Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viasats Viaplay - är det något att ha?

2857 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 January 2013 - 15:54

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

De har skrivit fel starttid, 2014-01-01. Ändrar man till det via sin iPhone/iPad så fungerar Viaplay-appen utan problem.

Någon som hört något om när Viasat kommer att åtgärda felet? Kvällens matcher har oxå fel datum...

Postad 02 January 2013 - 20:33

SwedBear
  • SwedBear
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Det låter ju väldigt skumt, kan du ge nåt exempel på nån film som saknas?

På min iPad Mini ser jag t ex filmerna: 21, john Carter, Tower Heist och Wall Street: Money Never Sleeps. Bland TV-serier så har jag massor v serier under ABC On Demand (T EX Lost, Chuck, Uggly Betty, Dirt, Body of proof).

Samma filmer dyker inte upp på min Nexus 7. Inte heller TV-serierna. Facinerande nog så har Win8 RT Viaplay-appen alla dessa filmer och TV-serier plus den nya barn-kategorin som saknas hos både Android och IOS.

Postad 03 January 2013 - 11:02

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 1
Hej Viaplay, hoppas att ni är kvar här i tråden. Ärligt nu, hur är det möjligt att JVM har så sjukt mycket bättre bildkvalite i SVTplay jämfört med matcherna i Viaplay? Tittar just nu på semifinalen kanada-usa och den är banne mig skrämmande dåligt. Ni kan ju ta en titt på Sveriges match i SVT senare idag....

Postad 03 January 2013 - 16:28

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0

Hej Viaplay, hoppas att ni är kvar här i tråden. Ärligt nu, hur är det möjligt att JVM har så sjukt mycket bättre bildkvalite i SVTplay jämfört med matcherna i Viaplay? Tittar just nu på semifinalen kanada-usa och den är banne mig skrämmande dåligt. Ni kan ju ta en titt på Sveriges match i SVT senare idag....

Dagens match sändes väl på Kanal 10 som ju inte är en HD-kanal så sändningen är ju i SD jämfört med SVT's HD.

Postad 03 January 2013 - 18:55

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

• 1423 inlägg
  • 0
Sändningarna är precis lika dåliga när det är viasathockey hd.

Postad 03 January 2013 - 22:00

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

På min iPad Mini ser jag t ex filmerna: 21, john Carter, Tower Heist och Wall Street: Money Never Sleeps. Bland TV-serier så har jag massor v serier under ABC On Demand (T EX Lost, Chuck, Uggly Betty, Dirt, Body of proof).

Samma filmer dyker inte upp på min Nexus 7. Inte heller TV-serierna. Facinerande nog så har Win8 RT Viaplay-appen alla dessa filmer och TV-serier plus den nya barn-kategorin som saknas hos både Android och IOS.

Och det är inte så enkelt som att du kanske har t.ex. amerikanskt innehåll på ena? Gjorde en snabbsökning efter de filmer du nämnde på svenska NetFlix och hittade inga, däremot på US versionen

Postad 04 January 2013 - 14:21

Threezool
  • Threezool
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Det beror troligen på att Android appen inte har DRM stöd än utan kommer att komma under Q1. Sedan så finns inte rättigheterna för att visa alla serier på mobila enheter heller.

Postad 05 January 2013 - 21:14

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2526 inlägg
  • 0
Kunde man begränsa sig till att enbart betala för att se sport, eller ännu hellre PL skulle jag slå till direkt.

Postad 06 January 2013 - 10:38

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0
Så extremt dålig kvalitet genom Panasonics smart-tv app att det är i princip omöjligt att titta på. Upplösningen är dålig men det stora problemet är frame-raten som suger nåt enormt...

Funkar bättre genom iPad och airplay till ATV... INTE värt pengarna.

Postad 06 January 2013 - 20:46

Kullre
  • Kullre
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0
Ingen text via LG bluray, dålig bild på alla sportsändningar. När ska vi slippa beta-testa, Viaplay?

Postad 07 January 2013 - 22:19

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Viaplay för min del funkar fint på Xbox 360 även med HD.

Har kopparlina på max 24 mbit (i praktiken runt 10 med trådlöst och annan trafik).

Inget trassel eller bufferstopp.

Via webläsargränssnitt har dock Viaplay funkat bläk ihop med hushållets TV-apparater. Både avseende bildkvalitet, buffer samt med trasslandet med att koppla dator till TV (bildinställningar/ljud).

