Samsungs tvapparater kan inte hantera 24p korrekt. Kan vara orsaken.Jag blir tokig!
Har nu försökt att få mkv filmerna i XBMC att inte hacka. Jag har läst och läst dessa trådar och försökt mig på allt men resultatet är det samma......
Är det någon som vet vad som är felet? Jag har installerat de nyaste drivrutinerna och uppdaterat BIOS. DVXA är i kryssat i XBMC. Det verkkar bara som det är H.264 filerna som spökar. Allt annat går hur bra som helst. Dock ej provat play kanalerna då jag tar allt steg för steg och som ni ser kört fast vid ett.
Jag tror inte att det är TV som spökar då det är en ny samsung LED 55:a. Har ni några tips?
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
10 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 01 januari 2011 - 17:18
Postad 01 januari 2011 - 18:16
O
Samsungs tvapparater kan inte hantera 24p korrekt. Kan vara orsaken.
JA men jag har ju kört den via DLNA och då funkade det bra. Sedan såg jag inte om Samsung 8 serien hade samma problem. Jag läste lite om det. Jag ska kolla på min andra LCD-tv och se om det blir samma problem.
Återkommer.
Postad 03 januari 2011 - 11:31
Har precis ägnat julhelgen att sätta upp min EB1501p och har nu fått det mesta att fungera som det skall.(utom XBMC... och lite avseende Flash)
Funderar nu på att uppdatera till 4GB minne !
- Är det någon som vet vad för minne jag skall köpa?
Behöver jag köpa 4GB eller räcker det med en minnesmodul på 2GB extra?
1080p Filmer flyter på fint (via NAS) i MPC-HC men ej i XBMC... där bilden hackar, pixlas och sedan har datorn låst sig... (Jag använder Dharma 10 med GPU accelerering påslaget)
Någon som har en ide vad jag kan pröva?
När det gäller Flash (SVTplay etc.) fungerar det fint förrutom på Kanal5 play där allt flyter på fram till efter en reklampaus sedan hackar bilden, pixlas och sedan har datorn låst sig... om jag använder Opera browser verkar det bli lite stabilare!
Vill gärna fortsätta använda Firefox Någon som har en ide vad jag kan pröva?
Tror ni minnes uppgradering kan lösa min I-landsproblem?
Postad 03 januari 2011 - 17:09
Vad gäller play-kanalerna så funkar dom sådär oavsett vilken dator jag använder. Krashar o låser sig titt som tätt. Vad det beror på vet jag inte. Prova att ladda ner Adobe Flash Player 10 beta-version, den har hårdvaruacc som våra asus behöver.
Jag har fortfarande problem med hack i filmen vid panoreringar (vissa mpeg4-filmer mest) trots att CPU endast ligger på 15% o ram-utnyttjande på 40%. Riktigt irriterande att man aldrig får skiten att funka! Hur som helst funkar XBMC bäst så här långt. Är otroligt ambivalent vad gäller eee box-en, ena da'n är man hur nöjd som helst, nästa blir man frustrerad som ******** över att man fortfarande inte får filmerna att flyta. Varför kan det inte bara funka!?
Postad 03 januari 2011 - 19:50
Det enda ljusa jag ser dock är att jag kör allt som oftast 720p (då tvixen inte riktigt mådde bra av 1080) och på min 46" Sony Bravia ser man ärligt talat inte skillnaden mellan 720p och 1080p.
hur funkar 720p filmerna via XBMC då?
Samt, ska man köra in Ubuntu över Win7? Vad jag förstått så funkar andra applikationer än XBMC lite taskigt på Ubuntu, som svtplay, youtube och dylikt. Men frågan är. Vilken plattform fungerar XBMC bäst på? Ubuntu eller win7? eller är det enbart en markant skillnad?
*Edit*
http://wiki.xbmc.org...eeBox_PC_EB1501
Är det detta man ska köra isåfall? ubuntu versionerna känns lite out of date, men det borde kanske funka fint på 10.10?
Redigerat av Unregistered83f88932, 03 januari 2011 - 20:14.
Postad 03 januari 2011 - 20:15
Om man funderar på att ha denna burk istället för en gammal stationär, dvs för webläsning,rippning,dvd bränning, MSOffice och db utveckling mha FileMaker mm...
Orkar denna burk(cpu'n) med detta?
ps...har försökt söka i forumet efter svar...ds
Redigerat av mabbe221, 03 januari 2011 - 20:16.
Postad 03 januari 2011 - 22:43
Tråden handlade väl ursprungligen om ION1 330 varianten, men nu är det väl 530 CPU och ION2 - men är det trots allt problem att få detta att fungera?
1. Köra MKV/X264 med 1080p och DTS
2. Playkanalerna i HD
3. Använda den som NAS. ALltså ingen högbelastad historian utan som Squeezebox server för MP3 och lite netshare för att göra backup från min stationära PC (ingen filmstreaming eller transcode). MEd andra ord så vill jag alltid ha den på
4. Köpa till ett TV-kort till USB för DVB-C (gärna HD). Gärna så att det går att spela in.
Fixar den allt detta eller måste man vänta ytterligare innan hårdvaran blir tillräckligt bra i en sån här burk?
Postad 04 januari 2011 - 09:39
Har tänkt köpa en sån här (eller liknande) och undrar om den klarar följande saker.
Tråden handlade väl ursprungligen om ION1 330 varianten, men nu är det väl 530 CPU och ION2 - men är det trots allt problem att få detta att fungera?
1. Köra MKV/X264 med 1080p och DTS
2. Playkanalerna i HD
3. Använda den som NAS. ALltså ingen högbelastad historian utan som Squeezebox server för MP3 och lite netshare för att göra backup från min stationära PC (ingen filmstreaming eller transcode). MEd andra ord så vill jag alltid ha den på
4. Köpa till ett TV-kort till USB för DVB-C (gärna HD). Gärna så att det går att spela in.
Fixar den allt detta eller måste man vänta ytterligare innan hårdvaran blir tillräckligt bra i en sån här burk?
1. Funkar hyfsat med de flesta filmerna jag har testat. CPU ligger på 15% när jag använder XBMC men likväl hackar vissa filmer vid panoreringar. Jag vet inte vad detta beror på - kanske är det min tv som inte hänger med så jag kan inte säga att det är hårdvaran som är begränsningen.
2. Har ej testat men ska enligt andra funka med adobes senaste beta som har hårdvaruacc. Jag väntar på den riktiga releasen så jag inte fuckar upp någonting. Silverlight fungerar dåligt - har ingen hårdvaruacc.
3. Vet ej.
4. Har köpt Terratec Cinergy HTC USB XS HD som fixar analoga signaler, dvb-c & dvt-t (även i HD). Smidig liten dongel som kostar ca 890 spänn. Använder den hittills bara med analoga signaler och inspelat resultat blir inte så bra - typ VHS. Detta visste jag sedan innan och det är, vad jag har fattat, varken sämre eller bättre än med någon annan dongel/tv-kort. Har inte testat digitala/hd-signaler ännu. Jag rekommenderar den.
Om jag hade gjort om köpet vet jag inte riktigt vad jag skulle gjort. Den fixar det mesta men jag hade nog önskat lite mer CPU för att vara säker på att det inte är processorkraften som är flaskhalsen. Men som sagt det kan lika gärna vara min tv eller annat som gör att filmer ibland hackar. Bra pris hur som helst.
Postad 04 januari 2011 - 10:14
Tittar i Nvidia toolbox och ser att den är inställd på 1366x768 60 Hz. Har hört att det kan bli "judder" när man kör på 60 Hz och det kanske är orsaken till att vissa filmer hackar vid panoreringar.
Har försökt ställa in annan bildfrekvens men det går inte att välja andra alternativ. Möjligen om jag använder en annan upplösning men hittills har jag inte sett något. Har en 37LG3000 som enligt uppgift ska klara att ta emot 24p så det borde finnas som alternativ. Nvidia "hittar" min tv och har därför valt 1366x768 som default.
Hur/var ändrar jag bildfrekvensen till 24p (eller 50Hz för den delen)?
Redigerat av hydrolift, 04 januari 2011 - 10:14.
Postad 04 januari 2011 - 14:26
Lite mer tweak på min 1501p i går kväll gav följande resultat
Körde in Flash 10.2 (32 bits beta) i mitt 64 bitars Windows 7 med märkbar skillnad till det bättre (såg Morden i Midsomer i SVTplay 720p felfritt med Firefox 3.6) fungerade även felfritt med andra playkanaler
När det gäller mitt problem att se 1080p filmer via XBMC så är det hårdvaruaccelerationen som spökar
Med DXVA påslaget pixlas bilden för att därefter frysa hela datorn utan DXVA påslaget fungerar uppspelningen men med hack då processorn är för svag att hantera 1080p
När jag använder MPC-HC fungerar 1080p perfekt använder Core AVC codec med CUDA ikryssat
Funderar nu på skillnaden mellan CUDA och DXVA på ett ION2 system (med Nvidia drivrutiner (nedladdad från ASUS.com)...
Någon som har mer kunskap om hårdvaruacceleringens mysterier?
Postad 04 januari 2011 - 14:46
Postad 04 januari 2011 - 15:36
Hej
Lite mer tweak på min 1501p i går kväll gav följande resultat
Körde in Flash 10.2 (32 bits beta) i mitt 64 bitars Windows 7 med märkbar skillnad till det bättre (såg Morden i Midsomer i SVTplay 720p felfritt med Firefox 3.6) fungerade även felfritt med andra playkanaler
När det gäller mitt problem att se 1080p filmer via XBMC så är det hårdvaruaccelerationen som spökar
Med DXVA påslaget pixlas bilden för att därefter frysa hela datorn utan DXVA påslaget fungerar uppspelningen men med hack då processorn är för svag att hantera 1080p
När jag använder MPC-HC fungerar 1080p perfekt använder Core AVC codec med CUDA ikryssat
Funderar nu på skillnaden mellan CUDA och DXVA på ett ION2 system (med Nvidia drivrutiner (nedladdad från ASUS.com)...
Någon som har mer kunskap om hårdvaruacceleringens mysterier?
Antar att du har senaste drivrutinerna från Asus Easy Download (tror jag det heter) samt senaste XMBC? Som sagt, inget har fungerat bättre för mig än XBMC så det är ju lite konstigt att det inte funkar för dig. Kolla runt lite i Nvidia Toolbox.
Skillnaden mellan CUDA o DXVA vet jag inte så mycket om. Jag vet bara att om jag använder WMP (CUDA) så blir CPU-belastningen större än när jag kör med XBMC (DXVA) men det kan ju ha andra orsaker än olika typer av hårdvaruacc. Dock vet jag att XMBC o Nvidia funkar ypperligt ihop enligt andra källor. Hoppas det fixar sig!
Edit: Ladda ner allt nytt som går till din Asus. Glömde nämna att jag så klart även har laddat ner senaste Bios oxå även om jag inte vet om det gör ngn skillnad. Men det kanske du redan har gjort. Häpp!
Redigerat av hydrolift, 05 januari 2011 - 09:19.
Postad 04 januari 2011 - 19:41
"Det går inte att installera Windows på det här diskutrymmet. Windows måste installeras på en partition som är formaterad med filsystenet NTFS.
Det går inte att installera windows på det här hårddiskutrymmet, Partitionens typ är okänd."
Inte fan år det att formatera eller skapa en ny under alternativen, utan endast ta bort. Hittar inte ett skit vid F2 tryck vid uppstart heller. Ni som kört in W7, måste man köpa partion magic eller någonting eller? Så illa kan de väl fan inte va?
EDIT: Booster crap... höll på att slita av mig håret där..
Redigerat av sebbe1891, 04 januari 2011 - 20:46.
Postad 05 januari 2011 - 00:33
Postad 05 januari 2011 - 11:00
Allt fungerar nu playkanaler,Spotify,Voddler,MPC-HC men ej XBMC
Känns konstigt att all flyter på som det ska med MPC-HC men ej med XBMC!
Satt i går och säkerställde att jag hade allt senaste från Asus download sida,ominstallerade XBMC (Dharma 10),men inget blev bättre!
Tröttnade och installerade Boxee (som ju är en variant av XBMC) och nu fungerar uppspelningen utan problem....
Måste vara något med XBMC och min maskin
Jag antar att jag får leva med Boxee istället för XBMC (skall idag göra alla inställningar och göra en jämförelse med XBMC utvärdering kommer)
På det stora hela är EB1501P en maskin som klarar av det som man behöver i vardagsrummet men räkna med att det krävs tålamod att få allt att bli som man tänkt sig!
Postad 05 januari 2011 - 16:36
Jag körde drivrutinerna från skivan, flash 10.2 beta och videodrivrutinen från asus hemsida. Drog sen ner XBMC dharma och kryssade i hårdvaruaccelerering. Mer än så behövde jag inte göra... fungerar helt klockrent för mig! Lirar playkanalerna, ISO filer, .avi filmer, HD filmer etc... har inte märkt av något lagg eller någonting. Så ###### nöjd och undrar hur fan ja klarat mig utan ett media center hittills?
