Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The Last of Us [PS3/PS4]

1386 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
The Last of Us (PS3) (PlayStation 3-spel) 9 9.516666 (59) 270:-
The Last of Us - Remastered Edition (PS4) (PlayStation 4-spel) 9 9.522222 (89) 110:-

Postad 23 June 2013 - 19:24

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

• 768 inlägg
  • 0
Ageve: Vad tycker du om PS3/Xbox 360 i allmänhet då? Har alla spel bristande grafik eller är det "The Last of Us" som är särskilt bristande?

Postad 23 June 2013 - 19:39

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Ageve: Vad tycker du om PS3/Xbox 360 i allmänhet då? Har alla spel bristande grafik eller är det "The Last of Us" som är särskilt bristande?

Om jag skriver att ett spel ser bra ut för att vara PS3, hur kan du då dra den motsatta slutsatsen, dvs att det skulle vara "särskilt bristande"?

Konsollerna är gamla och ska ersättas av nya. Det är väl klart att alla spel har bristande grafik med dagens mått mätt.

Redigerat av Ageve, 23 June 2013 - 19:42.

Postad 23 June 2013 - 19:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Du nämner att både jag och Pacman kommenterade felen, men samma text finns fortfarande kvar i recensionen. Det saknar inte relevans eftersom spelet bara ser ut som nextgen i de filmklipp som har renderats på 8st PS3, och som sedan har lagrats som filmklipp till spelet. När dessa sekvenser visas, laddas spelet i bakgrunden.

Så det handlar om att du vill att jag ska modifiera recensionen i efterhand..? Det spelar ingen roll att det gjorts på 8 PS3:or, jag tycker fortfarande grafiken i mellansekvenserna är sjukt snygg och jag skriver t o m att de slipat på grafiken ännu mer där.

Det är inte heller samma sak som att de lägger in en förrenderad Blurayfilm som du påstår, för allt är fortfarande gjort i spelmotorn. I Uncharted 3 hade mellansekvenserna samma antal polygoner som modellerna i spelet, det enda som skiljde var i stort sett bättre AA och högre texturer. Skillnaderna när man övergår till vanligt spelande är inte så stora som du vill få dem till och det är det som är så bra med Naughty Dogs spel som få andra utvecklare klarar av. Om du lägger in en CGI-film som i Final Fantasy och sedan spelar spelet så är det mycket större skillnad, vilket tar en ur spelupplevelsen. Och de bilderna du postar, ja jag gick omkring ett bra tag och beundrade grafiken i andra bilden, ber om ursäkt för det.

Dessutom när du skriver att det är att "ta i" att säga att grafiken är mer än okej så vad räknar du med att du får för respons? Vill du att jag ska skriva att TLoU har halvdan eller okej grafik? Om jag skriver en 3DS-recension så ska jag alltid säga att grafiken är värdelös? Det funkar inte så.

Du kunde skrivit, "ja grafiken ser väldigt bra ut för att vara PS3, men jämfört med det jag spelar på PC är det bara okej". Hade varit en helt annan femma även om jag inte håller med.

Om jag skriver att ett spel ser bra ut för att vara PS3

Du skrev att det ser "ok" ut för att vara PS3.

Sen kan man undra, äger du en PS3? Har du ens spelat spelet?

Postad 23 June 2013 - 20:06

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 1

Så det handlar om att du vill att jag ska modifiera recensionen i efterhand..? Det spelar ingen roll att det gjorts på 8 PS3:or, jag tycker fortfarande grafiken i mellansekvenserna är sjukt snygg och jag skriver t o m att de slipat på grafiken ännu mer där.

Det är inte heller samma sak som att de lägger in en förrenderad Blurayfilm som du påstår, för allt är fortfarande gjort i spelmotorn. I Uncharted 3 hade mellansekvenserna samma antal polygoner som modellerna i spelet, det enda som skiljde var i stort sett bättre AA och högre texturer. Skillnaderna när man övergår till vanligt spelande är inte så stora som du vill få dem till och det är det som är så bra med Naughty Dogs spel som få andra utvecklare klarar av. Om du lägger in en CGI-film som i Final Fantasy och sedan spelar spelet så är det mycket större skillnad, vilket tar en ur spelupplevelsen. Och de bilderna du postar, ja jag gick omkring ett bra tag och beundrade grafiken i andra bilden, ber om ursäkt för det.

Det känns ganska meningslöst att argumentera eftersom du har bestämt dig för att du inte kan ha fel. Grafiken borde väl ändå bedömas efter hur grafiken i spelet är, dvs när man spelar. Parallellen med filmklipp på Bluray är inte alls så felaktig som du vill göra gällande, eftersom det på din PS3 när du spelar, är filmklipp och inget annat.

Att det är gjort i spelmotorn säger mycket om spelmotorn, men ingenting om en ensam PS3a.

Du kunde skrivit, "ja grafiken ser väldigt bra ut för att vara PS3, men jämfört med det jag spelar på PC är det bara okej". Hade varit en helt annan femma även om jag inte håller med.

Du skrev att det ser "ok" ut för att vara PS3.

Så du vill alltså att jag ska byta ut ordet "ok" mot "bra"? Räcker det inte med "ok för att vara PS3" för att beskriva grafiken på skärmdumparna ovan?

Det jag menade är att det ser helt ok ut, med tanke på begränsningarna hos PS3, vilket jag också skrev:

När det ser ut som bäst är det ovanligt bra för att vara PS3 ... men ingame finns det inte så mycket de kan göra åt hårdvarubegränsningarna. Texturer, växtlighet osv ser inget vidare ut.

Sen kan man undra, äger du en PS3? Har du ens spelat spelet?

Ja, jag har spelat det, och nej, jag har ingen PS3 (För att undvika det annars "självklara" missförståndet: Jag spelade det inte hemma). Jag noterade flera filmklipp som hade en mycket högre nivå på grafiken än ingame förövrigt, t ex en panorering/bild över staden.

Redigerat av Ageve, 23 June 2013 - 20:23.

Postad 23 June 2013 - 20:07

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

• 768 inlägg
  • 0

Om jag skriver att ett spel ser bra ut för att vara PS3, hur kan du då dra den motsatta slutsatsen, dvs att det skulle vara "särskilt bristande"?

Konsollerna är gamla och ska ersättas av nya. Det är väl klart att alla spel har bristande grafik med dagens mått mätt.

Jag drar inga slutsatser alls, då hade jag inte formulerat det som en fråga. Men nu tycker jag inte vi ska göra detta till ännu en "PC v.s konsoltråd", såna har man sett tillräckligt av.

Postad 23 June 2013 - 20:32

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Har varit på jobb idag och kommer hem så är tråden i krig! :/

Är det inte bara att lägga ner den diskussionen för vi verkar inte komma till ett avslut?
Ja alla tycker vi olika och det är väll bra det?

Till något annat,
Någon som är sugen att lira lite mp tillsammans?
Tycker det är riktigt skoj! :)

Postad 23 June 2013 - 20:35

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

• 768 inlägg
  • 0
Har inte inte hunnit prova MP än men skulle kunna tänka mig det.

Postad 23 June 2013 - 20:38

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Har inte inte hunnit prova MP än men skulle kunna tänka mig det.

Testa det och se om du gillar det!
Tycker det passar in med SP rätt bra, vilket gör att jag gillar det! Annars brukar jag inte gilla denna typ av mp

Postad 23 June 2013 - 20:40

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

• 768 inlägg
  • 0
Hur fungerar det då? Är det vanlig Deathmatch eller är det något annat spelläge?

Postad 23 June 2013 - 20:46

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Två game types
Vanlig death match där hela laget har 20 liv som tickar ner...
Den andra är ett liv/game, blir mer seriöst då

Det roliga är att man kan tillverka olika föremål som man gör i SP
Storyn i Mp är att ma antingen spelar som fireflies eller hunters och slåss mot varandra 4 vs 4

Postad 23 June 2013 - 21:05

Unregistered0b87209e
  • Unregistered0b87209e
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0

Fast nu får du väl ta och ge dig ageve. Det ser ok ut för att vara Ps3? Det ser skitbra ut för att vara ps3, förmodligen det bästa som gjorts på ps3

Fel! KZ2 är snyggare. ;)

Postad 23 June 2013 - 21:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Det jag menade är att det ser helt ok ut, med tanke på begränsningarna hos PS3, vilket jag också skrev:

Nej, det var kanske det du menade, det du skrev var:

Grafiken ingame är ok med tanke på att det är PS3, men bra är väl att ta i..

Vad menar du med "bra är väl att ta i". Vem riktar du den kommentaren mot i kommentarstråden till min recension?

Det känns ganska meningslöst att argumentera eftersom du har bestämt dig för att du inte kan ha fel.

Så tycker du jag borde påstå samma sak om dig då alltså för att du fortsätter ge mig motargument och inte bara ger mig rätt? Rätt tråkig attityd du har. Finns det någon risk att du har uttryckt dig klantigt från början här så det har blivit ett missförstånd?

Grafiken borde väl ändå bedömas efter hur grafiken i spelet är, dvs när man spelar.

Det gör jag ju i recensionen.

Du nämner att både jag och Pacman kommenterade felen, men även PalmiNio påpekade det och skrev Den som tycker det ser next-gen ut får nog skaffa glasögon.

Texten i recensionen är fortfarande den samma, och de som läser den kan lätt få uppfattningen att det ser ut som nextgen.

Hade missat din uppdatering här. Jag skriver ingenstans i recensionen att spelet är nextgen. Menar du att jag ska vara skyldig om folk tror utifrån min beskrivning att spelet ser ut som ett nextgenspel? Det är ju befängt. Däremot förtydligar jag att de gör grafiken bättre i mellansekvenserna.

Så snyggt som spelet är har PS3:an dock inte riktigt kraft att göra det rättvisa. Kantutjämningen är bra och förbättrad mot Uncharted 3, men det finns ju fortfarande där. Frameraten sjunker ibland. Det är petitesser dock, det är larvigt hur de har kunnat klämma ut så här mycket ur sju år gammal hårdvara, oavsett budget. Det slår alla andra PS3-spel på fingrarna, t o m Uncharted-spelen. Mellansekvenserna, där grafiken förstås har putsats ännu mer, ser sjuka ut för hårdvaran. Jag önskar man gjorde en film med den grafiken. Och allt utan några som helst laddningstider, de som finns döljs väl.

Jag skriver alltså tre stycken om grafiken i spelet, och två meningar om grafiken i mellansekvenserna, där jag dessutom skriver att de putsat grafiken än mer. Och detta tror du folk tar som att hela spelet ser ut som ett nextgenspel. What the hell?

Redigerat av Zoiler, 23 June 2013 - 21:36.

Postad 23 June 2013 - 22:14

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Vad menar du med "bra är väl att ta i". Vem riktar du den kommentaren mot i kommentarstråden till min recension?

Till dig, med tanke på din onyanserade "hyllning". Första gången jag såg screenshots från spelet undrade jag också hur det var möjligt med sådan grafik på en PS3. En snabb googling visade att det inte var möjligt, utan att det bara är filmklipp. När jag sedan spelade såg jag mycket tydlig skillnad mellan filmklipp och ingame.

Jag tror att de som är mest imponerade, är de som inte har fått information om att det faktiskt handlar om filmklipp, och du skriver inte heller det i din recension, utan bara att grafiken är extra "finputsad".

För att undvika fler missförstånd, så citerar jag dig:

Så snyggt som spelet är har PS3:an dock inte riktigt kraft att göra det rättvisa. Kantutjämningen är bra och förbättrad mot Uncharted 3, men det finns ju fortfarande där. Frameraten sjunker ibland. Det är petitesser dock, det är larvigt hur de har kunnat klämma ut så här mycket ur sju år gammal hårdvara, oavsett budget. Det slår alla andra PS3-spel på fingrarna, t o m Uncharted-spelen. Mellansekvenserna, där grafiken förstås har putsats ännu mer, ser sjuka ut för hårdvaran. Jag önskar man gjorde en film med den grafiken. Och allt utan några som helst laddningstider, de som finns döljs väl.

Angående att det ser ut som nextgen, så var det pga din kommentar om att du inte visste om du spelade på PS4 eller PS3.

Så tycker du jag borde påstå samma sak om dig då alltså för att du fortsätter ge mig motargument och inte bara ger mig rätt? Rätt tråkig attityd du har. Finns det någon risk att du har uttryckt dig klantigt från början här så det har blivit ett missförstånd?

Ja, uppenbarligen har det missuppfattats. Grafiken är bra ingame med tanke på hur gammal hårdvaran är, och hur lite minne som finns tillgängligt. Det betyder dock inte att det är bra jämfört med andra nya spel på t ex PC, eller de nextgen spel som har visats på E3. Ribban för vad som är bra har helt enkelt höjts rejält.

Redigerat av Ageve, 23 June 2013 - 22:37.

Postad 23 June 2013 - 23:06

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
"Slår alla andra ps3 spel på fingrarna"

Känns som lite fel uttryck att använda när man kolla in Metro: Last Light. Förutom på karaktärernas ansiktsanimationer som är imponerande och nog det bästa jag sett, karaktärerna känns levande.

Postad 24 June 2013 - 00:26

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Ja, uppenbarligen har det missuppfattats. Grafiken är bra ingame med tanke på hur gammal hårdvaran är, och hur lite minne som finns tillgängligt. Det betyder dock inte att det är bra jämfört med andra nya spel på t ex PC, eller de nextgen spel som har visats på E3. Ribban för vad som är bra har helt enkelt höjts rejält.

Självklart är det så, att det finns spel till PC och nästa generations konsoler som är mycket snyggare grafiskt. Men recenserar man ett PS3-spel så använder man ju PS3an som måttstock. Det är likadant om du recenserar ett spel till android, självklart kan det inte konkurrera med moderna konsoler eller PC, när du ger omdöme på grafiken jämför du med andra android-spel.

The Last of Us är ett sjukt snyggt PS3-spel och håller enligt mig bra nivå även med många PC-spel tack vare sin design, som både är genomtänkt och otroligt detaljrik. There you go!

Digital Foundry har för övrigt gjort en tech analysis-video på The Last of Us och verkade imponerade av de grafiska tekniker som spelet använder.

Postad 24 June 2013 - 00:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Till dig, med tanke på din onyanserade "hyllning".

Problemet är väl att alla andra kritiker i hela världen och varenda kotte i tråden håller med mig om att grafiken ser bra ut, så då "tar" vi väl alla "i" helt enkelt. Men nu när du säger det så hade det faktiskt varit intressant att se reaktionerna om du hade skrivit recensionen i ett alternativt universum ("okej, halvdan grafik"). Där kan man verkligen snacka om att felinformera konsumenterna, inte en jäkel hade ju litat på dig efter det, garanterat ;)

Känns som lite fel uttryck att använda när man kolla in Metro: Last Light

För det första är det ju en subjektiv åsikt, så jag tycker inte det är rimligt att säga att den är fel. För det andra så är det svårt att jämföra ett FPS med ett TPS, jag brukar dessutom alltid föredra grafiken i TPS eftersom jag kan snurra runt karaktären och använda kameran på ett annat sätt, personlig fetisch. Jag tycker att TLoU är bäst på att visa känslouttryck och karaktärer man kan tro på av allt jag spelat och det gör mycket (inte bara i mellansekvenserna alltså). Men jag tycker även resten av spelet, miljöerna är väldigt snygga och varierade.

Kan rekommendera alla att läsa Digital Foundrys bedömning av grafiken, de är som bekant väldigt bra på detta.

http://www.eurogamer...s-tech-analysis

Som de skriver handlar grafiken, speciellt i TLoU, inte bara om bildkvalitet man ser på screenshots utan även om animationer, ljussättning och hur karaktärerna interagerar med miljön. De tycker även som jag att ansiktsanimationerna är det bästa de någonsin sett. Och spelet är tekniskt snyggare än både U2 och U3.

Digital Foundry har för övrigt gjort en tech analysis-video på The Last of Us och verkade imponerade av de grafiska tekniker som spelet använder.

Ha, på tal om trollen, hade inte ens läst ditt inlägg.

Redigerat av Zoiler, 24 June 2013 - 00:39.

Postad 24 June 2013 - 06:38

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 4
Ni har båda fått fram er poäng nu va, tror inte ni kommer längre.

Postad 24 June 2013 - 09:16

mr.b
  • mr.b
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 2

Är det bara jag som tycker det är j-vligt tråkigt att de som skriver användarbetyg på sidan inte skriver de intrycken i forumet istället/också? Vi har t.ex. 13 betyg på TLoU:

https://www.prisjakt...t.php?o=1054228
https://www.prisjakt...t.php?o=1633834

Från många personer man aldrig ser i forumet. Varför skriver de inte här? Och TLoU är möjligen årets bästa spel, ändå är det rätt tyst i tråden nu, samma sak med de flesta singleplayerspel, trots att det bör vara rätt många här som spelat det. I början skriver många, men sedan verkar det som att de andra tycker att de är late to the party och inte ids skriva för att de känner att allt redan sagts.

För mig som gillar att läsa andras intryck är det tråkigt att fler inte bemödar sig med att skriva dem =/.

På begäran delger jag härmed mina intryck av spelet. Mitt användarbetyg var 10 av 10, av de skäl som framgår i användarbetyget. Om jag ska brodera ut mig, kan jag väl säga att jag är ett stort fan av postapokalyptisk sci-fi/skräck, vilket Naughty Dog med The Last of Us har visat sig vara KUNGAR på att göra spel av.

Grafiken: Den är skitbra, oavsett om det kommer en ny konsolgeneration inom kort. Diskussionen om den motsvarar "next-gen" är lite larvig, grafiken är ju bra! Hoppas ändå det kommer en upphottad version även till ps4:n...

Spelupplevelsen: Den motsvarar precis vad jag tycker är så bra med böcker som Vägen, rollspel som gamla Mutant och Wastelands, tv-serier som The Walking Dead (jag vet att de inte är zombies i detta spel). Man är där, och man är jävligt illa ute. Fett!

Knappa resurser: Tjugo år efter att samhället kollapsat finns inga godisautomater kvar att plundra, nästan all ammunition har tagit slut, man är nere på en nivå där det handlar om att döda eller dödas för en bit mat. Visst, om armén lyckas upprätthålla sina quarantine zones, så borde där finnas lite samhällsfunktioner, som sjukvård, skolor, mindre fabriker o.dyl., men det verkar vara väldigt hårda bud ändå. Och visst attan ligger det healthpacks och skräpar här och där, men det är ju ett spel!

Jag gillar starkt Unchartedserien, och gjorde en jämförelse bara därför att det är Naughty Dog som ligger bakom den också. Det som är så bra med The Last of Us är att spelet hade kunnat vara en zombieshooter, men är det inte. I stället är det survival horror med stealthkills.

Spelet har hög omspelningsfaktor. Den som bara kör igenom det en gång och sedan går vidare till nästa spel i högen (vilket jag själv gör med många spel) går miste om något vackert.

Jag har bara spelat ett hundratal PC och PS3-spel sedan 2005 fram till idag, men måste ändå säga att The Last of Us är en milstolpe. PS3:ans bästa? Ja, utan tvekan.

Postad 25 June 2013 - 16:17

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0
Idag kom äntligen spelet från Zavvi efter 13 dagar, ca en vecka längre än beräknat. Så imorgon blir det skönt att det ska regna. :)

Postad 25 June 2013 - 16:42

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10546 inlägg
  • 0

Idag kom äntligen spelet från Zavvi efter 13 dagar, ca en vecka längre än beräknat. Så imorgon blir det skönt att det ska regna. :)

Samma här. Skål!

Postad 25 June 2013 - 16:50

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Haha oj! Nej blir nog inte att beställa av zavvi då om leveransen är 13 dagar..
Iaf inte om man vill ha ett spel eller film till release dagen

Postad 25 June 2013 - 17:32

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10546 inlägg
  • 0
Åkte på två helger bortom de reguljära annars hade man kanske kunnat få de mer rimliga 8-9 dagars leveranstiderna.

Men det är det värt nu lär man inte riskera få save buggen i alla fall ;)

Postad 25 June 2013 - 18:50

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Åkte på två helger bortom de reguljära annars hade man kanske kunnat få de mer rimliga 8-9 dagars leveranstiderna.

Men det är det värt nu lär man inte riskera få save buggen i alla fall ;)

En kompis köper rätt mycket film från dem, de har ju bra pris på steelbooks.

Postad 25 June 2013 - 19:00

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10546 inlägg
  • 1
Jo de är billiga därav man beställde därifrån :)

Kört några timmar nu och nog rycks man med. Utmärkt ljudkuliss och liret är typ exakt till 100 % vad jag förväntade mig helt utan att läsa allt utom de första förtittarna och trailern. Smått besviken över grafiken dock. Körde ju Tomb Raider för inte så länge sedan och det kändes fräschare rentav. Här måste man vänta till mellansekvenserna innan man får lite godis. Men som sagt det går inte spela grafik så det hindrar inte så värst. Karaktärerna lyckas de få liv i dugligt men hypen på den biten begriper jag inte riktigt ärligt talat. Uncharted 3 gjorde ett bättre intryck när det begav sig så det är väl tidens rand :)

Redigerat av oqvist, 25 June 2013 - 19:09.

Postad 25 June 2013 - 21:03

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Heh. Jag vill se Zartoks överreaktioner på det här:

http://transitmaps.t...19/boston-theft

:)

Har Naughty Dog våldtagit den här stackars killen? Utan glidmedel?

:rolleyes:

Postad 25 June 2013 - 21:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Vet inte vad det var men nu verkar det ha uppdaterats.

Postad 25 June 2013 - 21:17

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

http://transitmaps.t...19/boston-theft

:)

Har Naughty Dog våldtagit den här stackars killen? Utan glidmedel?

:rolleyes:

It’s been a hell of a last couple of days: thanks for the support from many, and the interesting and varied comments from most.

Ja stackarn, killen måste verkligen upplevt ett rent h-vete för att ND använt en av hans bilder utan att fråga om lov... Vilken jäkla idiot.
edit: Snacka om att ta sig själv och sin hobby på för stor allvar.

Redigerat av ColinZeal, 25 June 2013 - 22:04.

Postad 25 June 2013 - 21:18

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Vet inte vad det var men nu verkar det ha uppdaterats.

Ah, någon hade upptäckt att hans karta över tunnelbanan i Boston hade blivit inlagd i tLoU utan hans tillstånd.
Hade skrivit en lång blog-inlägg om hur enormt 'ripped off' han kände sig.

Gott att se att ND hörde av sig till honom innan det eskalerade vidare. :)

Postad 25 June 2013 - 21:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 1
Haha coolt, jag hade känt mig hedrad faktiskt men skulle iaf vilja vara med i credits.

Postad 25 June 2013 - 21:21

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Helt rätt av han! Företagen själva är så jävla noga med den biten så då kan man med gott samvete göra samma sak.

Redigerat av Zerox_no1, 25 June 2013 - 21:21.

Postad 25 June 2013 - 21:56

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 2
Själv hade jag blivit överlycklig att se mitt egna verk , få vara en del av ett MÄSTERVERK!

Postad 25 June 2013 - 22:58

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Ska visst bli massa regn här i Stockholms-området nu närmaste dagarna, spelar man ett till varv av Last of Us på 'survivor' eller finns det något annat spel som är i samma klass :P

Postad 25 June 2013 - 23:13

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Zoiler
Vad gav du Uncharted spelen i betyg? Letade i spelrecensionerna och hittade ej dem, för du har väll kört en recension på dem?

Postad 26 June 2013 - 00:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Ja det är ju lite dåligt att man inte kan söka efter namn.. tycker jag även själv hade varit användbart. Man kan söka på Google "Uncharted 2 minhembio recension", men det är inte direkt smidigt. När det gäller spel man tror fått höga betyg går det ju dock att sortera efter högst betyg först och sedan CTRL + F och "Uncharted" för att ganska snabbt hitta det.

Men, UC2 10/10 och UC3 (svag) 9/10.

UC2 var det första PS3-spelet jag recenserade tror jag, eller bland de första. UC spelade jag efter jag spelat tvåan (recenserade alltså inte) och då märkte man hur mycket sämre det var på allt. Skulle ge ettan en knapp 8/10.

Redigerat av Zoiler, 26 June 2013 - 00:56.

Postad 26 June 2013 - 06:51

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

• 1174 inlägg
  • 0
Fast frågan är ju vad du hade gett Uncharted (1) för betyg om du inte spelat 2:an före? :)

Jag själv kan lätt säga att jag då garanterat hade köpt en PS3:a för nypris bara för att få spela Uncharted.

Postad 26 June 2013 - 10:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Fast frågan är ju vad du hade gett Uncharted (1) för betyg om du inte spelat 2:an före? :)

Ja, och om jag varit lika begeistrad över UC2. We'll never know ^_^

Postad 26 June 2013 - 12:04

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0
Fy fasiken,igår hamna jag i källarn/pannrummet med generatorn som nån pratade om lite tidigare. Tror han menade samma ställe iallafall. Aldig haft sån panik/skräck förut med ett spel,sambon grät av skratt av mina små pip :D . Såna här spel är verkligen inte för mig men jäklar vad bra det är!

Postad 26 June 2013 - 12:11

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Fy fasiken,igår hamna jag i källarn/pannrummet med generatorn som nån pratade om lite tidigare. Tror han menade samma ställe iallafall. Aldig haft sån panik/skräck förut med ett spel,sambon grät av skratt av mina små pip :D . Såna här spel är verkligen inte för mig men jäklar vad bra det är!

Kom fram till det i söndags kl 1 på natten. Så fort råttorna kom så stängde jag av för jag visste om att jag hade kollapsat om jag kört vidare.. Körde det sedan dagen efter när det var ljust men inte fan blev jag mindre panikslagen för det.

Postad 26 June 2013 - 13:33

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0

Kom fram till det i söndags kl 1 på natten. Så fort råttorna kom så stängde jag av för jag visste om att jag hade kollapsat om jag kört vidare.. Körde det sedan dagen efter när det var ljust men inte fan blev jag mindre panikslagen för det.

Ja då fick jag rys,stog vänd åt andra hållet och fick ljudet av dem bakom mig innan jag såg dem. Usch!

Postad 26 June 2013 - 13:39

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

• 1174 inlägg
  • 0
Detta spel skall verkligen spelas i becksvart rum, stor (110") bild och ordentligt surroundljud :)

Postad 26 June 2013 - 13:41

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

• 768 inlägg
  • 0
Jag körde på 90" med ordentligt surroundljud, det blev panik i generatorrummet :lol:

Postad 26 June 2013 - 14:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Eheh, som sagt skräckspel kommer inte sälja något nästa generation. Grafiken börjar bli för bra, folk vill inte vara huvudpersoner i en skräckfilm. TLoU är ju inte ens primärt skräck =P.

Redigerat av Zoiler, 26 June 2013 - 14:14.

Postad 26 June 2013 - 14:54

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Detta spel skall verkligen spelas i becksvart rum, stor (110") bild och ordentligt surroundljud :)

Hehe så långt från vad jag kör... :P
Jag mår så illa och blir yr av att köra på min tv som är 47"
Haha jag hade dött om jag var tvungen att köra på din 110" xD
Det enda som kan spelas på större skärm är Fifa med polarna eller typ ett racing spel

Kör på en 22" skärm med ett par Sennheiser surround hörlurar (helslutna runt öronen) dock sitter jag 1-2 meter från skärmen :)

Eheh, som sagt skräckspel kommer inte sälja något nästa generation. Grafiken börjar bli för bra, folk vill inte vara huvudpersoner i en skräckfilm. TLoU är ju inte ens primärt skräck =P.

Ja tänk skräckspel om några år! Shit det kommer jag ej klara av, får typ mardrömmar av allt som finns nu och blir det verkligare så lär ju jag inte klara av det

Postad 26 June 2013 - 15:17

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

Ja tänk skräckspel om några år! Shit det kommer jag ej klara av, får typ mardrömmar av allt som finns nu och blir det verkligare så lär ju jag inte klara av det

Last of Us är väl ingenting! Kolla in Routine som släpps på PC i år.

Gjorde en tråd!
https://www.minhembi...howtopic=310393

Redigerat av Zerox_no1, 26 June 2013 - 15:17.

Postad 26 June 2013 - 15:21

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

• 768 inlägg
  • 0
Jag älskar skräckspel, Resident Evil till PS1 är ett av mina favoritspel genom tiderna :)

Postad 26 June 2013 - 15:55

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10546 inlägg
  • 0
Grafik är totalt oväsentligt för skräcklir. Kolla bara på Penumbra och Amnesia. undrar hur många polygoner det spöken laban monstret är men det spelar noll roll. För att inte tala om osynliga monster med enbart vattenplask :)

Finns enkla recept ett är att du absolut inte får ha kontroll. I The Last of Us gör de misstaget att du alltid har medel du kan försvara dig med och kontrollerbar AI. Generatorincidenten i källarn var första gången det blev lite skräck av det hela men då hade de ju redan sabbat hela grejen med att visa upp allt innan och hur man ska handskas med det. Det var en bra lam minibossekvens i 15 fps för övrigt :P Men tja skräck säljer ju av förklarliga skäl inte lika bra. Naughty Dog gör mainstream så det är ju rätt förväntat att de babysitter. Drar inte fullt ut med vare sig action/stealth/pussel eller skräckbiten och är lite självspelande så till den pass att de klarar sig helt utan karta eller ens hintar. Har hints på och de har hunnit aktiveras en gång typ då jag tog kafferast.

Synd Survivor mode inte är tillgängligt från start. Det kanske hade vart tillräckligt för att känna att man faktiskt är dödlig.

Postad 26 June 2013 - 23:57

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Grafik är totalt oväsentligt för skräcklir. Kolla bara på Penumbra och Amnesia. undrar hur många polygoner det spöken laban monstret är men det spelar noll roll. För att inte tala om osynliga monster med enbart vattenplask :)

Där tycker jag du har fel! När jag spelar skräckspel som har en "föråldrad grafik" då ser jag att det är ett spel, även om jag är skrämd medans jag spelar och spelen är kanske bra. Men när jag sedan stänger av spelet så tänker jag inte mer på det på samma sätt som tex en skräckfilm eller de nyare spelen med bättre grafik.

Jag tror att när grafiken blir bättre så tror jag upplevelsen kommer bli mer som en skräckfilm.

Det jag försöker säga iaf är att när det ser verkligare ut så går jag och tänker på det mer! Har då svårare att ha distans till filmen/spelet
Detta är som sagt min åsikt

Redigerat av MackeMack, 26 June 2013 - 23:58.

Postad 27 June 2013 - 00:27

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

...

Eller denna recensionen:
http://www.aftonblad...icle16906810.ab

Eller varför inte en sågning av Tomb Raider:
http://www.aftonblad...icle16358073.ab

Aftonbladet :rolleyes:

Redigerat av Ageve, 27 June 2013 - 00:31.

Postad 27 June 2013 - 05:47

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

• 768 inlägg
  • 0
Aftonbladet är pajasar i det mesta dom gör, men det har vi nog konstaterat sedan tidigare :lol:

Postad 27 June 2013 - 09:59

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10546 inlägg
  • 0
De har en massa poänger med Tomb Raider recensionen dock.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.