Postad 08 January 2013 - 01:17

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Jag kollade på NFL:en igår som gick på fotboll HD, förutom den lägre kvalitén under buffringen så var det jämn och bra kvalitet under hela matchen, inga framerateproblem vad jag kunde se, detta var över ps3appen.

Postad 12 January 2013 - 21:16

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
Sitter och tittar på My Week with marilyn, HD-versionen valde jag.

Bildkvaliteten är närmare VHS än DVD trots att det borde vara HD.

Kommer säga upp Viaplay imorgon

Postad 12 January 2013 - 21:19

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
och nu vill Viaplay att jag inte ser filmen alls...

Postad 13 January 2013 - 13:52

Unregistered392f8df4
  • Unregistered392f8df4
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
En fråga till alla er som kollar livesport via en TV-app:

Hur upplever ni bilden där?
Det står att det ska vara HD men det kommer ju inte ens nära något man ska påstå vara HD.
Nu kör jag visserligen trådlöst och sitter på en 100/10 lina men det känns ändå inte som att det ska vara problemet då den aldrig buffrar t.ex.

Med andra ord, är det någon som, när de kollar livesport, får en HD-bild när de kör via TV-appen för viaplay?

Postad 13 January 2013 - 14:02

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

En fråga till alla er som kollar livesport via en TV-app:

Hur upplever ni bilden där?
Det står att det ska vara HD men det kommer ju inte ens nära något man ska påstå vara HD.
Nu kör jag visserligen trådlöst och sitter på en 100/10 lina men det känns ändå inte som att det ska vara problemet då den aldrig buffrar t.ex.

Med andra ord, är det någon som, när de kollar livesport, får en HD-bild när de kör via TV-appen för viaplay?

Svar nej! Hd vid live sporten kan man bara få genom viaplay boxen...

Postad 13 January 2013 - 16:54

frewik
  • frewik
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

.

Redigerat av frewik, 25 March 2021 - 03:06.

Postad 13 January 2013 - 17:05

frewik
  • frewik
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

.

Redigerat av frewik, 25 March 2021 - 03:06.

Postad 14 January 2013 - 13:37

Unregistered392f8df4
  • Unregistered392f8df4
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Var i kontakt med Viaplay i går och fick information om att uppdateringen till SmartTV-appen som kommer i dagarna har stöd för HD, så det är på gång!

Postad 14 January 2013 - 18:40

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 1

Var i kontakt med Viaplay i går och fick information om att uppdateringen till SmartTV-appen som kommer i dagarna har stöd för HD, så det är på gång!

Det var väl en glädjande nyhet :)

Postad 16 January 2013 - 06:52

Neond13
  • Neond13
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0
Någon som vet om eller hur man gör för att Viaplay appen på Windows 8 skall komma ihåg inloggning och lösenord..? det när ett jävligt enerverande problem att man måste logga in igen varenda gång man skall använda viaplayappen, och den kommer inte ihåg och fyller i några uppgifter heller.
Väldigt irriterande.

Postad 17 January 2013 - 22:09

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Kan möjligtvis stämma för vissa inbyggda appar, men visst kan man få HD utan att köra en Viaplay box, t.ex. via en dator.

Redigerat av Unregistered1413, 17 January 2013 - 22:10.

Postad 17 January 2013 - 22:10

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Kan möjligtvis stämma för vissa inbyggda appar, men visst kan man få HD utan att köra en Viaplay box, t.ex. via en dator.

Ok! Jag får det i alla fall inte genom Mac till tv..

Redigerat av mcmike, 17 January 2013 - 22:14.

Postad 19 January 2013 - 01:57

SwedBear
  • SwedBear
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Och det är inte så enkelt som att du kanske har t.ex. amerikanskt innehåll på ena? Gjorde en snabbsökning efter de filmer du nämnde på svenska NetFlix och hittade inga, däremot på US versionen

Um, vi pratar Viaplay här :). Inte Netflix.

Det beror troligen på att Android appen inte har DRM stöd än utan kommer att komma under Q1. Sedan så finns inte rättigheterna för att visa alla serier på mobila enheter heller.

Det är säkert korrekt men fortfarande frustrerande då de har haft gott om tid att fixa det. Men det är uppenbart att de tre apparna ligger i olika fas och att t ex Win8(RT)-appen verkar vara senast uppdaterad då den till och med klarar av lite mer än iOS-appen.

Postad 19 January 2013 - 14:36

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0
Nu när NHL äntligen ska starta igen och man kan få lite riktig hockey så slår det mig plötsligt, hur ska man eg se det? Som bekant går ju de flesta matcherna mitt i natten, eller snarare tidig morgon, och då lär man ju inte kunna se dem annat än i undantagsfall. Vad jag kan se på viaplay.se finns matcherna dessutom bara tillgängliga i 5-7 timmar efteråt. Med andra ord, vi som typ har ett jobb eller liknande kommer missa i princip nästan alla matcher om jag inte missat nåt?? Isf är det ju en EPIC FAIL av Viasat

Postad 19 January 2013 - 14:41

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Nu när NHL äntligen ska starta igen och man kan få lite riktig hockey så slår det mig plötsligt, hur ska man eg se det? Som bekant går ju de flesta matcherna mitt i natten, eller snarare tidig morgon, och då lär man ju inte kunna se dem annat än i undantagsfall. Vad jag kan se på viaplay.se finns matcherna dessutom bara tillgängliga i 5-7 timmar efteråt. Med andra ord, vi som typ har ett jobb eller liknande kommer missa i princip nästan alla matcher om jag inte missat nåt?? Isf är det ju en EPIC FAIL av Viasat

NHL Gamecenter ;)

Postad 19 January 2013 - 17:25

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

NHL Gamecenter ;)

Fick faktisk det svaret av Viaplay också på imponernande kort tid, kommer ihåg att jag var rätt entusiastisk över det i början på säsongen men sen när det aldrig blev nån säsong så glömde jag bort det :) Måste säga att Viaplay går från klarhet till klarhet, var ju rätt kritisk till dem i början men nu börjar det faktiskt bli nåt riktigt bra. CMore/CNow/CSport blir ju i stort sett utklassade på alla sätt och vis, enda som dom har är ett fotbollsarkiv, som dock långt ifrån alltid fungerar...

Postad 19 January 2013 - 20:36

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Fick faktisk det svaret av Viaplay också på imponernande kort tid, kommer ihåg att jag var rätt entusiastisk över det i början på säsongen men sen när det aldrig blev nån säsong så glömde jag bort det :) Måste säga att Viaplay går från klarhet till klarhet, var ju rätt kritisk till dem i början men nu börjar det faktiskt bli nåt riktigt bra. CMore/CNow/CSport blir ju i stort sett utklassade på alla sätt och vis, enda som dom har är ett fotbollsarkiv, som dock långt ifrån alltid fungerar...

Haha jag kommer ihåg det ;)

Postad 19 January 2013 - 21:40

Asprilla
  • Asprilla
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Skulle titta på film ikväll med Viaplay men det gick inte. Trots 100mbit lina så var det buffring ett par gånger per minut, vilket gjorde det hela till en olidlig upplevelse. Iofs en HD-film, men det ska inte vara några problem med 100mbit. Efter upprepade försök ville det ändå inte funka och jag fick spela ps3 istället. Surt när man en lördagkväll ställt in sig på att se en film. Som konsument är man helt utlämnad här, en fysisk produkt kan man alltid lämna tillbaka och få utbytt.

Kan inte rekommendera Viaplay till någon.

Postad 19 January 2013 - 21:44

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
tycker också viaplay är totalt värdelöst
sitter också på 100/100 lina och det buffrar emellanåt fast man har riktigt bra saker och allt är i samma rum
när man tittar på fotboll så är bilden ok , men bilden kan bli lite konstig emellanåt där också :/

Postad 19 January 2013 - 21:59

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Fungerar kanon kollat 14 min på NHL nu , inte buffrat och riktigt bra bild på Viasat sport HD.

Postad 20 January 2013 - 10:00

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

• 904 inlägg
  • 0
tittade på nhl i natt fantastisk fin bild hela tiden. jag prövade viaplay genom datorn och kopplade in tvn. blev överaskad att det blev så fin bild nu såg man att det var hd-bild. har enbart förut tittat på viaplay-appen i tvn förut, men då har det varit bedrövligt dålig bild.

Postad 20 January 2013 - 14:24

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Haha jag kommer ihåg det ;)

Iof inte utan skäl heller ska väl då tilläggas :)

Rekommenderar den som inte gjort det att testa NHL Game Center med möjlighet att se upp till 4 matchar parallellt och en del andra intressanta funktioner (det är inte Viaplay som ligger bakom den tjänsten utgår jag från)

Postad 22 January 2013 - 01:06

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
NHL Game Center är riktigt trevligt, undra när vi får se ett liknande gränssnitt för Elitserien/Allsvenskan.

Postad 23 January 2013 - 11:23

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Använder sig viaplay av game center fortfarande?

När jag loggar in på nhl.com och klickar för att gå dit blir jag ombedd att signa upp för vault.

EDIT

Hm, fick gå en omständig väg via viaplay.se och en match inatt (gick inte att byta dag till igår) och då blev jag omdirigerad till game center

Ska testa att maila viasat och fråga om det inte går att använda sig gamecenterappar till tex ipad och boxee när man betalar för viaplay (antar att det är ett nej på det)

Köpte game center tjänsten förra säsongen när det var sådan cirkus med rättigheterna här i Sverige och den funkade fantastiskt bra.
Bra bitrate (4000kb) på matcherna i 3-5 dagar efter livesändning och bra med stats

Redigerat av Topper Harley 77, 23 January 2013 - 11:34.

Postad 24 January 2013 - 14:44

Unregisteredb94c08e9
  • Unregisteredb94c08e9
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Kommer man åt NHL Gamecenter via TV-appen? Vore fint om man slapp gå till sin dator för att nå äldre matcher.

Redigerat av Unregisteredb94c08e9, 24 January 2013 - 14:46.

Postad 24 January 2013 - 16:34

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Kommer man åt NHL Gamecenter via TV-appen? Vore fint om man slapp gå till sin dator för att nå äldre matcher.

Det finns ännu bara i datorn..

Postad 27 January 2013 - 01:55

Backstroom
  • Backstroom
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Kan inte få ljud genom förstärkaren med viaplay appen på samsung 8 serien!! Vad är fel´??

Postad 28 January 2013 - 08:02

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0
Hej!

Hur står sig viaplay när det gäller filmer? I jämförelse då med headweb, xbox video, voddler, sf anytime, netflix?

Tänker främst på nya filmer typ expendables 2...

/S

Postad 28 January 2013 - 15:35

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0
Kan svara på min egen fråga, fick nyss erbjudande om två gratismånader med viaplay så jag reggade ett konto där för att testa. De verkar ha ett "okej" utbud, expendables 2 fanns där, DOCK, och ett stort DOCK är att denna film fanns endast som HYRFILM och kör man som vi Xbox 360 så GÅR DET INTE att hyra filmer. Så om de inte fixar till detta så kommer denna app att falla bort efter de gratis två månaderna...

Så vet ni... vet inte var viaplay vill att man ska se på film egentligen, det är uppenbarligen inte i vardagsrummet på en tv med *valfri ansluten mediaenhet*.

Försökte utläsa med vilka enheter det faktiskt GÅR att hyra film med, men lyckades inte. Någon som vet?

/S

Postad 28 January 2013 - 15:58

madison6
  • madison6
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Denna sida ger svar på vilka plattformar du kan se på Viaplay http://viaplay.se/devices
Angående Xbox 360 så måste du ha ett gold-abonnemang för att det ska fungera.
För PS3 måste man ha ett PLUS-abonnemang.

Redigerat av madison6, 28 January 2013 - 16:00.

Postad 28 January 2013 - 19:20

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Denna sida ger svar på vilka plattformar du kan se på Viaplay http://viaplay.se/devices
Angående Xbox 360 så måste du ha ett gold-abonnemang för att det ska fungera.
För PS3 måste man ha ett PLUS-abonnemang.

Ja vad är viasats ide med detta egentligen... dom förlorar ju massor med kunder kan jag tro.Fick också spotify erbjudandet men kan jag inte se skiten på min ps3 (ej plus då) boxee eller atv så är det ju föga intressant.

Postad 28 January 2013 - 20:00

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Ja vad är viasats ide med detta egentligen... dom förlorar ju massor med kunder kan jag tro.Fick också spotify erbjudandet men kan jag inte se skiten på min ps3 (ej plus då) boxee eller atv så är det ju föga intressant.

