Kan dom inte släppa sargen(kristendomen) och komma in i matchen i hollywood(usa).
Prometheus och dess uppföljare med Noomi Rapace av Ridley Scott
![]() |
![]() |
![]() |
109:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
147:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
898:- |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
Postad 21 december 2012 - 07:53
Kan dom inte släppa sargen(kristendomen) och komma in i matchen i hollywood(usa).
Postad 21 december 2012 - 09:18
http://www.expressen.se/noje/lindelof-jag-skriver-inte-nya-prometheus/
Redigerat av Unregistered5118fd09, 21 december 2012 - 09:19.
Postad 21 december 2012 - 11:24
Postad 26 januari 2013 - 07:44
Editering; inte filmen som felar.
Redigerat av Jarl, 29 januari 2013 - 09:22.
Postad 26 januari 2013 - 09:24
Den amerikanska 3D utgåvan är ju oxå 2.40:1!!
Redigerat av vinncent, 26 januari 2013 - 09:28.
Postad 27 januari 2013 - 09:51
Jag såg den på på bio i cinemascope men blev rejält besviken på 3D Blu "collector's edition" där någon klåpare skurit ner den till 16:9, bedrövlgt att stympa nästan 20% föratt passa gammalt TV format.
Jag har utgåvan som heter "4 disc collectors edition", filmen finns i tre varianter, 3D-bluray, bluray och DVD. Alla är i 2.40:1!
Postad 27 januari 2013 - 15:00
Postad 27 januari 2013 - 16:44
Jag har utgåvan som heter "4 disc collectors edition", filmen finns i tre varianter, 3D-bluray, bluray och DVD. Alla är i 2.40:1!
Tänkte väl det!

Postad 29 januari 2013 - 08:20
Redigerat av Jarl, 29 januari 2013 - 12:20.
Postad 01 mars 2013 - 18:05
Men det är fortfarande en mycket bra SCI-Fi film, med referenskvalitet på ljud - och speciellt BILD!
Postad 02 mars 2013 - 14:23
Postad 02 mars 2013 - 16:34
Största svagheten är de två skittuffa (skitfåniga!) geologerna som man långt i förväg vet vad som händer med. Tar man bort dem som vinner filmen tillbaks lite spänning.
...och som går vilse trots att de bara nån timme tidigare kartlagt hela byggnaden?

Postad 17 december 2013 - 10:24
Postad 24 september 2015 - 20:18
Officiell titel på uppföljaren är...Alien: Paradise Lost.
http://www.superhero...ys-ridley-scott
Redigerat av MrSpokk, 24 september 2015 - 20:18.
Postad 24 september 2015 - 20:42
Jag fattar inte. Kan han inte lägga ner Alien och låta sitt rymdmonster vila? Håller han på att förvandlas till en George Lucas? Snart dyker väl Jar-Jar Binks upp i en av hans uppföljare. Kanske ingen dum idé förresten...
Postad 24 september 2015 - 20:51
Jag fattar inte. Kan han inte lägga ner Alien och låta sitt rymdmonster vila? Håller han på att förvandlas till en George Lucas? Snart dyker väl Jar-Jar Binks upp i en av hans uppföljare. Kanske ingen dum idé förresten...
Nu tycker jag dels att du dels tar ut saker i förväg och även drar växlar om saker du inte ens vet än?
Postad 14 november 2015 - 15:31
Verkar ha ändrats till Alien: Covenant.
http://blogs.indiewi...venant-20151113
Redigerat av Zerox_no1, 14 november 2015 - 15:32.
Postad 15 november 2015 - 08:48
Nu tycker jag dels att du dels tar ut saker i förväg och även drar växlar om saker du inte ens vet än?
Nja..det kommer väl med rätt stor säkerhet handla om något monster i alla fall? Det borde inte vara en för stor växel att dra på...hehe. Det stämmer att jag inte vet något än, och att jag inte vet om det kommer bli bra. Jag lutar mig mot statistiken som säger att uppföljare sällan blir bra. Särskilt om samma regissör vill "utveckla" temat. Personligen så tycker jag herr Scott ska göra något annat än att pilla på sin egen idé.
Postad 16 november 2015 - 22:18
Då var de officiellt att titeln blir Alien: The Covenant. Filmen ska ha premiär den 6 Okt 2017.
http://blogs.indiewi...vealed-20151116
Synopsis:
Redigerat av Zerox_no1, 16 november 2015 - 22:18.
Postad 17 november 2015 - 12:09
Nja..det kommer väl med rätt stor säkerhet handla om något monster i alla fall? Det borde inte vara en för stor växel att dra på...hehe. Det stämmer att jag inte vet något än, och att jag inte vet om det kommer bli bra. Jag lutar mig mot statistiken som säger att uppföljare sällan blir bra. Särskilt om samma regissör vill "utveckla" temat. Personligen så tycker jag herr Scott ska göra något annat än att pilla på sin egen idé.
"Uppföljare"? Nu är det uppenbarligen en trilogi av prequels och därmed inte en "uppföljare". Poängen är att i slutet binda ihop det med original-Alien.
Redigerat av agpath, 17 november 2015 - 12:09.
Postad 17 november 2015 - 12:15
Då var de officiellt att titeln blir Alien: The Covenant. Filmen ska ha premiär den 6 Okt 2017.
http://blogs.indiewi...vealed-20151116
Varför inte enbart köra med The Convenant. Den förra hette ju inte Alien: Prometheus
Men det är väl som på donken, heter det inte Mc... så köps det inte.
Postad 19 november 2015 - 08:04
Ingen Noomi alltså? Lite tråkigt....
Tråkigt? Vore det bästa som kunde hända.....
Postad 01 december 2015 - 10:05
Postad 01 december 2015 - 11:38
Och ytterligare två uppföljare väntar efter "Alien: Covenant".
Postad 15 januari 2016 - 13:17
Jag vill inte hetsa upp mig själv så här långt innan premiären - höga förväntningar rasar så långt ner, och det gör så ont - men detta verkar ju lovande!
Det är Ridley Scott - han ljuger ju inte
Postad 15 januari 2016 - 17:00
Postad 15 januari 2016 - 19:32
Jag ska se om Prometheus. Såg den när den var ny och intrycket var inte bra. Kändes som någon spinoff på Alien i klass med AvP förutom tekniskt bättre.
Alien är ett fantastiskt mästerverk. Prometheus är... något annat. Jag tyckte bättre om den då jag hade sett om den två, tre gånger. Jag vet inte riktigt varför, men så är det.
Alien gjorde ett starkt intryck på mig inte minst för att det var min första barnförbjudna film på bio 1979 - jag hade mardrömmar i flera veckor efteråt. Jag minns att även vuxna, t.ex. de i mitt sällskap, var vettskrämda när vi såg den. Jag har för mig att biografen hette Royal, det var Karlstad. En stor klassisk biograf med stor duk och rejäl lutning i salongen, typ som gamla Sergel i Stockholm innan den revs och blev Filmstaden Sergel.
Det var ju Ridley Scotts andra film... verkligen bra jobbat av honom. Det är nog svårt att knäcka sitt eget mästerverk.
Postad 16 januari 2016 - 09:32
Jag ska se om Prometheus. Såg den när den var ny och intrycket var inte bra. Kändes som någon spinoff på Alien i klass med AvP förutom tekniskt bättre.
Jag har sett den 4 gånger och jag tycker den blir bättre och bättre för varje gång. Jag tyckte iofs att den var riktigt bra första gången jag såg den med! Dessutom verkar jag vara en av få som tycker att Rapace gör sig bra i filmen.
Postad 16 januari 2016 - 14:34
Men ska kolla igen någon dag, hoppas intrycket blir bättre då.
Postad 03 februari 2016 - 11:06
Tyvärr ingen Noomi Rapace i Alien:Covenant, uppföljaren till Prometheus. Ridley Scott har valt sina skådisar. Tråkigt tycker jag, och en del gläder sig!
Postad 03 februari 2016 - 11:09
Även om Prometheus har sina brister är det en jättedålig idé att skrota Noomi's medverkan i uppföljaren. Hennes story behöver ju komma "full circle" så att säga. Om inte känns poängen med Prometheus helt onödig. Kanske är det dem vill dock...
Postad 03 februari 2016 - 11:23
Även om Prometheus har sina brister är det en jättedålig idé att skrota Noomi's medverkan i uppföljaren. Hennes story behöver ju komma "full circle" så att säga. Om inte känns poängen med Prometheus helt onödig. Kanske är det dem vill dock...
De löser det i bästa fall med en kort berättelse från David's vinkel. Eller ignorerar det helt.
Sen kan de klippa banden och hitta på en helt ny oberoende film helt utan anknytning till Prometheus eller Alien-filmerna.
Postad 03 februari 2016 - 11:28
Jag håller med dig om Noomi. Tror att det skulle knyta ihop det mycket bättre. Men som mr.keyser skriver så kanske David får berätta den historien lite kort i början av nästa film.
Postad 03 februari 2016 - 11:31
De löser det i bästa fall med en kort berättelse från David's vinkel. Eller ignorerar det helt.
Sen kan de klippa banden och hitta på en helt ny oberoende film helt utan anknytning till Prometheus eller Alien-filmerna.
Jag håller med dig om Noomi. Tror att det skulle knyta ihop det mycket bättre. Men som mr.keyser skriver så kanske David får berätta den historien lite kort i början av nästa film.
Förmodligen blir det en kort anknytning innan det bär vidare... blir intressant att se hur de gör det hela. Kommer nog förmodligen ändå tycka att Noomi skulle varit med. Hennes karaktär hade potential.
Postad 03 februari 2016 - 12:02
Postad 03 februari 2016 - 14:11
Därför dom skrotar Shaw's karaktär antar jag. Räcker med David som någon slags röd tråd
... glöm inte skeppet. Det var ju med redan i Alien (1979)
Postad 03 februari 2016 - 14:34
^ Nostromo, menar du? Ska inte nya farkosten heta Covenant? Eller har jag missat nåt?
Redigerat av RickyDeg, 03 februari 2016 - 14:34.
Postad 03 februari 2016 - 14:53
Ja, det är väl den (eller ett liknande) som är med i Prometheus också.
^ Nostromo, menar du? Ska inte nya farkosten heta Covenant? Eller har jag missat nåt?
Nej inte Nostromo, så ja, du har missat nåt
... har du sett Prometheus?
Redigerat av FEA, 03 februari 2016 - 14:55.
Postad 03 februari 2016 - 15:04
^ AH! Du syftade på "The Juggernaut" alltså!
Din formulering i sammanhanget förvillade
Postad 03 februari 2016 - 15:43
^ AH! Du syftade på "The Juggernaut" alltså!
Din formulering i sammanhanget förvillade
Skeppet var med redan i Alien? Solklart tycker jag, skeppet är med i Alien och i Prometheus
Postad 03 februari 2016 - 16:06
^ För lite kaffe idag förstår du!
^ Dock är det inte samma skepp, men ett någotsånär likadant... men det vet vi redan?
Postad 03 februari 2016 - 18:17
Ärligt talat så har jag inte kollat så noga. Jag antog att det var samma skepp eftersom handlingen i Prometheus utspelar sig innan den i Alien, och att det är det skeppet som Nostromos besättning finner, övergiven, och med den kusliga varningssignalen igång.
Postad 03 februari 2016 - 21:38
Nej, det är inte samma skepp.
"Alien" respektive "Prometheus" utspelar sig på två olika månplaneter, förvisso närliggande, men inte samma. Skeppet (kallat "The Juggernaut" av fansen) är dock av liknande sort givetvis. Besättningen i 'Alien' finner ett liknande skepp som vi förmodar kraschlandat där efter att piloten 'infekterats' av den svarta sörjan. Fakta kring detta finns online, men även i filmerna själva.
"The moon visited by the Prometheus, called LV-223, is not the same planet visited by the Nostromo in Alien, which is called LV-426. So they are two different Engineer ships and two different dead Engineers."
http://movies.stacke...d-the-beginning
Redigerat av RickyDeg, 03 februari 2016 - 21:39.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar