Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PlayStation 3 'hacked' by hardware crackers

1392 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 December 2010 - 17:30

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Ojoj oj, nu är det liv igen

Nyckeln för USBn var äkta. Finns nu program för att själv signera USB enheter.

Dessutom pågår en mässa för just hacking av PS3!

Verkar vara ett nytt hack som kommit upp. De kritiserar lösningen Sony valt och konstaterar att länken hos PS3 är svagare än på 360. Ska bli intressant och se vad detta kan leda till.

Postad 29 December 2010 - 18:28

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

The first few minutes of the conference were spent explaining the state of security on other consoles (Wii, 360, etc). Following this, the group went on to explain the current state of affairs on the PS3. First, explaining Geohot’s memory line glitching exploit from earlier this year. The team then went on to explain the current PS3 security bypasses, such as jailbreaking and service mode/downgrading.

Approximately a half hour in, the team revealed their new PS3 secrets, the moment we all were waiting for. One of the major highlights here was, dongle-less jailbreaking by overflowing the bootup NOR flash, giving complete control over the system. The other major feat, was calculating the public private keys (due to botched security), giving users the ability to sign their own SELFs Following this, the team declared Sony’s security to be EPIC FAIL!

The recent advent of these new exploits means current firmware is vulnerable, v3.55 and possibly beyond. It will be very difficult for Sony to fix the described exploits.

The team then displayed the website http://fail0verflow.com/ were we assume will host examples of the new exploits and further details. They stated that easy to use tools would be coming next month.

Read more: http://www.ps3hax.ne.../#ixzz19WTBn0OZ

Postad 30 December 2010 - 18:31

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

by overflowing the bootup NOR flash, giving complete control over the system.

Om detta går att göra utan HW modifiering så är PS3:an verkligen fullständigt hackad. Vilket jag inte har tyckt varit fallet tidigare.

calculating the public private keys (due to botched security), giving users the ability to sign their own SELFs Following this

Pinsamt... Helt osannoligt klantigt...

Observera att "public private keys" är ett ironiskt skämt. Det finns inget som heter så. Istället syftar det på att de privata nycklarna (som är inlåsta på Sonys kontor) har blivit publika på grund av att Sony har använt dem på fel sätt när det har signerat kod.

Observera också att det är de privata nycklar för en del av mjukvaran detta gäller. Andra delar och själva spelen bör ha andra nycklar, och om även de är använda på fel sätt återstår att se. Så sista delen av citatet ovan är inte riktigt korrekt. Borde i och för sig vara enkelt att kolla för spel, och i sådana fall lär det komma ut väldigt snart.

Om det visar sig att detta även gäller för spel, så skulle marknaden för Jailbreaker donglar helt försvinna i och med att alla egenutvecklade program då skulle kunna signeras och därmed kunna köras på vilken PS3:a som helst.

Redigerat av random111, 30 December 2010 - 18:32.

Postad 02 January 2011 - 12:57

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Observera också att det är de privata nycklar för en del av mjukvaran detta gäller. Andra delar och själva spelen bör ha andra nycklar, och om även de är använda på fel sätt återstår att se. Så sista delen av citatet ovan är inte riktigt korrekt. Borde i och för sig vara enkelt att kolla för spel, och i sådana fall lär det komma ut väldigt snart.

Om det visar sig att detta även gäller för spel, så skulle marknaden för Jailbreaker donglar helt försvinna i och med att alla egenutvecklade program då skulle kunna signeras och därmed kunna köras på vilken PS3:a som helst.

Verkar som de tekniskt sett kan skapa nycklar för spel också men de själva vill inte gå den vägen. Precis som med övriga system så lär dock andra jobba på den vägen.

Killarna har nu postat lite nycklar man kan använda för att signera:

http://pastie.org/pr...2kxdlehmepzkktw

Där finns nycklar för package (pkg), iso (kan det vara spel), lv2 key och appldr key (program) :)

Så nu finns det inget behova av jailbreak för att installera program.

Oron för 3.55+ försvinner också eftersom man nu kan ta, låt oss säga, 3.60 - dekryptera den - modifiera - signera den modade filen - uppdatera. Så all blocking som Sony slänger in går att ta bprt. Lite som uppdatering av FW versionerna till iPhone när man har jailbreakat.

Postad 02 January 2011 - 14:40

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Verkar som de tekniskt sett kan skapa nycklar för spel också men de själva vill inte gå den vägen. Precis som med övriga system så lär dock andra jobba på den vägen.

Killarna har nu postat lite nycklar man kan använda för att signera:

http://pastie.org/pr...2kxdlehmepzkktw

Där finns nycklar för package (pkg), iso (kan det vara spel), lv2 key och appldr key (program) :)

Så nu finns det inget behova av jailbreak för att installera program.

Oron för 3.55+ försvinner också eftersom man nu kan ta, låt oss säga, 3.60 - dekryptera den - modifiera - signera den modade filen - uppdatera. Så all blocking som Sony slänger in går att ta bprt. Lite som uppdatering av FW versionerna till iPhone när man har jailbreakat.

underbart nu väntar man bara på nått program som kan signa ett homebrew program skulle va underbart med en signad ftp

Postad 02 January 2011 - 16:32

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

underbart nu väntar man bara på nått program som kan signa ett homebrew program skulle va underbart med en signad ftp

Blir grymt att slippa dongle helt. Alla dagens homebrew lär gå att signera!

Deras egna loader AsbestOS kommer öppna många dörrar. Jag tänker såklart direkt på XBMC!

Postad 02 January 2011 - 17:02

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Blir grymt att slippa dongle helt. Alla dagens homebrew lär gå att signera!

Deras egna loader AsbestOS kommer öppna många dörrar. Jag tänker såklart direkt på XBMC!

eller ett så kallat PS3MC :) undra hur länge det kan ta innan vi får se några progs som e signade? eller program som kan signa

Postad 02 January 2011 - 22:52

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Saker går rasande snabbt nu.

GeoHot delar med sig av Metldr Keyn:

http://www.ps3hax.ne.../#ixzz19uvZrnIZ

Den ligger högst upp på Chain of Trust så med den så kan man dekryptera och signa allt.

Samtidigt så släpper fail0verflow teamet sina första verktyg:
http://www.ps3hax.ne.../#axzz19uvzpaN4

Känns som vi snart kommer se ett väldigt tidigt Custom Firmware som proof, samt en GameOS baserat på Linux.

Postad 03 January 2011 - 08:21

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Verkar vara ett nytt hack som kommit upp. De kritiserar lösningen Sony valt och konstaterar att länken hos PS3 är svagare än på 360. Ska bli intressant och se vad detta kan leda till.

Vilket då måste betyda att dom som hackar PS3:an är riktiga klåpare eftersom det tagit sån tid? :)

Får jag fråga varför ni som är väldigt aktiva i denna tråd är så exalterade, vad ska ni ha detta till?

Postad 03 January 2011 - 08:33

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0
Touche.:)

Jag kan tänka mig att man kan köra en hel de apps som man gjorde med första xbox. Det är givetvis en variant, utöver det uppenbara då då..:)l

Postad 03 January 2011 - 09:36

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Vilket då måste betyda att dom som hackar PS3:an är riktiga klåpare eftersom det tagit sån tid? :)

Får jag fråga varför ni som är väldigt aktiva i denna tråd är så exalterade, vad ska ni ha detta till?

Inte direkt, så som de själva tydligt sa så har ingen brytt sig ända tills de tog bort Other OS från Slim, då gick Geohot in. De i Fail0verflow började först när de tog bort OtherOS helt av det intresset att de vill ha Linux på PS3.

Så under 12 månader tog det när Linux killarna började bry sig. Detta var percis vad de varnade för när de knäckte Xbox 360, om du låser ditt system för Linux så kommer folk hacka systemet.

Intresset är av den anledningen att vi numera har en helt upplåst maskin för runt 3000kr som på pappret har möjligheten att bli den Ultimata mediaspelaren.

Eller som någon sa "Now at last, PS3 may do everything"

Postad 03 January 2011 - 10:41

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
99% av alla som använder detta hack kommer att spela piratkopierade spel.

Postad 03 January 2011 - 10:46

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Har inte haft PS3:an inkopplad på flera månader, men om detta stämmer så ligger htpc:n illa till! :)

Det låter mycket, men majoriteten kommer säkert göra det.

Postad 03 January 2011 - 10:58

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Då är det bara 360 kvar att hacka av den här generationen.

När det gäller XBMC på ps3 så ska man nog inte förvänta sig för mycket. Att kunna köra högupplöst film blir rätt svårt (kanske omöjligt) om de inte lyckas få igång hårdvaruaccellereringen i linux.

Redigerat av Unregistereddc471864, 03 January 2011 - 10:58.

Postad 03 January 2011 - 11:06

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Jag kör ju 1080p på min htpc (AMD 605e) helt utan problem även om jag stänger av DXVA. Är Cell så klen? Stackars Sony isf.

Postad 03 January 2011 - 11:24

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Då är det bara 360 kvar att hacka av den här generationen.

När det gäller XBMC på ps3 så ska man nog inte förvänta sig för mycket. Att kunna köra högupplöst film blir rätt svårt (kanske omöjligt) om de inte lyckas få igång hårdvaruaccellereringen i linux.

Nej men eftersom där finns stöd för det iom BluRay så kan man nog komma runt det, gäller bara att kunna läsa containern.

Postad 03 January 2011 - 11:24

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Jag trodde inte SONY hade så dåligt säkerhetstänkande. På pappret verkade det helt ok men tydligen inte i verkligheten tillsammans med den mänskliga faktorn. Många misstag. Mycket märkligt.

Kul för dom som vill ha tillbaka OtherOS, lägga till NTFS, MKV, emulatorer etc och då utan jailbreakdongel då man nu kan signera själv. Mindre kul för onlinespelare då det lär bli ett jäkla fuskande ett tag innan SONY bannar. Trist att PSN förmodligen nu helt blir en betaltjänst då det kanske blir enda sättet att kontrollera fuskande och piratkopiering eller åtminstone hålla det nere.

Att SONY skulle ha ork och vilja att i en uppdatering lägga in en ny "master key" och nya algoritmer verkar inte troligt då en sån updatering ändå kan dekrypteras och läsas i "klartext". Dessutom måste dom förmodligen byta miljontals publika nycklar (ligger dessa i hårdvara så är det mer eller mindre kört) och lägga till kontroll av alla tidigare spel och applikationer.

Som plåster på såren för alla som nu sitter hemma och gråter så poppar väl PS4 snart fram för det verkar ju smartare att lägga mer resurser på denna än att försöka lösa detta problem. Microsoft lär väl också skruva upp tempot till en ny maskin. Någon av dom spottar väl ut en specifikation i Mars.

Det är väl pinsamt för SONY men dom kommer att få sälja en jäkla massa PS3 även då PS4 kommit ut för det blir en intressant maskin på många andra sätt än spel.

Postad 03 January 2011 - 11:26

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Jag kör ju 1080p på min htpc (AMD 605e) helt utan problem även om jag stänger av DXVA. Är Cell så klen? Stackars Sony isf.

Processorn i Ps3an är 5-6 år gammal så ja. Den är klen.
Spelkonsollerna börjar bli riktigt gamla nu.

Postad 03 January 2011 - 11:30

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Jämfört med 605e så ja.

Den har ändå 4 vanliga kärnor på 2,3ghz med 2mb cache.

CELL i PS3 har en huvudkärna och att få igång SPus lär nog vara en svårare sak. Nog enklare att jobba mot GPUn i detta fallet.

Postad 03 January 2011 - 11:31

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Det var en pessimistisk siffra. Vet inte vilken del av världen du bor i men det finns fortfarande några ärliga människor kvar :) Många vill ju fortfarande spela i lugn och ro via PSN utan bannhot. Det som händer är väl att spelutvecklare nu tvekar på hur mycket resurser dom vågar lägga på nya spel tills det kommer en ny säker plattform och det är ju lite trist.

Postad 03 January 2011 - 11:32

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Jag trodde inte SONY hade så dåligt säkerhetstänkande. På pappret verkade det helt ok men tydligen inte i verkligheten tillsammans med den mänskliga faktorn. Många misstag. Mycket märkligt.

Kul för dom som vill ha tillbaka OtherOS, lägga till NTFS, MKV, emulatorer etc och då utan jailbreakdongel då man nu kan signera själv. Mindre kul för onlinespelare då det lär bli ett jäkla fuskande ett tag innan SONY bannar. Trist att PSN förmodligen nu helt blir en betaltjänst då det kanske blir enda sättet att kontrollera fuskande och piratkopiering eller åtminstone hålla det nere.

Att SONY skulle ha ork och vilja att i en uppdatering lägga in en ny "master key" och nya algoritmer verkar inte troligt då en sån updatering ändå kan dekrypteras och läsas i "klartext". Dessutom måste dom förmodligen byta miljontals publika nycklar (ligger dessa i hårdvara så är det mer eller mindre kört) och lägga till kontroll av alla tidigare spel och applikationer.

Som plåster på såren för alla som nu sitter hemma och gråter så poppar väl PS4 snart fram för det verkar ju smartare att lägga mer resurser på denna än att försöka lösa detta problem. Microsoft lär väl också skruva upp tempot till en ny maskin. Någon av dom spottar väl ut en specifikation i Mars.

Det är väl pinsamt för SONY men dom kommer att få sälja en jäkla massa PS3 även då PS4 kommit ut för det blir en intressant maskin på många andra sätt än spel.

Killarna bakom fail0verflow har redan deklarerat att samtliga PS3or som finns idag är omöjliga för Sony att fixa.

Postad 03 January 2011 - 12:06

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Det var en pessimistisk siffra. Vet inte vilken del av världen du bor i men det finns fortfarande några ärliga människor kvar :) Många vill ju fortfarande spela i lugn och ro via PSN utan bannhot. Det som händer är väl att spelutvecklare nu tvekar på hur mycket resurser dom vågar lägga på nya spel tills det kommer en ny säker plattform och det är ju lite trist.

Fast det är mycket spel för gallerierna här ( även om just du nu är ärlig/laglydig ), jag tror nog precis som pip skriver att dom allra flesta kommer använda hacket till olagliga saker.
Sen tror jag precis som radiozo att trots detta så kommer det finnas/FINNS DET betydligt bättre mediaspelare.
Men visst, jag blir inte ledsen om detta leder till att PS3:an blir en bättre mediamaskin. Men jag är skeptisk.

Postad 03 January 2011 - 12:47

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Det blir nog många men 99% var häftigt. Hack och verktyg för film och musik finns också för PC att ladda hem från internet och gör det då att alla använder dom i olagliga syften (för att inte tala om allt som redan ligger färdigt att ta hem)?

Självklart finns det bättre mediaspelare och energisnålare men det kommer ju att finnas några miljoner PS3 som samlar damm då PS4 kommer.

Postad 03 January 2011 - 12:55

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Hack och verktyg för film och musik finns också för PC att ladda hem från internet och gör det då att alla använder dom i olagliga syften (för att inte tala om allt som redan ligger färdigt att ta hem)?

Nu används ju PC till ofantligt mycket mer än att bara lyssna på musik, spela och titta på film.
Tycker det är en väldigt märklig jämförelse du gör, och det håller du nog själv med om tror jag.

Men skitsamma. Back on topic.

Redigerat av BrittBastard, 03 January 2011 - 12:56.

Postad 03 January 2011 - 13:20

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Vadå märkligt. Det kommer att finnas signerade program för att tex. konvertera din köpta DVD till iso, mkv eller vad du vill på hårdisken precis som på PC - och det har många gjort även jag (på datorn då).

Tycker vi också är ganska "on topic" om vi nu pratar om en hackad ps3 och vad den kan göra - olagligt eller inte - men håller med dig att vi kan lämna här.

Postad 03 January 2011 - 13:30

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Tycker det är lika roligt att läsa det varenda gång. Linux fungerar skitkass på en ps3. Att köra linux på 256MB är en pina. Bara självplågare som bryr sig om sånt.

Postad 03 January 2011 - 13:35

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Inte direkt, så som de själva tydligt sa så har ingen brytt sig ända tills de tog bort Other OS från Slim, då gick Geohot in. De i Fail0verflow började först när de tog bort OtherOS helt av det intresset att de vill ha Linux på PS3.

Var det inte så att other OS togs bort efter att Geohot publicerat på sin blogg att han har hittat ett hål i PS3:an?

Edit: Rättar mig själv, det stämmer att det togs bort på slimmen redan från början.

Redigerat av Unregistered1232, 03 January 2011 - 13:37.

Postad 03 January 2011 - 13:44

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0
Det som är ute nu är nyckeln för att signera firmware. Spel och appar använder andra nycklar som inte är framplockade ännu, och killarna som knäckte säger att de inte är intresserade av att ta fram dem då de bara är intresserade av att köra Linux. Dom påstår dock att det skall gå att få fram de nycklarna också, och om Sony klantat sig på samma sätt där borde väl det komma ut relativt snart.

Var det inte så att other OS togs bort efter att Geohot publicerat på sin blogg att han har hittat ett hål i PS3:an?

Tror främsta anledningen till att det togs bort var att Sony inte är så intresserade av att sälja maskiner för andra ändamål än för köra spel, då det är där de drar in stålarna.

Postad 03 January 2011 - 14:11

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Det som är ute nu är nyckeln för att signera firmware. Spel och appar använder andra nycklar som inte är framplockade ännu, och killarna som knäckte säger att de inte är intresserade av att ta fram dem då de bara är intresserade av att köra Linux. Dom påstår dock att det skall gå att få fram de nycklarna också, och om Sony klantat sig på samma sätt där borde väl det komma ut relativt snart.

Tror främsta anledningen till att det togs bort var att Sony inte är så intresserade av att sälja maskiner för andra ändamål än för köra spel, då det är där de drar in stålarna.

Jo alla nycklar är framme:

appldr key - För spelen - Även 3.50 (Sony ändrade nycklarna - aka GT5).

Dock spelar det ingen roll för den viktigaste nyckeln har kommit ut:
- METLDR Key (aka ROOT Key)!

Med den så kan du få fram alla andra nycklar, det var så man tog fram Appldr Key på 3.50.

Edit: Rättar mig själv, det stämmer att det togs bort på slimmen redan från början.

Yes precis. Enligt dom själva, aka hackers, så började katt och råtta leken när Sony tog bort OtherOS från Slim. Det var också GeoHotz mål, enligt dem, att få OtherOS igång igen på Slim.

De ska ha ljugit att Linux ej fungerar på Slim och därför togs det bort.

Vart sanningen ligger vet jag dock ej.

Postad 03 January 2011 - 14:32

Unregisteredf01a5c15
  • Unregisteredf01a5c15
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Processorn i Ps3an är 5-6 år gammal så ja. Den är klen.
Spelkonsollerna börjar bli riktigt gamla nu.

Tycker det är lika roligt att läsa det varenda gång. Linux fungerar skitkass på en ps3. Att köra linux på 256MB är en pina. Bara självplågare som bryr sig om sånt.

Är det därför amerikanska försvarsdepartementet köpte in 2200 konsoler och byggde en linuxbaserad superdator? :) länk

Det börjar bli "officiellt" nu eller? Prisjakt Pryl: Playstation 3 hackad

Videorna i länken ovan är riktigt grymma. Videopresentationen från Fail0verflow är ca 45 min lång men värt det. :P Varning: Hög nördfaktor!

Redigerat av Unregisteredf01a5c15, 03 January 2011 - 14:57.

Postad 03 January 2011 - 14:47

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Då var GT5 knäckt :)

Någon har signerat om ebooten för GT5 så att den kan dekrypteras av 3.41 konsoler.

Detta är rätt sjukt hur snabbt det går nu, också lika så hur man verkligen har dragit ner byxorna på Sony helt. Normalt hittar man något litet som man bygger till något stort men detta är stort från dag 1.

Postad 03 January 2011 - 15:02

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Är det därför amerikanska försvarsdepartementet köpte in 2200 konsoler och byggde en linuxbaserad superdator? :) länk

Det börjar bli "officiellt" nu eller? Prisjakt Pryl: Playstation 3 hackad

Videorna i länken ovan är riktigt grymma. Videopresentationen från Fail0verflow är ca 45 min lång men värt det. :P Varning: Hög nördfaktor!

Lite som att jämföra äpplen och päron. Ja Cell är bra på flyttalsberäkningar. Den är dålig på att köra Linux med grafiskt gränsnitt pga det begränsade minnet. Har du provat surfa på en ps3? Det är horribelt långsamt.

Postad 03 January 2011 - 15:07

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0
Edit: svarade på ett gammalt inlägg

Redigerat av Unregistered4a9b099f, 03 January 2011 - 15:08.

Postad 03 January 2011 - 15:13

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

Jo alla nycklar är framme:

appldr key - För spelen - Även 3.50 (Sony ändrade nycklarna - aka GT5).

Dock spelar det ingen roll för den viktigaste nyckeln har kommit ut:
- METLDR Key (aka ROOT Key)!

Med den så kan du få fram alla andra nycklar, det var så man tog fram Appldr Key på 3.50.

Geohotz har knäckt appldr nyckeln så den är ute nu ja, hade missat att han redan fixat detta.

Postad 03 January 2011 - 15:18

Unregisteredf01a5c15
  • Unregisteredf01a5c15
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Lite som att jämföra äpplen och päron. Ja Cell är bra på flyttalsberäkningar. Den är dålig på att köra Linux med grafiskt gränsnitt pga det begränsade minnet. Har du provat surfa på en ps3? Det är horribelt långsamt.

Sant, men en xbmc-dist måste ju endå vara möjlig om man kommer åt GPUns fulla potential?

Har de kommit åt GPUn än eller är det helt kört?

Redigerat av Unregisteredf01a5c15, 03 January 2011 - 15:18.

Postad 03 January 2011 - 15:37

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

Har de kommit åt GPUn än eller är det helt kört?

Man har full access till den nu utan restriktioner.

Postad 03 January 2011 - 15:39

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Det enda jag skulle vara intresserad av är att om det gick att använda XBMC, med stöd för 24hz i hd filmer, precis som i mjukvaruprogramet till PC! :)
Kommer nåt sånt tror ni? :P

Postad 03 January 2011 - 16:02

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Det enda jag skulle vara intresserad av är att om det gick att använda XBMC, med stöd för 24hz i hd filmer, precis som i mjukvaruprogramet till PC! :)
Kommer nåt sånt tror ni? :P

Möjligheterna finns. Men XBMC är först och främst för X86 plattform och inte PP.

Vet inte om det finns någon bra mediacenter lösning till PowerPC plattformen.

Utanför konsolvärlden är PowerPC rätt kall sen Apple lämnade den.

Postad 03 January 2011 - 16:09

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Lista över nycklarna som är funna:

https://spreadsheets...amp;output=html

Eftersom de nu kan signera spel så är det Game Over.

Kul dessutom att detta fungerar på PSP enligt Mathieulh. Man slår 1 slag och dödar 2.

Postad 03 January 2011 - 16:35

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0
:) Vet inte riktigt om jag hänger med helt här nu. Men innebär det att man i dagsläget kan tanka ner vilket lir som helst och spela det på vilken ps3 som helst oavsett firmware verison?

Hur resulterar det i game over? Samt vad är det man dödar? 360 har väl klarat sig mer än väl trots piratproblem inte sant? Whats with the hyperbole?

Postad 03 January 2011 - 16:45

Danne
  • Danne
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0
Gör det så att regiondskodning på PS3:an kan tas bort så är jag nöjd. Slipper jag ha flera DVD-spelare framme....

Postad 03 January 2011 - 17:03

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

:) Vet inte riktigt om jag hänger med helt här nu. Men innebär det att man i dagsläget kan tanka ner vilket lir som helst och spela det på vilken ps3 som helst oavsett firmware verison?

Hur resulterar det i game over? Samt vad är det man dödar? 360 har väl klarat sig mer än väl trots piratproblem inte sant? Whats with the hyperbole?

Menar mer Game Over för hela säkerhetskedjan i PS3.

Även om du kan pirata till 360 så är det inte helt öppen. PS3an är nu helt öppen och vem som helst kan, med rätt kunskap, signera egen kod eller modifierad kod och sen accepterar vilken PS3a den som helst utan man behöver lyfta ett finger.

PS3 klarar sig men samtidigt är det ett nederlag för Sony som troligtvis har spenderat rätt mycket pengar på att skapa säkerheten. Man har ju den där av en anledning.

Gör det så att regiondskodning på PS3:an kan tas bort så är jag nöjd. Slipper jag ha flera DVD-spelare framme....

Den kan mycket väl vara något man kan komma runt, lika så för BluRay.

Postad 03 January 2011 - 19:11

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0
Ja men hela regionslåsningen är ju inget annat än ett irritationsmoment. Så bort med den. Asap. Jag som privatkonsument serendast det positiva i det. Vilket givetvis man knappast gör från sony-s sida. Men som sagt. Klockrent.

Postad 03 January 2011 - 20:05

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
jag skulle ta av mig kläderna å springa naken runt stan och skrika av lycka om man kunde få bort regionsspärren på Blu-Ray heh....

Postad 03 January 2011 - 20:53

erlander
  • erlander
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
Nu lär la det inte dröja länge förrän alla snorungar kommer in med sina aimbotar och skit på onlinespel.. Skit med... Finns få saker som gör en så förbannad som fusk.
Ge mig nåt xbmc-liknande som plåster på såren isåfall...

Redigerat av erlander, 03 January 2011 - 21:28.

Postad 03 January 2011 - 21:05

Unregistered5299859a
  • Unregistered5299859a
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Jävligt trist detta!
I det ögonblicket någon fuskar när jag spelar Bad Company 2 online så rycker jag nätverkssladden och säljer PS3:an på Blocket till någon snorunge!
Hoppas detta gör att Sony snabbare släpper fram en PS4:a som kör i åttor kring tidigare hårdvara -vore kul med äkta 1080p i alla spel!
Det har varit skönt att slippa piratträsket några år med PS3:an. Tack Sony så länge det varade i alla fall.
Det finns en anledning till att jag kör Iphone 4 istället för Android och Mac istället för Pc-träsket.
Been there - done that!

Postad 03 January 2011 - 21:19

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0

Det finns en anledning till att jag kör Iphone 4 istället för Android och Mac istället för Pc-träsket.
Been there - done that!

Finns det inga piratprogram/spel till Iphone 4 ?

I övrigt tycker jag det är trist om det kommer en massa fusk och piratspel.

Hoppas att Sony kan hålla det utanför psn/online

Postad 03 January 2011 - 21:29

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Jävligt trist detta!
I det ögonblicket någon fuskar när jag spelar Bad Company 2 online så rycker jag nätverkssladden och säljer PS3:an på Blocket till någon snorunge!
Hoppas detta gör att Sony snabbare släpper fram en PS4:a som kör i åttor kring tidigare hårdvara -vore kul med äkta 1080p i alla spel!
Det har varit skönt att slippa piratträsket några år med PS3:an. Tack Sony så länge det varade i alla fall.
Been there - done that!

Du klagar på att en plattform är hackade och vänder till iPhone, är du ironisk?

Finns det inga piratprogram/spel till Iphone 4 ?

I övrigt tycker jag det är trist om det kommer en massa fusk och piratspel.

Hoppas att Sony kan hålla det utanför psn/online

Yes, tyvärr känns risken stor att man kan modda spel sen signera själv och gå online. Men ett aktivt skydd ger möjligheter att stoppa det.

Hoppas också att Sony kan fixa det.

Postad 03 January 2011 - 21:34

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Blu-ray brännarna lär sälja som smör nu då :)

Postad 03 January 2011 - 21:42

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Blu-ray brännarna lär sälja som smör nu då :)

känns meningslöst då brännare plus skivor ger dig minst 5 TB externa hårddiskar för samma pris.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.