Postad 06 januari 2011 - 12:50
Jag har en 1501p med Bluray spelare och jag får inte till det med Bluray läsaren. Den läser DVD utan problem men stoppar jag in en BD film så ser det ut som om läsaren är tom i explorer och PowerDVD 10 säger att det inte finns någon skiva i bd-romen. Vad måste man göra för att få igång Bluray?
Postad 06 januari 2011 - 13:45
Fick min igår och lekte lite med den igår kväll/natt. Jag är hur nöjd som helst utom att jag fick gallfeber när den inte ville installera W7 om jag inte hade stängt av boot booster..
Jag körde drivrutinerna från skivan, flash 10.2 beta och videodrivrutinen från asus hemsida. Drog sen ner XBMC dharma och kryssade i hårdvaruaccelerering. Mer än så behövde jag inte göra... fungerar helt klockrent för mig! Lirar playkanalerna, ISO filer, .avi filmer, HD filmer etc... har inte märkt av något lagg eller någonting. Så ###### nöjd och undrar hur fan ja klarat mig utan ett media center hittills?
Fungerar det även vid panoreringar?
Det är det som dom flesta har problem med.
Vad för TV har du?
Postad 06 januari 2011 - 16:25
Fungerar det även vid panoreringar?
Det är det som dom flesta har problem med.
Vad för TV har du?
Japp, fungerar fint för mig. Hade dock hack i en film som jag prövade... en gammal film av sämre kvalitet, så det var ingen HD film. Kan dock tillägga att jag kör med 720 filmer när jag säger HD. Har en 50" plasma som är HD ready, LG PQ2000. Jag skall kika lite mer och återkomma om jag börjar uppleva hack..
Postad 06 januari 2011 - 19:29
All media flyter dock oförskämt bra.
Postad 08 januari 2011 - 15:02
Har nu löst mina problem med min 1501p

Jag har tidigare skrivit att jag inte fick XBMC att fungera (frysningar med omstart av datorn) men att MPC-HC fungerade fint
Min lösning var att installera ytterliggare 2 GB minne och nu äntligen fungerar allt som jag hoppats

Jag köpte följande
http://shop.onoff.co...rd21702212.aspx
Och tog hjälp av denna video
http://www.youtube.c...h?v=uf0fIPoV7R4
När jag installerade minnet var jag tvungen att byta plats på det gamla minnesmodulen till den tomma platsen (troligtvis någon bugg i bios...)
Jag kör med Windows 7 64 bit (kanske mer minneshungrig än 32 bit)
Tack och hej leverpastej

Postad 09 januari 2011 - 02:52
Lite små sugen på HTPC, och EeeBoxen.
Hur är Blueray spelaren jämfört med en vanlig stationär blueray spelare? Några skillnader rent prestanda mässigt?
VIlket program rekomenderar ni att köra blueray filmer på denna Eee Box?
Postad 09 januari 2011 - 10:13
Lirade den nya modulen ihop med den gamla?Hej Alla
Har nu löst mina problem med min 1501p![]()
Jag har tidigare skrivit att jag inte fick XBMC att fungera (frysningar med omstart av datorn) men att MPC-HC fungerade fint
Min lösning var att installera ytterliggare 2 GB minne och nu äntligen fungerar allt som jag hoppats![]()
Jag köpte följande
När jag installerade minnet var jag tvungen att byta plats på det gamla minnesmodulen till den tomma platsen (troligtvis någon bugg i bios...)
Tack och hej leverpastej
Postad 10 januari 2011 - 08:33
Hej Alla
Har nu löst mina problem med min 1501p![]()
Min lösning var att installera ytterliggare 2 GB minne och nu äntligen fungerar allt som jag hoppats![]()
Jag köpte följande
Tack och hej leverpastej
Lite skumt det där med ditt minnesproblem. Jag har aldrig varit över 50% minnesutnyttjande på min och har undrat om det överhuvudtaget skulle göra någon skillnad med 2 gig extra. Har du upplevt några andra skillnader än att XBMC nu fungerar för dig? Det var ju inte dyrt med extra minne men jag bara undrar om det är värt besväret att trycka in mer.
Postad 11 januari 2011 - 07:23
Tja
Lite små sugen på HTPC, och EeeBoxen.
Hur är Blueray spelaren jämfört med en vanlig stationär blueray spelare? Några skillnader rent prestanda mässigt?
VIlket program rekomenderar ni att köra blueray filmer på denna Eee Box?
Ledsen att behöva säga det men eb1501 har inte blueray spelare, utan det är faktiskt bara en dvdspelare :-/
Postad 11 januari 2011 - 08:21
Ledsen att behöva säga det men eb1501 har inte blueray spelare, utan det är faktiskt bara en dvdspelare :-/
http://www.dustinhom...5010463178.aspx
Optisk enhet Blu-ray (läser)
Denna då?
Redigerat av Orio, 11 januari 2011 - 08:22.
Postad 11 januari 2011 - 12:35

Postad 11 januari 2011 - 13:24

Men kan vara bra att veta att det finns iaf

Postad 13 januari 2011 - 01:11
Någon som fått remoten att funka i Linux? Kör Mythbuntu men såg inget vettigt val vid installation.
All media flyter dock oförskämt bra.
Den är lite knepig, dock kör jag inte Mythbuntu utan minimal Ubuntu lucid. Efter lite pill och sökande så hittade jag denna guide.
Minimal installation
Sen är det bara att följa german/asia installationen för fjärren. Det finns även ett problem som kan uppstår med tilldelningen av irc.
Postad 13 januari 2011 - 19:28
Grymt, tackar! Ska prova detta.Den är lite knepig, dock kör jag inte Mythbuntu utan minimal Ubuntu lucid. Efter lite pill och sökande så hittade jag denna guide.
Minimal installation
Sen är det bara att följa german/asia installationen för fjärren. Det finns även ett problem som kan uppstår med tilldelningen av irc.
Postad 14 januari 2011 - 21:03
Fick hem min EEEBox idag och tänkte installera win7 på den nu.
Men när jag startar upp den så får jag inte nån bild.
Jag kör med HDMI porten , måste man göra något hemligt för att få bild där på en helt tom box?
Eller måste man köra med VGA kabel? Vilket jag inte har någon

Mvh
Postad 14 januari 2011 - 21:51
Bör funka rakt av med HDMI-kabel. Har aldrig haft min låda inkopplad med nåt annat.hallå!
Jag kör med HDMI porten , måste man göra något hemligt för att få bild där på en helt tom box?
Eller måste man köra med VGA kabel? Vilket jag inte har någon![]()
Mvh
Postad 15 januari 2011 - 10:53
Man får med både 32-bitars och 64-bitarsversionen läste jag på dustins hemsida.
Men vilken ska jag installera av 32- och 64-bits versionerna? Vilken är bäst för denna dator?
Postad 15 januari 2011 - 11:30

EDIT: du vet att det är upgrade du har köpt?
Redigerat av master_of_rock, 15 januari 2011 - 11:31.
Postad 15 januari 2011 - 17:42
hallå!
Eller måste man köra med VGA kabel? Vilket jag inte har någon
Mvh
Fick detta att fungera nu , man kan ju kjanske prova att trycka in kabeln ordentligt

Nu har jag installerat Win7 , men upplösningen är katastrofal , och jag kan inte välja att ha högre upplösning än 1024x768. (den är inkopplad till en 50" panasonic)
Identifieringen av skärmen säger att det är en allmän icke PnP bildskärm.
Är det drivrutinerna som spökar?
Mvh
Farside
Postad 15 januari 2011 - 23:43
Om du skall ha mer än 3Gig RAM då är det 64 som gäller. Jag personligen hade valt den även med mindre minne. Bara för att
Nästa version av Windows blir bara 64-bitars.
EDIT: du vet att det är upgrade du har köpt?
Okej.
Upgrade? Funderade ocså på det, men de hade samma produkt på dustin och där hade flera kommenterat produkten att de bytt från xp till windows 7. Och några bytt från xp till windows 7.
Eller har jag beställt helt fel?
Postad 16 januari 2011 - 07:52
Postad 16 januari 2011 - 10:33
Upgrade betyder att du redan har en LAGLIG version av windows installerat. Det kan vara XP, Vista eller någon annan. Sedan vet jag att åtminstone när man byter från 32 till 64-bitars krävs en fullständig ominstallation. Vet inte om man måste stoppa in skivan med gamla windows under installationen. Jag har aldrig behövt uppgradera själv. Bara läst lite spontant.
Ok. Men en laglig version har jag pågamla datorn. Fast denna Eeebox har ju inget operativsystem så då kan jag inte uppgradera till windows 7 med detta paket va?
