Sharp Aquos LC-LE600 och LC-LE700/LC-LE705 LED LCD tv serier
770 svar till detta ämne
Postad 26 November 2009 - 10:47
Unregistered091dcb13
-
Unregistered091dcb13
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Hur visade du dem? hade du en dvd och en laptop med dig? 
En laptop visandes denna sidan samt en systemkamera. Och framförallt: testade du le600 o le700 ??
Tyvärr fick jag tidsbrist och blev tvungen att stressa igenom det så jag behöver göra om det noggrannare (och mer förberett) en annan dag. Just LE700 testade jag lite och den visade då skyhög lag (ca 125 ms). Om man rörde muspekaren blev det extremt tydligt även för den mest tolerante. Detta var dock ej i game mode, eftersom försäljaren inte visste hur/om man ställde in det. Efter lite trixande lyckades jag dock hitta läget men eftersom jag var tvungen att sticka iväg blev testet inte så bra. Hursomhelst blev resultatet otroligt mycket bättre (mellan 0 och 33 ms under några bilder - så man behöver göra en bättre mätning för att få exaktare svar). Dday.it säger 80 ms i normal mode och 5 ms i game mode, så det rör sig om samma storleksordningar iaf.
Redigerat av Unregistered091dcb13, 26 November 2009 - 11:18.
Postad 26 November 2009 - 11:42
Rasmus Larsen
-
Rasmus Larsen
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Sharp lancerer nu en nye LE705 serie, som en opdatering af LE700. LE705 har nyt design, optical filter til bedre billedkvalitet og bredere vinkler samt CI+. Læs mere her: FlatpanelsHD - Sharp's new LE705 LED-TV series
Postad 26 November 2009 - 12:50
Unregistered41576
-
Unregistered41576
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
stödjer 700S 24p? hittar ingen info.
Postad 26 November 2009 - 12:57
zsh
-
zsh
-
Forumräv
-
-
822 inlägg
stödjer 700S 24p? hittar ingen info.
ja!
Postad 26 November 2009 - 13:25
Unregistered41576
-
Unregistered41576
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
thank god, jag som redan beställt, törs man be om källinformation?
Postad 26 November 2009 - 13:49
zsh
-
zsh
-
Forumräv
-
-
822 inlägg
thank god, jag som redan beställt, törs man be om källinformation?
Nu ska du inte vara sån ;-) Självklart, Sida 24 av manuallen se FilmLäge http://www.sharp.eu/...00E-S_OM_SE.pdf
Postad 26 November 2009 - 14:27
dboo
-
dboo
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Eftersom flera har nu efterfrågat lite settings så tänkte jag posta mina här. Detta är helt ointressant egentligen då varje video källa är annorlunda men här är det iaf
Källa: Jag (amatör till 100%) Asrock ION 330 HDMI XBMC 9.11 beta1 Vdpau + studio color level conversion enabled Material som testades, diverse 1080p rippar Kalibrering med DVE
TV settings: Mode: Movie OPC: off Backlight: -5 Contrast: +28 Brightness: +2 Colour: +3 Tint: 0 Sharpness: 0 CMS HUE: default (ej ändrat) CMS SAT: Red ändrad till -3 (var tvungen vid color justering via dve för bästa kompromiss för blue/red CMS Value: default (ej ändrat) Colour temp: Mid-Low 100hz: ON Film Mode: Advanced(Low) Active Contrast: off Gamma: default DNR: Off
Dessa settings fungerar bra för mig alltså, via XBMC 24p 1080p/720p material.
Återigen, varje källa är "unik" så investera i en kalibrerings skiva åtminstone och ställ in saker och ting efter den utrustning som ni använder. Räcker inte att bara kalibrera TV'n settings om er video källa klipper signaler innan så pillande är inte uteslutet även på dvd spelaren, bluray eller vad det nu kan vara.
edit: glömde nästan (bifogad guide gjord av Thomas Ytterberg) som hjälper till att förstå saker och ting
Toppen zsh! Ska kika på det när jag får tid. Tack o bra jobbat!
Postad 26 November 2009 - 15:16
dboo
-
dboo
-
Amatör
-
-
75 inlägg
En laptop visandes denna sidan samt en systemkamera.
Tyvärr fick jag tidsbrist och blev tvungen att stressa igenom det så jag behöver göra om det noggrannare (och mer förberett) en annan dag. Just LE700 testade jag lite och den visade då skyhög lag (ca 125 ms). Om man rörde muspekaren blev det extremt tydligt även för den mest tolerante. Detta var dock ej i game mode, eftersom försäljaren inte visste hur/om man ställde in det. Efter lite trixande lyckades jag dock hitta läget men eftersom jag var tvungen att sticka iväg blev testet inte så bra. Hursomhelst blev resultatet otroligt mycket bättre (mellan 0 och 33 ms under några bilder - så man behöver göra en bättre mätning för att få exaktare svar). Dday.it säger 80 ms i normal mode och 5 ms i game mode, så det rör sig om samma storleksordningar iaf.
Intressant! Även du får beröm Lowpass =)
Postad 27 November 2009 - 11:42
hakan_lars
-
hakan_lars
-
Användare
-
-
130 inlägg
Men: "Fortunately, we could reduce the input lag on the Samsung LE40B650 to between 17ms and 34ms either by engaging [Game Mode] or using VGA connection (not a feasible option for the PS3, we know). While this amount of input lag is still higher than recent offerings from Sony and Sharp, whether or not you will be affected depends on your individual sensitivity, and the reflexes demanded by the particular game."
Och enligt ägare av denna tv så kan man även använda HDMI3 och döpa om den till PC, så ska det sista av lagget försvinna.
Sen kan man även justera inställningarna i game mode. Nåt som man då INTE kunde göra på A-serien. Detta skriver hdtvtest.co.uk "
Visst kan man döpa om, problemet blir när man petar in en film i PS3an, då blir allt fel. Så då får man ändra tillbaka allt, fram & tillbaka det orkar man inte. Optimalt är en HDMI ingång med bra inputlag från start, där man kan slå på/av "gamemode"
Postad 27 November 2009 - 12:19
karlnr9
-
karlnr9
-
Beroende
-
-
1249 inlägg
Visst kan man döpa om, problemet blir när man petar in en film i PS3an, då blir allt fel. Så då får man ändra tillbaka allt, fram & tillbaka det orkar man inte. Optimalt är en HDMI ingång med bra inputlag från start, där man kan slå på/av "gamemode"
Jag har inte ens HDMI-utgång på mitt xbox. Men om jag köper tv:n så kör jag på VGA. Har pratat med säkert 30 personer runtom i världen som ägen tv:n och spelar. Ingen av dom märker av nåt lagg alls. Och då spelar dom flesta av dom väldigt ofta. Men jag tror nog ändå att vilken tv man än köper så borde man ta med sin lilla tv-spelsmaskin till butiken och testa där innan man köper, om man nu spelar mycket och är känslig för lagg vill säga.
Postad 27 November 2009 - 13:33
Zerox_no1
-
Zerox_no1
-
Mästare
-
-
3103 inlägg
Känner inte av någon inputlag alls i game mode. Har spelat Forza 3, Trials 3D och Modern Warfare 2.
Postad 27 November 2009 - 15:36
hakan_lars
-
hakan_lars
-
Användare
-
-
130 inlägg
Jag har inte ens HDMI-utgång på mitt xbox. Men om jag köper tv:n så kör jag på VGA. Har pratat med säkert 30 personer runtom i världen som ägen tv:n och spelar. Ingen av dom märker av nåt lagg alls. Och då spelar dom flesta av dom väldigt ofta. Men jag tror nog ändå att vilken tv man än köper så borde man ta med sin lilla tv-spelsmaskin till butiken och testa där innan man köper, om man nu spelar mycket och är känslig för lagg vill säga.
Har man en PS3 eller en nyare Xbox alt vill köra film 24P osv blir det inte skoj. Sedan brukar ju många LCD ha begränsad upplösning på VGA alltså ej 1920x1080p Spelar man typ guitar hero eller dyl är input lag ej skoj.
Redigerat av hakan_lars, 27 November 2009 - 15:37.
Postad 27 November 2009 - 15:58
dboo
-
dboo
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Så här fungerar det på Sharp:en: Man har olika profiler att konfigurera, så om du ställer in en profil för "Film", och en profil för "GAME". Och sedan byter man mellan profilerna med knappen "AV MODE" på fjärrkontrollen.
Postad 27 November 2009 - 16:47
hakan_lars
-
hakan_lars
-
Användare
-
-
130 inlägg
Har för mig att när man ändrar namn till PC går man runt all bildbehandling (stängs av) därav bra inputlag. Då spelar väl dessa profiler ingen roll då PC=ingen bildbehandling el ? LCD går ju som PC (Dator) allt är ju avslaget så filmer lär ju få lida oavsett profler. Fast Sharpen hade väl inga direkt jätte problem med lag verkar ju bra. Det är mer (offtopic) på Sammy där blir det nog enligt ovan man går runt bildbehandlingen. HDtvtest ang konsol på Sharp LE 700 Console Gaming The Sharp LC46LE700E HDTV definitely offers an edge in gaming over its competitors. It has the ability to switch between 8-bit and 10-bit processing at the press of a button, which resulted in significant speed-up in processing. However, as a result, image quality did deteriorate but not to the extent I was expecting. In truth, the level of perceivable posterization and banding were negligible at best. However, due to the delta pixel addressing, it somewhat amplified the level of perceivable aliasing. So it’s best to adopt a slightly farther viewing distance. Also, due to the low buffer-rate, enabling 100/120Hz did not result in noticeable lag. It also aids in smoother frame transition of 60p games such as the Call of Duty series.
Redigerat av hakan_lars, 27 November 2009 - 17:01.
Postad 27 November 2009 - 16:58
Roni8
-
Roni8
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Citera(Peterrrrr @ Sep 17 2009, 08:42 )
Alla bildförbättringssystem ska stängas av. Se till att ställa skärpan 0!
Ah, det där med skärpan hade jag missat, tack!
Ska få låna en DVE-skiva idag förhoppningsvis, så då kan jag äntligen testa att kalibrera den med "hjälpmedel" =)
Varför ska man stänga av blidförbättringar o skärpan?? speciellt skärpan varför o när ska man göra d vid film eller spel eller alltid?
Postad 27 November 2009 - 17:09
hakan_lars
-
hakan_lars
-
Användare
-
-
130 inlägg
Spelar man spel vill man optimera snabbheten ,alltså minimera tiden det tar från det att man tex klickar på sin "gamepad" tills klicket eller styrningen utförs på bilden.
Detta påverkas av sk "inputlag" fördröjningar som uppkommer då bilden skall bahandlas på olika sätt.
Med flim vill man gärna ha viss bildbehandling och när det gäller SD kanske ännu mer.
Det är svårt ibland att hitta en bra balans.
Var hemma hos en polare som har en äldre Plasma (Hitachi) skulle lira Guitar hero det gick inte, det var ospelbart.
När man slog på gitarren så var det alltid miss pga av det enorma inputlag den hade, han köpte en ny LCD nyligen hehe, så nu kan man lira.
Postad 27 November 2009 - 20:16
Unregistered091dcb13
-
Unregistered091dcb13
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Var hemma hos en polare som har en äldre Plasma (Hitachi) skulle lira Guitar hero det gick inte, det var ospelbart. När man slog på gitarren så var det alltid miss pga av det enorma inputlag den hade, han köpte en ny LCD nyligen hehe, så nu kan man lira.
Mja, just Guitar Hero är ju iofs ett spel som faktiskt går att spela, oavsett hur hög lag man har. Det handlar ju bara om att i spelet kalibrera in vilken lag man har. Sedan fördröjer den ljudet (och fönstret för inmatning) med lika mycket => 100% spelbart.
Postad 27 November 2009 - 20:25
karlnr9
-
karlnr9
-
Beroende
-
-
1249 inlägg
Mja, just Guitar Hero är ju iofs ett spel som faktiskt går att spela, oavsett hur hög lag man har. Det handlar ju bara om att i spelet kalibrera in vilken lag man har. Sedan fördröjer den ljudet (och fönstret för inmatning) med lika mycket => 100% spelbart.
Lowpass, du är som den allvetande skräphögen i fragglarna. Fast kanske utan glasögonen. Jag kollade på 700:an idag igen på Elgiganten och försökte desperat få ner den i byxorna. Men den var aningens för stor. Personalen fick i princip leda mig därifrån till slut.
Postad 27 November 2009 - 23:11
hakan_lars
-
hakan_lars
-
Användare
-
-
130 inlägg
Har gjort det ett antal gånger tycker dock inte att det blir lika tight som att spela "default" på en LCD med bra inputlag. Blir alltid lite avikelse då du själv skall göra anslagen för att kalibrera, dessa avikelser blir mer uppenbara vid hard mode i mitt tycke.
Postad 27 November 2009 - 23:24
Unregistered091dcb13
-
Unregistered091dcb13
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Har gjort det ett antal gånger tycker dock inte att det blir lika tight som att spela "default" på en LCD med bra inputlag. Blir alltid lite avikelse då du själv skall göra anslagen för att kalibrera, dessa avikelser blir mer uppenbara vid hard mode i mitt tycke.
Nu blir vi kanske lite OT här men men  Inställningarna för kalibrering tycker jag också är usla. Det bästa tycker jag vore att man skulle spela lite ur en låt och sedan kunde spelet själv räkna ut exakt vilken lag som gäller. Kanske lite för svårt för nybörjaren, men det skulle t ex kunna finnas som ett "advanced calibration"-alternativ. Själv kör jag på en 28" CRT för tillfället. 0 ms lag. Alltid Expert
Redigerat av Unregistered091dcb13, 27 November 2009 - 23:25.
Postad 28 November 2009 - 09:18
Unregistered41576
-
Unregistered41576
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
tillökning i familjen igår, en 46" baby bars försiktigt in och placerades på sin plats.
Vi har redan blivit goda vänner kan jag säga, mkt nöjd so far.
Har ännu inte försökt mig på några inställningar men det kommer.
Postad 01 December 2009 - 15:38
Viz
-
Viz
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
tillökning i familjen igår, en 46" baby bars försiktigt in och placerades på sin plats. Vi har redan blivit goda vänner kan jag säga, mkt nöjd so far. Har ännu inte försökt mig på några inställningar men det kommer.
Är du nöjjd ? spelat och sett på film?
Postad 01 December 2009 - 17:05
Unregistered41576
-
Unregistered41576
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
än så länge bara tittat på canaldigital, både HD och vanliga sändningar. Är väldigt nöjd än så länge faktiskt.
Min DVD har bara scart och när jag kollade på film via den så var jag inte så väldigt nöjd kan jag säga. Ska uppgradera denna inom kort.
Är även på jakt efter en spelkonsoll XBOX el PS3, har inte riktigt bestämt mig, kanske blir båda. Så jag har inte hunnit spela ännu på den heller.
Postad 03 December 2009 - 00:13
Zerox_no1
-
Zerox_no1
-
Mästare
-
-
3103 inlägg
Har svårt att tro att det kommer vara en märkvärdig skillnad på LE705S om den redan finns ute. Blir intressant att se jämförelser.
Postad 04 December 2009 - 00:02
madwien
-
madwien
-
Rookie
-
6 inlägg
Pratade med Sharp, enda skillnaden på 705an och 700an är att 705an har har hd (mpeg4)-digitalbox inbyggd, comhem släpper snart en godkänd ca-modul för alla tv-apparater med inbyggd "hd-digitalbox". Är för trött för att komma på korrekta termen...
Postad 04 December 2009 - 09:04
Viz
-
Viz
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Pratade med Sharp, enda skillnaden på 705an och 700an är att 705an har har hd (mpeg4)-digitalbox inbyggd, comhem släpper snart en godkänd ca-modul för alla tv-apparater med inbyggd "hd-digitalbox". Är för trött för att komma på korrekta termen...
en 700an har ockå inbyggt HD-digitalbox? (Mottagare HDTV (MPEG4, H.264) .) Jag har själv comhem, och det vore riktigt smidigt om Comhem kommer att godkänna CA moduler för inbyggd HD-motagare, vart har du läst det btw?
Redigerat av Viz, 04 December 2009 - 10:22.
Postad 04 December 2009 - 09:06
Unregistered3992e2e8
-
Unregistered3992e2e8
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Den enda skillnaden kan vara ganska avgörande för de med ComHem eller som även funderar på andrahandsvärdet... Själv ställer jag mig mer frågande till vilken design jag tycker bäst om.
Postad 04 December 2009 - 22:40
torbjornjonsson
-
torbjornjonsson
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Den enda skillnaden kan vara ganska avgörande för de med ComHem eller som även funderar på andrahandsvärdet... Själv ställer jag mig mer frågande till vilken design jag tycker bäst om.
Hej jag har en 2 månaders LC-46LE700S och Comhem. Idag ringde jag till sharp support om just 705S. Jag känner mig lurad faktiskt, 22k för en TV som blev passé på 2-3 månader. Supporten tyckte att det kom ut nya modeller hela tiden. Då var min slutsats att man aldrig ska köpa en så dyr TV. I övrigt är väl bilden bra. Jag upplever dock "jaggade" partier i bilden. EPG och kanalsortering är väldigt dålig, riktigt dålig. Vad jag vet i nuläget finns ingen uppdatering på gång. Det ska bli intressant och se test på den nya versionen och vad som egentligen skiljer , därefter kommer mitt betyg på denna TV. EN sak är säker; aldrig mer SHARP.
Postad 05 December 2009 - 10:56
Viz
-
Viz
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Hej jag har en 2 månaders LC-46LE700S och Comhem. Idag ringde jag till sharp support om just 705S. Jag känner mig lurad faktiskt, 22k för en TV som blev passé på 2-3 månader. Supporten tyckte att det kom ut nya modeller hela tiden. Då var min slutsats att man aldrig ska köpa en så dyr TV.
I övrigt är väl bilden bra. Jag upplever dock "jaggade" partier i bilden. EPG och kanalsortering är väldigt dålig, riktigt dålig. Vad jag vet i nuläget finns ingen uppdatering på gång.
Det ska bli intressant och se test på den nya versionen och vad som egentligen skiljer , därefter kommer mitt betyg på denna TV.
EN sak är säker; aldrig mer SHARP.
Men det är en sak jag inte förstår, båda har ju CA modul och HD motagare? Men det är bara 705an som har en godkänd ifrån comhem? är det så det ligger till?
Postad 05 December 2009 - 11:22
torbjornjonsson
-
torbjornjonsson
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Men det är en sak jag inte förstår, båda har ju CA modul och HD motagare? Men det är bara 705an som har en godkänd ifrån comhem? är det så det ligger till?
Även om det inte framgår i spec är denna godkänd av Comhem (kollade med CH). Det finns ett comhem alternativ i kanalprogrammeringen.
Postad 06 December 2009 - 12:18
Skeeter
-
Skeeter
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Hej jag har en 2 månaders LC-46LE700S och Comhem. Idag ringde jag till sharp support om just 705S. Jag känner mig lurad faktiskt, 22k för en TV som blev passé på 2-3 månader. Supporten tyckte att det kom ut nya modeller hela tiden. Då var min slutsats att man aldrig ska köpa en så dyr TV.
I övrigt är väl bilden bra. Jag upplever dock "jaggade" partier i bilden. EPG och kanalsortering är väldigt dålig, riktigt dålig. Vad jag vet i nuläget finns ingen uppdatering på gång.
Det ska bli intressant och se test på den nya versionen och vad som egentligen skiljer , därefter kommer mitt betyg på denna TV.
EN sak är säker; aldrig mer SHARP.
Men så är det ju alltid när man köper hemelektronik, efter några månader så har det kommit något nytt och "bättre" på marknaden. Man kan hantera det på två sätt, köpa nu och leva i den vetskapen att snart finns det något nytt på markanden, eller vänta i evighet på att den slutgiltiga prisvärda apparaten kommer ut och köpa då(eller troligtvis inte köpa alls). När det gäller Comhem och HD så är väl i dagsläget ingen TV på marknaden godkänd? Att tycka att 700:an är passe för att 705:an får Comhem HD stöd är väl ändå att dra det lite väl långt, det är ju inte som att det inte finns någon annan möjlighet att få Comhem HD utbudet redan idag.
Postad 08 December 2009 - 09:30
Chaitan
-
Chaitan
-
Rookie
-
4 inlägg
Monterade upp en 52" LE705S igår.
Ingen blooming alls. Märkte ingen skillnad då jag satt vid sidan av så jag antar att man måste vara riktigt petig för att märka nån skillnad i betrakningsvinkel ( en av fördelarna med LE705 jämfört med LE700 var ju en förbättrad betrakningsvinkel ).
Lite rädd att menyerna skulle vara för komplicerade då jag inte är en TV-guru direkt men jag blev glatt överraskad. Smidiga menyern, lättförklarade, man hade gott om options för att kalibrera TV-n men inget man blev helt virrig av. Jag vet inte om menyerna är annorlunda jämfört med LE700 dock. Jag hade mer problem att sätta på TV'n (power on knappar på både höger och vänster sida) än att orientera mig i menyerna.
Handkontrollen är lite plastig men fungerade bra i övrigt. Den hade också en knapp för att byta läge mellan Movie, Spel etc... Jag har läst att man var tvungen att klicka sig in i menyerna på LE700 för att göra det bytet. Mycket trevlig överraskning med LE705 isåfall om det stämmer.
Då man konfigurerade upp digital-TV inställningarna så fanns det en option för Comhem. Alla inställningar var förprogrammerade förutom nätverks-ID som är baserat på vilken stad man befinner sig i så jag var tvungen att ringa till Comhem. Passade på att fråga dom om CI+ enheten. Tydligen stödjer dom inte LE705S (men dom har stöd för LE700S) så jag misstänker att dom helt enkelt inte har uppdaterade listor än... TV-modellen är ju sprillans ny.
Ljudet är som förväntat dåligt. Lite svårt att trycka in bra högtalare på sån liten yta kanske.
TV'n kändes lite svajig då den stod på glasfoten. Har man barn så måste man montera upp den på väggen annars är det bara en tidsfråga innan det den åker i backen.
mått och vikt på paketet: 135x90x27cm 50kg för er som undrar om den passar i en bil.
Postad 08 December 2009 - 09:38
Viz
-
Viz
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Ingen blooming alls. Märkte ingen skillnad då jag satt vid sidan av så jag antar att man måste vara riktigt petig för att märka nån skillnad i betrakningsvinkel ( en av fördelarna med LE705 jämfört med LE700 var ju en förbättrad betrakningsvinkel ).
Lite rädd att menyerna skulle vara för komplicerade då jag inte är en TV-guru direkt men jag blev glatt överraskad. Smidiga menyern, lättförklarade, man hade gott om options för att kalibrera TV-n men inget man blev helt virrig av. Jag vet inte om menyerna är annorlunda jämfört med LE700 dock. Jag hade mer problem att sätta på TV'n (power on knappar på både höger och vänster sida) än att orientera mig i menyerna. 
Handkontrollen är lite plastig men fungerade bra i övrigt. Den hade också en knapp för att byta läge mellan Movie, Spel etc... Jag har läst att man var tvungen att klicka sig in i menyerna på LE700 för att göra det bytet. Mycket trevlig överraskning med LE705 isåfall om det stämmer.
Då man konfigurerade upp digital-TV inställningarna så fanns det en option för Comhem. Alla inställningar var förprogrammerade förutom nätverks-ID som är baserat på vilken stad man befinner sig i så jag var tvungen att ringa till Comhem. Passade på att fråga dom om CI+ enheten. Tydligen stödjer dom inte LE705S (men dom har stöd för LE700S) så jag misstänker att dom helt enkelt inte har uppdaterade listor än... TV-modellen är ju sprillans ny.
Ljudet är som förväntat dåligt. Lite svårt att trycka in bra högtalare på sån liten yta kanske.
TV'n kändes lite svajig då den stod på glasfoten. Har man barn så måste man montera upp den på väggen annars är det bara en tidsfråga innan det den åker i backen.
mått och vikt på paketet: 135x90x27cm 50kg för er som undrar om den passar i en bil. 
Det låter ju kanon! speciellt att det finns en knapp nu att byta mellan olika bildlägen. Köper min nu efter jul och längtar som fasen. Undra dock när Comhem godkänner så att man kan använda den inbyggda digital samt HD motagaren. Eller fungerar det för dig endå? bara det att de inte uppdaterat?
Postad 08 December 2009 - 09:45
Chaitan
-
Chaitan
-
Rookie
-
4 inlägg
Det låter ju kanon! speciellt att det finns en knapp nu att byta mellan olika bildlägen. Köper min nu efter jul och längtar som fasen. Undra dock när Comhem godkänner så att man kan använda den inbyggda digital samt HD motagaren.
Eller fungerar det för dig endå? bara det att de inte uppdaterat?
Klickar jag på DTV knappen (digital-TV) så finns alla comhemkanaler där fast dom är krypterade tills jag stoppat in kortet i Ci+ enheten vilket jag inte kan göra förräns Comhem godkänner modellen. Så för tillfället klickar jag på Ext2 (där digital-TV boxen är kopplad in i) och kör digital-TV via det interfacet så länge.
Postad 08 December 2009 - 09:58
dboo
-
dboo
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Hej Chaitan! Jag har en LC-LE700S. På min fjärrkontroll finns knappen AVmode som byter mellan spel-filmläge-usermode-standard osv. Man behöver alltså inte gå in i menyer för att ändra. Även LC-LE700S har förinställd profil för ComHem, inget nytt där heller alltså. Det enda som behövs är nätverks-id baserat på stad som du nämner. Men ännu bättre betraktningsvinkel låter ju trevligt =)
Postad 08 December 2009 - 10:05
Stefan Bäckman
-
Stefan Bäckman
-
Forumräv
-
-
976 inlägg
Klickar jag på DTV knappen (digital-TV) så finns alla comhemkanaler där fast dom är krypterade tills jag stoppat in kortet i Ci+ enheten vilket jag inte kan göra förräns Comhem godkänner modellen.
Så för tillfället klickar jag på Ext2 (där digital-TV boxen är kopplad in i) och kör digital-TV via det interfacet så länge.
Jodå, det är klart du kan använda den inbyggda boxen till ComHem. Du behöver dock en CA-modul att sätta i slotten först och sedan kortet i CA-modulen. Det som inte kommer att fungera är HD-kanaler. Det enda som fungerar med HD än så länge är ComHems egna HD-boxar. En CA-modul kostar runt 500 spänn.
Postad 08 December 2009 - 10:08
Chaitan
-
Chaitan
-
Rookie
-
4 inlägg
Denna sida visar dom modellerna comhem stödjer. http://www.comhem.se...74/-/index.html
Postad 08 December 2009 - 11:02
Stefan Bäckman
-
Stefan Bäckman
-
Forumräv
-
-
976 inlägg
Denna sida visar dom modellerna comhem stödjer.
http://www.comhem.se...74/-/index.html
Som ComHem stödjer ja, men det är inte samma som att det inte fungerar med andra modeller... ComHem sänder efter DVB-C standarden och därmed fungerar så gott som alla DVB-C mottagare.
Postad 08 December 2009 - 14:00
Viz
-
Viz
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Jodå, det är klart du kan använda den inbyggda boxen till ComHem. Du behöver dock en CA-modul att sätta i slotten först och sedan kortet i CA-modulen. Det som inte kommer att fungera är HD-kanaler. Det enda som fungerar med HD än så länge är ComHems egna HD-boxar.
En CA-modul kostar runt 500 spänn.
Jag ringde och frågade SHARP och de sa de att HD-motagaren i 705an är godkänd för att ta emot HD-kanalerna också nu. Dock så vet han inte när de kommer att uppdatera det, kanske dröjjer vad vet jag.
Postad 09 December 2009 - 09:51
Stefan Bäckman
-
Stefan Bäckman
-
Forumräv
-
-
976 inlägg
Intressant, de sa inte om man behövde någon speciell ca-modul? Det har ryktats om det. Det kanske iofs finns en bättre tråd med mer info om just det ämnet.
Nu har inte jag ComHem som leverantör längre så för mig spelar det ingen större roll.
/Bäckman
Postad 10 December 2009 - 15:01
Viz
-
Viz
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Ringde precis Comhem angående 705s CI+ modul, och enligt dem kommer det INTE att fungera att ta emot annat än SVT-HD med den...Vafan antingen är de inte uppdaterade eller så har Sharp fel? det förstnämda verkar mer troligt.
Postad 10 December 2009 - 16:33
Townes
-
Townes
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Hej allihopa, mitt första inlägg här så jag ber om överseende om jag frågar något som redan har besvarats. Tråden är ju så lång. Men jag har läst igenom hela utan att hitta all fakta jag söker
Jag står i begrepp att köpa en Sharp 700s men funderar på om 705s är ett bättre val. Köper jag 700s så bjuder butiken på professionell kalibrering samt två ganska bra HDMI-kablar. Jag bor i ett Comhem hus och ska skaffa digitaltv i samband med TV-köpet. Men det verkar ju inte som om det fungerar så bra det där med den inbyggda mottagaren utan det verkar som om man behöver en separat box ett bra tag till. Har jag rätt där? Är lite osäker på de tekniska termerna men jag hoppas att ni förstår vad jag menar.
Är det något mer som skiljer sig åt emellan apparaterna? Jag läste någonstans att fjärrkontrollerna skiljde sig åt. Att det ska finnas snabbvalsknappar för film, spel etc på 705s och det verkar ju väldigt smidigt. Någon som kan bringa klarhet i detta? Och bortsett från utseendet är det något mer som skiljers sig åt mellan 700s och 705s?
Hur skulle ni göra om ni var i min situation? Att få TV:n kalibrerad är guld värt för mig då jag är helt oduglig på sådant och två hyggliga HDMI-kablar är ju också trevligt att få.
Stort tack på förhand för eventuella svar!
Postad 10 December 2009 - 17:28
sadfoafs
-
sadfoafs
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Hur skulle ni göra om ni var i min situation? Att få TV:n kalibrerad är guld värt för mig då jag är helt oduglig på sådant och två hyggliga HDMI-kablar är ju också trevligt att få.
Undrar hur den här kalibreringen går till. Visar det sig att det är en professionell kalibrerare som kommer hem till dig när du har TV'n uppställd i din egen miljö och ev. belysning så finns det verkligen pengar att hämta här.
Postad 11 December 2009 - 08:57
Chaitan
-
Chaitan
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej allihopa, mitt första inlägg här så jag ber om överseende om jag frågar något som redan har besvarats. Tråden är ju så lång. Men jag har läst igenom hela utan att hitta all fakta jag söker
Jag står i begrepp att köpa en Sharp 700s men funderar på om 705s är ett bättre val. Köper jag 700s så bjuder butiken på professionell kalibrering samt två ganska bra HDMI-kablar. Jag bor i ett Comhem hus och ska skaffa digitaltv i samband med TV-köpet. Men det verkar ju inte som om det fungerar så bra det där med den inbyggda mottagaren utan det verkar som om man behöver en separat box ett bra tag till. Har jag rätt där? Är lite osäker på de tekniska termerna men jag hoppas att ni förstår vad jag menar.
Är det något mer som skiljer sig åt emellan apparaterna? Jag läste någonstans att fjärrkontrollerna skiljde sig åt. Att det ska finnas snabbvalsknappar för film, spel etc på 705s och det verkar ju väldigt smidigt. Någon som kan bringa klarhet i detta? Och bortsett från utseendet är det något mer som skiljers sig åt mellan 700s och 705s?
Stort tack på förhand för eventuella svar!
LE705S är en nästan identisk kopia av LE700S. * Dom har lagt på nått "optiskt filter" för lite bättre bild och betrakningsvinkel. Jag har inte sett en LE700S så det är svårt att jämföra hur stor skillnad det är men betraktningsvinkel var en av dom grejerna som LE700 var dålig på och jag som lekman kan inte se skillnad på bilden framifrån och snett från sidan. * CI+ (som vi diskuterat nytt). * Grå panel längst ner istället för svart. Om jag vore dig så skulle jag välja LE700. Denna TV behöver en bra kalibrering. Att få det gjort gratis är riktigt najs.
Postad 11 December 2009 - 10:01
Townes
-
Townes
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Man tackar för svaren! Och ja, de kommer hem till mig och kalibrerar den i hemmiljön och vad jag förstår så är det en professionell kalibrering de gör med instrument och allt som hör till. Så det lutar åt att jag satsar på en 700s. När jag tittade på den i butiken tyckte jag att betraktningsvinklen var mer än godkänd så det var inga problem.
Postad 12 December 2009 - 00:00
hakan_lars
-
hakan_lars
-
Användare
-
-
130 inlägg
Fick senaste nr av hemmabio där blev Sharp LE700s test vinnare i LED.
Motstånd var Samsung 6050/8050,LG 9000/8000SL (led)
Det ända som behövs är ett bättre pris för sharpen ligger lite högt än så länge.
Betyg blev 9 av 10
+ Riktigt bra bild, stabil under drift.
- Drar mot magneta i vinkel
Postad 12 December 2009 - 02:20
Unregisteredacf98481
-
Unregisteredacf98481
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Hämtade min 52" LE705S idag och det lilla jag provat så är jag väldigt nöjd med bilden.. MEN, jag valde denna TV med hopp om att slippa Clouding men tji fick jag. Har ett fult och jävligt störande moln längst upp i vänster hörn samt en del andra moln lite utspridda över bilden. Får ta och höra med Audio Video där jag hämtat ut den.
Postad 12 December 2009 - 12:33
Viz
-
Viz
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Hämtade min 52" LE705S idag och det lilla jag provat så är jag väldigt nöjd med bilden.. MEN, jag valde denna TV med hopp om att slippa Clouding men tji fick jag. Har ett fult och jävligt störande moln längst upp i vänster hörn samt en del andra moln lite utspridda över bilden. Får ta och höra med Audio Video där jag hämtat ut den.
Vad fick du för pris på audio video?
Postad 12 December 2009 - 15:48
Unregisteredacf98481
-
Unregisteredacf98481
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Vad fick du för pris på audio video?
21000:- och nu är den utbytt mot en bättre apparat
Postad 13 December 2009 - 12:59
Skeeter
-
Skeeter
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Jag bor i ett Comhem hus och ska skaffa digitaltv i samband med TV-köpet. Men det verkar ju inte som om det fungerar så bra det där med den inbyggda mottagaren utan det verkar som om man behöver en separat box ett bra tag till. Har jag rätt där? Är lite osäker på de tekniska termerna men jag hoppas att ni förstår vad jag menar.
Kör på någon av Comhems boxar som har HDMI ut, det blir märkbart bättre bild än t.ex SCART, deras HD box funkar bra. Jag läste någonstans att fjärrkontrollerna skiljde sig åt. Att det ska finnas snabbvalsknappar för film, spel etc på 705s och det verkar ju väldigt smidigt. Någon som kan bringa klarhet i detta?
Det finns en knapp att snabbt bläddra mellan moderna med på 700:ans fjärr, problemet är ju iofs inte jättestort eftersom du kan välja att ha en specifik inställning till resp ingång så att du direkt får rätt när du växlar källa/ingång. Hur skulle ni göra om ni var i min situation? Att få TV:n kalibrerad är guld värt för mig då jag är helt oduglig på sådant och två hyggliga HDMI-kablar är ju också trevligt att få.
Proffskalibrering är ju inte gratis direkt så det låter ju lockande. Tänk bara på att det du tycker ser bra ut och vad kalibreringen ger kan skilja sig åt.... smaken är som baken som bekant...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|