Det är inte direkt Viaplayd ide. Det är Microsoft och Sony som vill tjäna en slant på att släppa fram Viaplay för de som inte har teckat gold / plus och samtidigt ge de som har det något för det.

Redigerat av kenta2, 28 January 2013 - 20:01.

Postad 28 January 2013 - 20:04

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Hej!

Har nu ikväll haft tid att kolla lite mera på detta. Det verkar som om det går att hyra film på t.ex. samsung smart tv och på PS3, men inte på xbox 360. Obegripligt. Jag har guld.medlemskap (krävs för alla videoappar så det är inget fel på min sida).

Har kollat runt lite och kan konstatera följande:

- Appen som sådan ser lite halvt amatörmässig ut med tvivelaktiga fontval och placering av saker och ting. Det rullar dock på förhållandevis snabbt i navigationen. Dock gillar jag bättre netflix sätt att presentera serier och filmer, i viaplay visar man avsnitt för avsnitt medans i netflix grupperar man serie för serie. Har kanske att göra med att netflix släpper hela säsonger i taget och inte enstaka avsnitt. Men det blir lätt rörigt. Sen visar viaplay även SD och HD filmer som separata ikoner, vilket spär på rörigheten...

- SD-innehåll ser okej ut på avstånd, men det tar ganska lång tid att få tre staplar i kvalitet (max SD-kvalitet), jämfört med netflix som alltid startar på minst två staplar och sen på nån sekund går upp till tre. Det gör att man aldrig ser den suddiga skräpbilden som en stapel ger, medans man i viasat får välta kanske 10 sekunder innan man får två staplar. Blir jobbigt när man ska spola i en film när det tar sån tid att få upp kvaliteten.

- HD-innehåll lyckades jag aldrig att visa. Testade filmen "the thing" som är märkt som HD (med disclaimern att man behöver minst 10 Mbit/sek, enligt tptest.se har jag vid testtillfället 17.8 Mbit/s). trots detta kom jag aldrig över två staplar i bildkvalitet, och under de 15 minuter jag kollade på filmen pendlade det mellan en och två staplar, kom inte ens upp i tre och definitivt inte så att HD-lampan tänds för att påvisa HD. Märk väl att med netflix tar det ca 5 sekunder att buffra upp så HD-lampan tänds...

- Lite taffligt gränssnitt under filmvisning. Ingen preview för snabbspolning, inget val av avsnitt eller undertexter/ljudspår som t.ex. netflix.

Nej detta är inget jag kommer att använda efter gratisperioden, om de inte skärper sig rejält främst vad det gäller streamingkvaliteten. Det kändes som man var betatestare... skulle absolut inte få för mig att betala för tjänsten i sitt nuvarande skick.

Notera att detta gäller ENBART för Xbox-appen. Kanske andra plattformar fungerar bättre?

Notis: Kan tillägga att jag testade viaplay via webbläsaren, testade filmen "avengers" som också är märkt med HD. Valde bildkvalitet "högst" vilket sägs motsvara 5.2 Mbit/s. Vet inte om detta skall motsvara HD eller inte, för i ärlighetens namn såg det inte ut som HD-bild. Det förklarar inte heller varför man i xboxen rekommenderar 10 Mbit/s för HD medans det i webbläsaren verkar räcka med 5-6 Mbit/s...? Kan det vara så att tekniken själv avgör vad högst kan vara och att det i mitt fall tyckte att 5.2 var max vad som kunde streamas, och således fick det vara mitt "personhögsta" trots att det inte motsvarar HD-upplösning?

/S

Redigerat av Unregistered8cb13de7, 28 January 2013 - 20:23.

Postad 28 January 2013 - 22:06

Backstroom
  • Backstroom
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som inte får något ljud på viaplays app genom arc i samsung smart tv ??

Postad 29 January 2013 - 20:05

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0
Har testat lite ikväll, bl.a. Lyxfällan. Kan ju säga att viaplay måste vara den sämsta streamingtjänsten jag testat på länge. Kvaliteten när vi kollade lyxfällan gick knappt upp till två staplar, oftast pendlade det mellan ingen och en stapel med extremt huvudvärksframkallande suddig bild som följd. Detta är ju absolut inget som jag hade betalat pengar för. Kan dock inte fatta VARFÖR det är så dåligt, netflix sparkar igång på två staplar direkt och är inom 10 sekunder uppe på HD-kvalitet. Låt gå att netflix har avsevärt bättre infrastruktur och backend, men man tycker ju att viaplay borde klara av de mest fundamentala kraven innan man lanserar en sådan tjänst.

Testade med både netflix och tptest både före och efter, netflix var lika snabbt som alltid och tptest låg mellan 14 och 17 Mbit/s (vi har adsl 24 Mbit/s)

Nej skräp är vad det är, har testat både headweb, viaplay och netflix och netflix är den enda tjänst som jag anser håller så pass hög kvalitet om man bara ser på streamingen att den är värd att betala pengar för. Headweb hade också stora problem att visa en duglig bild där det tog evigheter att komma upp i HD, och det varade bara några sekunder.

Vad har ni andra för erfarenheter av viaplay? Kommer ni snabbt upp i se-bara kvaliteter? Det kan ju inte spela någon större roll om man ser på xbox, ps3 etc... det är väl en och samma ström?

/S

Postad 29 January 2013 - 23:07

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Kör Viaplay både via Win8 appen och Xboxen , testade precis på Xboxen tog 14 sek på Avangers för att HD loggan skulle tändas. Win 8 App tar inte många sekunder alls förs den har full fart ca 7-8 sekunder innan full stapel och HD loggan tändes. Så Xboxen är långsammare än Win8 Appen på Viaplay dock inga problem alls med någon av dom. Kör förövrigt trådlöst mellan enheterna och har Adsl 24Mbits.

Postad 29 January 2013 - 23:59

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Kör Viaplay både via Win8 appen och Xboxen , testade precis på Xboxen tog 14 sek på Avangers för att HD loggan skulle tändas. Win 8 App tar inte många sekunder alls förs den har full fart ca 7-8 sekunder innan full stapel och HD loggan tändes. Så Xboxen är långsammare än Win8 Appen på Viaplay dock inga problem alls med någon av dom. Kör förövrigt trådlöst mellan enheterna och har Adsl 24Mbits.

Är det inte så att XBoxen i sig helt enkelt är långsammare? Vi snackar väl ändå teknik som i PC sammanhang är att jämföra med stenåldern :)

Postad 30 January 2013 - 06:12

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Har testat lite ikväll, bl.a. Lyxfällan. Kan ju säga att viaplay måste vara den sämsta streamingtjänsten jag testat på länge. Kvaliteten när vi kollade lyxfällan gick knappt upp till två staplar, oftast pendlade det mellan ingen och en stapel med extremt huvudvärksframkallande suddig bild som följd. Detta är ju absolut inget som jag hade betalat pengar för. Kan dock inte fatta VARFÖR det är så dåligt, netflix sparkar igång på två staplar direkt och är inom 10 sekunder uppe på HD-kvalitet. Låt gå att netflix har avsevärt bättre infrastruktur och backend, men man tycker ju att viaplay borde klara av de mest fundamentala kraven innan man lanserar en sådan tjänst.

Testade med både netflix och tptest både före och efter, netflix var lika snabbt som alltid och tptest låg mellan 14 och 17 Mbit/s (vi har adsl 24 Mbit/s)

Nej skräp är vad det är, har testat både headweb, viaplay och netflix och netflix är den enda tjänst som jag anser håller så pass hög kvalitet om man bara ser på streamingen att den är värd att betala pengar för. Headweb hade också stora problem att visa en duglig bild där det tog evigheter att komma upp i HD, och det varade bara några sekunder.

Vad har ni andra för erfarenheter av viaplay? Kommer ni snabbt upp i se-bara kvaliteter? Det kan ju inte spela någon större roll om man ser på xbox, ps3 etc... det är väl en och samma ström?

/S

Jag har inte kollat viaplay särskilt mkt, men jag har aldrig varit med om att de tar en lång tid att gå från startkvalitet till bättre.
På Netflix däremot tar det oftast ett par minuter att komma upp i High HD.

Postad 30 January 2013 - 08:17

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

/S

Streamingen fungerade så dåligt så jag sa upp det för ca 2 veckor sen. Buffrade ofta flera gånger under en 10min-period både på min ps3, ipad och pc,

Det fungerade bättre innan julhelgen så tror det är nåt problem som kommit sen någon gång i december då jag sist kollade på viaplay och inte hade några problem.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.