Miraclebox 9 HD Twin PVR
807 svar till detta ämne
Postad 16 juni 2011 - 09:50
tombox
-
tombox
-
Användare
-
-
110 inlägg
Det märks att du har ett intresse av företaget som importerar i Sverige, tack för den infon.
Om det är nån som snackar skit är det du, jag har varit med längre i detta game än vad du har så jag vet hur marknaden fungerar.
Och vad vet du om moralen hos importören? nej just det, kanske bättre tala om sanningen för alla i tråden vem du egentligen är?
Klart att de vill sälja ut de burkarna de har kvar. Nu vet man till nästa gång vilka man inte kan lita på. Fortsätt tala om sanningen, sanningen lever längst.
Postad 16 juni 2011 - 10:52
adamzzon
-
adamzzon
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Det är ju bara löjligt det du kommer med BGPv4. Antingen så går man efter dina ord eller så man med företaget som importerar dem? Lika patetiskt som dina påståenden.
Anledningen till varför jag skriver är att jag är en lycklig innehavare av boxen och ställer mig kritisk till att tydligen den som skriver mest - BGP - inte ens har sett eller provat produkten.
Sedan håller jag med dig helt och hållet tom. Sanningen är det enda som håller i längden.
Postad 16 juni 2011 - 11:00
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Anledningen till varför jag skriver är att jag är en lycklig innehavare av boxen och ställer mig kritisk till att tydligen den som skriver mest - BGP - inte ens har sett eller provat produkten.
Du har gett dig på alla som kritiserar boxen i denna tråd, inte konstigt, du har uppenbarligen ett ekonomiskt intresse i detta. Man behöver inte prova produkten, jag vet redan vad den går för, ska jag slösa pengar för att göra dig nöjd? Om man ska ha en bra box idag köper man Vu+ eller en Dreambox variant, de kör Enigma2 native med native drivers i kerneln. Din Miraclebox kör hackade drivers som funkar precis lika dåligt som andra Enigma2 plagierade boxar som Ipbox, Octagon etc etc, så länge inte Miraclebox har Broadcom chipset i sig kommer boxen aldrig vara fullvärdig utan alltid prestera sämre än tex Dreambox. Jag har haft IPBOX av alla olika modeller som fungerar på samma sätt som Miraclebox, så länge det inte finns native drivisar till STi chipset i dessa så kommer det aldrig bli bra.
Postad 16 juni 2011 - 16:46
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Man behöver inte prova produkten, jag vet redan vad den går för, ska jag slösa pengar för att göra dig nöjd?
Om man ska ha en bra box idag köper man Vu+ eller en Dreambox variant, de kör Enigma2 native med native drivers i kerneln.
Din Miraclebox kör hackade drivers som funkar precis lika dåligt som andra Enigma2 plagierade boxar som Ipbox, Octagon etc etc, så länge inte Miraclebox har Broadcom chipset i sig kommer boxen aldrig vara fullvärdig utan alltid prestera sämre än tex Dreambox.
Man väljer kanske inte denna box om man ska köra enigma2 Tycker den är en bra och stabil mottagare med original mjukvaran!
Postad 16 juni 2011 - 18:14
adamzzon
-
adamzzon
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Humor på hög nivå BGP. =)
Antingen så är man med dig eller så har man ett ekonomiskt intresse i produkten. Likaså ska en produkt gå på Broadcom och köra annars är den också skit? Roligt och löjligt på samma gång.
Hackade drivrutiner? :S Om du vet vad Enigma är så vet du också att det är öppen källkod. Kanske du som har ett ekonomiskt intresse i Dreambox och Vu+?
Ipbox/Dgstation är ej samma sak Miraclebox trots att den bygger på samma processortyp. Två HELT olika mottagare med helt olika förutsättningar. 1080p är en sak som inte finns i Ipbox som exempel.
Precis som lindo skriver så fungerar originalmjukvaran utmärkt för mig och jag är väldigt nöjd med den. Ska du köra Enigma 2 så är det utan tvekan Broadcom som gäller (med undantag DM800 FE som är totalt värdelös och långsam, t.o.m. Enigma på M9 är snabbare).
Postad 16 juni 2011 - 18:34
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Hackade drivrutiner? :S Om du vet vad Enigma är så vet du också att det är öppen källkod. Kanske du som har ett ekonomiskt intresse i Dreambox och Vu+? 
Du vet tydligen inte mycket om nåt, om du var lite insatt så vet du att drivisarna inte är open source oftast, tex till STi chipset så är drivisarna closed, vad gäller Broadcom kan Leatherface svara på men jag antar de också kommer som closed source. Ipbox/Dgstation är ej samma sak Miraclebox trots att den bygger på samma processortyp. Två HELT olika mottagare med helt olika förutsättningar. 1080p är en sak som inte finns i Ipbox som exempel.
Lägg inte ord i munnen efter ditt eget tycke, jag sa att de bygger alla på STi chipset, sen att de har olika generationer av chipset är en annan sak. STi drivisar är alla closed source, dom leveras stängda till utvecklarna av alternativ programvara. Enigma2 för Miraclebox rullar på hackade drivisar av gammal källkod som läckte ut för en annan box. Precis som lindo skriver så fungerar originalmjukvaran utmärkt för mig och jag är väldigt nöjd med den. Ska du köra Enigma 2 så är det utan tvekan Broadcom som gäller (med undantag DM800 FE som är totalt värdelös och långsam, t.o.m. Enigma på M9 är snabbare).
Att DM800 är långsam är också helt fel, förmodligen har du köpt en klon för att du är så snål att du inte kan köpa originalbox så då får du skyllla dig själv.
Redigerat av BGPv4, 16 juni 2011 - 18:35.
Postad 16 juni 2011 - 19:33
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Det stämmer Broadcom drivers är closed source.
Men problemet för andra chip är snarare att Enigma2 är anpassat för Broadcom så därför funkar det bäst.
Och ATI Xilleon 226 som sitter i dm7025.
Postad 16 juni 2011 - 19:48
toppy.se
-
toppy.se
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Bara skitsnack, de försöker bara köpa tid för att blåsa mer folk att köpa restlagret av Miracleboxar i Sverige.
Att Fortis fått andra boxar certade beror på att mjukvaran i dessa är closed, denna Miraclebox har öppen programvara, CI+ godkänner aldrig detta.
Vad menar du med öppen programvara? Att source till boxen är publicerad? Det är den vad jag vet inte.
Postad 16 juni 2011 - 22:46
adamzzon
-
adamzzon
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
toppy: BGP vet inte vad han snackar om. Det är helt korrekt. SDK i miracleboxen är closed.
BGP: Tack Leatherface! Drivrutinerna är closed men Enigma som helhet är det inte utan öppen källkod (se Dream-Multimedias uttalande på deras hemsida, de tar åt sig (med all rätt) cred för att de är grundarna av den open source platform som Enigma bygger på som dem skriver "andra boxtillverkare använder"). Hackade drivrutiner haha...ska jag man hacka drivrutiner till Broadcom för att använda dem STI-chipset? Jag tror du sa allt där. 
Enligt dina påståenden skulle då de kommande VU+ boxarna (och de nuvarande för den delen också) vara hackade eftersom de använder "hackade drivrutiner" från DMM? Tror DMM hade reagerat för längesedan då, det enda de kunde påtala i ANGA mässan var att man gjorde intrång på varumärket "ENIGMA".
Kan du också förklara för mig varför säger man då själva skriver att den är öppen? Kommande VU+ boxarna kommer att använda Broadcom chipset 7413 som är bättre och starkare än DMM's nuvarande 7403. Hur ska dem göra då? Hacka drivrutiner till gamla Broadcom? Öhhhh nej, man skriver egna drivrutiner till den aktuella hårdvaran som gör den kompatibel med Enigma. Är det någon som har visat sin okunskap här så är det du min herre.
Helt seriöst BGP. Patetisk eller rolig, jag vet inte vilket. Men du mumlar mycket och dina inlägg ligger helt allvarligt på sandlådenivå. Anklagar och kommer med falska påståenden. Sen att du tydligen vet att klonerna är långsammare än originalen säger väl säg självt? Eller?  Min är testad genom authentificationstestet på DMM hemsida och den var grön. Det betyder väl att den är original?
Postad 17 juni 2011 - 09:16
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Ja det stämmer Enigma2 och övrig mjukvara i boxen är helt opensource.
Det är också mitt största argument till att skaffa en Linuxbox baserad på Enigma2.
Men krävs en del anpassning för att fungera bra på andra chip.
Ang drivers så är drivrutinerna i Vu+ bla deras egna självklart.
Däremot för Dreambox klonerna som säljs så är det hackade drivrutiner för att komma runt DMM's skydd mot piratkopior. Det är en av orsakerna till att saker inte kanske fungerar 100% heller på dom
Redigerat av Leatherface, 17 juni 2011 - 09:26.
Postad 17 juni 2011 - 10:06
tombox
-
tombox
-
Användare
-
-
110 inlägg
Man väljer kanske inte denna box om man ska köra enigma2 Tycker den är en bra och stabil mottagare med original mjukvaran!
Jag har den också och kan bara säga att sämre skit har jag aldrig haft. T.o.m Sagem låser sig färre gånger än den här skitboxen. Nästan 4000 rakt ut i soptunnan.
Postad 17 juni 2011 - 15:22
toppy.se
-
toppy.se
-
Amatör
-
-
96 inlägg
För mig fungerar det väldigt bra. Kör man med trådat, orginalFW och orginalkort så verkar det inte finnas mycket som kan gå snett i den.
Problem som uppstår med boxen verkar enligt de två största forumen oftast bero på något av följande:
- man kör wlanpinne som inte stödjs
- man kör cardsharing som klient eller server
- använder plugins som är taskigt skrivna och käkar minne
- använder enigma som inte funkar 100
- man har uppgraderat FW utan att fabriksåterställa
Personligen är jag nöjd med boxen, med några undantag. CI+ saknas, liksom möjligheten att spela in krypterat.
Familjen är också mycket nöjd. Lätt att hantera även för ungarna, och kraschar inte bara för att man börjar härja runt med pausning, spola, spela in etc simultant. En annan grej som är positiv är att den hittills inte missat en enda inspelning. Krascher har jag bara fått när jag testat lite buggiga beta-plugins.
Men det är uppenbart att your milage may vary.
Postad 17 juni 2011 - 16:32
tombox
-
tombox
-
Användare
-
-
110 inlägg
För mig fungerar det väldigt bra. Kör man med trådat, orginalFW och orginalkort så verkar det inte finnas mycket som kan gå snett i den.
Problem som uppstår med boxen verkar enligt de två största forumen oftast bero på något av följande:
- man kör wlanpinne som inte stödjs - man kör cardsharing som klient eller server - använder plugins som är taskigt skrivna och käkar minne - använder enigma som inte funkar 100 - man har uppgraderat FW utan att fabriksåterställa
Personligen är jag nöjd med boxen, med några undantag. CI+ saknas, liksom möjligheten att spela in krypterat.
Familjen är också mycket nöjd. Lätt att hantera även för ungarna, och kraschar inte bara för att man börjar härja runt med pausning, spola, spela in etc simultant. En annan grej som är positiv är att den hittills inte missat en enda inspelning. Krascher har jag bara fått när jag testat lite buggiga beta-plugins.
Men det är uppenbart att your milage may vary.
Jag har inget av de fyra första och gjort den femte och ändå så hänger den sig med jämna mellanrum, missar inspelningar och så vidare. Saknar möjligheten att spela in krypterat skriver du, visst, försök och titta på en kanal och spela in en annan, går inte. Skitbox för fyratusen.
Postad 17 juni 2011 - 21:44
toppy.se
-
toppy.se
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Jag har inget av de fyra första och gjort den femte och ändå så hänger den sig med jämna mellanrum, missar inspelningar och så vidare. Saknar möjligheten att spela in krypterat skriver du, visst, försök och titta på en kanal och spela in en annan, går inte. Skitbox för fyratusen.
Det gör jag varenda dag. Spelar in en eller två kanaler, och kollar på en tredje. Funkar fint. Kanonbox. Måste vara nåt fel på din, skicka tillbaka den.
Postad 17 juni 2011 - 23:22
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Nu var det en del dialog.
MB9 som Boxermottagare i nuläget är passé det kanske vi kan enas om.
CI+ godkänd - med möjligheter till card sharing baserad den mjukvara som boxen levereras med ? - typ nej!
Ladda på Enigma2? Det är ingen Broadcommotagare, men klonanpassning för andra chip finns ju. Men vad spelar det för roll om man köpte boxen för att ta in Boxers HD/MPEG4 utbud?
Har man en MB9 för att tex köra Viasat samt CD så funkar det kanske jättefint och erbjuder mer än kanske Viasat och CD enskilt kan erbjuda. Det är ju bra. Att marknadsföra den som en box för Boxer HD var nog väl optimistiskt
Postad 18 juni 2011 - 06:43
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Det kom en ny mjukvara till den tyska motsvarigheten till M9 i natt med följande innehåll:
Upgrades & Imporvements :
--> Plugin is capable to download from one's web server
--> Menü - Utilities - Plugin : Blue Button - Download
--> Server URL : Menu - Installation - Network Setting : Firmware upgrade Server
--> Multipicture mosaic funtion bug : Amended (Blue Button)
--> Blind Scan search wrong : Amended
--> Duplicated channel or other bugs in Blind scan : Solved
--> Sky portal CH problem : Solved
--> Hang-up when make 10 min pause during playback rec file : Solved
--> EPG Daily Recording Bug : Solved
--> Working Screen saver during Radio service playback : Solved
--> Can not delete specific Rec file Bug(file name include / or special character) : Solve
--> Unstable Signal Quality : Solved
--> Background black issue in the info Banner's event name : Solved
--> Recording name saved as previous event name in event scheduled recording : Solved
--> Hang-up issue after Factory reset : Solved
--> Hang-up by Data Transfer Menu : Solved
--> When changing service up/down, loop supported in one tuner : Supported
--> Logical channel number (LCN) function off : Amended
--> Audio click noise : Solved
--> Lost descramble in Recording of the specific channel : Solved
--> Can not Recording in Service nemed in Turkish : Solved
--> Service find option in Service list manager : Added (Yellow Button)
--> Menu display spilit or broken : Solved
--> Screen Turns into Black&White in Resolution change mode : Solved
--> Flickering and spot in the screen with Scart in Resolution change mode : Solved
--> 2hours before EPG DATA screened out once open the EPG DATA stored in HDD : Solved
Note : YouTube and Internet-Browser preinstalled !
Postad 18 juni 2011 - 08:49
tombox
-
tombox
-
Användare
-
-
110 inlägg
Det gör jag varenda dag. Spelar in en eller två kanaler, och kollar på en tredje. Funkar fint. Kanonbox. Måste vara nåt fel på din, skicka tillbaka den.
Nä du, nu hittar du på. Spela in Animal och titta på 4+, säger du att det går så ljuger du. Annars varför låste admin tråden på miraclenet? Det kom en ny mjukvara till den tyska motsvarigheten till M9 i natt med följande innehåll:
Upgrades & Imporvements :
--> Plugin is capable to download from one's web server --> Menü - Utilities - Plugin : Blue Button - Download --> Server URL : Menu - Installation - Network Setting : Firmware upgrade Server --> Multipicture mosaic funtion bug : Amended (Blue Button) --> Blind Scan search wrong : Amended --> Duplicated channel or other bugs in Blind scan : Solved --> Sky portal CH problem : Solved --> Hang-up when make 10 min pause during playback rec file : Solved --> EPG Daily Recording Bug : Solved --> Working Screen saver during Radio service playback : Solved --> Can not delete specific Rec file Bug(file name include / or special character) : Solve --> Unstable Signal Quality : Solved --> Background black issue in the info Banner's event name : Solved --> Recording name saved as previous event name in event scheduled recording : Solved --> Hang-up issue after Factory reset : Solved --> Hang-up by Data Transfer Menu : Solved --> When changing service up/down, loop supported in one tuner : Supported --> Logical channel number (LCN) function off : Amended --> Audio click noise : Solved --> Lost descramble in Recording of the specific channel : Solved --> Can not Recording in Service nemed in Turkish : Solved --> Service find option in Service list manager : Added (Yellow Button) --> Menu display spilit or broken : Solved --> Screen Turns into Black&White in Resolution change mode : Solved --> Flickering and spot in the screen with Scart in Resolution change mode : Solved --> 2hours before EPG DATA screened out once open the EPG DATA stored in HDD : Solved
Note : YouTube and Internet-Browser preinstalled !
Som vanligt inte ett ljud om CI+, kanske slutet av December?
Redigerat av tombox, 18 juni 2011 - 08:50.
Postad 18 juni 2011 - 09:29
toppy.se
-
toppy.se
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Nä du, nu hittar du på. Spela in Animal och titta på 4+, säger du att det går så ljuger du. Annars varför låste admin tråden på miraclenet?
Som jag skrev tidigare: Jag saknar möjligheten att spela in krypterat. Spela in Animal och titta på 4+ går inte av just det skälet, däremot fungerar det med icke MPEG4 och okrypterade kanaler, vilket framgår tidigare i tråden. Det är lite tråkigt att man ska bli anklagad för att hitta på och ljuga.
Postad 18 juni 2011 - 10:48
tombox
-
tombox
-
Användare
-
-
110 inlägg
Som jag skrev tidigare: Jag saknar möjligheten att spela in krypterat. Spela in Animal och titta på 4+ går inte av just det skälet, däremot fungerar det med icke MPEG4 och okrypterade kanaler, vilket framgår tidigare i tråden.
Det är lite tråkigt att man ska bli anklagad för att hitta på och ljuga.
Bra att du erkänner att du ljuger, det är synd om de som läser detta och föredrar att tro på vad du säger. Du påstod att det var fel på min box att jag skulle skicka in den. Visst det är fel på boxen, men det felet är att importören inte fullföljt vad de lovat, hjälper inte att skicka in boxen. Säg istället klart och tydligt vad du gör, går att göra med en låda för mindre än tusen kronor. Jag köpte lådan för att det stod att den var fullt kompatibel med Boxer för 3990 kr, någon månad senare var den inte det längre. Sedan började ljugvalsen, först slutet av Februari sedan slutet av varje månad till Maj månad. Efter det ändrades taktiken, nu sades det att den är på CI+ test vilken skulle påbörjas 30 maj. Nu säger någon att den kommer aldrig att bli godkänd och jag föredrar att tro på henne/honom till annat är bevisat. Titta på nya FW ovan, ingenting överhuvudtaget om CI+. När ni försvarar boxen så förklara då för de som inte förstår, för att se Animal överhuvudtaget så måste de köpa en CI+ modul för ytterligare runt 600 kr, den modulen tillåter bara inspelning av en kanal åt gången och inget mer.
Postad 18 juni 2011 - 12:36
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Bra att du erkänner att du ljuger.
Det är bra flera än jag avslöjat bluffen där speciellt en viss person Adamzon har ett egetintresse i denna box Till dig Adamzon kan jag säga du snackar mycket skit och vet inte mycket om dessa saker mer än att du vill att boxen ska sälja till fler lurade kunder. Work on Adamzon.
Postad 18 juni 2011 - 14:34
tombox
-
tombox
-
Användare
-
-
110 inlägg
Det är bra flera än jag avslöjat bluffen där speciellt en viss person Adamzon har ett egetintresse i denna box
Till dig Adamzon kan jag säga du snackar mycket skit och vet inte mycket om dessa saker mer än att du vill att boxen ska sälja till fler lurade kunder.
Work on Adamzon.
Jag skulle inte sagt något om man gått ut och sagt, det har skitit sig, får se vad vi kan göra. Att man lövat och lövat i flera månader och sedan när fler blir sura, låsa tråden med hänvisning till att det är bara gnäll är komiskt och tragiskt. Stå upp istället och säg, vi har lovat för mycket, de som vill kan skicka in sin box och få pengarna tillbaka.
Postad 18 juni 2011 - 15:58
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Jag skulle inte sagt något om man gått ut och sagt, det har skitit sig, får se vad vi kan göra. Att man lövat och lövat i flera månader och sedan när fler blir sura, låsa tråden med hänvisning till att det är bara gnäll är komiskt och tragiskt.
Stå upp istället och säg, vi har lovat för mycket, de som vill kan skicka in sin box och få pengarna tillbaka.
Det du klagar på med inspelningar hjälper ju inte med CI+ CI+ löser ju endast att du kan titta på de krypterade HDTV kanalerna Och du måste då ha en CI+ modul från Boxer Att Boxer införde en AES-nyckel i februari på sina MPEG4 kanaler löser du med en vanlig CA-modul en CA-modul kan inte koda av 2 kanaler samtidigt Det är ju lite risker med en icke godkänd mottagare, kan ju ta lite tid att lösa förändringar som sker från operatörena
Redigerat av lindo, 18 juni 2011 - 17:34.
Postad 18 juni 2011 - 18:41
tombox
-
tombox
-
Användare
-
-
110 inlägg
Det du klagar på med inspelningar hjälper ju inte med CI+ CI+ löser ju endast att du kan titta på de krypterade HDTV kanalerna Och du måste då ha en CI+ modul från Boxer Att Boxer införde en AES-nyckel i februari på sina MPEG4 kanaler löser du med en vanlig CA-modul en CA-modul kan inte koda av 2 kanaler samtidigt Det är ju lite risker med en icke godkänd mottagare, kan ju ta lite tid att lösa förändringar som sker från operatörena
Om skitboxen vore något att ha så kunde den koda av efter inspelningen det kunde min gamla burk.
Postad 19 juni 2011 - 21:29
adamzzon
-
adamzzon
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
BGP: Som sagt...lika låg nivå på dina inlägg som din kunskap. Har hittills inte sett att jag marknadsfört M9 på något sätt för att bli påhoppad av dina löjliga anklagelser. Men men...hade inte förväntat mig så mkt mer från dig. Härligt också att du inte svara på allt annat som bevisade din okunskap i mitt tidigare inlägg.
Tombox: Att det är en "skitbox/dyngbox" har vi nog fattat att du tycker. Att anklaga toppy.se som tydligen är nöjd och det fungerar för att ljuga är lika lågt som BGP's inlägg. Att du inte har något konstruktivt att komma med har vi förstått. Men ordförrådet...hallå!? Kom igen!
Toppy.se: Det är bara till att beklaga den låga nivån på flera inlägg.
Redigerat av adamzzon, 19 juni 2011 - 21:32.
Postad 20 juni 2011 - 10:44
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Tombox: Att det är en "skitbox/dyngbox" har vi nog fattat att du tycker. Att anklaga toppy.se som tydligen är nöjd och det fungerar för att ljuga är lika lågt som BGP's inlägg. Att du inte har något konstruktivt att komma med har vi förstått. Men ordförrådet...hallå!? Kom igen!
Som sagt, du börjar uppvisa ett hotfullt beteende mot andra i tråden, jag har tidigare sagt vad du har för motiv bakom det hela, snart brister väl din fasad.
Postad 20 juni 2011 - 12:41
tombox
-
tombox
-
Användare
-
-
110 inlägg
BGP: Som sagt...lika låg nivå på dina inlägg som din kunskap. Har hittills inte sett att jag marknadsfört M9 på något sätt för att bli påhoppad av dina löjliga anklagelser. Men men...hade inte förväntat mig så mkt mer från dig. Härligt också att du inte svara på allt annat som bevisade din okunskap i mitt tidigare inlägg. 
Toppy.se: Det är bara till att beklaga den låga nivån på flera inlägg.
Sluta nu innan du gör bort dig totalt. Toppy säger att han kan se två kanaler och spela in en annan, det han då "glömmer" att tala om är att det går inte t.ex. att spela in Animal m.fl. och titta på t.ex. t4+. Om någon då föredrar att tro på toppy så blir den människan lurad, för det går inte, det kallar jag för att ljuga. Att ni sedan Februari i varje månadsslut lovat att skräpet skall uppdateras med CI+ och folk skriver här att den kommer aldrig att kunna bli uppgraderad. Då föredrar jag som sagt att tro på dessa. Bättre om ni vore ärliga och sade att ni behöver inte denna box, ni kan köpa en för runt femhundra, den gör samma jobb. Titta på den senaste uppgraderingen som kom till den jämförbara boxen, kommentarer på miracleforum låter ungefär som det var inte många kända buggar som blev fixade där inte. Förstår att du är desperat men var ärlig istället det lönar sig i längden.
Postad 20 juni 2011 - 20:27
anosio
-
anosio
-
Rookie
-
6 inlägg
Postad 20 juni 2011 - 20:28
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
NY mjukvara har anlänt!
Tombox den ska du testa! Har lyckats spela in på 2 kanaler och sedan titta på den krypterad inspelning 
Testa den på en MPEG4 kanal med din CA-modul
Postad 20 juni 2011 - 20:42
adamzzon
-
adamzzon
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Hotfullt? hmmm...fann inget hotfullt i den meningen  Snälla BGP...gå hem till det forum du hör hemma och den box du har testat... Vu+/DMM. skriva inlägg om en box du aldrig sett eller testat håller ju inte  Samma sak som att skriva att en biofilm är dålig bara för att andra skriver det...komiskt
Tombox: Ni? Desperat? Kom igen nu  Vad jag har läst så är det just det den nya mjukvaran har gjort, fixat en hel del. Har inte hunnit installera den och prova själv men där är du nog helt fel ute.
CI+ aldrig kommer? Förmodar att du är väl så insatt att du vet allt detta? Kanske du arbetar för Sagem/Terracom? 
Jag har ingen spåkula här så jag kan faktiskt inte sia om framtiden om det kommer CI+ stöd eller inte. Men så länge inte man går ut och bekräftar att det INTE kommer väljer jag att hoppas på att det kommer... Mer kan jag ju inte göra då jag redan har investerat i den.
DÄREMOT...rekommenderar jag inte någon som vill ha Boxers HD-utbud att köpa denna mottagare för närvarande med förhoppningar att det kommer i framtiden. Fria HD-kanaler fungerar utmärkt med ska du ha Boxers HD-kanaler rekommenderas en annan box tills (om) CI+ kommer.
akta dig lindo: du kanske blir anklagad för att ljuga för att tombox inte kan få det att fungera...
Postad 20 juni 2011 - 20:53
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
akta dig lindo: du kanske blir anklagad för att ljuga för att tombox inte kan få det att fungera...
Testade på CD med en Conax modul
Postad 21 juni 2011 - 09:34
tombox
-
tombox
-
Användare
-
-
110 inlägg
Mycket pelikaner här märker jag. Här är vad en användare skriver på miracle forum idag: VARNING!! Det verkar som om mjukvaruuppdateringarna bara ställer till nya problem. Känns inte stabilt alls. o.s.v Flera användare verifierar att det går inte det som ni så stort påstår. Fortfarande är det så att skitboxen inte klarar av vad den annonserades att göra, precis som du själv konstaterade i ditt inlägg. Så toppy, samma problem, samma box. Slutsats: Folk som inte läser dessa forum blir lurade att köpa något som kanske fungerar i framtiden men absolut inte nu.
Postad 21 juni 2011 - 11:50
adamzzon
-
adamzzon
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Du verkar ju vara en av dessa pelikaner...
Hahaha av alla positiva inlägg så är det detta du kommer med? Läste själv inläggen och av vad jag kan se och läsa så KAN den göra mycket mer nu. Stabiliteten har också ökat.
Du verkar allt mer skum ju mer man "berör dig"... Tror nog att det är Boxer/Sagem/Teracom du egentligen jobbar för.  Hittade inte en enda fråga i alla dina inlägg vilket jag finner mycket märkligt. Det enda du har gjort från dag 1 på M9 är påhopp, inget konkret eller en fråga om hur det ska vara m.m. Skitbox, dyngbox, tegelsten är det enda som kommit ur dig.
Redigerat av adamzzon, 21 juni 2011 - 11:51.
Postad 21 juni 2011 - 12:14
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Hahaha av alla positiva inlägg så är det detta du kommer med? Läste själv inläggen och av vad jag kan se och läsa så KAN den göra mycket mer nu. Stabiliteten har också ökat.
Du verkar allt mer skum ju mer man "berör dig"... Tror nog att det är Boxer/Sagem/Teracom du egentligen jobbar för. Hittade inte en enda fråga i alla dina inlägg vilket jag finner mycket märkligt. Det enda du har gjort från dag 1 på M9 är påhopp, inget konkret eller en fråga om hur det ska vara m.m. Skitbox, dyngbox, tegelsten är det enda som kommit ur dig. 
Du är verkligen ett troll som du beter dig. Du kanske ska lugna dig lite med tanke på din statistik? Inlägg: 25 Gick med: 2010-06-18
Postad 21 juni 2011 - 12:37
adamzzon
-
adamzzon
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Postad 21 juni 2011 - 15:33
Aros6
-
Aros6
-
Rookie
-
4 inlägg
Känns som att Moderator bör kliva in och strypa den här tråden, den ger inte något längre och personagreppen börjar nå sandlådenivå.
Moderator: Din uppgift är väl bland annat att upprätthålla någorlunda ordning och reda och säkerställa att folk håller sig till sakfrågan och att det råder god ton? För oss som svävar lite i blindo när det gäller val av box och som söker fakta och kunskap i forum av den här typen tycker att det är tragiskt när sån't här tillåts att fortsätta.
Postad 21 juni 2011 - 16:04
tombox
-
tombox
-
Användare
-
-
110 inlägg
Du verkar allt mer skum ju mer man "berör dig"... Tror nog att det är Boxer/Sagem/Teracom du egentligen jobbar för. Hittade inte en enda fråga i alla dina inlägg vilket jag finner mycket märkligt. Det enda du har gjort från dag 1 på M9 är påhopp, inget konkret eller en fråga om hur det ska vara m.m. Skitbox, dyngbox, tegelsten är det enda som kommit ur dig. 
Varför skulle jag jobba för någon av dessa? Jag vill bara att de som tänker köpa skrotet vet förutsättningarna. När folk skriver in och påstår att de kan göra det och det så säger jag sanningen. Själv blev jag lurad att köpa den här boxen då det sades att den var fullt kompatibel med Boxer. Det var den i en månad. Den är fortfarande inte det vad du än försöker säga.
Postad 21 juni 2011 - 16:18
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Tombox har du testat den nya mjukvaran än?
Och Timeshift problemet som det är "VARNING" på upp träder inte i min box
Postad 21 juni 2011 - 16:40
adamzzon
-
adamzzon
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Håller med Aros6 helt och hållet. Tråden ger inget konstruktivt så som den formar sig nu utan påhopp kan man sköta via PM om det är så. Hoppas VERKLIGEN nu att moderator kommer och städar upp och styr upp. Frågor om boxen, vad den kan och inte kan är väl vad inlägget är till för. Likaså ska man svara på frågan. Likaså verkar folk inte kunna skilja att bara för att den inte fungerar på Boxers HD-utbud just nu att den inte fungerar på satellit eller för den delen kabel-tv.
Moderator?
Postad 21 juni 2011 - 18:07
hannhimhe
-
hannhimhe
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Då ska vi se...
Senaste nytt från Korea.
Testet är avslutat. En box har godkänts för CI+. Notera att jag skriver "EN" istället för en specifik modell. Det framgick helt enkelt inte. Inte heller något datum då det blir aktuellt att begåva Fortis 8200 (och allt vad den kallas runt om i världen) med denna funktionalitet.
Slutsats: Om man ska köpa mottagare för Boxer HD gör man bäst i att köpa en GODKÄND mottagare eller en med verifierat CI+-stöd.
Alla andra buggar borde få de flesta att hålla sig till Dreambox/VU+.
För er som glömt, inte orkat läsa eller är nya: Jag har inte något eget intresse i Fortis 8200 (och allt vad den kallas runt om i världen). Jag råkar bara ha en intressant adressbok med telefonnummer.
Postad 29 juni 2011 - 17:35
Kent83
-
Kent83
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Lånar tråden lite, och ställer en fråga då jag inte riktigt har hängt med på vad allt betyder.
Förstår att vissa inte gillar boxen osv, men har 2 bekanta som har skaffat den och de har inte skrikit än.
Jag har Comhem i huset och ska skaffa deras full HD utbud, och har inte varit nöjd med deras boxar tidigare.
Är Miraclebox9 något för mig , eller får jag också problem med detta CI+ (som jag inte riktigt fattat vad det gör) ?
Vill egentligen bara ha en sjysst och snabb box som kan spela upp alla full HD kanaler. Är inte speciellt viktigt med PVR för min del.
Postad 29 juni 2011 - 18:19
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Lånar tråden lite, och ställer en fråga då jag inte riktigt har hängt med på vad allt betyder.
Förstår att vissa inte gillar boxen osv, men har 2 bekanta som har skaffat den och de har inte skrikit än.
Jag har Comhem i huset och ska skaffa deras full HD utbud, och har inte varit nöjd med deras boxar tidigare.
Är Miraclebox9 något för mig , eller får jag också problem med detta CI+ (som jag inte riktigt fattat vad det gör) ?
Vill egentligen bara ha en sjysst och snabb box som kan spela upp alla full HD kanaler. Är inte speciellt viktigt med PVR för min del.
För att kunna se Comhems HD kanaler så måste du ha CI+ Så vänta tills den klara det innan du handlar, om HD är viktigt Sj är jag mycket nöjd med denna box
Postad 30 juni 2011 - 18:29
Aros99
-
Aros99
-
Rookie
-
5 inlägg
Du får med all sannolikhet problem med vilken annan box som helst. CI+ stödet för Miraclebox 9 har varit utlovat sedan februari 2011 men det kommer aldrig, och det kommer troligen heller aldrig att komma. Antingen finns det stöd redan från början eller så finns det inte. Läs mer på http://www.ci-plus.c...hp?page=faq_com
Postad 10 juli 2011 - 18:12
Aros99
-
Aros99
-
Rookie
-
5 inlägg
Postad 12 juli 2011 - 22:06
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Och nu söks testpiloter till mjukvaran för CI+ http://www.miraclefo....php?f=20&t=690
Postad 13 juli 2011 - 00:33
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Härligt,borde tysta ner några st här som öst skit över denna box fast de inte ens har den elr testat den!
Postad 13 juli 2011 - 18:12
Aros99
-
Aros99
-
Rookie
-
5 inlägg
Är en av dom som tvivlat på CI+ men eftersom jag har en Miraclebox (som jag är förbaskat nöjd med) är jag naturligtvis också medlem i Miracleforum och kan bekräfta att CI+ är på gång, även om det verkar som att det krävs en HD-modul för att det ska fungera (interna kortläsare kanske inte räcker). Vi får se, skall inte spekulera för mycket.
Dessutom tror vi att nya FW innehåller stöd för SVTPlay och YouP**n. En riktig mediaspelare tror vi också är på gång, inte nu kanske men snart.
How About That!
Postad 13 juli 2011 - 18:25
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Självklart så krävs en HD CA modul eftersom det är just vad CI+ är till för.
Externa CA moduler alltså så dom interna kortläsarna har inget med CI+ att göra.
Men räkna med en mjukvara anpassad för att klara CI+ kraven också.
Redigerat av Leatherface, 13 juli 2011 - 18:27.
Postad 14 juli 2011 - 09:02
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Men räkna med en mjukvara anpassad för att klara CI+ kraven också.
Inget sofcam stöd, krypterade inspelningar och helt stängd mjukvarar med andra ord
Postad 14 juli 2011 - 11:05
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Inget sofcam stöd, krypterade inspelningar och helt stängd mjukvarar med andra ord 
De inbyggda kortläsarna på verkas inte av CI+, så softcam kan du fortsätta med Krypterade inspelningar blir det på ”CI+ kanaler”, eftersom det är ett av kraven i CI+ standarden Original mjukvaran är ju i princip stängd redan nu, vill du köra Enigma2 i boxen så blir det inget CI+ stöd
Postad 14 juli 2011 - 16:09
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
vill du köra Enigma2 i boxen så blir det inget CI+ stöd
Och det var vad Kenta, jag, BPL och Leatherface antydde hela tiden att CI+ kommer aldrig komma till dessa images av flera anledningar. Nu är Miraclebox en stängd box som alla andra med CI+.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|