Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Aktuella inbyteskampanjer

1067 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 November 2009 - 08:11

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
en trög fråga...vilka spel har inte pegi märkning ?

alla spel i uk ? barnspel?

Postad 01 November 2009 - 08:22

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

en trög fråga...vilka spel har inte pegi märkning ?

alla spel i uk ? barnspel?

Många spel från UK har PG-märkning, inte att förväxla med PEGI alltså.. (som jag förstått det)
vissa har även "åldersgräns i en liten röd rund ring" - vilket ej heller ses som PEGI

Däremot tror jag inte att det är något spec. som gör att "barnspel" skulle sakna PEGI!

//najkks

Postad 01 November 2009 - 09:07

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
tänkte om dom vill ha bort uk spel

Postad 01 November 2009 - 09:42

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

tänkte om dom vill ha bort uk spel

Kan ju vara så faktiskt, eller import -över huvud taget! (?)

Men i dagsläget verkar ju olika butiker över landet tillämpa olika regler om vilka spel de vill ha in..
De borde skriva på exkl-listan att de inte tar emot EJ PEGI-märkta spel i fortsättningen!

De billigaste spelen från cdon har ju iaf. en klar "ålders-gräns" satt, men inte alltid PEGI-standard!

//najkks

Postad 01 November 2009 - 09:46

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Störande...Borde finnas klara regler så man vet

Postad 01 November 2009 - 10:12

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Störande...Borde finnas klara regler så man vet

Japp, det hade gjort det enklare för kunderna!
Men de är väl inte helt hundra ännu på vilka regler med PEGI som skall gälla,
kan ju vara därför som de inte tagit beslutet att häfta dem på hemsidan (?)

Min erfarenhet är iaf. att de inte är så stenhårda med PEGI-märkningen,
värre om du vill förboka MW2 och Tekken6 -
och kommer dit med 4st. spel varav två stycken är likadana!

Även om du förbokar tex. MW2 med "fallout 3 + killzone 2" så blir det problems om
du vill förboka Tekken6 med "fallout 3 + Operation flashpoint"

Dublettvarning alltså.. tidigare var de inte lika hårda med detta,
då gick det bra att lämna in förutsatt att det inte var dublett på samma bokning!

//najkks

Redigerat av Unregisterededb978dd, 01 November 2009 - 10:12.

Postad 01 November 2009 - 14:54

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

• 1515 inlägg
  • 0
Ok, finns det nyare spe som man kan förhands boka än de som är med Q4 listan på gamestop?

Redigerat av Unregisteredc953a7c3, 01 November 2009 - 14:54.

Postad 01 November 2009 - 15:09

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Ok, finns det nyare spe som man kan förhands boka än de som är med Q4 listan på gamestop?

Inte för tillfället men du kan nog räkna med en uppdatering av Q4 listan nu i veckan, ett gäng av spelen har redan släppts. Samma sak med exkluderingslistan, båda brukar genomgå månadsvisa förändringar.

Postad 01 November 2009 - 15:29

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
Glöm inte Borderlands.. det låg inte ens på deras förbokningslista, utan som banner på hemsidan!

//najkks

Postad 01 November 2009 - 15:35

qazqa
  • qazqa
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Hmm, så den nya listan är i spel nu. Kommer det en ny lista nästa vecka då eller?.
Tror faktiskt att förbokningslistan kommer uppdateras i december eftersom T6, MW2, R&C, AC2, UC2, FzM3 m.m har redan släppts.

Postad 01 November 2009 - 17:13

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Hmm, så den nya listan är i spel nu. Kommer det en ny lista nästa vecka då eller?.
Tror faktiskt att förbokningslistan kommer uppdateras i december eftersom T6, MW2, R&C, AC2, UC2, FzM3 m.m har redan släppts.

Har r&c redan släppts? trodde det var nu i veckan? B)

ac2?? inte till ps3 va?

Postad 01 November 2009 - 17:17

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0
1 han snackar om efter November

2 jo AC2 till ps3

Postad 01 November 2009 - 17:20

Illyren
  • Illyren
  • Forumräv

• 641 inlägg
  • 0
någon som vet när exkluderingslistan för november kommer ut på gamestop?

Postad 01 November 2009 - 17:22

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Den har blivit fotograferad och visad tidigare i tråden, gissningsvis så publiceras den på Gamestops hemsida under morgondagen.

Postad 01 November 2009 - 17:23

qazqa
  • qazqa
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Har r&c redan släppts? trodde det var nu i veckan? B)

ac2?? inte till ps3 va?

Ah, menade att de släpps denna månad.. Och Ja AC2 = Assasins Creed 2, finns till ps3 också.

Den är redan ute..
http://i34.tinypic.com/32zrsz7.jpg

Redigerat av qazqa, 01 November 2009 - 17:23.

Postad 02 November 2009 - 14:13

Unregistered47dd50e5
  • Unregistered47dd50e5
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
mymemory.co.uk har fortfarande en del billiga spel som fungerar för gamestop och har PEGI-märkning.
Beställde Disney Sing It, SEGA Superstars Tennis, Stormrise, Narnia och NHL 2k9

Blev cirka 100 kr styck

Postad 02 November 2009 - 16:45

ToniM
  • ToniM
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Mitt Narnia saknade PEGI...

Postad 02 November 2009 - 16:51

fesken
  • fesken
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Mitt Narnia saknade PEGI...

Vart köpte du det? Jag har nämnligen också beställt ifrån mymemory, känns ju rätt surt om det skulle komma utan PEGI.
najksorn: Du bytte väl in Narnia, vet du om det var PEGI eller inte på dina?

Postad 02 November 2009 - 16:55

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Vart köpte du det? Jag har nämnligen också beställt ifrån mymemory, känns ju rätt surt om det skulle komma utan PEGI.

Jepp.. både ja och nej!

Narnia har "PG" -märkning (dock vet jag inte om detta är att säkerhetställa som PEGI?)

Det är helt enkelt bokstäverna "PG" i en stor gul triangel på framsidan på spelet!

//najkks

Postad 02 November 2009 - 17:00

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0
PG märkningen är samma som den runda röda ringen bara det att det är en mildare märkning när det är lägre ålder

Postad 02 November 2009 - 17:04

Znille
  • Znille
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jag fick inte byta in Narnia iaf och jag hade PG märkning som i en gul trinangel med texten "PG" i

Postad 02 November 2009 - 17:13

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
Uppenbarligen funkar det ibland.. och ibland inte!
verkar bero mycket på vilken stad och vilken personal :wub:

//najkks

Postad 02 November 2009 - 17:42

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Men varför?

Är väl samma region ..

Postad 02 November 2009 - 18:12

qazqa
  • qazqa
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Bokade ratchet och clank för ett par dagar sen men på kvittot stod det inte special edition..

Ringde dem nyss och de svarade med att de kanske inte får in special edition, men om de får så är det först till kvarn.. Kan det stämma att de inte ens får in en enda.

Postad 02 November 2009 - 18:57

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Men varför?

Är väl samma region ..

Ja eftersom det är regionsfritt ska det egentligen inte spela nån roll!

Men de anser väl att UK-import inte är lika mycket värd, men cdon säljer ju mycket sånt!

//najkks

Bokade ratchet och clank för ett par dagar sen men på kvittot stod det inte special edition..

Ringde dem nyss och de svarade med att de kanske inte får in special edition, men om de får så är det först till kvarn.. Kan det stämma att de inte ens får in en enda.

Jo brukar ju vara så, att det är först till kvarn när det kommer limited edition eller special edition..

//najkks

Postad 02 November 2009 - 19:00

qazqa
  • qazqa
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
När kommer spelet ut? Glömde fråga.. Är det på onsda eller?

Postad 02 November 2009 - 19:03

whopp
  • whopp
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0

Förstår inte heller det där....
Postad bild
Varför skriva special edition på PDF:en då? Bara onödigt, och sjukt fult i min mening, om dom inte garanterar..
Visst att det står "vi reserverar oss för slutförsäljningar" på pdfen... men att man själv då ska tolka det till att special edition kan ta slut och att man får en vanlig, trots att man redan gjort en bokning, det är SJUKT fult gjort!

Postad 02 November 2009 - 19:04

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0
Ratchet kommer på fredag. Special Edition skrivs väl för att den finns tillgänglig?

Postad 02 November 2009 - 19:06

qazqa
  • qazqa
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Förstår inte heller det där....
Postad bild
Varför skriva special edition på PDF:en då? Bara onödigt, och sjukt fult i min mening, om dom inte garanterar..
Visst att det står "vi reserverar oss för slutförsäljningar" på pdfen... men att man själv då ska tolka det till att special edition kan ta slut och att man får en vanlig, trots att man redan gjort en bokning, det är SJUKT fult gjort!

Håller faktiskt med dig eftersom om de skulle få NÅGRA så skulle jag kunna acceptera men de sa att de kanske inte skulle få några alls... Låter jävligt dåligt.

Postad 02 November 2009 - 19:08

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Håller faktiskt med dig eftersom om de skulle få NÅGRA så skulle jag kunna acceptera men de sa att de kanske inte skulle få några alls... Låter jävligt dåligt.

Fullständigt korrekt..

med UC2 var det samma sak.. då sa de tom. till mig att "vi kan inte garantera att alla får en limited edition.., men om du kommer in så fort som möjligt efter release så är det mer troligt.."

Notera att de inte sa detta när jag bokade spelet, utan först efter.. då jag skulle köpa ett spel där och i brådrasket frågade om datumet för UC2 verkligen var spikat!

//najkks

Postad 02 November 2009 - 19:08

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
jag läste på ps3 bloggen för ett tag sedan att special edition släpps exklusivt i sverige av gamestop och siba... tror det fortfarande gäller. Sen det där med först till kvarn så tror jag att de går efter den tid man bokade.. och inte den som köar först utanför butiken. Så var det med uncharted 2 iaf, återstår att se hur det blir med denna.

Postad 02 November 2009 - 19:10

qazqa
  • qazqa
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

jag läste på ps3 bloggen för ett tag sedan att special edition släpps exklusivt i sverige av gamestop och siba... tror det fortfarande gäller. Sen det där med först till kvarn så tror jag att de går efter den tid man bokade.. och inte den som köar först utanför butiken. Så var det med uncharted 2 iaf, återstår att se hur det blir med denna.

Tror faktiskt det är först till kvarn.. Annars så kan de lika gärna sudda bort special edition från deras .pdf efter ett par bokningar.

Postad 02 November 2009 - 19:20

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Tror faktiskt det är först till kvarn.. Annars så kan de lika gärna sudda bort special edition från deras .pdf efter ett par bokningar.

Det var exakt samma grej på uncharted det stod limited edition på pdf:en också. När jag var inne i butiken så fick 2 personen före mig i kön den vanliga medans jag fick en limited edition. Det tycker jag är mer rättvist än först till kvarn i butiken. Helst ska väl alla få men om inte så tycker jag att man ska utgå från när man gjorde sin bokning.

Tillbaka till Uncharted så.. sa säljaren att de flesta fick limited editon sålänge man bokade minst 1 vecka innan så att de kunde hämta in tillräckligt många till respektive butik. När man kommer in och bokar dagen innan så blir det svårt för de att garantera...

Redigerat av Unregistered1232, 02 November 2009 - 19:23.

Postad 02 November 2009 - 19:30

qazqa
  • qazqa
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Det var exakt samma grej på uncharted det stod limited edition på pdf:en också. När jag var inne i butiken så fick 2 personen före mig i kön den vanliga medans jag fick en limited edition. Det tycker jag är mer rättvist än först till kvarn i butiken. Helst ska väl alla få men om inte så tycker jag att man ska utgå från när man gjorde sin bokning.

Tillbaka till Uncharted så.. sa säljaren att de flesta fick limited editon sålänge man bokade minst 1 vecka innan så att de kunde hämta in tillräckligt många till respektive butik. När man kommer in och bokar dagen innan så blir det svårt för de att garantera...

Jobbigt, bokade mitt i lördags.. :x.

Postad 02 November 2009 - 19:32

whopp
  • whopp
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0
I min butik var det först till butiken, oavsett när man bokade... (UC2)

Jag accepterar fullständigt att dom kanske inte har special till alla, och jag "kräver" ju inte ens en special, ser det bara som en bonus..
Men det jag blir irriterad på är att det inte står ett skit på PDF:en om att man inte är garanterad en special, för det är så jag läser ut det från att det står "special edition" på så sätt som på screenshotet jag la upp...
(kan ju tänkas att det är folk som bokar JUST på grund av att det står special...)

Sen bord det även vara att man ger ut special i den ordning som det bokades, just pga att dom kanske inte hinner få in special nog åt alla som kommer och bokar sent.. Men detta sket dom som sagt fullständigt i på mån butik, bara gav alla limited utav UC2 utan att titta på datum.. (iofs så kanske det kom nog med limited ed. åt alla...)

Redigerat av whopp, 02 November 2009 - 19:36.

Postad 02 November 2009 - 19:41

ToniM
  • ToniM
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Oj. My mistake :wub: Köpte från CDON

Angående UC2 LE. Till mig sa de att det är först till kvarn och att jag borde vara där tidigt om jag vill ha den. Men när jag hämtade mitt ex så såg jag att de hade 2 högar spel på kassan, vanliga och LE och jag antar att några framför mig fick vanliga (jag var där 10 min efter öppning). Jag bokade för övrigt bara nån vecka innan release och fick ändå LE...

Redigerat av ToniM, 02 November 2009 - 19:47.

Postad 02 November 2009 - 20:09

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Killen i kassan frågade om jag ville ha Limited Edition eller den vanliga utgåvan när jag hämtade ut U2, var inte mkt att tveka på :wub:

Postad 02 November 2009 - 21:10

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Oj. My mistake ;) Köpte från CDON

Angående UC2 LE. Till mig sa de att det är först till kvarn och att jag borde vara där tidigt om jag vill ha den. Men när jag hämtade mitt ex så såg jag att de hade 2 högar spel på kassan, vanliga och LE och jag antar att några framför mig fick vanliga (jag var där 10 min efter öppning). Jag bokade för övrigt bara nån vecka innan release och fick ändå LE...

De Narnia jag bytte in hade endast "PG -märkning" både vanliga versionen samt steel-book

//najkks

Postad 02 November 2009 - 23:14

Unregistered1689
  • Unregistered1689
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0
Om man har förbokat ett spel på Gamestop, betalat det med sina spel och allt. Kan man då byta den förbokningen mot något annat om man upptäcker att "njae, just det här spelet kanske inte är något för mig, riktigt"?

Postad 02 November 2009 - 23:34

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Om man har förbokat ett spel på Gamestop, betalat det med sina spel och allt. Kan man då byta den förbokningen mot något annat om man upptäcker att "njae, just det här spelet kanske inte är något för mig, riktigt"?

Sålänge du byter dagen innan release så ska det funka utan problem.

Postad 03 November 2009 - 08:08

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Sålänge du byter dagen innan release så ska det funka utan problem.

Där måste jag lägga in ett Veto!

Faktum är att jag hade förbokat AC2 och ville byta den förbokningen mot Avatar..
hade lämnar in 2st spel (men inte betalar 1kr som de ville ha om man bokade tidigare under kampanjen)

Fick dock inte byta förbokningen.. fick heller ingen riktig förklaring, annat än att "tyvärr går det inte.."

Kan ju ha varit på just den här gamestop, men konstigt om de inte har samma inställning på andra..

//najkks

Postad 03 November 2009 - 08:19

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Man får byta inom samma kampanj men assassins kampanj kom ju tidigare än denna som är nu och därför får man inte byta så. Hade du däremot bokat Assassins nu så hade det gått bra att byta till något av dom andra spelen i denna kampanjen.

Postad 03 November 2009 - 08:53

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
En polare bytte ratchet o clank mot bruthal legend .. dagen innan bruthal släpptes. Detta var i stockholm då.. som sagt, inom samma kampanj så borde det gå.

Postad 03 November 2009 - 12:15

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
För er som går i tankarna på att "byta in.."

Har NHL 2K9 (inplastat) som också har korrekt PEGI-märkning på framsidan!

Behöver det inte då jag redan förbokat de jag vill ha, säljes nu för 75kr! ;)
garanterar snabb frakt 1-2 dagar!

Pma vid intresse

//najkks

Postad 03 November 2009 - 12:27

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

För er som går i tankarna på att "byta in.."

Har NHL 2K9 (inplastat) som också har korrekt PEGI-märkning på framsidan!

Behöver det inte då jag redan förbokat de jag vill ha, säljes nu för 75kr! ;)
garanterar snabb frakt 1-2 dagar!

Pma vid intresse

//najkks

NHL 2K9 släpptes 2008 och på första raden i Gamestops exkluderingslista står det just "EA Sports 08 and older".

Borde inte någon så pass rutinerad som du ha koll på det?

Releasedatum för NHL 2009 - Wikipedia

Postad 03 November 2009 - 12:34

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

NHL 2K9 släpptes 2008 och på första raden i Gamestops exkluderingslista står det just "EA Sports 08 and older".

Uhm?

2K8 och older ja.. 2K9 är ju nyare (om man endast ser till titeln - vilket gamestop gör så vitt jag vet)

Har aldrig haft några problem med att byta in det iaf.. de kollade endast att det inte stod 2K8..

Om det är någon annan som misslyckats att byta in NHL2K9 meddela gärna detta..

//najkks

Redigerat av Unregisterededb978dd, 03 November 2009 - 12:45.

Postad 03 November 2009 - 12:45

erlander
  • erlander
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Nhl 2k9 och nhl 2009 är inte samma spel.
Gör om, gör rätt. Och sen så är det ea sports 08 and older. Rätt säker på att 09 är nyare

Postad 03 November 2009 - 13:32

jimmy1976
  • jimmy1976
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0
nån som vet om mirrors edge funkar i inbyte? kostar 139:- på webhallen

Postad 03 November 2009 - 13:42

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Hur svårt är det för folk att titta på listan på gamestop.se?

Kollar du där så ser du om det är med eller inte.

Postad 03 November 2009 - 13:55

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Mirror's Edge funkar inte längre tyvärr. Jag fick mitt ex igår från UK och hade tänkt spela igenom spelet och byta in det.

Men det är inte omöjligt att det kommer att funka i framtiden. Jag har suttit på the Darkness ett bra tag då det hela tiden har funnits på Gamestops exkluderingslista. I oktober så blev det inbytesbart.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.