La om beställningen nu till ett windows 7 paket: http://www.webhallen..._premium_svensk
Det är detta jag ska ha till Eeeboxen va?
Redigerat av GataJ, 16 januari 2011 - 10:45.
Postad 16 januari 2011 - 23:54
Jag har precis köpt en asus eee box eb1501p. Allt fungerade bra med orginal asus os men när jag installerade
windows 7 så fungerar inte det trådbundna nätverket. Först hade jag kört in 32 bitars enterprise fungerade inte. Körde in 64 bitars enterprise och det fungerar inte heller. Den säger att det inte är nån kabel inkopplad men det är det och jag har provat ett gäng sladdar och olika routers. Och i asus express gate fungerade det.
Nån som har en anning ? kan det vara så att jag måste köra Windows 7 home ?
Robert
Postad 17 januari 2011 - 12:11
Ladda ner drivisar för win7 här:Hej!
Jag har precis köpt en asus eee box eb1501p. Allt fungerade bra med orginal asus os men när jag installerade
windows 7 så fungerar inte det trådbundna nätverket. Först hade jag kört in 32 bitars enterprise fungerade inte. Körde in 64 bitars enterprise och det fungerar inte heller. Den säger att det inte är nån kabel inkopplad men det är det och jag har provat ett gäng sladdar och olika routers. Och i asus express gate fungerade det.
Nån som har en anning ? kan det vara så att jag måste köra Windows 7 home ?
Robert
http://support.asus....SLanguage=en-us
Sök efter EB1501P uppe till vänster å välj sen Win7 32 eller 64
Redigerat av Unregistered822bc626, 17 januari 2011 - 12:13.
Postad 17 januari 2011 - 12:36
Robert
Postad 17 januari 2011 - 12:59
Ok. Men en laglig version har jag pågamla datorn. Fast denna Eeebox har ju inget operativsystem så då kan jag inte uppgradera till windows 7 med detta paket va?
La om beställningen nu till ett windows 7 paket: http://www.webhallen..._premium_svensk
Det är detta jag ska ha till Eeeboxen va?
Nu var det rätt. OEM licensen innebär att du får installera OSet bara på en dator. Och Inte använda den till en annan dator även om du slutar använda den första. Men det går att kringgå i fall det behövs. Till exempel att ringa Microsoft och säga att du har bytt moderkort.
Postad 18 januari 2011 - 00:18
Nu var det rätt. OEM licensen innebär att du får installera OSet bara på en dator. Och Inte använda den till en annan dator även om du slutar använda den första. Men det går att kringgå i fall det behövs. Till exempel att ringa Microsoft och säga att du har bytt moderkort.
Ok, tack för hjälpen!
Postad 18 januari 2011 - 11:11
Vad ska jag göra? Någon som vet någon bra step-by-step guide?
Skulle bli jävligt glad om någon hjälpte mig!
Postad 18 januari 2011 - 11:25
Kolla så att du inte gör som jag gjorde. Jag hade burken upp och ned. När jag vände skivan gick det mycket bättreFörsöker installera windows 7 nu, Stoppar in skivan men inget händer.
Vad ska jag göra? Någon som vet någon bra step-by-step guide?
Skulle bli jävligt glad om någon hjälpte mig!

mvh,
daniel.
Redigerat av Dyfa, 18 januari 2011 - 11:26.
Postad 18 januari 2011 - 11:41
Kolla så att du inte gör som jag gjorde. Jag hade burken upp och ned. När jag vände skivan gick det mycket bättre
mvh,
daniel.
Har testat det med:/
Hittade förut lite att man skulle ändra nått i inställningar, nått med boot. Men jag hittar inte nått om det i inställningarna..
Postad 18 januari 2011 - 12:09
Postad 18 januari 2011 - 12:58
Kolla snabbguiden som du fick med burken. Där står det att du måste inaktivera ngt i bios för att kunna boota från dvd:n.
Där stod det nått du, skummade igenom bara den först dum som jag är.
Men det står att man ska dubbeltrycka f2 vid uppstart för att komma åt biosmenyn. Jag gör det å inget händer, blir vansinning snart!
EDIT: Hur kan det vara så svårt att komma åt denna BIOS-meny? Jag dubbeltrycker f2 vid uppstart som det står, testat minst 10 gånger. INget händer. Bara asus egna OS kommer upp som vanligt.
Redigerat av GataJ, 18 januari 2011 - 13:20.
Postad 18 januari 2011 - 13:36
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar