på) men om det där med användaranpassning inte intresserar dig så faller ett tungt argument för C-200 bort.

Att chipsetet i Dune Prime 3.0 är 8642 spelar egentligen ingen roll eftersom det är samma chip som 8643 med enbart en positiv (men oviktig för de flesta) skillnad, 8642 har en Macrovision-processor så du kan köra köpta DVD över analog Svideo och komposit vilket tydligen inte funkar på C200 (inte för att jag har provat). När det gäller prestanda är 8642 och 8643 hur som helst identiska.

Mede8er är också Realtek-baserad ja, men den är fantastiskt stabil i firmware och har väldigt bra filstöd, intuitivt användargränssnitt och sexigare menyer än C200 (kan visserligen ändras när C200 och A200 får sina nya flashbaserade menyer, vi får se). Så även om Mede8er inte aspirerar på fullt Bluraystöd och gigabit är det en väldigt bra maskin för en billig peng och med kompetent firmwareutveckling från ett företag som jag tycker verkar seriöst och har koll på vad kunderna vill ha.

För 1000 spänn skulle inte jag heller sälja en C200, men nog måste du kunna få mer än så? Verkar bisarrt att ingen är beredd att betala mer. Trots buggar är det en påkostad burk med riktigt genomtänkt och flexibel hårdvarulösning, RF-fjärrkontroll, aktiv firmwareutveckling, kraftig processor och som du ser här i tråden och på andra forum är det många som är nöjda med den och inte störs nämnvärt av de buggar som återstår.

Puh, tog ett tag att skriva det där. Hoppas det var till nån hjälp i alla fall.

Postad 08 April 2010 - 07:17

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2014 inlägg
  • 0

C-200 har inte riktigt kommit ikapp bredden i filstöd de hade på A110:an än, jag gissar att det beror på att de vill utveckla exklusivare funktioner som flash, onlineinnehåll och BluRay-stöd och HD-ljud först

Är det någon skillnad på stödet för HD-ljud i C-200 kontra A-110 menar du? Vilken är isf skillnaden? Eller är det något på gång som kommer att utöka funktionaliteten för HD-ljud i C-200?

Den enda begränsningen jag har stött på med min A-110 är att HD-ljud inte fungerar från mkv, och den begränsningen finns kvar i C-200 om jag har förstått saken rätt. Från .ts och .m2ts fungerar det däremot bra även i A-110.

Postad 08 April 2010 - 08:17

samsungen
  • samsungen
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Är det någon skillnad på stödet för HD-ljud i C-200 kontra A-110 menar du? Vilken är isf skillnaden? Eller är det något på gång som kommer att utöka funktionaliteten för HD-ljud i C-200?

Den enda begränsningen jag har stött på med min A-110 är att HD-ljud inte fungerar från mkv, och den begränsningen finns kvar i C-200 om jag har förstått saken rätt. Från .ts och .m2ts fungerar det däremot bra även i A-110.

Så här är det tror jag:

C200 stöder HD-ljud i Bluray-strukturer, både från skiva och BDMV-mappar, det gör inte A-110. Det stod visserligen i nån jämförelsetabell jag såg nånstans att A110 kanske kommer att få stöd för simple BD navigation i framtiden men om det inbegriper HD-ljud vet jag inte.

A110 stöder HD-ljud i ts och m2ts som du sa, men det gör inte C200 än... det är tydligen Sigma Designs som måste greja det och det har de inte gjort ännu.

Varken A110 eller A200 stöder HD-ljud i MKV, det kommer troligen C200 att göra strax efter att stödet utvecklats för ts och m2ts. Det är ju samma spelarmodul i C200 som sköter mkv som sköter ts/m2ts när de förekommer som enstaka filer.

Postad 08 April 2010 - 22:01

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Däremot är C-200 och Dune Prime 3.0 mer eller mindre likvärdiga när det gäller nätverksprestanda.

Inte likvärdiga nätverksprestanda om man kör WLAN, jag har haft Dune 3 Base själv och den kan man endast köra med USB sticka och du kan aldrig utnyttja 802.11N med en USB sticka på Dunen.

Däremot så kan man utnyttja full speed på det interna MiniPCI kortet som C-200 kör med som tillval.

Jag hade inget att klaga på med WLAN och C.200, det gick kanon streama fulla bluray isos från min server 20 meter bort, detta gick inte med Dune och DWA-160 USB stickan.

Dunen har ju ingen möjlighet med att addera ett internt kort för WLAN så det är en stor nackdel om man nu kör WLAN som många vill göra.

Postad 10 April 2010 - 10:36

MrStrumpan
  • MrStrumpan
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Har jag förstått det rätt att den stora skillnaden mellan C-200 och A-200 är att:

* C-200 går att sätta in en Blu-ray spelare (som man får köpta till för ca 1000kr).
* C-200 har fulla BD-menyer istället för förenklade.

http://www.popcornho...=productcompare

Sen undrar jag varför det står så mycket skrivet om C-200 och så lite om A-200.
Har A-200 nyligen utkommit så det är därför? Finns ingen officiell tråd för den heller.

Redigerat av MrStrumpan, 12 April 2010 - 15:48.

Postad 12 April 2010 - 20:14

matte2
  • matte2
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Som sagt du är den enda gnällisen i denna tråd, skit bakom spakarna tror jag det är i ditt fall.

Jag har ställt dig några frågor som du inte svarar på så uppenbart förstår du nog inte teknologin bakom systemet.
För gjorde du det så skulle du kanske svara.

Å du vi brukar inte förlämpa här, speciellt inte när man är en NEWBIE.

Det står i specen att det skall fungera, MEN som så mycket annat så fungerar det inte heller.
Dvs läser man bara specen på C_200 så är den skitbra, men den håller inte det.

Sen att det finns folk som tror att man kan köra 1080p t.ex. BBC World serien över Wlan, tja det går ju rent inte....
Bandbredden räcker inte till, för det måste du ha ca 150 Mbit

Att din DVD-ISO hänger sig låter som antingen problem med nätverket som i sin tur kan bero på buggar/inkompatibilitet med C-200 eller något i dina inställningar, eller att själva filen inte är riktigt som den ska.

Först tack för ditt långa inlägg trevligt gjort. Nä visst har du rätt, å det är ju så att det inte är ALLA DVD.ISO
som hänger sig. Jag har gjort flera stycken själv och dom fungerar ju fårståss perfekt.
(Brukar köra kopia med AnyDVD)

C-200 har inte riktigt kommit ikapp bredden i filstöd de hade på A110:an än, jag gissar att det beror på att de vill utveckla exklusivare funktioner som flash, onlineinnehåll och BluRay-stöd och HD-ljud först (det är ju på grund av stöd för sånt som majoriteten av köparna väljer en C-200 istället för en Mede8er eller annan billigare spelare). Men i och med att Popcorn har släppt A200 borde de nog backa lite och fixa till det, eftersom A200 riktar dig mot ett lite annorlunda marknadssegment som med rätta blir ledsna i ögat när de hör att Realtekspelarna och WDTV Live som kostar mindre har delvis bättre/bredare stöd för äldre filformat och undertextsformat.

Precis! Jag skulle vara jätte nöjd om allt dom lovar fungerar. Å som sagt min gamla A-100 fungerade ju perfekt.
(Fast jag har ju hört att dom som var med på Beta tiden också var rätt ledsna).

För 1000 spänn skulle inte jag heller sälja en C200, men nog måste du kunna få mer än så? Verkar bisarrt att ingen är beredd att betala mer. Trots buggar är det en påkostad burk med riktigt genomtänkt och flexibel hårdvarulösning, RF-fjärrkontroll, aktiv firmwareutveckling, kraftig processor och som du ser här i tråden och på andra forum är det många som är nöjda med den och inte störs nämnvärt av de buggar som återstår.

Till saken hör ju att jag inte har orginalkartongen kvar så, jag får väl sitta med den tills
något bättre dyker upp. Sen dumpar jag väl denna också på kidsen

Puh, tog ett tag att skriva det där. Hoppas det var till nån hjälp i alla fall.

Som sagt ett trevligt och informativt inlägg.

Redigerat av matte2, 12 April 2010 - 20:28.

Postad 12 April 2010 - 20:48

blackburn_
  • blackburn_
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
Jag var själv besviken på att c-200n inte fungerar som den ska vid gbit-anslutning eftersom jag såg framför mig att jag skulle kunna kopiera filmer i nära gbit-hastighet från datorn men det spelar verkligen ingen roll har jag märkt. Vid gbit-anslutning kommer jag upp i 120mbit/s som mest vid filkopiering, c-200n klarar inte mer, och tyvärr då så tappar den anslutningen efter ett tag. Så mellan valen att köra gbit och få 120mbit men tvingas starta om den lite då och då eller köra i 100mbit som är 100% stabilt är valet enkelt för mig iaf. Max bitraten för blu-ray är 54mbit så 100mbit är mer än nog.

Är det någon som har monterat en 3.5" hårddisk + en slimline bluray spelare i c200n och kan rekommendera en bra 5.25" insats/konverter som man monterar disken+ bluray-spelaren i? Och kanske också har tips på slimline bluray-spelare som fungerar bra och är tysta under uppspelning? Har en PS3-slim som jag tänkte ha som bluray-spelare men den låter ju helt galet mycket när den varit igång ett tag så det vore perfekt om man kunde få till det i c200n som är knäpptyst.

I övrigt är jag otroligt nöjd med c-200n. Jag använder den uteslutande till att kolla på 720p/1080p mkver med ac3/dts-ljud och bluray isos med dts-hd/lpcm-ljud och den spelar precis allting. Jag vet att den inte kan spela hd-ljud från mkver än men jag har inga sådana filer. Förstår inte gnället i tråden om att dvd isos hänger sig, varför köper man en nyutvecklad hd-spelare för att kolla på dvd isos? Det måste finnas många spelare som funnits längre som har stabil dvd-uppspelning. Eller att gnälla på gbit-krånglet när det enda man går miste om är ca 10-20% prestandaförlust vid filkopiering?

Redigerat av blackburn_, 12 April 2010 - 20:50.

Postad 13 April 2010 - 07:18

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2014 inlägg
  • 0

Det står i specen att det skall fungera, MEN som så mycket annat så fungerar det inte heller.
Dvs läser man bara specen på C_200 så är den skitbra, men den håller inte det.

Mig veterligen står det inte uttryckligen i specen för A-110 att HD-ljuden fungerar för samtliga filformat. Hur det är för C-200 vet jag inte, den har jag inte detaljstuderat.

Sen att det finns folk som tror att man kan köra 1080p t.ex. BBC World serien över Wlan, tja det går ju rent inte....
Bandbredden räcker inte till, för det måste du ha ca 150 Mbit

Bandbredden på 802.11n är 300Mbit, och man kan räkna på en verkningsgrad på cirka 40-50% för trådlösa nätverk, så det blir tight, men kan gå. I A-110 är det däremot processorn som bottnar när man tittar på Planet Earth i 1080p, C-200 klarar den bättre, men inte helt 100 ändå har jag förstått.

Postad 14 April 2010 - 05:50

MrStrumpan
  • MrStrumpan
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Jag är grymt nöjd och bättre blir det på måndag när UMC 2.0 släpps! :)

UMC 2.0

Måste man ha dator igång för att det ska fungera, eller är det bara vid själva installationen det behövs?
http://hdd-player.de...ndex.php/Step_1

(Jag önskar köra ett program som listar filmer, med möjlighet att gå in och läsa lite mer om dem vad de handlar om och tex se IMDB betyg. Men allt endast från en Popcorn A-200 utan att ha den kopplad till en dator.)

Postad 14 April 2010 - 16:28

-danjel-
  • -danjel-
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0

Måste man ha dator igång för att det ska fungera, eller är det bara vid själva installationen det behövs?
http://hdd-player.de...ndex.php/Step_1

(Jag önskar köra ett program som listar filmer, med möjlighet att gå in och läsa lite mer om dem vad de handlar om och tex se IMDB betyg. Men allt endast från en Popcorn A-200 utan att ha den kopplad till en dator.)

Datorn scannar biblioteket och hämtar info från imdb m.m. m.m. Sen kör du allt från PCH, datorn behöver du inte starta förrän du vill scanna in fler filmer! =)
Men det är bara en beta så allt funkar inte som det ska utan lite pill... Kommer nya releaser hela tiden.

