Var det bara jag som noterade att en skådespelare bytts ut? Nu har inte den personen en stor roll iofs.
Riktigt bra avsnitt för övrigt, ser fram emot fortsättningen.
Nej hade aldrig märkt det om folk inte påpekat det överallt.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 09 April 2014 - 12:19
Nej hade aldrig märkt det om folk inte påpekat det överallt. Postad 09 April 2014 - 12:26 Har iofs varit känt sedan aug -13 när de castade inför inspelningen: http://www.themarysu...rio-recast-got/ Det är inte den första skådis som byts ut mellan säsongerna. Postad 09 April 2014 - 12:28
Plötsligt dök producenten från Nashville upp, det var lite oväntat faktiskt!
Postad 09 April 2014 - 12:30 En bildjämförelse: http://www.themarysu...nes-new-daario/ Postad 09 April 2014 - 12:46
Ok, jag hade iofs inte letat så värst men såg inget här eller på IMDB så funderade på om jag helt enkelt blandat ihop karaktärerna på något sätt. Var tvungen att gå in på karaktären på IMDB för att bekräfta.
Inget stort problem men de hade gärna fått anstränga sig lite för att göra karaktärerna mer lika. Nu satt jag och funderade på det istället för att njuta av avsnittet. Postad 09 April 2014 - 12:49 Byter man ut en skådespelare som ska göra samma karaktär så kan man antingen försöka efterlikna den först och förmodligen misslyckas eller så tar man en person med ett helt annat utseende och låtsas som ingenting. Personligen stör jag mig mindre på det andra alternativet. Postad 09 April 2014 - 12:50
Ah han jag trodde det var någon ny karaktär. Men det är alltså blondisen som uppvaktade henne tidigare. Postad 09 April 2014 - 13:59
Aha det var fabio-snubben som bytades ut. Klar förbättring må jag säga.
Postad 09 April 2014 - 14:17
Väldigt förvirrande när hon kallade honom Daario. Trodde jag hade blandat ihop några karaktärer, mycket tydligare nu.
Postad 09 April 2014 - 14:33
Det är ju så många figurer med i denna serie ändå så om de byter ut en eller annan märks knappt ;-)
Postad 10 April 2014 - 07:21 Förutom det faktum att snubben i boken har långt blått hår samt ett tvinnat skägg som också är färgad blått. Finns en hel del kul photoshoppade bilder på hur han egentligen skulle se ut. Då fattar man att en cool snubbe som han inte skulle funka på film med det utseendet. Överlag så är många karaktärer mycket förskönade i TV-serien jämför med hur de beskrivs i böckerna. Värst är Tyrion som ska vara extremt ful, ha krokiga ben så att han har svårt att gå samt ha ett brunt och ett blått öga. Redigerat av agpath, 10 April 2014 - 07:22. Postad 10 April 2014 - 07:32
Ayra är också ful i böckerna. I TV ser hon mer normal ut. Å andra sidan är Sansa en skönhet i böckerna men i TV not so much.
Postad 10 April 2014 - 08:03 Det är ju en smakfråga. Fast däremot kan tycka att hon ofta ser extremt osäker och gråtmild ut på TV. I böckerna fick jag känslan av att hon mognade till med tiden. Men ok, mycket kommer att hända för hennes del... Jo, beskrivningen av henne är rätt extrem. Hon ser ju för 17 normal ut på TV. För att inte tala om att hela poängen med att Jamie driver med hennes fulhet hela tiden försvinner. Postad 10 April 2014 - 08:09
Sen är de så unga i böckerna. Ayra är väl ca 9-10 och Sansa 11-12. Robb och John Snow är bara ca 15 i böckerna. De har lagt på minst tre år på alla Starkbarnen, men det är bra. Åldern funkar bättre i TV.
Postad 10 April 2014 - 08:19
Preview avsnitt två. Det vankas bröllop...med efterföljande middag.
http://www.youtube.c...h?v=TEBi8sU0rpk Postad 10 April 2014 - 08:33
Ser mysigt ut med lite bröllop. Jag undrar vad som kommer att gå fel, för jag förutsätter att det inte kommer att gå helt smärtfritt.
Nästan så att det är jobbigt att det är en helg med ledighet innan nästa avsnitt. Postad 10 April 2014 - 09:01
Grejen är att det inte går "fel" utan mer rätt kan man säga. Postad 10 April 2014 - 09:03 Och vad gjorde en drakskugga över Kings Landing i slutscenen på trailern? Hoppas för övrigt att de inte missar att ta med scenen med den inhyrda underhållningen på bröllopsmiddagen. Något av det roligaste i böckerna och definitivt en nyckelscen inför fortsättningen. Postad 10 April 2014 - 09:36
Undrar hur de ska göra med Arya. Om det blir 8 säsonger som de snackat om så kommer Maise vara 20 år gammal i sista säsongen.
