* Officiell tråd - Yamaha RX-V771 *
559 svar till detta ämne
Postad 08 maj 2013 - 20:18
akterspegel
-
akterspegel
-
Beroende
-
-
1 309 inlägg
Stänger den av sig helt?
Tydligen är den lite överkänsligt inställd.
Min stänger av sig vid för höga nivåer fastän den inte driver någon högtalare om jag inte justerat nivån på steget rätt.
Min tanke är att det sitter en krets som dektekterar likspänning och bryter om den kommer över en viss nivå och den är ställd så snålt att örat har svårt att upptäcka disten innan stärkaren stänger av sig..
Postad 10 maj 2013 - 01:09
htcdiamond
-
htcdiamond
-
Användare
-
-
109 inlägg
Ja det låter ingenting, får typ starta om låten för att få den sjunga igen
Postad 10 maj 2013 - 09:13
akterspegel
-
akterspegel
-
Beroende
-
-
1 309 inlägg
Måste du trycka på powerknappen dvs stänger den av sig helt?
Postad 10 maj 2013 - 17:18
htcdiamond
-
htcdiamond
-
Användare
-
-
109 inlägg
Nej nej den är igång. Måste bara spela om låten
Postad 23 maj 2013 - 10:10
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2 850 inlägg
Frågan är om inte min stärkare har en defekt då bilden försvinner ibland! det har kommit dom sista dagarna och ibland är det riktigt dåligt med blåskärm och flimrande bild, detta oavsett vald ingång och även när man lyssnar på nätradio direkt i 771`an...
Har du testat att göra en firmware update på den? Såg att Yamaha hade släppt en ny firmware i April, version 1.47. This firmware1. Lets you continue using Rhapsody/Napster* service2. Improves network function stabilityhttp://download.yama...5485Hej! Har ett prob med att ljudet försvinner när jag spelar högt, jag har den kopplad med en hdmi från förstärkaren till tv:en. Det e klipsh rf82ii högtalare, är det rätt kopplat? Vad kan problemet vara
De är ju otroligt "vassa" / ljusa i karaktären. Dessutom ska de vara väldigt lättdrivna med sina 98dB känslighet. Sen är frågan, hur högt är högt? Kan du vara i rummet utan att det låter illa? Stänger den av sig helt? Tydligen är den lite överkänsligt inställd.
Källa på det? Känner inte igen det alls nämligen. Har testat högtalare från tyska Heco, Metas-serien, samt också från gamla svenska QLN. Kört på riktigt, riktigt högt under flera minuter. Aldrig stängts av eller klippt.
Postad 26 maj 2013 - 16:20
Unregistered00c263a3
-
Unregistered00c263a3
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Jag är otroligt nöjd med min 771. Tyvärr så lade komponent till HDMI konverteringen av igår, ljudet funkar men inte bilden, bara blinkar till lite ibland. Så det blir till att lämna in på garanti och vara utan bild och ljud i 2-3 veckor.
Postad 07 juni 2013 - 22:56
jocke__r
-
jocke__r
-
Lärjunge
-
-
254 inlägg
Tja. Går det koppla bakre högtalarna och centern via bananingångarna men front höger och vänster till RCA...
Jag hittar inte vart jag ställer in det????? suger om allt måste vara samma
Postad 07 juni 2013 - 23:11
Unregistered291b229b
-
Unregistered291b229b
-
Veteran
-
-
1 690 inlägg
Tja. Går det koppla bakre högtalarna och centern via bananingångarna men front höger och vänster till RCA... Jag hittar inte vart jag ställer in det????? suger om allt måste vara samma
Har du alltså aktiva högtalare fram?
Postad 07 juni 2013 - 23:18
akterspegel
-
akterspegel
-
Beroende
-
-
1 309 inlägg
Källa på det? Känner inte igen det alls nämligen. Har testat högtalare från tyska Heco, Metas-serien, samt också från gamla svenska QLN. Kört på riktigt, riktigt högt under flera minuter. Aldrig stängts av eller klippt.
Min är uppkopplad med kabel och uppdaterad. Det var faktiskt ljudfokus som skrev att någon hifitidning hade klagat på att säkerhetskretsarna verkar vara väl överbeskyddande. Jag menar högt som det går, höj tills det börjar dista hörbart eller att steget börjar varna och sänk lite. min stänger av sig innan jag kommer så långt, därför måste jag skruva upp steget ganska högt och då hörs alla missljud som 771`an ger ifrån sig väldigt väl. Tja. Går det koppla bakre högtalarna och centern via bananingångarna men front höger och vänster till RCA... Jag hittar inte vart jag ställer in det????? suger om allt måste vara samma
Antingen manuellt via setupen eller så kör du en kalibrering med micen så sköter den det galant själv. Jag är otroligt nöjd med min 771. Tyvärr så lade komponent till HDMI konverteringen av igår, ljudet funkar men inte bilden, bara blinkar till lite ibland. Så det blir till att lämna in på garanti och vara utan bild och ljud i 2-3 veckor.
Har du hört något? jag har haft så mycket för mig att förstärkarbekymrena har förträngts men dom kvarstår så jag får nog skicka in min också, yamaha var tydligen villiga att ta emot den och provlyssna, kan det vara så att dom har problem med bildkretsarna men det är få som upptäcker det/ får problem..?
Postad 07 juni 2013 - 23:39
jocke__r
-
jocke__r
-
Lärjunge
-
-
254 inlägg
Har du alltså aktiva högtalare fram?
Nej dom är inte aktiva... varför måste dom vara det om det är RCA? Antingen manuellt via setupen eller så kör du en kalibrering med micen så sköter den det galant själv.
Hittar inget i setupen.. tycker den är rätt så fattig eller så är jag dålig på att hitta. Jag ville just nu slippa använda micen.. men det får bli så ändå då kanske.
Postad 07 juni 2013 - 23:58
Unregistered291b229b
-
Unregistered291b229b
-
Veteran
-
-
1 690 inlägg
Nej dom är inte aktiva... varför måste dom vara det om det är RCA?
Ja du har väl inga RCA kontakter på dina högtalare, hur ska du då koppla in dem menar du?
Postad 08 juni 2013 - 00:03
jocke__r
-
jocke__r
-
Lärjunge
-
-
254 inlägg
Ja du har väl inga RCA kontakter på dina högtalare, hur ska du då koppla in dem menar du?
Har två kablar som har rca kontakt (stift) i ena änden och två trådar i andra. Det är original kablar till två bose sateliter som jag försöker koppla in. Prova just med MIC och det funka inte...
Postad 08 juni 2013 - 00:13
akterspegel
-
akterspegel
-
Beroende
-
-
1 309 inlägg
Försöker du få högnivåsignal via pre-out?
Det fungerar naturligtvis inte, du måste ha ett slutsteg imellan pre-out och högtalare eller aktiva högtalare.
Postad 08 juni 2013 - 00:20
jocke__r
-
jocke__r
-
Lärjunge
-
-
254 inlägg
okej.. trodde det skulle funka utan prob. Vad är skilnaden då? att Pre-out inte driver högtalarna utan bara skickar ljud?
Så då skulle jag kunna klippa upp kablarna å sätta in dem på vanliga stället?
Postad 08 juni 2013 - 00:27
akterspegel
-
akterspegel
-
Beroende
-
-
1 309 inlägg
Preout är bara en lågnivåsignal som ändras efter volymen på stärkaren, klipp bort kontakten och koppla in på högtalaransluningen så funkar det.
Postad 08 juni 2013 - 01:30
jocke__r
-
jocke__r
-
Lärjunge
-
-
254 inlägg
ok.. funkar nu :-D
Visste inte att de var preout.. och vad det var.
Tack för hjälpen
Postad 28 juni 2013 - 09:57
Hassepower
-
Hassepower
-
Användare
-
-
131 inlägg
Det här är egentligen en fråga som jag tänkt maila till Yamaha men då jag inte hittar någon e-postadress på deras hemsida tänkte jag kolla här om någon kan svara på min fråga eller kanske kan e-postadressen till Yamaha.
Fick veta att Napster (är ungefär som Spotify numera) nu kommit till Sverige och eftersom de har en gratis provmånad så tänkte jag testa hur det fungerade på förstärkaren.
Man har dock bara tre alternativ att välja på när man ska logga in med sitt Napster konto, UK, Germany eller other.
Jag valde ju dumt nog other och då får man ett meddelande som säger att Napster inte finns i den region som man befinner sig i.
Men nu gör det ju det så jag undrar om det kommer komma någon uppdatering som gör att man kan använda Napster även här i Sverige?
Någon som vet om det går att välja Germany och sedan fungerar Napster eller om förstärkaren säger ifrån då också?
Det har ju även varit tal om att Spotify skulle komma till Yamahas förstärkare, men då är det väl inte så troligt att de förser 771 med det eller vad tror ni?
Postad 03 juli 2013 - 11:33
Borked
-
Borked
-
Användare
-
-
214 inlägg
Hur stänger man av EQ på denna maskin?
Postad 03 juli 2013 - 11:41
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4 251 inlägg
Hur stänger man av EQ på denna maskin?
Har du varit inne i inställningarna och kollat?
Postad 03 juli 2013 - 13:04
Borked
-
Borked
-
Användare
-
-
214 inlägg
Ja, men nu tog jag mig tid att leta i manualen också... Man ska ha PEQ på Through. Tack!
Postad 03 juli 2013 - 13:24
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4 251 inlägg
Ja, men nu tog jag mig tid att leta i manualen också... Man ska ha PEQ på Through. Tack!
Yes
Postad 31 juli 2013 - 12:32
Alban
-
Alban
-
Beroende
-
-
1 065 inlägg
Lite trassel:
Jag köpte igår en liten sladd för att få igång min gamla Thoréns skivspelare. Nu har jag precis kopplat in den och det hörs inte ett ljud (mer än lite brum). Spelaren är en gammal spelare som jag har ärvt och jag har inte provat den själv här hemma (771an är den enda phono-ingång jag har). Spelarens utgång är en gammal hederlig DIN-kontakt och jag har precis varit på Kjell o Co. och köpt en liten omvandlar-sladd från DIN till Rca, men alltså låter det inte ett ljud när jag rör tumnageln på pickuppen.
Om problemet sitter i recivern vet jag ju inte, men det ska väl bara vara att plugga in i phono-uttaget och sen sätta den på Photo och that's it? Någon som har någon idé var problemet annars kan vara?
Postad 31 juli 2013 - 13:27
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1 000 inlägg
Finns lite olika kopplingar på DIN, se DIN-kontakt på Wikipedia, så du har rätt adapter.
Postad 31 juli 2013 - 20:09
Alban
-
Alban
-
Beroende
-
-
1 065 inlägg
Tack för svaret! :-)
Hmm, som jag förstår det så är det olika utgångar beroende på åt vilket håll ljudet går. I mitt fall så går det ju från DIN till Rca. Hur adaptern är har jag ju ingen aning om. Hur tar jag reda på det om jag inte har några instrument?
Postad 31 juli 2013 - 21:56
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1 000 inlägg
Mer frågan om skivspelaren är kopplad på ett annat sätt än 5-pol IN/UT standarden.
Men en gammal spelare kan ha många fel.....
Thorens är ju ett kvalitetsmärke, så har du nån seriös hifi-butik i närheten så fråga dom om råd.
Mätinstrument är en bra-ha grej som kostar under hundringen
Postad 10 augusti 2013 - 07:54
Unregistered4346060f
-
Unregistered4346060f
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
sitter o försöker få min usb att fungera på min stärkare men trots ny firmwire update så funkar det inte.
jag har 2 usb stickor en med bilder och en med film,den hittar den stickan med bilder men kan inte visa dem,sen den andra stickan med film hittar den inte alls,stickan som den inte hittar e flång ny en transcend 16GB 3.0.
E där nån som blir klok på detta lilla problem så tacksam för svar.
Postad 12 augusti 2013 - 07:51
jocke__r
-
jocke__r
-
Lärjunge
-
-
254 inlägg
Tänkte på det här med preout. Hur funkar det när man kopplar in en sub som inte är aktiv eller tvärtom? Kan man ställa in subben om den är aktiv eller ej? Inte för att jag har problem med min aktiva utan bara en fundering med tanke på de andra högtalaringångarna.
Postad 13 augusti 2013 - 05:23
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2 850 inlägg
Tänkte på det här med preout. Hur funkar det när man kopplar in en sub som inte är aktiv eller tvärtom? Kan man ställa in subben om den är aktiv eller ej? Inte för att jag har problem med min aktiva utan bara en fundering med tanke på de andra högtalaringångarna.
Preout är till för aktiv sub, inget annat. Se det som en "signal" bara. Ingen förstärkning sker i apparaten, därför måste subben vara aktiv. (aktiv = subben har förstärkare)
Postad 13 augusti 2013 - 08:35
jocke__r
-
jocke__r
-
Lärjunge
-
-
254 inlägg
Preout är till för aktiv sub, inget annat. Se det som en "signal" bara. Ingen förstärkning sker i apparaten, därför måste subben vara aktiv. (aktiv = subben har förstärkare)
Okej... så på RX-V771an kan man bara ha aktiv subb?
Postad 18 augusti 2013 - 10:32
Alban
-
Alban
-
Beroende
-
-
1 065 inlägg
Jag har en fråga till:
Min kollega letade efter nån blåtand grej så kan kunde köra ljud trådlöst från datorn och blev lite sugen på att fixa något sådant själv.
Jag har sett att det finns någon blåtand-historia till 771an, som dock verkar svindyr. Men det går inte att köra ljud från datorn (från t.ex. Spotify) via wifi-nätverket? (givetvis är recivern inkopplad med tråd) Eller är det blåtand som gäller? Jag såg också att man kan spela direkt från datorn, men då lät det som att recivern läste själva ljudfilerna och då borde det ju vara svårt med spotify.
Redigerat av Alban, 18 augusti 2013 - 11:10.
Postad 25 augusti 2013 - 17:43
nisseläsk
-
nisseläsk
-
Forumräv
-
-
742 inlägg
Har en RX-V771 sedan några månader och har nu upptäck att ingångsväljaren på förstärkaren inte fungerar, använder ju oftast fjärren men jag vet att den funkade när den var ny. Någon annan som har samma problem eller om den går att stänga av i något menyval som jag kommit åt av misstag? Har provat att låta den vara strömlös en stund utan resultat.
Redigerat av nisseläsk, 25 augusti 2013 - 17:44.
Postad 26 augusti 2013 - 10:58
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4 251 inlägg
Har en RX-V771 sedan några månader och har nu upptäck att ingångsväljaren på förstärkaren inte fungerar, använder ju oftast fjärren men jag vet att den funkade när den var ny. Någon annan som har samma problem eller om den går att stänga av i något menyval som jag kommit åt av misstag? Har provat att låta den vara strömlös en stund utan resultat.
Låter märkligt! Jag är i samma situation, fast tvärtom! Dottern som är 2år gillar att sänka/höja volymen och ändra ingång titt som tätt. Finns det något "barnlås"? Har letat men går bet...
Postad 26 augusti 2013 - 11:12
akterspegel
-
akterspegel
-
Beroende
-
-
1 309 inlägg
Har du prövat "ajabaja" eller "fy" ;-)
Har en klåfingrig dotter i samma ålder och jag strävar med detta :-)
Postad 26 augusti 2013 - 11:15
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4 251 inlägg
Har du prövat "ajabaja" eller "fy" ;-) Har en klåfingrig dotter i samma ålder och jag strävar med detta :-)
Har nog testat det mesta! Fick höra för ett tag sen att barn inte förstår VARFÖR dom inte får göra en viss sak fram till dom är 5år... Dvs, dom hör vad jag säger men förstår inte varför jag säger som jag gör
Postad 26 augusti 2013 - 14:57
akterspegel
-
akterspegel
-
Beroende
-
-
1 309 inlägg
Det blev effektfullt då lillan tittade på barnprogram och vred på ingångsväljaren och barnprogrammet försvann eller när hon höjde så hon blev rädd haha, hon rör sällan stärkaren numer..
Postad 26 augusti 2013 - 15:03
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4 251 inlägg
Det blev effektfullt då lillan tittade på barnprogram och vred på ingångsväljaren och barnprogrammet försvann eller när hon höjde så hon blev rädd haha, hon rör sällan stärkaren numer..
Aaaah, man får uppmuntra till att hon petar på den när det är favoritbarnprogrammet!
Postad 16 september 2013 - 13:29
nisseläsk
-
nisseläsk
-
Forumräv
-
-
742 inlägg
Ville bara rapportera hur det gick, skickade in på garanti-reparation, fick besked att enheten byts ut och fick en 775:a tillbaks! Kanske skulle köpa en lott idag:-).
Postad 16 september 2013 - 13:32
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4 251 inlägg
Ville bara rapportera hur det gick, skickade in på garanti-reparation, fick besked att enheten byts ut och fick en 775:a tillbaks! Kanske skulle köpa en lott idag:-).
Men duuuuu! Man blir ju sugen att låta dottern söla välling på förstärkaren....
Postad 05 oktober 2013 - 10:14
mikaelmark
-
mikaelmark
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Hej!
Har just köpt en begagnad 771, och undrar om det inte går att se på HDMI samtidigt som man lyssnar på något annat ljud än genom HDMI-kabeln, t.ex. radio eller USB?
Då jag har DVI från datorn använder jag en DVD - HDMI-kabeln och kan därför inte få något ljud.
Skulle därför vilja få ljudet från SPDIF eller analog in samtidigt som jag har HDMI samtidigt.
Men det verkar soma att är HDMI valt, så får jag bilden därifrån, och är någon ljudkälla vald, så visas bilden från den - verkar ju jättedumt! Går det inte att inaktivera displayvisningen från ljudet och då få HDMI på skärmen istället?
Ska jag kanske prova att ansluta HDMI-kabeln till frontingången och då kanske kunna koppla ljudet separat?
Och varför kan jag bara välja BD/BluRay, HDMI 4 och HDMI 5 när det gäller HDMI? Verkar inte gå att välja HDMI 2 och HDMI 3, trots att det finns en kabel i porten.
Mvh: Mikael
Postad 05 oktober 2013 - 11:34
mikaelmark
-
mikaelmark
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Verkar som att HDMI Control måste vara på aktiverat, sedan kan jag välja ljudingång ihop med HDMI. Problemet är dock att då får jag väl inget ljud från någon HDMI-källa. Har nu istället kopplat datorn direkt till TV:n och inte via förstärkaren.
Men jag får ändå inget digitalt ljud från Coax 1, som jag anslutit datorn till - märkligt!
Och det händer inget när jag trycker på Input på fjärrkontrollen, utan jag måste gå via skärmen för att välja ingång till förstärkaren. Vad kan vara fel?
Mvh: Mikael Markström
Postad 06 oktober 2013 - 09:19
mikaelmark
-
mikaelmark
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Märkligt; Nu får jag inget ljud ur Surround Back -högtalarna mer än ibland!
Har försökt kalibrera i Autosetup, och där finns dessa med, men jag kan inte göra några justeringar där. Och i Manualsetup finns dem inte med, utan jag får 5.1, trots att jag där valt 7.1.
Har kollat så jag inte har något glapp, men det verkar vara som det ska.
Kör nu med tvåkanals analog in och har valt Dolby ProLogicIIx Music, men inget ljud där bak. Dock fungerade det igår från TV-ljudet (när det inte var 5.1-sändning).
Och jag kan fortfarande inte få något ljud alls i AV2 som jag kör SPDIF och ej heller göra ändringar med fjärrens Input -knapp, endast via skärmmenyn. Ska prova att programmera min Logitechfjärr, får se om det blir bättre.
Postad 06 oktober 2013 - 18:43
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4 251 inlägg
Märkligt; Nu får jag inget ljud ur Surround Back -högtalarna mer än ibland!
Har försökt kalibrera i Autosetup, och där finns dessa med, men jag kan inte göra några justeringar där. Och i Manualsetup finns dem inte med, utan jag får 5.1, trots att jag där valt 7.1. Har kollat så jag inte har något glapp, men det verkar vara som det ska.
Kör nu med tvåkanals analog in och har valt Dolby ProLogicIIx Music, men inget ljud där bak. Dock fungerade det igår från TV-ljudet (när det inte var 5.1-sändning).
Och jag kan fortfarande inte få något ljud alls i AV2 som jag kör SPDIF och ej heller göra ändringar med fjärrens Input -knapp, endast via skärmmenyn. Ska prova att programmera min Logitechfjärr, får se om det blir bättre.
Låter onekligen märkligt. Många gånger är det ju själva källan för materialet som avgör vilka högtalare som spelas. Men sen har man ju t.ex flera olika program som skalar upp 2 kanal till 5.1 ljud och då ska det inte spela någon roll vad som spelas. Men du har alltså 7.1 kopplat? Har du ställt in det på inställningarna också?
Postad 14 oktober 2013 - 12:00
Unregisteredab11215f
-
Unregisteredab11215f
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej jag har febrilt försökt lösa mitt problem, vänder mig till er för lösning
Jag har en Thomson TV modell:40FS3246C och försöker göra fjärrkontrollen kompatibel med tvn. Så att jag kan styra Tvn via förstärkarens fjärrkontroll.
Har tryckt på Code set -> Tv powerbutton. Men när jag försöker trycka in den 4siffriga koden blinkar fjärren 6ggr redan efter första siffran.
Har någon varit med om liknande problem?
Postad 20 oktober 2013 - 13:19
mikaelmark
-
mikaelmark
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Har nu fått mina problem lösta, då det handlade om inställningar, t.ex. verkade Zone 2 ha varit aktiverat och därför fick jag inget ljud i Surr. back högtalarna, man ställer in ljudschema som Prologic 2x movie/ music med knappen SUR DECOCE (inte MOVIE/ MUSIC) och HDMI-ingång väljs med de översta sifferknapparna på fjärren. Dessutom hade tidigare ägare förmodligen bytt namn på HDMI 2 och 3 in.
MaoLin; Har du originalfjärren till Thomson TV:n, eller har du en allmän multifjärr? Själv har både Logitech Harmony 900 som programmeras via datorn samt vanliga multifjärrar som man måste programmera manuellt. Det finns då tre olika sätt att gå tillväga på:
1. Leta i bruksanvisningen för fjärrkontrollen efter modellen på apparaten som ska programmeras.
2. Ställ in fjärrkontrollen att söka koder genom att försöka stänga av apparaten. Bekräfta när apparaten stängts.
3. Programmera fjärrkontrollen genom att lära den av att hålla originalfjärren "nos mot nos" alldeles intill varandra.
Hoppas detta löser ditt problem!
Mvh: Mikael
Postad 01 december 2013 - 19:14
Tokv41
-
Tokv41
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Är det någon här som vet hur man får förstärkaren att låta bli att slå över till av4 strax efter uppstart trots att det inte sitter någon optisk kabel i?
Funkar i ett par sekunder då man startar allt sedan växlar den? Är det någon här som vet hur man får förstärkaren att låta bli att slå över till av4 strax efter uppstart trots att det inte sitter någon optisk kabel i?
Funkar i ett par sekunder då man startar allt sedan växlar den?
Postad 19 mars 2014 - 13:09
dole_95
-
dole_95
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Hej!
Jag har en RX-V771 där jag har kopplat in 2 frontar och 2 surround-högtalare till. Pga grannar så kör jag utan bas men har tankar kring att skaffa bass shakers (Sinus Live BassPump III 4ohm, alt. 8ohm) och min fråga är om detta går att koppla in direkt i förstärkaren?
Dels så är jag inte så sugen på att ha en extra förstärkare som tar plats samt att det känns sådär att köpa en förstärkare för någon tusenlapp som ska driva shakers för 400kr.
Tack på förhand!
Postad 19 mars 2014 - 14:00
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4 251 inlägg
Hej!
Jag har en RX-V771 där jag har kopplat in 2 frontar och 2 surround-högtalare till. Pga grannar så kör jag utan bas men har tankar kring att skaffa bass shakers (Sinus Live BassPump III 4ohm, alt. 8ohm) och min fråga är om detta går att koppla in direkt i förstärkaren?
Dels så är jag inte så sugen på att ha en extra förstärkare som tar plats samt att det känns sådär att köpa en förstärkare för någon tusenlapp som ska driva shakers för 400kr.
Tack på förhand!
Du behöver ingen dyr förstärkare för att driva basshakers http://www.ljudfokus...-basspump/5303/ där har du ett paket med både shaker och förstärkare för 645kr
Postad 19 mars 2014 - 15:44
dole_95
-
dole_95
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Du behöver ingen dyr förstärkare för att driva basshakers http://www.ljudfokus...-basspump/5303/ där har du ett paket med både shaker och förstärkare för 645kr
Tack för ett snabbt svar! Hade tänkt mig två shakers till att börja med så är lite fundersam på om den klarar av att driva det. Vad tror ni?
Postad 19 mars 2014 - 15:46
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4 251 inlägg
Tack för ett snabbt svar! Hade tänkt mig två shakers till att börja med så är lite fundersam på om den klarar av att driva det. Vad tror ni?
Ja den driver två stycken utan problem  Läs https://www.minhembi...howtopic=294111
Postad 07 december 2014 - 12:26
mikkajanne
-
mikkajanne
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Tja,
Jag har 2 frågor angående V771:
1) Hur streamar jag Spotify från Data/mobil/padda lättast? Vad behöver jag?
Kan man använda sig av Spotify Connect eller det är inte kompatibelt?
2) Kan man ha trådlösa högtalare till denna receiver?
Hade tänkt ha högtalare i köket.
Grymt tacksam för svar!
Mvh Micke
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|