Postad 07 May 2010 - 16:03

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0
Ny Firmware

Postad 24 May 2010 - 10:07

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Tjena!!

Det kommer 3D stöd för C/A-200 inom ca 2-3 månader sägs det (ta med en nypa...). Avtal har skrivits med RealD:s teknik för detta. Först ut blir PopBoxen med 3D stöd, sedan kommer det till C/A-200!!

Kolla Popcorn Hours pressrelease!!

Postad 24 May 2010 - 18:57

-TM-
  • -TM-
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Tjena!!

Det kommer 3D stöd för C/A-200 inom ca 2-3 månader sägs det (ta med en nypa...). Avtal har skrivits med RealD:s teknik för detta. Först ut blir PopBoxen med 3D stöd, sedan kommer det till C/A-200!!

Intressant :(

Postad 24 May 2010 - 21:50

sealand
  • sealand
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Hej. Funderar på att köpa en popcorn c-200 nu. Har läst igenom tråden och undrar ifall det fortfarande finns många buggar samt funktioner som inte funkar som det ska?

Är medveten om att en del inlägg är gamla och saker har blivit fixade med tiden. Men hur ser det ut nu?

Jag vill framförallt ha den för att den kan leverera TrueHD ljud.
Är helt ointresserad av webtv etc. Vill bara spela film med TrueHD smärtfritt.

MvH

Postad 25 May 2010 - 12:09

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Tjena!!

Kräver inte 3D att man har HDMI 1.4 ?

Postad 29 May 2010 - 12:30

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0
Hej, har en c-200 på ingående och funderar på vilken disk jag ska sätta in. I min NAS har jag en 1,5Tb Western green 5400rpm som jag tycker är bra, tyst och sval.
Frågan är om det är en fördel med en snabbare disk i c-200 för att nyttja alla funktioner optimalt?
Vad skulle ni rekommendera?

Postad 31 May 2010 - 00:26

kingcab
  • kingcab
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har börjat få problem med min c-200. Jag har 2 1,5 TB WD green caviar 3,5 i den men när jag ska spela något från den ena så hänger sej spelaren ibland efter 30 sek ibland efter 30 min men den hänger sej alltid och jag har problem att starta den igen. Har märkt att detta börjat hända senaste tiden efter att hårddisken blivit nästan full. Jag brukar normalt spela upp från en WD passport då har den aldrig hängt sej.
Några tips? blir hårdisken för varm eller vad kan vara orsaken?
Dessutom så har det sååååååå lång tid att sätta igång spelaren. jag stänger av med knappen där bak.
vilken är den senaste firmware? kan någon snäll person länka den till mej.
tacksam för svar

Postad 31 May 2010 - 07:15

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2014 inlägg
  • 0

Hej, har en c-200 på ingående och funderar på vilken disk jag ska sätta in. I min NAS har jag en 1,5Tb Western green 5400rpm som jag tycker är bra, tyst och sval.
Frågan är om det är en fördel med en snabbare disk i c-200 för att nyttja alla funktioner optimalt?
Vad skulle ni rekommendera?

Jag tror att C-200an är flaskhalsen oberoende av vilken disk du sätter i.

Postad 31 May 2010 - 19:23

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Min c-200 fuckade upp totalt idag.Kan starta den på baksidan o sen sätta på on/off knappen på framsidan så den lyser vit men det mer blir det icke... ingen bild. Sen kan man inte sätta den i standby med vare sig fjärr eller knappen på framsidan utan måste köra strömbrytaren på baksidan.Blir o skicka tebaks o hoppas på snabb behandling.

Redigerat av Unregistered40562de1, 31 May 2010 - 19:24.

Postad 01 June 2010 - 18:45

lugn
  • lugn
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Hej!

Jag lånar tråden lite:

Jag har en a-200 och har kopplat 2 st externa hårddiskar till den. Finns det på något sätt som jag kan komma åt hårddiskarna från datorn via nätverket och via PCH? Det skulle vara kalas, så att man enkelt kan tanka hem och lägga över filer på hårddiskarna. Jag har en laptop och vill inte koppla in hårddiskarna i den för att sedan streama.

Skulle det inte gå att lira rar med PCH a-200 också?
Vilket operativ ska man köra?

Tacksam för svar.

MVH

Redigerat av lugn, 01 June 2010 - 21:43.

Postad 03 June 2010 - 07:32

matte2
  • matte2
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Jag är ju en av de som har gnällt mest på C-200.
Å häromveckan så gav maskinen up totalt.
Gissningsvis så var det flashminnet som gav upp eftersom den plötsligt tappade alla inställningar vi omstart, och att den dog totalt vid en firmware uppgradering.

Men eftersom jag hade köpt den på Komplett i Augusti så var det bara att kontakta dom för returnering.
Tog en vecka och nu har jag en ny C-200.

Fungerar mycket bättre än det gamla aset, hoppas nu att det skitet jag såg på den gamla inte kommer smygande på denna nya.
Det som stör mest är CEC stödet som inte fungerar (Men det är ju en firmware grej så det kommer väl med det nya SD kit som dom jobbar med)

Postad 10 June 2010 - 22:40

ImMcGyverLOL
  • ImMcGyverLOL
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Någon som vet om undertexter funkar över HTTP (typ MyiHome) än? Har inte flashat senaste FW, tänkte kolla här först...

Postad 13 June 2010 - 15:00

Unregisteredf100053e
  • Unregisteredf100053e
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej!

Jag undrar om det går att styra Popcorn Hour C-200 med hjälp av min Iphone?

/Niklas

Postad 13 July 2010 - 07:25

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Min c-200 fuckade upp totalt idag.Kan starta den på baksidan o sen sätta på on/off knappen på framsidan så den lyser vit men det mer blir det icke... ingen bild. Sen kan man inte sätta den i standby med vare sig fjärr eller knappen på framsidan utan måste köra strömbrytaren på baksidan.Blir o skicka tebaks o hoppas på snabb behandling.

Uppdatering : Gått 6 veckor sedan jag skickade tillbaks den till webhallen och fortfarande inte fått tillbaks den... dom skyller på serviceverkstaden osv... den som hade fått en ny skickad inom en vecka från komplett, grattis säger jag bara, och till er nya som ska köpa lär er av detta och köp EJ från webhallen .

Redigerat av Unregistered40562de1, 13 July 2010 - 07:27.

Postad 18 July 2010 - 17:36

Unregisteredd34f8594
  • Unregisteredd34f8594
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Min C-200 spelar inte upp ljud från .avi

Men det gäller inte alla .avi. En del funkar hur bra som helst. Har laddat in senaste firmware. Men det hjälpte ej.
Vad kan det vara?

Postad 18 July 2010 - 17:46

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Det är inte så att dom avi du inte har ljud med är DTS och du inte har den kopplad mot en stärkare som fixar DTS?
I sånt fall kan du välja att C-200:an kodar om ljudet.

Postad 18 July 2010 - 20:52

Unregisteredd34f8594
  • Unregisteredd34f8594
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Vet inte vad min förstärkare kan. En Harman Kardon HS350. Ljudet kopplat med fiber.

Filmerna går att "höras" på datan.

Postad 27 August 2010 - 08:45

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0
Ny firmware:

[C-200] Firmware 02-03-100821-21-POP-408 (02-03-100427-21-POP-408 Apps) (26.08.2010)

Spelar exempelvis upp .Mkv med hd-ljudspår

Release date : 26 August 2010
Firmware version : 02-03-100821-21-POP-408-000

1. Minimum NMT apps 02-03-100427-21-POP-408
2. BD/AVCHD/DVD/CDDA
- Fixed playback of BD-J disc in SD TV mode
- BD playback - Load subtitle index.srt (case sensitive) in BDMV folder by default
- Fixed BD ISO playback cannot display external subtitles (Bug #5000593)
- Fixed BD playback with external sub freeze at end of movie (Bug #5000596)
- now able to playback problematic commercial BD titles e.g. Pirate of Carribean, Avatar
- Fix occasional failure to render external SRT after switching from internal PGS subtitles
- Now allow both *.ISO and *.iso to be detected for external SRT subtitles
- Fixed "SleepingBeauty" BD playback through USB EXT3/NTFS stuttering (Bug #5000433)
- Fixed a crash due to external subtitle
- SimpleBD fast rewind
- currently it does not span over if the video consists of multiple TS.
- fast forward beyond 4x still under development
3. Video and Audio playback
- HD audio passthrough support for file playback
- Fixed certain Arabic subtitle failed to display
- Fixed failure to playback some AVI which contain ID3 (aoe-cop.avi)
- Fixed frequent press of Enter key at start of audio file playback occasional cause system failure
- MKV file playback with new audio/subtitle/chapter navigator ala SimpleBD menu style
- Press Title key
- Fixed some MKV (created with makemkv) freeze on time seek
- Fixed MKV with 5.1 FLAC audio cannot playback
- Fixed subtitle not displayed after 64 subs (Sigma bugId 11560)
- external IDX/SUB (D1 resolution only) support for MKV
- Fixed m4a with unsupported genre metadata crashing the player (Bug #5000716)
- Fixed incorrect playback timer for MPEG after trickmode (Bug #5000072)
- Changed DTS default setting to PCM in setup
- Improve pre-buffering for H.264 streaming
- TrueAudio (.tta) audio file playback support
- Fixed background image conflicting with the listing page after pressing stop button
at exact end of the music file (Bug #5001072)
- Fixed missing subtitle "track" submenu during first playback after system reboot (Bug #5001116)
- MP3 handling for certain bad unconventional v2.4 ID3 tag
- Fixed playback issue with some mp3 files with multiple ID3 tag
- Fixed certain IDX/SUB cannot display (IDX that contains only selected non-zero substream index)
- Fixed audio mute/unmute issue at the beginning of file playback
- Fixed a mp3 with embedded cover art cause crash (Bug #t0000391)
- Fixed DTS-HD changed to PCM after Dolby Digital Analog/PCM selection is changed (Bug #t0000384)
- Fixed DTS audio loss after playback files with DTS-MA
- Better rendering for subtitle
- subtitle improvement
- added "auto" in Color to apply native styles in SSA ("white/red" option is removed).
- note that when subtitle Color set to "auto", other settings becomes inaccesible
- hide "Color", "Size" and "Position" when they are not applicable (e.g. IDX/SUB)
- Fixed wrong audio format info displayed on Info bar
- Fixed FF (mkv, avi) broken in previous release
- disable SSA subtitle animation
- Fixed +-30sec skip (RIGHT/LEFT key) not working properly during certain M2TS
playback (Bug #5001535 = #0000246)
- Fixed HDMI audio mute broken
- Workaround for MKV with "header removal compression"
- Fixed proper display of audio info on Info bar
- Fixed volume control sluggishness during Internet radio
- Fixed sound burst when certain WAV playback starts.
- Fixed issue with MP4 file > 2GB playback through HTTP
- Fixed incorrect volume level during certain DVD playback
- Fixed SimpleBD DTS-HD audio incorrectly switched to DTS after seek operation (Bug #5001602)
- Fixed certain small video files causing incorrect "buffering" display and hang up after playback
- Fixed audio volume level and mute inconsistency after seek operation
- Fixed wrong fps info on certain TS and MKV files
- Improved ASS/SSA subtitle engine (Anime correct tag, color, etc...)
4. Photo app
- Fixed slideshow failed via Picasa if the album has more than 700 photos (Bug #5000535)
- Fixed incorrect photo played randomly when play a single photo (pressing Enter) via myiHome (Bug #5000535)
- Fixed photo playback crash due to photo EXIF parsing
5. System/Network
- Fixed "purple splash" during system bootup
- When Ethernet speed set to 10/100, TCP Receive Window will be disabled
- Set TCP Receive Window to 0 for "Auto" trying to find best value.
Manually change this value if it works better on your Gigabit network.
- Fixed failure to go to enter Media Source screen after setting TCP Receive Window to "auto"
- new Ralink RT2880 MII Wifi card driver
- Modified Hungarian text
- Workaround for occasional HDMI blackout when AVR/TV on/off or hotplug
- Added "open source license" page
- update on Traditional Chinese language pack
- Added patch for GPT USB (Drobo)
- minor French translation fixes
- Fixed HDMI CEC regression (Bug #5001609/#0000144)
6. Browser
- Fixed file rename issue with character '$'
7. UPnP AV
- Fixed remote renderer (EyeCon etc) cannot set pause, mute, volume up/down
- Fixed discovered devices disappear when certain UPnP device is attached to network
- Swisscenter Simple Media Server (SIME); reduce waiting time of change track.
- PlayOn UPnP server; fix streaming issue.
8. Web Services
- Fixed minor pop-up message word-wrap issue (Bug #0000250)
9. AppCenter (PHF / ROBIG)
- Latest modified app, with fixes and new YouTube (Bug #t0000367, #t0000369, #t0000382)
- Fixed old shoutcast menu could not pop up
- "Standby" by pressing Power key
- Fixed Return key not working
- new revision3, shoutcast, weatherbug PHF
- Channels.com (removed from latest release due some changes on
partner's server API, currently under QA)
- KiniTV, fixed broken playback issue
- Next New Network
- Fixed Cocktails channel url issue
- Fixed unable to exit issue
- Reposition exit button
- Removed Indy_mogul - The Best Short Films in the World (due to no
feeds available)
- Refine error message
- Photobucket, fixed crash issue for Interestingness page and limit to 16 items
- Revision 3
- Fixed navigation issue after playback
- Disable screensaver during playback
- Refine error message
- Shoutcast Radio
- Refine the playback handling
- Weatherbug
- Fixed navigation issue, description being truncated and html syntax issue
- Fixed tracking station list format issue
- Fixed lost focus issue after changing tracking station
- Fixed setting issues
- Fixed revert to local info after 30s issue
- Support 3 digit display for Celsius setting
- Fixed bird animation (wing , eye flip) issue
- New apps
- BlipTV
- Livestation
- MotorzTv
- Picasa Web Album
- Twitter
- Youtube (is back!)
10. NMT Apps
- Fixed NMT Setup unable to perform fresh setup on new harddisk with no partition
- Fixed NZBGet causes harddisk spindown issue
11. Known issues
- Does not output or downmix Dolby Digital core from Dolby TrueHD for file playback
and SimpleBD
- video blackout for a few seconds while framerate sync is performed
- WMAPro RAW output cause hang-up; forced to PCM (downmix) as workaround

Postad 26 September 2010 - 17:08

Unregisteredd34f8594
  • Unregisteredd34f8594
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Undrar ifall nån vet.
Om man stoppar in en BlueRay enhet i C-200, kan man se BlueRay filmer då?
Spelas dom upp?

Postad 26 September 2010 - 17:45

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Japp, det går bra.

Här finns en lista på spelare som är testade i C-200:an.
http://www.networked...#Blu-ray_drives

Postad 26 September 2010 - 18:00

Unregisteredd34f8594
  • Unregisteredd34f8594
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0

Japp, det går bra.

Tackar ...

Postad 27 September 2010 - 05:43

Unregisteredd34f8594
  • Unregisteredd34f8594
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0

Japp, det går bra.

Dom är så många att välja mellan...
Vill ni hjälpa mig att välja en BD?

Redigerat av Unregisteredd34f8594, 27 September 2010 - 05:43.

Postad 10 November 2010 - 09:31

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Nytt fw ute med den berömda NMJ inkluderad.

Postad 22 November 2010 - 22:52

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Tjena!!

Äntligen gör Popcorn Hour lite rätt igen!! Efter sitt släpp av NMJ så kommer en uppdatering av A-200... till A-210!

Bort med plastlådan, in med en alluminiumlåda, ingen fläkt!!

Kolla vidare här!!

Intro video för PCH A-210

Redigerat av Kanelbulle, 22 November 2010 - 23:10.

Postad 23 November 2010 - 08:29

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2014 inlägg
  • 0
För er som har provat NMJ har jag lite funderingar:
1) Fungerar den även om mediat ligger på en annan plats än i Popcornen, t.ex. på en NAS?
2) Spammar den ner katalogerna med filer med bilder osv, eller håller den det i en separat databaskatalog?
3) Fungerar den även om varje film inte ligger i en egen underkatalog, utan alla filmer ligger i samma katalog?
4) Går det att installera på A-110?

Postad 23 November 2010 - 09:16

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0

1) Fungerar den även om mediat ligger på en annan plats än i Popcornen, t.ex. på en NAS?

Ja. Du måste ha skrivrättigheter i mappen för databasen.

2) Spammar den ner katalogerna med filer med bilder osv, eller håller den det i en separat databaskatalog?

I en egen mapp i sharen.

3) Fungerar den även om varje film inte ligger i en egen underkatalog, utan alla filmer ligger i samma katalog?

Ja.

4) Går det att installera på A-110?

Nej. NMJ använder Flash Lite och det finns bara i A/C-200 och i kommande A-210.

*EDIT* Jag har testat och kan bekräfta att det funkar att ha filmer i samma mapp.

Redigerat av ktd, 23 November 2010 - 20:46.

Postad 24 November 2010 - 09:59

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2014 inlägg
  • 0
Tackar för svaren!

Postad 02 December 2010 - 13:38

lebowskii
  • lebowskii
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Om man sätter i en hårdisk i C-200, måste då också en fläkt installeras ?

Postad 03 December 2010 - 22:51

pyle1
  • pyle1
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Om man sätter i en hårdisk i C-200, måste då också en fläkt installeras ?

Nej de behövs inte jag kör med en 1TB i utan någon fläkt.har inte haft några problem

Postad 05 December 2010 - 19:46

Dagwyn
  • Dagwyn
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Sitter och väntar på leverans av min c200, tyvärr verkar det som om det dröjer med mitt MINIPCI 11N WIFI CARD.
Någon som vet en butik som har det i lager? Får inte butiken in den snart får jag ta hem den utan trådlöst så jag hinner få den på plats innan jul.

Postad 06 December 2010 - 13:28

Gäst_chheber_*
  • Gäst_chheber_*
  • 0
Fungerar PGS undertexter i MKV med PCH-spelare? PGS i MKV har ju varit möjligt sedan i somras med mkvtoolnix.

Postad 13 December 2010 - 13:32

lebowskii
  • lebowskii
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Nybliven ägare till C-200 som är kopplad till en NAS.

Av misstag raderade jag en film i NMJ-menyn. Trodde bara filmomslaget skulle raderas men till min förvåning raderades även filmen på nasen.

Någon som vet hur man raderar bara filmomslaget i NMJ ?

Postad 21 December 2010 - 13:33

lebowskii
  • lebowskii
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Svarar själv, man kan radera enbart omslag i NMJ Media Tool programmet om man kör från datorn. I NMJ på mediaspelaren raderar man även filmen. Går dock att spärra i inställningarna.

Postad 21 December 2010 - 20:53

Unregistered00b32263
  • Unregistered00b32263
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Bör jag skaffa 1gbits router om jag vill streama en hel bluray film?
Flyter väldigt dåligt när jag testar idag på 100mbit men tycker ändå det borde räcka? Får 10.8mb/s när jag kopierar något från servern till min windows dator.

Kör med smb.

Postad 22 December 2010 - 10:26

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Flyter väldigt dåligt när jag testar idag på 100mbit men tycker ändå det borde räcka? Får 10.8mb/s när jag kopierar något från servern till min windows dator.

Kör med smb.

Ska räcka länge. Finns inga filmer med bitrate på 100Mbit. Bluray ligger inte ens på 50Mbit

Postad 22 December 2010 - 11:09

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1649 inlägg
  • 0

Kör med smb.

Antar att du kör en C-200? Isf ska du inte ha problem med mediaspelaren utan du har ett nätverksproblem på vägen till den isf med stor sannolikhet.

Vilken film och vilken storlek på filen?

Postad 22 December 2010 - 17:26

Unregistered00b32263
  • Unregistered00b32263
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Antar att du kör en C-200? Isf ska du inte ha problem med mediaspelaren utan du har ett nätverksproblem på vägen till den isf med stor sannolikhet.

Vilken film och vilken storlek på filen?

Det är nog något strul med den filmen. Den beter sig likadant om man spelar upp den från en extern hårddisk.
Var Avatar bd50 jag försökte spela upp.
Skönt att det antagligen inte är nätverket iallafall. Har ingen lust (pengar) att uppgradera det för tillfället :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.