Postad 10 April 2014 - 09:43 Lite Harry Potter-syndrom där, fast här utspelas hela storyn under ett par års tid och inte 7 år. Postad 10 April 2014 - 09:48
Ja det blir lite problem att skådisen åldras fortare än karaktären i storyn. Särskilt som hon var för gammal redan från början...
Postad 10 April 2014 - 09:48
Eh... lite spoilervarning kanske... vi är många här som inte läser böckerna...
Postad 10 April 2014 - 10:14
Gissar på att det inte är något som är med i själva avsnittet utan mer för att krydda upp trailern lite. Nu har jag inte läst böckerna men det känns som om det kommer ta ett tag innan det flyger drakar över Kings Landing. Postad 10 April 2014 - 12:13 Där har Martin själv medgett att det blev lite fel i böckerna. Eller rättare sagt att den väg historien var tänkt att ta i tiden fungerade inte, han hade tänkt lägga in några år till så att de fick åldras lite. Postad 10 April 2014 - 12:48
Hur menar du, skulle storyn ha tagit längre tid egentligen eller vad? Postad 10 April 2014 - 14:02 har för mig han medgett att han tänkt att det skulle finnas ett gap mellan två böcker där de unga skulle växa upp och blir större, skulle få mer tid. Att ungarna skulle få tid att växa upp/mogna och även drakarna (som växer snabbt ser man i serien). men han fick inte ihop det helt enkelt och övergav den planen vilket ger den effekten att alla ungdomar är några år yngre i böckerna än vad som vore önskvärt. Dvs ändringen i TV-serien har han gått med på och medgett är till det bättre för historien. Redigerat av Monshi, 10 April 2014 - 14:15. Postad 10 April 2014 - 14:05
Dags att börja använda spoilerfunktionen? Ganska många spoilers här ovan för oss som inte läst böckerna. Bl.a. vilka karaktärer som klarar sig och indikationer på vad som komma skall. Kanske vore mer lämpligt med en separat tråd för att diskutera böckerna?
Postad 10 April 2014 - 14:14 Hoppas jag inte sade något, försöker vara otydlig men tydlig. Ändrar lite i texten så att jag inte implicerar någons överlevnad. Redigerat av Monshi, 10 April 2014 - 14:16. Postad 10 April 2014 - 14:16
Intressant, hörde nån intervju med han för ett tag sen där han sa att han hade föredragit att skriva klart alla böckerna innan han släppte dem. För att kunna gå tillbaka och ändra saker. Fast det skulle nog inte vara möjligt med tanke på hur sakta han verkar skriva. Gött att de ändrade i tv-versionen i alla fall.! Postad 10 April 2014 - 14:29 Jag har fått en känsla av att det i viss mån går i det tempo det gör eftersom han just fick skrota en del av det han tänkt skulle ske. Men det skedet borde vara passerat nu, nu borde det gå lättare. Postad 10 April 2014 - 14:59 Tiden är väldigt svår att ange där årstiderna varierar under loppet av många år istället för månader. Tyvärr framgår det aldrig hur de egentligen räknar tid över längre perioder. Detta får skeendet att verka gå fortare än det egentligen gör. Det verkar ju som om de lyckas genomföra ett antal krig och ha ihjäl ett antal kungar under en enda höst, men så är det inte. I vår tideräkning handlar det förmodligen om flera år. Postad 11 April 2014 - 07:20
Tyckte faktiskt den gamla Daario Naharis såg "bättre" ut. Det var åtminstone ett utseende man lade märke till. Den nya ser ju ut som "vem som helst" vilket gör att man inte kommer känna igen honom lika väl.
Tyckte även att Pycelle såg utbytt ut? Postad 13 April 2014 - 08:34
Ha var ju inne hos Cersei. Det var ju inte den gamla skådisen iallaf? Eller så har jag fått grus i ögonen.
Postad 13 April 2014 - 12:17
Det var qyburn, han som skött om Jamies avhuggna hand. Han har varit en maester men har blivit utesluten pga otillåtna experiment. Postad 14 April 2014 - 11:08
Ja, jag anar vad som händer Redigerat av MrSpokk, 14 April 2014 - 11:08. Postad 14 April 2014 - 17:58
J*vla HBO nordic, dom har ju inte synkat texten rätt! Ska man behöva ladda ner den trots man betalar för att se den?! Vi har ju bänkat oss här efter middan...
Edit:Funkade på Htpcn... Vilken tur Redigerat av Garrett, 14 April 2014 - 18:21. Postad 15 April 2014 - 07:12 Orkar man inte läsa böckerna kan man ju alltid läsa på Westeros wiki och få reda på allt. Varning dock för mega-spoilers då inget är hemligt där. Inte ens vad som kommer att hända i nästa outgivna bok (som flera kaptiel har publicerats ur online). Postad 15 April 2014 - 07:21
Nej så långt vill man ju inte gå.
Spoiler
Även taggad med Game of Thrones, Tv-serie, HBO, Canal+, George R R Martin
0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |